Tékozló Homár

„Itt Debrecenbe semmi gond nincs, itt nincs beteg, jöjjenek szerintem!"

2020.03.17. 15:41 | Homár Rezső | 57 komment

gretel-hansel-700x500.jpg

Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már közel sem laza és nem hogy utazni, de kimozdulni sem ajánlott), nem hajlandó átrakni a foglalást egy későbbi időpontra, helyette arról próbálja meggyőzni a vendégeit, hogy menjenek bátran, ott nekik nem lehet semmi bajuk. 

H. felvette a kapcsolatot a booking.com ügyfélszolgálatával is, akik többször beszéltek már a kedves szállásadó hölggyel, aki ennek ellenére sem változtat az álláspontján. A pénz viszont egyelőre a bookingnál van, amit a szabályzat szerint mindenképp tovább kell utalni neki. 

Nektek hogy sikerült elintézni az aktuális utazások lemondását? Visszakaptátok a pénzt? Átrakattátok későbbire? Mikorra?? Írjátok meg a Homárnak! A negatív élmények mellett jöhetnek a pozitív sztorik is, sőt. 

2020 tavasza, egy csodaszép időszak, mikorra is családi kiruccanást terveztünk a családommal Debrecenbe és környékére. Le is foglaltunk egy kis apartmant, ahova a booking.com-on keresztül elutaltuk a pénzt az ott tartózkodásunkra.

De sajnos jött a koronavírus, és a foglalásunk veszélybe került. Mivel van egy 1 éves kislányunk, egyértelmű volt, hogy a kialakult helyzet miatt nem utazunk sehova, hanem megfogadva a hivatalos kéréseket, otthon maradunk. 

Fel is hívtuk a szállásadót, akitől először a koronavírus állapota miatt kértük a pénzünk visszautalását, amire természetesen nem volt hajlandó. Javasoltuk neki B opcióként, hogy legyen kedves áttenni akkor az időpontot valamikorra nyárra, ha kell rá is fizetünk majd, szeretnénk majd akkor elmenni. Mit ad isten, ebbe sem egyezett bele, majd ránk tette a telefont, később nem vette fel, másik tevékenységekre hivatkozva nem akart velünk kommunikálni. Hosszas telefonálgatások után végre elérvén őt megbeszéltük vele, hogy C verzióként ne utalja az összes pénzt vissza, tegyen el 30%-ot magának, a többit kérnénk vissza, de ez elől is elzárkózott. 

A hölgy kérései és magyarázatai a következők voltak:

„Küldjenek le valakit maguk helyett, testvért vagy bárkit, majd az lelakja.”

„Itt Debrecenbe semmi gond nincs, itt nincs beteg, jöjjenek szerintem.”

„Nem lesz itt lent semmi bajuk maguknak, mi nem vagyunk vírusosak.” 

Sajnálatos, hogy manapság ilyen vészhelyzetben ilyen vendéglátóhelyek, és ennyire szívtelen emberek vannak, akik a koronavírus alatt ebből, ilyen módon húznak hasznot és inkorrektek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bubbii 2020.03.17. 14:31:30

Nem pont ez a vis maior esete?

Mert ha a foglaláshoz kapcsolódik eleve időpont, hogy mennyivel előtte mondhatod le úgy, hogy a teljes összeget visszakapod, akkor nem kell indoklás, lemondod és kész. Ha nincs ilyen időpont vagy már elmúlt, akkor meg vagy mégy vagy bukó... Általában így működnek a repjegyek, a szálloda foglalások... Ettől még nem szimpi a szállásadó , de jogilag sajnos simán igaza lehet. Az utasbiztosítások se fizetnek arra az esetre, ha a vírus miatt nem akarsz elutazni vagy ha önkéntes karanténban vagy. Fizetnek viszont, ha hatósági karanténban vagy vagy meg is betegedtél- feltéve, ha volt útlemondás kiegészítőd. Sokan járnak most ugyanebben a cipőben sajnos.

ekat 2020.03.17. 14:32:53

Nekem egy német utazási iroda nem hajlandó visszatéríteni egy floridai minikörút előlegét, úgyhogy elég behatóan utánaolvastam mindenfele, sajnos 'az utazástól való félelem / aggódás' jogilag - még mindig - nem elég lemondási ok. Bár akkor még nem szólongatták fel az embereket, hogy ne menjenek sehova.
Ja és szerintük április 26-án nyugodtan el lehet utazni, pedig mérget veszek rá, hogy akkor sem lehet majd az USA-ba beutazni, és hogy le kell majd mondaniuk.... És akkor minden visszajárna hivatalosan, de azért nem fizetem be most a maradék 85%-ot, hogy aztán esetleg valamiért azt se lássam viszont...
Még jó, hogy a külön vett repülőjegy (SWISS) legalább módosítható, csak tudnám, hogy hova. :) Januárig ad csak meg az átfoglalás dátumokat.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2020.03.17. 14:33:52

Poszter miert nem mondja le a bookingon keresztul? Egy kattintas.

a fekete krindusz 2020.03.17. 14:38:29

ez lesz a non-refundable opció a bookingot. Vajon a non-refundable az tényleg non-refundable , vagy vis maior esetén refundable?

ekat 2020.03.17. 14:39:41

@Firestarter.18:
?
De a kattintás nem ad vissza pénzt.

ekat 2020.03.17. 14:43:08

Ez a vis maior mindenki szempontjából az.... ők se okolhatók jobban a koronavírusos mizériáért, mint a posztoló, viszont náluk az igazság (mármint jogilag), meg a pénz....

KaTe 2020.03.17. 17:46:40

A repülőtársaság se adja vissza a jegy árát, csak abban az esetben, ha a reptér nem fogadja a gépet. Ebben az esetben akkor járna vissza a pénz, ha Debrecen városába beutazási tilalom lenne. Nem?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.03.17. 18:25:58

Azért most egész más a helyzet. Most már nem a nyerészkedésről szól a dolog. Konkrétan a megélhetésük múlik rajta, hogy visszaadják-e a pénzt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 18:37:49

@KaTe: pontosan. A lényeg hiányzik a rinyából: ez egy non-refundable foglalás. Nem jár vissza. Kérni lehet, a szállásadó meg eldönti, hogy jófejségből lemond-e a neki járó pénzről. Nem mondott, tessék elfogadni, máskor meg lemondhatót foglalni, ha nem tetszik a rendszer.

230e 2020.03.17. 19:25:34

@Fillér B. Gusztáv: Gyerekkel különösen rizikós nem lemondható szállást foglalni, viszont ha tényleg ekkora gebasz jön, akkor a hosszabb távra tervező szálláskiadó lehetne rugalmasabb. Mi a jövő héten utaztunk volna, tegnap jött az e-mail, hogy két opciót ajánlanak. Lemondás esetén elvész a befizetett 30% előleg, de ha az átfoglalást választom, akkor nem veszik el, és év végéig fel tudom használni azt, ez szerintem korrekt megoldás.

bElannaTorres 2020.03.17. 20:19:19

Debrecen... - az új főváros :D

AlexAston 2020.03.17. 20:53:46

Mikor lett volna az utazás.
Amúgy alap, hogy előre nem utalunk, és kész.
Vagy elmondható szállást kell választani eleve.

kewcheg 2020.03.17. 21:00:36

Mondjuk a debreceni bikanyakú "jáóvana" cívisek sose a nagyvonalúságukról voltak híresek....

kewcheg 2020.03.17. 21:02:32

Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem úriemberek,hanem ugyanolyan zsírosparasztok mióta áll a "városuk".

Darth Revan 2020.03.17. 21:05:54

A taho parasztsag csimborasszoja

en is altalaban fixen szoktam szallast foglalni, mert ugy olcsobb, most azonban irt a szalloda, hogy most azt is lehet modositani

kaqxar007 2020.03.17. 21:23:43

@a fekete krindusz: a non refundable is refundable , Velem tavaly tortent, h elneztem a naptarat a booking oldalan egy hettel. szalloda fogalaskor. es erre csak 1 hettel az indulas elott jottem ra. mikor felhivtam oket, h tudnanak=e segiteni, akkor megprobaltak a szallodaval egyeztetni (atrakni a foglalast a tenyleges idopontra) majd mikor a hotel kozolte, h arra az idopontban tele vannak. akkor inteztek egy masik szallodaban helyet nekem. Es csucspoen ,h masnap kuldtek egy e-mailt amibel ok kertek elnezest azert h masik szallodaba kell menjek, es adtak egy 50% kupont a kovetkezo foglalasra. :o)

kaqxar007 2020.03.17. 21:26:11

@kaqxar007: bocsika, 50$ nem 50% , nem terjesztunk remhireket. meg bezarnak :oP

mindenannyi 2020.03.17. 21:36:53

@Peti817172M: Ha átfoglalni sem hajlandó, akkor gyakorlatilag szolgálatatás nyújtása nélkül szeretné elrakni a poszter pénzét. Ergo ez nyerészkedés, semmi más.

kewcheg 2020.03.17. 21:59:39

@mindenannyi: pontosan.Pláne ilyen helyzetben meg aztán bármikorra át lehetne foglalni, a szálláshelyek még hónapokig félig se lesznek...

2020.03.17. 23:03:44

@kewcheg:
Amikortól nem lesz koronavírus para, már lesznek foglalások, korábbra meg a posztoló nyilván maga sem akar.

Másrészt a booking.com-on mindig világos szabályok vannak, előre tisztázott lemondási határidő. Olyan is van, amikor lemondási lehetőség nélkül olcsóbb. Azaz ha lett volna lehetősége, a posztoló lemondta volna, de ő úgy szerződött, hogy ekkor már nem volt. A szállásadó nem köteles ilyenkor ehhez képest engedni. Emellett pedig nincsen olyan rendkívüli kormányrendelet, ami a járvány miatt tiltaná a belföldi szállásadást, a posztoló amúgy jogos óvatossága pedig a saját döntése.

Egyébként éppen ezért fontos kérdés mindig, hogy van-e lemondási lehetőség, és ha van meddig, mert bármi megtörténhet addig.

Aurevol 2020.03.17. 23:33:37

Nagyon téved aki itt vis maior-t emleget. Vis maior-ra a teljesítésre kötelezett vállalkozó hivatkozhat, a megrendelőt csak a különböző lemondási és elállási biztosítások védhetik. Ráadásul a vis maior esetében a szolgáltató az eddig megfizetett díjat megtarthatja, és épp a vis maior miatt nem kell - mert rajta kívül álló okból nem tud - teljesíteni. Tehát ha a megrendelő bármely okból (nincs kedve, gyerek beteg, utazási tilalom, haláleset, stb.) nem veszi igénybe a megrendelt és kifizetett szolgáltatást, az a megrendelő kockázata. Természetesen a legtöbb helyen humánumból ezt nem ilyen sarkosan alkalmazzák, és akár a Booking is megpróbálhat nyomást gyakorolni a szállásadóra (lepontozás, kizárás, stb.), de jogilag nem kötelezheti. Ez szimplán "csak" bunkóság. Viszont jó helyen jár a posztoló, mert a Homáron többet veszíthet a szállásadó, mint amennyi pénzhez most ragaszkodik... Nyugaton ezért (is) segítőkészek ilyen helyzetben, mert tudják mekkorát lehet bukni bunkósággal.

fda 2020.03.17. 23:43:03

Ha a szállás nem lemondható, akkor nem lehet lemondani.
Persze, veszteség. A másik félnek is, de az sose számít, csak én. Ugye?

Diesunddas 2020.03.18. 04:02:33

Nekem Thaiföldre voltak hotelfoglalásaim amiket a vírus miatt lemondtam, kb. egy héttel érkezés előtt. A teljes árat megtartották a hotelek, egy centet sem engedtek el a foglalási árból.

aefzuj 2020.03.18. 05:45:13

Majd most megtanulja a sok kis csíra, higy a pénz csak egy színes papír minden valós érték nélkül. Sajnos elfelejtette az imbecil fogyasztói társadalom majd' összes tagja, hogy valójában a természet az úr és azt egyáltalán nem érdekli a GDP meg a többi adósrabszolga faszság. Ha minden jól megy, az összes tücsök megtanulja pár hónap alatt, hogy aki nincs felkészülve a recesszióra, annak hamar kitágítja minden testrését a természet lágy ereje. Jó szórakozást hozzá, az egyik napról a másikra élésnek ezennel vége.

havrilla 2020.03.18. 05:46:36

@bElannaTorres: Te vagy az ügyletes ostoba?

aefzuj 2020.03.18. 05:58:49

Hát, eddig szerencséje volt annak, aki fél évre előre lefoglalt szállást intézett magának az utazásaihoz, mert eddig nem jött közbe semmi akadály. Csak ugye az élet eredendően bizonytalan és most tanulja meg a posztháborús européer nyámnyila fogyasztó, hogy rohadtul semmi sem biztos az életében és nem lehet hónapokra előre tervezni ilyen társadalmi berendezkedés mellett. Mert nincs az a sámán, aki mindent lána előre. Tervek vannak, csak az olyan, mint a sötétszoba a fotólaborban. Minden megy szépen, megvannak a negatívok és készül mindenki az évi rendes fotóelőhívásra (nyaralás), már azt is látván a negatívokból, hogy milyen szép képek lesznek hamarosan. Aztán jön az aktuális válság/vírus/bármi, berúgja az ajtót és felbassza a villanyt a sötétszobában. A sok készületlen meg csak hápog, hogy ez mi a franc volt és akkor most nem lesznek képek?

Most még megy a hőbörgés, mert még arról szólnak a hírek, hogy ez csak egyszeri kellemetlenség, átmeneti leveshajszálosodás csupán.

Majd kialakul, de benne van a pakliban az is, hogy egyre súlyosabb járványoknak nézünk elébe egyre rövidebb időközökkel. Sajnos ez sem zárható ki. Könnyelműség lenne ezzel nem számolni, mint lehetséges problémával.

Mayerling 2020.03.18. 06:03:36

@Fillér B. Gusztáv: Teljesen igaz, amit írsz, a "free cancellation" opció mindig drágább, mint a "non-refundable" amikor jóval olcsóbban kapod, de tied a rizikó, mert nem tudod lemondani a szállást, ha közbejön valami.

metartADMIN 2020.03.18. 07:03:39

nekem nem booking,
de csak uj idopontot ajanlottak egy szallodaban...

mi a jogi tenyallas, homar?!

2020.03.18. 07:29:25

Hát erre a szállásra menjen az,akinek "hasmenése" van!Wc papirt ne vigyen ott a tulaj!

ekat 2020.03.18. 09:59:44

OFF
Hogy került az Indexen a címbe(-hez) a hiányzó n-betű, annyira nem bírta nézni valaki? :)

Szakamoto Csijo 2020.03.18. 10:08:21

Volt egy wellnesshétvégés foglalásunk az egyik termálhotelbe, all inclusive ellátással, büntetlenül lemondás lehetőségével az utazás előtti napig. Előlegként befizettük kb a díj felét-kétharmadát.
Végül a hétvégén (de még hetekkel a tervezett utazás előtt) lemondtuk, amire automatikusan vissza kellett volna utalni a pénzt, de egyelőre ez nem történt meg, a szálláshely nem jelzett problémát. Mennyi ennek az átfutása amúgy? Szép-kártyáról van szó.

XII.Hadosztály 2020.03.18. 10:08:37

Én pont ma mondtam le a “leszvasaló” oldalán egy debreceni foglalást díjmentesen - amit azért tehettem meg, mert nem foglalok előrefizetős helyen.
Sajnálom a postert, mert kifogott egy nyerészkedő gennyládát. :(

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2020.03.18. 10:12:21

"oké, megyek. mikor vehetem át a ... ehhe-ehhe-khh-KHH-hrrr- ... bocsánat, szóval mikor vehetem át a kulcsot?"

csizkek 2020.03.18. 10:33:09

Vis major eset. Szallasado jofejsegbol visszaadhatja. En sem adnam ha szarul all a bizniszem es napi problemakat okozna. Erre vannak a storno biztositasok. Felesleges a rinya

a fekete krindusz 2020.03.18. 10:34:20

@XII.Hadosztály: 14 napon belül. Kvázi felmondtad a szerződést.

bElannaTorres 2020.03.18. 11:32:09

@havrilla: Te meg az ügyeletes buta fasz.

Sluck Ödön 2020.03.18. 11:33:06

"Nem lesz itt lent semmi bajuk maguknak, mi nem vagyunk vírusosak. " Ok, akkor megyünk, de nem baj, ha esetleg viszünk akkor? Szerintem menjetek. Most és soha többé.

ebella 2020.03.18. 11:35:20

@230e: Ez a korrekt viselkedés ilyen esetben, nem a tételes jogra hivatkozás. És biztos vagyok benne, hogy hosszú távon kifizetődőbb is.

ebella 2020.03.18. 11:41:50

@aefzuj: Nagyon szar életed lehet, hogy mindenkit ennyire utálsz, akinek kicsit jobban megy. Jobb volt Kádár alatt mi? Talán keményen kellene dolgozni és neked is lenne! Más is úgy tesz.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.03.18. 12:33:50

@aefzuj: te meg két lakattal, hevederrel zárod be az ajtódat, így nem rúgják rád, de mikor rosszul leszel a vegyszergőztől, nem lesz, aki megmentsen, mert ki vannak zárva ;)

bati67 2020.03.18. 12:36:30

Mi a haverokkal New York-ba indultunk volna múlt hét csütörtökön (12-én) délben. De reggel bejelentették a péntektől élő amerikai beutazási tilalmat, úgyhogy nem indultunk el (mert hogy majd hogy -és mivel- jövünk haza egy hét múlva?). A légitársaság (LOT) átfoglalta a jegyünket októberre, az amerikai szálloda meg azt mondta, hogy az első éjszakát kell kifizetnünk, a többit visszautalja.

Gösser söralátét 2020.03.18. 14:32:50

Valami bugos a sztoriban.
Búkingon soha nem kellett előre fizetni. Ha a szálloda akarja előre a lovettát akkor lejjebb teker 8 sorral és van még 20 hely 200 méteren belül, amelyiknek nem kell utalni.
Utazás előtt néhány nappal nem lehet már lemondani, előtte egy gomb oszt szevasz.
Ma mondtam le a májusi foglalást, a kutya nem kérdezett semmit, volt kb. 5 másodperc.
Poszter valamit nagyon benézett, ezért ne másokat ekézzen.

FPéter 2020.03.18. 15:14:07

kicsit kellett volna tüsszögni, köhögni, hörögni a telefonban, meg mondani, hogy most jöttél haza Olaszországból és belázasodtál... még ő fizetett volna nektek, hogy ne menjetek

Túl sok felhasználó 2020.03.18. 15:20:20

@a fekete krindusz: a non ref. az non ref., nincs semmi vis major ilyen foglalásnál. Sokat vitatkoztam már spórolós vendégekkel erről, de tíz percnél többet nem vagyok hajlandó rájuk szánni, mindig javaslom nekik, hogy vitatkozzanak a bookinggal, ha már arra hivatkoznak, hogy a bookingnak kötelessége, és én majd megkapom a magamét... Olyankor mindig jön fél órán belül egy hívás a bookingtól, hogy kivételesen nem lennénk-e hajlandóak, én még közlöm, hogy nem. Ennyiben szoktunk maradni.

_Akecheta_ 2020.03.18. 15:49:31

Szimplán nyerészkedni szeretne a kedves Utazó, olyan szolgáltatást szeretne (lemondható foglalás), aminek nem fizette ki az árát.
Máskor rá kell dobni a szállásárra azt az 1-2 ezer forintot, és nem kell aggódni a vis major miatt. Mindenesetre eléggé unszimpatikus, hogy vérszívóként nyerészkedni akar a szállásadón. Szerintem vis major esetén mindeki a saját kárát viseli.

Még arra kíváncsi lennék, ha a kedves férjeura bérét nem fizetné ki a munkáltatója (koronavírusra hivatkozva), akkor az mennyire lenne vis major. Hm?

csárlszbrunzol 2020.03.18. 17:40:25

@aefzuj: Nagyon sok, hosszú, kemény, lemondásokkal teli éveket látok, amelyek miatt mostanra már semmi másod nincs, csak a káröröm.

cmx85s 2020.03.18. 18:24:55

Netes vásárlásért nem fizetünk előre, szállást csak lemondhatót foglalunk, figyelve a határidőre.
Igen, a szállás drágább így, az áru utólagos fizetéséért általában plusz költséget kell fizetni, de minden esetben tudom, mennyit fizetek.
A szállás tulaja jogosan nem akarja visszaadni a pénzt, neki nem lesz másik ügyfele erre az időpontra. A poszter meg eldönti, h spórolni akar és "lelakja" a pénzt, vagy benyeli a veszteséget.

Etniez 2020.03.18. 18:32:06

Ha én lennék a posztoló, akkor lemennék a Moszkva térre és megkeresném a két legbüdösebb hajléktalant, átíratnám a nevükre és odaszállíttatnám a hotelbe.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2020.03.18. 18:42:44

@cmx85s: úgy bírom ezeket az általános T/1-ben megfogalmazott qrvanagy világbölcsességeket. Ha mittomén 2/3-ába kerül a nem lemondható a lemondhatónak, akkor miért ne foglalnám be? Én vállalom a kockázatot, ez olcsóbb, eldöntöm, ennyi. Háromból egynél több nem fog átlagban elmaradni, nem jön minden héten lepra meg tornádó, meg családi ok sem.

Túl sok felhasználó 2020.03.18. 20:54:01

@Comandante en Jefe: Ebben teljesen igazad van, viszont ha mégis jön a lepra (corona, akármi), akkor ne nehezítsd meg az életemet- illetve más szolgáltató életét- azzal, hogy felhívsz, és órákig próbálkozol a "Nem lehetne mégis?" kérdéssel.

cmx85s 2020.03.18. 21:06:19

@Comandante en Jefe: eldöntötted, kifizetted. Nem utólag panaszkodsz, h Jaj, nem tudok elutazni, és a szemét szállásadó nem adja vissza, Joga van hozzá, ha jófej akar lenni (és sok a bevétele amúgy), akkor esetleg visszaadja (egy részét). De nem köteles.
Elfogadtad, kifizetted.

Im just here for the comments 2020.03.19. 05:52:55

@Gösser söralátét: rengeteg előre fizetős szállás van a bookingon, ezek gyakran nem visszatérítendők lemondás esetén. Valószínűleg egy ilyet sikerült bedoglalni.
süti beállítások módosítása