Tékozló Homár

Internet nélkül hagyták fél Budaörsöt

2007.06.05. 10:22 | jackyll | Szólj hozzá!
Az Index hamarosan feltárja, miért bombázták vissza a középkorba a UPC-területén fél Budaőrsöt, addig is néhány olvasónk leveléből igyekszünk rekonstruálni az eseményeket. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy viszonteladójuk, az Eurokábel tartozása miatt kapcsolták ki a netet a felhasználóknál:
A budaőrsi lakosok meglepetésére 29-én egyszer csak eltünt a net és a telefon, a tv csatornák pedig megváltoztak és összekeveredtek. A pletyi szerint (és a UPC levele hallgatólagosan megerősítette) az Eurokábel nevű szolgáltató nemfizetése miatt a UPC kikapcsolt, a fenti cég hirtelen nevet változtatott: a Fibernet nevü új szolgáltató pedig - a munkatársak elmondása szerint - csak a terűletet vette meg (nem az adósságot). Mindenesetre egy város maradt telefon és net nélkül - mindenki szerkeszti az POP 3-at az eltűnt chello helyére. Hogy mi is történt valójában az azért sokakat érdekelne...

István
Pénteken úgy mentem haza este, hogy nem volt net. Aztán még mielőtt felhívtam volna UPC-t anyázni, átnéztem a postám. Jött egy levél a Fibernet Kft-től, hogy mai nappal szolgáltatóváltás, mert UPC felmondta a szolgáltatást Budaörsön és a 11. kerben, és most attól kezdve csak ők szolgáltathatnak az eurokábel kft hálózatán (az említett két körzetben). Felhívtam a levélben szereplő számot, és a képviselőjük elmondta, hogy az eurokábel kft tenderén a upc elbukott, és már csak a fibernet kft szolgáltathat netet és telefont. Viszont UPC-nek még lehetősége lenne július 2-ig a régi ügyfeleinél szolgáltatni, de ő ezt nem teszi, rögtön ki is kapcsolta mindenkinél a netet. Így a helyzet az, hogy előzetes bejelentés nélkül net nélkül maradtam, holott érvényes szerződésem van a UPC felé (még hűségszerződéses is ráadásul).

Az új szolgáltatónál új szerződést kell kötni, új hűségszerződéssel (UPC éppen egy hónap múlva járt volna le), és új modemet kell kihelyezniük. Úgyhogy pár napig most nincs netem otthon, és most megint egy éves hűségszerződést kell aláírnom (ha elköltözök albiból, akkor 5000+havi2500 kötbér). A UPC-t is felhívtam azért, és kicsit kérdőre vontam, hogy miért veszi el egyik napról a másikra a netem, ha egyszer szerződésünk van, és fizetek rendesen? Ráadásul mindenféle értesítés nélkül... Erre azt mondták, hogy az eurokábel kft egyoldalúan felmondta a szerződésük, és elvette a technikai lehetőséget a szolgáltatásra.

Közben jött tőlük (UPC) is egy levél a hétvégén (külön kézbesítés), amiben leírták, hogy nincs lehetőségük szolgáltatni múlt hét óta a szerződésük felrúgása miatt. Most kérek egy nyilatkozatot az eurokábel kft-től, hogy július 2-ig biztosítják-e a technikai feltételeket a UPC szolgáltatásra (vagy csak mondják). Aztán a két papírt beadom a nemzetközi hírközlési hatóságnak, hátha lesz belőle valami szaftos vizsgálat.

Gábor
Budaörs
Alaphelyzet: Budaörsön és a XI. kerületben kábelnetet a UPC szolgáltatott az Eurocable helyi szolgáltatón keresztül. 2007. május 30-án, amikor már egy napja nem volt netünk - ami egyébként nem volt ritka - szokás szerint felhívtam a UPC ügyfélszolgálatot, általában szokták látni, hogy központi-e a hiba, vagy helyben anyázzak. Arról tájékoztattak, hogy mivel az Eurocable szerződést bontott velük, a jövőben nem tudnak a területen internetet szolgáltatni. Csak így. Majd küldenek erről tájékoztatást és beugranak a modemükért. Bocs', ők is csak tegnap tudták meg. (Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a következő havi csekket már kiküldték, még jó, hogy még nem fizettem be.)

Az első döbbenet után tovább kutakodva kiderült, hogy a UPC tárgyalásban volt az Eurocable-el a helyi hálózat megvásárlása ügyében, mire az Eurocable "hirtelen" eladta magát a Fibernet nevű szolgáltatónak. No mi legyen? A net munkaeszköz, azonnal kell. Mit mond az Eurocable? Ja igen, mostantól nincs net a UPC-n keresztül. De van egy jó megoldás. Ha még ma megköti az új szerződését a Fibernettel, délutánra vissza is kapcsoljuk, vagyis kapcsolják (kis elszólás). Még az árai is kedvezőbbek.

Nincs mit tenni, mivel T-Com vonalasunk elvből nincs, meg kell kötnünk a szerződést a jól bemutatkozó új és egyetlen kábel szolgáltatóval. A kedvező ár ugyan igaz, de nincs 5 e-mail cím, csak 1 (asztalra csapva 3), nincs vírusszűrés, spamszűrés, webtárhely, webmail, stb. Választhatok 12 vagy 24 havi hűségnyilatkozat közül. És hűségnyilatkozat nélkül? Olyan nincs. És ha fogyasztóvédelemtől jöttem? Akkor van, de drágább a havi díj (eddig tiszta sor), és be kell fizetnem beugrónak kb. 70.000 Ft-ot különböző díjakra.

Mint jogász, számos kérdés és jogsértés jut eszembe, de ezzel nem kívánom szaporítani a szót, mindenki kitalálhatja. Inkább írok egy-egy levélkét a Hírközlési Felügyeletnek és a Fogyasztóvédelmi Felügyeletnek, hátha kiszabnak egy kis bírságot. Ja és kénytelen leszek az egyébként a legkevésbé (de nem teljesen) vétlen UPC-t perelni kártérítésért, hiszen velük állok jogviszonyban.

Ráadás: még aznap (2007. május 30-án) hozott a postás egy tájékoztató levelet az Eurocable-től, melyben tájékoztattak arról, hogy május 29-től nem szolgáltat kábelnetet és kábeltelefont a UPC.

Üdv, Nepomuk
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása