Tékozló Homár

Renault márkaszervizek szopóágon

2007.08.31. 13:12 | jackyll | 108 komment
A Homár foszladozó emlékei szerint még nem találkozott pozitív márkaszervizes történettel, és természetesen most sem. Bali a sasadi Renault Baumgartnert illetve a Könyves Kálmán körúti Renault szervizben próbálkozott fékszereléssel illetve kulcsmásolással. Többet nem fog:
Kb. 2 héttel ezelőtt az autóm menet közben, furcsa, fémes, csikorgó hangokat kezdett el kiadni magából... A szokásos anyázás után hívtam bevált szerelőmet, aki sajnos azonban éppen nem ért rá. Mivel a verda által produkált effekt elég vészjósló volt, fogtam magam és elmentem a Renault Baumgartner Sasadi úton található bázisára...és a dolog itt fordult viccesre. Kedden reggel nyolcra beszállítottam a gépet, a munkafelvevő átvette én meg el melózni. Teltek múltak az órák, vártam a szerviz jelzését a problémával és - főleg - a javítás költségeivel összefüggésben. Végül du. 3 óra körül megcsörrent a telefon. A szervizes közölte velem, hogy a szerelők szétszedték a hátsó fékdobot és egészen egyszerűen megdöbbentek (frankón ezt mondta) mert a ún. fékmunkahenger folyik, minden szét van rohadva és tulajdonképpen olyan, mint hátsó fék, már nem is létezik...

Ez már rosszul kezdődik - gondoltam - és a rizsára pontot téve egyből feltettem a költői kérdést; mennyibe fog ez nekem fájni? A manusz némi krákogás után kibökte, hogy, ugye itt komplett fék stb. szettet egy az egyben cserélni kell, meg szükség van ilyen-olyan sprayre is, úgyhogy 70-80 ezer forint lesz a móka. Miután legyűrtem egy heveny agyvérzést, megköszöntem a probléma feltárását és azt mondtam, hogy köszi, de ez nekem drága, elviszem az autómat. A beszélgetés után alig telt el 2 perc, újra hívott a baumgartneres tag... máris enyhült a "szorítás" és azt ajánlotta, hogy megcsinálják, csak nem gyári alkatrészekből, hanem utángyártott ill. használt elemekből (ki tudja, hogy nem-e ilyeneket raktak volna bele alaphelyzetben is). Erre én mondtam, hogy ez ugyan jobban hangzik, de gondolom 60 ropi alatt ígysem jönnék ki. A válasz az volt, hogy igazam van, mert csak a munkadíj lenne 40 ezer jó magyar forint...

Nos, száz szónak is egy a vége, elhoztam a Cliot (meg legomboltam 5000 forintot a szemlézésért). Vártam pár napot, amíg a szerelőm újra munkába áll és átvittem hozzá az autót. Mivel kíváncsi alkat vagyok, ott maradtam, amíg a szaki szétszedi az ominózus alkatrészt. Szerettem volna látni, mi az igaz a Baumgartner csapat sztorijából . Nos, valahogy nem lepődtem meg. A fékmunkahenger nem folyt és a többi általuk megjelölt probléma sem állta meg a helyét. A fémes hangot 2 apróbb alkatrész okozta, amelyet szerelőm sikerrel kicserélt és az egész mizériát megúsztam kerek 7000 forintból!

Tisztában vagyok azzal, hogy egy márkaszerviz drágábban dolgozik, mint egy "mezei" kis műhely, továbbá nem kételkedem az baumgartneres dolgozók szakértelmében sem. Pusztán azon vagyok felháborodva, hogy miért kell egyből arra bazíroznia egy cégnek, hogy a betévedő szerencsétlent mindenképpen megvágja? Vagy abból indulnak ki, hogy ha valaki autóval jár az valami milliomos? Könyörgöm, egy csavarért ne cseréljük már le az egész autót! Én nem is csodálkozom, hogy a márkaszervizeknek óriásplakátokon kell reklámozniuk - szerintem - enyhén szólva is luxuskategóriás szolgáltatásaikat.

A másik eset némileg szórakoztatóbb, már-már komikus.

Családomban az én Cliómon kívül van még egy Renault gyártmány, egy Megane. Az öcsém viszont elvesztette a pótkulcsát, amit pótoltatni kellett. A tesót elkísérvén egyik reggel betértünk a Könyves Kálmán körúti Renault szervizbe. Odalépünk a pulthoz, sehol senki, végül nagy nehezen előkerül egy kis kopasz ürge, aki úgy néz ki, mint aki most mászott ki az ágyból (asszem elnyomott egy ásítást is). Előadjuk a problámánkat, erre a fazon azt mondja, érti a dolgot, pár perc türelmünket kéri, mert itt most valamit intézkedni kell... Ott állunk fél órája, mondom az öcsémnek, kiugrom a verdába valamiért. Kilépek az szerviz bejáratán és mit látok, emberünk ott áll és éppen cigizik illetve smúzol az egyik szerelővel! Komolyan mondom, majdnem dobtam egy hátast.

Most jön a csúcs! Odasétálok az pacákhoz, és jelzem, hogy már bent ácsorgunk egy ideje és érdeklődöm, intézi-e a pótkulcs dolgot? Erre asszongya': Azon vagyok...és közben haláli nyugalommal cigizik tovább. Ha a TV-ben látom, akkor biztos azt hiszem, hogy valami kandi kamerás marhaság. Ezt követően mondom a jóembernek, hogy legyen szíves összekapni magát. A szervizesek gyöngye erre egy nagy sóhajtást követően elindul a munkahelyére, beér majd megjegyzi, hogy az urak bizonyára még nem jártak a kasszánál...mondom - vazze - miért jártunk volna, nem volt olyan figyelmes, hogy közölje mire és mennyit kell fizetnünk. Újabb sóhaj után ezt is elárulta. A pénztárban a pali női klónja ült (ő nem volt kopasz), viszont lassúságban simán felvette a versenyt a kollégájával. Nagy nehezen (másfél óra alatt) eljutottunk a procedúra végére. Mikor kérdeztük, hogy ugyan mikorra lesz kész a pótkulcs, azt a választ kaptuk, hogy majd kész lesz amikor kész lesz...

Szóval Renault ügyben erőteljesen szopóágon voltam az elmúlt hetekben.:)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2007.08.31. 13:26:47

Most tényleg nem értem mi a baj, a rönósok jelszava, hogy "autókat alkotunk", javításról szó nem volt...
A belsőségben volt egy post a szervizekről, meg a szerelőkről, majdnem mind hiénázik, mint a taxisok. Szebb jövőt.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.08.31. 13:27:15

Rönópótkulcsot készíttetni ősi román szokás, arról nem beszélve, hogy aki márkaszervizbe jár,az nem lehet sikeres ember. A kiskopasznak meg seggét elverni baccpapuccsal és a kereskedés ajtaját leszakítani.Pont.

holdfenytolvaj 2007.08.31. 13:28:06

Rönóval járni nemcsakhogy ősi dacia szokás, de bizonyosfokú nemsikerességre utal... Kettőt tartani belőle egy családban egyenesen utal a család teljeskörű nemsikerességére... Tetézve a dolgot, hogy Fakertész szervízbe viszi az autót, számomra egyértelmű, hogy a nemsikeresség miatt a levél írója erősen suicide hajlamokat kezd mutatni...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.08.31. 13:28:46

Francia kocsival jártam
Fémes hangot hallottam
Baumgartnert láttam
Nagyokat anyáztam

Szétrohadt a fékem
Majd kiderült, hogy mégsem
Kellett vóna lassan pótkulcs
Rímel erre a Batz papucs

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.08.31. 13:29:53

gy jteni kell alet mert a kisbaum. forma 1-es karrierje meg nem ert veget.
egyebkent meg jarj bkv-val az occo!

Édesapa 2007.08.31. 13:30:35

cseta 2007.08.31. 13:16:41

rönóval járni ősi rom... illetve francia szokás!!

különbség?

Édesapa 2007.08.31. 13:31:52

cseta 2007.08.31. 13:16:41
rönóval járni ősi rom... illetve francia szokás!!

különbség van-e?

bránermájszter 2007.08.31. 13:33:55

Na de a kis kopasz milyen nemű szerelővel smúzolt?
Mert ha egy másik hím taggal akkor még akár államtitkár is lehet belőle.

soundlover 2007.08.31. 13:36:58

Hát azért érdemes az érem másik oldalára is átkukkantani. Sok sikertelen ember fürdik be a sufni szerelőkkel is. Tessék csak beleolvasni ebbe a szopófába:
belsoseg.blog.hu/2007/08/20/roberto

stichus 2007.08.31. 13:39:37

aki francia autót vesz, megérdemli. azt kell mondanom

ZePY 2007.08.31. 13:39:47

Egy Megane Scenic esetében nálunk is volt pár éve hátsó fék probléma, de az tényleg engedte az olajat. Esetünkben csak 2 dolog volt felháborító:
1, Garanciális időn belül történt, de a szervíz (később egészen fel-levelezgetve a Renault Hungária legfelsőbb szintjéig) szerint a féknél minden mozgó/kopó alkatrésznek számít, így arra a garancia nem vonatkozik! (A szervízvezetőnél rákérdezve azt a választ kaptam, hogy ha nagyon szigorúan vesszük, akkor tul.képpen a blokk öntvény maga nem mozgó kopó alkatrész csak! Vicc!!!)
2, Az ultra drága (valami 8.000 körül volt) féktárcsa tisztító spray-t telibe kiszámlázták, amikor nagyjából csak 2-3 spriccelést fújnak belőle. Így szerény számításaim szerint 20-30 autót ugyanazzal a spray-vel simán szerelhetnek.
De hát céges autó, garanciális idő, garanciális szervíz... Azóta nem is jártam gyári szervízben!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.31. 13:41:28

Minden márkaszerviz arra épit, hogy a t.tulaj hótt hülye az autójához. És ezt igyexik is kihasználni, nem kevés pénzt legombolva. Ez nem rönyó specialitás. Autót márkaszervizben javittatni a sikertelen emberek tulajdonsága.

dr. _mmm_ 2007.08.31. 13:41:37

Most kiirták a bajodat a homárra. Holnap a rönó szalontól kapsz ajándéba 2 csavart. Jobb lesz??

az okos 2007.08.31. 13:41:56

Ez az igazi luxus életvitel amikor már az embernek annyira semmi problémája nincs az életében,hogy ezt megunva vesz magának egy Renault.Na az ilyeneket irigylem.

Horatius (törölt) 2007.08.31. 13:44:19

Bocs, hogy itt kérdezem meg, de az "ősi román szokás" és a "sikeres ember nem lehet" kifejezések mely postokból származnak? Írja meg vki pls! Big THX

Tiko 2007.08.31. 13:45:06

Ha nem túl nagy baj, nekem ez a sztori enyhén kamuszagú. Kizártnak tartom, hogy csak úgy simán elengedtek volna, ha olyan mint fék - a munkafelvevő szavaival élve - már nem is létezik. Olyankor szépen alá kell náluk írnod egy papírt, hogy saját felelőségre viszed el, viszont ez hiányzik a történetedből. Ami pedig önmagát a féket illeti, arra %-os elhasználódást írnak fel.. Az első betétekre is.

Fékmunkahenger = legkisebb folyás esetén is cserélik. Ha az ügyfél okoskodik ill. drágálja akkor féktisztító spray-vel kitisztítják.. Egy enyhe folyás viszont nem biztos hogy meglátszik tisztítás után, főleg úgy, hogy napokig nem is használod, mivel vársz ugye a szerelődre. Emitt tanácsolom a bejegyzés írójának, hogy egy-két hét múlva azért nézzen rá mégegyszer..

Ami az árakat illeti az valóban horror, mint bármelyik márkaszervízé. Csak összehasonlításképpen, A6-ba Porschénél 20 ropi az olajcsere, ha jó minőséget dobsz a gépbe (munkadíj+olaj).

Az ehhez tartozó szükséges cseréknél pedig nem megvágni akarnak, hanem a "norma" szerint járnak el. Ha tetszik, ha nem - pl: egyoldali gólyaláb ill. fékbetétcsere nem létezik.

Kulcs: Milyen kulcs? Távirányítós? Merthogy azért faxolnia kell. Addig ráér cigizni..

ClearWater 2007.08.31. 13:45:33

SAAB-ommal elcsaptam egy macskát, Casco-s javítás nagyságrendileg egy milla. Ilyen tételek szerepeltek benne: mindkét ködlámpa csere (mondom, egy macska), légkondicsere, váltóolajcsere (!), és még számos egyéb nyalánkság.

birdito 2007.08.31. 13:47:32

Ha mindenki belegondolik a saját órabérébe, és összehasonlítja az autószerelők órabérével, bizony mindenki (leglább is én) rájöhet, hogy az autószerelőknél sikeresebb ember nincs az ÚjMagyarországban.

Kisgenyó 2007.08.31. 13:52:05

szerintem a pénztáros is pali vót csak vizilabdás sityak híllyán vót rajta parókija. nem nézted síbérlet tartó nem volt a nyakában? mart ha igen akkor az tuti Annácska.

_UnderCover_ 2007.08.31. 13:58:32

Aki cigizés közben smúzol, nem lehet valami sikeres ember.

májgeriberi 2007.08.31. 14:08:29

Én ezt nem értem!
A fószert (de írhatnám faszkalapnak is) azért fizetik, hogy kiszolgálja az embert.
Nem hiszem, hogy ö a főnök és úgy csinál mintha az ő pénzéről lenne szó!
Szerintem tegyük közzé konkrétan (név,utca,házszám,stb), hogy melyik cégről van szó!
Nem hiszem, hogy ők is olvasnak homárt (már amennyiben tudnak olvasni)de miattunk! Én még véletlenül sem akarok betérni ilyen helyekre!

Szumi 2007.08.31. 14:09:52

Holdfénytolvaj: inkább FÁSKERTI - nem fakertész, na. Ez olyasféle némethonba szakadt galileai magyarosított version.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.31. 14:12:11

De szívesen vennék a nyakamba olyan gondokat, hogy egy alsó hangon 7-8 millás kocsiba (ajudi áhatos, vagy száb) ködlámpát kelljen cseréljek...
(Mély sóhaaaaaj)...
Gondolom ezt a kommentezők nagy része átérzi.

nudlee 2007.08.31. 14:39:15

Seduxen 2007.08.31. 14:12:11

Nekem is kifejezett élvezetet okozna az A6-osom olajcseréje.
mazohista dafke egy nő vagyok.

Kisgenyó 2007.08.31. 14:41:20

Seduxen 2007.08.31. 14:12:11
gondolod arra nem akaszt palkovicsné bilincset?

bldo 2007.08.31. 14:48:40

Vennétek inkább ősi román dácsiát.

Minket a budakalászi rönó szervíz szopatott meg klímageringtető-motor cserével, csak harmadszorra sikerült megcsinálniuk rendesen - érdekes módon akkor, amikor fater odament, és végignézte a műveletet, valamint elkérte a kiszerelt darabokat.

Tiko 2007.08.31. 14:50:28

Seduxen,

A6-ost már elég rég gyártanak ahhoz, hogy te is vehess egyet. SAAB meg van bőven 1milla alatt is.

Amúgy meg 12 volt:D

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 14:52:16

Tudomásul kell venni, hogy a márkaszervizeknél minden munkafolyamat le van dokumentálva, és az autót a szerint kell javítani. Valószínűsíthető, hogy a te esetetben a munkahenger csere is elő volt írva.
Az én régi autómnál az volt, hogy elkezdett le lefulladni. A szerelők persze egyből mondták, hogy a légmennyiségmérő romlott el, meg hogy rossz a pillangószelep, és farschot kap a motor, ezeknek a javítása pedig 150-200e lett volna. A harmadik azt mondta, hogy egyiknek sincs semmi baja, de sajnos nem tudja, hogy mi lehet a gond. Aztán a sokadik helyen, egyébként márkaszervízben 7000 Ft-ért megcsinálták: egy alapjárati léptetőmotor nevezetű cuccról kellett a rárakódó kormot lepucolni. :) Ezt aztán meséltem az autószerelőmnek, aki végülis gratulált, persze hozzáfűzte, hogy jól sejtette, hogy a hibás légmennyiségmérés volt a gond.

Itt nem akart egyik szerelő sem átverni. Csak az egyik szerelő a számítógépnek hitt, a másik mondjuk kevésbé jó szakember volt, a harmadik megérzésből dolgozott, és jól látta, hogy más lehet a probléma. A negyedik pedig nagyon jól ismerte azt az autótipust, ami nekem volt, ismerte, hogy tipushiba...

Horatius (törölt) 2007.08.31. 15:10:31

Tiko 2007.08.31. 14:53:09

Ezen nincs ködlámpa. :)

Offtopic: Írtam egy kérdést: Horatius 2007.08.31. 13:44:19
Tudja valaki a választ/okat?

Homár Sharif 2007.08.31. 15:16:25

Ha tuningolt rendszámnélküli Hondád lenne, biztosan nem hallanál csicsergő hangokat a hátsó kerék felől, mert elnyomná a MÉLYLÁDA!

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2007.08.31. 15:16:46

Tiko neked vagy nincs (nem is volt soha) olyan autod, ami garanciális szervizelésre szorul, vagy márkaszervized van ne haragudj, nem sértésböl mondom.
Barátoméknak van egy meganejuk, minden mákraszervizelés minimum 60k, nemrégiben pedig meg lett huzva az auto, márkaszerviz 200ezer ftos árat mondot miminum, a helyi karosszérialakatos meg gyönyörüen helyrehozta kb. 40ezer forintbol.

Arrol meg még ne is kelljen mesélnem, hogy a BMW-nél dolgozott autoszerelő ismerősünk miért nem dolgozik már ott...meg merte kérdezni, hogy miért kell kotyvasztott olajat önteni az autokba (amikor kiszámlázzák a legjobb minöségüt), és miért kell kamualkatkészeket tenni a kocsiba, mindenzt a bmwnél. Egy idö után ugyis elmegy akinek nem birja a gyomra, a többiek meg beépülnek.

(megjegyzem a családomban van autoszerelö és autokölcsönözös, aki már állapodott meg autoszalonnal arrol, hogy nem szervizelik az autot, csak pecsételnek, hogy a garancia megmaradjon...)

Homár Sharif 2007.08.31. 15:17:34

Különben is ha bhats-papuccsal nyomod a gázt, akkor nincs fémes csikorgó hang

Taktikai Reset 2007.08.31. 15:21:29

Tiko:

a lokális Renault-márkaszervízben hasonló horrorok történnek. Ha tehetem, messziről elkerülöm.

Nekem is Cliom van, úgyhogy együttérzek Balival :)

Tudom, sikeres ember már nem lehetek.

parabarbara 2007.08.31. 15:24:34

Itt szokott állni egy Batz papucsos autó a ház előtt, ahol dolgozom. Lefényképeztem. Kár, hogy nem lehet ide kípet feltőtteni. Egyébként aki olyan környéken dolgozik, ahol Batz papucsos autó áll, az sikeres ember?
Most beparáztam!

Horatius (törölt) 2007.08.31. 15:40:34

Homár Sharif 2007.08.31. 15:16:25

Még mindig röhögök... :D:D:D

Tiko 2007.08.31. 15:59:33

bagaela,

Nem sértődtem meg:) Az árról viszont nem vitatkoztam, sőt írtam hogy szerintem is horror.

Lehet amúgy hogy a BMW-nél így mennek a dolgok. Sőt, hallottam már olyat is (opel), hogy lekaptak egy hengerfejet, felraktak egy rosszat, jött az ember, mondták neki szar a hengerfejed ecsém. Majd megvetették vele a sajátját..

No, ezek azok, amik Baumgartner-nél nem játszanak, bármennyire is hihetetlen. Féktisztító kiírása játszik, utángyártott alkatrész berakása eredeti helyett nem játszik.

Tiko 2007.08.31. 16:01:36

stichus,

Nemazzé de az egy 100-as, nem 6-os;)

nothing.at.all (törölt) 2007.08.31. 16:02:16

hihetetlen amúgy, hogy a szakmunkások és okj-s végzettségűek mekkora önérzetre tettek szert az utóbbi időben. múltkor számítógépszerelőt kerestem, amihez szintén elég egy okj-s tanfolyam. Órabér: 5000 Ft. kicsit visszavehetnének magukból az ilyenek, mert komolyan évente elvégzek inkább egy ilyen rohadt tanfolyamot és megszerelem, kifestem, levágom, lenyírom stb. magamnak a dolgaimat. vagy akkor legalább lennének tisztességesek meg megbízhatóak, mer idegbajt kapok tőle, hogy állandóan azon kell filózni, hogy akkor most hol akar átbaszni, meg végigjárni 20-at, mire talál az ember egy normálisat. mások egyetemi végzettséggel keresnek 5000-et óránként.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.31. 16:11:25

hat ez durva.. nehez normalis auto szerelot talalni..

valaki adja hozza a fekete listahoz az emiltett cegeket.

www.ertekelem.hu

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 16:29:12

nothing.at.all: szerintem te vagy teljesen eltájolva. 5000Ft + ÁFÁ-s óradíj kifejezetten baráti vállalkozói óradíj M.o-n...

2007.08.31. 17:07:48

Gazszerelo vallalasi dijai, Anglia (nem London!):
elso 45 perc £85
utana 15 percenkent £17 font.

Tehat az elso orara cca 35000 Ft. Ehhez kepest az 5000 teljesen barati :)

MosoMasa 2007.08.31. 17:08:36

nothing.at.all
végezd el a tanfolyamokat, bár attól nemigen lesz sem gyakorlatod, sem tudásod. Azonfelül támogasd meg otthoni barkácsmunkádat szerszámokkal, célszerszámokkal, co-val, műszerekkel, helyiséggel, emelővel, alkatrésszel, anyagokkal.... na utánna kívácsi leszek hogy sokkallod-e még a csóri 5000 Ft-os óradíjat

sike 2007.08.31. 17:19:36

nothing.at.all 2007.08.31. 16:02:16

Tegye fel a kezét, aki egyetemi végzettséggel óránként öt ropit akaszt!

lbytesxk 2007.08.31. 17:26:54

capitalism at its best
a kapitalizmus a legjobb formájában

stichus 2007.08.31. 18:04:28

benéztem. de 1kutya

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.08.31. 18:08:25

Vót 1 dinnye mergám (124-es),elkezdte okádni a füstöt.Irány a márkaszevíz, ott motort akartak fúrni cca fél milláért.Még meg voltak sértődve hogy nem hagytam ott.Utána irány maszek merci-specialista,egy nap alatt megcsinálta kb.20 rugóért,(pár éve volt,nem emléxem)hengerfejtömítés-csere.Átégett 2 henger között.Van még normális szerelő,csak keresni kell...!

Secnir 2007.08.31. 19:54:51

ellenpélda:
VW polo motorhibavisszajelző lámpa elinduláskor random vagy kigyulladt vagy nem. szervizkönyv fellapoz: AZONNAL vigye szervizbe. így jártam vele fél évig, majd a Porsche M0 mellett volt dolgom, begurultam. Szervizest 2 perc alatt kerítettek, mondja álljak be. hamutartó kiszed mögötte a fed.comp. csatija. Készülék csatlakoztat, hibakód kiolvas, első kérdése: van-e rablásgátló az autóban? mondom van. Mert annak az elektronikája időnként hibás jeleket küld a fed.comp.-nak, valszeg egy szar bekötés eredménye. Megmutatta, mit kell csinálni, hogy eltűnjön a sárga visszajelző fénye (hardveres reset a poloban). Azt is mondta, ha eltűnik, de utána azonnal megjelenik, akkor viszont tényleg gáz van, mert azért már nem a rablásgátló a felelős.
-Kösz. mennyi lesz?
-Áh, további szép jó napot.

úgy meglepődtem, köszönni is majdnem elfelejtettem.

renugard 2007.08.31. 20:53:06

Ha a Dacia=Renault, akkor, Renault-val járni ősi...szokás.
A megoldásért 3 db bacc papucsot sorsolunk ki a szerencsés nyertesek között.
Secnir, miért vagy úgy meglepve? A normális emberek vonzák a normálisakat, a balekok pedig...márkaszervízbe járnak.

nikii 2007.08.31. 20:58:05

"sike 2007.08.31. 17:19:36
Tegye fel a kezét, aki egyetemi végzettséggel óránként öt ropit akaszt!"

Én egyetemi végzettséggel 40-50 ropit akasztok egy nap. Persze szigorúan számla nélkül. Szobafestő-mázolóként dolgozom. Fizikusként két gyerekkel éhen is halnék.

Secnir 2007.08.31. 21:45:38

renugard:
normális vagyok, de márkaszervizbe vittem.
akkor most vagy:
-én mégse vagyok normális
-kivételesen a szerviz volt balek
-a márkaszerviz nem volt márkaszerviz
-balek vagyok, de a márkaszerviz volt rendes
-normális vagyok a márkaszerviz meg rendes
-én voltam a kerek ezredik és jutalomból jól viselkedtek velem

na most melyik?

Secnir 2007.08.31. 21:48:20

ja, és Dacia Logan MCV-t akarok venni 7 személyes dieselt. akkor most ne vegyek, mert van egy szerviz, ami genya?
nem. megveszem, és a kis vidéki városi szervizesem -ami az első ótómat is generálozta és azót ais oda viszem- fogja javítani (olajcserélni stb).

Tengertánc (törölt) 2007.08.31. 22:04:12

Tiko: hidd el, elengedtek...és sajnos nem kamu a sztori. De ha kételkedsz, nyugodtan vidd el a Baumgartnerhez a saját/szomszéd/haver/anyu stb. renaultját és próbáld ki. Az a szörnyű, hogy ennél még tudnék cifrábbat is mesélni...és marhára nem a konkurenciának dolgozom.

gazsi 2007.08.31. 22:51:02

Én prémiummárkát forgalmazó autóházban dolgozom a nyugati határ túloldalán.(nem autószerelőként).Nagyon sok magyar kuncsaftunk van,pedig107€/óradíj van.De itt(ahogy mondják)nincsenek lehúzva,megfirkálva.Kutyult olaj,kamu alkatrész?Másnap már mehetnénk baccpapucsot árulni.Csak egy kis adalék:Tegnap a zuhanyzóból fordult vissza a szerelősrác,hogy megigazítson valamit a mama autóján,40percig tartott,tiszta kosz lett.Mindezértkb fél kiló barackot fogadott el.

Tiko 2007.09.01. 00:42:13

Blazzo 2007.08.31. 22:04:12

elhiszem, nyugi:) ilyen esetben, viszont tessék reklamálni, hogy mégis hogyan engedhettek el, amolyan semmilyen fékkel. meglesz a hatása.. hidd el. 4 évet lehúztam náluk, és hidd el, nem a szívem csücske mr. pösze Baumgarter, meg a pöcsfej mr. forma0 fiacskája..

csak azt furcsálom, hogy nem a régi bevett rutin alapján "bántak el veled".

ui: egy ajándék leesik (vmilyen formában) ha hangosan vered a palávert.

Tiko 2007.09.01. 00:44:39

Blazzo,

Mégvalami. Az asztalt mr. vargánál, vagy mr. zsíros-nál kell verni.

üdv

Amúgy kíváncsi vagyok a cifrábbakra is, amennyiben nem fáradtság, hogy leírd.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.09.01. 00:50:59

Az ég kék, a fű zöld, a szervízesek kilopják a szemedet is, ha megneszelik, hogy nem értesz a gépsashoz, ez tény.
Szopóálarcot mindegyiknek.
Csak olyan szervizbe érdemes vinni a kocsit, ahol legalább egy családtag dolgozik, mostohatestvér nem ér, mert az is átkúr.

Én pár éve csináltattam egy aknát a garázsba, mert qrvára megéri, azóta csináld magad mozgalom van. Csak egy kis kézügyesség kell hozzá, meg egy fasza szakkönyv (pl. az adott típusnak megfelelő maróti-féle Így csináld sorozat), vagy az autodata nevezetű nagyszerű porgramcsomag. Nem árt néha azért egy autószerelő ismerőssel konzultálni. Már a rutin-szereléseken is (olaj/ékszíj/fékbetétcsere stb.) baromi sokat lehet spórolni.

gomboc-artur 2007.09.01. 07:56:45

nah ezé' kell mindig ott álni az autó mellet amikor szervizbe viszed

graham · http://itoo.hu 2007.09.01. 09:18:57

Ha egy A6-os olajcseréje 20E akkor egy Suzukié mennyi? Megmondom 32E. Két dolgot nem értek csak:
1. Miért kell nekem shell helix olaj 5E/lt-ért?
2. Hogyan lehet motorháztető felemelése nélkül olajat cserélni?

MosoMasa 2007.09.01. 09:42:58

Adblock júzer
fizikális szobafestő....

gazsi 2007.09.01. 09:44:37

nyugati határ innenső oldala.Reggel fél 9-kor delikvens be a márkaszervizbe,valami nyűge vam a verdának(o az eleje, l a vége, közte pe).Mester jön, szívéhez kap,orvost, papot, jegyzőt, hív,tiszta emergency room!Műhelybe betol,3 szerelő állja körül,emberünk kiküldve(balesetvédelmi okokból,muhaha)4óra körül jöjjön,talán már tudnak valamit mondani.Még ki sem megy az ajtón,motorháztető leb@sz,gép kivisz,fél 4-ig udvaron napoztat,hadd töltődjenek a cellák(?).Fél4-kor visszavisz,flakonok,csavarok,szerszámok kocsi köré szór,25 perces meló elvégez,homlok bevizez.4-kor madár jön remegő térdekkel,főnök átkarol,leültet,kávét hoz.Nem volt kis munka,na de ezért vagyunk márkaszerviz,mondja büszkén.Amai napon véletlenül akció van 10%elenged a munkadíjból,így csak 42500ft,a tecsós illatosíto meg ajándék.Emberünk majd beszarik ekkora kivételezés gyanánt,kacagva perkál, beül elhajt.Odabent összepacsiz,így kell ezt csinálni,márkaszerviz,vazze! Kis magyar reality 2008 nyarán.

Tiko 2007.09.01. 10:47:32

gazsi,

nem értem miért kell a homlokokat bevizezni. norma szerint fizet az ügyfél márkaszervízben vagy nem? PL: ha egy izzócserére a norma szerint 5 perc, de a szerelő 2 alatt cseréli, az ügyfél akkor is 5-t fizet:(

milyen márkaszervíz ez? Kia?:D

gazsi 2007.09.01. 11:29:49

faterommal csinálták,68 éves az öreg.A nevét írtam,4 betű,német márka

Topper Harley 2007.09.01. 12:19:48

Háromszor voltam a kocsimmal ugyan abban a
szervízben, ugyan azzal a hibával. Gondoltam már csak becsületből is megcsinálják.
Utoljára úgy lett kész hogy mondtam nekik hogy nem fogom kifizetni, de ha nem lesz jó a gép akkor ott hagyom nekik a gecibe.

Egyszerűen mindenhol átbasszák az embert. Ez 100%!

errevarrjgombot 2007.09.01. 14:01:58

Szerintem a Róbert Károly krt.-ot levő Renault Hungária szalon pár hónappal ezelőtt (februárban ?) bezárt. Ott nem nagyon szervizelnek semmit...

Terveüdekszi 2007.09.01. 15:12:39

A Rönó szervizek elég szarok szerintem. Lehúznak mint a szart. Most is tudok olcsó Elf olajat a budaörsi szervizükből. Gondolom aki a szervízben kéri a cserét, az valami teszkós szart kap...

renugard 2007.09.01. 16:20:35

Secnir, bármit vegyél csak Logant neeeeeeee!!!!!!! Annyiért már autót is lehet kapni.
Ez egy jóindulatú tanács.
Hogy méne? Mert egy kicsit hozzátéve az anyagiakhoz, már elég komoly autót tudsz venni, ami még 3 év múlva is autó. A Logan meg egy nagy rakat román fos (ha van saját szerelőműhelyed, akkor talán össze tudod rakni magadnak, hogy ne essen szét).

cso zsi 2007.09.01. 18:47:46

Rönó Tália.
Lámpánál bele hátulról.
Helyreállítás szintén a Zsóttikáék valamelyik szervizében.
A számla végösszege az 1 milla fölött volt.
Szerintük még a hátsó szélvédőt is cserélni kellett (nyoma sem látszott), de a lökhárító mögött találtunk olyan elemet, amit vagy hanyagul, vagy sehogysem állítottak gyári állapotúra.

LyukasBogrács 2007.09.01. 19:00:07

Nekem is volt gondom a hátsó fékkel: berohadt az úgynevezett fékmunkahengerbe a dugattyú. Fékdobot leszedtem, ütőtüskével és egy úgynevezett kalapáccsal megütögettem ide-oda, hogy meginduljon. Aztán összeraktam.
Ár: 0 Ft.

Trabantom van.

Egyébként az ilyen kvázi-sikeres emberekkel csak egy gond van: mindig akad még náluk is sikeresebb autószerelő.

Secnir 2007.09.01. 19:11:26

renugard:
Logan MCV. az nem ua.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.01. 20:49:10

bnajo Trabanttal konnyu
nemhgoy markaszrvize nincs, de mar a gyarto orszag is megszunt
meg ahhoz telleg eleg a kalapacs is

kapasz 2007.09.01. 21:26:44

Renugard:
1. Neked ilyen autód van?
2. Valamelyik közvetlen ismerősödnek ilyen autója van?
Vagy honnan vagy ilyen okos?

sish 2007.09.01. 23:13:32

Baumgartnerék biztos még törlesztenek a Minardinak, kell a pénz.

Valaki más 2007.09.01. 23:18:59

És különben is: ha elhagynám a kocsikulcsot, tuti zárcsere lenne, nem másolgatás.

Bürográcia 2007.09.01. 23:23:27

Az a klassz, hogy van ám a Renault-nak folyamatos ügyfél elégedettség mérése. Néhány éve kaptunk tőlük levélben egy kérdőívet, töltenénk már ki, amúgy névtelenül, meg küldenénk már vissza a felcímkézett borítékban.
Nézem a borítékot, sarkában apró kézzel írott szám. Ja, névtelenül gondolom, mert átok paranoiás vagyok.
Persze nem küldtük, fene szórakozzon vele.
Kb. 6 hét múlva, nem vicc, jön egy másik levél, hogy nem küldtük vissza a kérdőívet, biztosan elfelejtettük, legyünk már olyan jók, oszt adjuk postára!!!
Ha nem velem történik meg nem hiszem el. Kár, hogy nem volt Homár még akkor!

vtec 2007.09.02. 00:03:19

hat igen, sokmindent meglehet az emberekkel tenni. Foleg , ha nem ertenek a dolgokhoz. Nekem csak egy kis Kymco 4 utemu robogom van. De egyik boltban, ha ott veszem, csak az uzembehelyezesert elkertek volna 10 ezret :) nem ott vettem, inkabb az 50 km-el odebb levo varosban, es persze marciusban hoztam haza, sajat labon, 0 fokban :D Elsozor vittem csak szervizbe , a kotelezore. utana mar gondoltam viszi a franc, kitudom benne cserelni en is az olajat, stb. Aztan 11 km utan sem volt meg semmi baja, éves fenntartási koltsege, benzin, 5k erteku olaj, meg 3-4 k erteku biztositas.

gazsi 2007.09.02. 00:20:23

Van egy mondás:Három ember van aki a más bajából gazdagodik.Orvos,ügyvéd autószerelő.Tényleg lehet benne valami,nekem már mindhárommal meggyűlt a bajom.

LyukasBogrács 2007.09.02. 09:04:11

Tudom, hogy már nagyon sokan definiálták a sikeres embert, de szerintem az, aki 7-8 éves, svejcifrankos hitelre vesz márkakereskedésben (urambocsá Il Ferróéktól) vadonatúj autót, fizeti a full cascót, aztán ugyanoda hordja vissza szervizeltetni, bezinkutassal (Brigi) tankoltatja meg, vele ellenőrizteti az olajat, stb. az elég nagy balek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.02. 09:35:59

Opelom van, összetörtem (ellenfél elismerte hibáját), bevittem márkaszervizbe, 5ezerért megmondták, hogy 600ezerért megjavítják (kocsi értéke 7-800eFt volt). Mondtam köszi, véleményt ide, biztosítónak el, biztis mondta GTK, ad nekem 4 kilót, ha szépen nézek, néztem szépen, 4 kilóból tuning lámpa, kipufogórendszer is fussa... Nemhogy javítás... Köszönöm a márkaszörviz lelkiismeretes vastagonírását...

Tengertánc (törölt) 2007.09.02. 11:57:13

Tiko, az autóm 6 éves, az utóbbi 4-5 évben egyáltalán nem jártam a Baumgartnernél...ahogyan erre utalok is a post elején ( bevált, saját szerelőhöz járok ). A palávert meg nem volt kedvem kiverni, mert használni akartam az autómat, lehetőleg minél előbb. Valszeg azért engedtek el "semmilyen fékkel", mert az a semmilyen mégsem volt azért olyan gáz. Ez egyébként a szerelőmnél ki is derült.

renesis 2007.09.02. 22:49:10

Hiba kiolvasó és egyéb kötelezően megvásárolandó szerszám,műszer stb több 10 Millió egy márkaszervízben.Ilyen helyen a festőműhely is (általában a legkorszerűbb) és rá vannak kényszerítve az engedélyek beszerzésére.PL ahány liter olajat eladnak (pultnál is!)annyit kell leadni fáradt olajból különben bünti. szerintem meg garancia időszakban megéri az a 30-60ezer a szervíz(csak adja meg magát az adagoló).Amúgy meg b..ssza szájba az anyját mind aki átkurja az ügyfelet...nemcsak autószerelőkre gondoltam...

grafitmacska 2007.09.03. 09:14:43

Volvo S 40 2001-es évjárat. Weltauto-garancia 70.000 km-nél, Volvo szervizben, Nyíregyházán.
Computer-csatlakoztatás + olajcsere, pollenszűrő - csere: 60.000,- FT.
Tehát a ránézés kb. 35.000, olajcsere olajjal 25.000....
90.000-res szervíz, fékbetét-csere hátul
saját autószerelőnél - a fékbetétet mi vittük - 2.500,- Ft

grafitmacska 2007.09.03. 09:16:14

Ja, azt hiszem, a fékbetéttel együtt az általunk vett olajat is kicserélték, pusziért!:))

Héttörpe (törölt) 2007.09.03. 09:16:40

Szeva! Garanciális szerviznél már lehet vinni a szervizekbe olajat, ha a típusnak megfelelő, akkor azt kell beletöltse a f@sz, nincs mese. Persze ezt a márkaszervizek nem reklámozzák, nekem 4500-ért + ÁFA akarták adni azt az olajat (elfet rönóhoz), amit interneten 2000-ért megvettem. Egyébként javaslom a kiskunhalasi renault forgót, korrektek! Viszont a szegedi Molnár Autóház elmehet a p...ba. Ezúton is üdvözlöm őket.

Majmász Gedeon 2007.09.03. 11:23:26

"Renault márkaszervizek szopóágon"?
Nem a szervizek szoptak, hanem az ügyfél, tehát nem inkább szopatóágon-t kellett volna írni?

Nprobe 2007.09.03. 12:41:09

Tiko 2007.08.31. 13:45:06
Elég sz.r lehetett az az olaj, amit neked 20 ropiért beleraktak az A6-osodba... Olajszűrőt pl. nem is cseréltek?
Egyébként meg aki a szervizben veszi az olajat, az megérdemli. Bárhol olcsóbb... és még a márkaszerviz is köteles elfogadni, ha olyan olajat viszel, ami a könyvében fel van sorolva.

Mellesleg én nem viszem olyan szervizbe a kocsit, ahol nem tudok bemenni/belátni a szervizhelyiségbe. Ahol ezt megengedik, ott kicsivel több a bizodalmam. Mert ugye látom, mit csinálnak és egy laikus is (bár szvsz én nem vagyok az) is láthatja, hogy kicserélik-e a fékmunkahengert vagy sem.

Bástya elvtárs 2007.08.31. 14:52:16
Olyan nincs, hogy egy nyikorgó féknél kötelező kicserélni a munkahengert. Ráadásul ha ömlött volna az olaj belőle, akkor tipikusan nem nyikorog :-), csak szimplán nem fog.

bigwhite 2007.09.03. 13:04:36

Saját tulajdonú autót márkaszervízbe vinni ôsi román szopás.

Majmász Gedeon 2007.09.03. 13:06:25

Megjegyzem, aki f betűs kocsit vásárol (ford, fiat, francia),... a többit úgyis tudjátok. :)

Pebito · http://www.changemydesk.net 2007.09.03. 13:29:48

Családunkban már 4 féle Reanult márkájú autó is megfordult, rendre a következők:

1. Reanult 9 (még fater vette jó 15 évvel ezelőtt, jó vételnek tűnt, de aztán előjöttek a bajai, komplett motorblokkot kellett később kukázni hozzá, mert valami szar volt benne. A sebességváltó szétpergett. A vizet állandóan főzte, valami szmötyi is folyt a motorból (nem vagyok én sem szakértő bocsi). Egy ideig fater még magától meghekkelte, szal ment, de egy idő után már kiállhatatlan volt, hogy mindig baja van. Egy autót (ha 15 éves is) ne kelljen már mindig buzerálni, csinálják meg úgy, hogy menjen. Ő ven értem, és nem fordítva.
Ma egy Citroen Berlingoval jár, szerintem be fogja ezzel szívni előbb utóbb, de ez tetszett, meg úgymond a munkája miatt praktikus.

2. Renault Thalia. Kedves testvérem, ha már Renault volt a családban, legyen az ő első kocsija is az. Kiszakadt kézifék (így all-inkluzíve a kezébe maradt). "Szerencsére" városban belémentek, tört, cserélt:

3. Renault Megane 2-re. 2 év alatt beletett 100 ezer km-t, a kocsi meghalt, szerelővel megcsináltatta a motort, potom 100 ezerért, gyorsan túltett rajta. Aki megvette, hát őszintén sajnálom. Persze menet közben is voltak olyanok, hogy a hátsó ablakemelőben eltört valami kis műanyag szar, és szerencsére a gari még megvolt, szal ingyen kicserélték, de ha minden garin kívül történik, akkor 80 ezer. Felhúzhatatlan kocsiablakkal meg mégis gáz járni.

4. Sikerült fiatalon jogsit szereznem, hát a gyereknek jó lesz gyakorolni valami régi kocsi, ha összetöröm, v mittomén, megértem a szülőket, belementünk. Renaul 11. Ugyanaz, mint az R9 volt, fater tudta hekkelni ha baja volt, stb. Persze meg kell említenem, ez már 22 éves volt, szal a végét járta, de folyton beragadt a gázbovden, az ablakemelő tönkrement, a motor nyelte a benzint, volt úgy, hogy szlovákiából jöttem haza és a motorolaj boldogon csöpögött végig, a garázsban vettem észre a foltot (még jó hogy nem útközben adta meg magát).
A kocsit 180-ért vettük, és több mint 150 ezerbe került a javítgatása, papírok, minden hasonló. Azóta becseréltük egy vadi új Fábiára, ami kis autó, népautó, de bárhová elvisz, akkor és úgy működik ahogy én szeretném, eddig szerencsére baja nem volt (kopkop). Egy éves, tehát az idő múlásával előjönnek majd ennek a bajai is, de akinek régebb óta van ismeretségi körünkben, nem panaszkodtak rá, olcsó javítani. Szóval ha nem presztízsautó kell, akkor megteszi egy ilyen is.

Végezetül engedjétek meg, hogy figyelmeztessem azokat, akik esetleg Skodát vásárolnának a Miskolci Márkaképviseleten, hogy legyenek nagyon figyelmesek. Mi még a csereakció (parasztvakítás) programon belül váltottuk az R11-et Fábiára, és ugye a régi kocsit ellenőrizni kell, stb. Kaptunk egy telefont, hogy a Renault alvázszáma arra utal, hogy a kocsi lopott (kb '93 óta volt Magyar földön, hogy nem vették észre???) és ha nem fizetünk ki X ezer forintot (tízezres nagyságrendekben) akkor bizony az ügy a rendőrségre kerül. (a kocsi alvázszáma le volt csiszolva... vajon hol távolították el? Az eddigi szerelőműhelyekben ezt hogy nem lehetett észrevenni több mint 10 év alatt?) Szóval beijedtünk nem tagadom, hogy hát nem kéne rendőrsztori mégse. Én kis laikus bementem, vázolták mivan, hát mondom ok, akkor majd még otthon megdumáljuk szülőkkel is, mi a helyzet. Fater betelefonált, 1-2 létrefokkal magasabbról beszélt, huh már nem is volt rendőrségről szó se.

Szóval a fékdob meg hasonló eseteknek még örüljetek is, de amit velünk (meg még ki tudja kivel) csináltak az már undorító behúzás.

Ettől függetlenül az autó nagyon jól teljesít, és szeretjük.

Tiko 2007.09.03. 17:01:45

Nprobe 2007.09.03. 12:41:09
Tiko 2007.08.31. 13:45:06
Elég sz.r lehetett az az olaj, amit neked 20 ropiért beleraktak az A6-osodba... Olajszűrőt pl. nem is cseréltek?

nem emlékszem. de úgy is sok nem? amúgy nem az enyém a gép, cég állja.

papugaja 2007.09.04. 14:39:05

Egyik regel csak 3 henger indult (Megane 1,4 16v). Márkaszervíz 30 km-re, felhívom, aszondják döcögjek el vele odáig.
- Tuti nem lesz baj?
- Hát nem tuti, de remélhetőleg kibírja. Azóta már tudom, hogy a katalizátor bánhatja, ha benzin kerül bele, ez pedig ebben az esetben előfordulhat.
Elvittem egy helyi szakihoz. Kiderült, hogy típushiba: ún. gyújtótekercs probléma. A hibás darab cseréje alkatrészáron akkor 18e volt. Elvileg érdemes cserélni a hibás darab párját is, de mind a négyet felesleges. A márkaszervizek pedig rendre ezt művelik.

Tavaly zajos lett a klímakompresszor (ami magyar beszállító terméke). Telefon a márkaszerviznek. Kompresszotr nem javítgatunk, csere.
Mennyi egy új?
180e + munkadíj + gáztöltés
Felújított van?
Hogyne: 76e + +
Ehhez képest egy szaki megreparálta 25e-ért töltéssel. Persze számla nélkül.

Gyurkaaa 2007.09.04. 19:30:51

Világ életemben utáltam a francia autókat. Sose vettem volna, de egy szép napon, a munkahelyemen nagyon jó áron megvehettem egy 1.9D 94eKm-t futott Renault Expresst. Az előéletét ismertem, teljesen rendben volt. Gondoltam megveszem, használom pár évig, keveset fogyaszt (5L télen-nyáron) aztán mehet a kukába. Én hülye, eladtam miatta (mivel két autó sok) a B Omegámat, amit személyesen hoztam magamnak Németo.-ból. Gondoltam 2-3 évig elleszek a kis furgonnal, aztán amit megspórolok vele azt egy komolyabb autóba fektetem. Na vajon így lett? Én életemben ennyit autóval nem szívtam. Igaza van annak, aki azt mondja, hogy aki franciát vesz az megérdemli! Tömören a sztori: Ha már megvettem, cseréljünk vezérműszíjat, mert az a lelke. Baumbartner: két görgő+ a szíj 80eFt+ munkadíj. Erre én beszereztem az anyagot ismerőstől 10 ezerért, és nagy kínszenvedés árán lecseréltem. Persze hozzáférni horror volt. Fékerőszabályzó folyik. Olasz utángyártott 23 Ft, ami egy hónap múlva elromlott, úgy hogy megállt az egyik kerék! Az alagútnál leállt. Üzemanyagpumpa membrán kilyukadt, 1700 Ft+ házi gányolás, mivel préselt. A hűtővíz undorító volt benne, tiszta rozsda, meg is lett az eredménye, két fagydugó folyt a hengerfejben, amiben annyi fagydugó van, hogy az ementáli sajt elbújhat mellette. Persze a fagydugó 1 cm átmérőjű, csak a Renault árulja 4 db. 3 ezer ft. Megvettem, majd rájöttem, hogy marhára nem lehet hozzáférni. Mondom legyen Baumgartner: kérdezem mennyibe kerül. Hááááát…. Az összes fagydugót cserélni kell, mert a Renault-nál ha elkezd folyni akkor az összes többi is folyni fog 2 hét múlva (Hát nem így lett). Mondom akkor jó, cseréljék az összeset (halkan megjegyzem, hogy itt már a motorkivételnél tartottunk 2 vacak fagydugó miatt). Erre a fickó, mondja, hogy erre még rájön a vezérműszíj, meg görgők…. Mondom azt nem kell cserélni, pár hónapja cseréltem! A válasz: „Uram, ezeket a szíjakat és görgőket csak egyszer lehet megfeszíteni!” Mivel nem tollas a hátam, hazamentem, fogtam két csavart, meg közönséges kócot, és eltömítettem a lyukat. Az ősrégi vízszerelő technika bevált, mert 3 évig használtam még és nem folyt. A legjobb az volt, mikor kellett bele egy csavar, a Baumgartnernél 1500 forint lett volna! Rákérdeztem, hogy ez valami speckó csavar? Mire a válasz: „Nem, közönséges 10-es csavar”.
És ami még nagyon bosszantó volt, hogy még a fékbetét típusát sem tudták megmondani alvázszám alapján, így volt ez a főfékmunkahengernél, meg minden másnál is. Állítólag 3 féle fékrendszerrel készült. Az vége az lett a gépnek, hogy múlthéten Ausztriából hazafelé megszorult egy szelep, a szelepek és a vezérműtengely összetört, vezérszíj elszakadt. És mindezt 163 ezer valós kilóméternél, kímélő használat mellett. Azért egy igazi dízel ilyen futásteljesítménynél még csak bejáratós! Szétszedtem, ami újabb horror! Aki nem próbálta nem tudja! Össze-vissza van behányva a motor a motortérbe, egy csőrengeteg közepette! Minden bonyolult és szar. És az alkatrész még bontottan is megfizethetetlen, mintha nem tudom milyen minőség lenne. Ja, és a vicc, hogy ugyanezez a motor van a Volvo V40/S40 1.9dci-ben is egy turbófeltöltővel, mint ami az én 15 éves furgonomban. A bontokban megtudtam, hogy ez a hengerfej harmatgyenge, és hogy ezeknél a motoroknál nagyon gyakori a vezérműszíj szakadás, mivel nem bírja ki a gyár által megadott 120eKm-es csereperiódust! Úgyhogy mindenki óvatosan a franciával! Én szóltam! Ja és aki márkaszervízbe megy és nem ért az autóhoz, azt nagyon könnyen megfejik!

TheJatkoo 2011.03.18. 12:43:27

A Francia autók nem elitélendőek szerintem.A családban kezdtük egy 93-as Clio 1.2-el.4 évesen vettük 74.000km-el,az autó minden héten!Hétfő,szerda,péntek 230km-et futott plussz a hétvégi ide oda kocsikázások.Az utak miatt gyakran csapágy cserére szorult viszon a motorja 379e-km-ig a fő karbantartásokat leszámitva hiba nélkül üzemelt.Eladtuk jött a japán 98-as Toyota Carina E 1.6 16V.Szép,jó,erős,fogyasztása(Y)de kényelem,úttartása japános nincs olyan kényelem és az utfekvése is lehetne biztosabb 2-évet szolgált meguntuk.Jött egy 99'Renault Laguna 2.2D 110e km-el igénybevétel ugyanaz volt minden autónál és a legjobban bevált a Laguna 420e-en felül van már és a kötelező kopó alkatrészeken kivül egy generátor és ékszijfeszitő csere volt.Kissebb dolgok plusz néha izzó stb.Fogyasztása 6 liter!És nagyon dinamikus,jó útfekvésü,Kényelmes!Szép autó!Továbbá minden autó lehet jó csak normálisan karban kell tartani és ésszel vezetni!

tüzesgatya 2011.05.21. 14:26:20

Sziasztok, nekem is lenne egy hasonló sztorim:
2010-ben vettem menyasszonyom nagypapájától egy 2002-es Renault Megane classic-ot. Az öreg nagyon vigyázott rá, 23000 km-rel kezdtem el használni(ismertem jól, valós km volt)
Mindig szakszervízbe vitte, így mielőtt megvettem elvitte a székesfehérvári renaultba, hogy átnézzék... Minden rendben volt megvettem életem első autóját szeptember 30-án, december elején viszont műszaki. Mentem vissza az öreghez, gondoltam elkérem a számlát, hogy tudjam mit csináltak rajta(ha volt olyan)

itt jött a döbbenet:

82000 ftos végszámla, és mint utólag kiderült egyedül az első fékbetéteket cserélték ki ténylegesen. vezérmű lánc??? de vezérműszíjas az autó!!! A levegőszűrő fekete volt, gyanítom 8 év alatt egyszer sem cserélték, motorolajat még nem láttam ilyen rossz állapotban, az olajszűrő pedig kb 5ször olyan nehéz volt, mint amit vettem bele, mert tele volt koksszal, mégegyszer mondom, ismertem az öreget,akitől vettem az autót, havonta egyszer mentek el vele az intersparba bevásárolni, ennyit volt használva. Szervízkönyvbe semmit sem írtak be!
Undorító férgek, nem értem miért cseszünk ki egymással? Becsületesen nem lehet dolgozni???
süti beállítások módosítása