Tékozló Homár

Telefonon téríti a T-Com ügyfeleit a Pantel

2007.06.05. 17:46 | jackyll | 1 komment
Muhahaha, a nap lejgobb telefonos ügyfele N és családja, akik telefonon megrendeltek egy állítólag T-Com-nak hirdetett szolgáltatást, amiről postafordultával kiderült, hogy Pantel. Viszont amúgy meg T-comjuk van:
Lehet, hogy furcsán kezdődik úgy egy levél, hogy valaki elégedett a T-Cégekkel, de legyen egy ilyen is: Én a T-Com ügyfele vagyok, és eddig nem volt különösebb gondom. A napokban azonban érdekes eset történt, gondoltam megírom, hátha okulnak belőle mások is. A telefon előfizetés tulajdonosa az édesanyám, így vele történt meg az eset. Szóval, egy kedves hangú hölgy felhívta, miszerint a T-Com(!) új szolgáltatását szeretné bemutatni, amivel kedvezményesebben lehet telefonálni. Édesanyám sajnos hajlamos arra, hogy ilyenkor nem teszi le a telefont, így végig hallgatta a valószínűleg jól kitalált marketing szöveget, ami még nem is lenne baj. A baj ott van, hogy ez a mesterkélt szöveg arról szólt, hogy a saját szolgáltatónk ad előnyösebb ajánlatot a régi ügyfeleinek megköszönve a hűségüket. Ahogy lenni szokott ilyenkor, mire a hölgy a szöveg végére ért, anyuka meg is rendelte a kedvező szolgáltatást. Postafordultával meg is jött egy levél, PANTEL felirattal, amelyben azt írták, hogy köszöntenek az előfizetőik között, valamint hogy milyen szerződési feltételeket írtunk alá, valamit, hogy ismerjük meg az új percdíjakat.

Nekem, aki annyira nincs benne ezekbe a megnevezésekbe, csak az tűnt fel, hogy barátok között is legalább 2-3 forinttal drágább minden tarifa, ráadásul ami eddig ingyen volt, most az is 3 forint percenként.

Felhívtam a T-Comot, és kérdeztem hogy ez most mi, mire közölték, hogy a PANTEL egy másik telefonszolgáltató, a T-Comnak ilyen hűségakciója, amit én aláírtam nincs, de ha lenne, akkor sem PANTEL név alatt. Valószínűleg hurokszerződést kötöttem. Mondtam, hogy én nem írtam alá semmit, erre kiderült, hogy bizony a „ráutaló magatartás” is szerződéskötés… No semmi gond, felhívom a PANTEL-t és beigazolódik, hogy valóban külön álló dologról van szó, egy úgynevezett „közvetítőszolgáltatásról”… Közöltem az ügyfélszolgálatossal, hogy engem félreinformáltak, és szeretném lemondani. Nem lehettem egyedül, mert azonnal rutinból közölte, hogy elfogadja a lemondást, majd elköszönt és letette.

Ez az eset megerősítette bennem azt, hogy amikor csörög a telefonom, és úgy jelentkezik be valaki, hogy egy új szolgáltatást szeretne bemutatni, elköszönöm és leteszem… javaslom másoknak is.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eva77 2007.09.10. 22:59:38

Szerencsétek volt, hogy simán ment a lemondás.
Mi egy hasonló hívás után a tele2-nél, egy meg-nem-rendelt szolgáltatástól hónapok óta nem tudunk megszabadulni: "Keressük a telefonbeszélgetést, hogy megrendelték-e vagy sem. Amíg az nincs meg, nem mondhatják le a szolgáltatást", így a tele2.
Szépen havonta jöttek a csekkek. Mi meg havonta többször tiltakoztunk, telefonon és emailben, az ellen, hogy meg-nem-rendelt szolgáltatást fizettessenek velünk.
5 hónapos küzdelem árán sikerült a szolgáltatást lemondani, ám az egyik számlát átadták behajtó cégnek.

Most már NYOLCADIK HÓNAPJA "keresik a beszélgetést", amely igazolná, hogy jogtalanul zaklatnak bennünket. Hab a tortán: dacára annak, hogy a saját vizsgálatuk folyamatban van, a tele2 átadta a kérdéses számlákat behajtó cégnek.

A tele2 munkatársai többször is biztosítottak arról telefonon, hogy ez a lépés a tele2 részéről jogtalan volt, hiszen amíg a vizsgálat le nem zárul, nincs joguk a vitatott számlákra behajtást kérni. Megígérték, hogy jelzik a behajtó cégnek, a vitatott számlákat adják vissza a tele2-nek, míg az ügy le nem zárul; mi pedig ne fizessük be a behajtó cégtől érkező csekkeket. A legutóbbi behajtó-levél már bírósági eljárás megindításáról szól...

A tele2 ügyfélszolgálati nyilvántartása szerint, a munkatársaik az elmúlt másfél hónapban összesen 5 alkalommal jelezték a számlázási csoportjuknak, hogy azonnal hívják vissza a behajtó cégtől a jogtalanul behajtásra adott számlákat. A behajtó céghez mind a mai napig nem érkezett a tele2-től semmiféle megkeresés ez ügyben.

Nem lehet az ügy minden szereplőjével kapcsolatba lépni: az ügyfél csak az ügyfélszolgálatot érheti el, akik sem felettest, sem a számlázási csoportnál illetékest nem hajlandók kapcsolni. Mert - elmondásuk szerint - az ügyfélszolgálat továbbít mindent a számlázási csoportnak, és azok lépnek kapcsolatba a behajtó céggel.

Megpróbálkoztunk a naponkénti telefonálással (emailre 5:1 arányban reagálnak, többhetes késéssel), eredmény a szokásos "igazuk van, majd én továbbítom a számlázásiaknak", mindeddig tökéletesen eredménytelenül. Ezután megkíséreltük rábírni a tele2, hogy küldjék el nekünk az igazolást arról, hogy az ügy folyamatban van, faxon vagy pdf formátumban (mivel az egyszeű email manipulálható); és mi majd továbbítjuk a behajtó cégnek.
Végre kaptunk egy sima emailt tőlük (ld alább), amelybe legalább azt sikerült beleírniuk, hogy az ügy folyamatban van. A levelet udvariasan megköszöntük, és újfent megismételtük, hogy a behajtó cégnek pdf formátumban kellene ahhoz, hogy elfogadják.


HOGYAN TOVÁBB?
Akinek van ötlete, vagy bevált módszere hasonló helyzet kezelésére, S.O.S. írja meg!

M. Éva
süti beállítások módosítása