Tékozló Homár

A digitális újság is el tud veszni, de hogyan?

2020.01.27. 11:00 | Homár Rezső | 22 komment

via GIPHY

Újság előfizetés témában aránylag kevés levél érkezik a Homárhoz, Girhes macska panasza is unikum. Az online előfizetések nagyszerű korában már nem a postás, vagy a kihordó nem dobja be, nem is a szomszéd lopja ki, hanem az előfizetésünk felületére nem kerülnek fel az aktuális lapszámok. Az egyszerű rendszer, vagyis a fizetsz előre, majd minden hónapban letöltöd a példányt tavaly májusig működött is, de akkor valami történt. Persze létezik technikai probléma, de azt olyan bonyolult kideríteni, hogy fél év alatt semmi érdemi válasz ne érkezzen? Előfizető elvesztése: pipa.ujsag.jpg

Több éve digitálisan olvasunk hetilapokat, folyóiratokat. A www.dimag.hu oldalon fizettünk elő egy évre előre, megkaptuk a belépési kódokat, letöltöttük az aktuális példányt és már hozzá is jutottunk kedvenc lapjainkhoz. Így ment ez 2019. májusáig, amikor a Kaliber című folyóiratnak csak nem akart megérkezni az aktuális száma. Ügyfélszolgálatnak levél, türelmünket kérték.

Ugyanez júniusban, júliusban, augusztusban: új szám nincs, mi levelet írtunk, ügyfélszolga türelmet kért. Végtelen türelmünk októberben kezdett fogyni, akkor már nemcsak jeleztük a problémát, hanem felsoroltuk az eddigi levélváltásokat, melyeknek számunkra semmi kézzelfogható eredménye nem volt és intézkedést kértünk, ismét. A válasz a szokásos, dolgoznak a problémán.

Novemberben csoda történt, felkerültek a számok júliusig, azonban tovább nem.

Decemberben levélben megkerestük a folyóiratot kiadó céget, nekik is megírtuk a gondunkat és reménykedtünk, talán a kiadói oldalról érkező ráhatás végre előrelépést produkál.

Ezzel párhuzamosan ismét levelet írtunk a dimag-nak, kértük a hiányzó lapszámok pótlását, illetve ha ez nem lehetséges, az előfizetési díj arányos részének visszautalását. 

30 napos határidőt adtunk a cégnek az intézkedésre. A válasz a sztenderd szöveg volt, munkatársaik dolgoznak a problémán.

A folyóiratot kiadó cégtől nem kaptunk választ.

A 30 napos határidő a múlt héten lejárt, a dimag-tól természetesen nem érkezett vissza az előfizetési díj.

Ma felmentem a dimag-oldalunkra, hogy mielőtt ezt a levelet Nektek megírom, megnézzem, hátha mégis megkaptuk a hiányzó példányokat. Ha  csodában bíztam, tévedtem. Egyetlen új letöltésre váró kiadványunk sem volt.

Természetesen már nem vagyunk a dimag ügyfelei és nem javasoljuk senkinek, hogy bármire előfizessen náluk. Az elveszett összeg nem eget rengető, 5*500 Ft-ról beszélünk, azonban az, hogy nem kapunk semmit a pénzünkért, számunkra felháborító.

És végül, miért nem megyünk le az újságoshoz? Mert Külföldiában, ahol élünk, nem igazán forgalmaznak magyar lapokat.

Üdvözlettel:
Girhes macska

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyonköcsögduda 2020.01.27. 11:10:53

Akkor olvassál Külföliában megjelent lapokat.
Örülök, hogy segíthettem.
Kérem a következőt!

Kotit 2020.01.27. 11:12:51

@nagyonköcsögduda: Legalább a névválasztás stimmel...

Lalikám 2020.01.27. 12:09:31

ez a Külföldia tetszett :)

juhaszvik1 2020.01.27. 12:34:05

Gyanús, hogy nem technikai probléma volt az, hanem egyszerűen nem állt rendelkezésükre a cucc. Ha pedig mégis, akkor pedig rolót le. Ez olyan, mintha egy gyár gyártani, egy kertész kertészkedni nem tudna.

Amúgy sokat mondóan az androidos olvasóprogramjuk 1.1/5 csillagos értékeléssel áll a google play-en.

ekat 2020.01.27. 12:35:09

Ez tényleg nagyon gáz. :(
/Én meg itthon élek, és Külföldiából/-ban fizetek elő időnként magazinokra. :) Sosem volt még semmilyen gond./

Darth Revan 2020.01.27. 12:55:28

vegtelen turelemmel megaldott posztolo.
Nem tudtam volna hona[pokig turelemmel viselni, hogy nem kapom meg a kifizetett ujsagot.

SZIGMA 2020.01.27. 14:53:33

Átérzem a posztoló fájdalmát, számomra a Kaliber az egyetlen újság, amiért érdemes pénzt adni. Mintha lett volna pár sor az online verzió megszűnéséről, de nem vagyok biztos benne.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2020.01.27. 18:09:04

Lehet rájöttek arra, hogy a "vevő fizet valamiért" modellnél kifizetődőbb a "fizet, és nem adunk semmit" modell, persze csak rövid távon.
Vagy nem találtak megfelelő kaliberű újságírókat.
De hogy miért nem lehet normálisan kommunikálni a vevőkkel, az rejtély.

Illetve, postoló nem kérdezett más előfizetőket, hogy nekik megjelennek-e az újságok? Mert ha másnak sem, akkor nem a céggel kell levelezni, hanem a yarddal/ügyvéddel, csalásért :D

Girhes macska 2020.01.27. 20:58:17

@Darth Revan: Minden hiányzó szám után ment a levél az ügyfélszolgálatnak. Sokkal többet nem tudtunk tenni, de ezt megtettük.

Girhes macska 2020.01.27. 21:00:22

@ekat: Érdekes mód a DWJ-vel vagy a Messer Magazinnal nekünk sincs semmi gondunk :)

Girhes macska 2020.01.27. 21:05:28

@SZIGMA: Ha megszűnt, hát megszűnt, ez van, ilyen a piac. A számtalan levélváltás során ez valahogy egyszer sem került szóba. Ha a dimag tudta és nem mondta, szarjanak sünt. De ebben az esetben kutya kötelességük lett volna visszaadni a pénzünket, ahogy kértük. Megadtuk a bankszámlaszámot, azt sem mondhatják, hogy nem tudják, hová kellene utalni. Lapítanak.

Girhes macska 2020.01.27. 21:08:17

Ha jól tudom, a chargeback-nak van valami határideje. A tranzakció után több mint fél évvel indított chargeback esetén szerintem jól körülröhögött volna a bankom.

Permetező 2020.01.28. 07:45:32

Há van ilyen. Az ilyen esetekre mondja a tapasztalt homáros hogy "következő post...."

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2020.01.28. 12:58:29

@Permetező: Én inkább azt kérdezném, hogy a hétvégi-e, mivel már dél van :D

nagyonköcsögduda 2020.01.28. 14:52:53

@Kotit: Hát... Hozzád viszont jobban passzolna a "seggfej" nick...

yerico1 2020.01.28. 17:53:34

Kalibert papíron sem kell előfizetni, ügyfélszolgálat elég érdekes stílusban adja elő magát. A Dimagnak meg az alkalmazása olyan szar, hogy inkább töröltem. Átmeneti megoldásként pdf formátumban elérhető szokott lenni kevésbé hivatalos helyeken.

Maxim Isayev 2020.01.31. 16:10:40

DIMAG egy klozett. Ajándékba kaptam fél éves hetilap előfizetést. Egy regisztrált júzer max három eszközre töltheti le az előfizetett lapokat: otthoni PC, Win10: az MS Store-ból a Win8/10 Dimag alkalmazást nem lehet letölteni, hibaüzenettel elszáll. Letöltöttem rá az XP/Win7-re valót. A kezelőfelülete fájdalmas, de legalább működik. Egyedül ez.
Laptopra, Win10-re lejött az MS Store-ból az alkalmazás de a legutóbbi elérhető lapszám a 2015 decemberi.
Android verzió: Teljesen használhatatlan. Ha le akarom tölteni a lapot, akkor azt a hibaüzenetet kapom, hogy "Önnek még egy vásárlása sincs!".
Ügyfélszolgálaton jeleztem, egy automata válaszon kívül semmit nem kaptam.

Maxim Isayev 2020.01.31. 16:14:02

Aki azon gondolkodik, hogy előfizet náluk bármire is, az előtte olvassa el a hozzászólásokat MS Storeon, Play áruházban, Facebookon. Aztán felejtse el, rossz ötlet.