Tékozló Homár

Egy hónapja tart az iSTYLE egy hetes szervizelése

2020.02.05. 10:59 | Homár Rezső | 104 komment

apple-funny-wallpaper.jpg

Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály előírja a vállalkozások számára, hogy hibás termékkel kapcsolatos bejelentés esetén jegyzőkönyvet kell felvennie, amelynek tartalma is pontosan meghatározott. A jegyzőkönyvben ennek megfelelően kötelező rögzíteni pl. a fogyasztó által érvényesített szavatossági igényt és annak rendezésének módját is. Ha a vállalkozás a fogyasztó által bejelentett igénytől eltérő módon tesz eleget a követelésnek, akkor ennek megfelelő indokát kell adnia a jegyzőkönyvben. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni a bejelentett igénnyel kapcsolatban, akkor öt munkanapon belül köteles tájékoztatnia igazolható módon erről a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze."

Történetem azzal kezdődik, hogy még garanciás Macbook Pro-m elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor, így január 3-án leadtuk az Istyle szakszervizében. A srác nagyon jófej volt, hisz elmondta, hogy amúgy is van gyári visszahívás a képernyőre, billentyűzetre is, és akkor már akkumulátort is cserélnek. Biztosítottak arról, hogy legkésőbb következő hét második feléig kész lesz. (Január 10-így ) Ez fontos pont volt, mert ez a munkaeszközöm.

Itt kezdődött a soha véget nem érő szenvedés.

Első levelemre január 13-án, hétfőn válaszoltak, miszerint talán aznap megkezdődik a javítás. Pár órával később kiderült, nem megfelelő minőségű alkatrész érkezett, és további két munkanapra lesz szükség.
Január 15-én ismét azt mondták nem érkezett meg az alkatrész.
Január 18-án ismét elmentem az adott Istyle szalonba, ahol segítség helyett az első mondatom után el akartak zavarni minket. A vicc az, hogy az Istyle telefonos ügyfélszolgálata mondta, hogy menjünk be miközben a boltban arról halandzsáltak, hogy nekik nincs ügyfélszolgálatuk. További 40 percbe telt, hogy meghallgassuk, hogy az eladó srác szerint az szervizeseknek milyen nehéz élete van, szombaton nem fogja hívogatni ( egy szóval sem kértük ) és ő nem ismeri a fogyasztóvédelmi törvényeket csak a büntető jogaikat. Itt nem tudom, hogy arra akart-e utalni, hogy kidob minket ha kell, de abban a helyzetben elég kellemetlen volt. Emelett folyamatosan támadott és védekezett, ahelyett, hogy meghallgatott volna minket, vagy bármilyen hasznos tanácsot adott volna. Emellett kifejtette, hogy az Apple termékek minőségére amúgy sem ad. Itt mondjuk felmerül, hogy akkor minek dolgozik ott? Végül, hogy megszabaduljon tőlünk, azt mondta hívjuk az Apple hivatalos magyarországi számát.

Január 20-án felhívtam az Apple számát, ahol egy kedves ügyfélszolgálatos felvette a problémát és elkezdett dolgozni rajta. Másnap kiderült, hogy valójában soha senki nem állt neki dolgozni a gépemen és gyorsabb az, ha küldenek egy új, ugyanolyan gépet. Január 22-én azt az információt kaptam tőle, hogy másnap megérkezik a gép a szervizbe és átvehetem.
Január 23-án kiderült, hogy valahol ez is elakadt és nem fog megérkezni.
Ezen a ponton be kell valljam, hogy már elsírtam magam a telefonban, mert itt már 3 hete a főmunkaeszközöm nélkül voltam, ami nem csak lassította a munkám, de konkrét bevétel kiesést okozott. Ez szabadúszóként pedig nem játék.
Január 27-én biztossá vált nem csak számunkra, hanem az ügyfélszolgálatos segítőnk számára is, hogy ez a gép soha nem lesz megjavítva, inkább adnak egy teljesen újat, hasonló specifikációkkal. De ehhez meg kell várni a 30 (!!) napot. Ez február 2-án járt le.
Február 3-án még mindig nem tudtak neki állni ennek a folyamatnak!

Ezalatt az Istyle semmilyen módon nem tájékoztatott minket, kivéve az első levelek alkalmával, amikor bombáztam őket. Kártérítésként max választhatok egy fülest, vagy pár kiegészítőt.

Ma, február 4-én még mindig semmi hír. Szóval van egy milliós gépem a több tízezres tokjával, ami dobálódzik egy szervizben, van egy ami soha nem érkezett meg, meg van egy amit még fel sem adtak. Plusz egy ingyen füles, ami még nem is biztos.

Ez Schrödinger Macbook Pro-ja. Van belőle 3, de csak egy szomszédos univerzumban.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cmx85s 2020.02.05. 11:18:06

Szerintem jobban jársz, ha pénz-visszatérítést kérsz, és veszel egy akár milyen WIndowsos, Linuxos, stb. gépet.
Én konkrétan Dell-párti vagyok, de nem mondom, h feltétlen azt :D

Terézágyú 2020.02.05. 11:26:53

Hát, így jár aki egy ilyen kis sufnicégtől vesz gépet, mint az Apple...
Tessék inkább egy világcégtől venni gépet...

Egri2 2020.02.05. 11:35:30

"A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze."

Gumijogszabály. Törekednie kell rá.

Törekszik.

Így.

Viszont, bocs, ha neked ez a gép a munkaeszközöd, és a kiesése komoly bevételtől foszt meg (százezrektől pl.) akkor miért is nincs egy tartalék egyszerűbb notebook-od? A bevételkiesésen kívül egy rakás idegeskedéstől is megkímélnéd magad.

Darth Revan 2020.02.05. 11:40:25

apple. ennel tobbet nem is kell irni :)

Terézágyú 2020.02.05. 11:43:01

"Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd"...
... akkor ez nem fogyasztóvédelmi ügy.

Wtf Lol 2020.02.05. 11:43:23

Ha vállalkozó .... munkaeszközöd ... fogyasztóvédelmi törvény

jogos a panasz a fogyasztóvédelmi törvényre hivatkozva!

Tikakukac 2020.02.05. 11:43:43

Fanninak mondom a megoldást. Jó, rendben, millás Pro kell a munkádhoz, rendben, te dolgod. Az megint más kérdés, hogy ennyi idő alatt a Telemax megoldja egy 60k-s ideapad szervizelését is, de okay, prémium termékhez prémium szopóroller.

De az Isten szerelmére. Ha munkaeszközöd (sokaknak) akkor a folyamatos backup egy külső meghajtóra/felhőbe nem nagy kunszt és legyen már egy 100k-s géped a fiókban erre az esetre. Lopás/törés/hiba mindig lehet. Mindig. Vagy minimum egy desktop akkor. Vagy bármi.
Akkor is ultra gáz amit az Apple művel itthon is meg kint is szervizelés címszóval, csak akkor nem nyeled az ideget 3 kanállal és nincs (annyi) bevétel kiesésed sem.

Jake Peralta 2020.02.05. 12:19:07

1 milla..
1 Nagyon jó Laptop (nam MAC) minden legális SW hozzá
+
1 közepes Asztali PC Backupnak
+
minimum 10 évig előfizetés valami felhő szolgáltatásra adattárolásra

káposzta 2020.02.05. 12:47:09

Nem krédezem, hogy mi a fasznak vesz valaki ilyen gépet, mert munkára tényleg jó. Viszont sajnos be kell vállalni a gép mellé az Apple és a viszonteladók tahóságát is. Egyszerűbb venni egy windowsos gépet, ami ha tönkremegy (nem megy), hát ez van, lehet venni újat occsoé.

borso 2020.02.05. 13:04:02

vettél volna az eplmekbuukpro helyett egy bivalyerős Dell Precisiont, negyed áron brutál teljesítménnyel...... ja hogy kell az almával villogni? Az más.

Opportunista mikroba 2020.02.05. 13:27:39

@cmx85s: Még egy szavazat a Dellnek. Dellem van, amióta csak laptopot használok. Most Win 10 fut rajta, évek óta semmi baja, pedig nekem is a munkagépem, tehát rendesen meg van dolgoztatva.

Zuzer78 2020.02.05. 13:33:25

Ki kellett volna bírni naponta azt a néhány sikítást és kész.

haXXor 2020.02.05. 13:41:06

Egyetértek. Ügyfelezni fixen jó mert zsiciséget mutat de az online marketingezés azért nem igényel ilyen gépet + egy backup gép legyen mellé (max 100k-ért bőven van office barát eszköz amin faszán lehet adwordsozni). Nem okoskodás, tanulópénznek tökéletes szitu ez. Jogilag meg nem tudom, kifogásolható-e de beleolvastam az ászf-be és ott elég gumisan írnak az időpontokról (legfejjebb 15 nap alatt javítsák), az ilyen jellegű kár meg ahogy nézem kicsit nyakatekert a ptkban. Én nem görcsölnék ezen és inkább a problémára koncentrálnék (nincs backup gép/rendszer)

cmx85s 2020.02.05. 13:42:27

Szegény poszter, és főleg szegény Apple! Nem mondom, h kap itt hideget-meleget, mert csak hideget kapott eddig :D

Opportunista mikroba 2020.02.05. 13:55:44

@cmx85s: Akkor kicsit védem a posztert. Egyrészt mindenki pont olyan gépet vesz, amilyet akar. Ha megteheti, vegyen drága gépet, senkire nem tartozik, tök magánügye. (Én is szemezek egy egymilkás géppel, csak még nem jött össze rá a pénz.) Másrészt meg pont a prémium gépeknél lehetne az elvárás, hogy flottul menjen az ügyintézés.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 13:57:19

Nyilván aki Macbook Pro-t vesz, az nem word doksikat szerkesztget vagy webre fejleszt, hanem valami irgalmatlan számításigényes dolgot csinál: mondjuk videót szerkeszt, modellez vagy hasonló. Legalábbis remélem, mert más értelme nem nagyon van. Viszont emellé hiába tart egy akár drága, akár olcsó, nem Apple terméket, azzal szart se ér, mert az Apple mikrokozmosz csak önmagával kompatibilis, szóval minimum egy gyengébb de mindenképp Apple gép kéne, ami szintén drága, de egyébként lehetne is (mint a példa mutatja, nem is lenne hülyeség, ha ekkora gép/munka függőség).

Egy szó mint száz, ezek a "miért nincs egy olcsó akármilyen backup géped" hozzászólásoknak semmi értelme. A fenekét törölhetné velük.

Rejtélyes 2020.02.05. 13:58:30

Nekem is Dell van, csak Alienware-nek hivjak :) Es egy munkanapos helyszini fix van hozza (bejelentem, masnap jonnek), igy ki se kell tennem a labam a lakasbol.

Jake Peralta 2020.02.05. 14:00:45

@onlajnok: Találkoztam már jó pár laptop tulajjal, akinek bőven 600k feletti MAC gépe volt.
Az esetek 99%-ban tök feleselgessen vettek olyan drága gépet. Egy jobb sima PC vagy olcsóbb almás gép is bővan kiszolgálná az igényeket.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 14:02:24

@Jake Peralta: ezért írtam én is, hogy remélem olyasmire használja, amihez kell....ha nem és csak villogni van, akkor se érdemli meg ezt az ígyjárást, de kevésbé fogom sajnálni.

hátezmilegyen 2020.02.05. 14:05:09

A fogyvéd a fogyasztókat védi nem a vállalkozókat.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2.§ a) értelmében a fogyasztó: „az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy”

Kártérítési igény érvényesítése a bíróságra tartozik, amelynek alternatívája a Békéltető Testület. Ez a lehetőség a vállalkozásokat is megilleti.
Ismét a 1997. évi CLV. törvény 2.§ a) ”A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is”

Bár egy vállalkozó készüljön fel. Még a parasztnak is két kapája van, nem véletlenül. :)

Opportunista mikroba 2020.02.05. 14:05:47

@Rejtélyes: Nekem valami száma van, talán 5759 vagy 7579, nem is tudom. Fogalmam sincs, hol van Dell-szerviz, sosem volt még rá szükségem :)

Opportunista mikroba 2020.02.05. 14:08:15

@onlajnok: Azért ne nézzük le a wordös szerkesztést! Meg lehet tömni úgy egy Word-fájlt is mindenfélével, hogy ha emellett még több száz oldalas is, akkor már rendesen megdolgoztatja a gépet.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 14:11:03

@Opportunista mikroba: jó, de azt memóriából egy SSD-vel megoldja egy PC is. Videószerkesztéshez, modellezéshez (nem az otthoni szintűhöz) kell a processzor, memóriakártya, hardverre optimalizált szoftver, ami a Macbook-oknál out of the box megvan. PC alapokon ez vagy nincs is, vagy legalább ugyanannyiba kerülne, de nem adják oda a boltban a polcról.

Nick-son 2020.02.05. 14:55:19

A vállalkozás nem fogyasztó, kár sem a fogyasztónál keletkezett. Így fogyasztói jogokat lehet követelni, de nem lesz megalapozott.

Ne egyetlen gép működésére legyen már bízva egy vállalkozás működése, mert így igen sérülékeny.

Emberileg megértem.

peppe83 2020.02.05. 15:37:55

Vállalkozóként jó nagy felelőtlenség 1 géppel dolgozni, ha ennyire fontos a számítógép. Posztoló biztos pályázattal lett támogatott egyéni vállalkozó, aki katás is, akinek a havi 50e mellett nem telik másik gépre. Szeretnék én is havi 50ezret fizetni adót.

2020.02.05. 15:42:25

@Opportunista mikroba:
Én többedik Dell után 5 éve HP-t vettem. Megbántam, a következő újra Dell lesz. Ezzel együtt a top 2 így is a HP nálam.

2020.02.05. 15:46:10

@onlajnok:
Ugyanolyan hardverrel is drágább egy Mac. Annyi, hogy akadnak területek (pl. grafika, zene), ahol sokan esküsznek Macre, de ennek nincsen olyan oka, amit leírsz. Esetleg programok lehetne, bár eddig nem találkoztam olyannal, ami csak Macre van, de biztosan létezik.

2020.02.05. 15:47:23

@onlajnok:
Számításigényes feladatoknál sem egybites a kérdés, jó megtartani az előző masinát, és akkor lehet hogy lassabban, de jó esetben megy ugyanaz.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 16:02:06

@Zabalint: van olyan, különben nem írtam volna. És nem is feltétlen az a lénye, hogy a szoftvernek nem létezik Windows-os verziója, hanem hogy mivel alapvetően Mac OS-re írták, az abban levő hardverre van optimalizálva. Ez az előny megvan az Apple eszközöknél, hogy egységes a hardver (illetve sokkal, sokkal kevésbé szerteágazó, mint PC-nél), így könnyű arra optimalizálni. Nem azt mondtam, hogy nem lehet megoldani a feladatokat egy PC-n, nyilván meglehet. Csak adott esetben nem mindegy, hogy 2-3 órát vársz egy renderelésre vagy 1.5 napot. Számtalan összehasonlító videó van agyoneffektelt 4K-s videók renderelésére és ég és öld a különbség. És ezt már egy mezei youtuber is használja, szóval messze nem professzionális felhasználás. Nyilván egy korábbi Apple géppel kiváltható egy új, csak tovább tart, de ha valakinek nincs másik, csak backupnak nem fog venni egyet, vagy hát fene tudja.

De nagyon elkanyarodtunk. Az Apple cuccok drágák, nagyon. De a pro eszközeiket ha célhardvernek tekintjük, nem pedig egy általános felhasználású gépnek, ami bárki megvehet, akkor máris nem annyira drága. A baj ott van, hogy bárki megveheti, illetve hát ez nem baj, csak könnyű így járni. Ha nincs rá feltétlenül szükség, akkor felesleges, egyrészt az ára miatt, másrészt mert olyan függőség jön létre vele, amit nehéz olcsón, gyorsan pótolni, ha szükség van rá.

Opportunista mikroba 2020.02.05. 16:12:54

@onlajnok: Mindenképpen érdemes a régi gépet megtartani pl., ha alapvetően jó, csak elszállt felette az idő. Az én kis régi Dell Vostro laptopom is a szekrényben várja, hátha az utódja elromlik, és újra felragyog rá a nap... Mindenesetre megnyugtató, hogy egy menetkész gép van tőlem 5 méterre, ha valami gond lenne. Ha meg még nagyobb gond lenne, mindenféle női rafinériákkal odakönyörögném magam a férjem PC-je elé :D

cmx85s 2020.02.05. 16:14:51

@Zabalint: én a HP-val csak rossz tapasztalatot szereztem eddig.
Az első saját laptopom egy használt HP volt. Talán a használt voltából adódóan rengeteg baja volt, a legnagyobb, h az USB-csati nem működött. Asszem, csak egy volt rajta, elég régi masina volt, fél év után szerencsére sikerült túladnom rajta.
Aztán már csak munkahelyeken akadtam össze velük, a mostani helyemen is HP-k vannak, rengeteg baj van velük. Az egyikben a venti adja meg magát, a másikban a HDD állt fejre fél év után, ami rajta volt, annak annyi. A szervizelés kimerül a sűrített levegős sprayben - elárulom, nem gyógyulnak meg tőle.
Úh nekem már csak Dell laptopom van, üzleti, felújított. Az egyik 6 éve bírja a gyűrődést egy akksi cserével, a másikat még csak 3 hónapja vettem.

Tikakukac 2020.02.05. 16:19:11

@onlajnok: "A fenekét törölhetné velük."

Akkor máris többre menne, mint most. Mert jelenleg sz@ros kézzel jár kezet fogni az ügyfelekkel.
Másfelől pedig 6440HQ procis 5470-es Latik vannak 120k-tól. Az már talán megüti 1-2 Pro szintjét. Azon amíg nincs megbug szerintem elszalad pár Adobe termék, tud multitaskolni pár tucat oldallal meg ilyesmi.

Ha pedig így működik az Almás support, akkor hadd ne írjam le mi a teendő. Amikor defaultban 1+1 év van egy millás laptopra, mikor mondjuk egy kotvány Dell Vostro is instant 3 év onsite garival van 200k alatt :) Igen, ezt hívom nettó szégyennek.

cmx85s 2020.02.05. 16:20:25

@Opportunista mikroba: az a baj, h ebben az országban nem 0, hanem a béka és az ő hátsója alatt van a fogyasztó-védelem. Ha egy céget el lehet kapni és megbírságolni, az hibátlanul meglesz, elvégre állami bevétel. De az, h egy fapapucsos vevő (tekintsünk el tőle, h itt most egy vállalkozó, csak általánosságban) elköltötte 5 havi fizetését egy cuccra, amit aztán gariban nem hajlandók megjavítani, az nem érdekli a t. hatóságokat.

2020.02.05. 16:20:47

@onlajnok:
Hát pro felhasználásra ott vannak a mobile workstation-ök, amiből teljesítményből lehet csúcskategóriát is venni, messze nem az Apple az egyetlen alternatíva.

Opportunista mikroba 2020.02.05. 16:21:12

@cmx85s: Felső kategóriás ASUS ROG, Acer Predator, Lenovo ThinkPad? Én még ezeket néztem ki, ha hűtlen lennék a Dellhez (és rám szakadna a bank...) Ezek megbízhatók szerinted? Eredetileg a HP Omen tetszett, de most elbizonytalanítottál...

cmx85s 2020.02.05. 16:25:19

@Opportunista mikroba: ASUS, Acer nekem még nem volt. Acerből van egy tizensok éves monitorom, semmi gond vele. ASUS laptop ismerősnek volt, megolvadt a borítása, amikor kint felejtették a napon :D
A Lenovo állítólag jó volt pár éve, talán még most is. Sztem jobban jársz, ha szervizest kérdezel meg.
Egy biztos, Dellel nem nyúlhatsz nagyon mellé. És az ára is elviselhető.

2020.02.05. 16:28:39

@cmx85s:
Nekem konkrétan nem romlott el komolyan ezidáig (2005 óta csak laptopot használok) egyetlen laptopom sem, csak apróbb problémák fordultak elő. Viszont a mostani HP-m, ami Probook amúgy, azaz alsó üzleti kategória, sokkal gagyibb megoldásokkal van tele, ami a házat illeti, mint Dellből a legolcsóbb Inspiron széria. Csak ez elsőre annyira nem látszott. Nem romlott el rajta semmi, de több helyen esik szét, pedig vigyázok rá, mint a korábbi gépeimre is. Szvsz ez a vegyünk üzleti kategóriát is egy bullshit bizonyos árkategória alatt, az olcsó üzletinek mondott gépek nem jobbak semmiben, mint az átlag consumer gépek. A következő Dell Inspiron lesz, csak még nem tudom, hogy 3-as vagy 5-ös sorozat.

Céges gépem nekem volt egy Dell Vostro egy időben, azzal is elégedett voltam, sokkal korábban egy MacBook Pro, na azzal nagyon nem, durva hogy az előbbi sokkal olcsóbb gép, mégis az utóbbinak volt kritikán aluli a billentyűzete. Mondjuk a touchpadja annak volt jobb.

cmx85s 2020.02.05. 16:30:21

@Zabalint: Dell üzleti laptopról regéltem :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 16:30:26

@Zabalint: ok, nem értem miért próbáltok most itt győzködni, egyrészt sehol nem írtam, hogy nincs más lehetőség, másrészt nem én vagyok a posztoló. Annyit írtam, hogy bizonyos felhasználási területeken jó választás. Nyilván nem véletlenül használják sok helyen, pro felhasználók. Egy workstation meg pl nem hordozható, míg egy MacBook az...

@Opportunista mikroba: persze, ezzel egyetértek, csak hát mindenkinek volt egy első gépe. Gondolom a posztolónak ez a MacBook.

cmx85s 2020.02.05. 16:41:24

@Opportunista mikroba: Ja, csak arra figyelj ha újat veszel, h van olyan webshop, ahol nem adják az alap gyári 3 év garit. Gondolom, szürke importos a jószág náluk.

Opportunista mikroba 2020.02.05. 17:01:53

@cmx85s: Ó, az nem most lesz, hiszen ezek olyan 7-800 ezernél kezdődnek... Még gyűjtögetek rá. De azért majd figyelek! Ilyen összegnél a legapróbb betű lábjegyzetét is el fogom olvasni :)

2020.02.05. 17:14:39

@onlajnok:
Azért írtam mobil workstationt, nem desktop workstationt. A MacBook Pro messze nem a legtetejét képviseli a piacnak.

KaTe 2020.02.05. 17:47:56

1. A posztoló nem azt írta, hogy a szerviz töketlensége ellehetetlenítette a munkáját, hanem hogy LASSÍTJA. Ezek szerint van egy B eszköze, amin közben tud dolgozni, de ettől függetlenül a FŐ munkaeszközének hiánya NEHEZÍTI a munkája elvégzését. Szóval attól, hogy valaki "szabadúszó" még nem komplett idióta.

@peppe83: Oké. Fizesd. A 98 100 forintos nyugdíjalap is biztosan remekül hangzik. Ha esetleg betegszabadságra, vagy később nyugdíjba mennél jól jön majd az ebből számított pénz. Családi és egyéb adókedvezményekben se nagyon gondolkodj. Ja és szabadságra se akarj menni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 18:01:17

@Zabalint: ok, biztos így van. Szerintem ezt itt fejezzük be, mert tökfelesleges és értelmetlen ez a vita.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2020.02.05. 18:30:31

@borso: Azért az érdekelne hogy milyen Precisiont mérnek a milla negyedéért, ami brutál erős (és természetesen új, garival), mert azonnal vennék belőle jópárat.

nagyonköcsögduda 2020.02.05. 19:15:46

@onlajnok: "Nyilván aki Macbook Pro-t vesz, az nem word doksikat szerkesztget vagy webre fejleszt, hanem valami irgalmatlan számításigényes dolgot csinál: mondjuk videót szerkeszt, modellez vagy hasonló. "

Azért azt nehogy megmagyarázd már, hogy a fenti dolgot, hatékonyan, gyorsan csak Mac-en lehet megoldani, mert összefosom magam. Frankón lehet konfigolni egy Win10-es gépet is erre a célra.
Inkább itt arról van szó, hogy jobban lehet villogni, üzletet kötni, ha az eszközödön egy félig megzabált alma a logó.

nagyonköcsögduda 2020.02.05. 19:17:25

Poszter: "konkrét bevétel kiesést okozott. Ez szabadúszóként pedig nem játék."
Tehát, ha én alkalmazottként dolgozom és bevétel kiesésem van, az nem olyan vészes.
Értelek.
Ja, nem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.02.05. 19:31:15

@nagyonköcsögduda: egyrészt sehol nem írtam, hogy csak azzal lehetne, másrészt az hogy a Mac-et "egy win10-es géppel" állítod szembe, is azt mutatja, hogy igazából nem vagy képben a dologgal.

Lehet mással is, de a macbook pro-ban levő erős hardver (ami lehet egy PC-ben is) és a rajta futó, a hardverre optimalizált szoftverrel (na ez már sokkal nehezebb ügy PC-n), bizonyos igen számításigényes feladatokat, amiket fentebb is írtam, igenis hatékonyabban lehet végezni. És itt ne arra gondolj, amit te vagy én, mint mezei felhasználók végzünk, hanem amit profi felhasználók, animátorok, filmesek, stb. Mindamellett, hogy egy Macbook hordozható is pl.

Bár nekem is vannak kétségeim azzal kapcsolatban, hogy a poszter ilyesmi munkát végezne, de hát ki tudja, miért ne végezhetne.

Opportunista mikroba 2020.02.05. 21:11:50

@nagyonköcsögduda: Ha egy munkahelyen számítógéppel dolgozol, és a számítógép elromlik, akkor kapsz helyette egy másikat, és dolgozol tovább. Mert ez a főnököd érdeke. Ha nincs számítógéped, nem dolgozol, ha nem dolgozol, nem "termelsz".
Ha egyéni vállalkozóként elromlik a számítógéped, nem kapsz mástól egy másikat, nem tudsz odamenni egy másik emberhez, hogy adjon egy új gépet. Vagy te megoldod magadnak, vagy nem lesz géped.
De ezt nyilván te is tudod, csak jólesik kötözködni... :)

Kiwicake 2020.02.06. 01:49:30

iStyle. Mindjárt az elején kétszer is rosszul van leírva. Tovább még nem olvastam

Im just here for the comments 2020.02.06. 04:32:29

Ha szabadúszó vagy, és bevételkiesést okoz, ha tönkremegy a géped, akkor érdemes tartani egy tartalékot. Ha túl drága a macbook ahhoz, h ezt megtedd, akk nem macbookkal kéne dolgozni... bár jól mutat a megbeszéléseken, szoktam is jókat röhögni, mikor 1-2 partner ezzel jön szembe, felpattintja, majd belép a kis virtuális windowsába.

Magához a javításhoz annyit, hogy az első pillanatban látnia kellett volna az illetékesnek, h a gép nem javítható, és elindítani a cserét. Ez a fenti folyamat kimeríti a kritikán aluli szervizelés fogalmát.

Im just here for the comments 2020.02.06. 04:43:22

Jah és ez a borítókép... Ne menjek már el szó nélkül mellette. Rezső, az apple-tease.

metartADMIN 2020.02.06. 08:12:51

elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor

borso 2020.02.06. 09:17:55

@Hooshee: Dell Precision 4800 I7 16GB 560Gb SSD. 1 hete vettem. 220.000 + programok.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2020.02.06. 10:33:55

@borso: Értem. Tehát egy cca 5 éves gép, 0 garanciával, ha jól emlékszem a saját, két éve levetett M4800asomra, akkor 4-es vagy 5ös generációs i7el a brutál erős, meg az új és garanciális gép alternatívája.

Hát, kb annyira, mint egy vadonatúj 300 lóerős hibrid Mercedes alternatívája a 7-8 éves Audi gyengébb motorral, ismeretlen kilométerrel. Mind a kettő valid döntés egy adott szituációban, csak épp egyáltalán nem azonos színvonalú és használati értékű termékek.

Leadfoot 2020.02.06. 11:39:30

"Emellett kifejtette, hogy az Apple termékek minőségére amúgy sem ad. Itt mondjuk felmerül, hogy akkor minek dolgozik ott?"

Pont azért. Ha olyan szervizben dolgozna, ami jó minőségű cuccokat javít, éhen halna. :-)
Amúgy a második mondat végére pont kell, nem kérdőjel, hisz kijelentő mondat. (Mit állítok? --> felmerül)

FDToth 2020.02.06. 12:59:18

1. Ha nem természetesen személy a posztíró, de átvették gariban és jótállási jegyet adtak, akkor onnantól kezdve mindegy, hogy fogyasztó vagy sem (szinte minden céges vásárlás mellett ott a jótállási jegy, plusz ugyanazokat a jogokat kapod meg, mint ha fogyasztó lennél). Mert teljesen máshogy kell kezelni a dolgokat, pl:
- veszek egy hiperszámítógépet, ami mondjuk 0-24-ben pl adatokat elemez, mondjuk a kutatás terület, és más az ha ezt a hiperszámítógépet mint kutató arra veszem, hogy írjak róla maileket, stb. Mindkettő a vállalkozásé, de az első esetben konkértan kapcsolódik a tevékenységhez, a másodiik esetben max kiegészíti azt. én így látom.

2. ez bőven nem törekvés, de annyit tudsz csinálni, hogy járásinál bejelented, adnak kis bírságot a cégnek, ezzel megint lemegy 30 nap, utába bbt, ott is elmegy 30 nap, azátn fél év múlva jó ha igazad lesz és lezáródik. amig ennyire egyszerű ügyekben ennyire sok napos határidők és semmittevések vannak, addig nme lesz változás

Laredo 2020.02.06. 13:08:50

1 millás gépe van szabadúszóként,de tartalékgépe az nincs.Hát kislányom,akkor meg is érdemled a sorsod,ha hibázott a szervíz,ha nem.

Permetező 2020.02.06. 15:53:02

@Laredo: bazzeg pózer.... 1 millából vehettél volna 3 komolyabb notit és egy szál gondod sem volna, de van úgy hogy valaki almát lát és gondolkodás nélkül bemegy érte a f*szerdőbe....

aronsatie 2020.02.06. 19:22:05

Ez errefelé az átlagos mennyiségű rosszindulat?
Teljesen mindegy, miért van drága Macbook Prója, a lényeg, hogy az is el tud romlani, és teljesen elfogadhatatlan, amit a szervíz művel vele. Jár a cseregép és alighanem kártérítés is, mert a garanciális javítást vagy cserét nem időben végezte el a szervíz.
Pont.

2020.02.06. 20:16:26

Persze genyóság meg minden, de azért az elég nagy lámaság, hogy az ember a megélhetését egyetlen k#rva számítógéphez köti, és nincs se b terve, se valami akármilyen pótgépe, és ezért hetekig áll a melóval. Én nem tudom, hogy itt valami őrült nagy teljesítményű gépről van szó, ami nehezen pótolható, vagy egyszerűen csak most nincs semmilyen gép a rossz helyett (de megtenné egy akármilyen mert mondjuk csak szövegszerkesztésről/írásról van szó - gyanítom inkább ez van), de mindenképp hiba hagyni az embernek magát ilyen helyzetbe kerülni.

Peter100 2020.02.06. 21:21:54

Hát itt is DELL.. 4db asztali van, igaz 270.000/db, de ezt egy vállalkozásnak ki kell bírnia, és 1db laptop. 20 éve csak DELL-eket használok. Nem is tudok mit hozzátenni. Értem én, hogy csillogni kell, és ha lenne 2milkáért Macbook te azt vennéd (ez a te dolgod) de legyen már egy normális géped is 270.000-ért ;)

a fekete krindusz 2020.02.06. 21:41:41

@aronsatie: már miért járna bármilyen kártérítés?

Etniez 2020.02.06. 21:46:20

Ez nem az a cég, amelyik a sok túlárazott szarját rászórja az I-egyház tagjaira?

Etniez 2020.02.06. 21:50:12

@onlajnok: 1 millió Forintért már van olyan Windosos gép is, ami elbírja a videóvágást....

nyuszis77 2020.02.06. 22:17:40

Nem értem azokat akik számonkérik, miért nincs másik gépe, a taxistól sem várja el senki, hogy két autója legyen. Szerintem biztonságban kellene lennie, ha egy millás számítógépe van és az elromlim, akkor rövid határidőn belül magjavítják. Én szervizeltem dell-eket, ott next business day garancia van, bejelentette az ügyfél, hogy rossz a gépe és másnapra lejött hollandiából az alkatrész és nekem még aznap ki kellett mennem hozzá kicserélni, és ott nem találkoztam millás géppel, max félmillással, igaz a gép ára nem paraméter. Én sajnálom a posztert és azt tanácsolom hogy vegye fel a hivatalos apple supportal a kapcsolatot és addig ne hagyja magát amíg nem igérnek neki másnapra megoldást. A hivatalos supportnak tartania kell magát szabályokhoz, kérjen hibajegyet és arra hivatkozva tegyen panaszt is, mert egy 10000 ftos eszköz vásárlása esetén is vannak jogai, nemhogy annak 100x-osánál.

fifibá55 2020.02.06. 23:34:41

A kommentelők nagy része egyszerűen nem tud elszakadni attól, hogy az ár alapján minősítse a dolgokat. Pedig számos döntés van, ahol a vételár csak egy paraméter a sok közül, ami nem igazán izgatja a beszerzőt.

2020.02.07. 07:46:18

@nyuszis77:
Ja, de az a Dell, az Apple meg jó esetben a törvényi maximumot tartja be, ami 15 nap, illetve arra is csak törekednie kell.

A taxis meg rossz hasonlat, mivel egy második autó fenntartása nem két fillér (főleg ha engedélyezett taxi), egy pótlaptopnak viszont nagyjából csak vételi ára van, illetve ha az előzőt használja erre, akkor az sem. Egyébként nem derült ki, hogy van-e pótgépe, lehet hogy van, csak azzal lassabba tudott dolgozni.

aronsatie 2020.02.07. 10:03:03

@a fekete krindusz: Azért, mert megszegték a törvényben szabályozott garanciális feltételeket. Az nem garancia, hogy beveszel egy gépet a szervízbe, aztán leszarod.

a fekete krindusz 2020.02.07. 10:29:39

@aronsatie: abból még nem lesz károkozás és kártérítés. Ha megszegtek bármilyen garanciális feltételt, akkor csere, árleszállítást, szerződésbontás. Ebben a sorrendben.

Ha érdekel, írhatok pár fontos dolgot a kártérítés jogi hátteréről. Pontosabban arról, hogy miért nem jogosult a poszter kártérítésre.

Zoltán Petőfi 2020.02.07. 12:30:09

@káposzta: mondjuk ha final cut al 4k videokat vag akkor vehet back up nak egy 100k s windowsos gepet mert azt a hajara kenheti.

encir 2020.02.07. 12:44:55

@Eugene Horse: ha nem írta volna szerencsétlen, hogy nem tud dolgozni, akkor most nem pörögnétek a pótgép hiányán. Különben akár tud dolgozni, akár csak játékra kellene, ez irreleváns a dologban. Max, ha majd kártérítést fognak megállapítani, akkor fog számítani a bevétel kiesése.

KIRU 2020.02.07. 12:48:56

Azt egyébként nem értem, hogy ha a kedves poszt tolónak nagyon fontos munkaeszköze ez a laptop, és nagy mértékű bevétel kiesést okoz a hiánya. Akkor miért nem vásárol egy 100 000 laptopot, vagy kér kölcsön egyet, míg a másikat megjavítják.
Bár nem tudom mivel foglalkozik a hölgy, de van esély rá, hogy egy olcsóbb géppel is tudná pótolni ideiglenesen a hiányt.
//Bónusz: 1 milliós laptopot venni pont ezért nem érdemes, helyette tudnék ajánlani olcsóbban 2 gépet, amit felváltva használhat, ha beüt a gond//

Enit 2020.02.07. 13:16:30

"elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor"

Mármint mi. A zsanér, a hangszóró, a szomszéd macskája?
Érdekes hibajelenség, be kellett volna bepróbálkozni egy kenet szilikonzsírral oszt jónapot.

aronsatie 2020.02.07. 15:04:15

@a fekete krindusz: Nem, nem érdekel. A garanciális feltételek megszegésével nyilvánvalóan lehet kárt okozni, akkor meg miért ne lehetne kártérítést követelni? De tudomásul veszem, hogy te nem szankcionálnád, ha valaki minden felelősség nélkül ad el nem éppen olcsó árut. Talán járjál magad is hasonlóan, mint a fenti ügy áldozata, mert megérdemled.

aronsatie 2020.02.07. 15:07:16

@KIRU: Jobb is, ha mindenki roncstelepet tart otthon, 4-5 ócska autó, ilyesmi. Mackel dolgozik, teljesen irreleváns, hogy egyetértesz-e a választásával vagy sem.

Opportunista mikroba 2020.02.07. 15:18:23

@encir: Pont ezt akartam írni én is. Ha nekem egy szg annyira esszenciális az életemben, hogy teljesen leblokkolok, ha nincs, és ezt tudom is magamról, akkor mindenképpen tartok talomban egy másikat. Akkor is, ha munkára kell, akkor is, ha napi 24 órában játszom vele. Nem az a legfontosabb, hogy konkrétan mire használom, hanem hogy mennyire van igényem arra, hogy mindig rendelkezésemre álljon egy gép.

Opportunista mikroba 2020.02.07. 15:20:10

@aronsatie: Az 1 milliós Mac meg az olcsó, semmire se jó laptopok között azért még létezik néhány alternatíva...

a fekete krindusz 2020.02.07. 15:35:30

@aronsatie: én nem járhatok hasonlóan, mert teszek ellene.

A kártérítésről. Ahhoz, hogy kártérítést követlejünk, mindenképpen kell egy káresemény. Hogy elromlik egy számítógép, az káresemény, hanem garanciális probléma. Adott esetünkben az lehet az okozott kár, hogy nem készült el egy anyag, ami ezért nem lett kifizetve. A megrendelőt pont nem érdekli, hogy milyen számítógépről készül el az anyag, ő azért nem fizet, mert nem készült el a megrendelés. Elmaradt haszon, kártérítés, tiszta sor. Csakhogy a kötelmi jog előírja, hogy a károsult az adott helyzetben elvárható módon köteles eljárni a kár megelőrzése, elkerülése vagy csökkentése érdekében.
A poszter vajon hogyan próbálta meg a kárt megelőzni, elekerülni, vagy csökkenteni ?

KIRU 2020.02.07. 15:46:08

@aronsatie: Ajánlom figyelmedbe @Opportunista mikroba hozzászólását.

Nem csak MAC és roncs létezik :)

encir 2020.02.07. 15:48:22

@a fekete krindusz: ácsi, itt valami bibit érzek: "károsult az adott helyzetben elvárható módon köteles eljárni a kár megelőrzése, elkerülése vagy csökkentése érdekében."
Például, hogy vesz egy másik gépet...no de miért kellett volna új gépet vennie? Mert a szerviz nem javította meg az övét. Azaz az új gép árát is bevasalhatná a szervizen?

a fekete krindusz 2020.02.07. 16:18:07

@encir: mégegyszer: nem az elromlott gép a kár, hanem az esetleges elmaradt haszon. Az eladó garanciában nem azt vállalta, hogy sosem fog elromlani, hanem azt garantálja, hogy ha adott időn belül elromlik, akkor eljár.

szanaImas 2020.02.07. 16:26:19

WD40!!!!4!!4! (és szigszalag)
Millás épl gép gyárilag szar kijelzővel, billentyűzettel, akkuval, és csikorgó zanérral. Ez már a XXI. század!?! :D

a fekete krindusz 2020.02.07. 17:24:31

@encir: tehát lehet kérni a cserét, árleszállítást, pézvisszafizetést.

nyuszis77 2020.02.07. 22:43:22

Én informatikában dolgozok, munkaeszközöm a számítógép. Ennek ellenére csak egyszer volt 0 km-es gépem, olyan amit azért választottam mert tetszett, azt is bónuszként választhattam egy jól sikerült project után nem került nekem pénzbe. Jelenleg egy gépem van amin dolgozom és egy hasonló paraméterekkel amit elviszek magammal, ha megyek valahová. Mindezt azért is, mert volt egy balesetem, ahol a többmilliós szalonautómból egy kétszázezres roncs lett és minden megsemmisült ami a hátam mögött volt. Évek alatt mindig volt tartalékgépem, amiket aztán elajándékoztam. Egyszer számolgattam mennyit költöttem gépekre, bőven a macpro felett járok. Egyszer fordult elő, hogy egy napi munkám elveszett egy winyó miatt, de másnapra már újra cseréltem. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy teszek azért, hogy velem ne fordulhasson elő ilyen eset, ennek ellenére nem gondolom magam feljogosítva arra, hogy ítélkezzek a posztoló felett. Itt arról van szó, hogy felháborító az apple supportja és nem arról, hogy a pisztoló felelőtlen és csak picsog. Felső kategóriás gépnél akár az is elvárható lenne, hogy maga a support jelentkezik, hogy valami gond lehet a géppel és szeretnék ha valamikor eljöhetnének érte és megjavíthatnák.
Nincs tapasztalatom apple-be, de ezek szerint nem sokat ér a terméktámogatása.

Péter 2 2020.02.08. 14:03:55

@Zoltán Petőfi: Persze. Száz emberből százöt pont ilyeneket szokott csinálni, és pont ők azok, akiknek semmilyen tartalékuk nincs beállítva arra az esetre, ha a gépnek (számítógép, technikai eszköz, bármikor egyik pillanatról a másikra elromolhat) baja van.

Péter 2 2020.02.08. 14:36:44

@encir: Nem. Itt tulajdonképpen semmi másról nincsen szó, minthogy a számítástechnikához valamelyest értő emberek rámutattak: egy olyan cég olyan termékéről van szó, ahol a kifizetett extra árért cserébe nem kapsz semmit. Se a készülék nem éri meg az árát, mert töredékéért kapsz másfajta, technikailag ekvivalens teljesítményű számítógépet, se a cserébe kapott szolgáltatás nem áll arányban a kifizetett jóval nagyobb árral. Divatból, butaságból vett a poszter egy erősen túlárazott terméket, és amikor baja lett, akkor saját bőrén tapasztalta meg, hogy egy erőse túlárazott terméket vett. Ennyi.

Attől még a szerviz, persze. Csak hát erről van szó. Ezen gyár ezen termékeinek szervize.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:12:50

"Emellett kifejtette, hogy az Apple termékek minőségére amúgy sem ad."

Na ebben speciel igaza volt. Apple = túlárazott gagyi.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:15:26

@cmx85s: Fujitsu Lifebook a nyerő, de ha véletlenül az internet is kifogyna belőle, akkor egy Dell Latitude is megfelel átmenetileg.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:18:51

@Jake Peralta: Felhő, LOL. Az olyan mint cigánynak pénzt adni, hogy majd hozza, kisdobosbecsszó... Menteni adattárolóra kell, nem egy fasztudjahol levő szerverre, amit bármikor lekapcsolhatnak, ha már nem éri meg nekik fenntartani. Mint a T-com az internetet, ha van pofád korlátlanul használni a korlátlan netet...

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:25:54

@Opportunista mikroba: Prémium gépeknél igen, de az Apple sosem volt prémium. Csak az ára. Kérdés mire. Valószínűleg a "színvonalas" szervízére.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:27:37

@onlajnok: Ha számításigényes dolgot akar futtatni, akkor miért kell neki egy ugyanolyan proci, mint bármelyik másik windowsos gépben, vagy egy olyan videokártya, aminél minden 2. windowsos gépben csak jobbat talál? A mek az pont nem való teljesítményigényes dolgokhoz.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:32:19

@Opportunista mikroba: Reméljük hogy nő vagy, különben nem akarjuk tudni milyen rafinériákra van szüksége a férjednek. A mai világban már ki tudja... :D

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:36:29

@Opportunista mikroba: Ezekből egyedül a Thinkpad volt valaha business class, a többi még akkor se.

Fujitsu Lifebook, Dell Latitude ami maradt. Thinkpad csak nagyon végszükség esetén, a többi még akkor se. Apple meg pláne nem! Az Acer / Asus / MSI szintű kommersz gagyi. Túlárazva.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:50:15

@cmx85s: "A Lenovo állítólag jó volt pár éve, talán még most is."

Olyan nincs hogy a Lenovo jó, az X márka meg nem. Sorozatok vannak. Lenovoból pl. a Thinkpad ami használható (volt), business classnak indult még az IBM alatt, amit a Lenovo kitartó munkával épp leépít a kommersz gagyik közé, de még nem tart ott teljesen ahol az Apple. Ideapad és hasonló katyvaszok meg csak a Thinkpad márkanév farvizén akarnak jobbnak látszani mint amik, de nem sikerül nekik.

A Dellnél a Latitude a business class, a Vostro, Inspiron meg a kommersz gagyi. Az XPS-t nem nagyon tudom hova tenni, talán valahol a kettő közötti félvér.

Fujitsunál a Lifebook a prémium, business class. Ők valahogy pont szembe mennek a trendekkel, náluk a kommersz vacak (Amilo) került leépítésre.

Aztán van még a Toshiba Portege mint business class, meg a HP-nél is állítólag maradt valami az nc / nw-ből átszámozva, jól eldugva a sok vacak közé, de azt már nem lehet felismerni melyik sorozat jó, és melyik vállalhatatlan. De nem is kell, mert a HP és a Toshiba szokása hogy a gyártói drivereket letiltják, csak a sajátot használd, amit majd hónapokkal később adnak ki, ha egyáltalán kiadnak, és nem pont szarnak bele. És ugyanígy szeretik a csak saját márkás hardver bővítéseket, nehogy olcsóbban meg tudd úszni másik márkával. Szóval ezt a kettőt bc létük ellenére is érdemes hanyagolni.

kolomparlole1114 2020.02.09. 01:59:46

@Zabalint: Már csak a Fujitsu Lifebook az ami hasonlít az eredeti IBM Thinkpadek által lefektetett minőségi követelményekre. Ismerik még a szerelőnyílást az alaplapon, a rollcaget a műanyagborítás alatt, a kivehető és nagyobbra cserélhető aksit, a nem hátracsúszó, hanem simán csak felhajtható kijelzőt. Rajtuk kívül már senki más.

Most Dell Latitudeom van, a hátlap egybeöntve, szerelőnyílás semmi, a csavarokat kicsavarva nem szedhető le, előtte még ki kell pattintgatni a szélein körbe műanyag letörős pöcköket, mint akommersz notiknál, mobiltelefonoknál. Extra igénytelenség!

aronsatie 2020.02.09. 09:17:45

@Opportunista mikroba: Na de ha neki Mac kell, esetleg olyan software-t futtat, ami csak Macen létezik. Soha nem volt és nem is lesz Macem, eleget ugratom a Maces ismerőseimet, de attól még joguk van ragaszkodni a választásukhoz. Egy szarul működő, pofátlan szervízről van itt szó, mi köze ehhez annak, jól tette-e az áldozat, hogy Macet vett és nem PC-t?

aronsatie 2020.02.09. 09:24:37

@a fekete krindusz: Milyen árleszállítást? Az eredeti vételárból? Cseregépet, a már nem új saját helyett? Mindkét változat kártérítés, ember.

2020.02.10. 09:41:16

@aronsatie:
Napestig lehetne vitatkozni, hogy melyik márkának jobb a minősége, melyik romlik el gyakrabban, sokszor ugyanazon márka ugyanazon sorozatáról eltérő tapasztalatai vannak az embereknek, a márkákról készülts statisztikát pedig erősen befolyásolja, hogy az adott márkán belül mekkora súlyt képviselnek a különböző kategóriák.

Azonban a másik fele, és simán 50% súlyt kellene képviselnie a döntéseinknél, az a szolgáltatás minősége, aminbelül kiemelt fontosságú a szerviz háttér. Nos, az is az Apple, nem egy tőlük független dolog, hogy milyen szerviz hátteret biztosít egy adott országban. Már ott kezdődnek a gondok, hogy mennyi időre adnak garanciát, és ehhez képest 3 évre bővítve mennyit kérnek még el. Aztán mint látható, ilyen színvonalú a szolgáltatás...
süti beállítások módosítása