Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály előírja a vállalkozások számára, hogy hibás termékkel kapcsolatos bejelentés esetén jegyzőkönyvet kell felvennie, amelynek tartalma is pontosan meghatározott. A jegyzőkönyvben ennek megfelelően kötelező rögzíteni pl. a fogyasztó által érvényesített szavatossági igényt és annak rendezésének módját is. Ha a vállalkozás a fogyasztó által bejelentett igénytől eltérő módon tesz eleget a követelésnek, akkor ennek megfelelő indokát kell adnia a jegyzőkönyvben. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni a bejelentett igénnyel kapcsolatban, akkor öt munkanapon belül köteles tájékoztatnia igazolható módon erről a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze."
Történetem azzal kezdődik, hogy még garanciás Macbook Pro-m elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor, így január 3-án leadtuk az Istyle szakszervizében. A srác nagyon jófej volt, hisz elmondta, hogy amúgy is van gyári visszahívás a képernyőre, billentyűzetre is, és akkor már akkumulátort is cserélnek. Biztosítottak arról, hogy legkésőbb következő hét második feléig kész lesz. (Január 10-így ) Ez fontos pont volt, mert ez a munkaeszközöm.
Itt kezdődött a soha véget nem érő szenvedés.
Első levelemre január 13-án, hétfőn válaszoltak, miszerint talán aznap megkezdődik a javítás. Pár órával később kiderült, nem megfelelő minőségű alkatrész érkezett, és további két munkanapra lesz szükség.
Január 15-én ismét azt mondták nem érkezett meg az alkatrész.
Január 18-án ismét elmentem az adott Istyle szalonba, ahol segítség helyett az első mondatom után el akartak zavarni minket. A vicc az, hogy az Istyle telefonos ügyfélszolgálata mondta, hogy menjünk be miközben a boltban arról halandzsáltak, hogy nekik nincs ügyfélszolgálatuk. További 40 percbe telt, hogy meghallgassuk, hogy az eladó srác szerint az szervizeseknek milyen nehéz élete van, szombaton nem fogja hívogatni ( egy szóval sem kértük ) és ő nem ismeri a fogyasztóvédelmi törvényeket csak a büntető jogaikat. Itt nem tudom, hogy arra akart-e utalni, hogy kidob minket ha kell, de abban a helyzetben elég kellemetlen volt. Emelett folyamatosan támadott és védekezett, ahelyett, hogy meghallgatott volna minket, vagy bármilyen hasznos tanácsot adott volna. Emellett kifejtette, hogy az Apple termékek minőségére amúgy sem ad. Itt mondjuk felmerül, hogy akkor minek dolgozik ott? Végül, hogy megszabaduljon tőlünk, azt mondta hívjuk az Apple hivatalos magyarországi számát.Január 20-án felhívtam az Apple számát, ahol egy kedves ügyfélszolgálatos felvette a problémát és elkezdett dolgozni rajta. Másnap kiderült, hogy valójában soha senki nem állt neki dolgozni a gépemen és gyorsabb az, ha küldenek egy új, ugyanolyan gépet. Január 22-én azt az információt kaptam tőle, hogy másnap megérkezik a gép a szervizbe és átvehetem.
Január 23-án kiderült, hogy valahol ez is elakadt és nem fog megérkezni.
Ezen a ponton be kell valljam, hogy már elsírtam magam a telefonban, mert itt már 3 hete a főmunkaeszközöm nélkül voltam, ami nem csak lassította a munkám, de konkrét bevétel kiesést okozott. Ez szabadúszóként pedig nem játék.
Január 27-én biztossá vált nem csak számunkra, hanem az ügyfélszolgálatos segítőnk számára is, hogy ez a gép soha nem lesz megjavítva, inkább adnak egy teljesen újat, hasonló specifikációkkal. De ehhez meg kell várni a 30 (!!) napot. Ez február 2-án járt le.
Február 3-án még mindig nem tudtak neki állni ennek a folyamatnak!Ezalatt az Istyle semmilyen módon nem tájékoztatott minket, kivéve az első levelek alkalmával, amikor bombáztam őket. Kártérítésként max választhatok egy fülest, vagy pár kiegészítőt.
Ma, február 4-én még mindig semmi hír. Szóval van egy milliós gépem a több tízezres tokjával, ami dobálódzik egy szervizben, van egy ami soha nem érkezett meg, meg van egy amit még fel sem adtak. Plusz egy ingyen füles, ami még nem is biztos.
Ez Schrödinger Macbook Pro-ja. Van belőle 3, de csak egy szomszédos univerzumban.
Az utolsó 100 komment: