Tékozló Homár

Ventilátor hibával ment, rossz aksival jött a szervizből a HP laptop

2020.02.27. 11:00 | Homár Rezső | 109 komment

laptop.jpg

Attila garanciális laptopja úgy járta meg az Extrem Digital-on keresztül a HP márkaszervizét, hogy a hibát ugyan kijavították, de csináltak helyette egy másikat, nehogy hiányérzete legyen. Ezek után Attila úgy pattant le az EDigital ügyfélszolgálatáról, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az ügyfélszolgálatos ugyanis pontosan tudta: a garancia lejárt, Attila pedig hiába mondja, hogy az aksi a szervizelés előtt tökéletes volt, ezt nem elég ha mondja,  bizonyítania is kell. De hogyan?

3 éve vásároltam egy HP laptopot az Extreme Digital-tól és szerencsére minden rendben volt vele. Az utóbbi időben azonban elkezdett daráló hangot kiadni, ami néha megszűnt, néha ismét előjött. Az utóbbi időben egyre gyakrabban jelentkezett a hiba, ezért körülnéztem, hogy hol lehetne javítani. Akkor jutott eszembe a 3 éves garancia, és majdnem az utolsó napon be is jelentettem a javítási igényt. November 14-én meg is rendelték a futárt és elvitték a laptopot javításra. Január 2-án érkezett vissza a futárral, hogy kijavították a hibát: kicserélték a hibás ventilátort. 

A javítás sikeres volt, mert a hiba eltűnt, viszont a notebook innentől kezdve képtelen volt tölteni az akkumulátort, és hálózatról is csak úgy működött, hogy ki kellett vennem előtte. A javítás előtt körülbelül 1,5-2 órás üzemideje volt, ami most gyakorlatilag 0 lett. A számítógép úgy érkezett vissza, hogy elvileg minden fel volt címkézve, de ettől függetlenül nem zárom ki, hogy előtte összecserélhették, vagy a javítás során tönkretették az akkumulátort. 

Emiatt újra telefonáltam, majd újabb futárt küldtek. Most már február 3-a van, tehát közel 3 hónap alatt 1 napot volt nálam a laptop. Múlt hét pénteken írtak, hogy a szerviz megállapította, hogy az akkumulátor a hibás, amire csak 1 év garancia van, és emiatt ha kifizetem rendelnek új akkumulátort (ez amúgy plusz 2-6 hetet jelentene). Erre válaszoltam az ügyfélszolgálatnak:

"Kedves XY! 

Köszönöm a csatolt árajánlatot.
Szeretném jelezni, hogy a problémám ami miatt újra szervizbe küldtem a laptopot az ügyfélszolgálattal történt egyeztetés során az volt, hogy az laptopot működőképes akkumulátorral küldtem el a szervizbe egy ventilátor hiba miatt még novemberben. Sajnos a szervizből már úgy érkezett vissza, hogy az akkumulátor nem működött.
Tisztában vagyok vele, hogy az akkumulátorokra általában 1 év a garancia, viszont nehezen tudom azt elképzelni, hogy egy 50-60%-os akkumulátorral elszállított notebook kapacitása a javítás során (ami közel 1,5 hónapot vett igénybe) gyakorlatilag 0%-os lesz. Jelenleg tölteni sem lehet a laptopot, és be sem lehet kapcsolni akkumulátorral. Az első javítás előtt 1,5-2 órát működött feltöltött akkumulátorról. 

Úgy gondolom, hogy vagy az Önök belső szervizében, vagy a HP szervizben történhetett valami, ami miatt az akkumulátor működésképtelen lett, vagy összecserélték az alkatrészt. Emiatt nem szeretnék fizetni az új akkumulátorhoz.
Azt is elfogadhatatlannak tartom, hogy gyakorlatilag 2019 november óta lassan 3 hónapja szervizben van a notebook, és eredetileg egy ventilátort kellett volna csak kicserélni. 

Kérném szépen az ügy kivizsgálását és visszajelzést a további lépésekről! 

Tisztelettel:"

Erre az alábbi választ kaptam: 

Feladó: Extreme Digital Ügyfélszolgálat <shop@edigital.hu>

Date: 2020. febr. 3., H, 11:35
Subject: Üzenet 00584181 iktatószámon rögzített megkereséssel kapcsolatban!, Ügy azonosító: ED-00584181/2020
To: 

Kedves 

RMA: 331841

Szeretnénk tájékoztatni, hogy a szerviz döntését felülvizsgálni és módosítani nincs jogosultságunk. Az ügyintézésre leadott termékekről minden esetben a márkaszerviz dönt. 
Amennyiben nem tart igényt a fizetős javításra, terméke javítatlanul visszaküldésre kerül Önnek. Megértését ezúton is köszönjük.

Az Extreme Digital Zrt. a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29.§ (11) bekezdése alapján együttműködik és részt vesz a Békéltető Testületi eljárásokban. Tájékoztatjuk, hogy panaszával az alábbi, területileg illetékes felügyeleti szervekhez fordulhat jogorvoslatért.

VESZPRÉMI JÁRÁS
Járás vezetője: Benczik Zsolt
Cím: 8200 Veszprém, Mindszenty József utca 3-5.
Telefonszám: +36 88 550 508
Fax: +36 88 550 819
E-mail: veszprem.jaras@veszprem.gov.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.hu

Üdvözlettel, 
 
Senior ügyfélszolgálati munkatárs
 
T   +36 1 452 0090
E   shop@edigital.hu
www.edigital.hu 

A javítást így nem kértem, és kértem, hogy küldjék vissza a laptopot. Sajnos bizonyítani nem tudom, hogy nálam valóban jól működött az akkumulátor. 

Nem tudom, hogy érdemes-e a Békéltető Testülettel folytatni az ügyet, vagy törődjek bele, hogy sajnos ez történt.

 

Szakértőnknek nincs jó híre: ahhoz, hogy valami előrelépés történjen, Attilának kéne bizonyítani, hogy az akkumulátort a szerviz tette tönkre.

Kedves Olvasó! 

Fogyasztói szerződés keretében megvásárolt laptopra a jogszabály egy éves határidőben rögzít jótállási kötelezettséget, amelyet a termék gyártója vagy az eladó további időszakra erre irányuló szerződéses nyilatkozattal megnövelhet. 

A szerződésben a vállalkozás kikötheti, hogy a hosszabb időtartamra szóló jótállási kötelezettség a termék mely alkatrészeire terjed ki, így jogszerűen rendelkezhet arról is, hogy az akkumulátorra ez a felelősség nem vonatkozik. 

A törvény értelmében a jótállási idő jogvesztő határidő, amelynek jellemzője, hogy az a termék kicserélése vagy egyes alkatrészeinek kijavítását követően nem indul újra. Jelen esetben tehát a három éves (akkumulátor esetében egy éves) jótállási időt a termék első átvételétől kell számítani, amelynek leteltét követően semmilyen jótállási igény nem terjeszthető elő jogszerűen. 

A meghibásodás már egyértelműen az egy éves jogvesztő határidő leteltét követően következett be, így a jótállási igény elutasítása a vállalkozás részéről jogszerűnek tűnik. 

A vállalkozást azonban a javítási munkával kapcsolatban kártérítési felelősség terheli. Ez azt jelenti, hogy ha a javítás során nem megfelelően járt el, vagy akár szándékosan kárt okozott, akkor az ezzel összefüggésben okozott kárt köteles megtérítenie. Ezzel kapcsolatban azonban a fogyasztót terheli a bizonyítási kötelezettség, amelynek a levélben található információk alapján nagy valószínűséggel nem tudna eleget tenni. 

Felhasznált jogszabályok: 

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jake Peralta 2020.02.27. 11:05:37

Szar dolog, de nem vagy nagyon nehezen bizonyítható. És vannak emberek akik ezzel a szervizben vissza is élnek. Lehet van valaki a szervizben akinek egy ugyan ilyen aksival működő laptopja van.

szmoker (Homo Trollicus) 2020.02.27. 11:30:13

Tudtommal akksin is van sorozatszám.
Edigitalból meg semmit.

Club Sandwich 2020.02.27. 11:30:17

Sajnos lemaradtam a nullasozasrol... :(

Ellenberger nem ertem, valaki miert adja ki a kezebol az akkut, ha az ugye nem a manapsag gyakran elofordulo belso beepitett darab? A fennallo hibahoz semmi koze nem volt, ergo nyugodtan otthon lehetett volna tartani es akkor most nincs cummantas. Lehet en vagyok nagyon pesszimista, de en nem tudok ilyen szervizekben egy pottyet sem megbizni, pontosan azert, mert azt csinalnak amit akarnak, es semmi esely ellenorizni avagy rajuk bizonyitani barmit is... es ezt tudjak is nagyon jol!

Club Sandwich 2020.02.27. 11:33:05

@szmoker (Homo Trollicus): Szerintem meg ha lefotozta volna is a prosztolo az akkujat a bekuldes elott, es most latszana hogy valtozott a sorozatszam, akkor se menne semmire: a ceg siman mondhatna, hogy o maga tett ra egy doglott akkut es most rajuk akarja verni a balhet. Ez az ugy sajnos cumi...

Terézágyú 2020.02.27. 11:36:05

Ugyan már.
Nincs itt semmi látnivaló. Ahogy az előző topikban mondták: "Te is csináltál már szar munkát. Én is. Más is."

Jake Peralta 2020.02.27. 11:46:51

@Terézágyú: Nagyon tévedsz (mint nagyon sokszor)
Ha valóban úgy történt ahogy a poszter mondja akkor ez nem szar munka hanem kb lopás (ha kicserélték egy másik hibás akkumulátorra az Ő jól működő akkumulátorát)

GhostBusters 2020.02.27. 12:04:53

Családból 2 tanú hitelt érdemlő módon igazolja, hogy a kérdéses akkumulátor rendeltetésszerűen működött.
Bizonyítékként a bíróság el fogja fogadni.

Formai követelményekre ügyeljünk.

a fekete krindusz 2020.02.27. 12:12:02

HP javítással FDToth a szakember. Majd ő megmondja, kinek kell írni...

Keen25 2020.02.27. 12:31:34

Az a szep az egeszben, hogy a "50-60%-os akksi" pont hogy siman kinyirodhat egy masfel honapos allas alatt.
MEgertem, hogy fajo dolog, de ez mar csak ilyen. ha amr szarakszik az akksi, barmikor megdogolhet. siman meg lehetne nezni a gyari szamot az akksin, de ketlem, hogy valtozna. Ha meg az edigital esetleg HP szervizbe kuldte, ott nem szorakoznak azzal, hogy egy doglott akksit kicsereljenek egy felhalottra....

adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.02.27. 12:31:41

@GhostBusters: a bíróságon meg hülyék ülnek, akik elfogadnak visszadátumozott jegyzőkönyvet? Az ötlet egyébként jó. Formailag úgy nézne ki, hogy a szervizbe küldés előtt készül két tanú által aláírt jegyzőkönyv, vagy becsületbeli nyilatkozat a számítógép állapotáról, az akku kapacitásáról. Ilyen nyilvánvalóan nem készült, amit többek között ez a blogbejegyzés is igazol. A hamis magánokirat felhasználásáért pedig akár egy év börtön jár.

Sluck Ödön 2020.02.27. 12:54:19

Hogy is volt az előző posztban? Csak ismert nagy cégtől rendelni? (Mondjuk én az E-digitalt, E-mag-ot kerülöm). De valószínűleg a szervizes pakolt bele egy rossz akut. Mert nem tűnik logikusnak, hogy a poszter tette volna bele, aztán itt rí. Durva jó hogy kb. olyan szintű gyanakvással kell kezelni minden vállákozást, mint annak idején a pestisjárvány alatt az idegen vándort. Talán fejlődnünk kéne kicsit, de lehet erre nem jó a mostani politikai környezet sem.

Opportunista mikroba 2020.02.27. 13:10:05

Egyébként honnan tudjuk, hogy tényleg a szerviz "tette tönkre"?

Zuzer78 2020.02.27. 13:23:48

Lehet egyszerű próbálkozás is a vevő részéről. Ezt bukta...

Stefaits Előd 2020.02.27. 13:25:49

Azt üzenem a kedves Posztolónak, hogy sajnos mivel 3 éves a laptop, ezért sajnos a javítás közben eltelt idő alatt az akksi amúgy is tovább romlott volna. Ezt tapasztalatból tudom. Arról nem is beszélve, hogy az akksi egy éves garanciával bír csak -ami már rég letelt. Legközelebb az ilyen esetek elkerülése végett meg kéne beszélni a szervizzel, hogy a laptopot akksi nélkül adjuk le a javításra és majd utána otthon visszatesszük. Arra gondosan ügyeljünk, hogy mielőtt eltesszük az akksit, 80%-ra töltsük fel, hogy ne üresen tegyük félre. Üdvözlettel.

Nikolas Jr. 2020.02.27. 13:28:15

A posztolónak üzenem, hátha olvassa:

Ha Windows van telepítve a laptopra, akkor a következő paranccsal tud generálni egy riportot az akkumulátorról (parancssorba kell beírni és egy .html fájlba fogja menteni az adatokat):

powercfg /batteryreport

Nem tudtam kipróbálni, mert egyetlen akksim van, de elvileg visszamenőleg kiírja azt is, hogy milyen akkumulátorok voltak a gépben, szóval ha tényleg mást raktak bele, akkor az látszani fog a riportban (fixme!).

Egri2 2020.02.27. 14:18:46

Szerintem ne legyünk rosszhiszeműek. Gyanítom, a notebook alkatrészre várva pihent 1 hónapot a szerviz raktárában. 1 hónap alatt a 3 éves aksi csontra lemerült, és többé nem is tér már magához.
Kedves posztoló, én úgy gondolom, hogy ha egy fullra töltött aksi 2 órát bír, az bizony már cserére érett. Örülj neki, hogy eddig bírta, 3 éves aksi informatikai eszközben már öregnek számít.

ozur 2020.02.27. 14:26:33

@Nikolas Jr.: Nálam /energy a paraméter.

Jake Peralta 2020.02.27. 14:31:49

Annyiban védeném a posztert, hogy egy 50-60%os aksi (ami normál használatban 2 órát bír) 1 hónap alatt nem merül le csontra ha legalább 50%-ra fel volt töltve. Persze kikapcsolt gép mellet.

Akik pedig az aksi kivételét preferálják.. manapság az a ritka ha otthon (gép szétszedése nélkül) kiszedhető az aksi.

Jake Peralta 2020.02.27. 14:41:11

@Nikolas Jr.: Ezt nem ismertem!
Köszi! hasznos!

Club Sandwich 2020.02.27. 14:44:45

@Jake Peralta: Azt irja fel volt cimkezve minden, illetve hogy osszecserelhettek az akkut egy masikkal. Nekem ebbol az jon le hogy hazilag leveheto.

Jake Peralta 2020.02.27. 14:47:08

@Club Sandwich: Igen. Lehet igaz. De erre is a poszter tudna felelni.

Kimblee 2020.02.27. 15:19:11

E-digitalbol max elemet szabad venni.

Kimblee 2020.02.27. 15:23:16

Az is lehet egyébként, hogy másfél hónapos állás alatt ment tönkre, 3 éves aksiknál előfordul. De lehet gyanús mert ha be se kapcsol vele akkor az elektronika hiba.

Szubrina 2020.02.27. 16:03:16

@Club Sandwich: Én pl. az autót úgy viszem a garanciális szervízelésre és jelenleg szélvédőcserére, h még az elsősegélydobozt is ki fogom venni belőle. Sose lehet tudni. Megbízni meg na neeeee.

Szubrina 2020.02.27. 16:06:45

@Jake Peralta: Sztem egyértelműen ez történt és mivel ismerték, h az ügyfél úgysem tud mit tenni, simán bejátszották. Lehet épp valaki egy éven belüli garanciális aksijával cserélték, mindenki jól járt, ja nem...pffff

Ez sztem úgy normális (az én képzeletbeli világomban), h egy (ventillátoron kívül) működő gépet adott le, akkor azt is kapja vissza, a javításnak ugyan is garanciája van.

Viszont érdemes lenne venni egy új aksit, sztem marha kevés az a másfél óra, amit bír.

Szubrina 2020.02.27. 16:07:42

@Szubrina: Mármint, amit eredetileg bírt.

Szubrina 2020.02.27. 16:15:50

@Club Sandwich: Nekem meg az, h a ventillátorcseréhez biztos, h szétcsavarozták a laptopot és így az aksihoz is könnyedén hozzáférhettek, de ezt én is csak gondolom, nem tudom milyen ez a laptop.

heidt 2020.02.27. 17:11:40

@Szubrina:
1. Szerviz!
2. Egy három éves akkut nem szednek ki, mert az már potenciálisan kuka. Ha a HP szerviz ügyeskedni akarna, akkor egy garanciális gépre kiírnának egy akkucserét.
3. Ne felejtsd el kivenni a kocsidból az üléshuzatot, a műszőr kormányvédőt, a gumiszőnyeget és a plüss dobókockákat sem!
4. Érdemes lenne még bevitel előtt megmérni a hűtőfolyadék fagyáspontját és az ablakmosó folyadék mennyiségét. Ezeket dokumentálni is kell és két tanúval, vagy közjegyzővel ellenjegyeztetni.

Szubrina 2020.02.27. 17:19:59

@heidt:
1.Azt írtam szervízelés és azért írtam hosszú Í-vel, ha bár lehet, h hibás, de nekem a szer-vizelés nem annyira tetszik, mert nem húgyoztatni vinném az autót, ha bár kinéz neki egy olajcsere is.
2. A másik vevőt a 3 éves akksival akarták átbaszni, mondom, h win-win, de csak a szervíz dolgozóinak, a kecske is jól lakott és az aksi is megmaradt, csak átvándorolt egy másik gépbe.
3. Ami kivehető és levehető azt kiszedem és leveszem, de a gumiszőnyeget csak azért nem, h ne mocskolják össze a filcszőnyeget, mert azt nehezebb letakírtani. Bár elgondolkodtató, mert a szervÍÍÍz közelében lakó rokonomnak a gumiszőnyege ott maradt, így ő viszonylag könnyen vissza tudott menni érte, én viszont a város másik felén lakom, reméljük nem veszik ki. A rágómat és az illatosítót is kiveszem, nyugodt lehetsz. Az újat már csak a szervíííízelés után fogom beletenni.
4. Lehet, h számodra nevetséges, de komoly aggodalommal tőlt el, h milyen minőségű olajat fognak beletölteni (gondolom legolcsóbbat) és hogy valóban teljesen leengedik-e az előzőt.

Ha autószerelő vagy, akkor érted miről írok, ha a másik oldalon állsz, akkor is kéne.

nagyonköcsögduda 2020.02.27. 18:39:07

Poszternek:
Az akkuk.hu -ról tudsz rendelni utángyártott akkut. Szerény véleményem szerint olcsóbban fogsz kijönni, mintha a szervizzel pereskednél. Nem, nem az adott cég munkatársa vagyok, csupán egy tanács.
Sajnos bizonyítani nem fogod tudni, hogy ott ment tönkre, és ahogy előttem is írták: lehet, hogy az akku a hosszú töltés nélküli tárolás miatt ment tönkre, zárlatos lett, így megy a levesbe.
Azt még megpróbálhatod, hogy 2-3 napig töltöd (bekapcsolás nélkül), hátha megold valamit. Bár valószínűleg a noti elektronikája már leszabályozza és nem fogja tölteni a hibás akkut.

FDToth 2020.02.27. 18:54:52

Sztem ha az adott szerviz atveszi a laptopt, akkor megbezik h mik a hibai es a kulserelmi nyomok. Ha van, felvehetik. Ha nincs, akkor kvazi az o felelosseguk.
Itt nem arrol van szo h az akkura 1 ev a gari, hanem arrol h vmi jol mukodott szervizbeadas elott, utana meg mar nem.
Azt sem ertem h miert mondja az edigital h nem biralhatja felul a szervizt? Dehogynem, siman, pl kuldd egy uj akkut az ugyfellnek (akar utangyartottat). Hat nem boldog igy mindenki es nincsen ugy?
Az edigital meg a szervizelesevel nem tudom hanyadszorra szegi meg a jogszabalyban leirtakat (ugyanez az elallas, mert valaszmailben kozlik h 30 nap a visszafizetes). Persze buntetik emiatt oket, de ilyen 50-200 eft-re (mint visszaeso), de szarnak ra, nem elrettento ez az ossszeg,

cascade 2020.02.27. 19:35:47

Megette a fene, ha már egy egyszerű szervizelés előtt egy berendezés összes alkatrészéről fényképet kell készíteni, feljegyezni a sorszámát vagy festékpöttyel megjelölni a processzortól kezdve az összes kurrens alkatrészt és mindezt előtte/utána fényképpel és két szavahihető tanúval, esetleg közjegyzővel hitelesíttetni.

Zuzer78 2020.02.27. 19:48:16

Nem tud bizonyítani semmit a posztoló. Innen sima ügyeskedêsnek tűnik, hogy kapjon egy új akkut.

AntiORK 2020.02.27. 19:55:55

Soha nem volt 3 éves laptopom. Azt az akksit ami 1 órán át bírja meg kb. a kukába helyezem (csak hogy pusztuljon a bolygó). Talán érdemes kicsi cégeknél vásárolni ahol számít az ügyfél, nem az ilyen fostekercseknél.

zotyabacsi 2020.02.27. 20:00:44

Kicsit offtopic de miért általános az IT világban, hogy 1-1,5 hónap a garanciális szerviz?
Ha egy tv/mosógép elromlik mindenki azonnal elvárja hogy megjavítsák, és ez általában meg is történik 1 héten belül. Fiam Thrustmaster kormányát közel másfél hónapig vizsgálták mielőtt megállapították, hogy cserélni kell.

Nick-son 2020.02.27. 20:37:11

Az akku kilehelhette a lelkét akkor is amikor épp a szervizben volt úgy is, hogy a szerviznek erre semmi ráhatása nem volt. Én javítok gépeket (nem számtech) a gépek már csak ilyenek. Egyik percben még jó a másikban nem.

Venni kell egy akkut, három év után nem csoda.

alöksz róz 2020.02.27. 21:27:34

@Jake Peralta: annyi idő alatt csontra le tud merülni

alöksz róz 2020.02.27. 21:30:05

@Kimblee: extreme digitalból még elemet se szabad venni, ki tudja nem hibás v régi használtat csomagoltak vissza
:-(

AntiORK 2020.02.27. 21:58:49

Azért 1.5 hónap, mert aki ért is hozzá, általában külföldre megy. Így azok javítják a laptopokat, akik éppen tanulják hogy is néz ki az alaplap...

pitypanglepke 2020.02.27. 22:01:53

Eletem parja panaszkodott a Lenovo tipusu laptopjara. Zorog a ventillatora, lassu.
Lecsekkoltam a garit, haaat 7 eves a kis draga, ugyhogy gari nincs ra.
Megneztem a mostani uj 82csilliomodik generacioju intellel szerelt hiper szuper laptopocskakat, lecsekkoltam a procijaikat a cepejubencsmarkon, haat kb 15%-kal magasabb pontszam eletem parjanak procijanal, igy a szereles mellett dontottem...

Neten megtalaltam a service repair guide-ot.
Mivel az alja foscsi muanyag amit ha egyszer szetcsavarozol kuka, ezert iiiiiibely-en rendeltem egyet 12 ejroert.
Szetszedtem apro darabkakra, kipucoltam az egeszet, beleertve a ventit - nem volt csapagyas -, ujrapasztaztam amit kellett, gombokert iiibelyrol vett rammal feltoltam a max. memoriara, ja es felaron lehetett kapni amazonon 860 evo-t, ezert kapott ssd-t.
Persze a 7 eves akksija is mar csak 30 percet birt, ezert szinten iiiibelyen rendeltem 15 ejroert egy ujat.

Forintban kb. 40e-et koltottem. Max 3 orat foglalkoztam az egesszel a tesztelessel egyutt... Harom napon belul megjott minden rendelesem. Sztem 3 evig nem kell vele foglalkoznom.

Koszonom a tapsvihart!

Péter 2 2020.02.27. 22:12:10

@Szubrina: Mellesleg éppen azért szerviz, mert a vízhez semmi köze nincsen. Abszolúte.

Péter 2 2020.02.27. 22:13:50

@ozur: Az egy másik. Az is kiír dolgokat, de mást.

Club Sandwich 2020.02.27. 22:26:45

@pitypanglepke: A sikertortenet vegerol hianyzik a befejezes, melyben beszamolsz, mifele oromokben reszesitett eleted parja, hogy uj gep helyett a regi koszlott-kopott vacakkal kell a barinok elott szegyenkeznie...

btprg 2020.02.27. 22:45:44

Azt mondjátok már meg nekem, hogy véletlenül nincs valami szándékosság ezek mögött a 0 perces laptopakkuk mögött? 10+ éves telefon akkuk (pl. Nokia) még simán jók kis ideig, bár ez csak egy cella. 10 éves HP laptopom akkuja szintén "jó" még (kb. 1 órát megy róla a gép). Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ha nem valami tervezett elektronika miatt "mennek tönkre" ezek, akkor csak így egyik pillanatról a másikra el tudnak romlani, mint ahogy sok embernél hirtelen 0 percessé válnak...

Anibodri 2020.02.27. 22:55:52

Mondjuk az Extreme Digitalnál semmit sem veszek amióta az ebook olvasóm kijelzőjével baj akadt, az eladó meg jó alaposan, erősen megnyomkodta mindkét hüvelykujjával a kijelzőt, majd közölte, hogy recseg, biztos leejtettem. Ja, addigra már tényleg recsegett. Tőle. Megkerestem az USA-ban a gyártót, aki szó nélkül kicserélte.

Ezektől senki semmit.

Im just here for the comments 2020.02.28. 06:29:45

Előfordulhat extrém esetben, h felcserélnek két akksit, de mindnek van saját szériaszáma, szal arra van bizonyíték.
Egy ilyen öreg akksinak nem tesz jót az ácsorgás, simán lehet, h ez volt az utolsó löket neki. Nemhogy az akksi, de egy 3 éves noti is cserére szorul.

Ja és nincs az a szervizes, akinek egy ilyen szar akksi kellene, mégis mire használná? Könyvtámasznak?

Im just here for the comments 2020.02.28. 06:36:57

@Szubrina: "1.Azt írtam szervízelés és azért írtam hosszú Í-vel, ha bár lehet, h hibás, de nekem a szer-vizelés nem annyira tetszik, mert nem húgyoztatni vinném az autót"
XDDDDD dat logic! Sok hülye járt már erre, de ez kb mindet übereli.

Szubrina 2020.02.28. 08:11:15

@Im just here for the comments: szerencsére, te itt annyira hülye vagy, h téged senki, még én se, ha nem tetszik a gondolatmenetem akaszd fel magad!

Nancsibacsi 2020.02.28. 08:36:56

Otthon a feleségem előző laptopja kb 5 éves, és van hogy fél évig rá se néz (mert tabletezik) - még mindig van benne 1 óra üzemidő (újkorában volt 2). Amikor használja meg rendszeresen úgy használja, hogy lemeríti üresre, és utána vagy töltőre rakja, vagy nem - és akkor hónapokog marad üresen. A kisebbik lányom 2 naponta tök üresre használja a tabletjét - igaz az utána rögtön töltőre kerül, és rajta marad egész éjszaka (tehát a 100% után még órákig). 5+ éves a tablet is, és kb a fele az üzemideje, mint újkorában. Azt aláírom, hogy ez a használati mód nem tesz jót az aksiknak, neki, de az simán butaság, hogy egy lemerült aksi 1 hónap alatt BIZTOSAN tönkremegy. Aksi és aksi között is van különbség - nézzetek meg mondjuk egy átlagos AA aksit, meg egy Eneloppot, hogy teljes töltöttség után 1 hónappal mennyi a kapocsfeszültség. Ma már vannak jó, strapabíró aksik - az utóbbi 10 évben nagy fejlődés volt azon a téren is, hogy mennyire bírják a ridegtartást.

SZIGMA 2020.02.28. 08:51:41

@pitypanglepke:
7 éves...
Lenovo...
40 ezer HUF...
mindezt úgy, hogy láthatóan értesz is hozzá valamicskét.

Ha lesz is tapsvihar, az szerintem egész más jelentéssel bír majd, mint azt várod.

2020.02.28. 09:06:12

@Im just here for the comments:
"Nemhogy az akksi, de egy 3 éves noti is cserére szorul."

Ezt kifejtenéd bővebben?

2020.02.28. 09:07:51

@Nancsibacsi:
Nekem régi telefonok aksijai szoktak hamar tönkretenni, elteszem feltöltve a fiókba, hogy legyen tartalék telefon, aztán ha nem töltöm fel félévente, akkor felpuffad az aksi és használhatatlanná válik.

Terézágyú 2020.02.28. 09:08:02

@Péter 2:
"Mellesleg éppen azért szerviz, mert a vízhez semmi köze nincsen."

Nincs, de olyan magyar szó sincs, amelyik IZ-re végződik. ÍZ-re viszont több is (köztük eredeti magyar szavak ÉS idegen szavak is). Tehát semmi nem indokolja, hogy rövid i-vel írjuk és mondjuk, merhogy külföldiül is így van.
Persze akinek jobban tetszik a szerVIZelni kiejtés, mint a szerVÍZelni az nyugodtan vizeljen. vagyis mondja így.

(NB: tudom, hogy a helyesírási szabályzat szerint rövid i, de éppen ezt mondom, hogy ez egy rossz szabály, akár meg is változhatna)

Jake Peralta 2020.02.28. 09:15:58

@alöksz róz: Akkor az nem volt 50-60%-os aksi.

Ezen a gondolat mentén.. ha egy 3 éves 50-60%-os teljesítményű aksi félig fel van töltve, és nem bír ki 1 hónap állást.. akkor a gyári új aksi 3-4-5 vagy akár még több hónap állást vajon hogy bírja ki?

A mostani laptopom több mint fél évvel a gyártás után került hozzám gyári csomagolásban (kifutó modellként vettem). Az aksi azóta is hibátlan.. kb 70%-on volt a töltöttsége amikor kibontottam.

Szóval tessenek már kicsit gondolkozni is.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.28. 09:49:43

Vicces ez az akku másfél hónap alatt lekönyököl mantrázás.
18 éves, utoljára úgy 4-5 éve bedugott laptopból mezei kíváncsiságiból kipakoltam az akkucellákat, mindegyik bőven a túlmerítés fölötti feszültséget adott és szétkapás előtt még beindította a gépet. Igen okostroll, ettől még szar, de a nulla amiről a poszter meg az okoskodók pampognak baromság, ha nem indult, ott az elektronika pattant le.

Opportunista mikroba 2020.02.28. 09:56:26

@Terézágyú: Valójában "mindegy", hogy i-vel vagy í-vel írod, ha 10 ember elé odateszel egy cetlit, rajta a "szervízelni" szóval, 10-ből 10 (de legalábbis 8-9) rövid i-vel fogja ejteni, mivel a magyar nyelv (is) az energiamegtakarításra törekszik, és rövid i-t ejteni kevesebb energia, mint hosszút (természetesen egyetlen betű esetében nincs jelentősége, csak ha a beszédet mint folyamatot tekintjük).
Szóval a "vizelést" nehéz elkerülni :)

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:01:23

@Terézágyú: De furcsa, eddig ebbe nem is gondolta bele, de tényleg így van. Megnéztem a szóvégmutató szótárban, és valóban: az "izzít" szó után a "hajt" jön.
Ma is tanultam valamit :)

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:11:11

@Terézágyú: Nem rossz, csak sokan nem tudják, miért rövid i. A szerviz szónak valóban semmi köze a víz szóhoz. Amivel kapcsolatban van, az pl. az angol service vagy a német Service kifejezés.
Ezt írja az etimológiai szótár:
"Francia jövevényszó, amely német közvetítéssel is bekerülhetett nyelvünkbe (vö. német Service, régi nyelvi servies). A francia szó latin eredetű, vö. latin servitium (szolgaság, szolgálat). (...)"

SZIGMA 2020.02.28. 10:16:48

@Terézágyú: "Nincs, de olyan magyar szó sincs, amelyik IZ-re végződik."

Főnévre gondoltál, nem általánosságban szóra, ugye?

Péter 2 2020.02.28. 10:16:59

@Terézágyú: De, van egy ilyen szó, a szerviz. Magyar szó, csak éppen idegen eredetű, de elég régen a nyelv része ahhoz, hogy már régesrég magyar szó legyen. Nagyon sok idegen eredetű szavunk van, beleértve annyira mindennapiakat is, mint az alma, akkor miért tekintenéd-kezelnéd őket idegenként? A szerviz elég régen a nyelv része (mint tudjuk, nem csak a javítószolgálatot jelenti).

Én nem ismerek olyat, aki hosszú í-vel ejtené a szervizt, de biztos van ilyen. Akkor sem ejtették így, amikor még csak az étkészletet jelentette. Suksükölő ismerősöm se nagyon van, pedig olyan is létezik egy vagy kettő.

Tanulság: nem nagyon érdemes a tudatlanság mögé megpróbálni ideológiát gyártani.

Péter 2 2020.02.28. 10:22:02

@Nancsibacsi: Se az egyikre, se a másikra nincs garancia. De mivel a posztoló ügyében meglehetősen egyszerű igazságot tenni a gépben tárolt akkutörténelem megvizsgálásával (itt is megemlítette valaki), igazából nem nagyon van mit vitatni. Meg kell nézni: ha kicserélték az akkut, akkor az látszik, és rögtön bizonyíték is van rá. Ha meg nem cserélték ki, akkor valóban az akku ment tönkre, és mint sokan megjegyezték, ez ha nem is törvényszerű, de teljesen belefér a leírt paraméterekbe.

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:22:59

@Opportunista mikroba: Hopp, rossz helyen néztem! Az előző bejegyzésem sztornó!!!
Sok –iz végű van, pl.
- biz
- kirgiz
- frocliz
- rigliz
- csakliz
- fásliz
- csiriz
- őriz stb.
BOCS, ELŐBB HÜLYESÉGET ÍRTAM.

Gudzilla 2020.02.28. 10:26:32

Csak nekem érthetetlen, hogy mit is akar az ügyfél az Edigitáltól. A laptopra 3 év gyári garancia van, de nem az Edigitálnál, hanem a HP-nál - ha az üzletbe viszed, magadat szopatod, mert az üzlet ugyanúgy továbbküldi a HP-nak, és lesz egy extra kör a láncban, ráadásul nem vagy csak nehezebben kerülsz kontaktba a tényleges szervizzel...

Péter 2 2020.02.28. 10:30:05

@btprg: A Li-Ion az eddigi akkutörténelem egyik, ha nem a legveszélyesebb akkufajtája (a széles körben elterjedtek közül mindenképpen az). Az egyetlen dolog, ami lehetővé tette az ilyen széleskörű használatát, az az állandó elektronikus felügyelete. Ezek az elektronikák biztonsági okokból számos olyan üzemállapotot megakadályoznak, amelyeket az az adott akku még esetleg elbírna, de általában véve már nem biztonságos, és nincs a megfelelő üzemeltetési paraméterek között.

Ha érdekel, nézz meg egy pár filmecskét a YT-on, hogy milyen tűzijátékra képes egy ilyen akku adott esetben.

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:32:49

@Péter 2: Na most kicsit megijesztettél. Kiszedés nélkül meg tudom esetleg állapítani, hogy milyen akku van a gépemben? (Dell laptop)

Péter 2 2020.02.28. 10:42:06

@Opportunista mikroba: Li-Ion. Látatlanban is (egyébként meg a gyártónál megnézed a gép specifikációját). Elég sok van belőle a világ összes telefonjában, tabletjében, telefonjában, meg még milliónyi más készülékében, tehát azért az elektronikával együtt egész megbízható így összességében (ritkán hallani balesetekről, a Samsung nagy pofáraesése kivétel volt), de ennek pont ez az ára, hogy az elektronika teljesen kézbentartja a dolgokat, és csak azt enged és úgy, ahogy jónak látja.

nagyonköcsögduda 2020.02.28. 10:57:57

@Szubrina: "1.Azt írtam szervízelés és azért írtam hosszú Í-vel, ha bár lehet, h hibás, de nekem a szer-vizelés nem annyira tetszik, mert nem húgyoztatni vinném az autót, ha bár kinéz neki egy olajcsere is."

Hú, baszki! Kezeltesd magad!

Opportunista mikroba 2020.02.28. 10:58:51

@Péter 2: Köszi. Még egy kérdés: az én laptopom szinte mindig 220-ról megy. (Én nem azért vettem laptopot, mert hordozom, hanem azért, hogy minél kevesebb madzag legyen.) Ha ki tudom venni, vegyem ki az akkut, vagy maradhat benne? Mondjuk jókor kérdezem, több mint két éve így használom a gépet...

juhaszvik 2020.02.28. 11:00:05

@Opportunista mikroba: "Francia jövevényszó, amely német közvetítéssel is bekerülhetett nyelvünkbe (vö. német Service, régi nyelvi servies). A francia szó latin eredetű, vö. latin servitium (szolgaság, szolgálat). (...)"

Mondjuk ez érdekes, mert a francia szó kiejtése nagyjából "szörví", a latiné pedig "szervícium".
Szóval mindenről a németek tehetnek :)

@Péter 2: bőven volt probléma a régi aksikkal is (ráadásul brutálisan környezetterhelőek), csak ugye egyrészt napjainkban nagyágrendekkel több aksi van, mint régen, másrészt akkoriban nem készültek "filmecskék a YT-on".

Opportunista mikroba 2020.02.28. 11:10:32

@Péter 2: No, meg is tudtam nézni, a batteryinfoview programmal. Igazad volt.
Ezt írta ki:
Battery Name DELL 78V9D5A
Manufacture Name Panasonic
Power State AC Power
Current Capacity (in % 127.0%
Current Capacity Value 37 296 mWh
Full Charged Capacity 29 378 mWh
Designed Capacity 37 296 mWh
Battery Health 78.8%
Voltage 16 724 millivolts
Chemistry Lithium Ion
Low Battery Capacity (1) 1 125 mWh
Low Battery Capacity (2) 3 730 mWh
Látsz ebben valami gázosat?

Opportunista mikroba 2020.02.28. 11:11:38

@juhaszvik1: A jövevényszó nem azt jelenti, hogy átveszi a kiejtést is, hanem az, hogy abból a nyelvből eredeztethető közvetlenül (az meg sokszor egy másikból).

Péter 2 2020.02.28. 11:27:44

@Opportunista mikroba: Nincs különösebb jelentősége. Ha benne van, a gép gondoskodik arról, hogy pont jó állapotban legyen, és ráadásul automatikusan szünetmentes tápod is van: ha véletlenül áramszünet van, akkor is megy tovább. Ha kiveszed, akkor ha nem töltögeted időnként, hanem félreteszed és teljesen elfeledkezel róla, akkor ugyanúgy tönkremegy, mert az akkuk nem szeretik a teljes kisülést (oké, ez nem pár hét alatt következik be, de akkor is, gondolni kell rá). A végeredmény kicsit olyan, mint amit az influenzáról szokás mondani: gyógyszerrel két hét, gyógyszer nélkül tizennégy nap alatt gyógyul. :-)

Ki tudod venni és cserélni egyébként, igen, a laptopokból ki lehet, simán vehetsz újat, amikor az előző elpusztul (az akkuknak valójában nem időben, hanem feltöltés-kisütési ciklusok számában mért élettartamuk van). Telefonokból nem lehet ma már, de ez nem a gyártók rosszindulatának kérdése, egyszerűen a mai lapos telefonokat csak úgy lehet stabilra csinálni, hogy az előlap-hátlap ragasztva van. Ilyen vékonyban egyszerűen nincs hely önhordó keretre és leszedhető hátlapra, hogy cserélni lehessen az akkut, és akkor még nem beszéltünk kialakított fészekről, csatlakozókról, minden maceráról, ami egy ilyen nagy cserélhető részegység esetén szükséges lenne. Sokan amúgy sincsenek tisztában vele, hogy egy mai telefonban milyen kicsi valójában a telefon (mindennel együtt, az összes tudomány, processzorok, 4-5-féle rádióadó, kamerák, satöbbi) és milyen nagy az akku; érdemes egy képet keresni a telefonod belsejéről a neten, ha kíváncsi vagy rá.

De ettől függetlenül az akkucsere rutinművelet ezeknél is, csak a ragasztó oldásához szükséges pontosan meghatározott, egyenletes hőmérsékletet kell biztosítani, amihez eszköz kell, és ilyet az átlagember nem tart otthon.

juhaszvik 2020.02.28. 11:30:54

@Opportunista mikroba: "nem azt jelenti, hogy átveszi a kiejtést is"
Én inkább azt mondanám, hogy nem feltétlenül. Azokat az időket éljük, amikor hetente kerül be új szó nyelvünkbe, és hát elég gyakran előfordul, hogy a kiejtést is hozzuk (pl. emodzsi, szmájli), de nem mindig (pl. insta).
Németül a szerviz egyébként das Sevice, kiejtése pedig nagyjából "dász zervisz", ami eléggé összecseng a magyar változattal.

Péter 2 2020.02.28. 11:33:15

@Opportunista mikroba: Semmi különös. Kiírja százalékosan is, de amúgy is látod a számokról, hogy öregszik. Designed capacity az, amivel eredetileg született, full charged meg az, amennyire ma fel lehet tölteni. Az utóbbi megy lefele szépen (a százalék is, mert az simán ennek a kettőnek az aránya), aztán amikor már eléggé lement, akkor csere.

Igazából ez csak olyan plusz ellenőrzésnek jó. Ha nem használod hálózattól függetlenül, akkor tényleg nem jelent sokat. Aki meg használja, az adatok nélkül is elég jól észreveszi, hogy míg régebben, mondjuk, három órát tudott egy feltöltött géppel dolgozni, ma már csak felet, és előbb-utóbb vagy kicseréli az akkut, vagy átminősíti fixen használt gépnek, mert esetleg azóta lett másik, vagy gyereknek, vagy akármi.

Opportunista mikroba 2020.02.28. 11:38:59

@Péter 2: Nagyon kedves vagy, köszi szépen, ezek tök hasznos infók voltak. És úgy mondtad el, hogy meg is értettem.

Péter 2 2020.02.28. 12:31:39

@Opportunista mikroba: Szívesen. Csak úgy van értelme. :-)

metalex 2020.02.28. 12:52:02

@btprg: Én nemrégiben cseréltem két laptopban aksit.
Mindkettő elmúlt 3 éves. A régi aksikat szétszedtem, mindkettőben 3 db. 18650-es akku cella volt, és ezek közül egy-egy adta meg magát. Tehát nem az elektronika része miatt állt meg.
Sajnos házilagosan nem összeépíthető újra az akkumulátor ezért cserélnem kellett kompletten.
Régebbi típusok a standard akkuval nem mennek el többet mint 2-3 óra.
Nálam mindkettő még HDD-s, nem SSD-s, ez is rövidíti az üzemidőt.
Itthon rendeltem bele utángyártottat, de nagyobbat. Az akkuról mért üzemidő duplázódott.
Nem minden laptoba rakják a legnagyobb aksi pakkot gyárilag, van ahol ez opció.
A tönkremenetel sem mindíg egyforma.
Az egyik akkumulátornál folyamatosan rövidült a hasznos üzemidő, a másik egyik napról a másikra lett használhatatlan.
A kiszerelt rossz cellákat teszteltem, az egyik tök kuka, ez volt ami szó nélkül adta meg magát, a másik rossz cella már nem tölthető fel teljesen, így az egész aksi teljesítményét lehúzza, hiába tökéletes a másik két cella.
Szerintem a 3év plusszos laptopban is ilyen 3 cellás aksi lehetett, ami teljesen tönkremehetett a szervízben az állás során.

btprg 2020.02.28. 14:32:11

@metalex:
Akkor ezek szerint csak nekem van szerencsém ezzel a 10 évesen is jó HP laptopakkuval... (Jó széria lehetett, mert 2 egyforma gép és mindkettőben jó még az akku.)

Szubrina 2020.02.28. 16:25:56

@nagyonköcsögduda: Nekem az tetszik, h amikor a toleranciát hirdetik, akkor mindig ilyen elfajzott deviáns entitásokra gondolnak, mint homók, átoperáltak, etnikumok, azokat mind, mind el kell fogadni, őket el is fogadjátok, egy szimpla embertársadat meg nem bírod elviselni, nyomorult.:)

metalex 2020.02.28. 17:08:39

@btprg: Nem feltétlenül.
Van a családban egy kb. most már 15 éves csúcs fujitsu-Siemens laptop, többször rendbe akartam rakni, csak sajnos az a fránya széria amikor még lefeküdtek a videokártyák (talán reballozni vagy sütni kellene). Azt várom mikor esik be a képbe egy normális árú Mobility Radeon, amin a kereskedő (üzér) nem egyszerre akarja behozni az éves deficitet.
Szóval ebben még mindíg működik az akksi kb. egy órát. Ez az újkori állapotnak még mindíg a fele.
Kicsit visszatart, hogy csak XP-hez van hozzá már támogatás... de az akksi még f@sz@ :-)
Ja a tizenéves Acer One aksi is működik még.
Ilyen régi akksit nem szedtem szét, nem tudom azokban mi van, gondolom nem 1650, de még az is lehet.

ekat 2020.02.28. 17:24:52

@juhaszvik1: Der Service, kivéve esetleg osztrákul. És nem z-vel ejtik, ahogy a német szerint kellene, hanem egy az egyben angol kiejtéssel.

Im just here for the comments 2020.02.29. 00:39:06

@Zabalint: hát nem igazán tudom, mit fejtsek ki. 3 év alatt annyi minden történik az informatikában, h addigra egy gép már elavultnak számít. Bár felhasználás kérdése, h kinek mire jó még, anyám pl simán ellenne vele, nekem munkavégzésre már alkalmatlan lenne.

azbest 2020.02.29. 11:09:18

@Im just here for the comments:
Lol. Mindjárt el is szomorodik a 8 éves T430-asom, hogy elavult a 4 mag 8 szál, 16GB ram és a három ssd benne. Még az aktuális Win10 is teljesen támogatott rajta, megkapja az intel sebezhetőségeket jabító bios frissítéseket is. Van, hogy egy 4k kijelző van rákötve, máskor meg 2-3 fullhd monitor (dokkolóval). Szerencsére még az akku is jó állapotban van ebben, ha nincs nagyon hajtva 2-3 órát elmegy.
Persze nem ez a gyári konfigurációja, hanem utólag bővítettem fel az évek alatt aprópénzért, ahogy épp kellett. Na ezt nem lehet megtenni már a mai gépekkel.
Azért eldolgozgatok vele. Egyedül a gpu gyenge, de a másik hasonló kiépítettségű gépemmel szoktam külső gt1050-nel játszani is kicsit.

nagyonköcsögduda 2020.02.29. 11:37:32

@Szubrina:(Állat) Orvos látott már te szerencsétlen?

Im just here for the comments 2020.02.29. 12:49:10

@azbest: jaj hagyjuk már. Villoghat valaki a sufnituningolt verdájával egy zsír új Tesla mellett, de miért kellene a kettőt összehasonlítani? Teljesen más kategória, ha valaki ragaszkodik a régihez, tegye. Ne érezd sértve magad, mert egy régi géped van, felőlem mindenki azt használ, amit akar.

nagyonköcsögduda 2020.02.29. 18:11:06

@Szubrina: Hát nagyjából ennyi, faszorrú pajtás.

Szubrina 2020.02.29. 18:16:50

@nagyonköcsögduda: Nagyszerű, akkor kímélj meg a továbbiaktól!

nagyonköcsögduda 2020.02.29. 18:19:16

@Szubrina: Hát... Esetleg még édesanyádat tudnám szexuális aktusra buzdítani egy szarvasmarhával, de úgy tűnik ez felesleges. Pár éve már megtörtént.

Szubrina 2020.02.29. 18:20:34

@nagyonköcsögduda: Nahh, akkor van egy eltitkolt féltestvérem a személyedben? Nem csodálom, h eltitkolt...:O

nagyonköcsögduda 2020.02.29. 18:27:16

@Szubrina: Az eltitkolt féltestvéredet az istállóban keresd...

Szubrina 2020.02.29. 18:29:41

@nagyonköcsögduda: Onnan írsz? Nincs egy kissé hűvös? vagy odakucorodtál a szarvasmarha apádhoz?

Szubrina 2020.02.29. 18:47:09

@nagyonköcsögduda: Cica, nálad senki se sötétebb.

nagyonköcsögduda 2020.02.29. 18:57:53

@Szubrina: Na vitorlázz anyádhoz, lehet, hogy lassan etetés van.

Szubrina 2020.02.29. 19:00:30

@Szubrina: Megbeszéljük telón?:)

Szubrina 2020.02.29. 19:17:11

@nagyonköcsögduda: Olyan kis hülye vagy, pedig jó velem dumcsizni, elmondhatnád ki bántott, megvigasztalnálak:) Ne keresd mindig az ellenséget mindenkiben!

aefzuj 2020.02.29. 22:00:49

Bizonyítani semmit sem tudsz, amivel ED is tisztában van, úgyhogy magasról nagy ívben tesz a problémádra.

Az akksid amúgy köszöni szépen, továbbra is 50-60%-ot tud, csak már nem a te lapitopikádban. De nyilván ez csak a fantáziám szüleménye, Agyarországban senki sem lop. Soha, semmit!

Így jártál, vegyél új akksit és tanulj meg ventilátort tisztítani.

Vagy vehetnél fanless lapitopikát is, úgy csak az akksit kell 3 évente cserélgetned.

CCnick 2020.03.01. 18:14:37

@Terézágyú: "de olyan magyar szó sincs, amelyik IZ-re végződik."

Hogyne lenne: szerviz

CCnick 2020.03.01. 18:18:06

Egyébként itt midenkinek úgy döglenek meg az aksijaik, hogy szép egyenletesen 100%-ról 0-ra esnek? Nekem a többség úgy döglött meg, hogy jódarabig minimális romlás aztán egyik napról a másikra halál.

Reactor 2020.03.04. 19:12:02

Két lehetőséget tudok elképzelni:
1: A szervizesek bennefelejtették a saját akkujukat a laptopban
2: Lenyúlták a jó akkut és helyettesítették egy szarral, mondván, úgyse jössz rá

A helyes választ kérjük bekarikázni, a helyes megfejtők között 100 darab vásárlási utalványt sorsolunk ki, amely a www.ugyisatbaszlak.hu webshopján, illetve az utódoldalain levásárolható...

Ám amióta vannak hordozható energiacellák, igazából mindegy, mennyi idő alatt merül le az akku. Bánom is én. 10 percet bír már csak? Rárakom az energiacellára, akkor bírni fog 1 napot is akár. És olcsóbb, mint egy új akku. Problem solved!!!

Kelpo 2020.03.05. 12:11:02

Szimpla EMAGDIGITAL panaszkezelés, van még kérdés? Fúziós ősi román vegyesvállalat piacvezető ügyfélorientáltsággal.
süti beállítások módosítása