Tékozló Homár

"Másodrendű" a magyar a párizsi luxusáruházban

2007.07.19. 12:12 | jackyll | 223 komment
A Homár a kurucinfón sem találhatott volna jobb kurvaanyázni valót, mint amit nusss küldött Fvanciahonból. A parasztvakításáról híres párizsi übersznobáruház, a Lafayette ügyfélszolgálatán ugyanis azért nem adtak neki törzsvásárlói kártyát, mert nincs tartózkodási engedélye. Az ügyfélszolgálatos hölgy szerint "másodrendű" EU-állampolgárok csak annak birtokában lehetnek visszatérő vevőik. Naiv ügyfelünk úgy tapasztalta, az efféle diszkrimináció arrafelé általános jelenség:
Jelenleg Franciaországban élek,  és sajnos egyre inkább tapasztalom, hogy mi az ittenieknek még nem vagyunk európaiak, ezt így rögtön a szemembe is mondták...  Történt ugyanis, hogy valamelyik nap a várost jártam, gondoltam benézek a "Galleries Lafayette"-be a leárazások alkalmából, merthogy ilyenkor tényleg jó dolgokhoz lehet jutni meglehetősen jutányos áron. Kiszolgálás- mint mindig- kifogástalan, pedig itt is ugyanúgy fiatal eladólányok dolgoznak de valahogy sosem tapasztalom a "miafenénekjöttélbeazüzletbemostdolgoznomkellnemszégyelledmagad" hozzáállást. Ki is néztem egy kosztümöt, pont volt méretben, színben, stb, mire a kedves eladólány megkérdezte. "van hűségkártyája"? Mondom: nincs. Erre ő: hát csináltasson magának egyet az ügyfélszolgálaton, addig félreteszem a kosztümöt és akkor még kap 15% kedvezményt, ez eddigieken felül, plusz ingyen méretre is igazítjuk (nadrágfelhajtás). Tekintve hogy hosszabb távon maradni készülök, a kártya meg ezekre mindig jogosít, meggondolandónak találtam... Készségesen elmondta, milyen papírok kellenek, hova menjek, mit csináljak. Papírok összeszed, ügyfélszolgálatra fel.

Kb: egy órát várakoztattak, mert ahányszor én kerültem volna sorra, az ügyintéző hölgy valahogy mindig közölte, hogy neki épp lejárt a munkaideje, majd a kollegája foglalkozik velem. Remek. Végre sorra kerülök, elmondom miért jöttem, adom a személyit, bankkártyát, RIB kódot, mire a hölgyike rámnéz, elviszi a személyimet, hátramegy az irodába, majd visszajön, és közli: van egy kis gond, hölgyem. Hiányzik a tartózkodási engedélye. Mondom: nekem olyan nem kell, mert tanulok itt, és a prefektúrán közölték, hogy az EU-s állampolgároknak nincs szükségük tartózkodási engedélyre. Valami homokszem kerülhetett ennél a pontnál a gépezetbe, mert továbbra is bizonygatta, hogy de márpedig EU vagy nem EU, tartózkodási engedély nélkül nincs jogom hűségkártyát csináltatni.

Ez volt az a pillanat amikor már magasról tettem a kedvezményre, viszont felháborodtam a bánásmód miatt, és megkérdeztem, hogy ez meg milyen diszkrimináció, és vajon ha egy német vagy egy spanyol ugyanezt szeretné tenni, akkor tőle is kérik a tartózkodási engedélyt? No és itt jött a döbbenet, a hölgyike válasza: hölgyem, ez nem diszkrimináció, pusztán arról van szó, hogy vannak elsőrangú és másodrangú európai országok. Önök a másodrangúak közé tartoznak, és jelenleg még annyira frisssen csatlakoztak (na ja, 3 éve...), hogy nem volt időnk felülvizsgálni az eljárást (erre inkább nem mondok semmit, Isten malmai lassan őrölnek, mint tudjuk...): Tehát Önnek csak akkor lenne joga nálunk hűségkártyát csináltatni, ha a tartózkodási engedélyét (amire egyébként diákként nincs szüksége...) bemutatná. Majd készségesen adott egy listát az áruházaikról, amelyek bármelyikében megcsináltathatom a hűségkártyát, amint megvan a tartózkodási engedélyem...

Ekkor jutottam el abba az állapotba, hogy mindössze költséges neveltetésem tartott vissza attól, hogy felvilágosítsam az ügyfélszolgálatos kisasszonyt arról, hogy esetleg hova tegye a mindenféle jelzőkkel ellátott hűségkártyát, majd lementem és megvettem a kosztümöt, igaz 15%-al drágábban, bár még így is olcsóbb volt mintha itthon vettem volna, és legalább szép :-)) Viszont elgondolkodtam azon, hogy vajon miért van az, hogy a szüleimet októberben a párizsi reptéren a francia határőr a magyar útlevéllel nem engedte az EU sávon közlekedni merthogy az a németeknek, spanyoloknak, olaszoknak, stb van fenntartva, és átzavarta őket a non-eu sávba, valamint hogy a bankban a bankszámlám nyitásakor szinte vérre menő harcot vívtam az ügyintézővel miszerint értse meg hogy én itt nem vagyok vízumkötelezett, és tartózkodási engedélyre sincs (továbbra sem) szükségem...

Hogy is mondta Woody Allen? Nem szeretnék annak a klubnak a tagja lenni, ahova engem is felvesznek....?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jude (törölt) 2007.07.19. 12:13:06

Aki elsőzik az nem sikeres ember.

KicsiNaiva 2007.07.19. 12:15:54

Letépni a Lafeyette ajtaját.
Az a megoldás.

ex-Zep 2007.07.19. 12:21:47

buzi sznob franci gegyák

Roltii 2007.07.19. 12:25:02

első?:D
Párizsban mikor jártam az egyetlen normális hely EuroDisney volt, ott voltak kultúráltak a külföldiekkel..bár ez már régebben volt
(és tudom, hogy EuroDisney nem is Párizs,hanem mellette van kicsivel)

Jude (törölt) 2007.07.19. 12:26:18

A történet mindenesetre hűen tükrözi azt, hogy idióta kis lógónyelvű pincsiként áhítoztunk az eu tagságra, megkaptuk, de a drágalátos (old)eu állampolgár véleménye rólunk a fenti történetben olvasható.
Szerencsére nem ez jellemző általánosan, de sajnos sok ilyen negatív példát lehetne még felhozni.

Taktikai Reset 2007.07.19. 12:26:35

A franciák ősparasztok. Látszik a román rokonság.

sish 2007.07.19. 12:27:16

hülye franciák,francia hülyék!

andreasue (törölt) 2007.07.19. 12:27:18

Annyi hivatal van Brüsszelben. Valamelyik biztos illetékes ilyen ügyekben. Fel kéne nyomni őket.

tehenke 2007.07.19. 12:27:59

Csiálnád ezt meg magyarországon egy fraciával. Másnap bombázna minket az USA

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.19. 12:30:31

Nézd: A cikkben említett franciák értelmi szintje az idomított majmokéhoz hasonlítható. Nekik az ember másodlagos is. Mert gindolkodásra fecsérli azt az időt, amit a jó alaposan beidomított bunkóságok bemutatására is költhetne.

Amúgy meg: Ha ezek után ott vásároltál, akkor megérdemled. Biztos van másik áruház is, és biztos fel is lehetett volna őket jelenteni szépen. Nem csak Francia de EUs szintű hatóságnál is.

Akkor nem bevételük van hanem kiadás bírságra.

Aaronka 2007.07.19. 12:32:02

Ahogy mi lenézzük a románokat, a balkánt, minket is lenéznek simán. És a Fr Hu különbség (életszínvonalban) nagyobb már mint a Hu Ro.
Voltam eleget külföldön, engem ez nem lep meg. Azé kapják be!

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.07.19. 12:33:37

Na ezért nem járok a Lafayette áruházba vásárolni. Inkább veszek Batz papucsot itthon. :)
Amúgy backup-hatják a teljes "árukészletemet" ... a nagy arcukba bőven belefér. :>

fiktiv állat 2007.07.19. 12:35:47

EU ide, vagy oda, a franciák mindig is rühellték a magyarokat. Monnyanak le.

xombat.com 2007.07.19. 12:40:58

ja, es angolul se' beszelnek

pocak 2007.07.19. 12:43:53

Csak a történeti hűség kedvéért: "Please accept my resignation. I don’t care to belong to any club that will have me as a member".

A közhiedelemmel ellentétben az idézet Groucho Marxtól származik, Woody Allen maga is csak idézi az Anny Hallban. Ettől még persze zseniális duma.

Nagyvakond 2007.07.19. 12:48:56

Nem menti egyáltalán a frenciákat, és tényleg mindegyik felsorolt helyzetben aljas, gonosz, sehonnai bitangok voltak, de valószínűleg mi (én legalábbi - bevallom - igen) is ugyanezt gondoljuk szőröstalpú keleti szomszédainkról; hiába a törekvő, gazdasági muatató, a dübbbörgő fejlődés.

Allah akbar!

Nagyvakond 2007.07.19. 12:52:10

[Ja, még annyit (érintőlegesen ide tartozik), hogy "egyszer láttam a tévébe'", mikor egy francia értelmiségi elsírta magát, mikor a trianoni diktátumról beszélt...
Jó, csak mondom.

És Allah akbar!]

vizipok56 (törölt) 2007.07.19. 12:55:22

A franciák negatív véleménye mindenképpen pozitívum! Melyik országban is volt a legnygyobb a gestapo-besúgók hálózata? Hol a legnagyobb a buzik aránya? Úgyhogy az ilyenek inkább ne legyenek jó véleménnyel rólam! :-)

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 12:55:56

A takonyevők mindig és szemét náci népség volt. Ráadásul pocsék katonák. Amúgy meg általános vélemény a régi euban, hogy a balkán Béccsel kezdődik. Némi alapja van is e bölcsességnek.

bugyifiu 2007.07.19. 12:56:42

Meglepett a levél tartalma, mert - tévesen - így olvastam a címet:
"Másodrendű a magyar párizsi a luxusáruházban."
:-P

boszor 2007.07.19. 12:57:08

utálnak azok mindenkit, aki nem francia - még egy ilyen nacionalista bagázst Európa szívében...:-/. a fővárosuk kiábrándító élmény volt, koszos város tele koszos négerrel - nem azért koszos, mert néger, ezek télleg ápolatlanok és rongyosak voltak. azért nem vásárolok pl. francia kozmetikumot, mert nem méltóztatnak ráírni semmilyen más nyelven a használati utasítást, csak angolul.

Secnir 2007.07.19. 12:59:17

hát ez van, ha a corvin vagy a budai skála nem jó neked...

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 13:01:35

Minden állat egyenlő, de némej állatok egyenlőbbek a többieknél.

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.19. 13:03:22

Aki a Lafayettbe jár vásárolni, na az nem sikeres ember.
Ha egy kicsit odébb menté vóna, ott meg a bevándorlók dobálnak meg kövel.

Amugy lehet, hogy a vevöszolgálatos elötte mutyilandi bankügyintézö volt:)

boszor 2007.07.19. 13:03:29

megolvadt az agyam a melegben. csak farnciául-t akartam írni a végére.

evice01 2007.07.19. 13:06:58

En Olaszorszagban elek , de en is megvivtam harcom a burokraciaval. Pl Svajc-Olaszorszag hatar, olasz hataror nem akart atengedni, mert a sofor olasz volt, mi meg magyarok, azaz "nem eus orszagbol jovok" vagyunk. De a vegen kaptunk szep pecsetet az utlevelunkbe :). vagy amikor az olasz nyelviskolai beiratkozasnal kozoltek velem: Isten hozott Europaban!" Ez csak ketto eset a szazbol. Rengeteg penzt kifizethettem volna mar a papirokert, mire eszembe jutott megkerdezni , ja Eu-s vagyok, akkor is kell (persze miutan azt is tudtak , hogy magyar vagyok). valasz: "Ja, Magyarorszag EU? Ja akkor nem kell"

Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.19. 13:08:35

Nem nagyon verném magam, ha francia lennék, a nemzeti öntudatom miatt.
Az úgynevezett francia nemzeti tizenegyben három (!!!) darab fehér játékos játszik. Ennyit erről.

a rekettyés 2007.07.19. 13:10:37

nahát hát nyugaton nincs kolbászbol a kerités???
Pedig idáig a legtöbben itt olyanokat irtak.

tehenke 2007.07.19. 13:13:52

Franciaország négerország.

Taktikai Reset 2007.07.19. 13:14:32

Ismeritek azt a mesét, amikor a francia elkezd németül beszélni?

vizipok56 (törölt) 2007.07.19. 13:17:25

A franciák negatív véleménye mindenképpen pozitívum! Melyik országban is volt a legnagyobb a gestapo-besúgók hálózata? Hol a legnagyobb a buzik aránya? Úgyhogy az ilyenek inkább ne legyenek jó véleménnyel rólam! :-)

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.19. 13:20:27

Az összes francia monnyonle a kulccsal egyetemben!

pocak 2007.07.19. 13:24:16

Azér gáz, amikor már rasszizmus meg buzizás kezd becsúszni a hozzászólásokba.

Nekem különben 87-ben valami kis határátkelőnél (meg nem mondom már hol) egy busznyi másik magyarral együtt másfél órán keresztül vizsgálták az útlevelemet, majd közölték, hogy ja, itt kelet-európai ország állampolgára nem léphet, be, legközbelebb Strasbourgnál, vagy 100 kilométerrel odébb. Jó, hogy akkor még Varsói Szerződés voltunk, de hogy mi tartott másfél óráig, mire erre rájöttek?

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 13:32:56

Vizipók, az igaz, hogy a takonyevők önként kezdtek barakkot építeni, nem a Vezér parancsára, de a korrekcség jegyében jegyezzük le, hogy legalább volt ellenállásuk több országgal ellentétben.
Amúgy meg a hollandok még görényebbek, mert ott nem volt gestapo besúgó - nem volt rá szükség, a holland munkanélküli csekéj fejpénzért kereste a bujkáló "menekülteke". Ráadásul nemrég belehúztak (lsd. az A. Frank díszpolgári címe körüli naggyon szimpatikus hercehurcát).
És, hogy Al Bandy hyde parki igen sikeres beszédéből idézzek: és emberek, csak én utálom itt a franciákat?

fekete ٢etek 2007.07.19. 13:36:04

A franciák 45%-a emberevő kannibál aki batz papucsra maszturbálva alszik el.

A nevemet természetesen nem vállalom.

Nagyvakond 2007.07.19. 13:36:47

Még tovább asszociálok:

Amikor egy francia (vagy egy olasz stb.) azt gondolja/mondja, hogy MO. non-EU-tag, akkor az olyan, mint a mostani Batthyányi téri [jól írtam!]sztoriban a hajléktalan csóka aki le "fideszes-g*cizte" Fodorgábort.

Ez is az is a Nép - mit tudnak ezek?!
Az Ilyenek szerint nem kívánatosak a pirézek, az Ilyennek jó a 40 HUF/Lit. kóla, az ilyen szerint szakértő és orákulum kovácslászló, és elfogadható válasz egy "na és"...

Aztakutyamindenit!

Aaronka 2007.07.19. 13:40:33

Szerintem ezt nem kell túllihegni.
A "civilizált" világban minden nép többre tartja a sajátját a többinél. Mi is utálunk mindenkit, minket is utálnak. És ez így van a franciákkal is.
A fenti eset szerintem nem törvényes, függetelenül a szeretet-utálat-lenézés kombinációtól.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 13:40:55

Van az a régi brit vicc: francia II. világháborús karabéj eladó, új, még sosem lőttek vele, eccer leejtették.

GreenMaster 2007.07.19. 13:41:35

a sztori rendszeresen előforul nyugaton. én pl. hollandiában élek, a gokart pályán csináltattam tagságit ahol a nő megkérdezte hogyan bánnak az emberekkel magyarországon? néztem rá, hogy : bocsi de ezt most hogy érted?? mire közölte, hogy ott ilyen félig kommunizmus-demokrácia van és csak kiváncsi volt hogy azért jöttem-e hollandiába élni mert rosszul bánnak az emberekkel... és ezek után kérte a tartózkodásim. nyugodt maradtam! elmagyaráztam neki, hogy a zoroszok már leléptek egy ideje és melleseg EU állampolgár vagyok, se tartózkodási, se munkaengedély nem kell hogy itt legyek - te meg olyan sötét vagy hogy a negró távolsági fényszóróként lobog a szádban, te sajtzabáló holland paraszt. bank, mobiltársaság, tv, internet előfizetés dettó ugyanez a műsor. a franciák mentségére kurva jók a sípályáik, alain prost meg jól vezetett.

RosehillResident 2007.07.19. 13:44:53

Így jár az aki tetű franciáknál vásárol.Egy kibaszott autót nem tudnak összerakni rendesen,mit várunk tőlük..
Szerintem a fellépésen is múlik az ilyesmi.Hívni kellett volna az áruházvezetőt és elmenni ameddig csak szükséges.Én a franciákat tartom másodrendű csigazabáló kis buziknak hála az angol nevelésemnek.És úgy is kezelem őket..

katkamanó 2007.07.19. 13:47:44

Na az ilyenek miatt nem megyek én el francia étterembe, szarom le magas ívről a francia divatot, Franciaországba a lábamat nem vagyok hajlandó betenni, és bárki bármit mondjon a francia kultúráról, szerintem a béka segge alatt van. A szomorú az, hogy a kultúrsznob magyar idióták meg közben francia filmnapokkal, meg francia hetekkel ünnepli azokat a gyökereket, akik minket ilyen mélyen lenéznek. És nem tudják megkülönböztetni Budapestet Bukaresttől

janikahhh (törölt) 2007.07.19. 13:48:41

A francia ősi román faj :D

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.19. 13:50:46

Én meg itt élek Mauritiuson, és azt üzenem a franciáknak, hogy giotinra a zösszeset.

A Sárközy meg monnyonle!

Flaci 2007.07.19. 13:52:47

Ez egy undorító vegyes népség. Ott van európa söpredéke. Aki csigát gyömöszöl a szájába, és még örül is neki abba ne bízz meg. Amúgy autók terén meg ők indították el a csináld magad mozgalmat. Megvetted az autót, és már szét is esett. Undorító egy népség. Nem mint ha a magyar a legjobb volna, de azééé.

232323 2007.07.19. 14:00:28

Mi a faszért vetted meg azt a kúrva ruhát egyáltalán, főleg az ilyen bánásmód után.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 14:04:46

Tök jó, hogy lehet megint etnikázni a homáron :)

Én arra szavazok, legközelebb a hollandokat gyalázzuk, akik ráadásul még a belgákkal is határosak.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.07.19. 14:24:43

Hollandokkal tele a fapapucs.

Németeknél viszont eddig kellemesen csalódtam. Bankszámla, regisztráció a városházánál, beiratkozás az egyetemre, minden ment simán. Amikor igazolást kértem az eü. biztosításról, rosszul adtam elő magam, és a kisasszony azt hitte, újat akarok kötni. Még jó hogy közben előcsaptam az EU-eü kártyát. És ő (szőke ügyintéző!) közölte - telefonos segítséggel - hogy nem kell újat kötnöm, mert a kártya érvényes az egész EU-ban. Wow.

Persze lehet hogy közrejátszik, hogy Bonn minden (asszem) 7. lakosa külföldi. Bár Párizs is világváros, nem?

BiG_ 2007.07.19. 14:25:25

GreenMaster: nem is tudtam, hogy a hollandok ilyen tájékozottak! Egyből vágja a kis sajttalbélelt, hogy itt félig kommunista-demokrácia van! Nahát! Sajnos igaza is van... Úgy tűnik csak itt hemzsegnek olyan borultelméjűek, akik azt hiszik, hogy volt rendszerváltás...
Azért letéphetnénk az EU ajtaját is! Mármint a "régi" EU-ét. Úgy Schengennél.

Üdv!

BiG_ 2007.07.19. 14:28:15

lacalaca: lehet, hogy a német ügyintéző azért volt ilyen okos, mert még azt hitte, hogy mi is a tengelyhatalmak szövetségesei vagyunk :-)))
Viszont akkor az olaszok kötözködését nem értem. Ilyen gyorsan felejtenek? :-)))

Üdv!

ddd.dino 2007.07.19. 14:28:54

Vásárlók könyve ott is van, hosszú, idézetekkel tartított bejegyzést kellett volna elhelyezni benne. Több foganatja van, mint idehaza. Viszont annyi büszkeséged lehetett volna, hogy ezek után nem veszed meg a ruhát, és a pultos kislánynak is elmondod, hogy miért nem. Egyszer hasonlóan (azért nem ennyire kirívóan) bántak velem németországban. Akkor az asztalra csaptam és rájuk reccsentem, hogy ennyi erővel már lehetnének padok is az utcán "csek kelet-európaiaknak" felirattal. Akkor sikerült nagyon kellemetlen érzést okozni a németnek, aki elvörösödött, és dadogva kért bocsánatot, hogy ő nem úgy gondolta. Szóval, ha a lelkünkbe gázolnak, akkor legyünk büszkék és szóljunk vissza, ha kell. De semmi esetre se vegyük meg 15%-al drágábban a vacak kis kosztűmöt(ami amúgy is savanyú!)!

Secnir 2007.07.19. 14:30:05

emberök! vágjunk vissza!
most lesz a forma1, szivassuk meg a franciákat! pl. amikor megteszi a felveztő kört kiinteni, hogy bocsi le kell mosni az ablakot újra. vagy gumicserénél feltenni valami taurust nekik. esetleg bevezetni azt a szabályt hogy a francia autóknak minden kör után le kell csekkolni az autópályamatricáját. tudom még javasolni hogy csak magyarul kommunikálhatnak a rádijóban.

Secnir 2007.07.19. 14:31:21

és persze mindezt mosolyogva, és közben beléüvölteni az arcábahogy: EUbó gyütté?

., (törölt) 2007.07.19. 14:32:26

Jah! Tessék a periferic mellet vásárolni, az ottani józsefvárosin. Ott még felsőbbrendű is lehecc!)))
Különben is! A Franciák nem mosakszanak. Megjegyzem evvel a többi EU országban is vannak gondok. A víztakarékosságra fogják.

trolipotlo 2007.07.19. 14:34:26

A németek se tudják, hogy a zeu keleti határán már oroszul beszélnek, de legalább nem bunkók. Azért az AVIS nagy táblákon hírdeti, hogy a náluk bérelt Porschét csak a német anyanyelvű országokba viheted!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2007.07.19. 14:38:06

A lafayette sale nélkül kiba drága, különösen magyar tanulóknak. Az olajsejkek feleségeit persze nem diszkriminálják, mert nem kérnek ilyen vacakot, tesznek a törzsvásárlói kártyára, mert nekik ott van az arany amex.

Most vagy egy nagyon szegény tanuló leány szeretett volna kicsit urizálni a lafayettes kártyájával, vagy egy nagyon gazdag leányról van szó aki szarrágó, mert a sale mellé még több sale-t akart.

Bosszúból járjál inkább a Tati-ba, olcsó, semmi faxni. Igaz hogy nem hajtanak fel ingyé nadrágot, de az eladók ott is kedvesek.

Addig azért ajánlom az áruház honlapján a contactez nous menüpontot:"Cet espace est le vôtre. Faites-nous part de vos attentes, de vos idées, de vos envies, de vos questions...
Nous vous répondrons dans les plus brefs délais."

Megnézném a választ.

Mikor ír a Homárba a francia nagykövet?

Decebal 2007.07.19. 14:43:08

Tolem is kerdeztek mar iden hogy mikor lepunk be az EUba...

abroad 2007.07.19. 14:45:51

Flaci 13:52:
ha nem lennel ilyen primitiv allat, tudnad, hogy mindenhol masok az etkezesi szokasok.... amikor en itt ahol elek, olaszorszagban, elmeseltem, hogy a halaszlevebe beleteszik az ikrat meg a "tejet", majdnem elhanytak magukat...
te meg eljel csak disznozsiron, talan egyszer eljutsz kulfoldre es eszel egy pizzat mint kuriozum....

a cikkhez:
aki magyarkent Nyugatra megy elni, annak tudnia kell elore hogy majd lenezik-utaljak-megalazzak gyakran. otszor olyan ugyesnek kell lennie mint egy francia-olasz akarmi... akar minden nap irhatnek ilyen sztorit mint ez a fenti.....
hiaba jartatja a szajat barki hogy EU tagsag stb.. attol meg a magyarok nem lettek vonzobb nepseg..... el kell fogadni, ez van. viszont ennek is koszonhetoen sokkal furfangosabbak es elelmesebbek a magyarok, mint pl. itt, ahol a butasag-hulyeseg olyan szintu hogy neha nem hiszem el... konyvet nem olvas senki, nyelvet nem beszel... minden kozepesen talpraesett magyar europaban milliomos lehetne....

abroad 2007.07.19. 14:49:33

Flaci: egyebkent meg a csiga nagyon finom. gyuccse pizt es kostold meg (mer fogadok ugy ugatsz, hogy sose probaltad....)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 14:59:32

Miért kell azon fennakadni, hogy Franciaországban franciáztatnak. Gyere haza és meglátod, hogy a magyar itt is másodrendű állampolgár.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 15:19:34

ddd.dino 2007.07.19. 14:28:54
El vagy tévedve, kartács! A germánok a beléjüknevelt kolllektív bûntudat miatt ijenek, ha diszkriminációt kiáltasz. Egy átlag germánnak nem lehet a lelkébe gázolni és viccet se próbájj nekik mesélni :)

Secnir 2007.07.19. 14:30:05
Egyetértek, illet ve javaslom még, hogy minden ribancot fertôzzünk meg valami kínos betegséggel, amikor meg orvoshoz akarnak menni kérjük a 300 EUR vizitdíjat, aztán röhögjük körbe a taknyosokat (kis bosszú a tifuszos takarókéert is egyben).

nusss 2007.07.19. 15:21:27

Nem mentegetni akarom magam, de az "urizálásról" annyit, hogy.

1./ha nincs sale sosem vásárolok a Galleries Lafayette-ben, mert valóban túlzás, viszont ahogy írtam, sale-kor olcsóbban lehet vásárolni, mint otthon és jókat;

2./ja azt elfelejtettem leírni a levélben, hogy a történetem Strasbourgban játszódik és nem Párizsban, bár ennek nem sok köze van a dologhoz, hacsak nem annyi hogy limitáltabbak a vásárlási lehetőségek, pl. Tati sincs :D

3./muszáj volt megvennem a kosztümöt mert tegnap záróvizsgáztam, és kb 3 nap keresgélés után bukkantam rá az egyetlenre itt ami színben és méretben is megfelelt, tekintve hogy nadrágból 38-as, blézerből viszont 42-es méret kell és a legritkább esetben tudod így megvenni, itt lehet és volt is...egyetlen darab...

4./és igenis úgy vagyok vele, ami szerintem nem szarrágás, hogy ha még kaphatok kedvezményt (ami a végén, mint írtam, már baromira nem érdekelt) vagy ne kelljen 8 eurót kifizetni egy nadrágfelhajtásért a későbbiekben sem, akkor miért ne? Pláne ha az ember lánya ösztöndíjból él.

5./ jó kérdés hogy miért most veszek kosztümöt: mert az utóbbi hónapokban sikerült jópár kilótól megszabadulni, így a régi kosztüm leesik rólam, farmerben meg mégsem mehettem záróvizsgázni :D

Amúgy meg az áruház honlapjával kapcsolatos tájékoztatást köszönöm, levelet egyébként küldtem az ügyfélszolgálatnak, és jelenleg keresek egy, a homárhoz hasonló francia oldalt (asszem van valami, de még nem sikerült a nyomára akadni, ha valaki ismer esetleg hasonlót, szóljon, köszönöm), hogy jól szembesítsem csigaevőéket a hülyeségükkel. Egyébként meg tényleg monnyanak le, vagy nézzen körül a csiga a torkukban... :D

Szép napot mindenkinek
Üdv

Secnir 2007.07.19. 15:24:49

linkek ahomarhoz hasonlo oldalhoz

homarié.blog.fr
vagy
kagylo.blog.fr

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 15:25:39

Nusss 2007.07.19. 15:21:27

Ne húzd fel magad, ez egy ijen egymást és minden mást negatívan feltûntetô élcelôdô blog, ezért szerettyük :)

U.i.: részemrôl kivágtad magad, tied az Ingyér Toálett Árkád-bérlet :)

nusss 2007.07.19. 15:31:36

Secnir,

köszi :D

reszkessetek fvansziák :D

Nagyvakond 2007.07.19. 15:34:14

Hát nem hittem vóna, hogy ennyire legyakjuk kommentekben a franciákat!

Gondoltam azér' lesznek páran, akik elkezdik melengetni őket - de nem.

Én Párizsban vettem a kis Koránomat, meg egy "mantrázós" kazót az arab negyedben...

De hát ugye ennél nagyobb intellektuel közhelyet, mint hogy a nyugati civilizációnak béfellegzett... (Aztán azok meg rántják magukkal Kelet-Európát...)

Avatar 2007.07.19. 15:37:00

Hülye voltál. Panaszkönyvet elkérni, beleírni, jegyzőkönyvezni az esetet.
Ruhát otthagyni, céget beperelni.
Per megnyerése után a cég által neked kifizetett pénzből hűségkártyával (mert muszáj lesz adniuk) megvenni a ruhát.

Ba***ák meg! :)

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 15:39:25

Néhány pozitívum a franszia kultúrábúl:

franciakrémes, franciasaláta, franciázás, franciakulcs.

Több nem jut eszembe.

Marvin (törölt) 2007.07.19. 15:47:18

Nem csodálom, hogy a magyarokat Európa szerte surmó balkáni suttyóknak nézik. akár hová utazom, mindenhol a magyar csoportokat lehet már messziről felismerni (igénytelen, topis, földre szotyizó és köpködő csürhe). Olyankor igyekszem nem megszólalni az anyanyelvemen, mert már csak a tudattól, hogy én is magyar vagyok szégyenlem magamat.
Ez az egész EU is csak egy nagy Bömb (aki érti, érti!).
Elég csak egy órát tömegközlekedni, vagy autót vezetni a fővárosban. Miért ne utálnának minket, ha mi is utáljuk saját magunkat?

katkamanó:
Francia film és filmnapok a sznoboknak? Hát nem tudom! Én inkább megnézek száz francia filmremeket, mint a futószalagon készülő gesztesis, fenyős, mónikás, eperjes karcsis, bajoros gagyit. A francia filmnek nem csak múltja van, ahnem elég erős jelenje is. A kultúrájukról meg csak annyit, hogy tégy egyszer látogatást a budapesti Francia Intézetben és nézd meg mi minden programot kínálnak nekünk magyaroknak.

Marvin (törölt) 2007.07.19. 15:48:44

Rosszindulatú Vászka:

... franciadrazsé és a párizsi

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 15:51:27

Marvin 2007.07.19. 15:47:18
De most télleg csak rosszindulatból (a többivel salynos nagyrészt egyetértek, bár nehezemre esik leírni), szóval akkor beszélgessünk a Visszafordíthatatlan c. francia filmrôl (jelzem, a fôszereplô talján hölgy nekem is tecc) ,-P

nusss 2007.07.19. 15:51:42

Vászka, nem húztam fel magam csak leírtam a körülményeket:D a kiccsajnak sikerült felidegesíteni, Nektek nem :D
Az ingyér Toalett Árkádbérletet megköszönöm, jól jöhet a nyáron :D hol vehetem át? :-)))))

robsonEXD · http://semmi.se 2007.07.19. 15:51:55

Hát kicsit azért erősek ezek a megnyilvánulsok. Igaz, hogy a franciák nacionalisták, nem szeretnek angolul beszélni, de bevallom az átlag magyar ember sokkal parasztabb módon bánik a másikkal. Egyébként pár hónapja én is Párizsban élek, és hát... Itt emberként bánnak az emberrel. Engem sohasem kezeltek "másodrendűként", egyébként Lafayette valóban lehúzó sznob áruház, pont nekik dolgozok :) Egyébként valaki említette, hogy még a határon sem engedik át EU polgárként magyar útlevélle az embert. Hát ha 20x nem mentem már ott át bármi gond nélkül, akkor egyszer sem.

a rekettyés 2007.07.19. 15:53:59

Rosszindulatú Vászka · hemar.freeblog.hu 2007.07.19. 15:39:25

Ott van még ugye a franciaágy is...

a rekettyés 2007.07.19. 15:57:05

Meg spanyol viasz ja nem azt nem is ök találták fel.

Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.19. 15:57:53

Pocak drága, az tán nem rasszizmus, hogy a magyar az csak ki..szott másodrangú uniós polgár, mi?

nusss 2007.07.19. 16:02:48

azt azért hozzáteszem hogy a leendő kollegáim, akikhez szeptembertől megyek dolgozni, valamint az itteni ismerőseim egy percre sem éreztették velem a külföldi mivoltomat sem, pláne nem a másodrendűt. Viszont ez akkor is sz@r volt...:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 16:45:34

Nusss!
És hogy vannak a Székesfehérvárról odaköltözött "honfitársaink"? Ott is van már Rádió utca?

Flaci 2007.07.19. 17:13:02

Kedves Abroad!


Köszönöm kedves soraid, és most nem is kommentálnám a hozzászólásodat. NA de egy kicsit még is.
Annyi patriotizmus, ami beléd szorult (ha nem tudnád, haza szeret) egy francia csigába több szorult azt hiszem nem értetted mit akartam ezzel mondani, de lö fosé.
A pizza, mint kuriózum max neked bivalyszörcsögőn.( Nem vidékieket kívánom ezzel megbántani, mert én is az vagyok) A következtetésed nem jött be, ettem már. Nem az én ízlésvilágom ez. Amúgy örülök, hogy olyan suttyó parasztok is kiszabadulnak külföldre, mint amilyen te vagy. Remélem kint is maradtok, így is sok maradt itt belőletek. Gondolom te vagy az a fent említett bunkó magyar tábor egyik embere. Látod én is tudok következtetni.

Nusss: Kitartás!!!

gossip 2007.07.19. 17:13:08

azt magyarazzatok el nekem legyszi, hogy otthon nekem mindenki mindig kozep- europaikent definialta kis orszagunkat.
idecuccoltam nyugatabbra, es itten mi kelet- europaiak vagyunk.
a hirekben, a koztudatban egyarant...
akkor most hogy is van ez?

nusss 2007.07.19. 17:29:00

Kitalátor, Megvannak, köszönjük, néha látom őket és Romániából ideköltözött "kollegáikat" kéregetni a pláza előtt... :)
Amúgy amikor a suliban mondtam hogy magyar vagyok, volt aki egyből rájuk asszociált ezek hallatán :(
Rádió utcát még nem láttam, csak Deportáltak utcáját...
Meg hallottam olyat a 24-es buszon, hogy "háhogyádévlatörjeleákárod"... de ugyanezt szlovák kiadásban is szóval nemcsak tőlünk jönnek ám.

Sanyi 2007.07.19. 17:29:33

Nem tudom ti hogy vagytok vele... Én kb 20x voltam francországban és általában csak a kollégák meg a kiszolgáló személyzet voltak kedvesek velem. Kétszer ordítottam le reptéri biztonsági őrnek a fejét. Szerintem a franciák a legűbertahóbb népek a kontinensen. Nem csak a VH utáni békekötés miatt lehet őket rühelleni szerintem. Öntelt rücskök.

Flaci 2007.07.19. 17:30:00

Földrajzilag Közép-európaiak vagyunk.
Politikailag, és megítélés szintjén viszont kelet-európához tartozunk.

Süsündér 2007.07.19. 17:34:57

zárójelben jegyezném meg, hogy én Belgiumban élek a francia határ mellett, és itt is ugyanez a helyzet. én megcsináltattam a residency cardot, mert élni nem tudtam nélküle. arról nem is beszélve, hogy kéthetente utazunk overnight ferryvel már egy éve angliába a párom szüleihez, és minden egyes alkalommal újabb megalázó procedúrán megyünk keresztül miattam - mit keres egy magyar egy belga autóban-, hiába ismer már mindenki, és az ominózus tartózkodási engedéllyel is rendlkezem. a válasz mindig egyszerűen: magyar vagy

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 17:35:34

Gossip!
A nyugatiak szerint ahol volt egész országra literjedő szovjet megszállás, az kelet, Németország, Svájc és Ausztria, újabban Szlovénia, tehát kb. az Alpok sávja az közép, a többi nyugat. És szerintük Európa a Krím-Szentpétervár vonalig tart, nem az Uralig, de beletartozik egy Ázsia és Afrika határán kreált ország is.
Továbbá a németek a hunok leszármazottai, és a magyarok nyereg alatt főzik a tejfölös gulyást.

Süsündér 2007.07.19. 17:42:37

ó, és nem régen egy osztrák kioktatott, hogy tőlük loptuk a gulascht.
próbáltam belemenni a gulyás mint szakma és az általuk főzött étel összefüggésébe, erre lehülyézett. hova tart ez a világ?

radzeer2 2007.07.19. 17:44:49

Csak mi hivjuk magunkat kozep-eu-nak, hogy felvaghassunk es megkulonboztessuk magunkat a romanoktol, bolgaroktol. Nyugat-eusok szamara mindig is kelet-eu leszunk.
Amugy a sok bunko honfitarsunk miatt ez nem is meglepo. A franciaktol meg mi mast varni? A legsznobabb nep a vilagon.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 18:03:22

Süsündér!
Ha belegondolsz, hogy az osztrákok úgy lettek, hogy a magyar szürke marhák hajtói útközben teleba..ták ősanyáikat, mert főzni ugyan ők sem tudtak, de "arra" azért jobbak voltak, mint a tehenek, pl. nem kellett sámli sem hozzájuk...
Pár generáció alatt úgy-ahogy megtanultak pörköltet rittyenteni, de mivel kimondani nem tudták, elnevezték a megtermékenyítőkről.

Sanyi 2007.07.19. 18:05:51

A franciáknak még nem esett le, hogy ők már nem nagyhatalom. Egy gyengülő középhatalom komoly belső problémákkal. Ahh, mikor fognak megint külvárosi autókat gyújtogatni náluk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 18:16:58

Sanyi!
Majd akkor balhéznak megint, ha a spanyol v. portugál parti őrség megint elkap pár kamionnyi kokaint. Oszt' hiány lesz.

váj mí 2007.07.19. 18:25:05

Bizonyos kajánsággal figyelem, mennyi indulatot korbácsol ez a sztori a másodrendűségről. Eszembe jut ilyenek hallatán a sutyó magyar határőr,aki azért vegzál, h miért nem paszport, mert még életében nem látott román személyazonosságit, és részletesen ki akar kérdezni, hova megyek és milyen céllal. Az ejuba ... hm. Köze, mint esze = 0. Szerncsétlen határőr egyébként, mert Romániában jelenleg 3 fajta (kivitelezésice) személyazonossági irat van hivatalosan forgalomban ... ;) Xar ügy másodrendűnek érezni magad, há' nem? :D

-.-.-.-.- 2007.07.19. 18:39:09

a szüleidet jogosan kergették a reptéren, még nem vagyunk a schengeni egyezén tagja (asszem nemsokára mi is bekerülünk), és addig bizony ausztriába menet megállítanak a határon. a többi amit elmondtál a tudatlanság, a határtalan francia nacionalizmus és a hülyeség keveréke, én németországban élek egy éve, és itt mindenki tudja h hol van magyarország, és h már jó ideje eus tagok vagyunk. de például az itteni erasmusos frnciák vagy olaszok mindezt nem tudják. ja, és nem ismerték trabantot!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.19. 18:39:59

Árminka!
Még ide csak-csak átjutsz, a határőrök is emberek, csak túl sok közöttük a bunkó, de próbálj meg a régi román igazolvánnyal kilépni Hegye shalomnál...

nusss 2007.07.19. 18:51:08

2008-ban leszünk schengen tagok ha minden jól megy, viszont az eu sáv használata nem ettől függ, akkor sincs joguk átkergetni minket a non-euba...:)))) Kitartok, köszi a biztatást :)

váj mí 2007.07.19. 19:02:18

Kitalátor!
Mér' az osztrák kollegák droidok? :D Azért megnézném annak az osztrák határőrnek az ábrázatját, aki a kezébe veszi a még mindig forgalomban levő és érvényes(!) sarló-kalapácsos cucalista személyit. Nagyapámnak pölö, 86 éves az öreg, még olyan van :D
Különben én annak a magyar határőrnek, aki nem két nyelven köszön (nem kell társalognia románul, á nem vagyok ennyire pretenciós :) ), csakis románul válaszolok. Annyit, h "buna ziua" az évek folyamán igazán megtanulhat bárki, még ha határőr is, és bunkó is ...:) Mellesleg ez azért nem általános jelenség, inkább a kivétel, szerencsére. Csak ez az idegesítőbb, persze.

Gera 2007.07.19. 19:07:41

Rosszul mondták, az elsőrendű egyedül a francia, a másodrendű a gazdag EU országok, mi csak harmadrendűek vagyunk :)

Süsündér 2007.07.19. 19:14:50

hát nem tom, engem ha kocsival jöttünk, mentünk soha nem állítottak meg ausztria és magyarhon között. benéztek a kocsiba, látták, hogy 2 útlevelet akarunk adni két főhöz, így mehettünk. na nem így az angliai reptéren, ahol a testüreg motozást épphogy sikerült megúsznom, de azon kívül minden megvolt, amit csak ismerek. ja és illegális emigráns voltam érvényes tartózkodási engedéllyel. és még mindig csekkolják a határon, hogy magyarország eu-s állam-é. ja hogy munkát nem találok, mert amint kiderül hogy magyar vagyok és igenis kell munkavállalási engedély az meg legyen az én problémám

váj mí 2007.07.19. 19:19:14

Áh, Gera rosszul tudod. Elsőrendű a "wasp" francia megfelelője, másodrendű a francia állampolgárságú bevándorolt (második nemzedéktől), harmadrendű a gazdag EU ország állampolgára ... a többi csak utána :D

elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.07.19. 19:46:49


Szerintem Párizs a legszebb hely a világon, és a francia kultúra is király......na meg a Tour de France.

Ettől még a franciák lehetnek köcsögök.

váj mí 2007.07.19. 20:06:24

Áh., nem az országról van szó. magyarország is szép románia is, remek helyek vannak, természetice, kulturálice estébé ... és mégis, hümm.

2007.07.19. 20:11:58

Nem tudom mi a problémátok komolyan. Tökújak vagyunk az EUban a többi taghoz képest ? Igen. Csóróbbak vagyunk ? Igen.
Megalapoztuk korábban a hírnevünket ? (pl osztrák Ne lopj magyar! táblák) Igen. Kívül vagyunk egyelőre a schengeni határokon ? Igen. Nem az euro a fizetőeszközünk ? Távoli a bevezetése ? Igen, és igen. Akkor meg mi a francért csodálkozik mindenki azon, ha másodrendű állampolgárok vagyunk ? Most tényleg, ennyien mind azt hitték, hogy mindenkinek EUn belül ugyanannyi jog jár ? Ráadásul maradéktalanul egyetértek a végefele sok hozzászólóval...majd ha mi nem nézünk le senkit, csak mert tőlünk keletre, délre van, akkor elvárhatjuk, hogy minket se nézzenek le ezért. Addig meg lehet sírni, az nagyon megy itthon.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 20:17:43

Nos, ez egy izgalmas poszt :)

És, hogy van-é rasszizmus az eu-ban? Á, dehogy.

Nem felvágásképpen, mert nem az én hibám, de felsőbbrendű északi génállományom az orcámon is láccik. Nejem is szőke. A labanc szervek sosenem basztattak (ja, és német kocsim van :), német szervek még hun passzportom láttán is beszélgetni akartak velem. A hun fináncok néha elkérik a passzportot. Más még nem volt sosem eddig. Sehol az euban. Román, ukrán és egyéb nekem keletebbi embertársaim többnyire nem ússzák meg a kocsikipakolás, betonra táskaürítés stb-t nélkül (furamód, ezek a polgárok nálam sportosabb, nyáriasabb orcaszínnel rendelkeznek többnyire).

Szal, mint ahogy Grespik Ügyvéd Úrtól tanultuk, üldözés nincs, csak diszkrimináció.

És ezek a csírák balkánoznak minket (írom ezt annak ellenére, hogy magam is soxor émejgek Mutyiland ill. Abszurdisztán morális állapota okán).

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 20:24:09

Jutocsa 2007.07.19. 20:11:58

Tulajdonképpen igazad van. De mégsem egészen. Mert nem így beszéltük meg. Mert nem így kommunikálták felénk. Törexünk egy új, lojálisabb szebb világ felé, de egyoldalú a cucc.

Az eu szemetesei lettünk, az onnan kizárt vagy nem konzumképes áruk kényszerfogyasztói, a munkaerőáramlás elég egyoldalú. Ha szüség van ránk, persze, tagok vagyunk, kötelezettségeinket leverik rajtunk. Visszajátszás nem van. Pont mint a vasfüggöny mögött, csak nagyobb az álszentség. Sztem.

Az persze külön történet, hogy az átlag hun polgár sem eu-konform morálisan, viselkedésileg. Ezt értem, de az már nagyon gáz, hogy az agresszió az állampolgárság kiderülése után jön. Na, kéremszépen ez a gáz.

nusss 2007.07.19. 20:29:00

Vászka, az ügyfeles hölgy hangoztatta, hogy diszkrimináció sincsen :)))) és akkor most ezt így hogy...?

2007.07.19. 20:33:31

Ebben igazad van Vászka, tényleg nem így hangzott ez eredetiben. Ment csak a remek kamu szöveg arról, hogy Nyugat-E most letörleszti a tartozását amiért koncként hagytak minket az oroszoknak, meg 56-ért meg mert feltartottuk a török terjeszkedést, bla bla bla. Az már csak a mi hibánk, hogy ezt el is hittük :)
Még a hazaszeretetes postra reagálnék, tudom ez elég pesszimista hozzáállás, de nagyon úgy látom ez kiveszőben van, ha nem kiveszett. Kétféle elfajzott utóda van a szónak, az egyik értelmezésben hazaszeretet az, ha más nemzetet pocskondiázunk, másik értelmezése, és ez még gyakoribb, ha pártállásunkhoz kötjük ( XYZ párthoz húzok, mert én hazaszerető vagyok míg ABC párt mocskos áruló) Na szerintem ezeknek nem sok köze van a 48as 56os értelmezéséhez a szónak.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 20:47:04

Ha már itt tartunk (és azért merem ezt így este, mert valszeg a "sulinetesek" nincsenek itt), de ezt az 56-os cuccost hasonlőképpen beszoptuk médiailag, mint varsói arcok annak idején a generalisszimusz nem igazán korekt, de ravasz játékát. És tét nélkül. Sztem. És a művelt világ pont úgy leszarta érdek szerint.

Amúgy meg külön fles, hogy a világ utolsó és dicstelen modón zárt multú gyarmattartói balkánoznak minket hunokat. Azért ez vicc.

Jelzem itt, hogy sztem az egyetlen etnikai közöség vagyunk, akik kultúrális és nyelvi összetartozásukat sárba tiporva bárhol bármiért képesek vagyunk gyűlülni egymást még érdek nélkül is. Ez is hungarikum, nem csak a birkaperkelt (amit nagyo szeretek).

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 20:48:47

Na, mentem locsolni, késöbb bontok egy sört és jövök moralizálni meg szomorkodni :(

Atkusz 2007.07.19. 21:07:24

Na vegyetek vissza. A hibat a prefekturan kovettek el, ugyanis az ittanuloknak IS kell tartozkodasi engedely, amit azonnal meg is adnak. Es a bankszamla nyitashoz IS kell ez a papir.

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 21:19:13

Atkusz 2007.07.19. 21:07:24

Ugyan már, már régen nem a főcikkről van szó, csak moralizálunk itt zsiger szerint :)

Süsündér 2007.07.19. 21:19:14

ha residency cardot akarsz, ime a procedura:eloszor is a magyarországi belga, a belgiumi magyar nagykovetseg tok mast allitott. aznap mikor megkaptam otthonrol nagy nehezen a szukseges papirokat, kitalaltak, hogy vissza kell kuldenem, kell meg pecset a kulugyminiszteriumtol. mar el akartam bogni magam, mikor parom kitalalta, hogy menjek el az onkormanyzathoz, es kerdezzem meg toluk, ok mit akarnak. na ez jo otletnek bizonyult, mert kiderult, hogy tok mas kell pl brusszelben, mint monsban. pl 500 euroert le akart velem fordittatni mindent a kovetseg, itt meg kiderult, hogy csak egy papirt kell lefordittatnom, 30 euroert. na itt kezdodtek az ujabb gondok. ugyanis csak egy jogasz altal keszitett forditast fogadnak el, tehat irany az ugyvedi kamara. ott nagy nehezen kaptam egy listat 5 nevvel, akik beszelnek magyarul, de mondanom se kell az ország masik vegeben elnek. semmi gond, el kezdtem hivogatni oket. es lon, egyik sem praktizal mar. a lista 2002-es volt. ekkor felhivtam a nagykovetet (tok jo fej volt, irtam neki egy e-mailt, erre visszakuldte a mobilszamat), akivel 45 percet sikerult csevegnem, es megadta egy szakfordito csaj szamat, aki magyar, es lon, mikor mondtam a nagykovet nevet, rogton elvallalta a melot, es meg is csinalta hetfore (2 nap)

renugard 2007.07.19. 21:26:15

Mi ebben a különös?
1: Mindig tudtuk, hogy nyugaton mi cigány nép vagyunk
2: Pláne mit várunk Strasbourg óta??
3: A franciákat inkább nem minősíteném...

Atkusz 2007.07.19. 21:27:03

Bocs Vaszka! Egyebkent a francia adminisztracio hiresen szar. Amikor az eskuvoi papirokat inteztuk parommal, el se hittem mik kellenek nekik. Arrol mar ne is beszeljunk, hogy ha kersz munkavallalsit, es van munkaltatoi tamogatasod(van aki felvenne), akkor kapsz azonnal egy papirt, hogy intezodik a papir, es kezdhetsz dolgozni, de azzal a papirral nem nyithatsz bankszamlat, csak a veglegessel(3 honap), es a TB szamodat nem kapod meg bankszamla nelkul....

Süsündér 2007.07.19. 21:30:13

atkusz hogy szerzel munkavállalásit? kell hozzá munkaadói, de nekem senki nem akar munkát adni, mert nincs munkavállalásim. ha valaki innen keletre megfelel egy állásra, azt jelenteni kell az állam felé, azok kuldenek 30 belga önéletrajzot, akik megfelelnek az állásra, és ha még rakaszkodnak hozzád, meg kell indokolniuk, hogy miért kell egy pont magyar

Süsündér 2007.07.19. 21:31:18

ja és az ING-nél nyithatsz bankszámlát az ideiglenessel, sehol máshol

bugris 2007.07.19. 21:48:42

Azok a kirekesztő franciák csak megválasztottak elnöknek egy olyan jelöltet, akit folyamatosan "törpe magyaroztak" a kampányban.
Közben persze ilyen vélemények is vannak rólunk:
ufi.blog.hu/2007/04/27/kurv_anyadat_le_pen

A francia kultúra pedig igenis rendben van, a filmek pláne, de pl. a popzenéjük is az európai átlag előtt jár.
A csiga pedig nagyon is finom!

lbytesxk 2007.07.19. 21:57:48

cheese eating surrender-monkeys

Atkusz 2007.07.19. 21:58:22

Nekem speciel a csiga nem izlik, de nem vagyunk egyformak. :D Susutunder, itt a postan lehet nyitni ideiglenessel. Ha talasz olyan munkaltatot, akkor konnyu munkavallalsit szerezni, mert be kell bizonyittania, hogy te kellesz neki, magyarul le kell irnia, hogy a te szaktudasodra van szuksege. Nekem ugy lett munkavallalsim, hogy megnosultem. A parom szuletett francia. 5 eve vagyunk egyutt, meg otthon jottunk ossze, es most juniusban volt az eskuvonk.

Süsündér 2007.07.19. 21:58:36

ignorant bastards-a nyugat európai párom véleménye

Rosszindulatú Vászka 2007.07.19. 22:12:43

Atkusz 2007.07.19. 21:27:03
Nincs bocsánat :)
Nincs miért bocsánatot kérned, de télleg. Véleményt és téveszmét cserélünk itt, ezért járunk ide. Attól, hogy a vélemény elfogult, csak ízesebb :D

Bugris Töstér: akkor várom válaszod, miben több a francöz kult, mint a mienk (a film noár nem ér, senem Sartre és Vian :) Szóval a popzene ügyben nem tudunk vitázni, mert nálam a zene a tranzisztorral véget ért (tom, a taxis nóta meg ijenek) :D

Azért lássuk be, sok franc fil naggyon beteg (már írtam, pl. Visszafordíthatatlan).

Krtek23 2007.07.19. 22:38:40

Hm, tényleg nem csoda, hogy a franciák "így" jártak el. Bosszankod6unk, de a tények makacs dolgok. Nekünk is vannak pl. szomszédainkról téves, elavult képzeteink. Pedig keleti "barátunk" is fejlődik, majd csak lesünk - értenek az ámításhoz. Szlovákia is már mikor "lehagyott" minket, az északi népségeket nem is említve. Van mit behozni és tanulni.
A gond sz'tem az, hogy az IQ-s honfitárs külföldre megy szerencsét próbálni, további tanulmányokat folytatni, dolgozi, érvényesülni, tudom is én, tehát nem 1oldalú a kapcsolat, nem koldus/szélhámos/bűnöző stb. és akkor belesétál ilyen aranyos történésekbe. Önérzetből még nekünk is akad és ez így van rendjén.

Nusssssss kényszerhelyzetét a vásárlásra vonatkozóan megértem (osztán megérte a befektetést, mármint a vizsga hogyé sikerült?) - amennyiben nem lett volna ennyi szükségtényező, én biza reklamálok egy tisztességeset, aztán usgyi el és többet oda soha (mai dire mai), vagyis 2x voltam a "jó egzisztenciájúak" extra bótjában. Máshol is hagy6om a pínzemet.

Magam Angiliába vonatoztam, Párizsban átszállás - készültem, annyit megtanultam, hogy ékes anyanyelvükön szólítsam le a helyieknek tűnő népeket s megkérdeztem francais-ul, hogy beszélnek-e "inglisül". Hamar eligazítottak, bár inkább kézzel-lábbal, mint minima alapfokú British or American English-hel...
Akkoriban retkes volt a központ - legalábbis a 2 pu. között és fehérembert nem sokat láttam én se, hanem inkább utcán tivornyázó, gyanús külsejű bevándorlókat (tüzet se kértem vón tőlük őszintén szólva).

Dover-nél közel negyedóráig nyúzott a hivatalos közeg, hogy ugye megértem: nem dolgozhatok, én csak turista vagyok és hogyhogy nincs állásom (friss diplomásként gondoltam már körbenézek egyszer ott én is, he), se gépkocsi... Összebratyiztam 5 másik magyarral, már mind túl volt az ellenőrzésen, én meg dekkoltam az idős gentleman előtt - nem ez volt életem legkellemesebb élménye.

Az 5 órai teásoknál meg a babysintért lehordják, ha naponta zuhanyozni merészel... Biztos tetemes francia kozmetikum talál náluk gazdára.

Mellesleg 2 diplomás belga csaj kérdezte havert még a 90-es évek végén (4) miután megtudta, hogy haver magyar: "Akkor Te jugoszláv menekült vagy?" Háát, nem egészen, tudod ...

Szóval, hajrá!

nyulambulam 2007.07.19. 23:13:03

Jaja, főnököt hívni és elmesélni neki, honnan is jön a kedves "Szarkozi"-jük ;)

Zombi 2007.07.19. 23:39:07

Elmondanám, hogy nekem már akkor volt kétféle hűségkártyám finnországi áruházakba, amikor még csak álom volt a csatlakozás, továbbá ugyan ilyen okból, amint a polgártárs leírt, az USA-ban is csináltattam egyet egy fotó-műszaki láncnál és egyet egy ruházatinál. A franciák meg kinyalhatják!

(f)ordítógép 2007.07.19. 23:46:37

Olvasom itt, hogy a magyar turistát messziről megismerni...múlt héten jöttünk haza Párizsból...saját fürdőszoba/wc szerepelt a foglalóban, persze saját zuhany/folyosó végi közös wc volt. A szállodában akkor nem volt magyar rajtunk kívül, német és angol párok voltak csak...wc összesz..va minden reggel...szóval ők se különbek! Egyébként a legtöbb francia tényleg mocskos, büdös (miért is onnan származik a parfüm?), mellesleg tömegközlekedésen bunkó tulok. Én úgy mentem ki, hogy BP koszos, sok tulok a nékávén... Hazajöttem, párizshoz képest BUDAPEST tisztább, mérföldekkel előzékenyebb mindenki...

bugris 2007.07.19. 23:56:55

Vászka, ha Sartre és Vian nem ér akkor inkább legyen Betrand Blier, vagy Paul Bocusse. Mert igen, a gasztrokultúra is kultúra.
És a Tour de France miatt még a felvilágosodás-korabeli ámokfutásaikról is hajlandó vagyok megfeledkezni :)

blachowski 2007.07.20. 00:16:57

a franciáknak az a szerencséjük, hogy nyugaton élnek, mert amúgy vhol a balkán legkeletibb részén lenne a helyük...

Lali_ 2007.07.20. 00:34:42

A franciák mindig is kib***-tak velünk, náluk ez hobbi...

flimo13 2007.07.20. 02:22:15

Büdös franciák, pofán kellett volna vágni az üfszt.

flimo13 2007.07.20. 02:23:21

"Csiálnád ezt meg magyarországon egy fraciával. Másnap bombázna minket az USA"

Tuti nem. Amerikában annyira utálják őket, hogy még a french friest is átkeresztelték freedom friesra :D

flimo13 2007.07.20. 02:26:56

Mondjuk amelyik magyar franciákhoz megy bármiért is, az megérdemli. Szóval böszmeügyfél, böszmefranciák.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.20. 02:41:00

Jelzem, hogy Európa nyugati felén talán csak Franciaországban találnánk olyat asszonyállatot, amire egy magyar ember is bátran rávágná, hogy szemrevaló.
Az egyedüli pozitívumuk a pina.

tinyurl.com/2cwj3m

Mondom...

kkr 2007.07.20. 02:43:59

hülyefranciák. de a kajájuk jó. belgiumban nyaralok, jól körülnéztem, hogy tényleg másodrendűek vagyunk-e. Kosz itt is akad, mint otthon, vannak nekik is fura dolgaik, de azt meg kell hagyni, hogy itt a vallon részen szinte mindenki tud angolul.
Lenézős sztorim nekem is volt már néhány, de engem angliába simán beengedtek személyivel (direkt teszteltem őket, vittem útlevelet is), máshol se szoktak emiatt kekeckedni.

timecopo 2007.07.20. 07:23:50

Erről csak annyit:

Ha már megaláztak, akkor minek vetted is meg a ruhát? Végül is betérdeltetted az önbecsülésedet egy qva ruháért! Ebben az esetben meg minek szövegelsz?

Mikor Németországban laktam, jóképességű osztálytársaim megkérdezték tőlem, hogy mégis honnan jöttem, majd a választ hallván csóválták a fejüket, hogy az a Magyarország biztosan veszélyes hely a grúz szakadárok támadása miatt!!! Mivan, erre: Miért, az ott van a SZU déli határainál, nem???

Ja, vazze, vannak élmények bőven!

lunule (törölt) 2007.07.20. 07:25:58

Ti itt többnyire ugyanolyan surmó módon szidjátok A Franciákat, mint ahogy a történetben szereplő surmó francia boltos kezelte -Ilyenek A Magyarok című elképzelései alapján- a történet íróját. Ennyi baromságot már régen olvastam előítélet témakörben, az is biztos. A franciák csigazabálók. A franciák nacionalisták. A franciák mindig utálták a magyarokat. Stb. Ja, a magyarok meg kiégetett agyú neonácik árpádsávos lobogóval. MINDANNYIAN!!!

jesszumpepi (törölt) 2007.07.20. 07:31:26

Budapest és Bukarest külföldiek általi összekeverése már közhely.Meg se lep.Ismerősömtől Párizsban az uszodában megkérdezték,hogy Magyarországon is vannak-e uszodák?
A másik fele:mindenki gondolja végig,hogy a magyarok hány európai fővárost tudnak helyesen,hányszor mondjuk egy skótra,hogy angol,egy baszkra,hogy spanyol.
Távolabbi példa:összekeverted-e már valaha Uruguayt és Paraguayt?Azok között,akik még soha,Batz papucsot sorsolok ki.

pritypraty 2007.07.20. 07:32:39

szerintem nemhogy másodrendűek, hanem harmadrendűek vagyunk. másodrendűek csak a 40 év komonizmusért, az talán nem teljesen a mi hibánk. de hogy ugyanazokat a komonistákat ültettük a trónra ma is, na, az aztán végképp taccsra tett minket. valljuk be, épeszű ember ilyet nem csinál, jogos a nyugati demokráciák diszkriminációja.

Megdobbent 2007.07.20. 07:33:47

Franciak bazzeg, az is huje - de frankon - aki abba a szenny orszagba megy :> Wehehe, Hitler eppcsak bekopogott, mar kapta is meg a varos kulcsait es a foldihajlast. Szal fasztarisznyak orszaga volt mindigis, de legalbb az I. osztalyu, tartozkodasi engedelyes feketek raboljak es gyujtogatjak oket halomra. Na ott es azon a szar nyelven kell tanulni, az tuti :>

Kopasz Mercis 2007.07.20. 07:50:17

Dél-Franciaországban nyaraltunk egy üdülőtelepen. Az ottlévő kis boltba a gyerekek rendszeresen jártak jégrém, gyümölcs, csoki beszerzésre. Nagyon rendesek voltak velük. Hollandnak gondolták őket, pedig esküszöm nem vagyunk csúnyák, a gyerekek pedig kifejezetten szépek. Aztán a hülye fiam felvilágosította őket, hogy mi bizony magyarok vagyunk. (Addig nem láttak még olyat) Na, ezek után megszünt a mosolygás, a kedvesség.
1.Szóval nem utálnak a francik mindenkit.
2. Ha még mindig csak oroszul tanulnának a kölykök az iskolában, még mindig mosolyognának ránk. Fene a magyar iskolarendszerbe.

Manyizga (törölt) 2007.07.20. 08:09:19

A franciák totál odavannak maguktól, és elvárják, hogy mindenki az ő nyelvükön beszéljen. De tökéletesen, mert ha bármilyen nyelvtani hibát vétesz, akkor vagy durván kijavítanak, vagy tetetik, hogy nem értik...

Német sztori: kollégám kint dolgozott Karlsruhe-ban, több évig. Mesélte, hogy egyszer az ebédlőben témaként jött fel a második világháború, és mondta, hogy bizony, mi is részt vettünk benne. A dipl.ing. kollégája erre rákérdezett: "Igen? Melyik oldalon?"

Háát...

Gandhi-tól kérdezték meg egyszer, hogy "Mit szól a nyugati civilázióhoz?" "Azt hiszem jó ötlet!" :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2007.07.20. 08:45:01

Kedves Leányom!

Az igaz, hogy a franciák érdekes népség, de neked sem itt kellene sírdogálnod, mert messziről jött ember ugye azt mond amit akar, hanem ott helyben a vita hevében kellett volna hangot adni a panaszodnak, azt azért még ott is lehet, panaszkönyv is van.

Ja, és a párizsi lafayette-ben nem kérnek tőled ilyesmit, csak legyen francia állandó bejelentett lakcímed. A gyerekem is így kapott, aki meg ott tanul, tehát óvatosan azzal a kiscsajozással irányomban.

Egyébként meg a lafayette - une magazine chinoise, tehát nem kell csodálkozni:

www.consulatchine-strasbourg.org/fra/zxxx/t114755.htm

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.07.20. 08:46:15

Két dolgot utálok:
1) A nemzetek közötti ellentétet
2) A franciákat

Akkor pökhendi faszok, hogy az már valami hihetetlen, nem véletlen dolog az, hogy vannak olyan üzletemberek Magyarországon, akik szóba se állnak velük, mert tudják mekkora öntelt nép. Sajna ez van, egyetlen megoldás: megmutatni mi a magyar virtus és hogy ki is a másodrendű :) néhány szájbarúgás és semmi erőszak. És különben is csigát esznek :D

fifuszfc · fifuszfc.blog.hu 2007.07.20. 08:47:42

A franciák egy része (főleg a párizsiak) sajnos ilyen kibaszott pökhendi. Ezért is utálják itthon sokan a franicákat. Persze vannak nem ilyenek is, én ismerek is egy párat stb., de most nem ez a lényeg.

Hanem ez: ismerős megy Hollandiába phd-zni. Az egyetem (munkáltató) mindent intéz neki, kap időpontot a banknál, biztosítónál stb. Az egyik ilyen intézménynél, amikor megérkezett, az ügyintéző közölte vele, hogy bár ő van most soron, egy picit várnia kéne. Mint kiderült azért kellett várnia, mert magyar... Elő kellett keresni a magyar nyelvű szerződés-változatot... Mikor mondta, hogy neki angolul is jó lett volna, a válasz úgy szólt, hogy a magyar az EU egyik hivatalos nyelve...

Kiviman 2007.07.20. 08:58:08

Azt a háromágú veres velláját az ördögnek !

Sárközi azonnal monnyon le!!!

Besucher 2007.07.20. 09:09:39

Ők a nyugat románjai! Van nekem is egy aranyos történetem. Helyszíne az EURÓPAI PARLAMENT Strassburg. Látogatóban voltunk (1991) beengedés fémkereső kapuval. A biztonsági személyzet EGY TAGJA SEM VOLT HAJLANDÓ ÉRTENI SEM NÉMETÜL SEM ANGOLUL. Az akkor divatos acélbetétes félcipőm és övcsattom persze riasztott, végül mikor mindenki elment lekapcsolaták a kaput és átengedtek. A látoghatás végén egy hoppmester külsejű figurától érdeklődtem mellékhelyiség ügyben a bevett nyelveken (angol, német)az illető portás lehetett egyenruhája alapján amely stílusát tekintve XIV. Lajost, színét tekintve sztalin testőrségét idézte... természetesen ő sem értett idegen nyelveken... NA ŐK ÍGY KÉPZELIK EURÓPÁT. Tanulj meg franciául hülye idegen! Ha ez a város ma a határ másik oldalán lenne ilyen nyelvtudással és filozófiával ezek ott a csikket nem szedhetnék!

Nem baj lesz még Párizs Győr külvárosa! Előre : ))

bigwhite 2007.07.20. 09:12:30

Magyar ember trianon óta nem megy a franciákhoz. Ha meg mégis akkor ne csodálkozzon.

Bettyno 2007.07.20. 09:15:30



SZERINTETEK MERJEK SZEMÉLYIVEL MENNI PARISBA????

Repülővel megyünk a barátnőimmel az Air Franceos emberke azt mondta, hogy lehet menni, de ti most nagyon elbizonytalanítottatok........
Lécci valaki világosítson fel! Köszi!:-)

nusss 2007.07.20. 09:30:01

Kedves mamapicilánya. a kiccsajozást nem Rád értettem hanem az ügyfszolgos kiccsajra, Rád ilyet nem mondanék, elnézésedet kérem utólag ha félreérthető volt... Egyébként meg bemutattam a bankkártyám, az állandó FRANCIA lakcímről szóló igazolást, a RIB kódot és a személyit és a bankkártyámat, valamint a csekkfüzetemet, és EZ SEM VOLT ELÉG.

És mint mondtam, ha nem lett volna a vásárlási kényszer, hagytam volna a fenébe az egészet...
Amúgy a vizsga köszönöm, jól sikerült :)) megérte a befektetést..:))))

Amúgy meg a prefektúrán télleg bek@p6ják, én háromszor kérdeztem rá a tartózkodási engedélyre náluk, miután kijövetelem előtt itthon jó sokért az összes papírt lefordíttattam és erre mindannyiszor közölték, hogy egyetlen EUsnak sem kell. Munkavállaláshoz persze igen, az most van intéződőben...

Viverra 2007.07.20. 09:36:32

Nem kell am Franciaorszagig menni ilyen taplosagert:

Tavaly nyaron Becsben elofizetesesre akartam modositani a kartyas mobilomat (ugyanannal a szolgaltatonal), mire egybol kertek a tartozkodasi engedelyt. Mondom nekik, EU polgar vagyok, nekem olyan nem kell. Mire ok: de a szabalyzatban ez van leirva! Hogy azota mar beleptunk az EU-ba? Ugyan mar kerem! Vegul abban egyeztunk meg, hogy hitelkartyaval fizetem a szamlamat, es ugy nem kell felmutatni a tartozkodasit...

nusss 2007.07.20. 09:42:34

Egyébként meg még annyit, hogy írtam az ügyfélszolgálatnak, tehát remélem intéződik a dolog, és mindössze érdekességképp írtam meg a Homárnak, nem azért, hogy itt sírdogáljak :) Másrészt mint ahogy olvashattad a hozzászólásaimban, mindössze az ügyfeles kiccsajt szidtam, meg az adott határőrt, nem általában a franciákat, akikkel amúgy semmi bajom nincs, bár furi nép de velem rendesek voltak ezeket leszámítva. (SNCF-nél pl. simán kiválthattam a pontgyűjtő kedvezményes kártyát tartózkodási eng nélkül is).

Bettyno kérdésére: szerintem nem lesz gond a személyivel mert ezen kirívó esettől eltekintve az új kártyás személyimmel még sosem volt problémám, legalábbis nekem személy szerint. A szüleim útlevéllel nem tudtak átjutni az eu sávon :))

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.07.20. 09:45:38

azér' nyálkanyalóéknak vannak jó pináik moi-alizee.us/play/?v=11

de franciaország elég szar hely. a PR jó, de az emberek jórészt sudribunkó faszkalapok akik kétcroisson-nyi tokával vannak megáldva de ők a teremtés koronái me' oda szarta le őket az atyaúristen ahol a középkorban a szar sikértartalmú búzáik tésztája meg se kelt (így keletkezett a bagett) mellesleg az nem urbanlegend hogy nem fürdenek ott az emberek, minden ismerősöm mesélte hogy heti egy fürdés a tuti, naponta meg vizes ronggyal hónaljtörlés, a faszukat meg hetente mossák és így az állapota elképzelhető. mellesleg a fhanszoák nem is szeretik az eut igazán mivel elég sok ideje többet fizetnek be mint amennyit visszakapnak és ölég sok euro jön a kiégett neonáci magyaroknak.

mellesleg szerintem ott ki kellett volna verni egy oltárni nagy balhét, vásárlók könyve,rendőrséget kihívni satöbbi

subotei 2007.07.20. 09:51:20

Nincs ok aggodalomra, ez nem a magyaroknak szóló hátrányos megkülönböztetés. A franciák többségükben nemre, korra, végzettségre, foglalkozásra, politikai beállítottságra, lakóhelyre, bőrszínre, származásra és minden egyéb megkülönböztető tulajdonságra tekintettel egymást is utálják, lenézik és alázzák. Ez egy ilyen nép. Gloár, grandőr, fikázás, ez a három vezérelvük. Ja, nem nagyon kedvelem őket. Asszem, nem vagyok egyedül.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.07.20. 09:54:25

mellesleg lesz még párizs magyar ököritatóhely az atomháború utén

guadana 2007.07.20. 09:55:35

kit érdekel, írj a francia homárnak.

morten_ 2007.07.20. 09:57:58

A Francák jó fejek
Sok időt töltöttem kint, és reggelig mesélhetném a kedvességüket.
Segítőkész barátságos emberek!
Hosszó hetek hónapok alatt semmilyen atrocitás vagy jelzés nem történt az irányomba azzal kapcsolatban hogy én másodrendü lennék.
Ettől függtelenül elszomorít az eset. De nem szabad általánosítani. Mindehol vannak tájékozatlan buta emberek....
Nézzünk csak körül magyarországon.
Süt a cinizmus, arogancia az emerekről...
Úgyhogy először magunkba kéne nézni...a mosolytalan koszos megtört, emberekre. A retkes koszos igénytelen hányadék fővárosunkra. A korripcióra.
A szegénységre. A reménytelenségre. A sok hazugságra. Na és ha majd ezt rendbe tettük....akkor kezdhetjük fikázni a VALÓBAN EURÓPAI országokat...
Mert mi igazán balkán vagyunk....és ez szomorú.
Sírógörcs kerülget amikor egy hosszab külföldi tartózkodás után hazatérek...
Szóval hagyjuk csak a franciákat, olaszokat...stb. Innen fikázzuk őket...
ebből a mocsokból....ez egyenesen nevetséges és szánalmas!
A kárt szenvedett hölgyet sajnálom hogy beleszaladt ebbe az esetbe.
De ez legyen a legnagyobb baja.
Kívánom neki.
Itthon egy sokkal pitibb dologért heteket járhatsz a a hivatalokba...és a válaszaszok: nem tudom, még nincs itt, elkevereredhetett valahol, pedig mi elküldtük, kérdezze meg a kollegámat...
stb stb...
majd amikor ez az ország és ez a nemzet, és az átlag magyar képes lesz felelősséget vállalni azért amit mond vagy tesz....akkor TALÁN felemelhetjük a hangunkat ha diszkriminálódunk...addig pedig inkább szép csendben húzzuk meg magunkat a sarokban és kezdjük el felépíteni ezt az országot a nullláról...akár azzal hogy veszünk egy smirglit és elkezdjük ledörzsölgetni a házunk faláról a Graffiti-t....
Hali

velemenyes 2007.07.20. 09:59:30

Ezeket a hozzászólásokat olvasva, azt hiszem jogosan néznek le minket minden Hegyeshalomtól nyugatabbra lévő településen. Nincs mese, elég szomorú, hogy ez a mai Magyarország.

Pala 2007.07.20. 10:02:40

Mi az, hogy %-al?

velemenyes 2007.07.20. 10:07:30

"subotei 2007.07.20. 09:51:20
A franciák többségükben nemre, korra, végzettségre, foglalkozásra, politikai beállítottságra, lakóhelyre, bőrszínre, származásra és minden egyéb megkülönböztető tulajdonságra tekintettel egymást is utálják, lenézik és alázzák. Ez egy ilyen nép."

Keresés : "franciák"
Csere : "franciák" mire: "magyarok"

Ugye, ugye...

Szomorú, de így van. Történt egyszer, hogy vásárolgattam az nagy USA-ban, Barstow outletjeiben, mellettem magyarul beszélő idős honfitársakra lettem figyelmes. Természetesen rájuk köszöntem, akik meghallották, hogy magyar vagyok lenézően tovább ballagtak köszönés nélkül. Nem, nem voltam se topis, se igénytelen és még nem is szotyiztam a földre.

fülike 2007.07.20. 10:17:10

tegnap álltam egy szállodában, Salzburgban. a reggeliztető kislány belerohant egy francia csoportba. vesztére. angolul, majd németül próbálkozott. a francia pöffeteg csak nézett rá gőgösen, pengeélesre összeszorított szájjal. Berlinben meg van egy francia haverom, 10 éve szakácskodik ott, de egy szót nem tanult még meg németül.... ő főzött nekem egyszer csigát. fasza volt a feltálalás is, ahogy kell, speckó tányér, stb... ennek ellenére alig vártam, hogy hazaérjek, már öleltem is a fajanszt.

2007.07.20. 10:27:29

"A Francák jó fejek
Sok időt töltöttem kint, és reggelig mesélhetném a kedvességüket."

Ugyan már. Anélkül, hogy vitatnám e tapasztalatod jogosságát, miből gondolod, hogy a véleményedet kifejezetten nem osztó hozzászólóknak nincs igazuk? :-P

"Nézzünk csak körül magyarországon.
Süt a cinizmus, arogancia az emerekről..."

És te mitől vagy kivétel?

"A sok hazugságra. Na és ha majd ezt rendbe tettük....akkor kezdhetjük fikázni a VALÓBAN EURÓPAI országokat...
Mert mi igazán balkán vagyunk....és ez szomorú."

Aha. Én arra vagyok/leszek kíváncsi, mit szól majd az elsőosztályú francia, amikor Kína és amúgy Ázsia gazdasági és mindenféle egyéb szempontból lenyomja nemsokára az európai büszkeséget (is). Az elsőrendűt is.

subotei 2007.07.20. 10:27:38

Véleményes, igazad van, amíg írtam, gondoltam is, hogy utalok erre. Ebben a felzárkózásban magunk is élen járunk, azt tapasztalom nap mint nap.

NA DE AZÉRT!

A tahót nem menti, hogy más is tahó, vagy hogy egy másik tahónak előlegezte meg a tahó címkét. Biztosan nem udvariasságból tette.

NAMEGAZTÁN.

Mortennek is és neked is: issszonyúan idegesítő az önmarci, nem vagyok hajlandó szégyelni magam honfitársaim taplóságáért. Szégyeljék magukat ők. Inkább igyekszem kompenzálni. Akikkel meg találkoztál, na, azok voltak fajunk díszpéldányai, pontosan az említett fajtából. És még te szégyelled magad?

2007.07.20. 10:28:46

"Természetesen rájuk köszöntem, akik meghallották, hogy magyar vagyok lenézően tovább ballagtak köszönés nélkül."

Úgy kell neked. Mit köszöngetsz idegenekre.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.20. 10:31:02

Gondolom ezt már sokan mondták, de azért mondom én is: a franciák kifejezetten nem szeretik azokat az embereket, akik nem franciák.
Az más kérdés, hogy egy részük ezt titkolja, egy másik meg nem.
Ja, az Eiffel-torony meg egy rozsdás vashalmazzá vált mára.

Deuce Bigalow 2007.07.20. 10:32:03

de mocskosul rühellem ezeket a csigazabáló xarháziakat!

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2007.07.20. 10:33:19

1. Londonban élek. Ha magyar szót hallok a metron, vagy egy boltban, én is elfordítom a fejem. A magyar túristák tök égőn viselkednek, szégyellem ilyenkor magamat.
2. Ha egy francia diák magyarországon lakik, hiába első vagy akárhagyad osztályú EU állampolgár, nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tud hozzájutni bizonyos olyan kedvezményekhez és lehetőségekhez, amihez egy magyar diák igen...
3. Joggal gondolják, hogy mia faszt keresel ott, takarodj haza, ha olcsón akarsz vásárolni. Cigány magyar vagy.
Ez az igazság.

snail1982 2007.07.20. 10:40:52

Két dolog boldogított az EU csatlakozáskor. Az egyik, hogy útlevél nélkül átmentem Slovenska Nove Mesto-ba (ez Sátoraljaújhely (kisújhely)szlovák neve), és egy lopott EU-s zászlóval a kezemben lefényképezkedtem egy szlovák rendőrautó mellett. A másik az a tény, hogy amilyen szövetségbe mi beléptünk az eddig biztos szétesett, csatát vesztett, megbukott stb... Na de most!!! Rántjuk magunkkal a franciákat is!

buttercup71 2007.07.20. 10:55:32

Pont most jöttem meg baguett földről és én is sajnos megtapasztaltam a francia önteltséget. Egy rövid példa: Genfi tó partján, amit persze a franciák Lac Leman-nak hívnak, (miért is ne) ellátogattunk a híres dög drága EVIAN ásványvíz kútjához. Egy csodás épületben van a múzeum, belépés ingyenes, de minden kiírás csakis franciául van. Az info pultnál lévő kishölgy angolul, németül, spanyolul nem beszél, csakis kitárólag franciául kommunikál. Okosabbak nem lettünk, mivel a francia világnyelvet nem beszéljük.
Az autók 90%-a francia, a maradék pediog turista autó a környező országokból. Az angolra úgy tekintenek mint egy fertőző betegségre és véletlenül sem válaszolnak vissza, csakis a saját nyelvükön.
Viszont sajtnyelven tökéletesen beszélnek azt meg kell hagyni.

2007.07.20. 10:55:52

Eljárás a következő:
-Mo. másodrangú EU ország.
..hangosan, hogy az egész bolt hallja...
-Micsoda? Hogy másodrangú ember vagyok?
Talán azért mert valaki zsidó, már másodrangú? Nagyapám ellenálló volt maga meg itt lezsidóz Párizs közepén? Hívják az igazgatót!!!!...
..innentől már csak a másodrangút kell hajtogatni, akármit mondanak....

Újlaki 2007.07.20. 10:59:06

Galeries Lafayette. Egy l-lel.

attila a kalóz 2007.07.20. 11:08:27

Őszintén szólva én otthagytam volna az árut. Az áruháznak a profit a lényeg. Amíg fizetsz, nem fognak változtatni, mert elfogadod a feltételeiket.

2007.07.20. 11:11:21

David1969 2007.07.20. 10:33:19
"...1. Londonban élek. Ha magyar szót hallok ...elfordítom a fejem. A magyar túristák tök égőn viselkednek..."

Csak a bunkók. Éppúgy mint az angol, vagy a német bunkók külföldön.

"2....francia diák magyarországon ...nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tud hozzájutni kedvezményekhez..."

Nem mindegy, hogy alacsony színvonalú az ügyintézés, vagy alaptalanul megtagadják tőle.

"3. Joggal gondolják, hogy mia faszt keresel ott... "

Nem gondolják joggal. Ahogy mi sem a románokról, lengyelekről.

lottebitte1 2007.07.20. 11:11:35

Választhatunk: üljünk itthon és köpködjünk az utcán ácsorgó románokra, üvöltsük le az albánokat látatlanban és ettől rendben lesz az emésztésünk meg a nemzeti merevedésünk, vagy pedig menjünk nyugatra és ha diszkriminálnak, akkor jöjjünk vissza hőbörögve és utáljuk az összes franciát. Köszönik, kibírják. Aztán egy másik rossz tapasztalat után utálhatjuk a hollandokat, angolokat, amikat - ahogy jön, sorba. És még jobban köpködhetjük az oláhokat, hogy helyrerázzuk az önérzetünket - pláne ha azokank van képük jobb kocsiban mászkálni.

Vagy: fogadjuk el, hogy Európa most ILYEN. Mozognak az emberek, mert autójuk van, (több) pénzük van, tanulhatnak, melózhatnak és bárhol élhetnek. Régen egy országon belül sem volt ekkora mozgás, ma már nyugaton alig lehet összehozni egy nagycsaládi összejövetelt. Ez olyan tény, amihez Európa hozzá kell szokjon. És mindig lesznek tahók, bárhol, bármikor, akik ezt nehezen fogadják el. Én erdélyi származásúként, angol férjjel Pesten végigcsináltam egy letelepedési tortúrát, esküvőt (két külföldi állampolgár NE esküdjön itt, mert elmegy a kedve), és normális emberek emberszámba vettek, viszont volt portás, aki csodálkozott, hogy tudok magyarul írni-olvasni, a házasságközvetítő közölte, hogy nem érti, miért akarom megtartani a saját nevemet is, sőt, a férjem is fel akarja venni az enyémet is, ez valami román szokás??? Az ilyeneken jót lehet röhögni jó napokon és legfeljebb nem együtt járunk színházba. Rossz napokon pofázni kell és nem hagyni. Angliában csak jó tapasztalataim voltak, viszont a pesti barátnőmet, aki ott doktorál angol nyelvtörténetből, megkérdezték, hogy nem AIDS-es-e véletlenül, mert ott keletebbre sok az ilyesmi. Ő is utánajárt és panaszt tett, elnézést kértek.
Még jó sok évig lesznek ezek, Európa-szerte találhatunk tahókat. Nem mi vagyunk a legintoleránsabb nemzet és nem mi vagyunk a legtoleránsabb sem.
Láttam én már franciát az olasz utcákon tojni és láttam magyart is Velencében, aki Tankcsapdás pólóban a feketéket fikázta.
Tképpen európaiak vagyunk mind. A tahóságainkkal együtt.

elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.07.20. 11:12:35

A franciák mint nemzet, ugyanattól a problémától szenvednek mint mi. Elveszett a nagyságuk (gyarmatok, 1940 stb) és ezt önmaguk és a más nemzetek fikázásával kompenzálják. Hogyan nézünk mi a románokra, meg a bolgárokra stb. Egyébbként a franciákat is helyre lehet tenni, nem is olyan bonyolult.

2007.07.20. 11:14:15

buttercup71 2007.07.20. 10:55:32
"...Viszont sajtnyelven tökéletesen beszélnek azt meg kell hagyni..."

Akárcsak a magyarok pörkölt-gulyás nyelven.

velemenyes 2007.07.20. 11:29:05

Szerintetek az átlag magyar állampolgár milyen idegen nyelvet beszél?

""trev 2007.07.20. 10:28:46
"Természetesen rájuk köszöntem, akik meghallották, hogy magyar vagyok lenézően tovább ballagtak köszönés nélkül."

Úgy kell neked. Mit köszöngetsz idegenekre.""

Itthon (Bp-en) nem köszöngetek senkinek a hetes buszon, viszont külföldön a magyar nekem nem idegen...

Bad_girl 2007.07.20. 11:31:48

Rosszindulatú Vászka:

franciaágy, franciavarrás...

suo tempore 2007.07.20. 11:42:06

Ha nyugatra megy a zember különös problémával kerül szembe: valahogy két tűz közé kerül. A sötétbőrű/muzulmán bevándorlók nem tekintik maguk közül valónak, mert fehérember, a helyiek meg azért nézik le, mert bevándorló. Eztet tapasztaltam.
Még jó,h Bécsben nagyjából megszokták a magyarokat. Az egyelőre nekem elég a "nyugatból".

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.07.20. 11:43:48

Hogy is van? Szabadság,egyenlőség,testvériség?
Én kérek elnézést.
Ennyi

darthyoda 2007.07.20. 11:48:40

érdekes, nekem mindenhol tudtak angolul Párizsban, és kedvesek voltak. Ránézésre vastag volt a pénztárcám, meg a hitelkártyám. Nagyon jól éreztem magam ott minden alkalommal. Egyszer ugatott be a metroban egy alkesz arab, de az mindenkinek pofázott. Szvsz csak fellépés kérdése az egész.
Persze az is lehet, hogy látták a StarWars-t, és felismertek :))
Ja, a csigát imádom, meg a croque madame-ot (ha nem jól írtam, akkor bocsika). A francia nyelv legfontosabb mondata bárhol, bármilyen körülmények között: ön káfé olé szilvuplé. Tetszett a vámosnak is. Elmondtam, és utána közöltem, hogy talán inkább angol. Vigyorgott, és jéé, tudott angolul.

dy

Hoffy 2007.07.20. 11:49:52

Egyszer kint jártunk egy kórussal a franciáknál és egy családnál szálltunk meg. Ebédhez összeült a nagycsalád és Jól halljátok Németül, beszélgettünk. A sötétagyú francia gyerek egy órai beszélgetés alatt nem fogta fel, hogy mi már nem élünk kommunizmusba, hanem Eu-s ország vagyunk. Minden mondatát úgy kezdte, hogy nálatok ott a kommunizmusban ….. Anyád, te elmebeteg szűkagyú francia. Ezeknél nincs is normális ember, mindnek baja van. Egy másik sztori egy francia lánnyal utaztam itthon a metrón és egyik oldalt ő ült a másikon egy hajléktalan, hát, ahogy elnéztem stílusban nem volt különbség csak az illatban. Ezek a divat hazája, még öltözködni se tudnak. Minden rongyot magukra vesznek.

DesmondBorrow 2007.07.20. 11:55:52

Latom, masok is szenvednek a holland tahoktol. En a kovetkezo epizod utan ertettem meg hogy a helyzet teljesen remenytelen.
Kollega, (egyetemet vegzett) par evvel ezelott, vallalati kirandulason, sör mellet az asztalnal uloktol.
-Ratok mi volt nagyobb hatassal? 2001 szept 11, vagy Pim Fortuyn meggyilkolasa?
Tobbi kollega, kivetel, nelkul: Fortuyn. En: szept 11.
Hat igen, mert Te nem vagy holland, teszi fe a fejeben a polcra a valasz az illeto.
A tragikus az volt, hogy a jelenlevo mintegy szinten felsofoku vegzettsegu embernek nem esett le micsoda sotetsegrol arulkodik a fenti mondat. Az igazsag az, hogy en is csak addig mereszkedtem el az analizisben, hogy ez a szellemi toprongy kepes osszehasonlitani 3000 ember, gyerek halalat egy exhibicionista egotripper elleni politikai merenylettel. Ha mas pedig maskepp gondolkodik errol mint o, akkor az azert van, mert az nem holland. A dolog az agyszeru csokevenyeben a jelek szerint nemzeti identitas kerdese, ugyanis husz eve elek itt.
Az ilyesmi nap mint nap fordul elo, de ha az ember egy kis holland stilusu szaraz, higgadt visszakerdezessel szembesiti oket mekkora bunkok, akkor zavarba tudnak jonni. Ami okoz egy kis kielegulest. Mint az is amikor az ember kijavitja oket amikor - gyakran - hibasan beszelik a sajat nyelvuket. Kulonben pedig tudomasul kell venni, hogy a holland egy absztrakt, analitikus, nyitott gondolkodásban az atlagember szintjen a mienkenel sokkal primitivebb, funckionalis paraszt-kereskedo civilizacio, rajta egy vekony amerikai kulturális mázzal. Mindezzel egyutt a kisebbsegek iranti toleranciajuk - amiben felreertes ne essek semmi joemberseg nincs, kizarolag az en nem utom bele az orromat a te dolgodba, te se usd az enyembe alapallas van mogotte - nagyon kellemes dolog.

v2peti 2007.07.20. 11:59:40

[i]Vizipók, az igaz, hogy a takonyevők önként kezdtek barakkot építeni, nem a Vezér parancsára, de a korrekcség jegyében jegyezzük le, hogy legalább volt ellenállásuk több országgal ellentétben.[/i]
De tőlünk elvették az ország 2/3-át, míg aők kaptak területet. Így nekik több okuk ellenálni. Amúgy nem is volt akkora az az ellenállás, mint amekkorának az idő felnagyítja.

v2peti 2007.07.20. 12:01:51

Amúgy mit várjon az embere, ettől a bagázstól, akiknek Trianon köszönhető.

Az unokatesóm volt odakint. Hát a műemlékeket leszámítva nem is olyan csodás hely Párizs, mint amilyennek ők dicsérik.

ty 2007.07.20. 12:02:09

ugyanaz a helyzet, mint sok más helyen, felsőbbrendű véna. Bocsánat a kivételektől, de ezt már régen le akartam valahol írni.
1. Ha te kint vagy és kiderül, hogy magyar vagy, le vagy szarva, mert szerintük úgysincs pénzed.
2. Ellenben ha ők itt vannak, úgy gondolják, hogy össze kéne szarnunk magunkat, mert angolul, franciául, németül stb. beszélnek, és kint fityeg a szaros kamerájuk a leértékelt tescos ingükön. Többször előfordult, hogy szinte elgázoltak, a fennt említett nyelveken beszélők, mert úgy elnéznek feletted, hogy csak na. Hozzáteszem számtalan esetben nem volt semmi látnivaló, csak lerít rólam, hogy dolgozni megyek/voltam.

morten_ 2007.07.20. 12:10:55

EZ most komoly hogy mi fikázunk más nemzeteket???
NÉZZÜNK MÁR MAGUNKBA ÉS MAGUNKRA!!!
és jobb ha csendben maradunk még egy jó ideig!!!

velemenyes 2007.07.20. 12:13:36

morten: erre szerettem volna utalni én is...
ja, meg éljen az általánosítás

fashion victim 2007.07.20. 12:22:03

En itt elek es a burokracian kivul semmi bajom nem volt meg a franciakkal. De az meg egy francianak is gaz, szoval tokmindegy. Szeretek itt elni, mert ok bizonyos ertelemben olyanok, mint mi: szeretnek enni, inni es meg vannak rola gyozodva, hogy az o konyhajuk a legjobb. Azonkivul itt mindenkit nez az adohivatal, nem annyira csalnak-lopnak az emberek, mint otthon. Nyitottabbak, a gay pride-on nem mennek ki oreg nenik es csaladok, hogy megdobaljak a homoszexualisokat es neonaci sincs. Es igen: De Gaulle idejen tenyleg nacionalistak voltak, de ez mar a multe. Francia ismeroseim ledobbennek, hogy Magyarorszagon milyen nacionalistak, hogy meg a nemzeti lobogot is kirakjuk a hazakra unnepekkor. Ok ezt sosem teszik. Itt viszont amikor a francia-olasz dontot neztuk a francia intezetnel, akkor a neonacik odajottek direkt futyulni es ugy szajba vertek egy francia (kb 18 eves sracot), csak azert, mert francia zaszlos poloban volt, hogy eleredt az orra vere. Na ja, ez nem nacionalizmus...Mert a magyarok nem nezik le a Romanokat, Szlovakokat, Bolgarokat mi?! De ok vannak a legjobban kiakadva ha valaki veluk is ugyanezt csinalja. Ja es Hitlerrol, hogy csak be kellett kopognia es mar odaadtak neki a varos kulcsait. Hat baratom mi egybol lepaktaltunk a nacikkal es a legtobb szomszedjat feljelento, udorito besugo nalunk volt a masodik vilaghaboru alatt. Szal azert magunkba kene egy kicsit nezni talan...Nekik is vannak hibaik, de a beilleszkedes ennek ellenere nekem konnyu volt, mert sok dologban ugyanolyanok mint mi. Ja es hogy nem mosdanak. Na hat az Urban legend, nem lehet altalanositani. Mentel mar itt a 4-6-on??? Na az a gaz baratom, meg a szag ami ott van...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.20. 12:24:02

Rendszeres Szigetelő vagyok, tavaly is kint voltam egész héten. Találkoztam hollandokkal, belgákkal, osztrákokkal, olaszokkal, angolokkal, írekkel, norvégokkal, németekkel és mind egytől egyig jó fejek voltak, nagyon kellemesen el tudtunk beszélgetni egy furcsa angol-német keveréknyelven. A franciák viszont egytől-egyig készen voltak. Hajnal fél hét körül, amikor elindultam dolgozni (mert négyórát még akkor is csinálnom kellett) csakis és kizárólag francia szót lehetett hallani, már amelyik még tudott beszélni.
Egyébként érdekes módon, voltak kint sokan, franciával mégsem tudtam beszélgetésbe bonyolódni.

oooyee 2007.07.20. 12:59:33

a franciák ősapja volt az első meleg a világon. az történt, hogy amikor az erdőben táplálék után kutatott, véletlenül egybe kapott be egy hatalmas házatlan csigát. nagyon megijedt, hogy a torkán akad, de mivel a csiga csúszós, lecsúszott. ettől kezdve, hogy hogy nem, bebuzult.

HandG 2007.07.20. 13:09:38

Mondjuk nekem is volt sanda gyanúm eddig, hogy ahol most vagyunk (Árpád óta) az nem közép európa, hanem nyugat-ázsia, de, hogy ezt pont az egyenlőség szülőhazájában még ki is emelik az nem semmi!

Meg kellett volna kérdezni a hölgytől, hogy nem ismer meg?
Tényleg nem ismer meg? Gondolkozzon! Nézzen meg jobban! Még mindig nem ismer meg?
Ha még mindig nem, akkor Én vagyok a vevő! vazze!:)

Egyébként, hogy eszik a csigát? Megszaratják őket előtte vagy nem úgy mindenestül?
lehet, hogy ettől szarrágóak?:)))

sh4d0w 2007.07.20. 13:10:26

Franciáktól nem kell többet várni, maguknak való bunkó népség. Barátaim Spanyolhonból jöttek hazafelé autóval, megálltak egy francia benzinkútnál, hogy elvégezzék a dolgukat, de csak úgy engedték használni a 00-t, ha tankoltak...

Verbalis Inkontinencia 2007.07.20. 13:10:41

A franciákban az a legjobb, hogy náluk lakik a Dzsoni Depp.
Anyukámat komálták, mert ő pár mondatot gagyog a randa nyelvükön, és ha hibásan is, de meg tudja mondani, amit akar. És láss csodát, az addig undok boltos papa átváltott szívélyesbe, és még kedvezményt is adott. Ez persze nem Párizsban történt, hanem vmi déli faluban.
Szerintem amúgy attól vannak úgy nagyra, h. az egyik legrégebbi birodalom a kontinensen.

Verbalis Inkontinencia 2007.07.20. 13:14:05

Tudom, tudom, nem szép dolog egy nemzetet fikázni…de amikor annyira jóó! Különben is közismert, h. a világ legrövidebb könyve (cím hosszabb a tartalomnál) a franciákat kedvelő nemzetek listája

ty 2007.07.20. 13:23:25

Én magamba nézek de MAGUNKBA nem, az nem az én posztom. Saját véleményemet modhatom, másokét nem.

Ahhoz képest, hogy mindekiben először a pozitív dolgokat keresem és ezt nem adom fel egy-két próbálkozás, elég ritkán csalódok kellemesen, legyen szó túrisztról vagy magyarról.

Mindenkinek meglehet a véleménye de, szó mi szó ha mindig neked kell félreállnod a mozgólépcsőn az X nyelven beszélők elöl, ha te vagy a f***ing mother f***er, mert ő belemászott a zebrán a pirosba és onnan szemléli a Hősök terét, ha a várakban kipróbálható őseink cuccainál 20 perces 30 fokban való várakozás után esélyed sincs, hogy a sorban következő azaz te jöjj, mert félrelök és egy 15-ös csoport fejenként 9 figurát fényképeztet, akkor egy idő után már gondolom te is besokalsz.

Csak egy ellenpélda, az összes brigád beleértve magunkat leviheti a beképzelt valagát szépen Dél-Spanyolországba és példát vehet a másokkal való bánásmódról. Na az az egy hely volt, ahol 9 napon keresztül úgy bántak az emberrel, ahogy ő is bánt velük.
Valójában ilyen helyen lehet rájönni, arra hogy máshol mi a helyzet, mert 3-4 nap után az első egykét túrista brigáddal való találkozás után, kifejezett kerülte az ember fia a túristákat.

Verseau 2007.07.20. 13:27:07

Ne általánosítsatok, én 12éve járok-élek kint de semmi ilyen rossz tapasztalat nem ért,kivéve Párizsban illetve párizsiakkal kapcsolatban. A vidéki francia normális,segitőkész és utálja a párizsiakat.

izolda · izolda.freeblog.hu 2007.07.20. 13:51:18

Még gimi alatt csoporttal voltam kint Franciaországban, Lievenben (asszem 2000ben). A gimiben volt akit megkérdeztek, hogy Moszkván keresztül jöttünk-e. Nekem meg akarták mutatni a zuhanyzó működését, a barátnőmre rácsodálkoztak, mikor tudta, hogy működik a kávéfőző és a mikro. A suliban a könyvtárban volt nyilvános net, mondtuk, írnánk haza. A konyvtárosnő arcára kiült a rettegés, és majdnem elsírta magát, annyira féltette tőlünk a gépeket. Holott hogy írhatnánk haza, ha nem ismérnénk a netet?? Ja, és arról nem is beszélve, hogy a q és az a billenytűk fordítva vannak. A franciáknak nem jó a többiek szabványa.
De aztán volt aki visszavágott. Az igazgatónő mutogatta a csodás számtechtermet, ami tele volt P1es meg 485ös gépekkel, hogy "ezek itt mind internetre vannak kötve, és milyen fejlett itten a technika", erre az egyik csaj jó hangosan benyögte, hogy "ja marhára, az én P3asom egy hete érkezett meg". És akkor az volt a legfrissebb. Az igazgatónő csak hápogott. Ja, és a vicc teteje az volt, hogy ők már többször voltak nálunk, és én egy tök modern gimibe jártam...

Csoro2007 2007.07.20. 14:08:30

Haat en hasonlo sotetsegekkel Hollandiaban is eleg gyakran talalkozok,de mar ott tartok ,hogy siman beszolok, hogy a masodrendu az talan az lenne aki ilyeneket a szemembe mond es addig utom a vasat amig nem egnek de nagyon nagyot ! En speciel egyszer meg az eselyegyenlosegi EU biztosnak is megirtam egy esetet annyire kivertek a biztositekot. A legszebb az volt, hogy a digitalis teve kodkartyamat nem akartak regisztralni mondvan, hogy nincsen holland jogsim vagy utlevelem majd azt mondtam, hogy jo akkor most azonnal lemondom az elofizetesemet. Lass csodat 3 perc mulva semmilyen azonositot nem kertek csak mint kisangyal regisztraltak es surun elneest kertek! En siman beegetem nyilvanosan aki hulyenek nez nekem mar nagyon a bogyomben vannak az ilyen es ehhez hasonlo esetek, jah es en siman ott hagytam volna a ruhat megindokolva azzal,hogy ostoba sotet sznoboktol koszonom nem kerek semmit aztan erdeklodjon az ugyfelszolgalaton miert veszitett el vevot, jah ha ez meg nem szamit nekik akkor meg ugyis mindegy nem szorulok ra a Lafayette-re sem a sznobokra van mas is verseny van es piacgazdasag,akinek kell a vevo az nem hulye akinek meg nem az igy jart ez van!:))

11 2007.07.20. 14:33:12

Kedves nusss, es mindenki!

Csak egy egyszeru felreertest szeretnek eloszlatni. Harom honapon tul tartozkodo EU allampolgaroknak is kell tartozkodasi engedely, ami gyakorlatilag megegyezik az adott orszag altal kiadott szemelyiigazolvannyal. Az egyetemen valoszinuleg felretajekoztattak, vagy valamit felreertettel. Egyebkent a regi eu tagos allampolgarokra is ugyanez vonatkozik. Az alabbi linken lehet ezekrola dolgokrol tajekozodni.
Ez persze nem mentseg az ugyintezonek, hogy le masodranguzta az orszagunkat, ugyan olyan jogok illetnek meg minket is, de en a helyedben tajekozodnek, mielott hivatalos helyen panaszt tennek.

Az se csoda, ha a bankban akadekoskodtak, hogy mutass francia szemelyit a szamlanyitashoz.

www.kulugyminiszterium.hu/kum2005/Templates/alapsablon.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fkum%2fhu%2fbal%2fKonzuli_informaciok%2fUtazas_kulfoldre%2futazas_EGT_allamaiba%2f&NRNODEGUID=%7b91CF37AF-D9C4-4326-9F97-F5E3F3E810F2%7d&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#letelepedes

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.20. 15:09:04

Bettyno!
Menni lehet, és jogodban is áll, csak...
Előnyössé teheti megítélésedet egy jó póló:
tomcatpolo.hu/user_show_sticker.php?id=173

Azt szeretném kérdeznis, hogy a SzET szülőhazájában kell-e még a cigányoknak külön útlevél az országon belüli lakóhelyváltoztatáshoz?

jesszumpepi (törölt) 2007.07.20. 15:49:14

A kommentek közt két egymásnak ellentmondó infót is olvastam:az egyik szerint a II.vh. alatt a franciák közt,a másik szerint a magyarok közt volt a legtöbb besúgó.
Az utóbbi közkeletű tévedés.A németek javában szervezték a zsidók deportálását,miközben tárgyalásokat folytattak a zsidó vezetőkkel.Veesenmayer egyik aduja volt az a hazugság,hogy a keresztény magyarok úgysem állnak ki a zsidók mellett,hisz a németek ebben az országban kapják a legtöbb zsidóellenes feljelentést.A zsidó vezetőknek nem volt lehetőségük ezt ellenőrizni.
Az állítás blöff volt,levéltári dokumentumok nem bizonyítják.Hogy aztán miért lett ebből legenda,az már érdekes kérdés.A helyes megfejtők közt ingyen Batz-papucsot sorsolok ki,amit személyesen adok át az újpesti piacon a lacikonyhánál,és utána áldomást iszunk Hubertusszal.

Csoro2007 2007.07.20. 16:10:06

Kedves 11

A tartozkodasi engedely jelenleg minden EU's tagorszagbol erkezettnek azokban az orszagokban ahol nem kell munkavallalasi gyakorlatilag egy pecset az utlevelbe amivel jelzi, hogy ott tartozkodik szoval semmi kulon "tartozkodasi engedely" csak egybejelentes, hogy ott vagy laksz es elsz ami ugyanaz nekunk ismint egy nemetnek angolnak stb . Kivetel ezalol azok az orszagok ahol az ujonnan csatlakozott orszagokbol jovoknek meg munkavallalasi engedely kell. Ebbe nem tudom Fanciaorszag bele tartozik -e de jelenleg pl. Hollandiaban mar nem kell megis ugyanezt a baromsagot muvelik egyesek sot valakinek meg a tartozkodasi sem eleg hanem egyenesen allampolgarsag vagy itteni jogsi kell. EU sux sajnos. A banknak meg az utlevel es a "tartozkodasi" eleg nem kell az adott orszag szemelyije. Tolem meg sehol sem kertek csak az utlevelet es a tartozkodasit ahol az kellett.
Szoval a francia boltos bunko es buta volt ennyi

Süsündér 2007.07.20. 17:21:54

kedves david 1969(vagy valami hasonló). én szomoúan olvastam a megjegyzésed. én belgiumban élek jóideje, és ha magyar szót hallok, tökmindegy kiaz, igenis beszélek velük, mert büszke vagyok arra, honnan jöttem.itt sokan azt hiszik angol vagyok, mert a párom angol, és miután a francia nyelvet nem bírom (kényszerpálya az ittlétem, tehát nem felróható hiány), akkoris kiigazítok mindenkit, hogy honnan jöttem: és rohadtul büszke vagyok arra hogy magyar vagyok. és égő turistával még nem találkoztam, egy szemet nem vagyunk rosszabbak bárkinél. AKI VALLONIÁBAN NYARALT VÁLASZ NEKI ITTEN: én valloniában élek és baromira nem beszél senki angolul. illetve ha érdekük fűződik hozzá. eljegyzési gyűrűt akartunk venni, senki nem beszélt velünk, amit kimondtuk a diamond varázsszót hirtelen mindenki megvilágosodott és azonnal perfect beszélt angolul. és ez MINDENHOL igaz. akkor kommunikálnak veled angolul, vagy tesznek bármi kísérletet, ha már ismernek

Cocu 2007.07.20. 22:25:17

Másodrendűségért nem kell sehova utazni, elég ellátogatni a Ráday utca Trattoria nevű éttermébe, ahol a héten járt kolléganőm, és vele esett meg a következő: pincér felállította őket az asztaltól, hogy az foglalt (és a sokkal szarabb helyen lévőhöz átültették őket). Jött külföldi vendég (kiderült a beszélgetésből, h ők sem foglaltak), nekik szabad volt az asztal. Miután ők elmentek, megint magyarok ültek volna, nekik szintén foglalt volt...
Az asztal-dolgon túl még parasztok is voltak (-Mit ajánlana? - Olvassa el az étlapot!), és le akarták húzni őket (koktélt és rövidet írtak a számlához) - ebben lehet, h egyenlően bánnak mindenféle állampolgárral?! Nem tudom.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.21. 00:01:57

Ez az EU egy nagy lófaszmaxi, akárhány év is tellik majd el, sosem leszünk elég jók a nyugatnak, meg az előnyét sem látom, rosszabbul élünk, mint 2004 előtt.
Plussz eddig mindig megszoptuk, mikor bármilyen szövetségbe beléptünk, amilyen a szerencsénk ez sem lesz másképp.

Ha mégis szövetkezni akarunk, én a HungaroKínai Koalicióra voksolok. Ők szeretnek minket: "hányászlábádván... szok papuc olcó". Már készítem is a piros-fehér-zöld Zhang Ziyis HKK-s zászlót. Legjó' pina!

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.07.21. 01:08:52

szerintem ez nemzetfüggetlen tahóság és korlátoltság lehetett szerintem szeretkezz ne háborúzz, basszuk meg a franciákat,

moi-alizee.us/play/?v=11

trianonért az ágyban vegyünk bosszút

TGV 2007.07.21. 11:16:03

az angol nyelv parizsi hasznalataval kapcsolatban annyit szeretnek hozzafuzni, hogy kepzeljetek magatokat egy atlag francia helyebe. Megy az utcan, szembe jo egy hordanyi elhizott, szarul oltozott amerikai, akik betamadjak es kerdeznek tole valamit ANGOLUL. Nem am koszonnenek, megkerdeznek, hogy beszel-e angolul, hanem egybol jon a kerdes. Es ez, lassuk be, vegtelenul megalazo, olyan, mintha a gyarmatokon lennenek. Es ezt mar en is megtapasztaltam Parizsban, amiota itt lakom, es neha "elfelejtek" angolul :)
Ugyhogy, ha angolul akartok tarsalogni, akkor a kovetkezo eljarast javaslom:
1. mosoly
2. bonjour
3. excusez moi, je ne parle pas francais, mais parlez vous anglais?
es utana lehet angolul.
aki annyi gesztusra keptelen, hogy legalabb a helyiek nyelven koszonjon, az ne varja, hogy imadjak! (A francia idegennyelv-oktatas pedig a magyar szinvonalan allt es all, ugyhogy sajnalatosan a franciak - foleg az idosebbek - nem beszelnek idegen nyelveket, de azert ez valtozik)
A mosoly pedig agyon fontos! Barkire lehet mosolyogni es visszamosolyog. Peldaul a buszvezeto, aki koszon egyenkent az utasoknak...
De nem am a tartalmatlan ures vigyor, mint az USA-ban, hanem valodi mosoly. Keretik kiprobalni es Magyarorszagra importalni.
A parizsi kavehazakban pedig sokszor undokak! Ez hozzatartozik a varoskephez, mint az Eiffel torony, ugyhogy ezen nem kell haborogni.

lottebitte1 2007.07.21. 12:18:54

TGV-vel majdnem teljesen egyetértek.Olaszországban sokszor láttam amerikaiakat, akik úgy beszéltek a pincérekkel, hogy kinyílt a bicska a zsebemben. Arról nem beszélve, hogy zavarták a többit, aki enni és beszélgetni akart. De bejöttek az amik, az egész hely tőlük zengett. Az olasz pincér előtt le a kalappal: mikor az ami nő lekezelően és vigyorogva megkérdezte, hogy "és hogy is hívnak, szivi? " , a pincér azt válaszolta: "Alessandro, szivi. És téged?" A nőci kissé megrezzent, de folytatta, a pincér szintén. Öröm volt nézni. A végén a pincér közölte, hogy szori, neki dolga van, és sejttette, hogy nem fog bájolgó latinfijút is adni a kajához, nőci pedig leforrázva ment el a haverináival....
Kanadaiak mesélik, hogy Európában nem mernek megszólalni, mert mindenki USA-belieknek gondolja őket.
Úgyhogy -bár a franciák is NAGYON tahók tudnak lenni, mint mi, mindannyian - ne felejtsük el, hogy az angolt az amerikaiak már nagyon megutáltatták az európaiakkal.

sic__ 2007.07.22. 15:21:19

Nem egyszeru huségkàrtyàrol van szo, hanem hitelrol, ahhoz kellet a RIB és az alàirando papir végigolvasàsa. Ha nincs még lerendezve hogy magyarorszagon hogy tudjak magukat kartériteni ha az esetleges huségess kliens lepattan, akkor igen, olyan zonàrol van szo ahova még nem adnak ki _hitel_ kàrtyàt. Egy letelepedési engedély megnyugtatolag hatott volna hozutavu tartozkodàst, illetve a tartozàs behajtàsàt illetoen.

Nem elso vagy masodrenduség kérdése, bar "nuss" esetében van min elgondolkodni, hogy a panaszt elobb megirta a kislàny a homàrnak, mintsem hogy végigolvasta volna a szerzodést amit ott alàiratnak vele, foleg hogy ezek az àruhàzak minden rendu àllampolgàrnak gyakran igen magas kamatlàbbal àruljàk a vàsàrlàst.

wake-up(.freeblog.hu) 2007.07.23. 14:11:13

A sztereotípiák azért jórészt működnek, de azért mégis csak sztereotípiák. Én már nem egyszer voltam Franciahonban és most készülök kinnt tanulni egy fél évig. Nem akarom védeni a csigaevőket, de szeretném elmondani, hogy a magyar egytemi koordinátorok és ügyintézők nagyban sz*rnak bele a munkájukba, miattuk a koliról is lecsúsztam. Ezzel szemben a kinti egyetem vagy 10 ügyintézőjével vagyok napi kapcsolatban, akik szinte mindennap bocsánatot kérnek, hogy még nincs meg a megoldás a problémámra. Nekik én egy teljes értékű és jogú diák vagyok....de persze az oktatás megint más történet. Mellesleg sztem az a szomorú igazán, hogy nem csak a franciák szemében vagyunk "másodrendűek" ...

pygmalion 2007.07.23. 16:25:05

A franciáknak a jó édes anyjukat, a felsőbbrendű apjuknak a micsodájával együtt. Rohadt tetvek mind.
Okos kislány meg még vásárol is mindezek után. Hát gratula.
Nem sikeres emberként egy ilyen kib.szás után vásárolni ősi román szokás. Jah, egyébként a románok meg a franciák rokon népek...

lbytesxk 2007.07.23. 21:55:34

TGV te bunko magyar paraszt de veszedtul tudsz ugatni. Lattal mar nehany amerikai turistat Nyugat Europaban es mar ismered az egesz nepseget ha?

Döby 2007.07.24. 11:01:20

Bár mi magyarok is utáljuk a románokat, azért azt kötve hiszem, hogy egy ápolt és jól öltözött, kulturált viselkedésű románnal így bánnának nálunk. Tök mindegy milyen nemzet ha beleillik a környezetbe akkor odavaló és kész.

Egyébként meg augusztusban nem is lehet fehér franciát látni Párizsban, teli van bantu négerrel, arabbal és cigánnyal. Mire olyan nagyon ők???

jürgen baromartz 2007.07.24. 16:48:49

ejnye-bejnye.. ha ezt La Fayette márki látná.. vakliberálisként biztosan kiállna a magyarokért :)

Vulgo 2007.07.24. 23:07:55

Parizs faszom orszag az, vagy kontinens, ott kene atomot robbantani!

Békávé 2007.07.25. 10:25:36

Fordulj az Európai Unió ombudsmani hivatalához. Akár telefonon, emailben, levélben.

fashion victim 2007.07.26. 23:10:32

lbytesxk, mert te es akik itt a franciakra frocsogtok gondolom minden egyes franciat szemelyesen ismertek...

Nanny Vik 2007.07.27. 20:45:32

En Angliaban elek mar lassan ket eve, es azt kell hogy mondjam engem is ernek hasonlo meglepetesek.. Itt 'store card' neven futnak ezek a hitelkartyak, es engem is ravettek egyszer hogy csinaltassak egyet; persze 20 perces kerdoiv-kitoltes, aztan telefonalgatas a kozpontba stb.. es a vegen jott az itelet: sajnos nem lehet.. Nem diszkriminativ indokokbol - hanem hogy az ugynevezett 'credit rating'-em nem volt annyira jo, meg nem szeretnenek olyan vkinek adni kartyat aki kevesebb mint egy eve dolgozik csak.. Vegulis ertheto valamilyen szinten.
Persze a bankszamlanyitas is nehezen ment, kb 3x hajtottak el, mig vegul ismeros reven (!!) sikerult nyitni egyet! Ja, es volt hogy nem akartak elfogadni az utlevelemet mint szemelyazonosito okmanyt. ;D
süti beállítások módosítása