Remek hírünk van: idén újabb szakértő erővel gazdagodott a Homár! Új partnerünknek, a Pénzügyi Navigátornak köszönhetően mostantól a bank- vagy biztosító ügyben hozzánk forduló kedves és naiv ügyfelek pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsot is kapnak. A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat díjmentes és országszerte elérhető, de már nálunk is megtaláljátok őket, úgyhogy jöhetnek a bankos-biztosítós levelek!
Kezdjük is Gergellyel, aki ugyan vállalkozóként fordult hozzánk, de a problémája mindenkinek ismerős lehet. Miért nem lehet minden fiókban ügyet intézni, miért csak ott, ahol megnyitottuk a számlát?
Tisztelt MBN Pénzügyi Fogyasztóvédelem!
Az OTP Bank Nyrt-vel kapcsolatban merült fel egy problémánk, mely kapcsán szeretném állásfoglalásukat kérni!
Cégünk vállalati bankszámláját az OTP Bank vezeti évek óta.
Akkor kerültünk az OTP Bankhoz, amikor annakidején az AXA Bank beolvadt az OTP-be.
A beolvadás során az OTP kérdés nélkül cégünk akkori székhelye szerint választott helyettünk számlavezető bankfiókot, mely így az egyik tatabányai bankfiók lett. Cégünk már akkor is főleg Budapesten működött, a cég képviselői is Budapesten laktak.Az évek során szerencsére ennek semmilyen jelentősége nem volt, ám most felmerült 3 probléma is.
1. Cégünk székhelye megváltozott, ezt szerettem volna bejelenteni a bank felé.
2. A bankszámlához tartozó bankkártya internetes költési limitét szerettem volna módosítani.
3. Cégünk egy kollégájának egy új bankkártyát szerettem volna igényelni.
A cég aláírójaként, ügyvédi aláírásmintámmal és friss cégkivonattal befáradtunk a kollégával személyesen az egyik budapesti OTP bankfiókba, ahol is kiderült, hogy a FENTI HÁROM DOLOG KÖZÜL EGYIKET SEM TUDOM ELINTÉZNI. Aláíróként, személyesen (!!).
Amit közöltek velem:
1. A székhelyváltozást csak úgy tudom bejelenteni, hogy vagy elutazom személyesen tatabányára (!), vagy feltöltöm az internetes felületükre és ezt követően postai levélben (!) elküldöm a feltöltéskor általuk kiadott azonosítót nekik és kérem a cím átvezetését
2. és 3. Kizárólag személyesen (!!!), a tatabányai bankfiókban tudom elintézni ezt a két dolgot, mert az a számlavezető bankfiók. Ráadásul annak is meg kell jelennie személyesen, akinek az új bankkártyát igényelem. Meghatalmazás nem elegendő. (Tehát bankkártya költési limitet is CSAK személyesen tudok módosítani egyetlen bankfiókban. Sem telefonos azonosítással, sem másik fiókban személyesen nem lehet.)Továbbá: kiderült, hogy a számlavezető fiók nem módosítható át egy budapestire, hanem kizárólag úgy tud megváltozni, ha megszüntetem a meglévő folyószámlát és újat nyitok egy budapesti fiókban, amihez persze új számlaszámot kapok. Azt hiszem, azt nem kell ecsetelnem, hogy egy céges bankszámlaszám változása mennyi vesződséggel jár a tulajdonosnak...
Hangsúlyozom: mindezt 2019 utolsó napjaiban mondta a legnagyobb magyarországi bank (!), a PSD2 korában, az azonnali utalás küszöbön állásával, amikor a legtöbb banknál már személyes megjelenés nélkül is nyitható bankszámla, amikor minden OTP fiókban minden ügyintéző előtt ott egy táblagép az ügyintézéshez, amikor a bank is hozzáfér instant cégadatokhoz, amikor az OTP fogyasztóbarát és haladó banknak mondja magát, amikor telefonos alkalmazásból milliókat tudok átutalni, amikor máshol a limitmódosítás másodpercek alatt megtehető éjjel nappal mobilról, mindezt egy olyan ügyfélnek, aki amúgy éves szinten jelentős összegeket fizet ki a bank szolgáltatásaira...
Kérdésem az lenne, hogy egy bank megszabhatja-e, hogy bizonyos dolgokat csak egy bizonyos fiókban lehet elintézni és más fiókokban nem? Kötelezhet-e arra, hogy vidékre utazzam a kollégával, ilyen jelentéktelen üggyel kapcsolatban? Megteheti-e, hogy országos fiókhálózatot tart fent, de bizonyos esetekben csak egy fiók az illetékes?
Válaszukat előre is köszönöm!
[Jelen levelemet megküldöm az MNB mellett az OTP Banknak és a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak is, akik remélem, érdemesnek találják a fentieket publikálásra (adataim kitakarása mellett).]
A banki szolgáltatás minősége nem csak Gergely, de szakértőink szerint is kifogásolható.
Kedves Gergely!
Fontos megjegyezni, hogy a vállalkozás nem minősül fogyasztónak, ezért ez a probléma nem fogyasztóvédelmi kategória, a bankok szabályzataiban más szabályok az irányadóak a vállalati ügyfeleikre vonatkozóan, így mi is csak általánosságban tudunk tájékoztatást nyújtani.
Amennyiben Ön jogosult a vállalkozás nevében eljárni és ellenjegyezni, valamint rendelkezésre állt az azonosításhoz szükséges összes dokumentum, akkor az Ön részéről nem lehetett akadálya a további ügyintézésnek.
Az, hogy a vállalkozások csak a számlavezető fiókban tudnak érdemi ügyintézést eszközölni, inkább egy belső biztonsági korlátozás a vállalkozói számlát vezető ügyfelek részére, mint egy szabálysértő gyakorlat. Ez egy általános banki gyakorlat is lehet, de előfordulhat, hogy más banknál nem ez az eljárás.
Mielőtt másik bankhoz vagy bankfiókhoz rohanna az ember, először mindenképpen érdemes érdeklődnie a jelenlegi számlavezető bankfiókjánál is az egyéb megoldások érdekében. Meglátásunk szerint, itt inkább a banki szolgáltatás minősége, ami kifogásolható. Mivel mindkét fiók egy bank fiókhálózatának a tagja, így a mai világban abszolút kifogásolható az az eljárás, ha megfelelő ügyfél-azonosítás mellett két bankfiók nem kommunikál az ügy megoldása érdekében. Érdemes lehet elgondolkodni a szolgáltató váltáson.
Bízunk benne, hogy kérdése megnyugtatóan fog rendeződni.
Jake Peralta 2020.01.28. 13:11:12
Kormányablakban pl anyakönyvi ügyintézés esetén simán előfordul, hogy megmondják az embernek, hogy "átvesszük, és továbbítjuk a megfelelő helyre, de így lasabb lesz mintha közvetlenül Te vinnéd be oda". (saját tapasztalat)
A bank is átvehetné, elküldik a számlavezető fiókba, aztán majd valamikor azok megcsinálják.
semk700 2020.01.28. 13:18:13
2020.01.28. 13:28:29
Én megszüntetném az összes számlát az OTP-nél, és elhúznék a 'csába egy sokkal rugalmasabb bankhoz. Ha már budapesti amúgy is a cég kötődésileg, akkor a MagNethez, mondjuk.
Lalikám 2020.01.28. 13:40:17
Terézágyú 2020.01.28. 14:02:12
Na ja, ezért kell bejelenteni az adatváltozást időben...
...ha már a bank ilyen gagyi...
2020.01.28. 14:34:21
Látom, hosszú prostituált pályafutásod alatt sokat tanultál a kuncsaftoktól. Már a demográfiához is értesz.
havrilla 2020.01.28. 14:47:37
user friendly 2020.01.28. 14:48:07
connector 2020.01.28. 14:55:07
Terézágyú 2020.01.28. 15:06:52
Talán érdemes lenne nem "lefelé" a "kis vidéki bankfiók" felé mennie, hanem itt Pesten keresse fel egy nagyobb, a "fő-" bankfiókot, amely feljebb áll a bankfióki ranglétrán, az ügyintézők is jobban képzettek (remélhetőleg) stb.
connector 2020.01.28. 15:11:46
2020.01.28. 15:12:31
Nick-son 2020.01.28. 15:51:27
Amúgy nem akkora vész ez a bankszámlaszám változás egy cégnél, féltem tőle én is, de mehet egy darabig párhuzamosan is a kettő aztán átáll szépen minden. Máskülönben a bankok úgy változtathatnák az árakat és a feltételeket ahogy akarják. Meg is teszi egyik másik, pont ezért mert elszántság kell a váltáshoz. Sok partnerem rendszeresen vált arra ami neki jobban megéri, vagy jobban illeszkedik a folyamataihoz.
ekat 2020.01.28. 16:20:39
ekat 2020.01.28. 16:33:35
FDToth 2020.01.28. 17:18:07
nagyonköcsögduda 2020.01.28. 19:00:36
Értem.
Azt viszont nem értem, hogy ha a saját rendszerükben nem bíznak, hogyan bízzak én bennük pl. egy átutalásnál, más bank felé.
Egyébként OTP: felszántani, sóval behinteni.
Örülök, hogy segíthettem!
Kérem a következőt!
nagyonköcsögduda 2020.01.28. 19:03:29
" tudják h mi lenne"
Igazából értem, CS kötekszem.
ebella2 2020.01.28. 20:14:06
ebella2 2020.01.28. 20:18:45
Kimblee 2020.01.28. 20:56:13
ekat 2020.01.28. 22:08:53
végrehajtó helyettes 2020.01.29. 07:08:07
Köszönjük a szakértőnek, talán ezért lettél megkérdezve, mert te ehhez értesz.
Egyébként nonszensz a probléma, nem is értem hogy ez manapság még kérdés lehet. Nem ugyanaz a nyilvántartás Vidékiában és Budapestiában?
Golvago221 2020.01.29. 07:30:05
chrisred 2020.01.29. 09:16:31
Audianer 2020.01.29. 10:08:14
névtelen hozzászóló 2020.01.29. 11:02:50
Lakáshitelem módosítására 2019 októberében adtam be kérvényt, 1 hónapig nem történt semmi. November közepétől hetente jártam be érdeklődni, így végül december 10-e után kaptam hiánypótlásra felszólítást, amit 2 napon belül megtettem. Az már csak mellékes, hogy októberben az ügyintéző megkérdezte a "központtól", hogy mit kell beadni, hogy ne legyen hiányos. Majd kedvesen közölték velem, hogy várjak türelemmel, mert a hitelszerződés módosításnak az ÁSZFben nincs határideje, így akkor csinálják meg, amikor akarják.
Szerencséjükre jöttek az ünnepek és nem akartam elrontani ezzel, de a héten megkapják az ügyvédemtől a felszólítást, és az MNB is kap egy hivatalos panaszlevelet.
Géza néni 2020.01.29. 11:12:00
En ugyan utalok a sajat bankombol de mintha oda iranyitana at!
Na mert akkor mi a kerdes,ha ilyen nagy kutyak is lekotelezettek nekik!
bkkzol 2020.01.29. 11:13:27
Nancsibacsi 2020.01.29. 13:43:25
Mondjuk én ezt a "számlavezető fiók" dolgot már 2000-ben se értettem, mert akkor is ciki volt. Fura hogy az OTP még mindig itt tart: valószínűleg érdemesebb máshol számlát csinálni, és bebukni a számlaszámot (bankszámla első 3 karaktere ugyebár bank azonosító, vagyis bankok között nem vihető át a számlaszám).
Haloperidol 2020.01.29. 13:46:53
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.29. 15:00:20
DFK 2020.01.29. 15:02:49
Kedélyes Paraszt 2020.01.29. 15:15:29
ekat 2020.01.29. 15:20:45
ekat 2020.01.29. 15:26:43
Teljesen egyetértek, az ügyfélszolgákati vagy az élőemberes ügyintézés általában kritikán aluli. Az előbbi csak olyanra tud válaszolni, amit magad is megtalálsz a honlapon, az utóbbinál meg rendszeresen kaptam már téves, vagy két alkalmazottól homlokegyenest ellenkező információt ugyanarról. Még szerencse, hogy ritkán kell velül kapcsolatba lépni.
És én se összehasonlítási alap nékül beszélek, mert az OTP-s mellett volt számlám a Citibanknál, az AXA-nál és a Raiffeisen-nél is. Egyikkel sem voltam elégedettebb, sőt.
ekat 2020.01.29. 15:31:18
:D Jó tudni, ha besokallnék, szerdán megyek majd.
Audianer 2020.01.29. 16:19:49
ekat 2020.01.29. 16:37:49
Jó, de a lényeg az, hogy külföldön a kártyaelfogadó helyek messze nem olyan széleskörűen fogadják el a kártyatípusokat, mint nálunk. Az USA-ba pl. meg hitelkártya nélkül ne menj. :)
Bela Voltam 2020.01.29. 18:39:19
Aki az otp-ben gondolkozik, az mazochista, sajat maganak ellensege. Az otp-nel elbaszottabb bank aligha letezik a foldon.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.29. 20:54:10
"Ez egy általános banki gyakorlat is lehet, de előfordulhat, hogy más banknál nem ez az eljárás."
Ezen én is besírtam. Idejön és első szakértése egy ilyen GVTI színvonalú semmi.
"Amennyiben Ön jogosult a vállalkozás nevében eljárni és ellenjegyezni, valamint rendelkezésre állt az azonosításhoz szükséges összes dokumentum, akkor az Ön részéről nem lehetett akadálya a további ügyintézésnek."
Köszönjük. A beküldő részéről akkor sem lett volna akadálya az ügyintézésnek, ha a spar-ba megy be minden papír nélkül. De ez nem is volt kérdés.
"inkább egy belső biztonsági korlátozás a vállalkozói számlát vezető ügyfelek részére, mint egy szabálysértő gyakorlat"
<-->
"érdemes érdeklődnie a jelenlegi számlavezető bankfiókjánál is az egyéb megoldások érdekében"
Ha biztonsági korlátozás, biztos megkerülik neki. Vagy az egyéb megoldás a csúszópénz és nem merték leírni?
"Mielőtt másik bankhoz vagy bankfiókhoz rohanna az ember, először mindenképpen érdemes érdeklődnie"
<-->
"Érdemes lehet elgondolkodni a szolgáltató váltáson."
Kedves PNTI!
Jobb lett volna várni egy fogyasztós posztra, ha csak az megy...
AnnieC 2020.01.29. 21:54:39
heidt 2020.01.29. 22:05:05
Olcsó húsnak híg a leve!
ebella 2020.01.30. 05:02:04
És akkor még a cégesről nem is beszéltem.
Egyszer valóban, alaposan utána kéne nézni, mi hol mennyi, nem azt mondani, máshol sem jobb! Dehogynem!
ebella 2020.01.30. 05:04:23
ebella 2020.01.30. 05:10:49
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.30. 07:02:37
Na látod, te is leírtad: az igényektől függ minden. Én nem hogy 3-5ezret nem fizetek havonta, de 3-500-at se (arról mondjuk nem is beszélek, hogy a hitelkártyával éves szinten 20k pluszban vagyok, de az nem a folyószámlával nyár). Neked fontos, hogy 400k-t ki tudj venni ingyen, ha úgy hozza a helyzet, nekem nem, pár havonta veszek csak ki kp-t, akkor is 100k alatt, ami ingyenes bárhol. 400-at az OTP-nél nem tudnék ingyen, de megint ugye az igények....
juhaszvik 2020.01.30. 08:43:59
OTP smart számlacsomag:
számlavezetés: díjmentes
kártyadíj: 2100 ft / év
(ha online intézed a dolgaid és ide utaltatod a fizetésedet).
Persze ehhez az is kell, hogy kevés papírpénz menjen át az ember kezén (=értsd ne lépd túl az ingyenes pénzfelvétel korlátait).
@ebella: kellenének a részletek, mert ez így elég meseszerű...
ekat 2020.01.30. 09:54:15
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.30. 10:04:43
ebella meg remélem megírja mit használ, én tényleg akarok hinni abban, hogy van ingyenes számla, csak így nehéz.
akakukk 2020.01.30. 10:13:54
ekat 2020.01.30. 10:35:38
3-5000 volt az OTP-d? Ezt hogy hoztad ki?
Most direkt letöltöttem és összeszámoltam a költségeket a decemberi sima számlakivonatomon, 619 forintot találtam a tranzakciós díjakkal együtt. (Amit lehet, a Díjnetről utalok kártyával, de mondjuk éppen decemberben nem is utaltam sokat.) Az ehhez járó kártya költsége minden évben jóváíródik, mert elérem az ehhez meghatározott összeget. A webkártyának nincs költsége.
A hitelkártyámnak, meg a hozzá tartozó számlámnak is van költsége, mondjuk évi 4-5e és havi párkevésszáz, legyen átlagban havi 800. Még akkor is csak 1.400-nál tartok, bár mint mondtam, a BONUS-kártya óta ez teljes egészében fedezve van.
ekat 2020.01.30. 10:42:18
Ja és ami a készpénzlevételt illeti, ha olyan kiadást látok közeledni, akkor nekiállok előtte levenni havi 150.000 forintot. Bosszant is nagyon, mert mi a francért kényszerítenek rá, hogy készpénzt tárolgassak otthon? :( Aztán cikkeznek, hogy sok a kp. a lakosságnál...
A tranzakciós adó engem úgy felbosszantott anno, (persze nem a bankok tehetnek róla,) hogy azóta kifejezetten sportot űzök abból, hogy minél kevesebb ilyet fizessek. :)
ebella 2020.01.30. 11:52:20
ebella 2020.01.30. 11:55:58
ebella 2020.01.30. 11:59:15
ebella 2020.01.30. 12:00:51
juhaszvik 2020.01.30. 12:05:11
ekat 2020.01.30. 12:08:49
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.30. 12:30:58
Opportunista mikroba 2020.01.30. 12:39:35
Opportunista mikroba 2020.01.30. 12:40:52
ebella 2020.01.30. 13:12:26
ebella 2020.01.30. 13:15:54
ebella 2020.01.30. 13:20:33
ebella 2020.01.30. 13:21:38
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.30. 13:44:48
ekat 2020.01.30. 14:33:31
Opportunista mikroba 2020.01.30. 17:59:48
mozesapo 2020.01.30. 20:46:43
Opportunista mikroba 2020.01.30. 20:54:46
Az annyira nem hülyeség, hogy létezik ilyen, én pl., ha valami gondom van, nem általános címekre írogatok, hanem annak a konkrét személynek, akinél a számlát nyitottam. Tehát én mindig kis.kelemen@bobebank.com címre írok, személyesen neki, és így kérek tanácsot, sőt így foglalok időpontot stb.
btprg 2020.01.31. 23:59:24
Szerintem nem a szarrágástól lesz az ember jómódú, de érdekes módon több jómódú szarrágót ismerek, mint szegényt. Nem hiszem el, hogy attól lett az unokáidat is örökre eltartani képes céged, mert a havi párszáz forinttal olcsóbb számlacsomagra váltottál, és mindig visszavitted az üvegeket :)
@Quercus (de csak Géza kedvéért....):
Miért bántjátok ezt a Pink Petsch-et?
kolompar lole 1116 2020.02.01. 04:46:13
Balfredo Alfredo 2020.02.02. 14:14:31
Ha egy bankot ekéző poszt jelenik meg, akkor az alábbi tipikus folyamat játszódik le.
Előbb vagy utóbb lesz egy hozzászólás, ami szerint a posztoló hülye, hogy pont annál a banknál van, miközben a hozzászóló bankja milyen szuper és ott minden nulla forintba kerül.
A hozzászóló többszöri rákérdés ellenére is hallgat, hogy ugyan melyik bankról és milyen termékről van szó.
Végül az unszolásnak engedve elárulja az alábbiak valamelyikét:
Külföldön él és külföldi bank szolgáltatásait veszi igénybe.
Az átlagostól nagyon eltérő pénzügyi szokásai vannak, pld. a fizetést hó elején egyben felveszi a bank pénztárjánál, átutalni és kártyával fizetni nem szokott.
Nem is nulla forint a bankolásának havi kölsége.
Valóban nulla forintért bankol, de olyan terméket használ, ami időközben megszünt vagy létezik ugyan ilyen (nevű) termék, de nem nulla forint a költsége.
És az Élet megy tovább...
ekat 2020.02.02. 17:24:59
Amúgy nem is kellett volna számolgatnom, másnapra meglett a bankoknak jan. 31-éig kötelezően előírt díjkimutatás, augusztustól decemberig számlavezetésre 2.665 forintot, utalás miatt 1.326 forintot fizettem az OTP-nek. Az átlagban 800 Ft / hó. A (betéti) kártyámnál továbbra is azt írja az oldal, hogy a költési szokásaim alapján várhatóan díjmentes. (Az lesz.)
btprg 2020.02.03. 09:44:15
Értem, akkor jogos. A stílusod kicsit erős, de az ilyenek nem értenek a szép szóból.
encir 2020.02.03. 15:00:04
Balfredo Alfredo 2020.02.05. 19:35:32
Ettől függetlenül létezhet a személyes pénzköltési szokásokhoz való legjobb igazodás és a legalacsonyab havi költség kombinációjaként kiválasztott bankszámlatípus.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.02.10. 19:31:59
Nagy Péter 2020.02.11. 16:18:26
szombi 2020.02.13. 01:33:22
Badarság az egész, csak a budapesti ügyintéző/fiókvezető gyűjti a jutalékot.
Semmit nem kell áthozni, minden ügyet minden OTP fiókban lehet intézni.
Megoldás: panaszkönyv, másik fiók felkeresése, örül. :)