Tékozló Homár

Naivügyfél vs HBO vs UPC

2007.05.18. 09:04 | jackyll | 6 komment

Nehogy azt gondolják, a Homár csak a családokat szétszakító túlszámlázásokkal és a karrireket derékba törõ garanciális ügyekkel foglalkozik. Gábornak például az volt a legnagyobb problémája az életben, hogy nem elég térhatású Brad Pitt hangja az HBO-n. A hiba miatt írt a szolgáltatójának és a csatornának is, és bár mindkét helyen altatni próbálták, különbözõ módón vették hülyére:

UPC Direct elõfizetõ vagyok már nagyon régóta és egy ideje újra HBO elõfizetõ is, tekintve hogy végre DD 5.1-es hangot is ki lehet szedni az HBO-ból UPC Directen. Azonban egy jó ideig gond volt az 5.1-es hanggal, hogy úgy mondjam csúszott. Nem keveset, másodperceket. Szóval gyakorlatilag nézhetetlen volt a film azzal a hangsávval, maradt a sztereo. Ezt nem csak én tudom, a port.hu netboard.hu UPC fórumában sokat lehetett olvasni róla. Én naív ügyfél gondoltam felveszem a kesztyût és szembemegyek a multival. Mindjárt kettõvel is. Meg is környékeztem a UPC-t. De mivel elég naív vagyok, úgy gondoltam jobb két oldalról támadni, és mint HBO nézõ az HBO-nak is szóltam, reménykedve hogy õk sem nézik jó szemmel, ha a prémium szolgáltatásukkal van baj, amit alig néhány társaság továbbít (itt most a DD 5.1 hangsávra gondolok). Furcsa módon a két cég elég eltérõen reagált a kérésemre, másképpen kifejezve az HBO meg akarta oldani, a UPC meg úgy döntött hogy naív ügyfelét még hülyére is lehet venni.
Pedig jobban belegondolta a havidíjat a UPC-nek fizetem, az HBO-val pedig csak közvetett a kapcsolat. Engedjétek meg, hogy idézzek pár apróságot a levelekbõl. HBO levele, de igazából nem az õ saruk, hanem a UPC-é, de egy kis technikai eszmecserét talán megér:
"A magas adatkompresszióhoz a UPC Direct tömörítése nem nagyobb, mint a többi szolgáltató Közép-Európában."

Ennek az elõzménye az volt hogy panaszkodtam a tömörítés mértékérõl. A válasz pedig magyarra fordítva: Közép-Európának jó a szar is, Nyugat-Európában azért mi sem így tömörítünk…

"Szeretnénk tájékoztatni Önt, hogy a régi típusú kódolók, (3-4 Mb/sec statikai kódolók) valóban gyakran okoztak képi problémákat. A legújabb kódolók azonban alacsony bit rate funkcióval rendelkeznek és a legújabb MPEG2 algoritmusok jelentõsen javítják a képfelbontást már 1,5Mb/sec. sávszélességnél is."

Muhaha… Hihetetlen jó képfelbontást lehet csinálni 1,5Mb/sec VBR Mpeg2-ben, ugye? Vajh, miért kódolják a mûsoros DVD filmek képét átlagosan 4,5-7Mb/sec bitrátával? Azért hogy normális minõségben lehessen nézni és ne a kockák háborúja legyen a tévében. Tök mindegy hogyan kódolnak Mpeg2-t, az alacsony bitráta alacsony marad és pixelesedéshez vezet akármilyen hi-tech a kódoló és akármennyibe is került.

Azonban a UPC Direct közvetlen válasza sokkal izgalmasabb volt, amire mellesleg válaszoltam én is egy e-mailben de nem kifejezetten foglalkoztak velem azóta (jó az ügyfélszolgálat, drága UPC). Ebbõl is idézném a kedvenc részeimet:

"Többszöri sikertelen telefonos kapcsolatfelvétel után írásban szeretnénk tájékoztatni: központunkban beállított teszt készülékeinken, leellenõriztük az Ön problémáját (hang csúszását), ami nállunk nem jelentkezik, így sajnos központi problémaként nem tudjuk kezelni. E probléma orvoslásában Önnek egy mûszaki ember (televízió szerelõ) tudna segíteni, mivel ezt központilag nem áll módunkban elhárítani."

Mindenekelõtt gratulálok a helyesíráshoz, de… elõször is: egyszer próbáltak meg telefonálni, éppen meetingen voltam. Több nem fogadott hívásom nem volt abban az idõszakban a privát telefonomon ami mellesleg mindig be van kapcsolva. Másodszor: hogy oda ne rohanjak drága jó UPC. Valószínûleg egy 2 éves, akkoriban high-end katódsugaras tévéhez (csak azért is ideírom a miheztartás végett, hogy SONY KV-32 HQ 100) óriási szükségem van tévészerelõre mert az csak szar lehet. Harmadszor: mi köze van a tévémnek a hang csúszásához? Hát hülye vagyok én? Vagy csak debil? Hallgatott már valaki 5.1-es hangot tévén? J Én speciel nem láttam még tévét 6 beépített hangfallal. Az 5.1-es hang aszittem erõsítõn keresztül megy ki a 6 hangfalra, de lehet hogy nekem rossz a felfogásom drága jó UPC.

Negyedszer pedig az HBO-nak bezzeg ezt írtátok, drága UPC:

"Az idõbeni késedelem problémája megoldódott."

Nagyon-nagyon csúnya dolog hazudni. Ezek szerint mégis csak volt probléma a kép-hang idõzítés között, de naiv ügyfélnek ez szépen lehazudtátok.

Végezetül szeretném felhívni a figyelmet a reakcióidõre: 2007.03.06-án ment a reklamáció és a válasz 2007.03.27-én jött, ez csupán 3 hét. Eddig tartott kitalálni hogy magyarázzuk meg hogy hülye vagy drága naív ügyfél.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása