Tékozló Homár

Amikor hetek óta otthon ülsz a karanténban, de a futár szerint sosem voltál otthon

2020.04.16. 11:00 | Homár Rezső | 69 komment

via GIPHY

Azért a kijárási korlátozások és önkéntes karanténba vonulások idején azt mondani, hogy a csomag címzettje többször sem volt otthon, hát ehhez kell pofa. Az Express One futárja elvileg járt Dávidnál, de erről sem Dávid, sem a bejáratot figyelő kamera nem értesült. A csomag története elég zavaros, ráadásul sem a címzett, sem a feladó nem kapott értesítést semmiről, egyik lépés után sem.  A csomagot visszafordították a feladóhoz, Dávid teljesen tehetetlen.

Nem én vagyok az első, aki a remek Trans-o-flex hamvaiból feléledt Express One-ról ír, de úgy érzem nem is az utolsó. Március 25.-én feladtak nekem egy csomagot Németországban a Hermes nevű helyi csomagküldővel, aminek magyarországi partnere a cég. A csomag a mai napig nem érkezett meg. A jelenlegi karanténhelyzetnek  köszönhetően egész nap otthon voltam, így bátran vártam a futárt, mint utólag kiderült, hiába.

A csomag feladója kérdezte egy hét elteltével, hogy mi a baj a csomaggal, miért utasítottam vissza. Értetlenkedve álltam előtte, így megnéztem a nyomkövetést, ahol egyrészt teljes káoszt láttam (nem megtörtént kézbesítési próbálkozások, raktárba ki-be mozgás), így április 3. péntek reggel felhívtam az üyfélszolgálatot, ahol egy kevésbé szimpatikus hölgy közölte, hogy senki sem volt otthon, így visszaküldték a feladónak.

expressone.jpg

Szembesítettem vele, hogy itthon voltam végig, a kamera rögzíti a ház előtt történt mozgásokat és értesítést se dobtak be, így arra következetek, hogy meg sem kísérelték kézbesíteni.

Erre a hölgy közölte, hogy a címem nem találták (googleba beírva a házat dobja ki a street view), illetve nem volt kontakt szám megadva a cím pontosítása érdekében (ez valóban így volt). Végül kiegyeztünk, hogy visszahív, megpróbálja a "nemzetközis" kollégákat elérni és visszahívnak. Ez nem történt meg délután 4 óráig, így ismét telefonáltam. Egy másik hölggyel beszéltem, aki megnyugtatott, hogy szól a kollégának, hívjon vissza.

Mondanom sem kell ez sem történt meg, így kivártam a hétvégét és hétfő délután ismét telefonáltam. Ezúttal sikerült egy nemzetközis kollégát elérnem, aki mondta, hogy a csomag visszafordult (amit én is láttam a fuvarlevélből). Hatásszünet után jeleztem, hogy az a csomag nekem kell, mégis ezután hogyan jutok hozzá? Illetve ilyen esetben, hogy kézbesítési kísérlet sem történt, kit terhel a pluszköltség, hogyan tudom ezt visszakérni? Mi sem egyszerűbb: a német partnercégnél kell hivatalos panaszt benyújtani a feladó által és ha ott úgy ítélik meg, visszakapom a postaköltséget. Felesleges részleteznem ez mennyire életszerűtlen az esetemben (is), egy ebayes magáneladótól nem várhatom el, hogy az én 15 euros postaköltségem miatt futkosson, illetve leginkább nem is a bukott összeg a bosszantó hanem a sok kellemetlenség amit okoznak.

Jelenleg is várom egy nemzetközis kolléga visszahívását az üggyel kapcsolatban de úgy érzem, várhatom.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter 2 2020.04.16. 11:16:12

Szerintem akkor meg fogod tanulni, hogy ha csomagot vársz, akkor legalább egy telefonszámot tegyél oda az adatok közé. Örülj, hogy csak 15 euróba került ez a tanóra.

Akármilyen kutyaütő ez a cég, mert valóban annak tűnik, előéletét is tekintve, azért ha ezt a minimumot nem adod meg, hogy bárki gond esetén felvehessék veled a kapcsolatot, akkor mégis, mit akarsz?

ekat 2020.04.16. 11:30:05

Nem gondoltam volna, hogy jónak bizonyul, hogy (nyomkövetett) postai csomagként adta fel az én e-bay-es eladóm márc. 24-én a 100 maszkot... Márc. 30-án ki is hozta az MPL.

Péter 2 2020.04.16. 11:32:55

@ekat: Mellesleg, amint a fenti táblázatból látod, ez is nyomkövetéses. Kábé minden az ma már. :-)

jegeskaveee. 2020.04.16. 11:59:58

De miért nem adta meg a posztoló a telefonszámát?

Sluck Ödön 2020.04.16. 11:59:58

@Péter 2: Hát, egyetértek és nem értek egyet. Az igaz, hogy megadhatta volna a telefonszámát, hamár annyira fontos az a csomag. De biztos, hogy felhívták volna ha szemmel láthatóan meg sem próbálták kézbesíteni? Valószínűleg valami belső trehányság van a dolog mögött, és most kenik a címzettre. (Az is lehet, hogy már kirámolták a csomagot.) A kutyaütőség ellen meg a legjobb szer egy jó kis statáriális bírság. Rögtön menne az a fránya kézbesítés (és telefonszámot is kötelező lenne megadni).

Magentax 2020.04.16. 12:29:28

@Péter 2: Bírom, hogy csak kötözködni tudtok, de a lényeg senkinek nem jön át.
Otthon volt, működött a kamerája, de NEM JÖTT A FUTÁR!!!
A telefonszám ezen mit segített volna?

polgarz . 2020.04.16. 12:36:46

@Péter 2: azert eleg igazsagtalan a posztolot hibaztatni, mert nem adta meg a szamat :) ha nem valami 10 emeletes panelban lakik az ember (es itt valszeg nem errol van szo), akkor siman megtalalna a futar, ha probalkozna..

Thule 2020.04.16. 12:36:47

A telefonszámot nem a címzett rakatja a csomagra, hanem a feladó indíthatja úgy a csomagot, hogy megad telefonszámot. Vannak futárcégek, ahol ezt hiába teszed meg, a csomagra akkor sem kerül rá a telefonszám. Márpedig ha a címkén nincs rajta, akkor a futáron múlik,hogy beolvassa-e a vonalkódot és megnézi van-e mögötte online telefonszám, vagy nincs. Ha nem nézi meg, nem is fog találni semmit...

Ebayen pedig, ha te mint eladó eladsz valamit, alapesetben a vevő telefonszámát NEM fogod megkapni, ugyanis nem kötelezően megadandó adat, így a ha vevő nem írta be, ez eladó nem kapja meg, tehát be se tudja írni feladáskor.

Fakanál69 2020.04.16. 12:40:16

Ma rendeltem két gázpalackot a prímagázfutárnál,elvileg 16óráig szállítanak.Pár óra múlva hív a futár h pont erre jár vegyem át.Mondom neki h most dolgozok ,nem vagyok otthon csak 14:30 tól tudom átvenni, de nem sürgős ráér bármelyik nap .Hát azt mondja akkor nem hoz mert neki"munkaideje van" akkor" marad a benzinkút" azt letette...

Thule 2020.04.16. 12:40:20

Az a legtutibb módszer, ha te mint címzett az országba érkezéskor azonnal felhívod a futárcéget, bediktálod a csomagazonosítóra a telefonszámod, így legalább bekerül a rendszerbe és nagyban növeled a probléma esetén alkalmazott megoldási lehetőségek körét. Ehhez nyilván tudnod kell a csomagazonosítót és nézned is kell, mikor érkezik Magyarországra, akkor rögtön telefonálni kell.

Tikakukac 2020.04.16. 12:50:35

@Péter 2: A posztoló esélyesen megadta a számát, max a feladó nem rögzítette azt. Szerintem a reghez automatikusan is repül fel a telszám ebayen.

A sztori szempontjából lényegtelen, kutya nem hívta volna fel.

TheRminator 2020.04.16. 13:04:40

Én folyamatosan kapok árut az Express One-val, mert a Tchibo pl így küldi a rendeléseket, meg más cég is. Mindig ott van a telefonszámom, és mindig felhívnak, mert nem könnyű idetalálni. Soha nem ment vissza csomagom. Ha engem nem talált otthon, akkor megkérdezte, hogy van-e valaki akinek átadhatja. Igaz, minden esetben adok nekik "kávépénzt". Ugyanez igaz a postára, gls stb futárokra is.

Opportunista mikroba 2020.04.16. 13:20:05

@polgarz .: Én néha (mindig) nagyon nem értem a futárokat... Kivétel nélkül mindig megadom a kaputelefon kódját. Nemcsak a címnél (ha engedi, ide is beírom), de a Megjegyzés rovatba is. Azonkívül nálunk tisztességesen ki van írva minden, ki van írva a nevem is kaputelefonra, mellette a kód. Ehhez képest SOHA nem csengetett fel még a futár, mindig mobilon hív, hogy itt áll a ház előtt. Bodri kutya legyek, ha értem.

TheRminator 2020.04.16. 13:25:59

@Opportunista mikroba: Mert lehet, hogy retyón ülsz, szomszéd nőt reszeled, lent vagy a játszótéren, boltban vagy stb. Pont ezért hív telefonon.

káposzta 2020.04.16. 13:27:39

@Opportunista mikroba: Én értem. Ilyenek a futárok :)

polgarz . 2020.04.16. 13:42:24

@Opportunista mikroba: Errol nem tudok nyilatkozni, nalunk pont az ellenkezoje van: sehol nincs kiirva a nevunk, sot, a kapukodunk konkretan nincs a listan :D Ha pedig feljon az emeletre, nincs kiirva hogy melyik ajto melyik, szoval minket igazi challenge a futarnak megtalalni.
Viszont a fenti futarceggel egyszer en is hasonloan jartam: meg volt adva a telefonszam, es basztak felhivni, aztan vegul a ugyfelszolgalat beirta a telefonszamomat, es igy mar minden sikerult :)

Club Sandwich 2020.04.16. 13:42:55

Hermes?

www.youtube.com/watch?v=u-pYdVPs6lQ

No, ilyen a kiindulopont. Ezek utan el lehet kepzelni, milyenek a "nemzetkozi partnerek"...

Darth Revan 2020.04.16. 14:22:03

@Péter 2:

van rajta pontos cim, nem nagy elvaras hogy a kocsog futar odatalaljon.

ekat 2020.04.16. 14:23:41

@Péter 2: Hát ne tudd meg, mennyi ideig kellett néznem a német ebay-t, mire ilyet találtam. Egy halom kínai ingyen adta volna fel, (1-2 hónap érkezéssel...), egy csomóan levélnek 1-2- EUR-ért (bár nem tudom, ezt 100-nál hogy akarták előadni), egy csomóan meg csomagocskának. ("Päckchen"). Ezért választottam a nemzetközi csomag c. szállítást 15 EUR-ért, mert nem akartam, hogy eltűnjön, csak ez volt nyomkövetett.

ekat 2020.04.16. 14:32:52

@Club Sandwich: A Hermes az összes német katalógusáruház kiszállítója ezer és egy éve, nekem anno 6 év alatt soha semmi bajom nem volt vele, pedig nagyon hevenyen rendeltem unaloműzésnek. :D

ekat 2020.04.16. 14:38:14

@polgarz .: Nálunk még rosszabb a helyzet. A címünk x utca Y szám, de a ház nem X utcán van, és X utcáról csak gyalog közelíthető meg. Az az utca meg, ahonnan autóval megközelíthető, a térképen nem is 'utca', és másfele is 'terjed'...
A hajamat téptem, amíg nem került bele végre rendesen a címünk a GPS-ekbe....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.16. 14:41:20

@Opportunista mikroba: nálnuk is mindig ezt csinálják, pedig mi családi házban lakunk. Megáll a kapu előtt, felhív és várja, hogy kimenjek. Általában nem szoktam felvenni, csak kinyomom, ha látom az ablakból.

Bezzeg az MPL, ő csak odaparkol szó szerint a kapuba, a kocsiból kínyúlva becsenget, ki se száll, csak a lehúzott ablakon át kiadja, amit kell, aztán távozik :D.

aefzuj 2020.04.16. 14:43:10

A telefonszám abban segít, hogy fel tud hívni a futár egyeztetés céljából, hogy mikor vagy otthon. Mert a futárok így működnek. Nem rohangálnak át a városon minden címre. Reggel felveszik a csomagokat, elindulnak egy irányba és közben végigtelefonálják a címekhez tartozó telszámokat, hogy ki mikor lesz a címen. Akit nem tudnak elérni telefonon, az kimarad az aznapi szórásból. Ez így működik. Akkor is, ha nem szimpatikus. Meg akkor is, ha nem így kellene működnie.

Sok a vadász, kevés a fóka.

Vannak alternatívák, szabad piac van. Ami nem megfelelő az ügyfélnek, azt nem kötelező igénybe venni.

Ez van, telefonszám nélkül nincs kézbesítés. Az meg a lőtéri kutyát sem érdekli, hogy az ügyfél mit gondol, vagy mit vár el. Ahogy az is indifferens, hogy máshol máshogy mennek a dolgok. Itt így mennek, oszt' ennyi.

atal 2020.04.16. 15:04:00

@aefzuj:

ennél nagyobb hülyeséget nehezen lehetne írni. A futárok mióta logisztikai szakemberek, meg egyben útvonaltervezők? Biztosan felvesz egy futár reggel egy furgonnyi cuccot, majd szépen felhív mindenkit, lejegyzetelgetni, kinek mikor jó, összeveti a térképpel, meg a menetidőkkel kalkulál, és kitalálja, melyik címre hogyan ér oda a megbeszélt időben ugye?

Biztosan nem kap a központból reggel egy címlistát, előre kalkulált útvonallal és időpontokkal, neki meg az a dolga, hogy azt lekövesse...

Opportunista mikroba 2020.04.16. 15:25:32

@TheRminator: A telefonnak az lenne a lényege, hogy ha nem vagyok otthon, akkor haza tudjak érni, mire a futár odaér. Régebben kb. 30-40 perccel korában telefonáltak. ANNAK volt értelme, pl. ha éppen vásároltam, akkor úgy intéztem, hogy hazaérjek, mire a futár is odaér. A ház elől felhívni, amikor már ott van, ennek nulla értelme van. Főleg azért, mert pár percet sem hajlandók várni. Egyszer nem voltam otthon, de mondtam, hogy 5-6 perc múlva oda tudok érni, de azt mondta, hogy egy percet sem vár.

Opportunista mikroba 2020.04.16. 15:28:13

@aefzuj: Már évek óta nincs ilyen időpont-egyeztetés. Egyik futárcégnél sem. Egy-egy kezdő futár esetleg néha megteszi, de igen hamar leszokik róla.

ekat 2020.04.16. 16:09:47

@Opportunista mikroba: Engem legtöbbször nem hívnak, csak néha, de szinte mindig csak akkor, mikor már 1-10 perc múlva megérkeznek. És/vagy 8 óra előtt.

A.C. 2020.04.16. 16:12:48

most kivételesen ne a poszt tolót toljuk, meg telefonszákfétisezzünk..

oké hogy minden agysebész ma futárnak áll, nade az mégsem világos hogy csodálatos digitális világunkban, ahol két klikk után ezernyi ingyen elérhető, cím megtalálását segítő alkalmazás elérhetó (elég modoros?), ott hogy a búbánatban nem tud egy futár odatalálni? minek ahhoz telefonszám? mit beszélne meg rajta, hogy a 3-as villamossal a kiserdőig, ott meg jobbra?

itt biza futárcég a barom

nekem most a kajarendelős rohamban volt többször olyan, hogy adok itinert a rendeléskor (hol kanyarodj be az utcába), a házszám kint van az ajtón, a kaputelefonon az a név van amin rendeltem, minden stimmel, mégis telefonál a futár, hogy nem találja az ajtót, hol vagyok - igaz, én megadtam a telszámot :DD

Opportunista mikroba 2020.04.16. 16:22:47

@ekat: Nekem már évek óta kizárólag "Jó napot, itt állok a ház előtt!" telefonjaim voltak :) Ezért is igyekszem az utóbbi időkben, amit csak lehet, csomagautomatába kérni.

FDToth 2020.04.16. 17:14:50

Ha megadsz telefonszamot akkor az se biztos h hivnak. Posta szokapt aazt kulfoldrol hozott kuldmenyeknel h hiaba a feqlado altal rairt telefonszam, a cimzettet nem hivajk fel. Nekem hiaba volt rajta, meg a cim is (emelet ajto nem), egyszeruen visszakuldtek a feladonak
Gls-selmha feladok nem adok meg telszamot (meg a cimzettet kell!!!) es 100 bol 99 szer kezbesitik, ha enm, akkor latom es szolok a kozpontnak h mi a probleam.
Ha meg hoznak, akkor hivnak h a haznelott vannk vagy inkabb gls pontba kerem

Club Sandwich 2020.04.16. 18:05:46

@ekat: Nekem sajnos annal rosszabbak a tapasztalataim. Nehany esetben szerintem konkretan versenyt rendeztek, hogyan tudnak minel nagyobb kart tenni a csomag tartalmaban... a furgonba tavdobas a huszonkilos csomaggal szerintem csak a beugro szam lehetett...

Club Sandwich 2020.04.16. 18:08:18

@ekat: 14-ert a DHL-nek is van kiscsomagja, 2kg-ig oke es megse Hermes...

ekat 2020.04.16. 18:31:46

@Club Sandwich: Ez oké, de ebay-es vevőként csak azt dönthetem el, hogy elfogadom-e, ahogy az eladó fel akarja adni, vagy nem, és az ugye szerepel az árunál. Nem írhatom elő neki, hogy mit csináljon...
Ettől függetlenül megkérdeztem egy kis kínait, hogy nincs-e lehetőség nyomkövetéses feladásra, válaszolt, hogy ó nagyon szeret a megrendelők szolgálatára lenni, és utánajár, és 'visszatér', aztán sosem hallottam róla többet. :)

Club Sandwich 2020.04.16. 18:48:29

@ekat: Latod, az igazi terminator vissza is tert, amikor aszonta :) Eloirni nem irhatod, de magan eladot esetleg lehet terelni a megfelelo iranyba. Aztan van aki makacs es nem hajlando semmire, mas meg megteszi amit kersz.

Nick-son 2020.04.16. 19:21:00

@atal: Általában ugyanazt a kört csinálják éveken át. Mindenkinek megvan a körzete, értelmesebbek a gyakori címzetteket mind ismerik. A gyakorlatban ez bizonyult a leghatékonyabbnak.

Derontulon 2020.04.16. 20:29:39

Tudnak érdekeset alkotni a futárok, ha olyan kedvük van.
Legutóbb a DPD-kocsi csak simán megállt a ház előtt, sofőr meg néz ki a fejéből, de nem szállt ki. Mindezt csak azért tudom, mert épp akkor jártam az ablak előtt és így láthattam azt is, hogy elhajt mert nem várta meg, amíg kiértem. Mindig szoktak dudálni, most ez kimaradt. Nem hívott fel, pedig nálam volt a telefon is. Csak leparkolt, várt valamennyit, aztán elhajtott. Rögtön hívtam a központjukat és sikerült visszairányítani a fószert, ami után ki is került a turpisság: a csomagom doboza szó szerint ketté volt szakadva, a termék összetörve. Szerinte azért, mert a rakodók halomba dobálnak mindent és a kocsiba is csak bedobálják a dobozokat. Ezt megerősíthetem, mert a félig levő kocsijában minden doboz egymás hegyén-hátán volt. Persze ezt már tudja mindenki, most is csak azért sikerült bepaliznia a DPD-vel a webshopnak, mert nem tüntették fel a futárpartner nevét. Tanulópénz, de ezért is fizetek többet utánvétért.
Nálam is van kamera de én inkább nem ugrálok vele, mert nem is rögzíthetne közterületet, szóval ilyen csipcsup ügyekben nem érvelek vele.

babbaba 2020.04.17. 04:30:52

@atal: Biztos, hogy kap listát. És biztos, hogy alapesteben azt követi. Elég bonyolult folymat az optimális sorrendet kiszámolni, ma már van arra egy program. Egy kézbesítő sem kap "találomra" csomagokat, hogy maga határozza meg az optimális útvonalat. Az gyors csődöt jelentene a fuvarozó cégnek.

Im just here for the comments 2020.04.17. 07:36:12

Hát a telefonszámot kár volt lespórolni róla, ez persze nem menti fel a futárcéget. Elég inkompetens bandának tünnek.
Aki nem ad meg telefonszámot, az egyébként miért teszi? Öszintén érdekelne.

ebella 2020.04.17. 07:43:03

Én ezek szerint a szerencsések közé tartozom. Nemhogy mindet rendesen megkaptam (vagy az első, vagy a második kísérletre), de még olyan is volt kétszer -MPL és DHL-hogy visszajöttek, miután rájuk telefonáltam. Az MPL meg az ajtómig hozta a cuccot mindig. Meg is látszott a jatton.

Mondjuk olyan is volt, hogy egy Teka gránit mosogatót úgy hoztak ki, hogy nem is tudtam, hogy feladták, ami egy prémiumterméknél minimum érdekes, de akkor meg otthon voltam véletlenül és megtaláltak.

Sajnálom, azokat akikek komoly problémái vannak a házhozszállítással. Én egy miatt kérem a könnyű cuccokat a két sarokra lévő postára, hogy ne kelljen senkinek várni (bár az időm többnyire engedné, a magam ura vagyok), mikor jönnek, bár a legtöbben már azért nagyjából megmondják mikor jönnek. Mégis, kényelmesebb elsétálnom három-öt percet a postára és ott kifizetni kártyával a cuccot, ha nem nehéz, mint akár egy kétórás időintervallumban a fenekemen maradni, ha mondjuk telefonálnak, hogy baj van és kéne csinálni vele valamit.

Cathie83 2020.04.17. 08:36:09

@ebella: 100%-ban egyetértek.
Lehet mondani sok rosszat a postára, de nincs még egy olyan cég, ahol 3000 átvételi pont elérhető, legtöbbször az illető településének a közvetlen közelében.
Nem tudom más hogy van vele, de sokat rendelek és van összesen 28 szabadságom. Ha minden egyes csomagnál otthon kell maradnom, maradna talán 5.
Munkahelyre nálunk tilos és nem is célszerű, mert a tömött buszra úgyse fogok felférni egy átlag csomaggal (a legutóbbi 14 kiló volt).
A postán ráadásul kapásból felbontom és lehet reklamálni ha valami gond van, mert a jegyzőkönyvhöz a csomag szemrevételezése is kell.
5-10 napom van átvenni, szóval nem kell rögtön ugrani és másokhoz alkalmazkodni.
Annak tökéletes a házhozszállítás, aki egyébként is otthon van egész nap (vagy rokona), de aki gyakran van úton, annak nem jó.
A túlméretes dolgokra így is ezt kell igénybe venni, de abból nincs sok. Akkor viszont csak a GLS.

Opportunista mikroba 2020.04.17. 09:45:37

@Cathie83: Nekem az utóbbi időben a Foxpost nagyon bevált, annyira, hogy már kis túlzással csak onnan rendelek, ahol ez a mód elérhető. Most is megyek délután, elbiciklizem az automatáig, átveszem a saját csomagom + feladok én is egyet, nyugodt körülmények között, várakozás, tolakodás, idegesség nélkül.

vitaminban dús félkész kéményseprő 2020.04.17. 10:19:03

Az Express One a legkakibb futárcég, amivel dolgom volt. Ugyanúgy Németországból vártam küldeményt Budapestre, a követésben viszont rendre dunakeszi címre akarták kézbesíteni. Az elsőnél azt hittem, biztos bug a követésben, de minden más jól volt, a másodiknál már írtam a feladónak, aki nem tudott segíteni, átirányított a futárcéghez, ahol pár e-mail-váltás után sikerült rögzíteni a jó címet, másnap meg is kaptam. De hogy ez miért nem megy alapból...
A rendszerük egy katasztrófa, és ez kb. egy éve történt. Azóta se csinálták meg, úgy tűnik.

Cathie83 2020.04.17. 11:03:23

@Opportunista mikroba: Sajnos tőlünk csak 25 km-re van, pedig szívesen kipróbálnám, mert sokan dicsérik. Ez olyan mint a Digi, ahol már ki tudja mióta van gigabites net, csak oda születni kell mert olyan gyenge a lefedettség. Marad a postapont.

Zabalint 2020.04.17. 11:07:12

@Cathie83:
A futárcégeknek is vannak átvételi pontjaik, belföldről ha fizetnének sem rendelnék postai kiszállítással, mert siman olyan is előfordul, hogy elmarad az értesítés is. Hiába van 3000 átvételi pomtjuk, ha nagy az esélye, hogy így sem kapod meg a csomagot.

Amióta járvány van, azóta meg házhozszállítást választok, ebben meg végképp felejtős a posta.

Cathie83 2020.04.17. 11:33:49

@Zabalint: Vannak, csak oda autóval kell menni, ha nem nagyvárosban laksz.
A legközelebbi pickpack ide 8 km-re van egy benzinkúton az autópálya mellett.
Foxpost 25 km, GLS pont 11 km-re. Postahivatal meg 5 háztömbnyire. Megkapni mindent megkaptam eddig, viszont már törték össze csomagom és 4 hónap után fizettek csak kártérítést (mondjuk a feladó se csomagolta rendesen). A kb 180 csomagból 1 db nekem belefér.
Az értesítés hiánya érdekes, mert az ember kap csomagszámot ha pedig nem, akkor kér. Onnantól már lehet is követni szépen akkor is, ha nem jön értesítő e-mail. Értesítés maradt már el, de olyan még sosem volt, hogy a csomagszám alapján ne láttam volna a csomag helyzetét. Mivel 5-10 napig őrzik is, csak akkor küldhetik vissza, ha elfelejtek bemenni érte. Ilyen is volt, a postavezető hívott fel a megadott számon, hogy jött egy csomag és be kellene fáradni érte.

Opportunista mikroba 2020.04.17. 11:49:58

@Cathie83: Az is jó, csak kicsit drágább, ha jól tudom.

Opportunista mikroba 2020.04.17. 11:55:45

@Zabalint: Azon gondolkodtam, hogy valószínűleg területileg is nagyon eltérő lehet a postai szolgáltatás minősége - itt, ahol én lakom, szerintem kifejezetten jó. E hét keddjén adtak fel nekem nagy csomagot postával, csütörtök reggel itt volt szépen, kulturáltan. A helyi kispostai dolgozók is nagyon segítőkészek. Az állandó postásunk megadta a mobilszámát, amin ő ugyan nem hívhat, de őt lehet hívni, pl. ha épp elmennél itthonról, fel lehet hívni, hogy merre jár, érdemes-e várnod rá. Az is igaz, hogy egyszer volt egy helyettesítő postásunk, hetekig, na ő kritikán aluli volt minden szempontból. Ahogy az egyik Bud Spencer-filmben elhangzott (valahogy így): még ha minden összejön is, még akkor is ott az MF, a Mázli Faktor.

Péter 2 2020.04.17. 12:51:24

@Magentax: Pont azért. Az ilyen esetekben a legvalószínűbb, hogy a futár valamiért nem talál oda, és ha van kontakt, akkor tud egyeztetni.

Péter 2 2020.04.17. 12:55:09

@ekat: Sok ezek közül akkor is nyomkövetéses, ha nem írják oda. Nem mondom, hogy mindegyik, de sok. Bár az sem ritka, hogy a magyar határig még azt is látod, hogy a pilóta elment hátra pössenteni, de a magyar határt átlépve már semmit. Ha véletlenül nem ismered, próbáld a 17track.net-et (mobilos app is van). Irdatlan mennyiségű partnert tud követni.

Péter 2 2020.04.17. 12:59:15

@onlajnok: Vélhetően ez is nagyon helyfüggő. Én is elég sokat hozatok mindenfélét, egyre többet, és még soha nem volt olyan futár, aki ne hozta volna fel az emeletre (és egyébként mindig honorálom is). Most a vírushelyzet alatt volt egyszer, hogy sűrűn elnézést kérve azt mondta egy, hogy szigorú utasítás, hogy csak a kapuig hozhatja. Először volt ilyen.

Péter 2 2020.04.17. 13:02:36

@Opportunista mikroba: Egy csudát nincs. Egy hónapja volt, ráadásul értékesebb csomag (nem milliók, de nem is egy kéteurós izé Kínából). Reggel jött volna az e-mail, ha aznap jön a futár. Nem jött, én meg elmentem családtagot kísérni rendelőbe. Ott ért a telefon, hogy nemsokára odaérne. Mondok, hát, nem volt reggel e-mail, most nem vagyok. Oké, akkor délután jó lenne-e, tud újra arra kanyarodni. Mondok, jó. Kanyarodott, megkaptam rendben a csomagot. Most már meg nem mondom, melyik cég volt, de a DHL-GLS-MPL hármasból valamelyik.

Opportunista mikroba 2020.04.17. 13:14:21

@Péter 2: Mázlid volt. Ez a nagy kivétel. Én sem állítom, hogy nem fordulhat elő, de hogy nem általános, az biztos.

ebella 2020.04.17. 13:21:31

@Zabalint: Én ha szavazni kellene, a MPL tenném az első helyre. Nulla gond és mondom még vissza is jött egyszer, mert felhívtam. A lakásajtóig hoz bármit. Mi kell jobb? A posta meg max., ha kényelmesen sétálok, öt perc és ott is nagyon segítőkészek, akkor is mikor visszárum van. Igaz csak egyszer volt, de nagyon rendben volt az is..

ekat 2020.04.17. 13:59:22

@Péter 2: Nem ismertem, majd megnézem, köszi.

Head Honcho 2020.04.17. 14:13:10

Szolgáltatószektor reprezent: az ügyfél csak púp a hátukon.

szépjuhászné 2020.04.17. 15:33:04

@Opportunista mikroba: mert általában nem a kapuból hív, hanem az autóból, hogy 5 perc múlva ott van.

Reactor 2020.04.17. 16:20:35

A futár egy hazug munkakerülő. Remélem azóta már új munka után nézeget.

hir6kommentár 2020.04.18. 15:27:25

Biztos nálam van a hiba de sokszor a futár előre idecsörög hogy "otthon van-e" és ha nem veszem fel elkanyarodik másfele... szerintem a poszt-tólóval is ez történt... mivel nem volt telefonszám nem volt hova csörögjön...
A legtöbb értesítő emailben van egy csomagkövető link, és van, ahol még hiányzó adatot is lehet pótolni.....

bati67 2020.04.18. 21:04:49

Én napközben elég sokszor autózok, úgyhogy ha reggel megkapom az értesítést (benne a futár számával), akkor induláskor felhívom, hogy mi a következő címe és 3 perc alatt ott vagyok...

CCnick 2020.04.20. 08:51:10

Köpjetek le, de nekem még soha nem volt bajom futárral.

CCnick 2020.04.20. 08:59:03

@Opportunista mikroba: "Ehhez képest SOHA nem csengetett fel még a futár, mindig mobilon hív," Miért szórakozzon kaputelefonnal mikor ott a mobilszám? Te is a mobilt használnád ha te lennél a futár....

CCnick 2020.04.20. 09:07:34

@Péter 2: "Sok ezek közül akkor is nyomkövetéses, ha nem írják oda. " Az, hogy a kínai ad valami random tracking numbert amit vagy sehol le se lehet kérdezni vagy miután kézhez kaptad még akkor is annyit ir a nyomkövető, hogy "Tracking number provided" vagy a vásárlás másnapján azt írja, hogy beérkezett az országba (kínából) az azért nem sokat ér.

Opportunista mikroba 2020.04.20. 12:00:31

@CCnick: Ahhoz, hogy beengedjem, meg kell nyomnia a kapucsengőt, tehát nem tudja elkerülni a kapucsengő használatát. Azaz nem a kapucsengő HELYETT telefonál, hanem mellette.

CCnick 2020.04.21. 08:03:44

@Opportunista mikroba: A futár nem akar bemenni hozzád, a kaput meg gondolom belülről akkor is ki tudod nyitni ha nem nyomják a csengőt.

Opportunista mikroba 2020.04.21. 08:38:28

@CCnick: Ha szép borravalót akar, jöjjön szépen be. Be is jön.

CCnick 2020.04.21. 14:00:09

@Opportunista mikroba: ez kicsit pornófilmesen hangzott

EgySimaEgyfordított 2 2020.04.21. 18:56:40

Rögtön az volt az első gondolatom, hogy bármikor bármit rendelünk, telefonszám ott van. ( és igen, még külföldről is rendeltünk , ezt is nyilván magyar futár hozza ki).
Szóval közös érdek, hogy egyeztetni tudjunk, még karantén idején is.

Motorola 2020.04.30. 07:15:48

@ebella: Hihetetlen, de nekem sem volt gondom az MPL-el. Egyedül ők 100 százalékosak. A Transoflex négyből háromszor visszavitte külföldre a csomagot. A GLS most másodszor szerepelt le, ugyanezt tette. Senki nem keresett, papíron háromszor próbálta kézbesíteni.
Egyre trehányabbak ezek a cégek.