Tékozló Homár

Varázslatos időutazás a Digi ügyfélszolgálatán

2020.04.03. 11:00 | Homár Rezső | 32 komment

via GIPHY

Igazi klasszikus hibabejelentős kálvária Tamásé, aki egy különös, Digis időhurokba is belekerült, amikor egy bejelentése két nappal később bukkant fel a rendszerben. Épp ezért aznap már hiába telefonált, de úgy néz ki, hogy a helyzet attól sem lett volna jobb. A 72 órák újra és újra eltelnek, a letöltési sebesség pedig még mindig harmatos.264_1.jpg

Az van, hogy a Digivel 1 hónapja ádáz harcot vívok, mivel az ígért 300 mb/s-os letöltés helyett kapok maximum 20 mb/s-ot. Ezzel nincs probléma, először a mi routerünket hibáztatták, vettem újat, azzal se volt jó, megint azzal jöttek, hogy a mi roterünk a szar. Oké, végül meggyőztem őket, hogy nem, azt mondták, hogy 72 órán belül javítják a hibát, mivel akkor már fél mb/s-os letöltési sebességgel rendelkeztünk (aki nem tudná, az 20 éve volt menő, konkrétan Vissza a Jövőbe effektus). Ez volt 17-én.

23-án felhívtam őket, hogy mégis mi a tosz van, miért nem jött senki, miért nem jelentkezett senki, miért vesznek semmibe. "Hát tényleg nem nyúlt hozzá senki és nem ment ki senki, de 72 órán belül mostmár tényleg megyünk!" Ok, akkor 72 óra megint, türelmes ember vagyok.

25-e van, elmegy az internet, felhívom őket, hogy már megint nem jó a szolgáltatás, erre kapom a választ, hogy tudják, mivel 10:40-kor érkezett már egy hibabejelentés a részemről (???), nem kell még egyszer bejelenteni. Hiába mondtam az ügyintézőnek, hogy nem, én most hívtam őket először (10:53-kor), ő váltig állította, hogy márpedig erről a számról, erről a címről és erről a megrendelőről lett bejelentve.

A végén kiderült, hogy a 23-i bejelentés lett rögzítve 2 nappal később, tehát 25-én 10:40-kor, majdnem 48 óra csúszással. Most megint 72 óra várakozás, de már nem fűzök hozzá túl sok reményt.

2020-ban ez amúgy tényleg megtörténhet, itthonról kell dolgozzak, de nem tudok, mivel 1 órás munkáim mennek kárba azért, mert nincs internet, és nem veszem észre, és én vagyok a hibás - valóban.

Kérdésem: mit lehetne csinálni, hol lehetne hivatalos panasszal élni, egyáltalán lehet-e, ha nem én vagyok a szerződött fél? Ugyanis ezzel takaróznak, hogy nekem nem adhatnak ki semmit, hiába tudom a szerződésszámot, hiába tudom a szerződött fél (édesanyám) születési nevét, idejét, helyét, illetve az anyja nevét.

 A bejelentés módja benne van az ÁSZF-ben, attól eltérni nem szép.

Kedves Olvasó! 

A szolgáltató általános szerződési feltételi részletesen meghatározzák a hiba bejelentésének módját, kötelező tartalmi elemeit, a nyilvántartásra vonatkozó szabályokat, illetve a hiba elhárításának határidejét is. Ezek közül ki kell emelni, hogy a szolgáltató köteles az egyes bejelentéseket nyilvántartani, a hangfelvételeket visszakövethető módon rögzíteni és az adatkezelési szabályok betartásával egy évig megőrizni. A szolgáltató az érdekkörében felmerülő hibát köteles legkésőbb 72 órán belül elhárítani.

A hiba elhárításának nem lehet akadálya, hogy azt nem az előfizető jelenti be személyesen. Jelen esetben a hibabejelentés rögzítése késedelmesen történhet meg és ez okozza a hibaelhárítás megkezdésének késedelmét.

Ezzel kapcsolatban javasolható elsősorban a szolgáltató részére írásos panasz megtétele, amelyre a vállalkozás köteles szintén írásban, indoklással ellátott választ adni 15 napon belül. Ha a szolgáltató válasza ellentétes az általános szerződési feltételivel, illetve a cég részéről követett eljárás feltehetőleg ellentétes a jogszabályi rendelkezésekkel, akkor ezzel kapcsolatban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz tehető bejelentés.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guANoiD 2020.04.03. 11:30:47

Átérzem a helyzeted, és is voltam Digi-s, tudom mekkora szívás.
Ha megfeszülsz sem tudsz mit csinálni, ha nem optikán kapod a netet.
Javaslom válts szolgáltatót, ha van rá lehetőséged.
Ezzelaz indokkal próbálhatod felmondani a szerződést hűségidőn belül:
"A szolgáltató megszegte a szerződést a szolgáltatás nem nyújtásával, tehát ezzel a magatartásával eláll a szerződéstől."
(fontos hogy a szolgáltató áll el a szerződéstől, nem pedig te, különben kötbért kell fizetni a hűségszerződés miatt)

Kelpo 2020.04.03. 12:01:19

Panelba sose vót baj a digivel, mindig jőttek a bítek rendesen drótokon. Nálatok lehet az ősi román Digi van.

a fekete krindusz 2020.04.03. 12:23:33

rengetegen küzdünk ezzel mostanság.

Derontulon 2020.04.03. 12:39:38

Legalább elérted őket és nem csak robotokkal társalogsz, mint a trénél.
Ha meg nincs más szolgáltató a környékeden, úgyis baszhatod, marad a mobilnet agyonárazva.

Lalikám 2020.04.03. 12:46:10

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

KaTe 2020.04.03. 14:05:20

Kedves posztoló. Azért a routered és a számítógéped között is lehet egynéhány dolog, ami nem megfelelően működhet. Pl. a vezeték nélküli adapter, vagy a hálózati kábel amit használsz. Másrészt, UPC(vodafone) -nál létezik(létezett?) műszaki segítségnyújtás, ahol a központból rámértek a modemre és nézték hogy pl. nincs -e csomagvesztés. Ha valami gond volt, akkor másnap küldték a szerelőt, aki a helyszínen hárította el a hibát. A régi szép idők, ugye...

HarryKlein 2020.04.03. 15:59:10

Nem a témába vág, szóval bocs, de az aktuális hálózatfejlesztési állapotokról hogy lehet információkat szerezni, azt esetleg tudja valaki? :)
Nálunk kb másfél éve mondták, hogy mindjárt itt az optika, azóta semmi, jó esetben van egy 1.3MB-s netünk, de havonta könyörgünk a t-comnak, hogy legalább ennyi legyen, mert folyton szakadozik. Persze a t-com az egyetlen itt. Most, hogy ketten dolgozunk itthonról elég nagy szívás.
Budapest, 2020

Zuzer78 2020.04.03. 16:06:57

Upc botrány szar volt, azóta 9 éve digi van, azzal nincs gond. Amúgy a lassú sebesség a betárcsázós, isdn és adsl volt anno.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.04.03. 18:44:17

A mai, túlterhelt időkben a 150 megás matávos csomagom is 35 mbit körül tud a valós életben a speedtestek szerint. Amikor iskola időben két gyerek lóg a Zoomon, mert online órája van, plusz valamelyikünk még céges videokonferenciát is nyomna, akkor már kicsit karcsú, de azért még megélünk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.04.03. 18:46:58

@Zuzer78: Wow Barbie! Amikor az 1200-as disznóverő felküzdötte magát 300 kbitre, az nagy királyság volt, akkor volt esély, hogy reggelig lejön a vírusirtó frissítse, meg a HIX-móka digest. (1997-98 körül)

Zuzer78 2020.04.03. 19:23:05

@Csokis: bizony. Az internet mondjuk nem volt tele animálva akkor még szerencsére.

P1sty 2020.04.03. 20:18:56

A szerződést mondjuk nem látom, de egy valag pénzbe lefogadnám, hogy a 300 Mb/s melett azért szerepel ott egy kisebb érték is, ami a garantált sávszél, ez általában a nagyobb érték 5-10%-a szokott lenni. A nagyobb érték csak azt jelenti, hogy a sávszélt nem korlátozzák alatta, de a hálózat terheltségétől függ, hogy épp mennyi a letöltési sebeséged.

P1sty 2020.04.03. 20:21:45

@Zuzer78: 56ks modemmel simán lehetett indexet olvasgatni. Persze az olvasgatás csak kapcsolat nélküli módban, mert ment a telefonszámla... Régi "szép" idők...

KaTe 2020.04.03. 20:47:42

@P1sty: A 100/100-as netnél is 40/30 -at garantálnak, szóval azért óvatosan azzal a valag pénzzel...

Reactor 2020.04.04. 02:42:12

Digi-Dagi-Daganat kergeti a halakat... :D

ebella 2020.04.04. 04:02:36

A Digi jó egy évtizedig szolgáltatott nekem. Voltak, hibák de a még tolerálható kategóriában. (Mondjuk az idegesített hogy a szerződésszámot kérdezték minden hibabejelentésnél, mert nem elég a címem, nevem, meg az a telefonszám amit ők adtak és ellenőrizni is tudják, hogy arról telefonálok /persze, ha nem a telefonvonal volt tropa/, de ezt is elviseltem.) Egyszer duplájára emelték szó nélkül az előfizetést. Mondom ezt hogy? Azt mondták, lejárt a hűségidőm és innen hatezer valamennyi. Mondom lejárt, de nagyon régen. Nem baj, ők a szerződés szerint emelhetnek. Mondom valóban nem baj, csak akkor felmondom a szerződést. Azt mondja a dagi csaj a ügyfélszolgálaton, írjak egy levelet a központjukba, és akkor talán olcsóbban adják. Mondom, nehogy már könyörgő levelet írjak nekik. Nem vagyok együttműködő mondja ő. Ja, mondom abban semmiképpen, hogy dupláját fizessem mint eddig, ugyanazért. Felmondom. Ráadásul ott az ajánlat háromezer hétről, gyorsabb nettel és öt forintos bármilyen irányba (mobil is) érvényes telefondíjjal. Írásba foglaltuk a lemondást. Harmadnap jött volna az új szolgáltató (azóta is ő van, vagy három éve most már, egyszer sem volt semmi hiba), éppen aznap telefonálnak a Digitől, hogy úgy döntöttek, maradjon a háromezer. Mondtam, most már nem. Én nem csinálok segget a számból. Ha ezt ott akkor az ügyfélszolgálaton mondja a kis dagi, nincs is ügy. Levettek két hónapig plusz három-háromezerre, de elnézem, annyira nem fontos, csak nem szeretem ha hülyének néznek. Most mondom, már mindjárt itt az új ember, és szerlik a cuccot és, még hűségidő sincs.

Azóta az újnál bő húsz százalékkal drágább az új kuncsaftoknak, de a régieknek továbbra is háromezer hétszáz, plusz az öt forintos telefon percdíj, ami nekem legtöbb eddig ötszáz forint volt, de van amikor egy plusz forintom sincs, mert otthon nem kezdeményeztem hívást.

ebella 2020.04.04. 04:14:44

@Lalikám: Akkor még nem is éltek itt románok. Sőt oláhok se, meg az oláhok elődei a vlachok is csak a Közép-Balkánon terelgették a nyájaikat, nem is álmodtak a Kárpát-medencéről. Akkor még (vagyis inkább a tizenkettedik-tizenharmadik században) Kumániába (nagyjából a mai Moldova), is betelepülhettek a csángók a honfoglaláskor ottmaradt határvédők mellé, mert a kunok (általános összefoglaló név a kelet törzsekre, kunok, besenyők, kangarok) már nem tudtak uralkodni a területen, az oláhok meg még sehol nem voltak.

Im just here for the comments 2020.04.04. 06:01:01

"mert nincs internet, és nem veszem észre" azt úgy hogy?

A Digi mellesleg elég pofátlan, de a többi még náluk is szarabb. Ha semmi gondod, akkor persze a legjobb szolgáltató evör, de ha baj van, akkor nehéz étverekedni magad a faszerdőn.

Dezsike 2020.04.04. 08:48:35

A többi is ilyen, volt már dolgom a Telekommal is, ahol egy megrendelés kullogott 30 napig a rendszerben, mert a telefonos csajszi nem okézta le. Egy megrendelést, ahol fizettünk volna! Aztán még volt pofájuk teljes áron ránk sózni. Ellenben a Digi netje betonstabil. Ezekben az időkben se megy a garantált 300 alá a letöltés (az 1000-et ki se tudom hajtani az ősöreg gépemmel, az lehet már amúgy sincs meg, de amíg a 300 megvan én boldog vagyok). Kétszer ment el eddig idén, egyszer azért, mert lefagyott a modem (kicsit megküldtem), egyszer pedig előre bejelentett tervezett karbantartás volt.

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.04. 09:15:02

@ebella: gondosan elhallgatod mindvégig az "új", meg "a másik" szolgáltató nevét. Melyik az új? S akkor is seggtelen maradt voln a szád, ha nincs ott a seggedben az élhető alternatíva? Ezeket is sződd bele.
@Dezsike: mivel küldted meg? A telefonos csajszikat fel kell darabolni. Ritka káros népség.
@Im just here for the comments: mint a mailnél, hogy a végén nyeli el a szerver/köztes dimenzió, ha épp a küldésnél van gixer. 2 dolog miatt dögöljön meg a posztoló is: "kell dolgozzak" anyád szent ravatalán erőszakold anyanyelvedet ily' serényen + akinek a bevétele-kenyere múlik a perszonnel kompjúter abuzálási módján, az nem engedheti meg magának a fenti, e-mailes amatőrködésnek megfelelő amatőrködést.

jegeskaveee. 2020.04.04. 13:24:46

Valahogy az az érdekes(?), hogy nincs az a szolgáltató, amelyikre ne mondaná valaki, hogy annál szarabb nincs...

Club Sandwich 2020.04.04. 14:23:30

@jegeskaveee.: Mindenkinek a sajat rollere tunik a leggyorsabbnak, amig nem latja, hogy porognek a masikok :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.04.04. 19:58:00

Én ezt a bekezdést nem értem:

"2020-ban ez amúgy tényleg megtörténhet, itthonról kell dolgozzak, de nem tudok, mivel 1 órás munkáim mennek kárba azért, mert nincs internet, és nem veszem észre, és én vagyok a hibás - valóban."

Ha nem veszi észre, hogy nincs internet, akkor az azt jelenti, hogy offline-ban dolgozik, ebben az esetben viszont nem tud kárba veszi a munka az internet hiánya miatt.

Permetező 2020.04.04. 20:45:12

@Peti817172M: Lefordítom magyarra: nincs internet = nincs pornó = rage!!!!

Péter 2 2020.04.04. 22:30:25

"2020-ban ez amúgy tényleg megtörténhet, itthonról kell dolgozzak, de nem tudok, mivel 1 órás munkáim mennek kárba azért, mert nincs internet, és nem veszem észre"

Nem, ez nem történhet meg. Ha ilyesmi megtörténik, akkor nálad valami nagyon nagy baj van azzal a rendszerrel, amit munkára használsz. Nézz utána, mert ez Digitől függetlenül sok bajt okoz majd még neked.

Aréna 2020.04.04. 23:18:26

a digiben az egyik legszánalmasabb az a rikkancs a telefonban amikor felhívod az ügyfélszolit. úgy mondja a felvételt ingyenesen rendelkezésére bocsátjuk szöveget, mintha a világ szenzációja lenne. persze továbblépni nem lehet.

ebella 2020.04.05. 03:16:24

@aptijankót kedvelő Kompínó: Igen kötözködő agrárproli, akkor is. Én -bármilyen furcsa is ez neked- nem szoktam segget csinálni a számból akkor sem, ha esetleg arra ráfizetek pár forintot, bár ha mint "feltételezed" nem lett volna más szolgáltató Budapesten, akkor nem tudtam volna miről beszélni, de akkor az ügy sincs. Viszont mivel volt, szimpla kötözködés amit teszel. Unatkozol? Bármiért szó nélkül fizetek többet, ha egy szolgáltató és/vagy eladó úgy érzem kibaszik velem, vagy csak nem tetszik a gyökér stílusa. Tudod itt Budapesten szinte mindenből van választék. (Éppen a napokban javíttattam meg pénzért az egyik laptopomat, noha garanciális volt, de mikor felhívtam a garanciális szervizt, hogy a járvány alatt hogyan működnek, olyan volt a hozzáállásuk, ami nagyon nem tetszett.) Ne magadból indulj ki!

Egyébként meg nem akartam reklámot csinálni a Flippnek, ami tulajdonképpen a Matáv, vagy T akármi. De elégedett lehetsz, most már csináltam nekik!

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.05. 15:01:38

@ebella: jó, így már van értelme is a hozzászólásodnak. Egyébként meg rettenetesen ostoba élőlény vagy érzelmileg. Pár témával ezelőtt félreértettél valamit, azóta vergődsz, de ilyen nagyon olcsó módon. Azt sem értem miért érzed szükségét egyből kaszabolni a másikat, ha nem tetszik valami. Lehet kérdezni, megbeszélni is, de te nem, de ugye ez is az infantilizmus része. Megkérdezném, hogy mi az eredő baj ott, de csak a hisztériát produkálnád megint, úgyhogy légyszi szúrj már a nyaki ütőeredbe egy konyhakést. Megtévedt majom.

Szubrina 2020.04.05. 23:12:08

Nemtom vótmá?

"A bejelentés módja menne van az ÁSZF-ben, attól eltérni nem szép."

Talán inkább BENNE van, nem?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.06. 09:27:41

@Peti817172M: lehet neki a gépe is internettel megy. Egyszer csak megszakad a kapcsolat, majd a gépe leáll egy óra múlva, mert elfogyott az internet...csak hát nem vette észre és nem mentett :D :D.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2020.04.06. 22:24:23

"Kérdésem: mit lehetne csinálni, hol lehetne hivatalos panasszal élni, egyáltalán lehet-e, ha nem én vagyok a szerződött fél? "
Most tényleg ennyi a szint?
Miért foglalkoznának veled, ha nem te vagy a szerződő?
Hogy hol lehet panaszt tenni : NMHH, DIGI.

@guANoiD: Szívás? Nekem még nem volt optikás Digim, és semmi gond nem volt egyikkel sem...

@Péter 2: :D Azaz :D

@jegeskaveee.: Zárt piac. Mindegyik tahó, de megtehetik, mert az ügyfelek kevés konkurrenciából választhatnak. Amennyi elmegy, annyi jön is a többitől.