Olvasónk karácsonyi ajándéknak szánt okosórája sehogy sem bírta a strapát. Hamar lemerült, akárhogy is próbálkoztak a használatával. Az ünnepek miatt nem sikerült az elállási időn belül visszavinni, az üzlet pedig nagyon szabálykövető, nem is vették vissza, úgyhogy megkezdődött a garanciális javítás kálváriája. Az újra és újra ugyanolyan állapotban visszakerült, használhatatlan órát pedig nem javítják tovább, de nem is cserélik. A rosszul megjavított cipő esetéből pedig emlékezhetünk rá, hogy "Az elállás jogodat a hibás teljesítésen alapuló kellékszavatossági igényként akkor érvényesítheted, ha az eladó a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta vagy annak nem tud eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy a kicseréléséhez fűződő érdeke megszűnt, például a javítás vagy kicserélés elhúzódás miatt." Írtunk mi is a kereskedőnek, várjuk a választ.
2019. december 21-én délután vásároltunk az Allee Bevásárlóközpontban található Samsung üzletben egy Samsung Galaxy Watch Active okosórát. Az óra karácsonyi ajándék volt, így csak december 24-én bontottuk ki, kapcsoltuk be. Az óra az első pillanattól kezdve hibás, a teljesen feltöltött akkumulátora 3-4 óra alatt nullára lemerül. Megpróbáltunk mindent, újraindítottuk, többször is csináltunk gyári állapotra történő visszaállítást. Próbáltuk különböző telefonokhoz párosítani az órát, megpróbáltuk telefonról leválasztva (gyakorlatilag normál óraként) használni, kipróbáltuk alvó módban is. Minden hiába, a feltöltött óra 3-5 óra alatt minden esetben lemerült.
December 27-én délelőtt visszavittük az Allee-ban található Sansung üzletbe, kérve a cseréjét, vagy a vételár visszafizetését. Az üzlet ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy ezt 3 napon belül kötelesek csak megtenni, ami december 24-én lejárt. Csakhogy mire a 3 nap lejárt volna december 24-én, addigra az üzlet a karácsonyi rövidített nyitva tartás miatt már zárva volt. Azaz nekünk nem volt 3 teljes napunk. Nem tudom, hogy jogszerű volt-e az üzlet magatartása, de korrekt biztosan nem volt. Az igazi kálvária viszont még csak ezután kezdődött.
Leadtuk az órát a Budaörsi Samsung szervizponton javításra. Egy szűk hét után vissza is kaptuk. A munkalap szerint cseréltek benne akkumulátort és főpanelt is. Hazavittük, bekapcsoltuk, és megismétlődött a karácsonyi történet. Bármit csináltunk az órával, akárhogyan állítottuk be, 3-5 óra alatt lemerült.
Másodszor is leadtuk a budaörsi szervizponton javításra. Szintén egy szűk hét után kaptuk vissza. Ekkor már nem kaptunk munkalapot sem a javításról, az ügyintéző szóbeli tájékoztatása szerint történt valamilyen bemérés, amelyen megállapították, hogy hogy az óra tényleg nem vette fel rendesen a töltést (bármit is jelentsen ez), és javították. Hazavittük, ugyanúgy lemerült 3 óra alatt. Azaz másodszori javítás során sem volt képes a Samsung szerviz arra a minimális ellenőrzésre, hogy javítás után (ha ugyan javítottak bármit is) bekapcsolják az órát, és ellenőrizzék a merülést.
Visszavittük harmadik alkalommal is az órát a budaörsi szervizpontra. Ekkor a szervizpont arról tájékoztatott bennünket, hogy mivel az első két javítás sikertelen volt, nem veszik át harmadszorra. Írjunk a sehsupport@samsung.com címre, és kérjük a cserét, vagy a vásárlástól történő elállást. Írtunk. Viszonylag gyorsan válaszoltak is, hogy adjuk le az órát a szervizbe bevizsgálásra. Vajon az előző 2 alkalommal mit csináltak az órával? Nézegették, hogy szép-e a színe? Válaszoltam nekik, hogy eszem ágában sincs negyedszer is bevinni az órát a szervizbe. Főleg azért nem, mert az órához kapott, Samsung által írt jótállási jegy alapján is jogosult vagyok a cserére vagy elállásra, amennyiben:
- A termék a vásárlástól számított 3 napon belül meghibásodott vagy
- A Samsung a javítást nem vállalja vagy
- Aránytalan többletköltséget eredményezne a kijavítás
Ekkor már 6 alkalommal jártunk a Samsungnál (üzlet, szerviz leadások, átvételek), annak minden utazási költség és idő vonzatával együtt, így mindhárom feltétel teljesült (holott egy is elég lenne az elálláshoz), és kérem az óra cseréjét, vagy a vételár visszafizetését.
A Samsung ezek után is megtagadta a cserét, illetve a vételár visszafizetését. A leírtak ellenére ragaszkodott hozzá, hogy vigyem vissza az órát a szervizbe. Megtettem. Bevizsgálták, majd közölték, hogy minden rendben az órával. Gondolom, arra ismét nem voltak képesek, hogy kipróbálják az órát. Továbbra is kérem az óra cseréjét, mert a 3 órás üzemidejével használhatatlan. Kíváncsi leszek, hány kört kell még futnom ezzel kapcsolatban. Ha figyelembe veszem, hogy eddig mennyi utazást, üzemanyagot, időt fordítottunk az óra javíttatására, akkor az már most több, mint amit az egész óra ér. És ki tudja, hol van még a vége. Elnézve a Samsung hozzáállását, már semmin nem lepődnék meg.
Számomra ebből annyi a tanulság, hogy Samsung terméket a legolcsóbb webshopból kell venni, még akkor is, ha szürke importból származik, és nincs rá garancia. Mert a Samsung márkaboltból vett órán lévő garancia sem ér az égvilágon semmit ilyen hozzáállás mellett.
Nick-son 2020.01.23. 17:13:10
vizsla_barat 2020.01.23. 17:45:39
a fekete krindusz 2020.01.23. 17:50:40
Borsó ezt úgy csinálná, hogy webshopból rendelne és másnap visszaküldené szerződésbontással.
vizsla_barat 2020.01.23. 17:56:51
a fekete krindusz 2020.01.23. 17:59:43
vizsla_barat 2020.01.23. 18:02:48
Tikakukac 2020.01.23. 18:03:07
Honnan az égből jönnek ezek az elképzelhetetlen hülyeségek amúgy?
fákkje 2020.01.23. 18:08:53
Gondolom, bizonytalan forrásból származó, zárjegy nélküli szeszesitalt fogyaszthatott.
Azért ír ekkora faszságokat.
hátezmilegyen 2020.01.23. 18:21:20
vásárlás 21.
vasárnap 22.
első munkanap 23.
második munkanap 24.
karácsony 25.
karácsony 26.
harmadik munkanap 27.
Fogyvéd, panaszkezelés bírság
Békéltető, kártérítés
Samsung, viszlát
Szívesen :)
KaTe 2020.01.23. 18:43:26
FDToth 2020.01.23. 19:46:02
Zuzer78 2020.01.23. 20:51:48
Fakanál69 2020.01.23. 21:38:37
Thule 2020.01.23. 21:55:08
chili wili 2020.01.23. 23:20:50
Kimblee 2020.01.23. 23:58:01
Stefaits Előd 2020.01.24. 07:57:32
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2020.01.24. 08:30:18
Jake Peralta 2020.01.24. 08:44:17
Igazából ami én másképp csináltam volna, hogy a 2-ik vagy a 3-ik leadás után amikor visszakapom, a szervizben várok 1-2 órát. Ha 3-4 óra alatt teljesen lemerül, akkor 1-2 óra alatt is olyan sokat merül amit a szerviz nem tud kimagyarázni. (gyk. átadások 50%-os akksi, 1 óra múlva 25%-on áll)
2020.01.24. 08:54:40
Eastbay1 2020.01.24. 08:56:16
A lényeg, hogy harmadik alkalommal visszavittem, mondták bevizsgálják, másnapra (...) be lett vizsgálva, elismerték, hogy kuka, harmadnap menjek be a vodához cserekészülékért.
Bementem, a hölgy elnézést kért a kellemetlenségekért, majd újabb elnézést kért, mert nem tudnak fekete S6-os cserét biztosítani, elfogadok-e helyette egy arany (igazából ezüst) S7-est?!
Duzzogva, de elfogadtam.
Terézágyú 2020.01.24. 09:04:26
Hát persze, mert tudtommal eleve a szervÍznek kell kezdeményezni ezt, hogy "nem javítható, csak a csere lehetséges". Tehát eleve nem kellett volna átpöccintenie a vevőnek, hogy írjon ő.
"Samsung által írt jótállási jegy alapján is jogosult vagyok a cserére vagy elállásra, amennyiben: .... Aránytalan többletköltséget eredményezne a kijavítás.
Ekkor már 6 alkalommal jártunk a Samsungnál (üzlet, szerviz leadások, átvételek), annak minden utazási költség és idő vonzatával együtt, így mindhárom feltétel teljesült (holott egy is elég lenne az elálláshoz)"
Ez viszont tévedés, a többletköltség nem azt jelenti, hogy NEKED mennyi pénzedbe és idődbe került a dolog ügyintézése... hanem ha a cégnek kerülne aránytalan többletköltségbe.
Terézágyú 2020.01.24. 09:06:11
"Ebben az országban nem is tudom, hogy egy vasárnap valaha volt-e munkanap. Talán 200 éve, esetleg...."
Azt nem tudom, hogy 4x éve biztosan volt ilyen :) Egyre én is emlékszem :)
vanRob 2020.01.24. 09:28:58
A cikkíró belefutott egy hibás darabba (előfordul, még akár egy csúcskategóriás Mercedes esetében is), amit egyenlőre nem sikerült kicseréltetnie. Valszeg nem a Samsung, hanem az üzlettulajdonos fukarsága miatt.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.01.24. 09:34:10
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.01.24. 09:35:59
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.01.24. 09:39:30
Terézágyú 2020.01.24. 09:43:23
"Én ugyanígy számoltam le az LG-vel pár éve, meg beszéltem le a családomat is bármilyen LG-s termékről."
Én még emlékszem arra az időre, amikor az LG még GoldStar volt, és a gagyiság szinonímájának számított... viszont a Samsungnak már akkor is neve volt, tudhatta az ember, hogy a maga kategóriájában jó árut kap, megfelelő áron.
Azóta persze a helyzet változhatott...
De hát igen, EGYETLEN ESET is tönkre tudja tenni a bizalmat valami iránt, amiben eddig x alkalommal megbíztunk...
vanRob 2020.01.24. 09:48:05
Opportunista mikroba 2020.01.24. 10:07:31
Terézágyú 2020.01.24. 10:17:55
"Szerintem azért elég gyerekes dolog egyetlen esetből következtetni egy márka megbízhatóságára. "
:)
Ezt direkt azért mondtam, mert itt a Homáron is minden második olvasói levél így kezdődik, hogy "évek óta rendszeresen járok ebbe a boltba, százzzzzzzezreket hagytam már ott, és eddig semmi bajom nem volt velük..." és így végződik, hogy "de innentől kezdve soha nem teszem be a lábam egy ilyen sz*r helyre, és mindenkinek ezt javaslom"...
És amikor felveti valaki ezt, hogy azért egyetlen esetből nem kéne, akkor a többség éppen ezzel torkolja le, hogy "de igen, egyetlen eset is tönkreteszi a bizalmat!!!!!!".... :)
barbon 2020.01.24. 10:18:26
Terézágyú 2020.01.24. 10:21:02
"Azt régen tudjuk,hogy a Samsung garis ügyintézése közismerten a legrosszabb minden cég közzül"
:))))
Fogadni mernék, hogy ezt onnan TUDJUK, hogy speciel neked már volt egy ilyen negatív tapasztalatod :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.24. 10:22:28
barbon 2020.01.24. 10:24:23
nagyonköcsögduda 2020.01.24. 10:43:32
Fogod magad és 2 másodpercre beteszed az órádat a mikrosütőbe (max 2mp!!, de többször ismételhető).
Ha szerencséd van nem lesz külsérelmi nyoma, viszont működni sem fog. Visszaviszed,
mondod, szar, be sem kapcsol.
Ha nincs szerencséd akkor lesz külsérelmi nyom, ugrik a garancia. Ja nem! Ahogy az írásodból leveszem, az már korábban ugrott.
Szóval nincs mit veszíteni.
octy 2020.01.24. 10:47:34
Ettől még meg lehetne próbálni alapvetően erre hivatkozva elindulni. A többi sajnos felesleges kör volt a vevő részéről. Amúgy a javításokról minden esetben jegyzőkönyvet kell kapni, arról is, ha megtagadják. Ezért még külön-külön is el lehet meszelni mindenkit aki ebben részt vett. Egy normális országban.
octy 2020.01.24. 10:51:36
KisIst 2020.01.24. 11:10:40
Opportunista mikroba 2020.01.24. 11:26:15
chili wili 2020.01.24. 11:27:48
Zoltán Petőfi 2020.01.24. 11:29:45
Zoltán Petőfi 2020.01.24. 11:39:46
RoryBreaker 2020.01.24. 12:03:03
Terézágyú 2020.01.24. 12:25:44
"Viszont ha csak egyszer is baj van az ugyfelkezelessel az vegleges bizalomvesztest okozhat. A fenti eset szerintem tokeletes pelda erre."
Nyilván mert neked is van egy ilyen tapasztalatod...
hátezmilegyen 2020.01.24. 13:17:55
Hazaértem. Okos autómban megnyomtam az automata-parkolás gombot. Okos telefonomhoz kapcsolt okos órámra pillantva láttam, kezdődik az okos tévémen az Izaura. Mozgásérzékelős okos lámpám felvillant miközben okos ajtóm beengedte gazdáját. Okos hűtőm szólt, van még söröm. Okos fotelomba huppanva beállt a kedvenc pozícióm. Hosszú, egyenes, fekete hajú, szolizott, szilikonos kötelező feleség megkezdte a kötelező cummantást. Nini, lemerült az okos óra, nem tudom NFC-sen kifizetni. Úristen, meg a pizzást se. Mitévő legyek? A fogyasztói társadalom prolijaként nincs hozzá tudásom, annyi se, hogy hol keressem. Sebaj, megírom netre, majd valaki megmondja ingyé. Szép, új világ.
Helyszíni zsemle 2020.01.24. 13:20:41
Valami nem stimmel az uggyel vagy a leirassal. Az hogy 2 nap helyett csak 3 orat megy, ez egyszeru konnyen felismerheto, egyertelmu esetnek tunik, erthetetlen miert nem oldotak meg mar elsore. 2-3 orat akar ott helyben az ugyfelszolgalaton is kilethetne birni. Mikor "javitva" visszaadjak, akkor kerni kel az ugyfelszolgalaton hogy akkor ott helyben mutasak meg hogy tobbet bir mint 3 ora. Ez meg mindig egyszerubb, mint 8-szor visszamenni.
Terézágyú 2020.01.24. 13:37:56
"Szép, új világ."
Bizonyos szempontból ez már nem új. Valójában az eletromosságtól való függésben már elégg ott vagyunk.
Nincs áram valami miatt egy napig/két napig?
Nincs tévé, nincs rádió, nincs net, nincs telefon (most már a vezetékes telefonnak is áram kell - eddig nem kellett), nincs evés, mert elektromos a főzőcucc, illetve a mikró is, nincs meleg víz, fűtés mert az is árammal megy, illetve árammal kapcsolódik be és ki. Még tán az ajtók se nyilnak/záródnak, ha elektromosak...
És akkor még olvasni se lehet, mert a könyvek helyett e-könyveink vannak, de az olvasó is lemerült, illetve gyertyánál az nem is látszik stb. stb.
Terézágyú 2020.01.24. 13:39:18
ja, és a fali/asztali óra is árammal megy, tehát még az időt se tudjuk (és ébresztés sincs), mert sima vekkere már senkinek nincs...
Gonoszgólya 2020.01.24. 13:41:06
van egy GoldStar sztereó rádiósmagnóm. Napi szinten vagy 10 órát, de volt egy 6 éves időtartam mikor 0-24-ben szólt. És még mindig tökéletesen működik mindene.
Terézágyú 2020.01.24. 13:43:49
Anyám még mindig azt a Videoton Europa Star táskarádiót hallgatja, amit 1982-ben vettünk...
Muhammad Balfas 2020.01.24. 14:47:42
Weöres Sándor
Majomország
Hej de messze majomország,
ott terem majomkenyér,
majomablak majomrácsán
majomnótát ráz a szél.
Majomtéren, majomréten
majomhősök küzdenek,
majomszanatóriumban
sírnak majombetegek.
Majomtanártól majomlány
majomábécét tanul,
gaz majom a majombörtönt
rúgja irgalmatlanul.
Megépül a majommalom,
lesz sok majommajonéz,
győzve győz a győzhetetlen
győzedelmes majomész.
Majompóznán majomkirály
majomnyelven szónokol
egyiké majommennyország
másiké majompokol.
Makákó, gorilla, csimpánz,
pávián, orángután,
mind majomújságot olvas
majomvacsora után.
Majomvacsoraemléktől
zúg a majomreterát,
majombakák menetelnek,
jobbra át és balra át.
Rémületes majomarcot
vágnak majomkatonák,
majomkézben majomfegyver,
a majmoké a világ.
lcsaszar 2020.01.24. 15:15:45
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.01.24. 15:16:06
@Terézágyú: Van egy vekker, csak rajtam kívül senki nem tud aludni a ketyegésétől. Apropó, telefonos ébresztő szolgálat van még?
Ja, és nem egy hibás termék teszi tönkre a bizalmat, mert az elpfordul. Viszont egy rossz ügyfélkezelés is elég hozzá. Mert az ilyen példákból, mint a fenti, én, mint kívülálló is láthatom, mire számíthatok majd a Samsungnál. Mert lehetne ez egyszeri baki, amikor utána bocsánatot kérnek, kicserélik, visszatérítik, és a többi. De hatszori látogatás utáni leszarás bolban és szervizben együtt, és kéz a kézben, az már a rendszerszintű csuklóztatás, arra nincs mentség, és a Samsung igenis szarjon Batz papuccsos farfekvéses sünt .
Baluci 2020.01.24. 15:28:42
Lancelot0 2020.01.24. 17:02:13
KaTe 2020.01.24. 17:17:26
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.24. 20:04:10
3 napon belül vizsgálgatás nélküli cserének van helye, ha a paraszt azt állítja fos a termék.
Aztán lehet focizni később, ha mégsem volt fos.
Permetező 2020.01.25. 16:57:13
btprg 2020.01.26. 23:06:17
Kotit 2020.01.27. 11:24:37
(Mondjuk azt se értettem, hogy a feleség miért szilikonos-szolizott, de ez kevésbé fontosch.)
hátezmilegyen 2020.01.27. 14:32:18
Majmász Gedeon 2020.01.28. 01:56:05
Permetező 2020.01.28. 07:47:59
Terézágyú 2020.01.28. 13:57:39
"Van egy vekker, csak rajtam kívül senki nem tud aludni a ketyegésétől."
Engem is zavarna :)
"Apropó, telefonos ébresztő szolgálat van még?"
Szerintem van, de ahogy mondtam, most már a vezetékes telefonhoz is áram kell (az új rendszer szerint)
Majmász Gedeon 2020.01.30. 12:06:58
Egyébként elfelejtettél példát említeni.
hátezmilegyen 2020.01.30. 13:54:26
Mondok én példát Néked szívesen. Például, amikor a „költő” úgy írja!
Egy társadalom-kritikai leirat elemzésekor, aki csak a felszínt kaparássza, és nem ás jó mélyre, egy csomó érdekes dologról lemarad.
Permetező 2020.01.31. 00:05:11
Példákat nem szoktam írni, azért nem fizetnek.