Hű mennyi Dagályos posztunk volt már! A nőket videózó kabinos, a szarszippantással súlyosbított fürdőzés, na meg a megzavarodott pénztárosok után most olvasónk szerint egy jól ismert, aktuális probléma került elő: az öltözőszekrények hibája. Rita szekrénye nem nyílt, mivel a rendszerben másik két szekrény volt az órájához rendelve. A megoldás az lett volna, ha zárásig ott ül, de neki érthetően ehhez nem volt sok kedve és a sarkára állt. Na innen kezdődött a vita, amibe más vendégek is beszálltak és megerősítették: ők is jártak már így. Olvasónk a kerületi önkormányzathoz küldött levele:
2020. február 23-án 18 óra 25-kor távozáskor a proxi órám nem nyitotta az öltözőszekrényemet. A személyzet a számítógépes rendszerben 2 másik (!!) öltözőszekrényt látott az órámhoz rendelve. Kinyitották: az egyik üres volt, a másikban egy másik vendég holmija volt. A személyzet nem volt hajlandó az általam megnevezett (harmadik) szekrényt kinyitni és minősíthetetlen hangnemben arra utasított, hogy várjak ott zárásig, majd akkor kinyitják a megnevezett szekrényt.
Végül a „vezetőség” is megjelent es mivel előre leírtam a harmadik szekrény tartalmát, kinyitották és valóban az én holmim volt benne. A személyzet azonban visszacsapta a szekrény ajtaját és megfenyegetett, hogy ha ma még ki akarok jutni a fürdőből, akkor ne kritizáljam őket.
Felháborítónak tartom a személyzet viselkedését, hogy milyen hangnemet engednek meg egy (törzs)vendéggel szemben, és hogy a vezetőség mindezt egy hang nélkül tűri. Senki egy szóval sem kért tőlem elnézést sem a hangnemért, sem pedig a szekrény-probléma miatt, holott az egész felfordulást a fürdő rendszerének a hibája okozta.
Az incidens közben más fürdővendégek is csatlakoztak a vitához és megerősítették, hogy már ők is többször pórul jártak a szekrénnyel, a „vezetőség” is elismerte, hogy tud a kezdetek óta fennálló problémáról. A fürdő személyzete mégis a vendéget hibáztatja/fenyegeti és elfogadhatatlan hangnemben kommunikál.
Fenti panaszomat a Dagály Fürdő panaszkönyvébe is rögzítettem.
Szíves közbenjárását előre is köszönöm!
rarabel 2020.02.26. 11:14:52
A vendég van a fürdőért, nem a személyzet a vendégért.
A lényeg az, hogy az alkalmazottak jól érezzék magukat és ne zaklassák őket.
xoxoxkapitany 2020.02.26. 11:20:00
uristen@menny.hu
juhaszvik 2020.02.26. 11:23:33
Terézágyú 2020.02.26. 11:51:42
ekat 2020.02.26. 11:53:49
juhaszvik 2020.02.26. 11:59:25
Opportunista mikroba 2020.02.26. 12:03:00
Terézágyú 2020.02.26. 12:05:37
"Mert ha csak pár hete/hónapja, akkor csak szimplán kínos az eset"
Azért érdemes belegondolni, hogy miért fogadjuk el ilyen egyszerűen, hogy "új a számítógépes rendszer - akkor még vannak benne hibák, na istenem"...
Új a cipőm, most még beázik, na istenem...
Új a vakolat, most még hullik, na istenem...
Új a fütésrendszer, most még fagyoskodunk, na istenem...
juhaszvik 2020.02.26. 12:25:45
Jake Peralta 2020.02.26. 12:33:41
Mondjuk egy ilyen hibának már a tesztelés alatt ki kellet volna jönnie.
Terézágyú 2020.02.26. 12:36:40
"értem mit akarsz mondani, de én csak arra gondoltam"
Nem is ellenkezni akartam, csak a te mondatod volt a kiindulópont ahhoz a "naív" kérdésemhez, hogy miért éppen a számítástechnika az az iparág, amikor egy megvett termék/szolgáltatás után mindenki úgy áll hozzá a hibákhoz, hogy "istenem, hát még friss a rendszer, perszenn, hogy vannak benne hibák"....
Terézágyú 2020.02.26. 12:38:56
"Ha elfogadod ha nem, akkor is az van hogy hibamenetes számítógépes program nem létezik."
Ééééértem. Hát evvan. Ez a számítástekknika ijjen különleges dolog...
Jake Peralta 2020.02.26. 13:07:24
Nézd.. ott vannak a nagy nemzetközi cégek (Apple, Google, FB, MS stb) fejenként több tízezer programozóval.. mégis kiderül, hogy bizony bárhol lehet hibát találni. Talán ez sem véletlen hogy ezek a cégek fizetnek ha jelentesz egy hibát a programban.
Elhiheted ezek közül sok cég jó metodikával dolgozik. de olyan hogy hibamentes program.. olyan nem létezik.. max egy Hello Word""
juhaszvik 2020.02.26. 13:14:50
@Jake Peralta: gondolom "Hello World" akart lenni :)
kocsmagomba 2020.02.26. 13:26:17
Lófütyit. Ez egy tényleg durva programozói és/vagy rendszergazdai hiba lesz. Az én álmom, hogy egyszer majd belépek a netbankba és a Mészáros pénze lesz ott előttem. :D
Péter 2 2020.02.26. 13:26:30
haXXor 2020.02.26. 14:04:55
kocsmagomba 2020.02.26. 14:16:40
Zuzer78 2020.02.26. 14:24:30
Opportunista mikroba 2020.02.26. 14:32:00
juhaszvik 2020.02.26. 15:09:12
Vendég: "Mi az, hogy itt fenyegetőznek és nem adják oda a holmimat? Azonnal rendőrt hívok!"
Személyzet: "Csak nyugodtan hívja őket."
Vendég: "Meg is teszem."
Személyzet: "Csak tessék."
Vendég: "Most megyek is a telefonomért és... Ó... b*ssza meg! A szekrényben van...ß@!#..."
Személyzet: ";D"
Baluci 2020.02.26. 15:12:39
Jake Peralta 2020.02.26. 15:21:11
Opportunista mikroba 2020.02.26. 15:21:13
Jake Peralta 2020.02.26. 15:22:44
Jake Peralta 2020.02.26. 15:25:57
Itt egy komplex programról beszélünk, ami sajnos nem lehet hibamentes.
De mint már mondtam, szerintem is egy ilyen hibának már a fejlesztés korai szakaszában ki kellet volna derülnie.
Terézágyú 2020.02.26. 16:02:54
kocsmagomba 2020.02.26. 16:44:07
Szubrina 2020.02.26. 16:45:22
Szubrina 2020.02.26. 16:52:47
Szubrina 2020.02.26. 16:54:49
Terézágyú 2020.02.26. 17:00:51
"Nekem az a fura, h a személyzet vonakodott kinyitni a vendég saját szekrényét, de egy vadidegenét halál lazán kinyitották neki. öhhm?"
Azt nyitották ki neki, ami a szuper rencer szerint hozzá tartozott.
Ami a rencer szerint nem tartozott hozzá, azt nem nyitották ki neki, hiába kérte.
Szubrina 2020.02.26. 17:15:17
A sajátjáthoz meg ahogy hozzájutott:
Tegyük fel, h én egy gyógyfürdői tolvaj vagyok és kifigyelem, h valaki miket rak a szekrénybe (piros tokban a legújabb ájfont, májkül korsz karórát, guccsi kosztümöt, lujiviton kistáskát, mánoló blánik körömcipőt) stb.. aztán felsorolom, a személyzetnek és így kinyitják a szekrény(é)t, ahhha.
Terézágyú 2020.02.26. 17:30:21
"Oké, de ha mondta, h az nem az ő szekrénye, még is kinyitották neki?"
Hát mer amit a rencer mond, az az igaz. A rencer azt mondtam, hogy az övé - azt kinyitották neki.
"Tegyük fel, h én egy gyógyfürdői tolvaj vagyok és kifigyelem, h valaki miket rak a szekrénybe (piros tokban a legújabb ájfont, májkül korsz karórát, guccsi kosztümöt, lujiviton kistáskát, mánoló blánik körömcipőt) stb.. aztán felsorolom, a személyzetnek és így kinyitják a szekrény(é)t, ahhha."
Na látod, pontosan azért nem adták oda neki a cuccokat abból a szekrényből, amely szerinte az övé volt, de a rencer szerint nem...
A személyzet amiatt ragaszkodott a protokolhoz: bemondásra nem nyitnak ki senkinek semmit, csak a hivatalos rencer-adatok alapján...
Hogy mi lett volna a megoldás? Nyilván a személyzetnek kellett volna rendőrt hívnia, aki szépen kivette volna a személyijét a bemondott szekrényből, és ha tényleg ő az, akkor meg van oldva a dolog - ha meg nem ő az, akkor lopni akart, és egyből el is vitték volna... Megjegyzem ha ez lenne a módszer, akkor nyilván senkinek nem érné meg, hogy az általad leírt módszerrel próbáljon lopni...
De persze a legfontosabb, hogy megcsinálják rendesen a nyilvántartó rencert - ami persze lehetetlen, mert tökéletes program nincs, a program egy élő szervezet stb. stb. mindenki szokjon hozzá, hogy a programozók pénzt kapnak szar munkáért is.
Szubrina 2020.02.26. 17:37:27
Egy rendszernél el kell fogadni, h vannak hibák?
Miért?
Milliós fizetéseket kapnak az informatikusok a mi cégünknél is, oszt lószar az egész.
Lefagy állandóan a rendszerfrissítés óta, de azé hasznájjad kötsög, me egy rendszer nem lehet hibátlan.
Terézágyú 2020.02.26. 17:41:45
Olvasd el az előzményeket :)
Terézágyú 2020.02.26. 17:48:24
megkapta a cuccát?
vagy várnia kellett zárásig????
a fekete krindusz 2020.02.26. 18:10:01
FDToth 2020.02.26. 18:52:12
user friendly 2020.02.26. 19:03:18
ehhez fölösleges rendőrt hívni, elég hozzá két tanú. meg lehetett volna oldani, ha akarják, de nem akarták. persze az is lehet, hogy nem volt igazolvány a poszternél.
arra mindenesetre semmi magyarázat nincs, hogy a szekrényben levő ruhák leírása után kinyitják a szekrény, aztán visszazárják. ezt így minek?
Club Sandwich 2020.02.26. 19:32:51
Nao Nakai 2020.02.26. 19:59:39
Persze. Ami marad, abból válogathat....Tudod, Magyaroszágon alapvetés, hogy a vendég hazudik. A poszter eleve törölközőben és strandpapucsban ment, hogy ruhát lopjon.
HarryKlein 2020.02.26. 20:06:57
Ducasse 2020.02.26. 20:09:03
Ducasse 2020.02.26. 20:14:15
Pyrrhus 2020.02.26. 20:25:12
Odaérinted bezár. Locsipocsi után odamész, odaérinted és kinyit?
Ha hülye vagy és elfelejtetted melyik volt a szekrényed, s a karkötőn lévő számot se tudod egy azonos számú szekrénnyel társítani, odamész egy kezelőhöz, aki a karkötő alapján megmutatja, kinyitjátok és a benne személyi igazolványoddal igazolod, hogy a cumó a tiéd.
Ennyi.
Szubrina 2020.02.26. 20:39:04
Szubrina 2020.02.26. 20:40:25
Szubrina 2020.02.26. 20:44:36
Viszont akár magánkézben van akár nem, egy bocsánatkérés belefért volna, mert a kellemetlenséget valóban az ő rendszerük meghibásodása okozta és abszolút nem voltak rugalmasak az alkalmazottak, h megoldják ezt a hibát.
Egyszer voltam én is és őszinte leszek nem nagyon bíztam ebben az órás rendszerben, pedig működött, viszont télen nem ajánlok ilyen fürdőket, nekem a gőzben nagyon melegem lett, aztán kimentem és megfáztam.
szombi 2020.02.26. 20:57:11
user friendly 2020.02.26. 21:00:27
user friendly 2020.02.26. 21:04:16
nyilvánvaló, hogy a poszter elfelejtette megemlíteni, hogy februárban egy szál bikiniben és flip-flop papucsban csattogott el a Dagályba, hogy ruhát lopjon.
Szubrina 2020.02.26. 21:04:41
Nyitvatartás hétköznapokon 6:00-20:00-ig:DDD
Szubrina 2020.02.26. 21:05:59
Leooo 2020.02.26. 21:13:52
Leooo 2020.02.26. 21:27:55
Aztán mi az, hogy a személyije a szekrényben? Elvileg épeszű ember semmilyen értéket nem hagy a szekrényben (iratot, kocsikulcsot SEM) mivel semmiféle felelősséget sem vállal az üzemeltető az szekrényben hagyott értékekért, azokat az értékőrzőben kell elhelyezni plödö...
Szubrina 2020.02.26. 21:29:08
scorpio-grass 2020.02.26. 22:36:38
scorpio-grass 2020.02.26. 22:41:18
scorpio-grass 2020.02.26. 22:55:44
Gondolom mint minden fürdőnek van protokoljuk, hogy kell oldani az ilyen problémát. Elsőre azt nyitják amit az óra mutat. Utánna amit a vendég állít, de ott már több ember lesz, és fényképeznek, dokumentálnak. Ezután sajnos tényleg csak a zárás utáni kinyitása marad azon szekrényeknek, amik zárva maradtak. A többi vendég nem szívesen venné ha személyzet minden indok nélkül kinyitná a szekrényüket. Vedd azt, ha le van zárva pár ezer szekrény.
Reactor 2020.02.26. 23:01:42
Szubrina 2020.02.27. 01:05:44
halaloszto 2020.02.27. 07:56:40
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.27. 08:13:44
Jake Peralta 2020.02.27. 08:23:00
Az egyik hibájába belehalhatsz (és mások is) a másik max kellemetlenség. Ráadásul teljesen más jogszabályok vonatkoznak rá.
Jake Peralta 2020.02.27. 08:25:43
Miért?"
Te is csináltál már szar munkát. Én is. Más is.
Mellesleg olyan is simán előfordulhat, hogy a fejlesztő cég már rég frissíteni akarta a programot (javítva a hibákat), de a dagály valamiért nem. (pl nem fizetik meg az éves support díjat)
Terézágyú 2020.02.27. 08:32:46
"Te is csináltál már szar munkát. Én is. Más is."
Ja, akkor remélem, hogy itt a homáron te MINDIG a hibát elkövetőt véded, ugye???
"Mellesleg olyan is simán előfordulhat, hogy a fejlesztő cég már rég frissíteni akarta a programot (javítva a hibákat), de a dagály valamiért nem. (pl nem fizetik meg az éves support díjat)"
Ja, szóval szar a rendszer, de majd csak akkor javítják ki ha fizetik a zéves szupportdíjat.
Na idefigyelj, eddig visszafogtam magam, de egyre jobban magad és a k. programozók alatt vágod a fát, hadd ne mondjak rájuk/rátok semmit.
Okosabb lenne ha hallgatnál.
Jake Peralta 2020.02.27. 09:03:16
Minden az egyedi szerződéstől függ.. és mivel se te sem én nem látunk bele a háttérbe puszta feltételezés hogy miért nem javítják a hibás programot.
peter3374 2020.02.27. 10:17:03
Benbe · http://www.benbe.hu 2020.02.27. 10:20:57
cmx85s 2020.02.27. 10:36:51
Még egyszer, utoljára az egybiteseknek: a programozó nem a kisujjából szopja ki, hogyan működjön a rendszer. Kap egy ún. funkcionális specifikációt, egy dokumentumot, amiben a business a funkcionális szakemberekkel közösen meghatározza, mit is vár a programtól. Milyen mezőket kell majd kitölteni, milyen mezők legyenek a riportokban, milyen logika alapján kell majd a riportokat összeállítani. Hogy az adatokat honnan olvassuk ki és hova tároljuk, azt a funkcionális szakemberek adják meg, illetve vannak olyanok is, amiket a használt rendszer ismeretében a programozó tud, hol vannak.
Ez lenne az elmélet. A gyakorlatban jó, ha a mezők listája megvan, és utána kell külön rákérdezni, h itt milyen feltételek alapján töltsük fel a találati listát? Ja, hát azt ők úgy gondolták... Ja, a programozó meg nem gondolatolvasó.
Amikor az FS alapján kész a program, akkor azt több körben letesztelik. Belső teszt, majd megkapja a business. Amikor rábólintanak (hónapok múlva), akkor kerül ki a userek kezébe, akik szintén hónapokig rá sem néznek. Amikor végre elkezdik használni, akkor derül ki, hogy a business teljesen másképp képzelte el a működést, mint ahogy az a usereknek jó lenne, és át kell írni a fél kódot.
Jake Peralta 2020.02.27. 10:49:17
Hidd el láttam már olyat hogy inkább használtak egy programot kisebb hibával, minthogy fizetni kelljen. (nem supportot, hanem a program alap díját)
Nikolas Jr. 2020.02.27. 11:05:21
Jake Peralta 2020.02.27. 11:09:33
A hiba ott van hogy addig -elvileg- nem szabadna engedni új párosítást, amíg az adott órának van élő kapcsolata másik szerkénnyel, vagy a szerkény másik órához van párosítva.
Egy fokkal biztonságosabb az a megoldás amikor az adott óra fixen egy szekrényhez van rendelve. Amikor bemész az öltözőbe le kell olvasni hogy melyik szerkény a tied.
Szubrina 2020.02.27. 11:16:39
jegeskaveee. 2020.02.27. 11:31:34
Terézágyú 2020.02.27. 11:32:23
"Még egyszer, utoljára az egybiteseknek: "
Mármint anyádnak?
halaloszto 2020.02.27. 11:35:17
És nem egy zár, hanem sok száz zár. Egy zártól kb hasonlóan megbízható működést vársz el, mint egy féktől. Ha egy nap nyitva találnád a lakásod, pont úgy leizzadnál, mintha nem fogna a fék a kocsin.
Ha tudjuk hogy a zár rossz, keresünk gyorsan valami alternatívát, és megjavíttatjuk azonnal. Pont mint a fékkel. Ismerten rossz zárral üzemeltetni egy öltözőt hasonlóan felelőtlen, mint megbízhatatlan fékkel közlekedni.
Jake Peralta 2020.02.27. 11:42:09
Ha mint autó üzembentartó tudod hogy az autódon hibás a fék azzal nem közlekedhetsz. Tiltja a törvény.
Ha mint üzemeltető tudod hogy az öltözőszekrények zárja néha hibás, attól még nyugodtan használhatod. Nem tiltja törvény.
De ebben egyet értek, hogy a dagálynak ezt már rég meg kellet volna oldania ha tudtak a hibáról.
Jake Peralta 2020.02.27. 11:43:51
cmx85s 2020.02.27. 11:45:00
Jake Peralta 2020.02.27. 11:48:43
Azt tudod hogy mi a több? Az ujjaid száma a kezeden vagy az IQ-d?
Opportunista mikroba 2020.02.27. 12:24:20
Jake Peralta 2020.02.27. 12:28:53
De valóban hiba van az alap működésben.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.02.27. 12:53:52
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.02.27. 12:56:36
Opportunista mikroba 2020.02.27. 13:04:20
Club Sandwich 2020.02.27. 13:54:43
Jake Peralta 2020.02.27. 14:26:39
Abban viszont maximálisan egyetértünk, hogy ez így nagyon nem jó, és a dagálynak mindent meg kell tennie a helyzet normális kezelésére.
Szubrina 2020.02.27. 14:37:39
Ez a rendszerhiba elméleted elb..ott, ha veszek egy autót és meghalok benne..."bocs semmi sem tökéletes"?
Egy program ugyanúgy működjön jól, teszteljék!
molyos1 2020.02.27. 14:41:08
Jake Peralta 2020.02.27. 14:43:54
Mert adódhat hogy 1 kártyával több szekrényt tudsz nyitni (pl személyzet), és ebből adódóan egy szekrényt több kártyával is ki lehet nyitni. (vendég kártyája, személyzet kártyája)
szóval n-n kapcsolat.
És hidd el tudom miről beszélek.
Jake Peralta 2020.02.27. 14:45:46
Abba senki nem hal bele, ha a szekrénye éppen nem nyílik ki, és a személyzet segítségét kell kérni.
molyos1 2020.02.27. 14:49:49
molyos1 2020.02.27. 15:01:37
Jake Peralta 2020.02.27. 15:06:58
molyos1 2020.02.27. 15:24:22
Tényleg tudod, hogy miről beszélsz?
Szubrina 2020.02.27. 15:55:40
encir 2020.02.27. 19:12:42
Jake Peralta 2020.02.27. 19:28:31
1 szekrényt több proxy tud nyitni ? -> IGEN
1 proxy több szekrényt is képes legyen nyitni? -> IGEN
Ebből nekem n-n kapcsolat jön le.
Jake Peralta 2020.02.27. 19:30:16
Látszik milyen kitekerve próbálod védeni a (vélt) igazad.
Segítek.. fogalmad sincs mihez szóltál hozzá, így nem is érted az egészet.
Szubrina 2020.02.27. 19:39:22
Te nem vagy ép.
molyos1 2020.02.27. 21:43:54
Jake Peralta 2020.02.28. 08:49:21
Jake Peralta 2020.02.28. 08:51:00
Próbálj meg nem hazugságokat írogatni, mert mindent vissza lehet olvasni.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.02.28. 08:56:01
Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:14:11
molyos1 2020.02.28. 10:30:56
molyos1 2020.02.28. 10:42:31
szekertabor · provo.blog.hu 2020.02.28. 11:16:49
A Dagályban valszeg az a működés lényege, hogy a kiválasztott szekrényhez bezáráskor hozzárendeli az óra kódját, onnantól csak azzal a kóddal nyitható. Ilyenkor egy terminálon az óra kódjával kiolvasható, hogy melyik szekrényt zárták be vele (ha elfelejtetted a szekrény számát).
Létezik olyan rendszer is, ahol az óra fixen hozzá van rendelve a szekrényhez, de ez rugalmatlan és kevésbé biztonságos, inkább a hagyományos kulcsos megoldásra hasonlít.
scorpio-grass 2020.02.28. 11:38:06
Ez a probléma belátható okok miatt számítástechnikai eszközökkel nem oldható meg.
scorpio-grass 2020.02.28. 12:03:57
A másik dolog, a szekrény nyitása/zárása akkor is működik, ha a zár nincs a központi rendszerhez kötve, ill.. megszünik valamilyen műszaki probléma miatt a kapcsolat a központi rendszerrel.
A kirovó rendszenél -, ami úgy néz ki, mintha fix volna - az eladáskor írják be a szekrény száma, amit az adott óra becsukhat. Az órák időnként elveszenek. Milyen macera volna megtudni melyik óra nincs már meg.
Olyat is láttam, hogy a szekrénysor végén van terminál, amely kinyitja/zárja a szekrényt. Elképzelhető, hogy itt írja be az órába a szekrény számát. Ha jól emlékszem ilyen volt Debrecenben.
cascade 2020.02.28. 12:11:27
scorpio-grass 2020.02.28. 12:22:38
A működéshez elegendő csak a óra és szekrényzár közti komunikáció.
Szubrina 2020.02.28. 16:28:27
Szubrina 2020.02.28. 16:29:32
Szubrina 2020.02.28. 16:31:20
Ráadásul a csere azért sem állja meg a helyét, mert a másik vendégnek meg két szekrény lett volna az órához rendelve???
Opportunista mikroba 2020.02.28. 18:20:23
Van a digitálisra áttérésnek valami konkrét haszna?
ekat 2020.02.28. 18:38:53
scorpio-grass 2020.02.28. 21:24:12
Nem mindenki, sajnos. El sem tudod képzelni milyek sok helyre képesek rakni az emberek az órákat, hogy el ne tűnjön :) . Minden ember máshogy gondolkodik, és nem kell hogy egyezzen a te gondolkodás módoddal. Azonkívül az átöltözködéskor is esélyes a csere.
Legérdekesebb számomra azok az órák, amik a homoszűrőből kerülnek elő tisztításkor :D
S itt a nagy kérdés, ezen emberkék hogy mentek ki? Mert megoldották.
scorpio-grass 2020.02.28. 21:32:06
Szubrina 2020.02.28. 21:36:18
Most nem olvasom vissza, de nem azt írtad, h ha kinyitják egy másik órával, akkor már nem lehet visszaszárni?
scorpio-grass 2020.02.28. 21:51:10
Nem beszélve szezon előtti párosításokról, ahol minden egyes ajtótzárat ellenőrizni kell, hogy nyitja-e a kulcs. Címkecsere bőven van. A mechanikus zárak tapasztalatom szerint hamarabb íródnak le, mint az elektromechanikusak. Az elektromechanikusak ráadásul jelzik is, ha gond van velük. Mivel masszívabbak, nehezebben törhetők fel, ami szintén jó pont a órás zárak mellett.
scorpio-grass 2020.02.28. 22:05:01
Mondjuk olyan órát amivel szekrényt lehet zárni és egyben mutatja az időt még nem láttam egy fürdőben sem. Ezek szerint le vagyok maradva. Múszakilag nem látom kivitelezhetetlennek. De szerintem nem lehet a legolcsóbb megoldás. Kérnék szépen róla fotót, vagy linket.
Szubrina 2020.02.28. 22:08:25
Az óra, az nem egy időmérő szerkezet, akkor miért hívják órának, ráadásul, ha a fürdőbe vefizetsz van mondjuk jegy 2 órára, azt honnan tudod, ha nincs nálad óra, h mikortól 2 óra?
Nekem logikusnak tűnik, h azért hívják ezt a karkötőt órának, mert 2 in 1, időmérő és kulcs is...
Vagy ezt most én találtam fel, h te ennyire értetlenkedsz?
scorpio-grass 2020.02.29. 07:47:04
Órának csak azért hívja a népnyelv, mert hasonlít rá. Amiről én írogatok, azok nem mutatják az időt. Terminálok, ill. a turniketek mutatják az időt a vendégnek, amikor hozzáérintik az órát.
Csak linket kértem, ha ennyire biztos vagy a dolgodban. Gondolom az csak nem baj. Hátha lemaradtam valamiről, mint nyugger. Amúgy nagyon sok időt dolgoztam ilyen rendszerekkel. Azt hittem rájöttél már a bejegyzéseimből.
Balfredo Alfredo 2020.03.01. 16:14:49
Az uszoda vezetése a ruháim megőrzése végett üzemeltessen valamilyen beléptető rendszert (kulcs, jelszó, "óra", ...)
E beléptető rendszer az adott helyzetben elvárható módon működjön, azaz nyissa és zárja az öltözőszekrényt.
Arra az esetre, ha a beléptető rendszer nem a fenti módon működik, legyen egyértelmű és megint csak az adott helyzetben elvárható módon működő protokoll.
Ha tehát valamiért mégsem tudom kinyitni a szekrényt, a személyzet tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy ésszerű időn belül hozzájussak a ruháimhoz. Ha ilyen helyzetben szemtanúk, jegyzőkönyv és egyéb, aránylag időigényes teendők vannak, az elfogadható. Az viszont, hogy várjak zárásig, amikorra minden szekrény kiürül, tehát kizárásos alapon az egyetlen zárva maradtban van az én ruhám, nem fér bele az ésszerű idő fogalmába. Különösen akkor nem, ha reggel, munka előtt beugrottam egy félórás úszásra.
A posztban leírt eset nagyjából egyik kritériumot sem teljesíti :-(