Tékozló Homár

Számlajavítás a Kikánál

2005.10.28. 08:24 | jackyll | Szólj hozzá!

Újabb ügyfélszogálati rekordot detektált Kálmán a Kikában: mintegy 2,5 óra alatt sikerült sztornóztatnia hibás adatokkal kitöltött elõlegszámláját. De milyen áron!

Cégünknél (50 fõs kis-közepes vállalkozás) megkezdõdött a vidéki hálózat építése. Új emberünk Zala megyében önállóan szerezheti be az irodabútort falatnyi kis irodájába a központ költségén. Szegény ember, KIKA akciós termékeket lelt Budaörsön, s mivel a szállítás olcsón megoldott cégen belül, hát lefoglalta a termékeket 30% elõleg fizetése mellett. Merthogy ezen termékek utolsó-bemutató darabként valahogy készleten voltak a KIKÁ-nál, ami ugyebár nem jellemzõ. Új kollega tapasztalatlan, meg tán izgult is, az elõlegszámlára véletlenül a saját nevét, címét íratta tévedésbõl. Gondoltam (cégvezetõ) magam intézem a végszámlát, hátha lesz egy kis pity-puty a sztornó- elõlegszámla, új számla folyamatban. Lett.

KIKA hétköznap délután Vevõszolgálat. Kezemben a rossz elõlegszámla, arcomon legszebb mosolyom, fejemben minden, amit a Homár írt az elõttem álló Szörnyetegrõl. Teszt - gondolom, végigcsinálom. Vevõszolgálatos néni (50-es, szõkített, tupírozott, szájával csücsörítõs, Manyika jellegû, fogai sárgák, arca lárvaszerû.) éppen telefonál. Megállok elõtte. Kis idõ elteltével a magánbeszélgetést félbe (nem abba!) hagyja, és rám néz. Levegõt veszek, és mondom: van egy elõlegszámlánk, a bútor itt van, átvehetõ. Sajnos a kollega rossz...(eddig tudom mondani) "tessék evvel a pénztárhoz fáradni", majd ugyanazon levegõvel folytatja a telefont.

Pénztár, sor. Tanuló. Vöröshajú oktatós néni szép lassan mindent mond a tanulónak.15 perc múlva én következem. Elmondom: rossz lett az elõlegszámla, a mi hibánk, sztornózni kellene, majd új számlát kiállítani. Elnézést kérünk, a kollega új, véletlenül a saját nevére kérte... Vöröske közli, ezt a Vevõszolgálat intézi. Próbálom menteni, most küldtek ide, de határozott az elutasítás, pénztár nem sztornóz.

Vevõszolgálat 2. Ugyan van egy másik néni, de én megyek az ismerõshöz. Tessék elképzelni, visszaküldtek ide (kicsit hülyeként próbálom, hátha megszán és gyorsabb lesz). Kicsit mérges: mondtam, tessék fizetni és számlát kérni. (nem mondtad te állat gondolom, de mosolygok). Nem ezt nem lehet. Nem lehet sztornózni. Tessék kérni egy számlát a pénztárnál, én meg majd áthúzom tollal a vevõt a számlán és ráírom az új céges vevõt. Mondom a néninek, ez nem szabályos, az APEH kedveli az ilyen számlát kivenni. De szabályos, sõt APEH által engedélyezett, sorszámozott bélyegzõvel igazolt a javítás - hangzik a válasz. Kezdek kétségbeesni, és kínomban megkérdezem, láthatom-e azt a sorszámozott bélyegzõt? (talán az APEH által sorszámozott, az valami ugró sorszám lehet, mitõl hitelesített...? Mi a francot hitelesít az APEH egy bélyegzõn?). Azt nem lehet, vágja rá, az be van zárva a Fõpénztáros fiókjába. Hm, hogyan üti rá a zárt fiókból? - gondolom, de nem merem megkérdezni. Újabb remény: láthatom az írásos APEH engedélyt arra nézve, hogy belejavíthat egy gépi számlába, és áthúzhatja rajta a vevõ nevét? Nincs ilyen engedély - mondja. Most tetszett mondani hogy a változtatás APEH által engedélyezett- próbálom. Csak másolja le az errõl szóló dokumentumot, és nem lesz gond, ha ellenõrzés lesz.

Talán könyvelõt kellene váltani, mondja hirtelen Manyika jellegû néni. Régóta könyvel magának az, aki ilyen tanácsokat ad? Kérdezi mintegy bizalmasan. 16 éve, rebegem. Okleveles közgazdász, könyvvizsgáló, adószakértõ, 130 fõs könyvelõ iroda, sosem találtak cégünknél hibát. Nem is értem, miért mondom ezeket. Pedig jó lenne váltani, mondja a néni. Higgye el, 300.000 vásárlónk van (naponta, hetente, évente, eddig? - gondolom), és ha hibás az elõlegszámla, hát áthúzzuk, maga az elsõ, aki okvetlenkedik (így).

Felhívom a könyvelõt, elmondom. Közli képtelenség, fõleg gépi nyomtatott számlán, fõleg irodabútornál, ezt nagyon szereti az APEH. Meg ne tegyem.

Vevõszolgálat 3. Mondom, nekem ez így nem jó, szeretnék beszélni a Fõpénztárossal. Kihívják, 25 éves, szilikonszájú, tetovált szemöldökû, plázacica jellegû, feszes nadrágos leányka. Elmondja: 1. Az áthúzás szabályos, APEH által engedélyezett. 2. Ha sztronó számlát kérek, az 5 vagy 10% sztornódíj, a felettesei döntik el, hogy szabad-e és mennyi a díj. 3. Ha sztronóznak, abban a pillanatban kikerülök a computerbõl, a listán várók elém kerülnek, és esetleg 3-4 hónapot várhatok, amíg újra sorra kerülök.

Rám néz, várja a hatást. Nagyon csúnya.

Elmondom: 1. Ha most ad egy írásos nyilatkozatot, hogy ez szabályos, amit én 5 éven belül elõvehetek ellenõrzéskor, és vállalja, hogy minden büntetést kamatokkal együtt fizet, akkor nem bánom, húzza át! 2. Nem értem, ki az az Atyaúristen, aki dönt a büntetés mértékérõl, és miért? 3. Minden utolsó, összeszerelt, bemutatódarab volt, nincs várólista, ha van, az azt jelenti, hogy átverés volt az utolsó darab, az akció, a hirdetés.

Szilikonszáj megtörik, közli, menjek a Kisbútorosztályra, ha õk sztornózzák, akkor nem bánják. (talán õk a felettes hatalom a sztornó % kérdésben is?- merengek)

Kisbútorosztály Kedves szakállas srác, köszön leültet. 1.20 perce állok, jólesett... Elmondom. Válasz: sztornószámlát a Vevõszolgálat állít ki. Összeomlok. Elmondok mindent, amit a Vevõszolgálat mondott eddig. Szakáll tenyerébe temeti az arcát, elnézést kér. Megfordítja a monitort, nem vár senki a nyomorult bútorra mutatja, sztornóköltség nincs. De a sztornószámlát a Vevõszolgálat adja ki. Õ majd újra felveszi a rendelést sztornó után a jó vevõre és minden rendben lesz. Mondom neki, én nem merek lemenni Manyikához és Szilikonszájhoz, mert elhajtanak.

Szakáll elmegy a Vevõszolgálathoz, kisvártatva jön vissza, hogy mehetek. (itt jegyzem meg, hogy 8 hónapos terhes feleségem ekkor feladta, elkérte az autókulcsot és elment az óvodába gyermekünkért, ott maradtam a KIKÁ-ban autó nélkül).

Manyika nagyon mérgesen néz. Közli, megcsinálja a sztornószámlát (jé, lehet?), de sok idõ lesz, üljek le. Mondom, inkább állok. Csücsüljön le, azt mondtam, és néz. Megijedek, hátrálok, de nem csücsülök. Nézni akarom, mi lesz sok idõ. 35 perc volt. Elõvette a sztronókönyvet (van ilyen is) és mintha kódexet másolna, szépen, betûnként nekilátott. Ha bárki jött az Ügyfélszolgálathoz, abbahagyta, és szépen, türelmesen igazított. Néha nézett, fáj-e? Fájt nagyon, de nem mutattam, csak álltam.

Megvan a sztrornószámla! Elõleg kp. visszafizet. Manyinak van saját kasszája, talán nem én vagyok az elsõ, aki sztornóztat? Mehetek újra kiíratni a bútort a Kisbútorra. Hohó, nem tudom mit kell kiíratni! Nem én rendeltem. Kérem Manyikát, adjon már egy másolatot, vagy kódot, vagy a régi számlát, vagy bármit. Manyika diadalittasan becsapja a sztronókönyvet, rám néz és azt mondja, nem adhatok vissza semmit! Mosolyog, most elõször.

Elkullogok a Kisbútorra. Szakáll sehol, helyette fiatal, személyiségzavaros, szemlesütõs tanulólány. Kérdezi, mit segíthetek. Megpróbálom elmondani, de kiszáll, majd a kollega, ha visszajön. Szakáll feltûnik 15 perc múlva, addig tanuló próbál beszélgetni (de próbál és ez jólesik!). Szakáll kiállítja a rendelést, de nem tudja, mert a sztornó miatt eltûnt a gépbõl. Szakáll káromkodik, elnézést kér, majd elmegy a Vevõszolgálatra, hátha Manyika neki visszaadja a régi elõlegszámlát. Szakáll jön, neki odaadta.

Szakáll számla megcsinál és hosszan, tényleg emberien elnézést kér mindenért. Neki megbocsátok. Manyinak nem.

Pénztár, fizetés. Kártyám olvashatatlan. Epe elönt, pénztáros 10x lehúzza (nem Amex, Maestro). Mondom neki, húzza lassan. Nem húzza lassan. Elkérem, lehúzom helyette, elsõre sikerült, pedig még sosem csináltam. Számla kész, kifizetve.

Gondoltam most odamegyek Manyikához és mondok valamit. Aztán maradtam ember. Nem mentem. Hívtam egy taxit és 6000 Ft-ért hazamentem. Nagyon elfáradtam, 2 és fél óra volt. Egy sztornó, egy számla és egy fizetés. Nettó 10 perc normálisan.

Ennyi. Cégnél körlevél, KIKÁNÁL vásárolni tilos! Mi mást tehetek? Még megírom a Homárnak, talán segít.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása