Kevés dolgot utál a Homár annyira, mint az úgynevezett „szép filmeket”, de igazi tízlábú következetlenséggel reklámban azért teszünk kivételt. A Sony Bravia tévé pattogóslabdás szpotja ugyanis olyan szép, hogy az már könnyeket csal egy sokat látott, az elengáns éttermek étlapján gyakran feltûnõ, ollós tengeri állat szemébe is.
Akkor lettünk igazán lelkesek, amikor a flickr.com-ra feltett fotósorozatból kiderült, hogy a reklámfilm weboldalán igazat mondtak és tényleg valódi labdákkal (méghozzá 250 ezer darabbal) forgattak, hol máshol, mint San Francisco utcáin.
Érdemes végignézni a fotókat, amiket a forgatás egyik résztvevõje készített. Egész sokat vitatkoztunk azon, hogy a legélénkebb színû labdákat digitálisan adták-e a filmhez, de a fotók alapján talán inkább nem.
A reklám kis felbontásban megnézhetõ itt, de ha jót akar, várjon egy kicsit többet és ezt a nagy felbontású, extended verziót nézze meg, az igazi nyálas szépség itt jön ki igazán.
Végül a nagy kérdés: hogy a rákba szedték össze a 250 ezer ultrapattogós gumigömböt a dimbes-dombos városban? Rendezte a dán Nicolai Fuglsig, a rövid verziót a Sport1-en már láttuk.
Kis kiegészítés:
A szpotot mégiscsak megdolgozták utólag digitálisan (ami semmit sem von le a szépségébõl). Az elkövetõ a The Mill nevû világhírû utómunka- és effektstúdió, akik itt elmagyarázzák, hogy is történt az eset. Innen megtudhatjuk, hogy 7 kamerát használtak 35 milliméteres filmmel, az ügynökség a Fallon, a labdapattogtatást elsõként elképzelõ kreatív pedig Juan Cabral volt. Azt például hónapokig számolgatták, hogy hány labda kell egyáltalán és milyen magasról kell kilõni õket, hogy megfelelõen pattogjanak. Az összeszedésükhöz meg hálót használtak, de abban csak a gömböcskék egy része akadt meg, szóval a kérdés még áll.
dwdHU 2007.09.04. 19:08:23