Ha egy jól működő, stabil, megbízható laptopra vágysz, akkor elég csalódott leszel, amikor a laptopod nem működik jól, nem stabil és a legkevésbé sem megbízható. Olvasónk lassan két hónapja szenved az újra és újra megjelenő, váratlan kékhaláltól, a szerviz pedig elég döcögősen kezeli a problémát.
Nemrég vásároltam egy Dell Precision 5520 típusú laptopot ezen típus közül is az egyik legerősebb modellt aminek az ára is ehhez mérten van megállapítva (nagyjából 1 millió forint).
Azért választottam ezt a típusú számítógépet mert mindenhol csak azt olvastam és hallottam róla, hogy mennyire jó, erős, stabilan működő és egyébként is tudtam, vagyis az a hit élt bennem, hogy a Dell márkanév egyenlő a magas minőséggel, megbízhatósággal és kiemelkedő teljesítménnyel minden területen még a szolgáltatás területén is, de sajnos hatalmasat kellett csalódjak.
A fent említett laptoppal már lassan több mint egy hónapja szenvedek ugyanis állandóan és váratlan módon a laptop kék képernyős hibával megáll és újraindul. A hiba megjelenését nem tudom mihez társítani mert van, hogy akkor jön elő amikor az office csomag termékeit használom, vagy amikor csak internetezek, még akkor is ha csak magára hagyom amíg elmegyek például egy pohár vízért és mire visszatérek már látom hogy indítja újra magát, de nagy terhelés mellett is szokott jelentkezni ez a bizonyos kék képernyős hiba.
Természetesen amikor egy ilyen hiba bekövetkezik akkor minden addigi munkám elveszik ha nem volt róla pont a megállás pillanata előtt mentés, ezért mára már annyira frusztrál a gondolat, hogy bármikor elveszhet a munka amit eddig csináltam, hogy próbálom csak akkor használni a laptopot ha tényleg nem tudom megoldani nélküle a problémát vagy feladatot és akkor is minden elvégzett mozdulat után kénytelen vagyok a mentésre nyomni. Szerintem ez a féle félelem és használat nemhogy egy ilyen kategóriás, de semmilyen laptopnál nem szabadna előforduljon.
A hiba kezelésében a Dell kezdetben meglepően segítőkész volt. Az első két szerviz a bejelentés után már 3 munkanapon belül megtörtént a modellhez járó helyszíni javítás keretein belül, vagyis a Dell szervizes kollégája a megfelelő alkatrészekkel kimegy arra a címre ahol Te és a laptopod lesz és pár órán belül megjavítja a laptopot, hogy minél kevesebb időt kelljen a számítógéped nélkül töltened.
Sajnos a szerelések sosem jártak sikerrel és amint kicserélték az alkatrészeket egy-két napra rá ismét jelentkezett a kék képernyős hiba.
A második javítás után amikor bejelentettem, hogy újabb javításra van szükségem mert a laptop még mindig nem használható a Dell egyik munkatársa a telefonba azt mondta nekem, hogy ha egy hónapon belül háromszor is bejelentem, hogy rossz a laptop ugyanazzal a hibával és a három bejelentés után a három szervizelés sem oldja meg a problémát akkor a Dell ad egy új laptopot ami vagy ugyan olyan mint amim volt vagy ha ilyet már nem tudnak adni akkor egy picivel jobbat adnak.
A harmadik bejelentés után eltelt 2-3 nap és még mindig nem kaptam e-mailt, hogy felvették volna a kapcsolatot a szervizzel akik majd tájékoztatnak, hogy mikor tudnak jönni mert a számítógép jóformán használhatatlan és nagy szükségem lenne rá. Ekkor azt mondták a telefonba, hogy a szerviz igényt törölték, mert inkább felterjesztették a laptopot cserére de amint lesz információjuk tájékoztatnak.
Eltelt két hét úgy, hogy nem kaptam semmiféle tájékoztatást ezért ismét telefonáltam a Dell ügyfélszolgálatnak akik azt mondták, hogy azért nem tájékoztattak mert elutasították a cserét.
Ekkor újra megkértem Őket, hogy akkor legalább egy szervizzel kössenek össze, hogy javítsák meg a laptopot. (Ekkor tájt jelentette be az Operatív Törzs a koronavírus megjelenését Magyarországon)
A bejelentés után 1-2 napra a szerviz felvette velem a kapcsolatot és újabb 1-2 napon belül harmadjára is megpróbálták a hibát elhárítani.
Amint visszahoztam a laptopot a szervízből, (mert a korona vírus miatt abban egyeztünk meg, hogy inkább leadom a szervízben nem pedig helyszínen szerelik így csökkentve az érintkezést és akadályozva a vírus terjedését) a laptop szinte rögtön (nagyjából 30 percen belül a bekapcsolást követően) ismét produkálta a kék képernyős hibát amikor megkerestem negyedjére is a Dell ügyfélszolgálatát, hogy a korábban elhangzottakra hivatkozva most már a laptop cseréjét akarom mert ekkor már több mint egy hónapja nem tudtam használni azt a laptopot amit a Dell kifejezetten munkára talált ki, alkotott meg.
Ilyenkor már levelezésben tartottam a kapcsolatot a Dell ügyfélszolgálatával és olyan adatokat és teszteket kértem tőlem, hogy végezzem el amiket nem kell egy olyan átlag felhasználó tudjon, elérjen mint jómagam, többek között megkértek arra, hogy egy windows liszenszel vásárolt laptopon próbáljak meg más operációs rendszerrel is futtatni pl.: Ubuntu, hogy akkor jelentkezik-e a hiba, amire válaszban jeleztem, hogy azért vettem Window-os laptopot mert azt szeretném használni nem pedig más operációs rendszert. Mindezek ellenére próbáltam elküldeni a Dell ügyfélszolgálatának az általuk kért és általam megtalált adatok szűk keresztmetszetét de nem tudtam mert ekkor a laptopom már nem tudott stabilan működni annyi ideig, hogy ezeket az adatokat e-mail formájában csatolmányként elküldhessem nekik és erről egy videofelvételt is készítettem, hogy lássák valóban hasznavehetetlen a számítógép. A jelenlegi helyzetben pedig többek között a tanulmányaim végzéséhez is hatalmas szükség lenne egy jól működő laptopra hiszen a távoktatáshoz és az ott használt weboldalakhoz és kapott feladatokhoz nélkülözhetetlen és a korlátozások miatt egy könyvtárba se tudok beülni számítógépet használni mint a szemeszter eddigi részeiben.
Mindezek ellenére a Dell magyarországi ügyfélszolgálata azt állítja, hogy nem indokolt a csere ezért elutasítják, de megadták három hivatalon szerviznek is az elérhetőségét, hogy keressem fel Őket ezügyben. Itt szeretném jelezni, hogy ezt eddig a Dell ügyfélszolgálata tette meg és nem a vásárlónak kellett.
A számítógépnek ProSupport garanciája van ami magasabb szintű terméktámogatást jelent mint egy átlagos garancia mégis ennyire közömbösen viselkednek az ügyfelükkel.
A Dell ügyfélszolgálata jelentősen megnehezíti a mindennapjaimat az utóbbi időkben főleg mióta a koronavírus miatt korlátozások vannak az országban és minden eddiginél szükségem lenne egy olyan laptopra ami stabilan és megbízhatóan működik.
A dell a saját honlapján állítja a következőt a precision típusú laptopjairól: A Precision mobil munkaállomás megfelelt a MIL-STD 810G szabvány szerinti teszteken, ami a tartósság és megbízhatóság garanciája bármilyen munkahelyen.
Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy egy Precision mobil munkaállomás nemhogy bármilyen munkahelyen tartósan és megbízhatóan működik, de még normál körülmények között egy íróasztalon sem működik se tartósan se megbízhatóan.
Az ügyfélszolgálattal való levelezéseim során többször is jeleztem feléjük, hogy szeretnék panaszt tenni az ügyben, illetve, hogy az általam megjelölt dátumokon történt telefonbeszélgetésünk hanganyagát küldjék el számomra a panasztevés végett, hiszen amikor felhívom az ügyfélszolgálatot akkor tájékoztatásul közlik, hogy a telefonbeszélgetésről hangfelvétel készül ezt mégsem adják ki a számomra.
Az utolsó 100 komment: