Attila garanciális laptopja úgy járta meg az Extrem Digital-on keresztül a HP márkaszervizét, hogy a hibát ugyan kijavították, de csináltak helyette egy másikat, nehogy hiányérzete legyen. Ezek után Attila úgy pattant le az EDigital ügyfélszolgálatáról, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az ügyfélszolgálatos ugyanis pontosan tudta: a garancia lejárt, Attila pedig hiába mondja, hogy az aksi a szervizelés előtt tökéletes volt, ezt nem elég ha mondja, bizonyítania is kell. De hogyan?
3 éve vásároltam egy HP laptopot az Extreme Digital-tól és szerencsére minden rendben volt vele. Az utóbbi időben azonban elkezdett daráló hangot kiadni, ami néha megszűnt, néha ismét előjött. Az utóbbi időben egyre gyakrabban jelentkezett a hiba, ezért körülnéztem, hogy hol lehetne javítani. Akkor jutott eszembe a 3 éves garancia, és majdnem az utolsó napon be is jelentettem a javítási igényt. November 14-én meg is rendelték a futárt és elvitték a laptopot javításra. Január 2-án érkezett vissza a futárral, hogy kijavították a hibát: kicserélték a hibás ventilátort.
A javítás sikeres volt, mert a hiba eltűnt, viszont a notebook innentől kezdve képtelen volt tölteni az akkumulátort, és hálózatról is csak úgy működött, hogy ki kellett vennem előtte. A javítás előtt körülbelül 1,5-2 órás üzemideje volt, ami most gyakorlatilag 0 lett. A számítógép úgy érkezett vissza, hogy elvileg minden fel volt címkézve, de ettől függetlenül nem zárom ki, hogy előtte összecserélhették, vagy a javítás során tönkretették az akkumulátort.
Emiatt újra telefonáltam, majd újabb futárt küldtek. Most már február 3-a van, tehát közel 3 hónap alatt 1 napot volt nálam a laptop. Múlt hét pénteken írtak, hogy a szerviz megállapította, hogy az akkumulátor a hibás, amire csak 1 év garancia van, és emiatt ha kifizetem rendelnek új akkumulátort (ez amúgy plusz 2-6 hetet jelentene). Erre válaszoltam az ügyfélszolgálatnak:
"Kedves XY!
Köszönöm a csatolt árajánlatot.
Szeretném jelezni, hogy a problémám ami miatt újra szervizbe küldtem a laptopot az ügyfélszolgálattal történt egyeztetés során az volt, hogy az laptopot működőképes akkumulátorral küldtem el a szervizbe egy ventilátor hiba miatt még novemberben. Sajnos a szervizből már úgy érkezett vissza, hogy az akkumulátor nem működött.
Tisztában vagyok vele, hogy az akkumulátorokra általában 1 év a garancia, viszont nehezen tudom azt elképzelni, hogy egy 50-60%-os akkumulátorral elszállított notebook kapacitása a javítás során (ami közel 1,5 hónapot vett igénybe) gyakorlatilag 0%-os lesz. Jelenleg tölteni sem lehet a laptopot, és be sem lehet kapcsolni akkumulátorral. Az első javítás előtt 1,5-2 órát működött feltöltött akkumulátorról.Úgy gondolom, hogy vagy az Önök belső szervizében, vagy a HP szervizben történhetett valami, ami miatt az akkumulátor működésképtelen lett, vagy összecserélték az alkatrészt. Emiatt nem szeretnék fizetni az új akkumulátorhoz.
Azt is elfogadhatatlannak tartom, hogy gyakorlatilag 2019 november óta lassan 3 hónapja szervizben van a notebook, és eredetileg egy ventilátort kellett volna csak kicserélni.Kérném szépen az ügy kivizsgálását és visszajelzést a további lépésekről!
Tisztelettel:"
Erre az alábbi választ kaptam:Feladó: Extreme Digital Ügyfélszolgálat <shop@edigital.hu>
Date: 2020. febr. 3., H, 11:35
Subject: Üzenet 00584181 iktatószámon rögzített megkereséssel kapcsolatban!, Ügy azonosító: ED-00584181/2020
To:Kedves
RMA: 331841
Szeretnénk tájékoztatni, hogy a szerviz döntését felülvizsgálni és módosítani nincs jogosultságunk. Az ügyintézésre leadott termékekről minden esetben a márkaszerviz dönt.
Amennyiben nem tart igényt a fizetős javításra, terméke javítatlanul visszaküldésre kerül Önnek. Megértését ezúton is köszönjük.Az Extreme Digital Zrt. a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29.§ (11) bekezdése alapján együttműködik és részt vesz a Békéltető Testületi eljárásokban. Tájékoztatjuk, hogy panaszával az alábbi, területileg illetékes felügyeleti szervekhez fordulhat jogorvoslatért.
VESZPRÉMI JÁRÁS
Járás vezetője: Benczik Zsolt
Cím: 8200 Veszprém, Mindszenty József utca 3-5.
Telefonszám: +36 88 550 508
Fax: +36 88 550 819
E-mail: veszprem.jaras@veszprem.gov.huVeszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.huÜdvözlettel,
Senior ügyfélszolgálati munkatárs
T +36 1 452 0090
E shop@edigital.hu
www.edigital.huA javítást így nem kértem, és kértem, hogy küldjék vissza a laptopot. Sajnos bizonyítani nem tudom, hogy nálam valóban jól működött az akkumulátor.
Nem tudom, hogy érdemes-e a Békéltető Testülettel folytatni az ügyet, vagy törődjek bele, hogy sajnos ez történt.
Szakértőnknek nincs jó híre: ahhoz, hogy valami előrelépés történjen, Attilának kéne bizonyítani, hogy az akkumulátort a szerviz tette tönkre.
Kedves Olvasó!
Fogyasztói szerződés keretében megvásárolt laptopra a jogszabály egy éves határidőben rögzít jótállási kötelezettséget, amelyet a termék gyártója vagy az eladó további időszakra erre irányuló szerződéses nyilatkozattal megnövelhet.
A szerződésben a vállalkozás kikötheti, hogy a hosszabb időtartamra szóló jótállási kötelezettség a termék mely alkatrészeire terjed ki, így jogszerűen rendelkezhet arról is, hogy az akkumulátorra ez a felelősség nem vonatkozik.
A törvény értelmében a jótállási idő jogvesztő határidő, amelynek jellemzője, hogy az a termék kicserélése vagy egyes alkatrészeinek kijavítását követően nem indul újra. Jelen esetben tehát a három éves (akkumulátor esetében egy éves) jótállási időt a termék első átvételétől kell számítani, amelynek leteltét követően semmilyen jótállási igény nem terjeszthető elő jogszerűen.
A meghibásodás már egyértelműen az egy éves jogvesztő határidő leteltét követően következett be, így a jótállási igény elutasítása a vállalkozás részéről jogszerűnek tűnik.
A vállalkozást azonban a javítási munkával kapcsolatban kártérítési felelősség terheli. Ez azt jelenti, hogy ha a javítás során nem megfelelően járt el, vagy akár szándékosan kárt okozott, akkor az ezzel összefüggésben okozott kárt köteles megtérítenie. Ezzel kapcsolatban azonban a fogyasztót terheli a bizonyítási kötelezettség, amelynek a levélben található információk alapján nagy valószínűséggel nem tudna eleget tenni.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
Az utolsó 100 komment: