Olvasónk alaposan dokumentálta a szervizelési (várakozási, szarakodási, időhúzási) folyamatot, úgyhogy nagyon szép kerek történet született arról, hogyan nem csinál senki semmit a mosógépével heteken át. A pontosan ismert fogyasztói jogokat, azaz hogy a szerviznek törekedni kell ugye a 15 napon belüli javításra.pedig hiába lobogtatta, attól még se mosógép, se csereképszülék, se tiszta ruha.
2018. november 15-én vásároltunk egy mosó - szárítógépet. A készülék elkezdett sokkal hangosabb lenni, mint korábban, így felhívtuk a vevőszolgálatot, hogy bejelentsük a hibát. Ez 2020. február 4-én történt, bőven a garanciális időn belül. (Körülbelül 15 hónappal a vásárlás után.) Február 7-én jött ki személyesen szerelő, aki jelezte, hogy a gép kezd csapágyas lenni, viszont a szerelést csak műhelyben lehet elvégezni. Ezzel kapcsolatban jelezte, hogy keresni fognak a szállítás miatt. Minderre 10 nappal később, 17-én került sor, a készüléket 18-án szállították el. Az eredeti hibabejelentés után így már eltelt 14 nap. A felvételi lapon a garanciális javításról szóló rendelet alapján feltüntetendő várható javítási dátum nem került feltüntetésre.
Türelmesen vártunk, azonban 26-án, az eredeti bejelentés után 22, az elszállítás után 8 nappal érdeklődtünk, hogy körülbelül mikor várhatjuk a javítást, mert a háztartásban három kisgyerek van és sajnos nem tudjuk megoldani a mosást másnál, kénytelenek vagyunk mosoda szolgáltatást igénybe venni. Azonban hiába próbálunk "spórolni a mosnivalóval", még így is sok keletkezik, melynek nem kevés a pluszköltsége. Arról nem beszélve, hogy logisztikailag sem egyszerű beiktatni a máshol mosást, de ettől most tekintsünk el. Február 26-án arról tájékoztatott minket az úr, akivel beszéltem, hogy a szükséges alkatrészt megrendelték, de még nem érkezett meg, a szerviz pedig csütörtökönként kap árut, így ha pénteken érdeklődöm, akkor már várhatóan többet tudnak majd mondani.
Kérésének megfelelően pénteki napon, február 28-án újra érdeklődtem hol tart az ügyünk. A hölgy felvette a szervizzel a kapcsolatot, akik jelezték, hogy az alkatrész még nem érkezett meg. Ekkor 10 nap telt el az elszállítás és 24 nap az eredeti hibabejelentés után. Mivel ekkor már tudtam, hogy a szerviz csütörtökönként kap alkatrészt, így a legkorábbi javítást március 5-ére várhattuk volna. Itt már 30 nap telt el az eredeti bejelentés és 16 nap az elszállítás után. Ekkor megkérdeztem a fentiek miatt, hogy van e lehetőség cserekészüléket kérni a javítás idejére, mert elég magas a mosoda költsége, melyet nem tudunk már sokáig vállalni, kézzel mosni pedig ennyi ruhát nem tudunk. A hölgy ismét visszahívást ígért az ügyben. Mivel február 28-án nem történt meg a visszahívás, mert a szerviz nem küldött visszajelzést, így március 2-a hétfőn ismét érdeklődtem, hogy kaphatunk e cserekészüléket. Még ezen a napon visszahívtak és tájékoztattak, hogy sajnos a szervizben nem áll rendelkezésre cserekészülék. Kérdésemre, hogy mi történik, hogy ha most csütörtökön, március 5-én sem érkezik alkatrész, azt válaszolták, hogy reménykedjünk, hogy megérkezik, de mivel a javítás folyamatban van, nincs mit tenni. Jeleztem, hogy ha ez nem történik meg, panasszal fogok élni.
Március 6-án ismét kerestem a vevőszolgálatot, hogy hol tart az ügyünk. A hölgy a munkalapon nem látott új bejegyzést, de megkérdezte a szervizt, majd visszahívás után arról tájékoztatott, hogy a jövő heti szállításban is még biztosan nem lesz benne a kért alkatrész, azaz legkorábban március 19-én kezdik meg a javítás, azaz 44 nappal az eredeti hibabejelentés és 30 nappal az elszállítás után és ez még a legkorábbi lehetőség, ami persze a jelenlegi helyzetben nyilván még sokkal tovább húzódna. Itt a vevőszolgálat felé is jeleztem, hogy mivel a fogyasztóvédelmi törvény értelmében a gyártónak törekedni kell a 15 napon belüli javításra és amennyiben a fogyasztót aránytalan mértékű sérelem éri, felajánlani a cserét. Jelen esetben az igénybe vett mosodai szolgáltatások díja a panaszig (március 14 , szóval tökre türelmes voltam mondhatni) összesen 14.050 Ft, azaz a mosó- szárítógép beszerzési árának több, mint 10%-a volt Mivel mosó - szárítógépről van szó, úgy lenne korrekt hogy a szárítást is igénybe vegyük, de akkor a teljes költség 24. 850 Ft lett volna, azonban anyagi lehetőségeink korlátozottsága miatt erről letettünk. (Megjegyzés : az elején még reménykedtünk abban, hogy mivel a szerviznek a jogszabályok szerint a garanciális javítási időn belüli készülékeihez minden alkatrészt raktáron kell tartania, így be fogják tartani a 15 napos határidőt és igénybe vehetjük a szárítást is. Azonban mikor kiderült, hogy a javítás még hetekbe is telhet és mivel nem szerettük volna közel egy új gép árát elkölteni, így utána már csak a mosás szolgáltatást vettük igénybe. Az árkülönbséget az adja, hogy amit lehet közösségi mosodában mosatunk, azonban vannak olyan dolgok, például fehérnemű, stb, melynek mosását nem tudják vállalni, így azt kénytelenek vagyunk a Bubbles önkiszolgáló mosodába elvinni.)
A fogyasztóvédelmi törvény értelmében a szerviznek törekedni kell ugye a 15 napon belüli javításra. Mivel ez nem történt meg és a tájékoztatás szerint még összesen legalább 7, azaz összesen 30 napon belül sem történt volna meg előreláthatóan, így a készülék cseréjét kértük, egy ugyanilyen, vagy ha ez bármilyen okból nem lehetséges, tudásban megegyező készülék kiszállítását kértük 2020. március 18-ig bezárólag, mivel a készülék eredeti árában már nem tudunk hasonló tudású készüléket vásárolni és mert a javítás jelentősen túllépte a megadott határidőt, valamint emiatt számunkra aránytalan többletköltség keletkezett. Mindezt elküldtük nekik március 14-én, majd még 24-én megejtettem egy telefont, hogy mégis mi újság az ügyben, de azon kívül, hogy 30 napjuk van és azért megsürgetik, stb, nem történt az égvilágon semmi. Azóta még nem jutottam odáig, hogy újra Másfél hónapja nem telefonáljak, ezt holnap meg akarom tenni mindenképp, de vélhetően kb ugyanaz lesz a vége, mint 24-én. Így már 2 hónapja jeleztük a hibát, másfél hónapja elvitték a gépet és nem történt semmi. Gondoltam a koronavírus miatt így is van elég bajuk, így a fogyvédelemnek csak most küldtem el a dolgot, de most már tényleg nagyon nagyon szeretném, ha lenne velük valami.
Update 04.08: felhívtam ma a telefonos ügyfélszolgálatot, több, mint 2 hónappal a hibabejelentés, másfél hónappal a gép elszállítása után és majdnem egy hónappal a panaszbejelentes után - tudom van rá 30 napjuk - még mindig semmi infó nincs. Most persze újra küldenek az ügyintézőnek levelet, hogy valamit válaszoljon az ügyben, de kíváncsi leszek mikorra sikerül. Közben sikerült egy utolsókat rúgó gépet szereznünk, így mosodába egyelőre nem kell menni, de akkor is bőven túl vagyunk már mindenféle határidőn.
És megérkezett az újabb frissítés is, amitől mind érzünk egy kis melegséget:
Ti vagytok a legjobbak, nagyon köszönjük!
A cikk megjelenése után mindössze pár óra telhetett el, máris valami csoda folytán lett alkatrész és válasz is.
Azaz: sajnálják, hogy probléma adódott a készülékkel, a felmerült kellemetlenség miatt plusz fél év teljes körű garanciát vállalnak a készülékre, jövő héten már keresnek is mikor hozhatják, valamint kártalanításra nincs lehetőségük.
A következő munkanapon (04.13), ma reggel már csörgött is a telefonom, hogy kész a gép, a mai napon tudják e szállítani. Várjuk őket.
Kiegészítésként még, a gép típusa : WWDE8612, tehát nem teljesen a belépő kategória volt - bár a szervizelés és a jogszabályok tekintetében ez nem annyira releváns infó -, illetve közvetlenül a márkaszervizhez fordultunk, nem a kereskedőnél jeleztük a hibát. Plusz már a második szervizelése volt, az első esetben relatív gyorsan meg lett oldva a probléma.
Szóval még egyszer ezer köszi, istenkirálycsászárok vagytok!
GiaMarie 2020.04.09. 11:08:03
230e 2020.04.09. 11:11:01
zdanee 2020.04.09. 11:22:27
Zuzer78 2020.04.09. 11:45:00
aefzuj 2020.04.09. 12:22:51
Minden a jogszabályoknak megfelelően zajlik, ahogy az államigazgatási és politikai szinten szokták mondani a tolvajok lopás közben.
Szép napot!
aefzuj 2020.04.09. 12:30:03
Honnan tudod te azt, hogy a szerviz/viszontelado nem törekedett, vagy nem eléggé törekedett a 15 nap tartására? És mivel tudod bizonyítani? Ja, hogy semmivel? Naugye.
A jogban sosem az számít, hogy mi történt valójában hanem az, hogy utólag mit tudsz hitelt érdemlően bizonyítani. Emiatt pl. gyilkosok és egyéb bűnözők szabadlábon járkálnak a világban nap mint nap. Többek között.
Szép utópisztikus gondolataid lehetnek a jogról és az igazságról. Viszont jobb, ha tőlem tudod meg, hogy jogállami keretek között az igazságszolgáltatás csak elvi szinten létezik, valójában kizárolag jogszolgáltatás van helyette.
És bizony az is igaz, hogy a törvények léte és természete nem az igazságnak és a törvénytisztelő állampolgároknak kedvez hanem azoknak, akik
aefzuj 2020.04.09. 12:33:15
Erre mondja a jog, hogy "bizonyíték hiányában" meg bizonyítottság hiányában".
Mondom mindezt 17 év okleveles jogászi tapasztalattal.
Az élet igazságtalan, a jog pedig nem véd meg semmitől. Csak arra jó, hogy helyzeti hátrányba hozza a törvénytisztelőket az ügyeskedőkkel szemben.
Pont úgy, ahogy a közúti balesetekben is többnyire a vétlen fél veszti eletét.
Evvan.
Tikakukac 2020.04.09. 12:50:08
Kíváncsi leszek a sztori végére, kicsit csapágyasan de megy a mosógép még, itt az a szivacs ha megáll. Mert falun nincs Bubbles és nagyon máshol sem lehet ennyi ruhát mosni (muter munkaköre most igen kényes, gyakorlatilag minden nap tele az az óriási gép.)
A kedves jogalkotók nyugodtan khm, bármit tehetnek.
Attila F 2020.04.09. 12:52:48
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 13:29:51
Mért nem tud mindenki inkább romantikushülye lenni és a tökéletesen hatástalan mosódiókat preferálni kézi hajtású nagyanyáink is így csinálták mosógépelgondolással? Ja, az se jó.
Mònika Fehér 2020.04.09. 13:47:59
zuhanorepulesss 2020.04.09. 14:27:03
FDToth 2020.04.09. 16:11:04
Nikolas Jr. 2020.04.09. 16:14:49
Tikakukac 2020.04.09. 16:34:01
Nyilván nem tennék, ha nem kéne. Nem mókás egy 85 kilós gépet pakolni senkinek.
Fakanál69 2020.04.09. 18:02:31
zdanee 2020.04.09. 18:41:23
Quuuziii 2020.04.09. 18:42:49
Fakanál69 2020.04.09. 18:49:11
Tikakukac 2020.04.09. 22:09:59
Ezt nem értettem a posztban én sem.
De amúgy szerintem néz minket az Úr, miután írtam egy percre rá hívtak a szervizből, hogy szombaton vinnék el a gépet, mert megjött mégis a dob hozzá. Szerdán elvben vissza is kapjuk. Nagyon kíváncsi leszek.
230e 2020.04.09. 22:40:17
Tikakukac 2020.04.09. 22:42:53
Pyrrhus 2020.04.10. 00:51:08
A csapágyházat tartó műanyag szart a hat darab csavarhelyre kér darab csavarral rögzíti a gyár. A mosógép dobja már csak olyan, hogy mozog, pláne centrifugálásnál. Azaz előszeretettel lazul ki a csavar és vágja haza a csapágyat és a dob tengelyét.
A gyártó szakszervize szerint ez a speciális méretű műanyagba hajtott lemezcsavar nem rendelhető. (Még becsavartam volna párat, mert amelyik kilazult, azt már hiába húzza meg az ember, újra ki fog lazulni)
De az is lehet, hogy a gyártó pontosan tudja: ha becsavarná mind a hat csavart, akkor attól szorulna úgy a dobtengely és a csapágy (műanyag alkatrész méretpontosság??!!), hogy az vágná haza.
Mindezt százezer körüli árért.
alprazolam 2020.04.10. 06:59:26
jegeskaveee. 2020.04.10. 07:33:19
jegeskaveee. 2020.04.10. 07:47:00
Fakanál69 2020.04.10. 08:38:38
ekat 2020.04.10. 09:04:08
sysTEM 2020.04.10. 09:16:05
Marhaság, ne essünk át a ló túloldalára.
A szerviz felé határidőt kell kitűzni, ha nem teljesít akkor jogszabály szerint vinni tovább az ügyet.
Kereskedő vagyok és több mint 10000 termék van, felét tegyem félre garanciális cserére? Majd a gyártó megmondja hogy javítás/csere, vagy mi legyen. Ez nálunk 1-3 nap szokott lenni. Kisebb termékek esetén szinte azonnal csere (ha van készleten, ha nincs kap jobbat), nagyobbak javításra kerülnek.
A80 2020.04.10. 10:54:51
Végül a Media Markt Westend oldotta meg a problémát, miután kértem a segítségüket. Másnap már vitték is a régi hűtőt, cserepapírt a kezembe, majd este a Media Marktban elég gyorsan felfogták, hogy vettem náluk egy másik hűtőt, aztán már adták is vissza a vételárat, bónusz a hűtőre kötött kiegészítő garancia árát is visszakaptam, hiszen a hűtő már nem érte meg a gyári garancia végét.
Bónusz: a hűtő amúgy gagyi volt ahhoz képest, hogy negyedmillióba került újonnan.
A80 2020.04.10. 11:08:12
** Whirpool vitette el a hűtőt és csak ő tudja kiadni a csereigazolást. Az eladó intézkedett, annak érdekében, hogy ne szivassák a vevőjét. Ezért nem teljesen mindegy, hogy mit hol veszünk, hiába magyar garanciás.
jegeskaveee. 2020.04.10. 12:40:03
CCnick 2020.04.10. 19:32:27
Im just here for the comments 2020.04.11. 02:58:35
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.11. 04:32:35
vizsla_barat 2020.04.11. 15:58:39
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.11. 18:03:57
Péter 2 2020.04.12. 00:07:07
Szubrina 2020.04.12. 08:17:06
Az elromlástól kezdve alig mostunk, azt is kézzel. A szerelő egyébként közölte, h be kell vinni a szervizbe javításra. Két hétig vártunk türelmesen a koronavírus miatt, majd elkezdtük őket hívogatni. Állítólag eltűnt a munkalap, mi végül úgy döntöttünk, h ez még sok idő lesz és vettünk egy új mosógépet egy áruházból, h addig is legyen mivel mosni.
Elkezdtük a szervíznek küldeni az e-maileket, csodák csodájára előkerült a munkalap. Eljöttek a mosógépért a szervizből vagy szállítok a franc tudja. Ennek is már vagy két hete, mivel van helyette új, nem idegesítjük magunkat, de azért az ünnep után rákérdezünk, h mi van.
Ennek szerintem flottul kéne működnie, a szerelőnek miután felmérte a hibát már jeleznie kéne a szerviz felé, h milyen alkatrészt rendeljenek stb. stb...ezzel időt lehetne sporolni.
Nem bánjuk, h két mosógépünk lesz, miután megszerelik, sosem lehet tudni mikor krepál be a mostani.
A márkája a réginek és az újnak is Whirlpool.
Szubrina 2020.04.12. 08:19:40
Szubrina 2020.04.12. 08:21:03
Opportunista mikroba 2020.04.12. 09:31:26
Szubrina 2020.04.12. 12:34:54
Komolyan?
Szubrina 2020.04.12. 12:36:00
Opportunista mikroba 2020.04.12. 12:37:26
Szubrina 2020.04.12. 12:37:48
Nem értem miért nem fogadjátok el, miért kell nektek mindenki döntéseit, véleményét felülbírálni, mintha ti itt valami nagy megmondóemberek lennétek, közben ugyanolyan senkik vagytok a sok közül.
Opportunista mikroba 2020.04.12. 12:54:22
Szubrina 2020.04.12. 12:57:30
Opportunista mikroba 2020.04.12. 13:01:58
Szubrina 2020.04.12. 13:09:01
Am lényegtelen, vallad be, h mindegy neked is, hol vered a nyálad, most éppen itt.
Szubrina 2020.04.12. 14:26:01
Am lényegtelen, valld be, h mindegy neked is, hol vered a nyálad, most éppen itt.
Szubrina 2020.04.12. 14:27:09
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.14. 11:03:00
Opportunista mikroba 2020.04.14. 13:08:47
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.14. 16:31:18
edisons 2020.11.13. 19:54:20
De nem értem az embereket Electrolux meg hasonló szarok nem is csodálkozom.
Tudom a javítatás a szervíz sara.
Miele vagy Lg mosógépből, semmi más.
Nyílván a fent említett modellek is elromolhatnak.
Na de fény évekkel megbizhatóbbak.