Tékozló Homár

Összekeveredett öltözőszekrények és ideges személyzet a Dagályban

2020.02.26. 11:00 | Homár Rezső | 127 komment

20731306_ef49e7023cf74c7a1aacc7cfd5c53bc9_x.jpg

Hű mennyi Dagályos posztunk volt már! A nőket videózó kabinos, a szarszippantással súlyosbított fürdőzés, na meg a megzavarodott pénztárosok után most olvasónk szerint egy jól ismert, aktuális probléma került elő: az öltözőszekrények hibája. Rita szekrénye nem nyílt, mivel a rendszerben másik két szekrény volt az órájához rendelve. A megoldás az lett volna, ha zárásig ott ül, de neki érthetően ehhez nem volt sok kedve és a sarkára állt. Na innen kezdődött a vita, amibe más vendégek is beszálltak és megerősítették: ők is jártak már így. Olvasónk a kerületi önkormányzathoz küldött levele:

2020. február 23-án 18 óra 25-kor távozáskor a proxi órám nem nyitotta az öltözőszekrényemet. A személyzet a számítógépes rendszerben 2 másik (!!) öltözőszekrényt látott az órámhoz rendelve. Kinyitották: az egyik üres volt, a másikban egy másik vendég holmija volt. A személyzet nem volt hajlandó az általam megnevezett (harmadik) szekrényt kinyitni és minősíthetetlen hangnemben arra utasított, hogy várjak ott zárásig, majd akkor kinyitják a megnevezett szekrényt.

Végül a „vezetőség” is megjelent es mivel előre leírtam a harmadik szekrény tartalmát, kinyitották és valóban az én holmim volt benne. A személyzet azonban visszacsapta a szekrény ajtaját és megfenyegetett, hogy ha ma még ki akarok jutni a fürdőből, akkor ne kritizáljam őket.

Felháborítónak tartom a személyzet viselkedését, hogy milyen hangnemet engednek meg egy (törzs)vendéggel szemben, és hogy a vezetőség mindezt egy hang nélkül tűri. Senki egy szóval sem kért tőlem elnézést sem a hangnemért, sem pedig a szekrény-probléma miatt, holott az egész felfordulást a fürdő rendszerének a hibája okozta.

Az incidens közben más fürdővendégek is csatlakoztak a vitához és megerősítették, hogy már ők is többször pórul jártak a szekrénnyel, a „vezetőség” is elismerte, hogy tud a kezdetek óta fennálló problémáról. A fürdő személyzete mégis a vendéget hibáztatja/fenyegeti és elfogadhatatlan hangnemben kommunikál.

Fenti panaszomat a Dagály Fürdő panaszkönyvébe is rögzítettem. 

Szíves közbenjárását előre is köszönöm!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rarabel 2020.02.26. 11:14:52

Ez teljesen jogos magatartás a Dagály részéről.
A vendég van a fürdőért, nem a személyzet a vendégért.
A lényeg az, hogy az alkalmazottak jól érezzék magukat és ne zaklassák őket.

xoxoxkapitany 2020.02.26. 11:20:00

"ami a szekrényben van azt meg köszönöm szépe'."
uristen@menny.hu

juhaszvik 2020.02.26. 11:23:33

A legjobb móka lehet ezekben a sztorikban, hogy az egészet fürdőruhában/törölközőben kell végigverekednie a vendégnek.

Terézágyú 2020.02.26. 11:51:42

Nem működik a számítógépes rendszer??? Áááá, ezt nem hiszem, ilyen ebben az országban nincs, a pószter biztosan kamuzik.

ekat 2020.02.26. 11:53:49

Nem tudom, kitől vár a posztoló közbenjárást, szerintem csak annyit tud tenni, hogy nem megy oda többet. Menjenek a francba a szar rendszerükkel együtt....

juhaszvik 2020.02.26. 11:59:25

Tud arról valaki valamit, hogy mióta van ez a rendszer a fürdőben? Mert ha csak pár hete/hónapja, akkor csak szimplán kínos az eset, de ha hosszabb ideje, akkor egy inkompetens társaságról van szó, aki vagy lusta kihívni a szervizt, vagy ennyire a fogához veri a garast, innentől kezdve ki tudja még milyen sunyiságokat csinálnak. Ja, mi tudjuk. Köszi TH. :)

Opportunista mikroba 2020.02.26. 12:03:00

Várjon zárásig? Ez lenne a megoldás? Nóóórmális, Margit?

Terézágyú 2020.02.26. 12:05:37

@juhaszvik1:
"Mert ha csak pár hete/hónapja, akkor csak szimplán kínos az eset"

Azért érdemes belegondolni, hogy miért fogadjuk el ilyen egyszerűen, hogy "új a számítógépes rendszer - akkor még vannak benne hibák, na istenem"...
Új a cipőm, most még beázik, na istenem...
Új a vakolat, most még hullik, na istenem...
Új a fütésrendszer, most még fagyoskodunk, na istenem...

juhaszvik 2020.02.26. 12:25:45

@Terézágyú: értem mit akarsz mondani, de én csak arra gondoltam, hogy x időn belül magyarázat, hogy még nem ért ki a szakember megjavítani a rendszert. Például állami cégeknél, hivataloknál hetekig tart bármit is elintéztetni. És itt most nem az ügyfélről beszélek, hanem a belső megrendelésekről, szervezési dolgokról. Ha ez a Dagály valami őskövület, akkor ez itt is elképzelhető lehetne. De persze gyanús, hogy nem csak ennyiről van szó...

Jake Peralta 2020.02.26. 12:33:41

@Terézágyú: Ha elfogadod ha nem, akkor is az van hogy hibamenetes számítógépes program nem létezik.

Mondjuk egy ilyen hibának már a tesztelés alatt ki kellet volna jönnie.

Terézágyú 2020.02.26. 12:36:40

@juhaszvik1:
"értem mit akarsz mondani, de én csak arra gondoltam"

Nem is ellenkezni akartam, csak a te mondatod volt a kiindulópont ahhoz a "naív" kérdésemhez, hogy miért éppen a számítástechnika az az iparág, amikor egy megvett termék/szolgáltatás után mindenki úgy áll hozzá a hibákhoz, hogy "istenem, hát még friss a rendszer, perszenn, hogy vannak benne hibák"....

Terézágyú 2020.02.26. 12:38:56

@Jake Peralta:
"Ha elfogadod ha nem, akkor is az van hogy hibamenetes számítógépes program nem létezik."

Ééééértem. Hát evvan. Ez a számítástekknika ijjen különleges dolog...

Jake Peralta 2020.02.26. 13:07:24

@Terézágyú: Nem feltétlen különleges. Inkább bonyolult.
Nézd.. ott vannak a nagy nemzetközi cégek (Apple, Google, FB, MS stb) fejenként több tízezer programozóval.. mégis kiderül, hogy bizony bárhol lehet hibát találni. Talán ez sem véletlen hogy ezek a cégek fizetnek ha jelentesz egy hibát a programban.

Elhiheted ezek közül sok cég jó metodikával dolgozik. de olyan hogy hibamentes program.. olyan nem létezik.. max egy Hello Word""

juhaszvik 2020.02.26. 13:14:50

@Terézágyú: nos a programozás majdnem van olyan komplex dolog, mint mondjuk egy élő szövet működése, azzal a különbséggel, hogy utóbbi ki tudja magát javítani (bizonyos korlátok között). Arra viszont várni kell (gondolom a technológiai szingularitásra), hogy egy program kijavítsa magát, amikor pedig ez bekövetkezik, onanntól kezdve (innen kicsit meseszerű a sztori) úgyis átveszik a gépek az irányítást és vagy wall-e-szerű lesz az emberiség élete vagy jön a skynet :)

@Jake Peralta: gondolom "Hello World" akart lenni :)

kocsmagomba 2020.02.26. 13:26:17

@Jake Peralta: 16 éved minden tapasztalatával mondod ezt :)))
Lófütyit. Ez egy tényleg durva programozói és/vagy rendszergazdai hiba lesz. Az én álmom, hogy egyszer majd belépek a netbankba és a Mészáros pénze lesz ott előttem. :D

Péter 2 2020.02.26. 13:26:30

@Jake Peralta: Létezik. Lényegtelen, hogy más funkciókban egyébként milyen más hibák merülnek fel, azért a világban elég sok olyan számítógépes program van (én is írtam már párat életemben, mielőtt úgy gondolnád, hogy nincs közöm hozzá), amelyik az elsődleges feladatát, megfelelő tesztelés és adott idejű éles működés után hibátlanul látja el.

haXXor 2020.02.26. 14:04:55

Fú, én nem vágom mi a nagy móka egy olyan fürdőben ahol többszáz félmeztelen ember nyomorog, de BP-n azért van bőven ilyen hely (semmi offenz, ízlés kérdése szerintem ez is). Esetleg másikat keresni? Mert ebben nem tudom mit lehetne tenni azon kívül, hogy leírom, mekkora nyomorék a személyzet a Dagályban.

kocsmagomba 2020.02.26. 14:16:40

A Dagály személyzetének figyelmébe ajánlanám Egert. Ott most büntetlenül lehet cserélgetni az öltözőszekrényeket! Menjenek oda dolgozni... :)

Zuzer78 2020.02.26. 14:24:30

Ilyen hozzáállás után remélhetőleg új személyzet lesz.

Opportunista mikroba 2020.02.26. 14:32:00

@Jake Peralta: Minden szoftver lehet bugos, ez igaz, de azért az nem mindegy, hogy a hiba a rendszer melyik szintjén van. Itt a program lényege, a lelke nem működik. Nem arról van szó, hogy milyen kellemetlen, hogy a 3 másodperces ajtónyitás helyett ez 3 percig tart, mert a kódban véletlenül félreütöttek egy karaktert.

juhaszvik 2020.02.26. 15:09:12

Mondjuk egy pillanatig az is eszembe jutott, hogy ilyen esetben, ha tényleg nem adták volna ki a cuccomat, akkor lehet rendőrt hívtam volna. De eszembe jutott, hogy ez azért nem olyan egyszerű:

Vendég: "Mi az, hogy itt fenyegetőznek és nem adják oda a holmimat? Azonnal rendőrt hívok!"
Személyzet: "Csak nyugodtan hívja őket."
Vendég: "Meg is teszem."
Személyzet: "Csak tessék."
Vendég: "Most megyek is a telefonomért és... Ó... b*ssza meg! A szekrényben van...ß@!#..."
Személyzet: ";D"

Baluci 2020.02.26. 15:12:39

És ezt hogyan képzelik mondjuk ha valaki délelőtt úszik pár órát és délben mondjuk hazamenne?... Várjon az esti zárásig???... Kurva jó!

Jake Peralta 2020.02.26. 15:21:11

@Opportunista mikroba: Pont ezt írtam én is. Ennek már a tesztelés alatt ki kellet (volna) jönnie.

Jake Peralta 2020.02.26. 15:22:44

@kocsmagomba: Nem tudom honnan vetted ezt a 16 évet, de nem is érdekel. :) Mellesleg nem 16 vagyok :)

Jake Peralta 2020.02.26. 15:25:57

@Péter 2: Igen létezik olyan program ami egy nagyon kis részműködést végez (pl egy API), és az mondjuk lehet hibamentes.
Itt egy komplex programról beszélünk, ami sajnos nem lehet hibamentes.
De mint már mondtam, szerintem is egy ilyen hibának már a fejlesztés korai szakaszában ki kellet volna derülnie.

Terézágyú 2020.02.26. 16:02:54

Volt egy ehhez hasonló kabaréjelenet, amelyben egy strandon papírlapra írt jelszó azonosította az öltözőszekrény tulajdonosát - és mi történik, ha az illető elfelejti a jelszót...

kocsmagomba 2020.02.26. 16:44:07

@Jake Peralta: egész számra tippeltem, kettes számrendszerben :)

Szubrina 2020.02.26. 16:45:22

@xoxoxkapitany: IMÁDOM:) Kedvenc idézet a filmből:)

Szubrina 2020.02.26. 16:52:47

Nekem az a fura, h a személyzet vonakodott kinyitni a vendég saját szekrényét, de egy vadidegenét halál lazán kinyitották neki. öhhm?

Szubrina 2020.02.26. 16:54:49

Sztem nem lenne rossz, ha mondjuk a számozott(!!) órák kiadásakor, felkörmölnének valami nevet is, a RENDSZER APRÓ hibáinak kiköszörülése érdekében.

Terézágyú 2020.02.26. 17:00:51

@Szubrina:
"Nekem az a fura, h a személyzet vonakodott kinyitni a vendég saját szekrényét, de egy vadidegenét halál lazán kinyitották neki. öhhm?"

Azt nyitották ki neki, ami a szuper rencer szerint hozzá tartozott.
Ami a rencer szerint nem tartozott hozzá, azt nem nyitották ki neki, hiába kérte.

Szubrina 2020.02.26. 17:15:17

@Terézágyú: Oké, de ha mondta, h az nem az ő szekrénye, még is kinyitották neki?

A sajátjáthoz meg ahogy hozzájutott:
Tegyük fel, h én egy gyógyfürdői tolvaj vagyok és kifigyelem, h valaki miket rak a szekrénybe (piros tokban a legújabb ájfont, májkül korsz karórát, guccsi kosztümöt, lujiviton kistáskát, mánoló blánik körömcipőt) stb.. aztán felsorolom, a személyzetnek és így kinyitják a szekrény(é)t, ahhha.

Terézágyú 2020.02.26. 17:30:21

@Szubrina:
"Oké, de ha mondta, h az nem az ő szekrénye, még is kinyitották neki?"

Hát mer amit a rencer mond, az az igaz. A rencer azt mondtam, hogy az övé - azt kinyitották neki.

"Tegyük fel, h én egy gyógyfürdői tolvaj vagyok és kifigyelem, h valaki miket rak a szekrénybe (piros tokban a legújabb ájfont, májkül korsz karórát, guccsi kosztümöt, lujiviton kistáskát, mánoló blánik körömcipőt) stb.. aztán felsorolom, a személyzetnek és így kinyitják a szekrény(é)t, ahhha."

Na látod, pontosan azért nem adták oda neki a cuccokat abból a szekrényből, amely szerinte az övé volt, de a rencer szerint nem...

A személyzet amiatt ragaszkodott a protokolhoz: bemondásra nem nyitnak ki senkinek semmit, csak a hivatalos rencer-adatok alapján...

Hogy mi lett volna a megoldás? Nyilván a személyzetnek kellett volna rendőrt hívnia, aki szépen kivette volna a személyijét a bemondott szekrényből, és ha tényleg ő az, akkor meg van oldva a dolog - ha meg nem ő az, akkor lopni akart, és egyből el is vitték volna... Megjegyzem ha ez lenne a módszer, akkor nyilván senkinek nem érné meg, hogy az általad leírt módszerrel próbáljon lopni...

De persze a legfontosabb, hogy megcsinálják rendesen a nyilvántartó rencert - ami persze lehetetlen, mert tökéletes program nincs, a program egy élő szervezet stb. stb. mindenki szokjon hozzá, hogy a programozók pénzt kapnak szar munkáért is.

Szubrina 2020.02.26. 17:37:27

@Terézágyú: Hja, ezen az okfejtésen jót nevettem.
Egy rendszernél el kell fogadni, h vannak hibák?
Miért?
Milliós fizetéseket kapnak az informatikusok a mi cégünknél is, oszt lószar az egész.
Lefagy állandóan a rendszerfrissítés óta, de azé hasznájjad kötsög, me egy rendszer nem lehet hibátlan.

Terézágyú 2020.02.26. 17:41:45

@Szubrina:
Olvasd el az előzményeket :)

Terézágyú 2020.02.26. 17:48:24

mellesleg: és akkor most mi lett a pószter esetének vége??
megkapta a cuccát?
vagy várnia kellett zárásig????

a fekete krindusz 2020.02.26. 18:10:01

hasonló helyzetbe már én kevertem magamat. Nem tudom a Dagályban hogy van, de nálunk megkapod a kulcsot, az öltözősoron pedig kioszt egy nyitott szekrényt. Kurvára a szomszédos, szintén nyitott szekrénybe pakoltam és bebasztam az ajtót. Végeztem, kifelé megnéztem a számot, nyitom a szekrényt: üres, apicsába. Megyek fel a kasszához, mondom elrontottam, kinyitnátok távolról a 755-öt? Persze, pesze, húsz másodperc. Nyitom, az ugyan tele van, de nem az én cuccaimmal. Vissza fel, hoppá, mégsem a 755, hanem inkább a 761-et kéne kinyitni. Na meg a kisfaszom, hiába vagyok törzsvendég, meg beszállító a termálfürdőnél, tehát ismernek. Kameráztak egy kicsit, de megoldottuk.

FDToth 2020.02.26. 18:52:12

A dagaly tudtommal nem magankezben van. Vagyis igen de megsem, Az h azzalfenyegeted oket esetleg h nem mesz oda tobbet, pontbleszarjak, mert a fovaros vagy az onkormanyzat penzeli oket, csodbemenni nem fognak soha. Az alkalmazottakat meg nem rugjakki, nincs munkaero, ami meg van, az a legaljja...

user friendly 2020.02.26. 19:03:18

@Terézágyú: "Hogy mi lett volna a megoldás? Nyilván a személyzetnek kellett volna rendőrt hívnia, aki szépen kivette volna a személyijét a bemondott szekrényből, és ha tényleg ő az, akkor meg van oldva a dolog "

ehhez fölösleges rendőrt hívni, elég hozzá két tanú. meg lehetett volna oldani, ha akarják, de nem akarták. persze az is lehet, hogy nem volt igazolvány a poszternél.
arra mindenesetre semmi magyarázat nincs, hogy a szekrényben levő ruhák leírása után kinyitják a szekrény, aztán visszazárják. ezt így minek?

Club Sandwich 2020.02.26. 19:32:51

@user friendly: Ellenoriztek, hogy a proszto lo jo megfigyelo tolvaj-e :)

Nao Nakai 2020.02.26. 19:59:39

@Opportunista mikroba:

Persze. Ami marad, abból válogathat....Tudod, Magyaroszágon alapvetés, hogy a vendég hazudik. A poszter eleve törölközőben és strandpapucsban ment, hogy ruhát lopjon.

HarryKlein 2020.02.26. 20:06:57

Szerencsére a dagályt pont elvették a Budapest gyógyfürdők Zrt-től és a nemzeti sportközpont fogja üzemeltetni. Abban a pár percben, amikor hosszú Katinka nem tart igényt az egész cuccra, a személyzet nyílván a lakosság érdekében fog eljárni.

Ducasse 2020.02.26. 20:09:03

@Jake Peralta: Ennek egy nagyon prózai oka van. Az informatika mind a mai napig el tudta kerülni azt, hogy szabványosítsák. Ellentétben például az autóiparral, vagy az építőiparral. Egy gépkocsit forgalomba hozni és üzemeltetni, vagy egy épületet használatba venni, csak akkor lehet ha az megfelel a szigorú előírásoknak. (Esetleg megkenik az engedély kiadóját, de alap esetben ettől tekintsünk el). A számítógépes programok használata nincs használatbavételi engedélyhez kötve. Egyelőre!

Ducasse 2020.02.26. 20:14:15

@juhaszvik1: Frászt, csak az informatikusoknak láthatóan jobb az érdekérvényesítésük! Az informatika mind a mai napig el tudta kerülni azt, hogy szabványosítsák. Ellentétben például az autóiparral, vagy az építőiparral. Egy gépkocsit forgalomba hozni és üzemeltetni, vagy egy épületet használatba venni, csak akkor lehet ha az megfelel a szigorú előírásoknak. (Esetleg megkenik az engedély kiadóját, de alap esetben ettől tekintsünk el). A számítógépes programok használata nincs használatbavételi engedélyhez kötve. Egyelőre!

Pyrrhus 2020.02.26. 20:25:12

Olyan miért nincs, hogy van a szekrény és egy hozzárendelt elektronikus karkötő.
Odaérinted bezár. Locsipocsi után odamész, odaérinted és kinyit?
Ha hülye vagy és elfelejtetted melyik volt a szekrényed, s a karkötőn lévő számot se tudod egy azonos számú szekrénnyel társítani, odamész egy kezelőhöz, aki a karkötő alapján megmutatja, kinyitjátok és a benne személyi igazolványoddal igazolod, hogy a cumó a tiéd.
Ennyi.

Szubrina 2020.02.26. 20:39:04

@Terézágyú: Tudom, arra reagáltam, tetszett, amit erről írtál:)

Szubrina 2020.02.26. 20:44:36

@user friendly: Én úgy értelmeztem a posztot, hogy kinyitották, de visszacsúkták egy pillanatra, h nehogy kritizálni merje őket blabla, majd ezután újra kinyitották. Lehet, csak én vagyok naiv és ezután még is zárásig várnia kellett (órákig vizes fürdőruhában???)

Viszont akár magánkézben van akár nem, egy bocsánatkérés belefért volna, mert a kellemetlenséget valóban az ő rendszerük meghibásodása okozta és abszolút nem voltak rugalmasak az alkalmazottak, h megoldják ezt a hibát.

Egyszer voltam én is és őszinte leszek nem nagyon bíztam ebben az órás rendszerben, pedig működött, viszont télen nem ajánlok ilyen fürdőket, nekem a gőzben nagyon melegem lett, aztán kimentem és megfáztam.

szombi 2020.02.26. 20:57:11

Hazudik! De minimuk valamit a poszt-toló "elfelejtett" leírni. De majd a dagályosok válaszából úgyis kiderül. Kíváncsian várom.

user friendly 2020.02.26. 21:00:27

@Szubrina: az újra kinyitás nincs benne a posztban, de jóhiszeműen feltételezzük, hogy végül megkapta a cuccait még zárás előtt. pláne ha reggel 9-kor történt az incidens :)

user friendly 2020.02.26. 21:04:16

@szombi: mindenki hazudik (dr House)

nyilvánvaló, hogy a poszter elfelejtette megemlíteni, hogy februárban egy szál bikiniben és flip-flop papucsban csattogott el a Dagályba, hogy ruhát lopjon.

Szubrina 2020.02.26. 21:04:41

@user friendly: Így van.
Nyitvatartás hétköznapokon 6:00-20:00-ig:DDD

Szubrina 2020.02.26. 21:05:59

Kedves vendégünk zárásig áztassa magát egyik medencénkben!:)

Leooo 2020.02.26. 21:13:52

@Zuzer78: Lesz, július 1-től - állítólag - új üzemeltető jön. Mert jelenleg legalábbis rohadtul inkompetens a brigád, saját tapasztalatom alapján írom... Sikerült például egy olyan büfés bandát szerződtetniük (az előző jól működő, szolíd haszonkulcsra dolgozó brigád helyett) akik nagyban tolják a 'lö nyúl' szekeret.

Leooo 2020.02.26. 21:27:55

@Pyrrhus: Amit leírtál, abból világos, hogy halovány segédfogalmad sincs, hogyan is működik ez a rendszer. Nincs alapból hozzárendelve a karkötőhöz a szekrény, az RFID-tag a karkötőben az első bezárásnál 'veszi fel' a szekrény azonosítóját és ez a hozzárendelés - elvileg - csak a távozáskor, a karkötő a kijáratnál történő bedobásakor törlődik. Ha szar a számítógépes rendszer (például nem törlődik az előző vendég szekrény hozzárendelése, vagy több szekrényt is hagy egy karkötőhöz hozzárendelni, stb) akkor az javítható, csak akarni kéne!
Aztán mi az, hogy a személyije a szekrényben? Elvileg épeszű ember semmilyen értéket nem hagy a szekrényben (iratot, kocsikulcsot SEM) mivel semmiféle felelősséget sem vállal az üzemeltető az szekrényben hagyott értékekért, azokat az értékőrzőben kell elhelyezni plödö...

Szubrina 2020.02.26. 21:29:08

Miközben posztolónk a medencében áztatta testét és várta a zárást, egy másik nem éppen tiszta erkölcsű vendég órája/karkötője a fent említett rendszerhibából kifolyólag a saját szekrényét és a posztolóét is nyitotta...:DDD

scorpio-grass 2020.02.26. 22:36:38

@Leooo: Van kirovó rendszer, amikor a szekrény számát az eladáskor hozzárendelik az órához. Hévízen is ilyen van.

scorpio-grass 2020.02.26. 22:41:18

@szombi: Ilyet vendégnek nem mondunk :P

scorpio-grass 2020.02.26. 22:55:44

@Szubrina: A rendszer része az ember, vendég. Sajnos hibázik.
Gondolom mint minden fürdőnek van protokoljuk, hogy kell oldani az ilyen problémát. Elsőre azt nyitják amit az óra mutat. Utánna amit a vendég állít, de ott már több ember lesz, és fényképeznek, dokumentálnak. Ezután sajnos tényleg csak a zárás utáni kinyitása marad azon szekrényeknek, amik zárva maradtak. A többi vendég nem szívesen venné ha személyzet minden indok nélkül kinyitná a szekrényüket. Vedd azt, ha le van zárva pár ezer szekrény.

Reactor 2020.02.26. 23:01:42

@FDToth: De igen, csődbe mehetnek. Bizony. Elég pár tucat negatív bejegyzés a Tripadvisoron, vagy más hasonló weboldalon. Ma az internet korában könnyebb kicsinálni egy vállalkozást, mintsem azt gondolnád...!!!

Szubrina 2020.02.27. 01:05:44

@scorpio-grass: Nos itt ki lett nyitva olyan szekrény, ami más vendégé volt, nem figyeltél rendesen. Innentől kezdve már sima liba, h sűrű elnézéskérések közepette, kinyitjuk azt is amit a vendég állít. Majd igazolhatja magát a személyijével, vagy jogsijával vagy bérletével stb. Hogy jön bárki is, ahhoz, h egy rendszerhiba miatt vkivel úgy viselkedjen, mintha ő hagyta volna el a kulcsot vagy ilyesmi. Esetleg azonnal kihívni az IT szakembert. Nehogymá a fizetővendég várjon órákig a fürdő hibájából. Gondolkodjunk már, nem az őskorban vagyunk már. Vendégközpontúság, rugalmasság, hiba azonnali orvoslása, bármi áron.

halaloszto 2020.02.27. 07:56:40

@Jake Peralta: ok hogy hibás, de akkor miért használják? ha a kocsidon elromlik a fék, jársz vele tovább? hiszen olyan nincs hogy egy kocsin soha semmi ne romoljon el...

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.27. 08:13:44

most nem tudom mi baja, azt írja, hogy az órája nyitott egy szekrényt amiben voltak ruhák, azokat felvette volna, aztán ügy megoldva, csak egyeseknek akkora igényeik vannak, hogy ragaszkodnak a saját cuccaikhoz.

Jake Peralta 2020.02.27. 08:23:00

@halaloszto: Azért kicsit erős a kocsidon a féket összehasonlítani a egy fürdőben az öltözőszekrényekkel nyilvántartásáért felelős programmal.
Az egyik hibájába belehalhatsz (és mások is) a másik max kellemetlenség. Ráadásul teljesen más jogszabályok vonatkoznak rá.

Jake Peralta 2020.02.27. 08:25:43

@Szubrina: "Egy rendszernél el kell fogadni, h vannak hibák?
Miért?"

Te is csináltál már szar munkát. Én is. Más is.

Mellesleg olyan is simán előfordulhat, hogy a fejlesztő cég már rég frissíteni akarta a programot (javítva a hibákat), de a dagály valamiért nem. (pl nem fizetik meg az éves support díjat)

Terézágyú 2020.02.27. 08:32:46

@Jake Peralta:
"Te is csináltál már szar munkát. Én is. Más is."

Ja, akkor remélem, hogy itt a homáron te MINDIG a hibát elkövetőt véded, ugye???

"Mellesleg olyan is simán előfordulhat, hogy a fejlesztő cég már rég frissíteni akarta a programot (javítva a hibákat), de a dagály valamiért nem. (pl nem fizetik meg az éves support díjat)"

Ja, szóval szar a rendszer, de majd csak akkor javítják ki ha fizetik a zéves szupportdíjat.
Na idefigyelj, eddig visszafogtam magam, de egyre jobban magad és a k. programozók alatt vágod a fát, hadd ne mondjak rájuk/rátok semmit.
Okosabb lenne ha hallgatnál.

Jake Peralta 2020.02.27. 09:03:16

@Terézágyú: Ha kicsit körbenézel, láthatod hogy teljesen normális dolog, hogy csak bizonyos díjért cserébe kapsz program frissítéseket, és javításokat.
Minden az egyedi szerződéstől függ.. és mivel se te sem én nem látunk bele a háttérbe puszta feltételezés hogy miért nem javítják a hibás programot.

peter3374 2020.02.27. 10:17:03

@Jake Peralta: az rendben van, hogy a fejlesztesek es bizonyos biztonsagi javitasokert fizetni kell, de az nem, hogy ha egy program eleve szarul mukodik, osszekeveri a szekrenyeket az fizetos javitas. Az garancialis hiba. Ha a helyi nagytudasu informatikus keverte ossze a rendszert meg nyulkalt bele az mas kerdes.

Benbe · http://www.benbe.hu 2020.02.27. 10:20:57

@juhaszvik1: Csak annyit várunk, hogy egy adatbázisban ne változzanak az adatok, ha nem kérjük. Ezt azért nagyjából elég könnyű hibamentesen megoldani.

cmx85s 2020.02.27. 10:36:51

@Terézágyú: Te már párszor előadtad itt, mekkora kötsögök a programozók, és páran már próbáltuk elmagyarázni, hogy ez nem ennyire fekete-fehér.
Még egyszer, utoljára az egybiteseknek: a programozó nem a kisujjából szopja ki, hogyan működjön a rendszer. Kap egy ún. funkcionális specifikációt, egy dokumentumot, amiben a business a funkcionális szakemberekkel közösen meghatározza, mit is vár a programtól. Milyen mezőket kell majd kitölteni, milyen mezők legyenek a riportokban, milyen logika alapján kell majd a riportokat összeállítani. Hogy az adatokat honnan olvassuk ki és hova tároljuk, azt a funkcionális szakemberek adják meg, illetve vannak olyanok is, amiket a használt rendszer ismeretében a programozó tud, hol vannak.
Ez lenne az elmélet. A gyakorlatban jó, ha a mezők listája megvan, és utána kell külön rákérdezni, h itt milyen feltételek alapján töltsük fel a találati listát? Ja, hát azt ők úgy gondolták... Ja, a programozó meg nem gondolatolvasó.
Amikor az FS alapján kész a program, akkor azt több körben letesztelik. Belső teszt, majd megkapja a business. Amikor rábólintanak (hónapok múlva), akkor kerül ki a userek kezébe, akik szintén hónapokig rá sem néznek. Amikor végre elkezdik használni, akkor derül ki, hogy a business teljesen másképp képzelte el a működést, mint ahogy az a usereknek jó lenne, és át kell írni a fél kódot.

Jake Peralta 2020.02.27. 10:49:17

@peter3374: Ebben igazad van... de mivel itt sem ismerjük a háttér információkat nehéz bármit is mondani.

Hidd el láttam már olyat hogy inkább használtak egy programot kisebb hibával, minthogy fizetni kelljen. (nem supportot, hanem a program alap díját)

Nikolas Jr. 2020.02.27. 11:05:21

Valaki le tudja írni hogyan működnek ezek a karórák technikailag? Gondolom van egy chip bennük, amit a szekrény kinyitásakor hozzárendel a karórához a számítógép és utána csak azt az egy szekrényt engedi nyitni, ameddig a fürdőből kimenet le nem nullázzák a gépben a szekrény hozzárendelést?

Jake Peralta 2020.02.27. 11:09:33

@Nikolas Jr.: Nagyjából így. Adatbázisba fel vannak véve az órák, és a szekrények. Aztán egy kapcsoló táblában ezek kerülnek összepárosításra.

A hiba ott van hogy addig -elvileg- nem szabadna engedni új párosítást, amíg az adott órának van élő kapcsolata másik szerkénnyel, vagy a szerkény másik órához van párosítva.

Egy fokkal biztonságosabb az a megoldás amikor az adott óra fixen egy szekrényhez van rendelve. Amikor bemész az öltözőbe le kell olvasni hogy melyik szerkény a tied.

Szubrina 2020.02.27. 11:16:39

@Jake Peralta: Javítani a hibát, amit ők basztak el, de csak akkor ha vmi éves díjat befizetnek, ugye ezt te se gondolid komolyan???

jegeskaveee. 2020.02.27. 11:31:34

Majd lehet menni a Dagályba, ha meglesz az új tulaj március 31-e után. Akkor biztos jobb lesz...

Terézágyú 2020.02.27. 11:32:23

@cmx85s:
"Még egyszer, utoljára az egybiteseknek: "

Mármint anyádnak?

halaloszto 2020.02.27. 11:35:17

@Jake Peralta: Ez egy zár. Bent van a szekrényben a pénztárcád, a bankkártyád, a pénzed, az órád, a kocsikulcsod, a forgalmid. Emberélet nem múlik rajta, de igen komoly veszteség ha ellopják a cuccod, mert a zár nem működött.

És nem egy zár, hanem sok száz zár. Egy zártól kb hasonlóan megbízható működést vársz el, mint egy féktől. Ha egy nap nyitva találnád a lakásod, pont úgy leizzadnál, mintha nem fogna a fék a kocsin.

Ha tudjuk hogy a zár rossz, keresünk gyorsan valami alternatívát, és megjavíttatjuk azonnal. Pont mint a fékkel. Ismerten rossz zárral üzemeltetni egy öltözőt hasonlóan felelőtlen, mint megbízhatatlan fékkel közlekedni.

Jake Peralta 2020.02.27. 11:42:09

@halaloszto: Mint írtam teljesen más jogszabályok vonatkoznak rá.

Ha mint autó üzembentartó tudod hogy az autódon hibás a fék azzal nem közlekedhetsz. Tiltja a törvény.

Ha mint üzemeltető tudod hogy az öltözőszekrények zárja néha hibás, attól még nyugodtan használhatod. Nem tiltja törvény.

De ebben egyet értek, hogy a dagálynak ezt már rég meg kellet volna oldania ha tudtak a hibáról.

Jake Peralta 2020.02.27. 11:43:51

@Szubrina: Én nem ezt írtam. Talán olvasd el még párszor hátha felfogod.

cmx85s 2020.02.27. 11:45:00

@Terézágyú: Örülök, hogy megértetted a hozzászólásom lényegét. Ha csak ebbe tudtál belekötni, ezek szerint sikerült végre tisztázni, ki is a kötsög.

Jake Peralta 2020.02.27. 11:48:43

@Terézágyú: Amikor nem értesz valamit (vagy nem tudod felfogni) akkor egyből anyázol. Sok mindent elárul rólad.

Azt tudod hogy mi a több? Az ujjaid száma a kezeden vagy az IQ-d?

Opportunista mikroba 2020.02.27. 12:24:20

@cmx85s: Ez teljesen rendben van, de az, hogy egy kódhoz csak egyetlen szekrényhez tartozzon, illetve hogy egy szekrényhez csak egyetlen kód, azaz A és B között teljesen egyértelmű megfeleltetés legyen, itt a szoftver ALAPJA. Ez a lényeg, és pont ez nem működik. Tehát még ha nem is kapott pontos specifikációt a megrendelőtől, ez annyira egyértelmű, hogy a programozónak akkor is tudnia kell, ha erre vonatkozóan semmiféle infót nem kap.

Jake Peralta 2020.02.27. 12:28:53

@Opportunista mikroba: Ez sem teljesen igaz. Mert biztos van olyan óra (kulcs) ami az összes szekrényt nyitja. (a személyzet is ilyet használt) szóval itt n-n kapcsolat van.
De valóban hiba van az alap működésben.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.02.27. 12:53:52

@Baluci: Már ha előtte kifizette a kétórás és az egész napos belépő közti különbözetet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.02.27. 12:56:36

Értem, hogy nekem csak egy fürdőruhám, meg egy pár papucsom van ilyenkor, de tuti van ott egy alkalmas szék, amivel ki tudom nyitni a kérdéses szekrényt. Akár fel is jelenthetnek.

Opportunista mikroba 2020.02.27. 13:04:20

@Jake Peralta: Én 2 ilyen időpontot tudok, az uszoda nyitásakor + az uszoda zárásakor. Ez a két időpont az, amikor ellenőrizni kell, hogy minden szekrény üres-e. Ez két IF ág, oszt annyi (illetve nyilván vannak rendkívüli esetek, de most ne azt nézzük). Szóval itt szerintem tényleg a szoftver alapműködésében van hiba. Mondjuk a Dagály részéről sem értem, hogy vehetett át ilyen szoftvert. A minimum, hogy legalább az alapokat ellenőrzöm, mielőtt rábólintok, hogy jó lesz ez.

Club Sandwich 2020.02.27. 13:54:43

@Terézágyú: szerintem rad gondolt, leven lathatoan lovesed nincs a temarol, ellenben velemenyed annal inkabb...

Jake Peralta 2020.02.27. 14:26:39

@Opportunista mikroba: Ne menjünk bele programtervezésbe :)
Abban viszont maximálisan egyetértünk, hogy ez így nagyon nem jó, és a dagálynak mindent meg kell tennie a helyzet normális kezelésére.

Szubrina 2020.02.27. 14:37:39

@Szubrina: de ezt. H azért nem javítja ki a cég az általa szarul legyártott programot, mert biztos a dagály nem fizeti az éves support díjat. Amennyiben a dagály egy működő rendszert rendelt és fizetett meg, akkor hiba esetén garanciális javítás illeti meg.

Ez a rendszerhiba elméleted elb..ott, ha veszek egy autót és meghalok benne..."bocs semmi sem tökéletes"?
Egy program ugyanúgy működjön jól, teszteljék!

molyos1 2020.02.27. 14:41:08

@Jake Peralta: A kiosztás lényege, hogy egy proxyhoz egy számot rendelnek redundancia nélkül. Ezt még egy Excel táblával is meg lehet oldani. Komplex rendszer?! Tudod miről beszélsz?

Jake Peralta 2020.02.27. 14:43:54

@molyos1: Nem igaz.
Mert adódhat hogy 1 kártyával több szekrényt tudsz nyitni (pl személyzet), és ebből adódóan egy szekrényt több kártyával is ki lehet nyitni. (vendég kártyája, személyzet kártyája)

szóval n-n kapcsolat.
És hidd el tudom miről beszélek.

Jake Peralta 2020.02.27. 14:45:46

@Szubrina: Te is jössz ezzel a hülye autós hasonlattal. Tessék felfogni hogy nem azonos jogszabályok, nem azonos fejlesztési szempontok, idő, pénz stb.

Abba senki nem hal bele, ha a szekrénye éppen nem nyílik ki, és a személyzet segítségét kell kérni.

molyos1 2020.02.27. 14:49:49

@Terézágyú: Miért gondolom évek óta a büszkeséggel emlegetett magyar szürkeállományról, hogy pirítósra való - piros paprikával meghintve? :)

molyos1 2020.02.27. 15:01:37

@Jake Peralta: Az n-n kapcsolat helyett: Ahova én járok, egyetlen "mester proxy" van, amit a fürdő vezetője elzárva tart, és a kabinosok nem nyitogatnak szekrényeket a pillanatnyi hangulatuk szerint. Egy szekrényt/kabint egy állandó és egy megírt véletlenszerűen kiválasztott proxy nyit. Az összes többi programozási hiba.

Jake Peralta 2020.02.27. 15:06:58

@molyos1: Tehát akkor én mondom jól, hogy n-n kapcsolat. Az már másik kérdés, hogy hol tartják ezt. (a kabinos zsebébe, vagy az igazgató páncélszekrényében)

molyos1 2020.02.27. 15:24:22

@Jake Peralta: Tehát nem te mondod jól: n-n = sok a sokhoz.
Tényleg tudod, hogy miről beszélsz?

Szubrina 2020.02.27. 15:55:40

@Jake Peralta: Értem, tehát ha valami nem életbevágó, miért ne lehetne szar? Meg ugye a jogszabályokban sincs lefektetve, h ne legyen szar, akkor legyen szar.

encir 2020.02.27. 19:12:42

Már bocs, de egy órát nem rendelhetnek állandóra egy szekrényhez. Mert vannak bérletek is - azaz bérletkarórák. Most már ugyan csak egy éves az érvényességük, de nekem pár éve még végtelen volt. Vettem egy 10 alkalmas bérletet és három év alatt fürödtem le. Addig fenntartottak volna nekem egy szekrényt??? Szerencsére sosem jártam így.

Jake Peralta 2020.02.27. 19:28:31

@molyos1: Kérlek meséld már el hogy miért nem n-n kapcsolat ez?
1 szekrényt több proxy tud nyitni ? -> IGEN
1 proxy több szekrényt is képes legyen nyitni? -> IGEN

Ebből nekem n-n kapcsolat jön le.

Jake Peralta 2020.02.27. 19:30:16

@Szubrina: Én ilyet nem mondtam.
Látszik milyen kitekerve próbálod védeni a (vélt) igazad.
Segítek.. fogalmad sincs mihez szóltál hozzá, így nem is érted az egészet.

Szubrina 2020.02.27. 19:39:22

@Jake Peralta: De értek hozzá, amennyire ehhez nekem, mint felhasználónak kell, arra vágyom, h ha fizetek valamiért működjön. Erre te meg akarsz győzni, h mindennek jónak és működőképesnek kell lennie, kivéve a programozott programoknak, azok a tesztüzemek ellenére is nyugodtan lehetnek szarok, mert nincs rá szabvány meg hasonló farokságok...meg nyugodtan maradhat bennük hiba, hát izé előfordul...
Te nem vagy ép.

molyos1 2020.02.27. 21:43:54

@Jake Peralta: Nézd, én nem fogok veled tovább vitatkozni, és továbbképezni a hierarchikus és egyenrangú kapcsolattípusok tárgyában. Amiben biztos vagyok, hogy a formális logikád egy viszonylag fontos dolgot elfeledtet veled: a LOGIKUS probléma magoldást. Ha programozó vagy és nem csak szoftver alkalmazó, mint a legtöbb rendszergazda, illene értened miről beszélek...

Jake Peralta 2020.02.28. 08:49:21

@molyos1: Persze. A másik a hülye mert nem tudod megindokolni azt amit mondtál :))

Jake Peralta 2020.02.28. 08:51:00

@Szubrina: Látszik nem megy az értő olvasás. Leragadtál az általános iskola 3-ik osztályában?
Próbálj meg nem hazugságokat írogatni, mert mindent vissza lehet olvasni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.02.28. 08:56:01

@juhaszvik1: Már legalább 6 éve van proxyórás rendszer a Dagályban.

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:14:11

@molyos1: Azt szokták mondani, hogy amikor egy ember megítél egy másikat, mindig magából indul ki... :P

molyos1 2020.02.28. 10:30:56

@Jake Peralta: Én nem hülyéztelek téged. Állítottál egy ostobaságot, amelyhez az utolsó leheletedig ragaszkodsz. A továbbiakban: IGNORE

molyos1 2020.02.28. 10:42:31

Ha ezt rám érted, igazad van. Azt gondoltam, hogy ha megvilágítom szakmaiatlan hozzáállását, később tárgyi tévedését, legalább elgondolkodik. (A repülésirányító szoftverekről már esett szó. Nem elfogadható kategória a "bocs tévedtem, majd javítom")

szekertabor · provo.blog.hu 2020.02.28. 11:16:49

@Pyrrhus: @Nikolas Jr.: "Valaki le tudja írni hogyan működnek ezek a karórák technikailag? "
A Dagályban valszeg az a működés lényege, hogy a kiválasztott szekrényhez bezáráskor hozzárendeli az óra kódját, onnantól csak azzal a kóddal nyitható. Ilyenkor egy terminálon az óra kódjával kiolvasható, hogy melyik szekrényt zárták be vele (ha elfelejtetted a szekrény számát).
Létezik olyan rendszer is, ahol az óra fixen hozzá van rendelve a szekrényhez, de ez rugalmatlan és kevésbé biztonságos, inkább a hagyományos kulcsos megoldásra hasonlít.

scorpio-grass 2020.02.28. 11:38:06

@Szubrina: Mint írtam, és valószinűsítem, itt a kedves vendég cserélte el az óráját. A biztonsági protokol dönti el, hogy ki nyitják-e azt szekrént, amit a vendég mond. Általában igen, de előtte el kell mondania a vendégnek, mi is van a szekrényben. Ráadásul több ember előtt. Hogy a csip kettő szekrényt tudott nyitni, igen lehetséges.
Ez a probléma belátható okok miatt számítástechnikai eszközökkel nem oldható meg.

scorpio-grass 2020.02.28. 12:03:57

@szekertabor: Majdnem. A szekrényzár írja be a számát az órába, amikor a vendég bezárja az ajtót. Ebben a számban az ajtó látható számán kívül más adatok is szerepelnek. Záráskor, vagy nyitáskor a komunikációban zavar keletekzik az adott tevékenység nem valósul meg. Nem zár az óra, vagy nem nyit. Ritka, de előfordul. Az órába beíródott kód ezután meggátolja, hogy másik szekrényt is zárjon az óra az adott szektorban. A nyitáskor a szekrényzár kikéri az órából a számot. Ha egyezik azzal a számmal amit ő tárol, akkor lehetővé teszi az ajtó nyitását. Különben nem. Itt mindig 1:1 a megfeleltetés. Vigyázat ámítástechnika. A látszat itt is csalhat :)
A másik dolog, a szekrény nyitása/zárása akkor is működik, ha a zár nincs a központi rendszerhez kötve, ill.. megszünik valamilyen műszaki probléma miatt a kapcsolat a központi rendszerrel.
A kirovó rendszenél -, ami úgy néz ki, mintha fix volna - az eladáskor írják be a szekrény száma, amit az adott óra becsukhat. Az órák időnként elveszenek. Milyen macera volna megtudni melyik óra nincs már meg.
Olyat is láttam, hogy a szekrénysor végén van terminál, amely kinyitja/zárja a szekrényt. Elképzelhető, hogy itt írja be az órába a szekrény számát. Ha jól emlékszem ilyen volt Debrecenben.

cascade 2020.02.28. 12:11:27

@Szubrina: És ki az a hülye aki ilyen értékekkel felszerelve megy egy délelőtti fürdőzésre?

scorpio-grass 2020.02.28. 12:22:38

@molyos1: Igen 1:1 a megfeleltetés. A mester óránál is. Hiába viszed át másik fürdőbe, amely ilyen órát használ, nem nyitja/zárja az ottani szekrényeket. :) Az adott fürdőben viszont teljesíti a mester feltételt. Érdekességként megjegyzem, hogy a mester általában nem tudja bezárni az általa kinyitott szekrényt. Így a vendég mindig tudomást szerez arról, hogy valaki kinyitotta a szekrényét.
A működéshez elegendő csak a óra és szekrényzár közti komunikáció.

Szubrina 2020.02.28. 16:29:32

@scorpio-grass: Ha ez igaz, akkor mi lett annak a vendégnek a cuccával, akiét kinyitotta hibásan a posztoló órája???

Szubrina 2020.02.28. 16:31:20

@scorpio-grass: Már bocs, de hogy cserélte volna el? Az ember a kezére rakja MINDENKI, pont azért, mert azzal be lehet menni a vízbe.
Ráadásul a csere azért sem állja meg a helyét, mert a másik vendégnek meg két szekrény lett volna az órához rendelve???

Opportunista mikroba 2020.02.28. 18:20:23

@scorpio-grass: Én elhiszem, hogy ez így van, de az informatikát kifejezetten szerető emberként is felmerül bennem a gondolat, hogy a sima, "primitív" kulcsos megoldás nem egyszerűbb? Megkapod a kulcsot, ahhoz tartozik egy szekrény, és kész. Ha a fürdőnadrágodra, fürdőruhádra varrsz egy kis akasztót, amibe beleakaszthatod a kulcsot, akkor még az a veszély sem áll fenn, hogy ellopják. (Sőt, nekem volt olyan fürdőruhám, amibe eleve bele volt varrva.)
Van a digitálisra áttérésnek valami konkrét haszna?

ekat 2020.02.28. 18:38:53

@Opportunista mikroba: Nekem sokkal egyszerűbb és ésszerűbb a karóra. És tökéletesen működött idáig minden helyen, ahol voltam, az Aquaworld-től a Rogner Bad Blumau-ig.

scorpio-grass 2020.02.28. 21:24:12

@@Szubrina: Két szekrény lehetséges, és nem hiba.
Nem mindenki, sajnos. El sem tudod képzelni milyek sok helyre képesek rakni az emberek az órákat, hogy el ne tűnjön :) . Minden ember máshogy gondolkodik, és nem kell hogy egyezzen a te gondolkodás módoddal. Azonkívül az átöltözködéskor is esélyes a csere.
Legérdekesebb számomra azok az órák, amik a homoszűrőből kerülnek elő tisztításkor :D
S itt a nagy kérdés, ezen emberkék hogy mentek ki? Mert megoldották.

scorpio-grass 2020.02.28. 21:32:06

@Szubrina: Legyszerűbb, hogy visszazárták egy másik órával. A vendég persze nem tudta kinyitni a szekrényt. Jobb helyeken rátesznek egy mágneses cédulát. Innentől a vendég fogja tudni mi a teendője. Nem beszélve, hogy kamerán is jobban figyelik ezt a teret.

Szubrina 2020.02.28. 21:36:18

@scorpio-grass: Ez nem az én gondolkodásmódom, azért óra vagy karkötő, hogy rá tudja rakni a csuklójára és vízálló, elképzelhetetlen számomra, h valaki csak a kezében vigye, így tök simán elejti, ráadásul az óra gondolom mutatja a bent tölthető időt is stb...
Most nem olvasom vissza, de nem azt írtad, h ha kinyitják egy másik órával, akkor már nem lehet visszaszárni?

scorpio-grass 2020.02.28. 21:51:10

@Opportunista mikroba: Nem is kicsi a haszon. A kulcsokat evidálni kell, ki kell adni, el kell venni, ami nem kevés élő munkát generál. A kulcsok szintén eltünnek / nem ellopják / csak elviszik a vendégek véletlenül haza. Ha ráadásul bezárva hagyta a szekrényt, akkor jön a lakatos munka, zárcsere. A zár persze kuka. Kulcs csere ezeknél is van. A zár kulcsa helyett a kedves vendég leadja a szállás kulcsát, csak mert hasonlóan néz ki. Ezekkal a kulcsokkal is sok sztorit megértem:) Nem talál a kedves vendég bele a kulcslyukba a sok sligovicától.
Nem beszélve szezon előtti párosításokról, ahol minden egyes ajtótzárat ellenőrizni kell, hogy nyitja-e a kulcs. Címkecsere bőven van. A mechanikus zárak tapasztalatom szerint hamarabb íródnak le, mint az elektromechanikusak. Az elektromechanikusak ráadásul jelzik is, ha gond van velük. Mivel masszívabbak, nehezebben törhetők fel, ami szintén jó pont a órás zárak mellett.

scorpio-grass 2020.02.28. 22:05:01

@Szubrina: Ebben az esetben a reklamáló vendég szekrényét nyitották ki mester órával. A mester óra nem tudja visszazárni a szekrényt.
Mondjuk olyan órát amivel szekrényt lehet zárni és egyben mutatja az időt még nem láttam egy fürdőben sem. Ezek szerint le vagyok maradva. Múszakilag nem látom kivitelezhetetlennek. De szerintem nem lehet a legolcsóbb megoldás. Kérnék szépen róla fotót, vagy linket.

Szubrina 2020.02.28. 22:08:25

@scorpio-grass: Ebben az esetben a vendég saját szekrényéhez rendelt órája, nyitotta egy vadidegen vendég szektrényét meg egy másikat, ami üres volt.

Az óra, az nem egy időmérő szerkezet, akkor miért hívják órának, ráadásul, ha a fürdőbe vefizetsz van mondjuk jegy 2 órára, azt honnan tudod, ha nincs nálad óra, h mikortól 2 óra?

Nekem logikusnak tűnik, h azért hívják ezt a karkötőt órának, mert 2 in 1, időmérő és kulcs is...

Vagy ezt most én találtam fel, h te ennyire értetlenkedsz?

scorpio-grass 2020.02.29. 07:47:04

@Szubrina: Elcserélt óra esetében pedig így van.
Órának csak azért hívja a népnyelv, mert hasonlít rá. Amiről én írogatok, azok nem mutatják az időt. Terminálok, ill. a turniketek mutatják az időt a vendégnek, amikor hozzáérintik az órát.
Csak linket kértem, ha ennyire biztos vagy a dolgodban. Gondolom az csak nem baj. Hátha lemaradtam valamiről, mint nyugger. Amúgy nagyon sok időt dolgoztam ilyen rendszerekkel. Azt hittem rájöttél már a bejegyzéseimből.

Balfredo Alfredo 2020.03.01. 16:14:49

Érdekes irányba fordult itt az eszmecsere, holott a fogyasztó illetve az uszodai ügyfél szemszögéből nézve az elvárások egyszerűen és röviden megfogalmazhatók:
Az uszoda vezetése a ruháim megőrzése végett üzemeltessen valamilyen beléptető rendszert (kulcs, jelszó, "óra", ...)
E beléptető rendszer az adott helyzetben elvárható módon működjön, azaz nyissa és zárja az öltözőszekrényt.
Arra az esetre, ha a beléptető rendszer nem a fenti módon működik, legyen egyértelmű és megint csak az adott helyzetben elvárható módon működő protokoll.

Ha tehát valamiért mégsem tudom kinyitni a szekrényt, a személyzet tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy ésszerű időn belül hozzájussak a ruháimhoz. Ha ilyen helyzetben szemtanúk, jegyzőkönyv és egyéb, aránylag időigényes teendők vannak, az elfogadható. Az viszont, hogy várjak zárásig, amikorra minden szekrény kiürül, tehát kizárásos alapon az egyetlen zárva maradtban van az én ruhám, nem fér bele az ésszerű idő fogalmába. Különösen akkor nem, ha reggel, munka előtt beugrottam egy félórás úszásra.
A posztban leírt eset nagyjából egyik kritériumot sem teljesíti :-(
süti beállítások módosítása