Nem lehet elégszer elismételni a kellékszavatossági jogokat, vagyis azt, hogy ha hibás a cucc, amit vettünk, milyen lehetőségeink vannak és mire nem kötelezhetnek.
Ha a hibát a kereskedő is elismeri, első lépésben jön a javítás, vagy a csere. A csere itt teljesen ugyanolyan, de hibátlan terméket jelent, tehát ha nem kell más termék, nem vagy köteles elfogadni. A következő lehetőség az ún. ellenszolgáltatás arányos leszállítása, vagy a szerződéstől való elállás, tehát az, hogy visszakapod a pénzed.
Az a levásárlás, amikor valami egészen más dolgot veszünk meg, nem lehet kötelezettség. Erre a kerekedő nem kötelezhet, de ha neked jó, elfogadhatod. Ekkor úgy lehet eljárni, ahogy mindkét félnek megfelel, erre már nem vonatkozik jogszabály.
Olvasónk hibás kabátját vitte vissza Kennet Street üzletbe, ahol a többi kabátnak is ugyanaz volt a baja, így a csere nem volt opció. Felajánlották neki a levásárlást, aminek viszont elég ronda átverés lett a vége. Ilyen inkorrekt trükközéssel rég találkoztunk.
November végén vásároltam egy télikabátot a biatorbágyi Premier Outlet Kennet Street üzletében, 40 százalékos árengedménnyel 30 ezer forintért. A kabát szövet része két nap hordás után már erősen bolyhosodott, de gondoltam, eltávolítom a bolyhokat. Pár napja ki kellett mosnom a halványszürke kabátot. A mosási útmutatónak megfelelően jártam el, a kabát remekül bírta, megőrizte a formáját, nagyon elégedett lettem volna, ha a legfelső patentja körül nem jelenik meg egy folt, amit vizesen rozsdának véltem, mikor megszáradt egy piros perem volt a halványszürke szöveten a patent körül.
Felkerekedtem, visszavittem az üzletbe a kabátot, ahol megállapították, hogy a patent alatt valamit piros cérnával dolgoztak el, és ez összefogta a kabátot. Minden patent alatt látszott piros valami, és az üzletben a még készleten lévő ugyanilyen kabátokon is. Az eladó azt mondta, meg kell mutatni a főnökének, másnap jöjjek vissza. Mondtam, Budapest másik végéről nincs kedvem naponta kiautózni Biatorbágyra. Az eladó nagyon készséges volt, megértette, és felajánlotta, ha levásárolom, akkor el tudjuk intézni most. Kabátra szükségem volt, így mondtam, körülnézek. Egyetlen kabát volt, amit el tudtam képzelni, így mondtam, akkor legyen csere. És ekkor ért a meglepetés.
Az üzletben ekkor 70 százalékos leértékelés volt, a kabáton rajta volt az ára: 15 ezer forint, és némi apró. Fizetéskor közölték velem, hogy így 40 százalékos engedménnyel tudják adni a kabátot, és a novemberben kifizetett 30 ezer forintra még 1000 forint körüli összeget rá kell fizetnem. Mondtam, hogy furcsa árképzést alkalmaznak, de már nem volt kedvem vitatkozni, kifizettem, eljöttem.
De azért felmerült bennem, hogy elismerték, jogos a reklamációm, a termék hibás, Azaz, ha a tulajdonos éppen ott van, akkor vissza kellett volna adnia a hibás kabát teljes árát (30 ezer forintot), és anélkül vettem volna meg a másik kabátot 15 ezerért, hogy kimentem volna az üzletből. De azt is megtehettem volna, hogy bármelyik más üzletben kiválasztom a nekem tetsző kabátot. Ettől is megfosztottak, meg szerintem 15 ezer forinttal be is csaptak.
Kíváncsi vagyok,mit mond erről egy fogyasztóvédelmi szakértő. Hátha csak úgy érzem, átvertek, és nekik van igazuk.
Szakértőink sajnos csak megerősíteni tudják olvasónk érzéseit, vagyis: "A jogszabályban meghatározott fogyasztói jogoktól a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni."
Kedves Olvasó!
A jogszabály alapján az új termékre, amelyet egy fogyasztó vásárol egy vállalkozástól, 2 év kellékszavatosság vonatkozik, ebből az első hat hónapban felismert és jelzett hiba esetén a vállalkozáson van a bizonyítási teher, tehát csak akkor tud mentesülni a helytállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy nincs hiba vagy nem gyártási hibáról van szó. A jogszabály azt is meghatározza, hogy ha hibát jelez a fogyasztó, akkor milyen igénnyel élhet, és milyen sorrendben. Első lépésben kérheti a javítást vagy a cserét. A csere jogi értelemben teljesen ugyanolyan, csak hibátlan terméket jelent. A leírásod alapján a te esetben sem a javítás, sem a csere nem oldotta volna meg a problémát. És a végül alkalmazott megoldás sem tekinthető jogilag cserének, hanem levásárlásnak. A következő szint az ellenszolgáltatás arányos leszállítása, vagy a szerződéstől való elállás (vételár visszafizetés).
Az esetedben is alkalmazott levásárlás nem tartozik a jogszabályban meghatározott kellékszavatossági jogok közé, ennek ellenére gyakran alkalmazott megoldás, mert sokszor a fogyasztók is örömmel fogadják el ezt a lehetőséget. Tehát ha a levásárlás (vételár levásárlása), a fogyasztó számára is elfogadható, akkor alkalmazható megoldási lehetőség, de erre nem kötelezhető a fogyasztó. Mivel a jogszabály a levásárlásról nem rendelkezik, ezért a levásárlás lehetősége a felek közötti megállapodáson múlik. Az esetedben, ha levásárlásról van szó, akkor 30 000 forint értékben kellett volna vásárolnod valamit az üzletben, az akkor érvényes árak szerint, hiszen a minőségi kifogásodat elfogadták. (pl. 15 000 forintért megvásároltad volna a kabátot és még 15 000 forintot el kellet volna ott költened.)
Jelen esetben, valóban érezhetted úgy, hogy számodra nem megfelelő, hátrányos a felajánlott levásárlás, így elutasíthattad volna, hiszen a levásárlásra a fentebb taglalt indokok alapján nem vagy köteles. A jogszabályban meghatározott fogyasztói jogoktól a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni.
A levásárlás helyett jogosan kérhetted volna a vételár visszafizetését, és valóban te döntötted volna el, hogy ott költöd el a visszakapott pénzed vagy máshol.
Felhasznált jogszabály:
juhaszvik 2020.02.28. 10:29:48
Egy dolog van, amit nem értek. Miért ment pótkabát nélkül a világ másik felére, ha tudta, hogy gond van a sajátjával? Ha mégis volt pótkabátja, akkor miért volt sürgős másikat venni?
Terézágyú 2020.02.28. 10:42:16
A harmincezer forintos kabátját ki akarta cserélni egy ugyanolyanra, de mivel az most 15e-be került, ezért kettőt akart???? vagy azt akarta, hogy adják vissza a 15e-t???
user friendly 2020.02.28. 10:55:03
Terézágyú 2020.02.28. 11:19:10
Az világos, hogy 70%-osan még jobb vásár lett volna...
juhaszvik 2020.02.28. 11:39:15
Ha neked adnak 30 ezer forint levásárlást, akkor miért ne érdemelnéd meg ugyanazokat az árakat, mint mindenki más a boltban?
Miért számítana az eredeti ár? Vagy ha eredetileg kirakták volna mondjuk 100 ezerért, akkor innentől kezdve mindenki tegye össze a kezét, amiért hajlandóak olcsóbban adni, mint amit ők eredetileg kitaláltak hozzá?
Még egyszer: árengedmény nincs, csak árváltozás.
Péter 2 2020.02.28. 11:59:56
Terézágyú 2020.02.28. 12:14:15
"Nincs eredeti ár"
Ahogy pl. nincs kanál?.... Értem.
Péter 2 2020.02.28. 12:23:26
user friendly 2020.02.28. 12:33:34
ha mindenki másnak 70 %-os árengedménnyel adják ugyanazt a kabátot, akkor a poszternek is ennyiért kellett volna adni. ez ilyen egyszerű.
juhaszvik 2020.02.28. 12:37:38
Terézágyú 2020.02.28. 12:40:36
Péter 2 2020.02.28. 12:41:25
juhaszvik 2020.02.28. 13:07:43
Mind megjelenésében, mind mondanivalójában egy elég egyedi filmről van szó (a folytatásokat leszámítva). Persze ezzel nem akarlak győzködni, hogy nézd meg, csak vicces a "sosem néztem" és az "ilyen filmek" szavak összekapcsolása :)
De tényleg, no offense, mert amúgy eléggé eltértünk a tárgytól
Opportunista mikroba 2020.02.28. 13:10:18
Péter 2 2020.02.28. 13:11:59
Opportunista mikroba 2020.02.28. 13:16:19
juhaszvik 2020.02.28. 13:41:20
Először azt hittem, hogy fiatal vagy, azért nem láttad a filmet, de elbizonytalanodtam. Egy több mint 20 éves filmre azt mondani, hogy mai :)
Egyébként igazad van, tényleg millió dolognak lehet örülni a világon.
@Opportunista mikroba: én tinédzserként láttam, akkor tetszett, de nem öregedett túl szépen a film, újranézve már kicsit unalmas és nagyon-nagyon erőltetett. Ráadásul a rendezők későbbi munkái kivétel nélkül csalódások voltak számomra.
Egyébként ma már messziről kerülöm a csilivili akciófilmeket, nem kötnek le. Talán ami tetszett mostanában, az a "Könyvelő" volt, de ott is a sztori miatt. Ha egy akciójelenet (bunyó, lövöldözés, autós üldözés) tovább tart mint fél perc, már ásítozom.
Péter 2 2020.02.28. 14:23:58
Nick-son 2020.02.28. 14:53:52
Im just here for the comments 2020.02.28. 16:29:52
Szubrina 2020.02.28. 16:46:01
Nemhogy 30-ért nem adták neki a 15 ezres kabátot, hanem még 31-ért...azért aki ennyire hülye, sztem őszintén megérdemli.
Szubrina 2020.02.28. 16:50:49
nem tudni mit jelent, h "nincs kanál" kulturálatlan fajankóság
Opportunista mikroba 2020.02.28. 18:32:57
Opportunista mikroba 2020.02.28. 18:45:01
Opportunista mikroba 2020.02.28. 18:47:07
Péter 2 2020.02.28. 18:54:12
Egyéb kérdés?
juhaszvik 2020.02.28. 18:54:21
(Ennyire unalmas az alaptéma??? - kérdem magamtól)
FDToth 2020.02.28. 19:00:16
Szubrina 2020.02.28. 19:03:11
Péter 2 2020.02.28. 19:10:18
Szubrina 2020.02.28. 19:24:30
Egyébként az, h valami társadalomkritika még lehet sci-fi besorolású, attól még társadalomkritika "ébresztő" film marad.
Hiába hiszed, h a sznobizmus a kultúra csimborasszója, nagyon is tévedsz.
Attól, h nézek filmeket még nem jelenti azt, h Győzikét is, sőt miközben neked nyilván van tévéd.
Én 20 éve kibasztam a kukába, mert egy nagy nulla, amit nyújtani tud.
Opportunista mikroba 2020.02.28. 19:25:19
Opportunista mikroba 2020.02.28. 19:26:50
Péter 2 2020.02.28. 19:52:53
Visszalapoznál, és megnéznéd, hogy melyik szavak köré tettem csillagot?
Nem zavar, hogy nézel filmeket. Egy szóval sem mondtam, hogy zavar. Én is nézek. Csak azt mondtam, hogy engem nem érdekelnek az akciófilmek. Semmelyik akciófilm nem érdekel, se ez, se másik. Akkor sem, ha van benne társadalomkritika. Majd ha valaki csinál társadalomkritikát akcióelemek nélkül, akkor lehet, hogy meg fogom nézni. Majd akkor eldöntöm.
A többit csak a kulturálatlansági dumádra kaptad válaszul, magyarázatként, hogy a jelek szerint erősen eltér a kulturális ízlésünk. Ezt is túlélem, hidd el, meglehetősen pontosan tisztában vagyok vele, hogy én a kisebbséghez tartozom. Csak hát sose zavart, éppen ellenkezőleg.
Szubrina 2020.02.28. 20:07:56
Ez a "nincsen kanál" eléggé közismert dolog én erre értettem, nem arra, h valaki nem olvasott vagy ilyesmi. Még te magad is írtad, h "lemaradtál egy poénról".
Nekem pont az ilyenek a kedvenc poénjaim, amikor sok mindennel kell képben lenned, h bizonyos dolgok az asszociáció által viccesek legyenek.
gdobo76 2020.02.28. 21:20:12
aefzuj 2020.02.29. 03:29:14
ebella2 2020.02.29. 05:44:36
Meg kell lenni a döntési szinteknek! Nem véletlenül alakultak ki.
FDToth 2020.02.29. 06:26:20
ebella2 2020.02.29. 07:04:03
Nekem van egy haverom, akinek cca. tízmilliárd forgalmú cége van. Mégis szinte mindenben ő dönt, hiába mondja neki az ember, hogy van száznál több alkalmazottad, nem igaz, hogy nem bízhatsz meg egyben sem. A szinte mindenben döntés, rengeteg időt vesz igénybe. Naponta reggel nyolctól este nyolcig, kivétel a vasárnap és ünnepnapokon (igen, karácsonykor is) mert akkor csak délig, évtizedek óta. (Nulláról kezdte a saját garázsában kialakított irodában.) Neki ez bejött (az életforma is), és nem akar vagy nem tud változtatni.
kaktusz20 2020.02.29. 09:03:19
sZulamith 2020.02.29. 13:36:26
Tikakukac 2020.02.29. 14:19:04
Hogy bzdmeg mindig kell valamit hülyeségen pattogni.
Tikakukac 2020.02.29. 14:19:04
Hogy bzdmeg mindig kell valamit hülyeségen pattogni.
Szubrina 2020.02.29. 17:16:58
Én az eladók helyében tök könnyen lepattintottam volna a vevőt azzal, h biztosan nem a megfelelő módon mosta, főleg, h tök hamar kimosta, ráadásul egy 30-ezres kabátot. (nem tudja bizonyítani, h mosta)
Kabátokat én max, tisztítóba vinnék, pláne egy ilyen árkategóriájút...
2020.03.01. 18:04:30
Nem mindenki lehet otthon a trash kultúrában. Mielőtt még mondanád, én láttam a filmet, de azt gondolom, hogy a "mély" mondanivaló, amit tulajdonítanak neki, inkább csak az átlag akciófilmhez képest számít mélynek.
Szubrina 2020.03.01. 18:08:10
Te és az átlag ember, akiknek gyártják a reklámokat, amiktől én kiszaladnék a világból.
Megnézel egy reklámot és már veszed is a reklámozott cuccot, mert ennyit értesz a világból.
2020.03.01. 18:09:25
Én is így voltam/vagyok vele kimondottan érdekelt a téma, a filozófiai oldala mellett ráadásul IT megközelítésből is, elvileg számomra tuti filmnek kellett volna lennie.
Csak az a baj, hogy kevés kivételt leszámítva az amerikaiak nem tudnak komoly filmeket készíteni (sorozatokat igen), szvsz az amerikai filmipar inkább technikai demó készítés, amely bemutatja és előkészíti a technikát a valódi filmművészetnek, amely viszont ezen a téren pár évtizeddel le vannak maradva.
2020.03.01. 18:17:27
Honnan tudod, hogy én mit fogtam fel belőle és mit nem? Pl. az nem felszínes, hogy egy ilyen megállapítasomból egyből olyan következtetést vonsz le, hogy biztos konzumidióta vagyok, miközben épp te voltál az, aki nemtetszésedet fejezted ki, mert egy kasszasiker film ismert mémjét nem ismerte valaki?
Ha már sci-fi, pl. olvastal már Stanislaw Lemet? Mondjuk az ő munkásságat hová helyeznéd
Szubrina 2020.03.01. 18:36:04
2020.03.01. 18:45:24
Egyszer nem esett szó róla előtte? Konkrétan szerteágazó sci-fi irodalma volt előtte is a témának.
2020.03.01. 18:55:08
Pl. konkrétan az előbb általam említett Stanislaw Lemnek nem egy megközelítése volt a témában, egybként messze nem ő volt az első. Javaslom neked, hogy olvass utána, ha érdekel a téma, ne csak a trash filmekből tájékozódj.
2020.03.01. 19:02:39
A Mátrix nem a témajától, és nem is a téma megközelítésétől trash, hanem a megvalósításától.
Péter 2 2020.03.01. 21:02:48
Megint elgaloppírozod magadat. Maradjunk abban, hogy *te* nem találkoztál ilyen irodalommal vagy gondolattal, ezért *neked* újdonság volt a film alapgondolata.
Szubrina 2020.03.01. 21:04:54
2020.03.01. 21:26:55
Tettél egy nagyon erős állítást, ami egyszerűen nem igaz, nyilván okoskodó fasz, aki ezt szóvá meri tenni. Nem értem mi a bajod a vitával miért tekintesz ellenségként azokra, akiknek más a véleménye valamiről.
Egyébként is, te írtad, hogy foglalkoztat az említett kérdés, ezért is írtam, hogy rengeteg érdekes mű született a témában, nem érdemes a Mátrixnál megragadni. Persze, az jó, hogy sokak érdeklődését felkeltette anno.
Szubrina 2020.03.01. 21:47:15
Veled nem vitatkozom, de ha petike újfent beszól, letépem a golyóit!
Opportunista mikroba 2020.03.02. 11:35:54
Ugye, ezt viccnek szántad? Már az ÓKORBAN több filozófus és író is foglalkozott ezzel a témával. De a filmiparban sem ez az első fim, ami ezt a témát tárgyalja. Az általam említett Truman-show is korábbi, de pl. a Nagyítás c. film, ami szintén idevehető, 1966-os!
Szubrina 2020.03.02. 11:41:21
De amúgy muszáj volt megint belém kötnöd, mivan unalmas a kis életed?
Opportunista mikroba 2020.03.02. 12:02:17
Szubrina 2020.03.02. 12:07:43
2020.03.02. 12:13:13
Tény, hogy a Mátrix hozta köztudatba a témát, de azzal együtt, hogy gyerekkoromban még nem kimondottan kerestem az ilyen témát, és nem is sok sci-fit néztem, olvastam, azért már belefutottam véletlenül is a Mátrix előtt is ugyanilyen témájú filmekbe vagy sorozat részekbe (a Mátrix valamikor késő tizenéves koromban jelent meg). Van olyan köztük, amiknek a címére sem emlékszek, de pl. volt egy Sliders rész, amelyiknek a konkrét sztorija nem (eleve nem robotok csinálták a virtuális világot), de a stílusa nagyon hajazott a Mátrixra, és az már eleve egy film koppintása volt, csak nem tudom minek, jóval a Mátrix előtt.
Szerintem egyébként már Platón filozófiája is tekinthető ilyesminek, ahogy a legtöbb teremtett világban hívő vallás is, hiszen ezek mind arról szólnak, hogy az általunk valóságnak gondolt világot valaki vagy valakik létrehozták, és ez a valaki vagy valakik a mi világunkon kívül élnek.
Az, hogy ez most számítógépes technológiával történik vagy mással, részletkérdés. De pl. a már említett Stanislaw Lem (és még sok más 20. századi sci-fi író) nem egy művében konkrétan számítógépen futó szimulációról írt. A címekre nem emlékszek, de volt ahol a virtuális tér matematikai jellegű volt, matematikai gondolkodásmódú lényekkel, akik konkrétan arról filozofáltak, hogy vajon virtuális-e a tér, amiben élnek, alkotta-e azt és őket valaki. Egyik kedvencem, az konkrétan nem számítógépes szimulációról szól, ahol drogokkal adnak illúziókat az embereknek, miközben teljesen más jellegű (sokkal szegényebb, pusztuló) világban élnek.
Szubrina 2020.03.02. 12:18:54
Én néztem a Sliders sorozatot, de soha nem merült fel bennem hasonló, mint a Mátrix miatt, hiszen ott párhuzamos dimenziókba utazgattak, ami totális kitalációnak tűnik mai napig, nem arról, szól, h amiben most élünk kamu.
Majmász Gedeon 2020.03.02. 14:26:48
Egyébként az Elpusztíthatatlanokat is érdemes megnézni a témában, jóval a Mátrix előtti (1988-as), az átlagember nem is gondolná, hogy mennyi igazságtartalma van. Itt fent is van a teljes film: www.youtube.com/watch?v=gcgGYq0qCDU
Ami pedig a két leghíresebb alapmű: Aldous Huxley: Szép új világ (1932) ill. George Orwell: 1984 (1949)
Szubrina 2020.03.02. 14:40:57
Opportunista mikroba 2020.03.02. 15:06:39
Opportunista mikroba 2020.03.02. 15:09:57
2020.03.02. 15:19:38
Egy konkrét Sliders részre gondoltam, abban egy őrült figura hozott létre egy digitális világot, ahová a főhősök is bekerültek, ő meg nem akarta kiengedni őket.
Konkrétan nem tudhatjuk, hogy szimulált világban vagyunk-e. Ha igen, akkor további kérdés, hogy amely világban megalkották a miénket, az szimulált-e, és így tovább. Ez gyakorlatilag pontosan ugyanaz a kérdés, amit középkori teológusok is feszegettek Isten létezésével kapcsolatban. Mellesleg maga a Mátrix is tele van utalásokkal. Na, szóval csak annyit akartam mondani, hogy a Mátrix olyan értelemben nem nyithatta fel a szemedet, hogy rájöttél valamire vagy meggyőződtél valamiről, mivel egy nyitott kérdésről van szó, amire jó eséllyel nem fogunk tudni válaszolni, mégis érdemes feszegetni.
@Majmász Gedeon:
Anno én is komolyan vettem a Zeitgeistet, de ma már rendelkezek némi gazdasági alapismerettel....
2020.03.02. 15:20:45
Nem értem, szerintem ha szimulált világban élünk, az sokkal kecsegtetőbb ránk nézve, mint ha nem.
Péter 2 2020.03.02. 15:41:44
Szubrina 2020.03.02. 15:44:01
juhaszvik 2020.03.02. 15:44:44
@Zabalint: "mivel egy nyitott kérdésről van szó, amire jó eséllyel nem fogunk tudni válaszolni"
Szóval olyan mint egy vallás, ami a megfigyelhető dolgok helyett képzelt dolgokra összpontosít. Nem más, mint a "fi" a scifi végén.
Persze a filozófiai része egészen szórakoztató, még ha elég szomorú értelmet is rendel az élethez.
Péter 2 2020.03.02. 15:54:48
Hidd el, a legkevésbé sem trollkodni akarod veled (egyébként sem szoktam senkivel a neten sem, élőben sem). Rágd magad át pár ilyen könyvön, és meg fogod érteni, mit írtam és miért. Semmi baj azzal, ha neked éppen a Mátrix jelentette a rácsodálkozást az ilyesmi gondolatmenetekre, nincs ezzel semmi baj. Erre szokás mondani, hogy egy újszülöttnek minden vicc új. Mások meg addigra már túl voltak a fent említett könyveken is.
De attól, hogy rád egy film nagy hatást gyakorolt, még nem kell azonnal anyatigrisként védelmezőjévé válnod. Az csak egy film, olyan, amilyen, a mai amerikai filmek mezőnyében nyilván nem a legrosszabbak közé tartozik, de azért nem a világ nyolcadik csodája sem.
Majmász Gedeon 2020.03.02. 16:12:29
www.youtube.com/watch?v=0HxOMOCwCjk
...és A pénz mint adósságról?
www.youtube.com/watch?v=CvhD9rwaSqE
Majmász Gedeon 2020.03.02. 16:14:55
Szubrina 2020.03.02. 16:23:49
juhaszvik 2020.03.02. 16:24:41
Danielel 2020.03.02. 16:30:48
Eddig szám szerint 12 alkalommal írtam nekik, de egyik se jelent meg, pedig messze jobb sztorik, mint egy szaros trükközés az árleszállítással.
Fos egy oldal ez is.
a fekete krindusz 2020.03.02. 18:20:28
Opion 2020.03.03. 07:43:43
Megtagadják a bekötést, ha nem adsz nekik kézbe 5000 Ft-ot arra, hogy az optikai kábelnek távtartót szereljenek fel. Utána lehet pattogni a Té elérhetetlen ügyfélszolgálatain hogy miért a megrendelőnek kell biztosítani a szolgáltatásuk technikai feltételeit? Ráadásul a szerelő elmondása szerint 5,5 méter magasan kell lennie az optikai kábelnek, miközben a településen vannak alacsonyabb, lapos tetős házak is, ahol mégis be van kötve az új optikai szál. Ők biztos szó nélkül odaadták az ötezret. Ide már kapásból őgy jött ide a fószer, hogy nem lesz jó és le is lépett 2 perc után.
Persze ezt se közlik itt, ugyanannyira hasznos oldal mint a magyar fogyasztóvédelem.
hátezmilegyen 2020.03.03. 11:12:17
:-)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.03.04. 16:20:24
Az elmúlt 12 évben 9 beküldött anyagom jelent meg, kb. 4-5 nem.
A titok a következő:
a) igazi baromságokat kell küldeni; vagy
b) adjál neki valami hangzatos napi.hu-s címet és legyél nagyon vicces, vagy fura; vagy
c) legyél nagyon ostoba, akin majd jó sokat lehet röhögni a hozzászólásoknál
;)