Olvasónk sok sok csata után nyert háborút az iStyle szervizeseivel. Hiába kötött monitort a Mac Mini-re, kép semmi, a megoldás újra és újra semmi, végül 3 szervizelés után kapott egy tanácsot, ami működni látszik. Mellé pedig ajándékként egy átbökött borítást.
2019 márciusában vásároltam egy 2018-as Mac Mini-t, közel félmillió volt. Van egy DVI-os LG monitorom ami DVI-HDMI kábellel kötöttem a géphez. Egy darabig jó volt, aztán egyszer csak kép helyett teljes sötétséget látok a monitoron. Ha a kábelt kihúztam és újra bedugtam, akkor következő ki és be bekapcsolásig volt kép átmenetileg, de a konvencionális gyógymódok hatástalanok voltak (PRAM reset and stuff...) Egy kábelcsere sem oldotta meg. Az Apple hivatalos doksija szerint a DVI-os monitorok adaptálhatóak a gép HDMI jére.
Ráírtam az iStyle FB oldalára, ahol eddig rendes választ kaptam a stafftól, de azóta bedobták az unalmast és egy automatizált chatbotot állítottak be, ami bár megígérte nekem, hogy dob majd egy munkatársat, ez második próbálkozásra sem történt meg.
Szóval viszem a gépet szervizbe *másodszor*, mert egyszer voltam már azzal, hogy hangokat ad a gép ami NEM ventilátor. Persze kiderült hogy normális, hiszen terhelés alatt szoktak a gépek coil whine szerű hangokat adni, és ez alól a félmilliós gépem sem kivétel sajnos, amiben egy 8. gen. hexa i5 ös dolgozik, és amit egy olyan cégtől vettem, amely a csendes gépeiről (volt) híres.
Ez akkor is jelentkezik amikor egyedül a Word van nyitva, vagy a Visual Studio-ban gépelek.
Szóval elvittem megint, és most azt az üzenetet kapom, “HDMI porton nem ad képet” és hogy “szükséges eljárás: alaplacsere.”
Alaposan átnéztem a gépet visszaadáskor karcokat keresve, mivel a leadási papírral együtt feltétlenül aláíratják hogy sérült a készülék, akkor is ha nem.
Akkor még nem volt baj, de a srác azt mondta, gondolom arra tekintettel hogy szombat volt, hogy keressem a szervizt hétköznap ha panaszom akad. Egyértelmű, nem? (Nem.)
A gép csak egy darabig volt működőképes, egy bizonyos ponton elkezdte csinálni a régi mániáját.
Bevásároltam adapterekből meg kábelekből, még az Apple márkást is kipróbáltam, meg egy másik DVI os montort is de az eredmény ugyanaz volt, tehát *nem lehet baj a monitorral vagy az adapterekkel*.
Elmentem *harmadszorra* is a szervizbe, folytatva az utam afelé, hogy használatba vehessem a “plug and play” gépemet amit a hozzá nem értő emberek célcsoportjának tervez az Apple.
Ugyanaz a szöveg: “HDMI porton nem ad képet” és a kíséret mellé: “szükséges eljárás: alaplapcsere”.
Külön kértem tőlük, hogy frissítsék az oprendszert. hátha az a ludas, de ehelyett csak tettek egy megjegyzést, hogy:
“Most már figyeljek oda az adaptereimre, mert egy alaplap nem adja meg magát ilyen könnyen.”
Visszaadáskor nem figyeltem a karcokat már, megbíztam bennük, és amúgy is már mondták, hogy majd kereshetem megint a szervizt ha panasz adódna esetleg.
Otthon előzetes megérzéseim miatt frissítettem az operációs rendszert, amitől azonnal elkezdte ugyanazt a szarságot.
Ekkor a neten keresve látom, hogy a Mojave utáni frissítés sorozat valójában rengeteg embernek okozott hasonló, vagy pont ugyanilyen problémákat.
Azt javasolták, vegyek egy HDMI-s monitort, mert az biztos működni fog vagy a HDMI, vagy a Thunderbolt porttal a frissítések közt.
És egy új monitor valóban megoldotta az ezek alapján egyértelműen szoftveres problémát.
De mi ennek az olvasata?
Az, hogy az illetékes személyek (szervizesek) nem tudtak az egészről, vagyis nem voltak kompetensek megállapítani hogy a saját terméküknek igazából semmi baja hardverileg.
Ebből kifolyólag amennyiben nem lett volna még garanciális a gép, mind a két alaplapért kifizettettek volna velem többszázezres nagyságrendű összeget, hiszen a RAM on kívül minden hozzá van forrasztva.
De végül is nincs baj, mi?
Pár nappal később látom, hogy a gépház asztroszürke borításán van egy nagyon kicsi fehér elváltozás, mert ott valami hegyes cucc átbökte. 3 szor voltam szervizben!
Ha az alján lenne akármi nem is baj, hiszen ott súrlódásnak lehet kitéve esetleg, de a tetején azért irritál, még ha ilyen kicsi is.
Mivel azt mondták, panasz esetén fordulhatok a szervizhez, elmentem, de azt kaptam, hogy bár szívesen kicserélné, ezt senki sem fogja kifizetni és ragaszkodni fognak az álláspontjukhoz, és hogy ha ragaszkodom egy alumíniumház cseréhez, akkor 57.000 forintért lehozzák nekem a csillagot az égről.
Írtam az istyle szerviznek, hogy a körülményekre tekintettel nem hajlandóak-e egy monetáris kompromisszumra.
Mit kaptam?
Először ugye a srác azt mondja, hogy ha panaszom van, keressem megint a szervizt.
Most éppen azt, hogy nem tudnak segíteni, hiszen nem szóltam ott rögtön átvételkor senkinek, hogy most azonnal csináljanak ezzel valamit, és hogy több mint egy hét telt el aközött, hogy átvettem a gépet és újra bemutattam nekik.
Ami persze nem teljesen igaz, mert direkt nem azt számította fel, hogy 5. nap már lefoglaltam az időpontot a szervizbe a panaszkodáshoz, hanem hogy valami 7+x edik nap múlvára kaptam az időpontot.
Persze lehet vitatkozni, hogy amikor azt mondták, hogy keressem újra a szervizt hétköznap akkor éppen szombat volt, de ha ennyire komolyan veszik, hogy átvételkor miket mond az ügyfél, akkor *nem szabadott volna az átvételt a szervizzel összekeverni*.
Csak meg akartam osztani ezt a kis történetet, mert különben nem ér annyit az egész hogy foglalkozzak ezzel a továbbiakban.
Az utolsó 100 komment: