Tékozló Homár

Aki csak véleményt kért, de drága szervizelés kapott

2020.02.18. 10:00 | Homár Rezső | 46 komment

sad-cat.jpg

Edina egy félresikerült szervizelés után döntött úgy, hogy egy másik céggel ellenőrizteti a javítást, de ismét nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerette volna. A telefont bevizsgálták, aztán meg is javították, jó pénzért. A végeredmény egy működő telefon, a kényszerszervizelés viszont nem tűnik túl korrektnek. De mit mond erről a szakértő?

Elvittem egy telefonszervizbe a készülékem, ahol kértem, hogy vizsgálják be és állapítsák meg, hogy a másik szervizben követtek-e el valamilyen olyan hibát a kijelző-csere közben, aminek következtében nem működött az első kamera, a hátsó kamera, valamint a zseblámpa funkció sem.

Másnap a szervizben azzal fogadtak, hogy jó a telefon, mert kicserélték az első és a hátsó kamerát 40 000 Ft-ért. Kicsit megnyúlt az arcom, lévén, hogy nem egyeztettünk a javításról és nekem ez a kiadás nem volt betervezve. Elkeseredettségemet látva felajánlották, hogy nem írnak számlát, és akkor csak 30 000 Ft-ot kell fizetnem. Garanciajegyet adtak.

A telefonra sürgősen szükségem volt, ezért ki kellett fizetnem a 30 000 Ft-ot, hogy elhozhassam a telefont. A dolog azóta sem hagy nyugodni, annál is inkább, mert időközben megtudtam, hogy nagy valószínűséggel a kijelző-cserét végző szerviz hibázott és hogy csak az első kamerát kellett volna cserélni, ezt pedig ők megcsinálták volna ingyen.

Előre is köszönöm szépen a válaszotokat!

Szakértőnk szerint, ha nem volt javításra vonatkozó megrendelés, erről szóló jegyzőkönyv, akkor a szerviz szerződést szegett, ami vagyoni kárt okozott. 

Kedves Olvasó! 

A vállalkozás felelőssége az elvégzett javítással kapcsolatban a megkötött szerződés tartalmának a függvénye. A szerződés tartama elsősorban a rendelkezésre álló okiratok alapján állapítható meg, ilyen pl. a telefon átadás-átvételére vonatkozó jegyzőkönyv, megrendelőlap, munkalap vagy írásbeli szerződés. 

Ha a rendelkezésre álló dokumentumok alapján az állapítható meg, hogy a vállalkozásnak nem volt feladata a telefon alkatrészeinek cseréje, akkor felmerül a részéről a szerződésszegő magatartás, amellyel összefüggésben károd keletkezhetett. Ezzel kapcsolatban érdemes azt is átgondolni, hogy a másik vállalkozásnak a hiba díjmentes kijavítására vonatkozó kötelezettsége valóban megállapítható-e, hiszen ez alapozhatja meg az igényedet. E mellett az alkatrészek kicserélésével vagyoni előnyöd is jelentkezett, amelynek értékét a károkozónak nem kell megtérítenie. 

Ezt a szerződésszegésből eredő kártérítési igényt lehet tehát az esettel összefüggő valamennyi körülmény mérlegelését követően érvényesíteni a céggel szemben elsősorban a vállalkozáshoz címzett írásbeli panaszbejelentés útján, illetve ennek sikertelensége esetén az illetékes békéltető testület előtt vagy akár közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás megindításával is. 

Ha az okiratokból a vállalkozás kötelezettsége a javítással kapcsolatban nem derülne ki, vagy ilyen okiratok egyáltalán nem állnak rendelkezésre, akkor a megkötött szerződés tartalmának meghatározása utólag megnehezül, amely akadálya lehet a felmerült kár érvényesítésének. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2020.02.18. 10:34:35

Nem ír hülyeséget a szakértő, minden körülményt nem ismerünk, jó lenne azt hinni ez inkább csak félreértés és nem átverés.

Jake Peralta 2020.02.18. 10:41:41

Jó lenne tudni mi volt a munkalapon/megrendelőlapon.
Ha rajta volt a csere, akkor te benézted.
Ha nem akkor sztem palira vettek.

juhaszvik 2020.02.18. 10:42:35

Jó, hogy rövid a poszt, de érdemes tisztázni, hogy akkor mi is történt:

1. a telefon elromlott (kijelző probléma), a posztoló elvitte "A" szervizbe.
2. amikor visszakapta a telefont, akkor a kamerája nem működött
3. posztoló elvitte "B" szervizbe, hogy nézzék meg, mit rontott el az "A" szerviz
4. "B" szerviz kapásból, kérdés nélkül kicserélte a rossz kamerát, és ezért pénzt számított fel a posztolónak
5. kiderült, hogy "A" szerviz hibázott, és cserélte is volna ingyen a kamerát, de addigra már a posztoló kicsengette a pénzt a másik szerviznek

juhaszvik 2020.02.18. 10:56:41

Mondjuk ez az ügy ott szűnt meg fogyasztóvédelmi lenni, hogy számla nélkül (feketén) adta oda a pénzt. Innentől kezdve nem tudom mit szeretne a posztoló.

ekat 2020.02.18. 10:57:02

@Jake Peralta: Nem tudom, mennyire ad komolyan vehető munkalapot egy olyan cég, amelyik számla nélkül enged az árból.. .Kapualj-kategóriának hangzik.

Egri2 2020.02.18. 10:59:38

Éééén azt tenném, hogy írnék a szerviznek, hogy mivel nem rendeltem meg a javítást, kérem szépen vissza a pénzemet, a telefont pedig állítsák vissza a kiindulási állapotba. Ha ezt a szerviz elutasítaná, akkor felhívnám figyelmüket, hogy ebben az esetben a papírkáimmal, meg a "40.000 helyett 30.000 számla nélkül" sztorimmal befáradok az illetékes NAV-hoz...szerintem a szerviz nem fog kockáztatni 30.000 Ft-ért egy több millás bírságot...

FDToth 2020.02.18. 11:08:44

nekem anno volt ilyen, opel szervizben: adtak ajánlatot a munkákra. megyek az autóért és mondják, hogy ezt meg ezt még cserélték, így több lesz a költség. mondtam h ha vmit cserélnek, vagy javítanak, arról velem egyeztessenek. nem tették úh teljes árat nem fizettem és nem is nagyon vitatkoztak.

juhaszvik 2020.02.18. 11:13:24

@Egri2: nem látok bele az adócsalók lelkébe, de a helyében kiröhögném az illetőt, ha azzal a szöveggel jönne oda, hogy "...hát, izé, tudom, hogy odaadtam neked 30 ezret számla nélkül, de most jó lenne, ha visszaadnád, plusz szereld már vissza a rossz fényképezőt, ami valószínűleg már a kukában van. Ha nem, akkor megyek a NAV-hoz, hogy feldobjalak téged. Meg magamat is."

Terézágyú 2020.02.18. 11:18:34

@juhaszvik1:
"5. kiderült, hogy "A" szerviz hibázott, és cserélte is volna ingyen a kamerát,"

Mondjuk az túlzás, hogy kiderült...

Ezt írja: "időközben megtudtam, hogy nagy valószínűséggel a kijelző-cserét végző szerviz hibázott és hogy csak az első kamerát kellett volna cserélni, ezt pedig ők megcsinálták volna ingyen."

Nagy valószínűséggel????

És honnan veszi, hogy megcsinálták volna ingyen? Ha átverték, akkor...
De egyáltalán átverték a pósztert az első szervízben???
Visszavitte egyáltalán oda a gépét, amikor észrevette, hogy rossz?? Eleve egy másik (totál ismerelen) szerelőhöz vitte "kivizsgálásra, hogy a másik szerelő jól dolgozott-e"???

Egyébként sima szerelők végeznek ilyen "kivizsgálást"?? Van arra reális esély, hogy egy szervíz hivatalos papírt ad arról, hogy szerintük egy másik szerelő hibázott???? Ugyan már...
Vagy nem is kellett volna papír a pószternek, csak arra várt, hogy a 2. szervízben egy szaki azt mondja neki szóban, hogy "hábizony, jól elb*szták ezt a szervízben, uram!"...
???

Mellesleg: most akkor nem bízott a pószter az 1. szervízben, mert "elrontotta" mindkét kamerát - de a 2. szervízre meg haragszik, mert az meg mindkét kamerát kicserélte, holott a pószter közben rájött (honnan? egy 3. szerelőtől?), hogy csak egyiket kellett volna...
???

Jake Peralta 2020.02.18. 11:30:04

@FDToth: Én hallotam olyan szervizről, ahol úgy cseréltek fékbetétet, hogy a kerékőr a tulaj zsebében volt, aki az ügyfélváróban újságot olvasott. :)

gdobo76 2020.02.18. 11:51:16

@Jake Peralta: A kerékőr csak a kezdők ellen véd, csak hogy tudd :)

Jake Peralta 2020.02.18. 11:55:54

@gdobo76: Az lehet, de a szervizben nem fogjak lefeszegetni a csavarokat, hanem elkérik a tulajtól a kerékőrt.
Itt is csak lehúzásra ment a dolog.

juhaszvik 2020.02.18. 11:57:33

@Terézágyú: "És honnan veszi, hogy megcsinálták volna ingyen?"

Hát igen, elég homályos a történet ezen része. Honnan van az infó? Mire fel a feltételes mód?

Mondjuk engem az is érdekelne, hogy a kameracserére kapott garancia érvényes-e, ha nem jött létre hivatalos (adózott) ügylet.

KaTe 2020.02.18. 12:12:27

Miért nem vitte oda, ahol eredetileg szerelték? Vagy már próbálkozott náluk korábban és elutasították? Fontos részletek hiányoznak...

Terézágyú 2020.02.18. 12:22:18

"A telefonra sürgősen szükségem volt, ezért ki kellett fizetnem a 30 000 Ft-ot, hogy elhozhassam a telefont. A dolog azóta sem hagy nyugodni, annál is inkább, mert időközben megtudtam, hogy nagy valószínűséggel a kijelző-cserét végző szerviz hibázott és hogy csak az első kamerát kellett volna cserélni, ezt pedig ők megcsinálták volna ingyen.
Előre is köszönöm szépen a válaszotokat!"

De mi a kérdés? :)))))

Mit szeretne a pószter? Ha tényleg visszacserélné (x nap alatt) a rossz kamerákat a cég, visszaadná a 30eFt-ot, bevonná a kiadott garanciajegyet - a pószter meg mindezek után boldogan menne vissza 1. szervízbe, hogy ott (x nap alatt) megcsinálják (ingyen?) a telőt??????

juhaszvik 2020.02.18. 12:25:46

Akkor lassan eljutunk arra az álláspontra, hogy hiába sikerült üdítően rövidre a poszt, nem csak a sztorizgatás, rinyálás, panaszkodás, hangulatkeltés része maradt ki a történetnek, hanem lényegi elemei is.

Ehhez képest a poszt címéből csak egy betű hiányzik. :)

Szubrina 2020.02.18. 12:41:41

Az kimaradt a posztból, hogy az első szervizből való átvétel után nem vitte vissza a telefont, hogy valamit elbaszarintottak kijelző csere folytán?
Majd, ha innen elutasították, akkor jogos, h elment egy másik szervízbe is.
Aztán, ami ezután történt, az jogos lett volna.
De ha az elsőhöz visszament volna, akkor azok garanciálisan megjavították volna, az általuk okozott hibát, ahogy a poszt végén írta, akkor mi a ráknak fordult máshová???
Itt a posztoló volt a hülye.

Szubrina 2020.02.18. 12:49:06

Most könyörgöm az emnnyire egyértelmű, h működik minden a telefonomon, de elviszem kijelzőcserére, mert eltört, majd amikor visszakapom nem működik a kamera zseblámpa stb. hogy egyértelműen a szervíz baszott el valamit, visszamegyek szólok, amennyiben nem hajlandóak elismerni, a fogyasztóvédelemhez fordulok és kész.

Hol jön a képbe még egy szervíz? Akitől WTFuck nem javítást rendelek, hanem ellenőrzést, ehhez inkább egy fogyasztóvédelmi bevizsgálás lett volna ildomos egy független szakértőtől.

Kifizettem, mert kellett a telefon...mi lett volna veled 30 éve, amikor még nem is létezett mobil és még vezetékes telefonja sem volt mindenkinek:DDD

ebella 2020.02.18. 13:54:45

@FDToth: Nekem meg egy kétliteres Mazdám első vizsgáztatásánál egy öreg szerelő (azóta is hozzá járnék, ha nem halt volna már meg), olyan kétszázra tette a vizsgáztatás költségét. Mentem a verdáért, azt mondta száztíz? Mondom dehát kétszázat mondott? Azt mondta, ha ragaszkodom hozzá. Persze nem ragaszkodtam. Csak olyan hihetetlenül hangzott. Azt mondta, átnéztek mindent és volt amivel nem kellett semmit csinálni.

És ezen túl hányszor megnézte az autóimat, mikor úgy éreztem, valami nem stimmel és ha semmit nem talált, vagy csak meg kellett húzni egy csavart, nem engedte, hogy fizessek. Azóta se találtam hasonlót. Sem a márkaszervizekben, sem máshol. Igaz az utóbbi években kizárólag márkaszervizebe járok, de azt kell mondanom, egyik se közelíti meg az öreget, sem tudásban, sem kuncsaftkiszolgálásban, noha ma már szinte mindent gépekkel néznek meg, az öreg meg szemmel, kézzel, próbakörrel meg hangra vizsgált és ha megcsinált valamit az jó is volt. A márkaszervizekben meg ma sem mindig van így.

Nehéz dolog a szervizelés. Nagyon nehéz jó szervizt, és jó szerelőt találni. Az olcsóbb (olyan kétszáz-háromszáz ezerig) dolgokat már meg se próbálom megcsináltatni, ha nem garanciálisak, legfeljebb ha nem hozták az elvártat, nem veszek olyan márkát azután. (A Samsunggal jártam így nemrégen. Pedig mindet tőlük vettem, amit csak kínáltak, eddig olyan jó volt minden.) De egy sokmilliós verdát mégse dobhatok ki, ha nem tökéletes. Legjobb korán lecserélni, persze hibásan nehezebb, vagy csak olcsóbban tudom eladni.

Egri2 2020.02.18. 14:03:34

@Szubrina:

véleményme szerint a posztoló talán tényleg nem járt el logikusan, amikor másik szervizhez fordult. DE ettől még, ha én bevizsgálást kérek, akkor az kérek, és nem javítást. Már bocs, de ha bemegyek egy étterembe és kérem az étlapot, akkor máris hozzák a rántotthúst?

Most bocs, de képzeld el a szitut: rángat az autód. Elviszed szervizbe, bevizsgálásra. Közlik, hogy a bevizsgálás díja 5000 Ft. Másnap mész, és közlik, hogy "ja, a turbóval volt gond, ki kellett cserélni, kicseréltük, 250.000 lesz, de ha nem kérsz számlát, akkor 200.000". TE mit éreznél? Tényleg annyira korrekt történet ez a szerviz részéről?

Jake Peralta 2020.02.18. 14:13:17

@ebella: "szemmel, kézzel, próbakörrel meg hangra vizsgált"

Azért megnézném, hogy pl hibakódot hogy olvasna ki ezekkel a skillekkel :))

ebella 2020.02.18. 14:27:43

@Jake Peralta: Te olyan okos vagy.

Azért szólok, hogy ez jó huszonöt éve volt, ahogy mondtam az öreg azóta meghalt. Most meg a hibakód kiolvasása után, megcsinálják, másnap vihetem vissza, hogy nem jó. Ja akkor lehet, hogy ez. Megcsinálják. Másnap vihetem vissza. Harmadszorra sikerült. Még jó, hogy garanciális volt. Az öregnél még csak hasonló sem fordult elő.

Azért keresd a hibát! Hátha egyszer le tudsz ugatni egy okosabbat!

haXXor 2020.02.18. 15:25:48

A kép nagyon cuki. Egyemmeg a cicát

Club Sandwich 2020.02.18. 16:30:14

@haXXor: Vigyazat, a macskaszor-allergia komoly dolog.

Szubrina 2020.02.18. 20:30:50

@Egri2: Lehetséges, h nem igazán volt érthető mit akar az ügyfél, mert hát elég különös kérés, de már előttem is felvetette vki, h miután kicserélte neki B szervíz miért kezdett hisztizni, h A szervíz ingyen is megcsinálná.

Még időpontot is kész csoda ha tudok autószervíznél foglalni, nemhogy kijavítják mire odaérek.

Club Sandwich 2020.02.18. 21:02:39

@Szubrina: Biztos finom lehet az a szervíz :D Van olyan, mint a szentelt valtozat?

Nikolas Jr. 2020.02.18. 22:57:43

A post bár rövid, mégis sikerült következetlennek lennie!

A legelején arról van szó, hogy kijelzőt cseréltek a telefonon, ami UTÁN nem működött a két kamera és a vakufény. A legutolsó bekezdésben már arról van szó, hogy valószínűleg csak az előlapi kamerát kellett volna cserélniük a kijelző helyett. Tehát akkor most mi volt az alapproblémája a telefonnak?

a fekete krindusz 2020.02.19. 00:07:22

nem értem, mi lett volna az igény? Hogy a kontár foglalja írásba a másik kontár hibáit? A sufniszerviz ilyet nem csinál, mert tudja, hogy ő a szakma legallja, annyit is ér a szakvéleménye, a hivatalos meg azért nem csinál ilyet, mert tudja, hogy a másik a szakma legallja és nem ez a feladata.
Biztos, hogy szó sem volt javításról?

Én egy olyan forgatókönyvet is el tudok képzelni, hogy a poszter megjavíttatta a telefont számla nélkül, ergó megrendelő-és munkalap nélkül és ment reklamálni az első szervizbe, vagy akár visszakérni tőlük második javítás árát. Az meg elhajtotta azzal, hogy nem kellett volna máshoz vinni. Ha visszahozta volna, akkor ingyen helyrehozták volna, amit elbasztak.

sok a volna. ha öreganyámnak fasza lett volna, ő lett volna az öregapám

Szubrina 2020.02.19. 00:38:41

@Nikolas Jr.: Tény, h elég slendrián a poszt, de te is belezavarodtál.
Amennyiben jól értelmezem (eltörhetett a kijelző), ezért egy szervíz kicserélte, azonban ezután nem működött az első kamera, a hátsó kamera és a zseblámpa funkció.

Tehát egyértelmű, h a kijelző csere folytán valamilyen hibát vétettek és elromlottak ezek a funkciók.

Viszont az illető nem ide vitte vissza, h héj bazmeg elcsesztétek a telefonom, hanem elvitte egy másik helyre WTF? ahol azt kérte (állítólag) h ellenőrízzék, h az előlapcserétől romlottak-e el ezek a funkciók.

Viszont itt meg nem csak ellenőrizték, hanem első-hátsó kamerát cseréltek az illetőnek, ami 40 ezerbe került. Vagy genyóságból csinálták vagy mert félreértették a posztolót, mert esetleg hülyén magyarázta el mit akart.

Nem tudta kifizetni az összeget, ezért számla nélkül 30-at kértek tőle.

Ezután felháborodva írt a Homárra, h igazából neki az első szervízben ingyen megszerelték volna a telefont.

És megint egy What The Fuck?

Miért jelent ez meg itt egyáltalán csezzegh, ennyire nincs mit kiposztolni, ne má!

Bezzeg a Batz papucsos sztorimat anno baszta kitenni, pedig az bőven mutaságos lett volna és nem ilyen gagyeszli...

aefzuj 2020.02.19. 03:37:08

Kamukamukamu. Meg amúgy is, minek ment oda? Megérdemli!

Jake Peralta 2020.02.19. 07:58:43

@ebella:
Ha kicsit figyelnél láttad volna a szmájlit a mondat végén. ezzel jelezvén, hogy viccnek szántam.

Nevetséges kis pöcs vagy.

ebella 2020.02.19. 08:22:46

@Jake Peralta: Semmit nem számít a véleményed buzikám. Főleg, hogy visszakozol belőle.

Permetező 2020.02.19. 08:24:04

@aefzuj: mi is megérdemeljük a következő postot!!

Jake Peralta 2020.02.19. 09:05:58

@ebella: Egy pillanatig nem viszakozok. Nevetséges majom vagy..

Opportunista mikroba 2020.02.19. 10:41:50

@Jake Peralta: Két esz, fiúk. A vissza szóból ered.

ekat 2020.02.19. 10:45:59

@Opportunista mikroba:
Ne Gedeonkodj! :) Inkább viszakozzanak egy sz-szel,csak hagyják abba. :)

Terézágyú 2020.02.19. 11:09:50

...vagy menjenek szobára...

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.19. 12:17:00

Emberek és/vagy annak kinéző valamik.

Javítás után nem megyünk új szakihoz, mert a világegyetemben még nem volt olyan, hogy az új szaki ne az előző gyalázásával kezdené a munkát.

peter3374 2020.02.19. 13:09:04

@Jake Peralta: megneztem az arat 5260Ft egy kerekor leszedo szerszamkeszlet, ami ugyanaz mint a serult anya leszedo keszlet ami minden szervizben van.

Jake Peralta 2020.02.19. 13:20:09

@peter3374: Értem én hogy le tudják venni.. de ugye nem azt akarod mondani, hogy van olyan szerviz, ahol ha kerékőrt látnak egyből ilyenhez nyúlnak, és nem a tulajt kérdezik meg annak hollétéről.
Mert ha velem tennének ilyet elég morcos lennék.

Egyébként a példámban azért is tudom, hogy átverésre mentek, mert miután kiderült, és a vezetőség is értesítve lett, hirtelen ingyen volt a TELJES javítás.

peter3374 2020.02.19. 13:25:28

@Jake Peralta: ha nincs ott a tulaj, akkor vagy ott nezegetik az esetleg mar szetszedett autot egy napig az emelon amire a tulaj odaaer a kulccsal es nem tudnak dolgozni, vagy lekapjak 10 masodperc alatt, amugy en nem erzem benne a nagy tragediat. Kit es milyen kar er azzal, hogy kitekerik a kerekcsavart? Leveszik, megjavitjak, visszateszik, nem ellopni akarjak a kereket. Nem buncselekmeny....

Permetező 2020.02.19. 16:15:30

@csúti csüngőhasú tolvaj: alapból nem nyúlok olyan dologhoz amiről tudom hogy más már "megpróbált javítani" de nem sikerült.
Így egy halom ingyen szpástól kíméltem meg magam.

Club Sandwich 2020.02.19. 16:21:14

@Jake Peralta: Vagyis akkor a semmi volt ingyen? Vagy esetleg csinaltak is valamit a lehuzasi kiserleten kivul?

btprg 2020.02.19. 22:35:33

@Club Sandwich:
:D :D :D Néha boldogabb lenne az ember, ha a semmi legalább ingyen lenne, de ezek gyakran a károkozásért is pénzt kérnek...
süti beállítások módosítása