Tékozló Homár

Beázott a Motorola, ami sosem látott vizet UPDATE

2020.01.21. 10:00 | Homár Rezső | 105 komment

dims.jpg

Zoltán telefonja elromlott, ezért szervizbe küldte, ahonnan nagy meglepetésére azzal jött vissza, hogy a hiba oka beázás. A további szakvélemények is ezt bizonyították, pedig a telefon beázást jelző markerei is épek voltak és  Zoltán sem érti, mi történt. Így viszont bukta a garanciális javítást. Nemrég volt egy hasonló sztorink, a tanácsunk most is ugyanaz a három szó: független szakértői vélemény. 

Update 03.20: Végül megoldódott, részletek a poszt végén.

Az én esetem sok mindenben hasonlít egy novemberi poszthoz. A készüléket (Motorola Moto G5) a Média Markt online áruházban vásároltam, 2 év garanciával. 

Amikor kb 22 hónap után meghibásodott a készülék, elküldtem a szakszervizbe garanciális javításra. Mivel Magyarországon már nincs hivatalos Motorola telefon márkaszerviz, a romániai Depanero szervizbe vitte a cég futára. Megállapították, hogy a készülékbe folyadék került, ezért garanciálisan nem javítható. Az állapotról készültek fotók, a javítási ajánlatban szerepelt egy új akkumulátor is. Elismerték, hogy a beázást jelző markerek nem színeződtek el, de szerintük a készülék nem javítható garanciálisan annak ellenére sem, hogy az akkucsatlakozó környékét is károsította a folyadék. 

Miután visszakaptam a készüléket, elküldtem a Media Markt-nak. Először ők is a Depanero szervízbe küldték a TMX-en keresztül.

Természetesen ugyanaz az eredmény született most is.

Ezek után a Média Markt a Laptoptech szervizbe is elküldte a készüléket. Itt az USB csatlakozó környékén is találtak folyadéknyomot.  Ebben a szervizben is azt állapították meg, hogy folyadékszennyezés miatt nem garanciális a készülék, de akkumulátor már nem szerepelt a javítási ajánlatban. 

A szakvélemények alapján a Média Markt nem tekinti garanciálisnak a készüléket.

Kérdezem, hogy a beázást jelző markerek épsége elegendő bizonyíték-e arra, hogy nem valósult meg a nem megfelelő felhasználás ténye (esetleg a kereskedőnek kell ilyenkor bizonyítani, hogy  nem gyártási eredetű vagy akkuból származó folyadékról van szó)?

Lehet-e jogilag garanciális a készülék?  

Ha igen, ezt hogyan tudom bizonyítani a kereskedőnek?

Szakértőink továbbra is a független szakértői vélemény beszerzését javasolják.

Kedves Olvasó! 

Jótállás esetén a vállalkozás csak abban az esetben mentesül az igény teljesítésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. A jótállási időn felmerült hiba esetén a bizonyítási kötelezettség tehát minden esetben a vállalkozást terheli.

 A levélben jelzett készülék nem vízálló, tehát ha bebizonyosodik, hogy folyadékkal történő érintkezés az oka az észlelt  hibának, akkor az eladó nem köteles a jótállási kötelezettsége alapján javítani. A telefon meghibásodásának oka és annak felmerülésének időpontja pedig műszaki szakértői kérdés. Jótállási időn belül a vállalkozásnak kell bizonyítania azt, hogy a hiba oka a nem rendeltetésszerű használatból. pl. folyadékkal történő érintkezés okozta.

A vállalkozás a szakszerviz véleményére hivatkozva elutasította a jótállási igényt. Ezzel szemben  békéltető testület eljárását vagy polgári peres eljárást kezdeményezhetsz. Lehetséges, de nem kötelező, hogy akár a Békéltető Testületi eljárás előtt te is bevizsgáltasd a készüléket egy szakértővel, és így esetleg rendelkezésedre álljon egy ellen szakvélemény is. 

Ha a békéltető testület eljárása sem zárulna eredménnyel, akkor a bírósági eljárás során elkerülhetetlennek tűnik független igazságügyi szakértő véleményének beszerzése a fenti szakkérdésekben, amelynek alapján és a peres eljárás során rendelkezésre álló egyéb bizonyítékok mérlegelésével tud a bíróság döntést hozni a jótállási igény jogszerűségével kapcsolatban. 

Felhasznált jogszabályok:

 - 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

És végül március 20-án megérkezett Zoltántól a történet lezárása is:

Az ügyben a Budapesti Békéltető Testülethez fordultam. A tárgyalásra kitűzött időpont előtt néhány nappal megkeresett a Média Markt alkalmazottja és felajánlotta a készülék kamattal növelt vételárának visszatérítését, amit el is fogadtam.

Nyilván sokakban felmerül a kérdés, hogy a Testület bevonásán kívül mi lehetett még a döntés hátterében. A megoldás a kezdeti leírásban a Depanero, TMX javítási ajánlatban szereplő akkumulátor lehet. Több egybehangzó, nem hivatalos szakvélemény alapján azért kerülhetett oda mivel a készülékben található folyadéknyom meglehetősen savas, maró anyag hatását mutatja, ami jellemzően nem egy fürdőszobában, esőben vagy izzadságban szokott jelen lenni, hanem az akkumulátorokban. Erősen valószínű, hogy az elektrolit zseléből származó savas kicsapódás okozhatta a készülék hibáját. Az igazán bosszantó az volt a történetben, hogy a szervizekben a folyadék jelenléte automatikusan a nem megfelelő felhasználást jelentette, fel sem merült, hogy az esetleg az a készülék akkumulátorából kerülhetett oda. Minden erre irányuló kérdésem érdemi válasz nélkül maradt mind a szerviznél mind a forgalmazónál. Ebben az esetben a küzdés, kitartás, összefogás meghozta az eredményt. Minden jó, ha a vége jó. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2020.01.21. 15:03:40

A telefon vízlepergetőként lett hirdetve.
"Fröccsenés A fröccsenések, cseppek, sőt, az enyhe eső sem állhat többé az útjába. A Moto G vízlepergető bevonata kívül-belül védi telefonját."
www.arukereso.hu/mobiltelefon-c3277/motorola/moto-g5-16gb-2gb-ram-xt1676-p362545489/#termek-leiras
Az más kérdés, hogy ez kb. egy könnyű nyári tavaszi esőt jelent, mindenfajta IP minősítés nélkül, de egy ilyen beázást nem okozhat párásodás? (fürdőszobában, konyhában, sportolás közben).

juhaszvik 2020.01.21. 16:47:10

@FDToth: "Ha lenne annyi esze vkinek h letrehozzon egy olyan hivatalt, aki ezeket az ugyeket atveszi es pikk-pakk intezi, akkor talan valtozna a dolgo, de vkinek nem erdeke."

tavaly írtam az egyik poszthoz:

"A másik, amit csinálnék, azok a nagybani pro bono (vagy államilag támogatott) jogi szolgáltatások. Fogyasztóvédelmi az ügye? Ezt és ezt töltse ki, ezt és ezt mellékelje, a többit intézzük. Ha ilyen egyszerű lenne, akkor az emberek bátrabban vágnának bele a békéltetős és peres ügyekbe, akkor pedig a cégek sem élnének vissza a (jogi) erejükkel és az emberek bátortalanságával olyan gyakran."

juhaszvik 2020.01.21. 17:00:06

@Terézágyú: "Az a baj, hogy az egész országgal ez a helyzet."

Általában védeni szoktam a jelenidőt, hogy bizony a nosztalgia az öregedéssel jár, és mindent megszépít, de ami idehaza van, az már nem védhető. Lehet régen is agyba-főbe átverték egymást az emberek, csak fiatalon ez nem tűnik fel, de a jelen helyzet már nem magyarázható ezzel sem.
Első szerelő mondja, hogy nem javítható, bontsam le, csináltassak újat, mond árajánlatot. Másik szerelő: van nála alkatrész, átszalad vele, 2000ft + anyag, én szégyelltem magam, amikor megtudtam, milyen egyszerű a javítása, a másik meg ugye akart egy több százezres cserét.
Szóval nem mind, de általánosságban ember embernek farkasa.

havrilla 2020.01.21. 20:45:26

@Terézágyú:
Na már megint egy ostoba hozzászólás .

havrilla 2020.01.21. 20:51:26

@230e:
Egy alapos megázás esőben telefonnal a zsebben, egy párás fürdőszobai tartós tartozkodás simán hozhatja a "beázást". Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy csak a tóbamerítés számít.
Ha kint van valaki a -10 fokban sokáig a telefonnal a zsebében, aztán bemegy a +25 fokos lakásba, bizony igen tetemes pára csapódhat le a hideg készülék belsejében néhány másodperc alatt, ami tönkre is teheti.

havrilla 2020.01.21. 20:53:30

@juhaszvik1:
És ki fizetné ezt a "védő" szervezetet?

havrilla 2020.01.21. 20:55:05

@FDToth:
Tanulj már meg írni!
És szerinted ki fizetné azt a szervezetet? Te?

Tikakukac 2020.01.21. 22:33:14

@havrilla: Kitalálom, nem te vagy a legélesebb kés abban a bizonyos fiókban. Ha jelentős a páramennyiség a környezetben vagy éppen egy szaunából léptél ki a -30-ba, szerinted mennyire lesz tiszta atom piros az összes indicator a telóban? :D
Megnézem hogyan teszel így vízkárosra egy telót. Sok embert tudok aki ölni tudna egy ilyen tudásért.

havrilla 2020.01.22. 04:41:31

Nézd én őszintébb leszek, mint te. Miért játszod az eszedet, pedig nincs.
Rengeteg ilyen készüléket jevítottam. A párának nem kell eljutnia az indikátorig és van egy minimum, ami alatt nem látszik semmi az indikátoron, de mégis hat a pára.
Amúgy a szervíz vagy szerelő egyetlen bizonyítéka a beázásra az indikátor. Ezért nem hiszem el, hogy beázásra hivatkoznának és elismerik, hogy az indikátor nem mutatja. Ez nem életszagú.Egyszerre a kettő nem megy, mert ütik egymást.

Fakanál69 2020.01.22. 05:04:24

Sajnos ez a beázás egy olyan dolog amit a szerviz aduászként bármikor be tud dobni,és a tulaj ezzel nem tud utána mit kezdeni,mivel lehet h tényleg beázott de az is lehet h átverik...

Tikakukac 2020.01.22. 08:13:25

@havrilla: Ja, hogy nem hiszed. Akkor az egészen más. Én meg azt nem hiszem el ennyi ésszel lehet kommenteket írni. Aztán látod, itt vagy és teszed az ívet, csak nem tudom mire.

Ha az orrod alá dugok egy pár centis papírhalmot olyan "szakvéleményekből", amit egyes kollégák állítottak ki az évek során és akkora sületlen baromságokat írtak benne, ami az egyetemes fizikát alapjaiban változtatja meg, akkor minek hiszel? A testednek, ami nem lebeg vagy a "szakvéleménynek"?

Terézágyú 2020.01.22. 08:33:59

@havrilla:
"Na már megint egy ostoba hozzászólás ."
...
"Rengeteg ilyen készüléket jevítottam."

Jaaaaaa, szerelő védi a mundér becsületét.

ese1985 2020.01.22. 08:37:00

Ugyan mi érdeke lenne egy szervizesnek, hogy elutasítása a javítást? A gyártó a javításért fizet, nem a javítás visszautasításáért.
A beérkező telefonok állapotát dokumentálják (pl. fényképpel). Azt pedig, hogy ez az állapot hogyan jött létre, nem tudja megmondani. Mi ő, időutazó, hogy rámutasson egy eseményre, hogy ez volt az oka?
Elhiszem, hogy bántja a használó igazságérzetét, de vannak esetek, amiket a legjobb jószándékkal sem lehet az előírások alapján ideálisan megoldani.
Régen, a mi időnkben (még pár éve is) így volt: a törvény pedig az első hat hónapban mondja ki a forgalmazó bizonyítási felelősségét, utána a felhasználónak kell azt bizonyítania, hogy a hiba már az eladáskor benne volt a készülékben. Ezt szinte lehetetlen igazolni, ha 22 hónapig gond nélkül használta, ugyanis a garanciális jogok és kötelezettségek között ott van az is, hogy haladéktalanul jelezni kell az észlelt hibát, nem másfél év múlva.

Carradine a gardróbszekrényben 2020.01.22. 08:45:08

Rohadjak meg papírzsákban, de ha a szűk farmerod zsebében parkoltatod a mobilt, akkor a tested, a farkad tövének kipárolgása is lecsapódhat a készülékben. Vagy mondjuk egy napsugaras tavaszi napon leizzadsz úgy, hogy az inged zsebében van. Az eredmény kábé ugyanolyan beázásfoltok lesznek, mint amiről a post elején írt a szerviz. Ehez tényleg nem kell vízbe meríteni a mobilt, elég az izzadtság, a test párája.

Terézágyú 2020.01.22. 08:46:47

@juhaszvik1:
"Általában védeni szoktam a jelenidőt, hogy bizony a nosztalgia az öregedéssel jár, és mindent megszépít, de ami idehaza van, az már nem védhető. Lehet régen is agyba-főbe átverték egymást az emberek, csak fiatalon ez nem tűnik fel, de a jelen helyzet már nem magyarázható ezzel sem."

Nyilván régebben is ez volt, de régebben kevesebb esetben ugrott ez ki, pl. mert eleve kevesebb esetben kellett javítani valamit. Kevesebb cuccunk volt, ritkábban romlott el, ha mégis, akkor a közelben lévő "ismerős" szerelőt voltunk kénytelenek hívni, ebből is következik, hogy az nem akart annyira átverni bennünket stb.

"Első szerelő mondja, hogy nem javítható, bontsam le, csináltassak újat, mond árajánlatot. Másik szerelő: van nála alkatrész, átszalad vele, 2000ft + anyag, én szégyelltem magam, amikor megtudtam, milyen egyszerű a javítása, a másik meg ugye akart egy több százezres cserét."

Ez tipikusan a "mai világ" problémája (szemben a húsz/harminc évvel ezelőtti világgal), hogy egyre kevesebb az az ember, aki valóban képes/tud/akar szerelni, és több az, aki képes a másik szemébe hazudni (a "szakértelme" mögé bújva), csak hogy ne kelljen dolgoznia, illetve ha igen, akkor valami zsíros üzletet kényszerítsen ki a kliensből (akár arra hivatkozva, hogy életveszélyes).

Szerelők és orvosok.

fda 2020.01.22. 08:51:53

Egy vicc ez az egész. Adott egy készülék amiről esőcseppek peregnek le a leírása szerint, de aztán annyi nedvesség is tönkreteszi, amit még a vízérzékelőit se hozza működésbe...
Törvény kellene arra, hogy ha a telefon egy normál fürdőszobában, esős napon tönkre tud menni, akkor az nem megfelelő teljesítés. Egy ilyen eszköztől ez elvárható... És ez mindig a telefonnál jön elő. És persze az se számít ha a telefont full vízállónak hirdetik, mert akkor pedig valószínű nem jól nyomta rá a kis fedelet, vagy nem 50 hanem 52 centi mélyre süllyesztette és azért ázott be.
Elképzelem, ahogy egy autó garanciális javítását elutasítják mert valószínűleg kint maradt egy ködös napon.

Pierr Kardán 2020.01.22. 08:57:23

A MediaMarktban eléggé kedvező feltételekkel lehet biztosítást kötni a készülékre, javasolt ilyen biztosítást kötni és a problémák 90 %-a meg van oldva.

Sajna elég sok olyan embert ismerek, aki nem akarja elfogadni, hogy nem javítják meg garanciában a megtört kijelzőjű, vagy kitört USB portos telefonját, merthogy ő csak lelökte az asztalról, az miért nem garanciális hiba, hiszen tehetne a gyártó olyan üveget is a telefonra, ami sosem törik el.

Hasonlóan vélekednek a beázásról is, igaz, hogy egy pillanatra a pocsolyába esett a telefon, de az a gyártó hibája, hogy ennyi idő alatt mégis belement a víz.

Szóval jobb biztosítást kötni párezer forintért a telefonra, akkor ezeket a hibákat ingyen javítják.

Nancsibacsi 2020.01.22. 08:58:45

@havrilla: "Ha kint van valaki a -10 fokban sokáig a telefonnal a zsebében, aztán bemegy a +25 fokos lakásba, bizony igen tetemes pára csapódhat le a hideg készülék belsejében néhány másodperc alatt, ami tönkre is teheti. "
És ilyenkor szerinted mi lenne a helyes eljárás? Építeni a telefonnak egy temperáló helységet, amely 4.5 óra alatt emeli meg a hőmérsékletét -10-ről +25 fokra, közben pedig folyamatosan szívja el a párát is? Ne b.sszál már fel agyilag. Ha egy MOBILtelefon tényleg ilyen darab szar lenne, akkor rá kellene írni, hogy "csak beltéri használatra". Vagy legalább azt hogy "télen kültéri használata tiltott". Esetleg "0 celsius alatt tilos használni". Melyikre van ráírva ez? Na ugye.

Terézágyú 2020.01.22. 09:43:33

@fda:
"Törvény kellene arra, hogy ha a telefon egy normál fürdőszobában, esős napon tönkre tud menni, akkor az nem megfelelő teljesítés. Egy ilyen eszköztől ez elvárható... És ez mindig a telefonnál jön elő. "

Persze, mert most van először a világtörténelemben, hogy az emberek egy ilyen érzékeny elektromos kütyüt mindig - ismétlem: MINDIG - maguknál akarnak tartani a kezükben, akárhova mennek, kültérre, beltérre, hidegre, melegre, esőbe, hóba stb.

semk700 2020.01.22. 09:52:03

nekem az elmúlt 20 év alatt egyetlen olyan telefonom se volt ami párakicsapódás, izzadás, testhő, stb. miatt ment volna tönkre. pedig télen-nyáron békávézok és biciklizek és mindig a nadrág zsebemben a telefon. és nem mindig csak drágább telefonjaim voltak. biztos a napos oldalra születtem

juhaszvik 2020.01.22. 09:55:20

@Pierr Kardán: "Szóval jobb biztosítást kötni párezer forintért a telefonra, akkor ezeket a hibákat ingyen javítják."

gondolom sosem romlott még el semmid, amire a mediánál biztosítást kötöttél, mivel akkor tudnád, hogy nem "ingyen" van a javítás, hanem be kell fizetni egy önrészt is (a fenti telefon esetében ez egy 7-9000 forint). És ugye ehhez hozzájön még magának a biztosításnak a díja is, amit befizettél.

Egyébként a biztosítás szerencsejáték, ahol magad ellen fogadsz. Tedd cihába a pénzt, vagy fektesd be, ugyanott vagy, mínusz a biztosítótársaságok profitja.
Ez utóbbi persze csak egy vitaindító vélemény.

Terézágyú 2020.01.22. 09:55:24

@semk700:
"nekem az elmúlt 20 év alatt egyetlen olyan telefonom se volt ami párakicsapódás, izzadás, testhő, stb. miatt ment volna tönkre."

Öööööö.... ha sok évig használtál egy telót, ami aztán tönkrement, de nem is vitted el szerelőhöz, mert minek, vettél egy másikat, akkor azért sosem lehetsz biztos abban, hogy végülis miért ment tönkre...

Egri2 2020.01.22. 09:56:51

Mázlid volt.

Nekem a 3 hetes Samsung kijelzője repedt meg. Nálam volt télen kinn, bevittem, letettem a meleg szobában, és eccercsak tick...bevittem szervizbe, "sajnos ez töréskár, nem garanciális". Kidobtam.

Vincenzo6 2020.01.22. 09:59:39

Nem kellett volna eláztatni. Kádban nyomkodás pl. Kicsapódik a pára. Ez nem a szerviz, a gyártó, vagy a forgalmazó hibája. Ha szétrohasztod a telefonod, mert gyökér vagy, az miért tartozna rájuk? És nem, nem csalnak, mire lenne az jó nekik? A gyártóval elszámolják a költségeket, ha úgy tetszik még jobb is nekik, ha javítanak. Ez a homár blog is egyre inkább arról szól, hogy a fogyasztók leírják, hogy mekkora büdös nagy gyökerek és miér nincs minden ingyen.

semk700 2020.01.22. 10:04:13

@Terézágyú: mindegyik működik a mai napig. vagyis egy sony-m pár éve (még kb 3" volt a kijelzője mérete) már nem, de azt én basztam el szoftver frissítéssel és már nem volt kedvem bohóckodni vele. még az lg arena telefonom is működik mind a mai napig....

Terézágyú 2020.01.22. 10:07:57

@semk700:
Akkor tényleg a napos oldalra születtél ;)

Nick-son 2020.01.22. 10:11:44

@havrilla: azért ez elég nagy hülyeség, mert az emberek pont ezt csinálják. Zsebükben a telefon kint a hidegben és bemennek a házba. Van aki huszonötször egy nap. Nincsenek aklimatizáló helységek a telefonoknak. Ezt egyszerűen ki kell bírnia.

Leooo 2020.01.22. 10:51:45

Tessék szívesnek lenni IP68/IP69k minősítésű telefont venni és ez az egész itt felvázolt kaland nem játszik. És akkor nem lesz miért ekézni a szervizeket sem. $200...250-ért elég jól használható minden-álló telefonokra lehet szert tenni, ha nem pénisz-hosszabbítás a telefonbeszerzés célja...

havrilla 2020.01.22. 10:53:00

@Tikakukac:
Az általad mutatott esetben mutaija az indikátor valószínüleg, de a gyakorlatban nincs -30 és szauna összaállítás, hanem sokkal normálisabb örülmények és az nem látszik, de alattomosan teszi tönkre a készüléket szép lassan.
Mire vagy amúgy ilyen beképzelt?

havrilla 2020.01.22. 10:54:16

@Terézágyú:
Független a szakmától. Az általánosításod ostoba és felesleges , habár amilyen gerinctelen hazátlan senki vagy, nem is érted.

havrilla 2020.01.22. 10:57:51

@fda:
Kevered a dolgokat, de nagyon.
A normális telefon nem víz (és pára! ) álló, mert a réseken, az illesztéseknél ennyire nyitott. A telefont "normálisan" nem használod, szaunában, fürdőszobában. Hogy mégis van sok normáltalan, az csak a gyártónak nyereség.

juhaszvik 2020.01.22. 11:01:52

@Terézágyú: dettó rám sem vetült még a telefonos felhő árnyéka. Én két évente cserélem a telefonomat (valaki a családban mindig megkapja a régit), de még egyszer sem volt egyiknek sem semmi baja, lényegében hibátlanul adtam tovább mindet, pedig már az ötödik okost nyüstölöm.

havrilla 2020.01.22. 11:03:28

@Nancsibacsi:
Ez általános jelenség. Pl. siok tévé ment (megy ) tönkre, mert télen a minuszban akár órát is van a hideg kocsiban, és amint gyorsan kicsomagolja és azonnal bekapcsolja a meleg lakásban bizony jöhet a vég..és nagyon sokszor jön is. Ezért tanácsolják ( régen a használati utasításokban is benne volt ) hogy várni kell, amíg a készülék felveszi a környezet hőmérsékletét.
A telefonnál egyszerűen nem veszed ki a kabátzsebből mondjuk 10 percig. De akkor sincs nagy vész, ha csak leteszed. A probléma akkor jöhet elő, ha azonnala melegben telefonálsz vele. Nyugalmi állapotban nincs veszélyben.
De hát nem kell elhinni. A hitetlenek is növelik a gyártó nyereségét.

havrilla 2020.01.22. 11:04:59

@semk700:
A drágábbon van a hangsúly.

Tikakukac 2020.01.22. 11:09:52

@havrilla: Oké. Alattomosan, lassan teszi tönkre. Indikátorok fehérek. Innentől kezdve mi lesz a hivatkozási alapod a garancia megtagadására? Hogy úgy érzed, ez vízkáros? Vagy utalnak nyomok arra, hogy lehet szépen lassan megevett 1-2 csatlakozási pontot az oxid?Kutyát nem érdekli. Csere. Majd a gyártó legközelebb megoldja, hogy legyen több indikátor vagy jobban legyen szigetelve a vacka. Jól nézünk ki.

Ennél eggyel jobb sztori volt, amikor úgy tagadtak meg gariról egy gépet Óbudán, hogy látványosan rázott a masina. Kimérték és azt mondták, hogy nem, ez semmi, xy volt feszültség van a palmresten, ez bele kell férjen. Szerencséjük volt, az ügyfél egy szívritmusszabályzót forgalmazó cég vezetője volt. Ők pedig csináltak egy olyan vizsgálatot laborban, több tucat szimulációval, hogy csak tekertem a szememet. És érdekes módon ezután már mégis kapott lapcserét az a drága kis laptopka. Valószínűleg rájöttek, hogy ez nem az az eset, amikor lehet szórakozni az ügyféllel.

Nem beképzelt vagyok, csak neked fáj valamiért, hogy egy rakat szervizben általános az ügyfél lepattintása a kisozlgálás helyett. Az "én nem hiszem" jellegű dolgok ebben a témában nálam sajnos instant alsó polcra rakják a nickeket. Templomban hihetsz dolgokat, oda járj akkor.

Tikakukac 2020.01.22. 11:18:22

@havrilla: Jahj igen, a legszebb a HTC Sensationom volt. Mindenki tudta, hogy a kijelző porosodás gyártási hiba, szimplán szar volt a kijelző szigetelése. Nem kőművesek, hanem irodisták hordták be a telókat. Ott relatíve kevés azért a masszív porfelleg.
Ott is volt ám a kezdetek kezdetén mindenféle kamu lerázós szöveg, aztán idővel akkora volt a tömeg a kijelzőcserére, hogy csinálták. Javított kijelző nem volt, így 3 havonta simán kapott a telóm új LCD-t, amiről mindenki tudta, hogy megint fos lesz.
Szerelésenként 1-2 dolog mindig tört vagy repedt, hangszóró búgot stb., szóval küldtem vissza cserére, harmadik kijelző után gyakorlatilag a teljes telefont újraépítették alkatrészenként, házastól, mikor bekerült az 5. panel, akkor megint, és akkor untam meg.

Ezt sem kell elhinni. Basszus két teljes laporellóm volt rommápecsételve mikor eladtam a telefont :D

Meg azt a tippre százas nagyságrendű mail köteget sem, ami az évek alatt felgyűlt a problémás szervizes cuccokból, amikor inkább akartak spórolni a srácok aztán vetítették a kamut ezerrel.

Terézágyú 2020.01.22. 11:20:56

@havrilla:
"gerinctelen"

Sajna van gerincem - azért is nem vittem soha az életben, mert nem engedtem az elveimből, hiába származott belőle hátrányom...

"hazátlan"
Tudtommal van hazám, csak bizonyos - fentebb említett - okok miatt nem érzem jól magam benne. De ez "biztosan" az én hibám, és nem azoké, akik ezt okozzák...

2020.01.22. 11:34:32

1. minden mobilos szerviz ősidők óta beázással pattintja le az ügyfelet, nincs min csodálkozni, nincs mit tenni.
2. egy 22 hónapos középkategóriás telefon pont elérte az élettartama végét, kidobod, veszel másikat, ez van sajna.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 11:34:51

@GatyaPityu:

Nem életszerű. Ugyanis a szerviz egy külön cég, nem része a gyártónak.

A szerviz több pénzt kap a gyártótól elvégzett javításra, mint bevizsgálásra. Azaz a szerviznek nem érdeke a direkt elrontás.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 11:37:01

@FDToth:

Egyes típusoknál megesik, hogy a vízjelző sáv beázást jelez. Pl. az ügyfél a zsebében tartja a telefont, s megizzad, az izzadség átmegy a ruhán. Olcsóbb típusoknál hallottam már ilyenről.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 11:38:19

@Opportunista mikroba:

Alapvetően a szerviz éppenhogy nem érdekelt a csalásban.

Nemigen létezik nagy cég, mely a szervizelést saját maga végzi.

Opportunista mikroba 2020.01.22. 11:51:42

@Nick-son: Pont ilyesmit akartam írni. A telefongyártók pontosan tudják (illetve tudniuk kellene), hogy manapság egy mobiltelefon napi használati eszköz. Tehát használják hidegben, melegben, kinn és benn, nyúzzák, kínozzák. Nyilván ha egy mobiltelefon nagyon sok mindent tud, akkor én mint felhasználó nagyon sok mindenre akarom használni. Persze ésszel. Ha úgy árulják, hogy "nem vízálló", és én beleejtem a kádba, akkor hülye voltam, az én hibám. De valahányszor kimegyek az Életbe, nem fogom ellenőrizni a páratartalmat, hogy vajh, az én telefonomat tönkreteszi-e.

Opportunista mikroba 2020.01.22. 11:55:04

@MAXVAL bircaman közíró: Nem mondtam, hogy csalnak, csak azt, hogy én mint átlagos telefonhasználó a büdös életben nem fogom megtudni, hogy amikor beázásra hivatkozik a szerviz, akkor valóban beázott-e, vagy csak így a legkönnyebb engem lepattintani.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 12:02:09

@Opportunista mikroba:

A lényeg: a gyártó és a szerviz 2 külön cég, érdekeik nem azonosak.

Mint volt ügyfélszolga, aki pont telefonos ügyeket intézett (más cég, nem Motorola, de ez mindegy), s éppen ellenkező a tapasztalatom: azaz a szerviz hajlamos nem-garanciális eseteket is garanciálisnak nyilvánítani csakhogy javíthasson. Azaz a szerviz érdekei jellemzően közelebb állnak az ügyféléhez.

Opportunista mikroba 2020.01.22. 12:14:07

@MAXVAL bircaman közíró: Őszintén szólva engem tökre nem érdekel egy cég belső felépítése, vagy hogy ki kivel áll szerződéses viszonyban, hogy egy cég-e vagy nem, és ha nem, akkor milyen megállapodás van közöttük. Engem csak az érdekel, hogy ne hazudják a szemembe azt, hogy csináltam valamit, amikor nem csináltam.

KaTe 2020.01.22. 12:29:54

@ese1985: "Ugyan mi érdeke lenne egy szervizesnek, hogy elutasítása a javítást? A gyártó a javításért fizet, nem a javítás visszautasításáért."
- Nem a javítást utasítja el, hanem a garanciális javítást! Jó pénzért (erről ad is ajánlatot) szívesen megjavítja!

@havrilla: Múltkor kint felejtettem a telomat az autóban. Lehetett kb. -5 fokos az eszköz burkolata mire rátaláltam. Még kint kikapcsoltam, behoztam, rábasztam a radiátorra, kb. fél óráig hozzá se nyúltam. Tudatos fogyasztó vagyok -e?

ebella 2020.01.22. 12:32:25

@havrilla: Ezt felesleges volt írni. Akármennyi ilyen készüléket meg tudsz javítani, mondod. Viszont a fizikáról fogalmad nincs. Mondjuk nem is kell legyen, mert egy szerelő vagy. Csak akkor minek okoskodsz olyan témában, amiről nem sok fogalmad van?

Terézágyú 2020.01.22. 12:38:22

"Az a baj, hogy az egész országgal ez a helyzet. Bárki, bármilyen szerelő, szakember, orvos (hogy a politikusokról ne is szóljunk) mond valamit, akkor egyáltalán nem lehetünk benne biztosak, hogy tényleg úgy van."

index.hu/velemeny/2020/01/21/a_hala_halala/

CID 2020.01.22. 12:50:27

@havrilla: én még olyat nem láttam, hogy csak az indikátor elszíneződése miatt utasították el a garis javítást.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 13:05:12

@Opportunista mikroba:

Mint mondtam, nem életszerű, hogy a szerviz hazudik, hiszen nem érdeke, hogy ne legyen javítás.

Jelenleg is ügyfélszolgaként dolgozom, nagy számítógépes cégnél. Nap mint nap tapasztalom: a szervizek igyekeznek akkor is garanciális javítást biztosítani, ha az ügyfél nem jogosult rá. Az összes határesetben az ügyfél oldalán állnak. Miért? Mert ez az anyagi érdekük.

Azaz nem "cég belső felépítése". Akkor lenne igazad, ha a szervizelést ugyanaz csinálná, akit terhel a garancia, de ez szinte sosncs így.

CID 2020.01.22. 13:21:56

@MAXVAL bircaman közíró: ezek már 10-15 éve is azt hitték, hogy a szervizes azért kapja a fizetését ha nem csinálja meg, pl. a telefont...

Tikakukac 2020.01.22. 13:50:43

@MAXVAL bircaman közíró: Ez egy igen érdekes szerviz lehet.

Én mint ex-szervizes tudok nyilatkozni csak. Voltak időszakok amikor 1-2 márkánál olyan szinten volt megnézve egy-egy garanciális eset, hogy már elérte a kabaré szintet. Nem nehéz a képlet: a polcokon roskadásig vannak a gépek, szervizest többet nem vesznek fel, a gyártónak meg minden gép pénzébe kerül.

Ha teljesítménybérezés lenne és nem kerülne a gyártónak a support pénzbe (pontosabban a supportot biztosító céggel kötött alku), na akkor tényleg orrba-szájba menne minden át garin. Nagyon nem így van.

Fizetősben gyerekek 15 éves gépet is megcsinál bárki. Lenovo konkrétan gyártósort újraindít neked 1 alaplapért. Csak fizesd ki :D
Gariban pedig a sok SN-es átgarizós csalás miatt egy időben a Dell tényleg akkor garizta a gépeit, ha hófehér patyolat volt a szitu. Legkisebb hiba is ha össze tudott jönni: kuka.

juhaszvik 2020.01.22. 14:33:37

Vicces dolog ez kérem. A fogyasztó (posztoló) azt látja, hogy ő semmit nem csinált rosszul, még sincs garancia. A cég azt látja, hogy a szervizes cégek le akarják húzni (@MAXVAL bircaman közíró:), a szervizes meg azt mondja, hogy annyira a körmükre néznek a cégek, hogy esélytelen a furmánykodás, ráadásul teljesítménybérezés sincs (@Tikakukac: ).

octy 2020.01.22. 14:36:20

Itt nagyons sokan azt képzelik, hogy a gyártó előre meghatározza a bármilyen irányból bejutó nedvesség útját és az út mentén helyezi el az indikátor matricákat. Óriási tévedés.

Olyan helyekre tesz matricát amelyeknél a legnagyobb az esély a folyadék bejutására (meg ahova odafér) de az hogy épp a matricát nem érte nedvesség, nem jelenti azt, hogy akkor sehol máshol sem jutott be. Vagy ennek analógiája alapján akkor ha egy matrica elszíneződik, a többinek is el kellene színeződnie? Hát nem.

Az emberek pont le.szarják, hogy a telefonjuk beázhat. Előveszik esőben, simán fotózgatnak a wellness szállodában a párás medencetérben. Simán viszik a wc-be magukkal, néha bele is ejtik, aztán később poénként mesélik a baráti társaságban, hozzátéve hogy "de nem lett semmi baja". Persze. Mert még működik és kívülről nem látszik. Aztán jön pár nap vagy hét múlva a csodálkozás meg a "nem áztattam be" szöveg.

A szervizes nem lát a múltba, nem tudja megmondani hogy miként, mikor került oda folyadék, ahol a nyomát találta. Sőt, nincs a szemébe vegyi elemző készülék beépítve, hogy megmondja, milyen folyadék (pisi, parfüm, gázolaj, gyereknyál) volt ami volt.

A 20 évvel ezelőtti készülékeket igen nehéz volt nedvesség által elpusztítani. Csak akkor még nem volt divat az, hogy egy 1-2 mm vékony elektronikai panelben 3-4 rétegben fussanak vezetőszálak. Ahol a felszínen látszott a sókicsapódás a fém érintkezőkön és forrasztási pontokon, ott kellett pucolni és átforrasztani, esetleg vezetékkel átkötni és máris működött megint minden. Persze ez nem garanciában, de amúgy javíthatók voltak a problémák. Ma már nem így van, ha a főpanelen van a sérülés akkor a teló kuka.

Ha egy vezetékkel, szalagkábellel csatlakozó segédpanelen, amin pl. csak az USB csatlakozó van, akkor annak cseréjével megoldható a helyzet. Ha a gyártó nem kéri vissza a kiszerelt alkatrészt vagy igen, le lehet úgy sikálni a só és korrózió nyomokat hogy ne látszódjon, akkor akár garanciában is. Ha csak pénzért cserélhető, akkor is megúszható pitiáner összegből és marad a teló garanciája. Sok szervizes segített már így sok embernek megspórolni sok tízezer forintot és megtartani a készülék garanciáját.

Csak az ilyen esetekről nem születnek pampogós cikkek a neten, esetleg egy köszönöm hangzik el élőben - jobb esetben, ha felfogja a jóember, hogy most mentették meg egy nagy kiadástól.

Alapból egy márkaszerviz a javításért pénzt kap a gyártótól. A garancia megvonásért semmit. Tehát ingyen dolgozik addig is amíg szétszedi és lefotózza a kérdéses részt a készülékben. Ennyi idő alatt javíthatna 2 garos problémát is jutalékért.

Persze mindig lehetnek kivételek, láttam már gyanús dolgokat én is, amely mögött szándékosságot véltem felfedezni a gyártói szerviz részéről, de az esetek 99,9%-ában simán user error és tényleg nedvesség került a készülékbe.

Tikakukac 2020.01.22. 14:44:37

@juhaszvik1:
"a szervizes meg azt mondja, hogy annyira a körmükre néznek a cégek, hogy esélytelen a furmánykodás, ráadásul teljesítménybérezés sincs"

Én azt az állapotot írtam le, ami az alapnak tekintendő, román a cég amiről írtak, én az alapokat mondtam el.

Itthon, hogy mi van? Zsebre dolgozás, alkatrészek ellopása tonnaszám, az anyacég átverése ahol lehet és minél fentebb megyünk, annál cifrásabb az egész. Tisztelet a kivételnek, akikből nincs sok. Szerinted mikor apróra felnézel honnan van az a köbméternyi alkatrész? Hát nem a mikulástól.

fda 2020.01.22. 14:59:00

@Terézágyú: A példámban említett autóban sokszorosan több elektronika van, mint egy telefonban.

A baj az, hogy a gyártók a saját termékük normál felhasználási módjával mit sem törődve úgy gyártják azokat, hogy akár attól is tönkremehet a mobiltelefonod, ha esős napon IS elviszed magaddal a munkahelyedre, vagy ha téli hidegről a meleg lakásba beérve nem kiszerelt akkumulátorral páramentesíted. Aztán ha bármi baja van, a legkönnyebb azt mondani, hogy ez nem garanciális hiba. Pedig baromira az... Autód elromlik, hallottál már olyat, hogy miért mentél vele párás időben, biztosan attól oxidálódott az elektronikája? Vagy hogy miért hagytad a napon a strand előtt?

Ha a telefont arra készíti a gyártó hogy valóban egész nap magaddal cipeld, akkor olyanra kell gyártani, hogy alkalmas legyen arra, hogy egész nap magaddal cipeled. Ha pedig a nedvességet jelző apró műszaki megoldást szerel három helyre a belsejébe, akkor különösen ne hivatkozzon arra, hogy bár a nedvességet egyik szenzor se jelezte, attól még tuti biztos hogy nem jól használtad, és nedvességet kapott.

juhaszvik 2020.01.22. 15:03:50

@Tikakukac: oké félreértettem, bocs.
Egyébként hogyan lopják az alkatrészeket? Azt mondják a gyártónak kell, de valójában nem? Ilyenkor nem kell leadni a régit?

Terézágyú 2020.01.22. 15:15:13

@fda:
"A példámban említett autóban sokszorosan több elektronika van, mint egy telefonban."

Ott nincs annyira kitéve esőnek, bárminek, jól el van az dugva, szigetelve stb.

"Autód elromlik, hallottál már olyat, hogy miért mentél vele párás időben, biztosan attól oxidálódott az elektronikája?"

Hát... ugyebár elég gyakran megy tönkre az elektronika az autókban is, nem? Csak ilyenkor nem dobják el az egész autót, csak elektronikai részt - a mobilban viszont az egész elektronika.

"Ha a telefont arra készíti a gyártó hogy valóban egész nap magaddal cipeld, akkor olyanra kell gyártani, hogy alkalmas legyen arra, hogy egész nap magaddal cipeled. "

Manapság a mobilok szinte filléres cuccok, eldobható termékek. A minőségük is olyan.

Egyébként meg: @octy:

juhaszvik 2020.01.22. 15:16:37

@fda: "téli hidegről a meleg lakásba beérve nem kiszerelt akkumulátorral páramentesíted"

Gyanítom, hogy a kontinentális éghajlaton élő kb. 1 milliárd ember nagy része télen sem páramentesíti a telefonját (én sem), de ha mégis kellene, gondolom tömegével dobálnák be az említett cégek kirakatait ezekkel a telefonokkal.

"Ha a telefont arra készíti a gyártó hogy valóban egész nap magaddal cipeld, akkor olyanra kell gyártani, hogy alkalmas legyen arra, hogy egész nap magaddal cipeled."

Ámen. Ha egy telefon nem vízálló, akkor nem teszem a pohárba. Ha egy telefon nem cseppálló, akkor nem hagyom, hogy eső érje. Viszont ne mondja nekem senki, hogy elő van írva, hogy egy normál telefont ne használjam a téli hidegben, vagy egy üvegházban, esetleg a mosdóban. Ha pedig nincs, akkor ne hozzák fel indokként, hogy beázott, ha nem érte folyadék.

Reactor 2020.01.22. 15:19:17

Fogyasztói társadalom van, a telefonok nagytöbbségét szándékosan úgy gyártják le, hogy minél hamarabb tönkremenjen, és lehetőleg javítani se lehessen mert "nanótekknikával" készült, vegyél újat méregdrágán, fizess paraszt, azé' vagy...
De hát anno 90 előtt ez kellett nekünk, most megkaptuk. De meg ám.
A megoldás? Olyan teldzsót vásárolni, aminek még az atom se tud megártani. Létezik ilyen, én is használom: Evolveo StrongPhone. Brutálisan strapabíró, a vízbeesést is remekül bírja, akárcsak a port, sarat, szélsőséges hőmérsékleteket, az akkumlátora pedig helyből bírja 12 napig töltés nélkül. Ja, hát nem valami szép telefon, nyomógombos, nem lehet vele jaszkarizni a nagyérdemű előtt, és netezgetésre, Failbookra, stb. is alkalmatlan. Hát kérem, ez ezt tudja, az okostelefon meg azt. Dugni és szűznek is maradni...na AZ nehéz lesz.

Terézágyú 2020.01.22. 15:25:20

@juhaszvik1:
"Ha egy telefon nem cseppálló, akkor nem hagyom, hogy eső érje. Viszont ne mondja nekem senki, hogy elő van írva, hogy egy normál telefont ne használjam ... a mosdóban."

Pedig ott is érheti csepp. A múltkor írta valaki, hogy lecsukja a vécéfedelet, mert felcsap a víz...
Vagy nem eső éri odakint az utcán, de egy légkondícionálóból csepeg a viz.
Láttam én már olyat, hogy nyáron, egy ruha egyik vállán vízcseppek látszódtak egy utcai séta után -mert valamelyik bolt bejáratánál volt ilyen berendezés...

Tikakukac 2020.01.22. 15:41:57

@juhaszvik1: Ó, igen. Aki 2-3 éve járatos volt az aprókon látta, hogy kilószám vásárolták fel a srácok a rossz hardvereket. Ennek oka a következő volt:

Emberünk vett egy gépet ami garis volt. Erre berendelt pár dolgot. Majd mikor vissza kellett volna küldeni a rosszat, küldte a HDD-t, RAM-ot, bármit, amit megvett kilóra 500Ft-ért. Az alkatrész meg ment eladásra. Gyártók ezzel sokáig nem foglalkoztak, majd miután kicsiny országunk tonnaszám kezdte felszívni a dolgokat bekeményítettek.

juhaszvik 2020.01.22. 15:57:08

@Terézágyú: nyilvánvalóan nem ezekre az esetekre gondoltam, hanem a párásodásra. A csepp az csepp, és ha nagyon akar, befolyik. :)

Amire célozni akartam, hogy ha nem folyik be a víz, akkor az indikátor sem színeződik el. Ezután ha mégis vízkár éri, az párásodás, és az hadd ne a fogyasztó bűne legyen.
Ha pedig mégis be tud folyni a víz, akkor rakjanak több helyre is indikátort, filléres "alkatrészről" beszélünk. Béleljék ki vele, ha kell.

Zabalint 2020.01.22. 16:46:08

@Pierr Kardán:
Ez az a fajta biztosítás, amit sosem kötnék. Ha érted hogyan működik egy biztosítás, akkor hacsak nem hónapról-hónapra élő, mégis drága telefont hitelből vásárló ember vagy, nem kötsz ilyet, mivel mint minden más biztosításnál, a várható értéke számodra negatív. Csak ugye míg a lakásodnál ezzel együtt is ésszerű megkötni a biztosítást, mivel ha épp a te házad ég le, akkor anyagilag feltehetőleg földhöz vágna, egyébként meg mondjuk 1:100 ezerhez esélyed van, hogy ez az életed során megtörténik, addig az életed során lesz mondjuk 30 telefonod, amiből várhatóan 3-4 megsérül, de te inkább kifizeted 10 árát ezen idő alatt biztosításra, miközben annak az esélye, hogy 10 menne tönkre a 30-ból ilyen módon, alacsony.

Zabalint 2020.01.22. 16:49:03

@Nancsibacsi:
BTW van olyan eszköz, aminél vigyázni kell erre, pl. a tükörreflexes fényképezőgépek, ott célszerű hidegből beérkezve tokjában tartani, objektívet semmiképpen sem levenni/cserélni, adatkábelre csak felmelegedése után kötni. Telefonnál viszont alapnak kellene lennie, hogy ilyenkor ne kelljen különösebb elővigyázatosság. Amúgy azért sem kell, mert általában zsebben tartjuk, nők női táskában, de azok sem hülnek át olyan gyorsan, ráadásul a telefon maga is bocsát ki hőt.

Zabalint 2020.01.22. 16:52:29

@Nick-son:
Ha kikapcsolod, hátizsákba teszed, megmászol télen egy hegyet, majd úgy viszed be a házba, ahol vissza is akarod kapcsolni, akkor azért lehetnek gondok.

Zabalint 2020.01.22. 16:55:31

@havrilla:
Okostelefonnál nincsen olyan, hogy "nyugalmi állapot".

Zabalint 2020.01.22. 16:59:17

@MAXVAL bircaman közíró:
Ez azért nem stimmel, mert ha a gyártó azt veszi észre, hogy az egyik országban a szerződött partnerénél sokkal több garanciális eset van, mint a másiknál, akkor nyomást gyakorol, vagy keres másik partnert.

Zabalint 2020.01.22. 17:06:36

@fda:
Részben egyetértek, de az esőre viszont nem gondolom, hogy fel kellene készíteni egy eleve nem vízálló, nem is cseppálló mobilt, saját felelősségre kell készülni arra, hogy ha esik, akkor vízhatlan helyre tegyük.

Opportunista mikroba 2020.01.22. 17:07:27

@Zabalint: Meg lehet azt a telefont intelligensre is csinálni. Voltam mobillal Észak-Finnországban, ahol egy cseppet hidegebb van, mint Magyarországon... :) A telefon a nagy hidegben simán kikapcsolt, amikor visszavittem emberi körülmények közé, akkor meg bekapcsolt. Oszt ennyi, nem lett semmi baja.

KaTe 2020.01.22. 17:50:19

@Opportunista mikroba: Fordítva működik: Túlmelegedés ellen szoftveresen véd.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.22. 19:02:28

@Zabalint:

Ez nyilván igaz. Mint írtam, a határesetekben dönt a szerviz az ügyfél mellett, nem a nyilvánvalóan nem garanciásakban.

Zabalint 2020.01.22. 19:11:01

@Opportunista mikroba:
Én egyszer nyáron autóban hagytam navigáláshoz használt tartón, úgy hogy tűző napon állt a kocsi, majd egész napos Tisza tó körbetekerés, strandolás, vacsora után az volt a mákom, hogy hamar kikapcsolta magát.

havrilla 2020.01.22. 20:34:51

@Zabalint:
És amikor nem telefonálsz, nem böngészel, akkor is ugyanannyit fogyaszt és minden áramkör működik maximális fogyasztással?
Ha nem működik mint telefon, böngésző, játékgép, akkor mit csinál az az okoska? Pulóvert köt? Verset ír? Vagy kanasztázik ?

sóhegy049 2020.01.22. 22:19:53

Ezeken mindig röhögök…
Nekem csak dumára kell a telefon, egy 15(!) éves Nokia N95-öt ütök...
A telefon egyik hangszórója könyökölt le 1 év után, gariban kivágták, mert a zárt fedél alatt lévő akku alatt a párától elszíneződött a markercsík... Buktam... Igaz, ezt még mindig tudom javítani. :-) Az is vicces, hogy adó-vevőket szervizelek, közel azonosan zártak, mint egy okosszar és 15-20 év alatt mind panelhiba mentes?! Pedig ezek kapnak... Gyártó: Motorola, detto.

Head Honcho 2020.01.23. 05:30:48

Ilyesmit rendre eljátszanak a szervizek, legalábbis igyekeznek kikerülni, nehogy érvényesítsd a garanciát. Nekem egy Sony lett volna alaplapcserés, viszont előtte még a készülékházat is megrepesztették (mintha úgy érkezett volna be) a hangerőgombok környékén, hogy erre hivatkozva elutasíthassák a garanciát. Teljes áron meg úgy 70 ezer lett volna a móka, ami a készülék akkori használtpiaci árát tekintve röhejes volt. (Cirka feleannyiért lehetett volna eladni, ha hibátlan.) Így hát elment tizenezerért alkatrésznek, be kellett a bukót nyelni.

Jake Peralta 2020.01.23. 10:07:03

@MAXVAL bircaman közíró: Nagyjából igazad van, és egyet is értek veled.

De azért simán el tudok képzelni olyan esetet, hogy szerviz lepattintja az ügyfelet "beázás" címszóval, a gyártótól pedig garanciában "megigényelnek" x alkatrészt, és kiszámlázzák az adott alkatrészre megállapított rezsióradíjat. A szerviz nyer vele, mert munka nélkül tudja felvenni a javítás összegét, ráadásul az új gyári alkatrészt is el tudja adni
.
(nagyon nem jellemző, hogy a gyár bekérné a hibás (kicserélt) alkatrészt, általában az a deal, hogy a szerviz vállalja, az újrahasznosítást/megsemmisítést)

havrilla 2020.01.23. 10:47:35

@Tikakukac:
Nagyon ostoba vagy. Tényleg hiszed a saját hazugságaidat? Gondolok itt pl. a lopás rögeszmédre.

Tikakukac 2020.01.23. 11:00:05

@havrilla: Szegény pára. Én értem, hogy neked ez valamiért fáj vagy kényelmetlen (csak nem fájó pontra tapintottam?), sajnos igen nehéz lesz a tényekkel vitatkoznod. Nem is tudsz, ezért jön az ostobázás és hazugozás.

És a rögeszme :D Jaj, mama, segíts.

A rögeszmémmel az a dolog történt, hogy több cégnél is pénzbüntetésre és elég kemény szabályváltoztatásokra materializálódott a valóságban. Na ez a nem semmi. Jobban kéne koncentrálnom innentől egy köteg húszezresre a farzsebemben. Lehet akkor az is valóság lesz ebből kiindulva.

Mondjuk lehet te csinálod jól. Ami nem passzol a világomba, azt ignorálom, hülyézem, ostobázom, nemlétezőnek tekintem. Mennyivel egyszerűbb is minden.

Zabalint 2020.01.23. 11:08:33

@havrilla:
"És amikor nem telefonálsz, nem böngészel, akkor is ugyanannyit fogyaszt és minden áramkör működik maximális fogyasztással?"

Nem, de ha közvetlenül víz érné azokat az áramköröket, akkor hiába nem működik max. fogyasztással, elég hogy működik ahhoz, hogy tönkremenjen. Ha be van kapcsolva, és víz éri a belsejét, akkor gond lehet. Ezen nem sokat változtat, hogy nekiállsz-e telefonálni.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.23. 11:11:30

@Jake Peralta:

Nyilván mindig lehet trükközni, ha az ember már jól ismeri a rendszert, s kitapasztalja a rendszer gyenge pontjait, de okos ember csak mértékkel trükközik, mert aztán csúnyán lebukik, ha túlzásba viszi.

Alapvetően egy szerviz számára jobb egy stabil szerződés egy nagy céggel, mint pár alkatrészt trükkösen megszerezni.

Amikor nokiás voltam, ott is nagyon sok ügyfél meg volt győződve különféle vad összeesküvéselméletekről, pedig - látva a helyzetet belülről - állíthatom, sose trükközött a cég, egyszerűen nem lett volna ez profitábilis.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.23. 11:21:44

@Jake Peralta:

Ahol most dolgozom (számítógépgyártó cég) a kisértékű alkatrészeket nem kérik be, minden mást igen. Mert újrahasznosítják és beleteszik új gépekbe.

azbest 2020.01.23. 13:27:12

@havrilla: konkrétan láttam olyat, hogy a helyszinre kiszálló szerviz kijelzőcserekor trükközött. optimista módon azt is lehetne mondani, hogy csak rövidíteni akarta az alkatrészre várási időt. Pesszimista vonalon pedig bontott alkatrészt akart használni.

Ez abból bukott ki, hogy tévedésből nem megfelelő csere képernyőt hozott magával. Fizikailag belemegy és működik, de a fényerő állítás nem megy, ha másik modelt teszel bele. Sok aprós gépen azért nem működik a fényerőállítás, mert nem bele való kijelzőre cserélték.

Nameg nem sikerült sérülésmentesen leszednie és visszatennie a kijelző körüli matricát. Szerencsére kibukott a kijelző kavar is, így azt is cserélnie kellett második körben. Akkor egy bontatlan gyártói javító kit volt nála, ami tartalmazta a megfelelő kijelzőt és a matrica keretet, amin a gép model neve is szerepel - nem lehet összetéveszteni.

Ha sikerült volna a matrica leszedés, visszatevés, meg a bontott kijelző nem bukik le a model összekeverésen, akkor lett volna egy bontatlan kitjük a gyártótól a javítás után. De ha csak a matricát veszi ki belőle, akkor is el tudott volna adni egy új kijelzőt, ha nem bukik le. A vásárló nem tudja, hogy a gyártó mit ad a szerviznek, nem tudhatja hogy javított, bontott vagy teljesen új alkatrészeket küld és ahhoz képest mit szerelnek be.

azbest 2020.01.23. 13:29:54

@MAXVAL bircaman közíró: ilyen szempontból végülis még az apple szervizpolitikája is érthető. Ha visszaküldik a kivett alkatrészt, akkor x összeg az új, ha nem küldik vissza, akkor 2x összeg. Így kevésbé tudnak seftelni vele.
Más kérdés, hogy akár szerviz, akár vásárlói trükközések miatt megy a nehezítés, akkor is a becsületes vásárlók szívnak vele.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.23. 16:34:14

@azbest:

Mindig minden költség bele van számolva az árba, s mindig a vásárló fizeti meg.

CoolKoon 2020.01.23. 21:21:30

@230e: A párásodás a nedvességjelző papírokat is elszínezte volna. Sőt, sokkal gyakoribb, hogy annak ellenére is elszíneződnek a papírok, hogy nincs is vízkár, pont a párás, nedves környezet miatt (amire hivatkozva a szervizek behazudják a vízkárt aztán).

CoolKoon 2020.01.23. 21:29:00

@juhaszvik1: "Ha ilyen egyszerű lenne, akkor az emberek bátrabban vágnának bele a békéltetős és peres ügyekbe, akkor pedig a cégek sem élnének vissza a (jogi) erejükkel" - Ó dehogynem! Ugyanis ha a Retkes és tsa. szerviz esetleg jobb ügyvédet szerez, akkor csórikám nemcsak a hároméves mobil árát bukja, de még a perköltségeket is a nyakába varrják.

CoolKoon 2020.01.23. 21:34:52

@havrilla: "Amúgy a szervíz vagy szerelő egyetlen bizonyítéka a beázásra az indikátor." - Nem feltétlenül. Az elkorrodálódott cinezési pontok/NYÁK-vezetékek szintén bizonyító erejűek, akár egy bíróságon is.

CoolKoon 2020.01.23. 23:14:45

@Tikakukac: "Vagy utalnak nyomok arra, hogy lehet szépen lassan megevett 1-2 csatlakozási pontot az oxid?Kutyát nem érdekli. Csere." - Mégis milyen alapon, amikor a gyártó nem vállalt garanciát a vízállóságra?

"Majd a gyártó legközelebb megoldja, hogy legyen több indikátor vagy jobban legyen szigetelve a vacka. Jól nézünk ki." - Aha. És te megvennéd a ketyerét, ha emiatt 3x többe kerülne? Mert én nem, és valószínűleg mások se.

"Kimérték és azt mondták, hogy nem, ez semmi, xy volt feszültség van a palmresten, ez bele kell férjen." - Én azért ilyen esetben megemlíteném az illetőnek, hogy mi lenne, ha most feljelentést tennék gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés miatt. Egy büntetőügyből ugyanis általában nehezebb kivonnia magát az ilyen patkányoknak mint egy garanciaigény érvényesítése alól.

Tikakukac 2020.01.23. 23:27:20

Mégis milyen alapon, amikor a gyártó nem vállalt garanciát a vízállóságra?

Olyan alapon, hogy a készüléket nem érte víz. Nem kérti senki a vízállóságot. Azt kérte, hogy ne kelljen a telefonnal úgy bánni, mint egy 10500rpm-es mobil HDD-vel. Nagy kérés? Nem hiszem. Ezt valamiért nagyon-nagyon sok telefon meg tudja ugrani. Igazándiból kb. mind.

Aha. És te megvennéd a ketyerét, ha emiatt 3x többe kerülne? Mert én nem, és valószínűleg mások se.

Ha emiatt 3X többe kerülne senki se venné meg. Te sem, én sem. És remélem a bolygón senki sem. Mert amiről beszélek azok dollárcentekbe kerülő dolgok. De szép próbálkozás volt.

Én azért ilyen esetben megemlíteném az illetőnek, hogy mi lenne, ha most feljelentést tennék gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés miatt. Egy büntetőügyből ugyanis általában nehezebb kivonnia magát az ilyen patkányoknak mint egy garanciaigény érvényesítése alól.

Ehhez nekem ennél több közöm nem volt. És hogy ha tudnád mennyi ilyen cifra hülyeség van amibe beleállnak márkaképviseletek/szervizek :D 3470-es Vostro volt talán az egyik olyan gép, amiben el volt tervezve a wifi antenna kivezetése. Hogy mindenki tudott róla, tényleg mindenki, de ők cserélték tizedjére is a lapot meg a wifi kártyát. Nem érdekelt senkit, csak beismerni ne kelljen. Majd amikor páran felszívták magukat és mondták, hogy elég, na akkor viszont kussban fizették is vissza a vételárat és adtak kompenzációt is. Csak ne tudójon ki a dolog. De ezt Asus is betolta már, meg franc tudja még kik.

Mercel 2020.01.24. 00:33:19

@havrilla: Te öreg, icipicit se tartasz tőle, hogy valaki kiszed az internet vélt anonim közegéből és nagyon durván orrba ver párszor a stílusod miatt?
Annyira nem vagy anonim mint azt szeretnéd hinni és kötve hiszem, hogy a stílusod akár felét is megengeded magad élőben. : )

KisIst 2020.01.24. 12:00:21

@ese1985: A garanciás javítás nem éri meg a szerviznek. Ha egy szervíz csak garis javításokat végezne, rövid úton tönkre menne.

Artie 2020.01.24. 12:50:39

@ese1985: sikerült a kellékszavatosságot összekeverni a jótállással meg egy kis hibás teljesítéssel.

www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/alapfogalmak.htm

kolololo 2020.01.24. 17:22:41

Egészen friss, saját történet:
az én kis drága feleségem 2 hete bele ejtette a kádba a telefonját (ne kérdezzétek, hogy, mint). Azonnal szétszedtem, akksit kivettem és denszesszel mindent áttöröltem, utána kiszárítottam. 1 nap múlva összeraktam. Kijelző + touch nem ment így rendeltem egyet. Ma megjött, kicseréltem és minden rendben a telóval.
Ma, szerelés közben láttam, hogy a panelon a víznek nyoma maradt és az indikátorok nem voltak elszíneződve.
Mindenki szűrje le, amit akar. :)
A teló egyébként egy Xiaomi Redmi 4X.

Permetező 2020.01.25. 16:58:51

@kolololo: leszűrtem azt hogy valszeg száraz vízben fürdött

Nikolas Jr. 2020.01.25. 18:03:30

De hát két egymástól független szerviz is azt mondja, hogy folyadéknyomok láthatóak a készüléken! Akkor mi a probléma? A markerek csak a beszivárgó folyadékot jelzik, attól még hogy azok épek, külső felületen kaphatott vizet a csatlakozóknál, ami meghibásodással jár. A vízálló készülékeknél direkt védve vannak a külső csatlakozások is, viszont a postban szereplő mobil nem vízálló, tehát teljesen jogos, hogy nem javítják garanciálisan.

havrilla 2020.01.26. 23:43:20

@Mercel:
Más szemében a szálkát, a sajátban még a gerendát is lehazudod?

Permetező 2020.01.28. 07:49:51

@Nikolas Jr.: És nem víz okozta hanem jizz?