Tékozló Homár

Microsoft terméktámogatás Magyarországon

2007.02.05. 08:14 | jackyll | 3 komment

Azt ugye tudják, hogy hibás szoftvert a világ történetében nem vettek még vissza? Majd lesz hozzá javítás! Ennél is szebb, amit a Microsoft Magyarország javasolt egy licenszproblémával leálló Windows Server tulajdonosának, Gábornak (tapasztalt kollégák bekapcsolódhatnak a refrénbe): Telepíccse újra!

Király mese, úgy kezdõdött, hogy vásároltunk (=terméket ellenértékéért megvesz) egy Windows Server a fent nevezett cégtõl. Nem is volt vele semmi baj, kb. az elsõ évben. Ugynis a szerver egy idõ után a normális használat (értem ezelatt a nagyon-ritkán-hozzányúlunk- félve-nehogy-eltörjön-a-hímes-tojás) ellenére licenszelési problémára (pontosabban ezen szerzõdés megszegésére) hivatkozva leállt 2 óránként... Kapunk a fejünkhöz, hogy hát mi is a licesz szerzõdés, olvasunk, értelmezünk, hátha megoldjuk. Semmi. Egy gépen, korlátlanul használhatjuk a rendeltetésének megfelelõen (=mi ezalatt azt érjük, hogy semmi olyanhoz nem nyúlunk, ami a startmenüben elérhetõ ikonok által elõcsalható ablakok grafikus kezelõi felületérõl nem érhetõ el). Tehát nem vagyunk ludasak. (Így utólag már miért is lennénk, hiszen nem hekkelünk, nem buheráltunk, és nem regisztri-átírtunk, és ami a legfontosabb, hogy nem loptunk egy szoftvert sem). Licensz kérdés, ki már is lehetne legérintett a témában, mint a szerzõdés másik élvezõje, a Microsoft. Telefon nekik. Kedves hölgy, világosít felfelé, hogy õk nem foglalkoznak ilyenmivel, forduljak oda, ahol vettem a szoftvert.

Mer'? Ott tudnak segíteni a licenszelési probléma megoldásában? Azt nem tudja, de forduljak oda, vagy ahova akarok, de õk nem kompetensek ezen probléma megoldásában. (Akkor most kivel is állok licensz-szerzõdésben?). Fordulok a viszontleadóhoz, aki néz, hogy ilyet még soha nem hallott, de természetesen óránkét 15eFt-ért utánajár, hogy mi a probléma, és esetleg a megoldást is igyekszik kideríteni, de nem garantált az eredmény. Kabbe, mondjuk mi, finoman. Keresünk másik viszonteladót. Nem ott vettük? Akkor nem tudnak segíteni... Feladtuk a viszonteladókat, az ötödik negatív élmény után... Hívom újra a Microsoft infovonalát, mondom a tényállást, de semmi. Pattogni kezdek, hogy kérek egy technikai kollégát, vagy irgum-burgum. Semmi eredmény. Email, a központnak, a vezérigazgatónak, a takarítónõnek, minden egyes elérhetõ és fellelhetõ Microsoft címre, hogy sürgõsen kezdjenek valamit a problémával, és azonnal várom a jelentkezéásüket (azonnal=náluk 3 hét). Nagykegyesen adtak valami hivatkozási számot, meg egy telefonszámot a belsõ szentélyükhöz, hogy ott ezzel megoldák majd a problémámat, de SOHA TÖBBET NE MERJEK ILYET KÉRNI TÕLÜK, ÉS HOZZÁJUK FORDULNI A BAJOMMAL. Aláírás, ügyfélszolgálat vezetõje. Hívom szeppenten a megadott számot, fél óráig adminisztrálunk és tájékoztatunk, hogy mit is hívtam valójában. Oké, lehetne a probléma megoldásán dolgozni egy picit? Persze. Kellenek hozzá elõbb az adatok. Oké, mik? Megadom a regisztrációhoz a szükséges infót. Kezdhetjük. Mondom, hogy mi a baj. HE? Ezt meg kell nézni, küld egy programot, összeszedi a géprõl a logokat, és majd magnézi. Oksa. 3 nap múlva hív. Nem látja a problémát. Felvilágosítom, hogy milyen dátummal keresse, és hogy mit. Jééé, megvan! Oké, akkor dolgozik rajta, és szól. 3 nap múlva hív, igen, a probléma fennáll, mit csináltam a géppel, hogy ez állt elõ? Elmondom, hogy DNS, weboldalak, ésatöbbi, az elmúlt egy év szokásos termése, és próbáltuk beállítani a Exchange szervert. Elmondom pontról pontra (én marha állat), hogy mikor mire kattintottam, mikor mit csináltam (úgy félemlékezetbõl, de mivel olyan keveset, így emlékeztem rá még hetettek késõbb is). Okés, akkor meglátják, hogy mit tehetnek. 3-5 naponként hívott, hogy sikerült-e közben nekem megodanom, mert õ még nem, hiába akarja, nem megy... Beszéltünk, hogy még semmi, hogy talán ez lehet a baj, de nem biztos, és hogy mi a megoldás. Eltelik 3 hónap így, semmi elõrelépés a megoldásban. Küzben szopunk a szerver folyamatos leállásával, mert ugye az ügyfeleket ki kell szolgálni, az élet ugye nem áll meg. Pénzbõl élünk azért meg nyújtani kell valamit. Megszületik végre az eredmény! HURRÁ! Ujjongunk, hallgatjuk tágra nyílt fülekkel, hogy mitõl szûnik meg a több hónapi folyamatos kínlódásunk a licensz szerzõdés állítólagos megsértésével! Újra kell telepíteni, nincs más megoldás. HEEEE?!?!?!?! Lesünk, mint a hülyék, hát, ezt tudtuk volna magunktól is az elsõ pillanatban (ahogy egy 8 éves gyerek is tudja ma már ezt minden Windows-ról), hogy ez megoldás, nem csak erre, de minden más problémára is. Haló, van ész a vonal másik végén? Hát ezen a gépen szolgáltatások futnak, weboldalak, szoftverek vannak beállítva és telepítve, és ez nem úgy mûködik, hogy másfél óra alatt újratelepítjük és beállitunk mindent megint... Sajnálják, nincs más megoldás, abból, amit elondtam, hogy miket kattintottam a grafikus kezelõi felületen (=csak emlékeztetésképpen: a startmenüben elérhetõ ikonok által elõcsalható ablakok grafikus kezelõi felületén), logikusan következik, hogy újra kell telepíteni, mert semmi nem oldaja meg a problémát. Nem? Rosszallásom kifejezem, hogy ezért vártam hónapokat? Sajnálják. Ez van. Pápá. Irány az amerikai központ, email, telefon, beszélgetés a tényekrõl. Problémát a tehcnikai kolléga megérti, megoldhatónak tartja, fennakadás nélkül, kedvesek, aranyosak, de a helyi kirendeltség hivatott segíteni, Magyarországon. Õk sajnos nem, keressem õket. Mondom, nem tudtak segíteni, Magyxarországon, mert nem értenek hozzá. Sajnálják, de õk akkor sem kompetensek ebben. Hurrá. Microsoft magyarország újra hív, hogy le kéne zárni ezt az ügyet, hiszen megoldás született a problémra. Megoldás? Mi? Hát, az újratelepítés. De hát ez nem megoldás. Pedig ez a megodás, és ez ügyet márpedi lezárjuk, mert MI TUDTUNK ÖNNEK OLYAN MEGOLDÁST SZOLGÁLNI, AMIVEL A PROBLÉMA MEGSZÛNIK. HEEEE??!?!? Hát, ez nem megodás, ez egy semmi, ez egy nagy nulla. Hát, ez bármilyen más problémára is megoldás, ha tönkremegy a Windows. Igen, tudják, de az ügy le van zárva, ne keressem többet õket emiatt. De-de-de... dadogok. Nem. Nincs. Vége. Fogjam fel. (Mellesleg ez utóbbi beszélgetés, hogy részemrõl nem elfogadható a probléma, és hogy õk mindnet megtettek, majdnem háromszor hosszabb volt, mint több hónapos folyamatos kapcsolattartással és állítólagos hibamegoldással eltöltött beszélgetési idõk. Bürokrácia rulez, mi?) Szóval ott vagyunk, ahol eddig. A szerver licenszelési gondokra hivatkozva rendszeresen leáll. A Microsoftnak több hónap után finga sincs, hogy mi a baja a saját szoftverének, de tudott megoldást a problémára, és ezzel részérõl elégedetten le is tudta a dolgot... Beírhatta a kis papírkájára, hogy újra megoldott egy necces ügyet. Az ügyfél, aki többszázezret fizetett az meg szívjon. Vagy csináljon, amit akar. Vagy telepítse újra. Vagy forduljon fel. Vagy vegyen más terméket. Vagy mindegy, de õket fel ne merje hívni semmilyen problémával, fõleg, hogy õk azt megoldották már. Hehe, mikor vettem a terméket, nem láttam kint a "reklamációt a pénztártól való távozás után nem fogadunk el" táblát, de tuti ez az elsõ pont a Microsoft ügyfélközpontú híres "support"-jának belsõ szabályzatában... Bár szívesen elolvasnám ezek mellé még többit is. (Vagy így akarja népszerûsíteni a Microsodt, hogy mégis inkább a lopjunk és azt a cuccot használjuk? Ergo ahhoz nincs "support", nincs komplikált ügyfél, nincs megoldandó probléma...) Tanulság: nincs. Ha veszel valamit itt magyarországon, akkor itthon szívni is fogsz vele, mint a torkos borz. Éljen a XXI. század!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzaMa 2007.09.17. 12:55:16

A Microsoft a kiskereskedelemben vásárolt szervertermékekhez nem nyújt technikai támogatást. De mivel a licencszerződést te is elfogadtad (ráutaló magatartással, azaz felbontottad a csomagot és feltelepítetted a szoftvert), ebbe te is beleegyeztél, ugyanis a szerződés arról nem szólt, hogy te a licenc megvásárlásával (nem a Windows Servert vetted meg, csak annak a használati jogát!) technikai támogatást is kapsz. Ha autót veszel, akkor sem várod el a gyártótól, hogy megtanítson vezetni. Vagy autósiskolába jársz (=rendszergazdai tanfolyamok, könyvek, stb.), vagy felveszel egy sofőrt (=ezzel foglalkozó cégtől kérsz technikai támogatást). Az emberek nem olvassák el a szerződést, szidják a Microsoftot, mert "az a divat". Ha nem tetszik a szerződés, a használatlan terméket vissza lehet vinni a kereskedőhöz, aki visszafizeti a pénzt, és lehet használni mást (Linux, Mac OSX, stb, stb.), amihez természetesen egy grammal több támogatást nem kapsz. Egyébként pedig létezik magyar nyelvű szakmai közösségi oldal is: a www.technetklub.hu, ahol bármilyen kérdésre kapsz választ.

monti 2008.09.14. 16:01:39

:O "egy grammal több támogatást nem kapsz"?
Szerintem azért annál csak nagyobb támogatást lehet adni, hogy: "telepítsd újra", ha nem is egy grammal de legalább kettővel. Van egy olyan érzésem hogy másországiában jó eséllyel más lett volna a reakció. Ha új autót vásárolsz, óránként lefulladó motorral, akkor is az a normális, hogy a márkaszervizben azt supportálják az arcodba, hogy "indítsd újra"? Az meg nagyon szomorú, hogy esetleg a szerződésben benne van, hogy nincs technikai támogatás, mivel csak a licenc lett megvásárolva. Tehát csak az kap támogatást, aki forráskódostul-mindenestül megveszi a terméket? Ebben az esetben azonban a brandelt nevek (microsoft, windows , miegyéb) megváltoztatása után új windózt lehet kinyomni a piacra?
süti beállítások módosítása