Tékozló Homár

Börtön ötezerér

2007.12.21. 13:50 | jackyll | komment
A Homár már hallott olyanról, amikor a rendőrség egy néhány hónappal korábban befizetett bírságot próbált börtönnel fenyegtve újra behajtani (fogalmuk sincs, mi van), de ez azért viccesebb. Helgához ugyanis reggel 5-kor csengetett be két kolléga, hogy akkor most mehet letölteni az addig sosemhallott 5000 forintos tartozását:
Egyik hajnalon csöngettek a lakásom ajtaján. Ránéztem az órára, hajnali 5 óra, biztos valamelyik szomszéd nyomta meg véletlenül a gombot. Még egyszer csöngetnek, most már hosszabban. Ez nem lehet véletlen, megkérdezem, ki az! Rendőrség! A lábamból is kiment a vér, valamelyik családtagommal baj történt! Kinyitom az ajtót – előtte rács (hála Istennek) – ott áll két rendőr (azt nem mondanám, hogy egyenruhában). Megkérdezték a nevem és felszólítottak, hogy adjam oda a személyimet! Megkérdeztem, hogy miről lenne szó, mire annyit közöltek, hogy bevisznek a Pálhalmai börtönbe 22 napra. Hajnali 5kor ebből az információ halomból semmi nem jött át, így rákérdeztem mégegyszer – remélve, az előbb rosszul értettem a mondatot. Közölték, hogy nem fizettem be ’valami’ 5,000 (és most jól látja mindenki, Ötezer) Forintot és ezt kell leülnöm a börtönben.

Itt azért már eléggé megrémültem, egyedülálló nőként csak pislogtam, de biztonság kedvéért megkértem őket, igazolják magukat. Na ezt nem kellett volna, mert megsértődtek, beletolták az arcomba az igazolványukat és megkérdezték kicsit cinkelve, hogy na mi mást mutassanak még? Én próbáltam magam menteni a helyzetből, hogy rendes adófizető ’polgár’ lévén nem gyakran visznek el hajnalban a rendőrök börtönbe, de nem hatotta meg őket, viszont rám kiabáltak, hogy most már siessek, mert nekik még dolguk van. Annyit engedtek, hogy felvegyek egy nadrág-poló-kabát előadást, fogmosás-fésülködés nuku és pakolni sem pakolhattam össze semmit. Közben még próbáltam kideríteni,hogy miről lehet szó és hogy az normális-e, hogy 5,000Ft miatt börtönbe akarnak zárni – miközben mrd-okat sikkasztók, gyilkosok, stb rohangálnak az utcákon -, de csak annyit mondtak, most bevisznek az őrsre, reggel jön az előadó és vele megbeszélem. Itt megnyugodtam, nem megyek börtönbe!

Az őrsre beérve kipakoltatták a táskám, közölték, hogy elveszik a telefonom – azért még eközben félkézzel segélykérő sms a családnak, hogy hol vagyok és hogy segítsenek – és kikapcsolják, kivették az övemet a nadrágból (majd 5,000Ft miatt fogom felkötni magam????) és betessékeltek egy 1,5m * 2m-es fogdába (méretéből kifolyólag elég gyorsan elfogyott a levegő…). Én nyugodtan vártam az előadót, családomból tulajdonképpen senkivel nem történt nagy baj és 8kor megjön a kollega, majd biztos tisztázzuk a helyzetet és már megyek is haza.

Háromnegyed 8körül hallottam, ahogy a rendőrök kint beszélgetnek, hogy hova is kell vinni az egyesből a nőt? Pálhalmára? Igen, oda! Ok, mert mindjárt itt a busz!

Na itt szakadt el a fonal, itt nem lesz semmilyen előadó, hanem megyek Pálhalmára, ahol hajhálóban fogom a kaját osztani a többieknek, délután meg gyúrok vagy jogot tanulok a börtönkönyvtárban és éjszakánként pedig alagutat fúrok majd a hajcsattommal! Ööööööööööö, help me!!!!!!!

Nem nyílt az ajtó, csak fél10 körül, amikorra már a családom mindenkit felhívott és az ügyvédek ill a nővérem rohangált fel-alá, kifizetett ’valamilyen’ büntetést – még mindig nem tudjuk, miért! – és kiszabadított!

Azóta kiderült, hogy

-          a rendőröknek úgy kellett volna megjelenniük, hogy hoznak magukkal egy csekket hajnalban és felajánlják, hogy kifizetem vagy leülöm

-          az egész ügyről 1 db levelet-értesítést-felszólítást-tértivevényes levélről szóló szelvényt, semmit nem kaptam (azóta sem)

-          önkormányzatnál szerettem volna érdeklődni, hogy mégis mi az a borzasztóan nagy bűn, amit elkövettem, de telefonon nem adtak információt. Majd megkérdeztem, mikor van ügyfélszolgálat, készségesen közölték, hogy egyik napon 8-11,30ig, másik napon 8,00-13,40ig és hétfőn 18 óráig. Dolgozó ember lévén logikusan a hétfőit választottam, munkából előbb eljöttem és negyed6kor már kíváncsiságtól fűtve ott step-eltem, de kiderült, hogy 17 órakor adják ki mindig az utolsó sorszámot. No comment!

Egy életre szóló élmény volt, de azt gondolom, hogy mások sem ilyen típusúra vágynak…
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaguar 2007.12.22. 15:26:45

AZTAKURVA!

Lehet itt Orwel-ezni, meg Kaffka-zni, csak egyvalamit ne felejtsünk el. Minderre azért került (pontosabban kerülhetett volna - már ha igaz lenne) sor, mert NEM FIZETTE BE AZT A TETVES BÍRSÁGOT!

Mindenki azon nyíg, sípol, hogy rongyos ötezerér' ez van? Igen bazmeg! Ez van! FIZESD BE oszt' akkó' nem kell utólag fogni a fejed, meg siránkozni, meg a rendőröket basztatni. Amikor le kellet volna róni, akkor nem "rongyos ötezer" volt?

Van még egy lehetőség: Ne kövess el szabálytalanágot. ...és ne gyere azzal, hogy óhatatlanul becsúszik, bla-bla-bla. Ha nem jogos a büntetés, élj jogorvoslattal - csak jogerős bírságot lehet átváltoztatni. Ha meg jogerős FIZESS.

Nem tudsz fizetni?: Kérj részletfizetést, halasztást.

Az elzárás az utolsó, megismétlem: UTOLSÓ mozzanat.

Azaz: 1. Ne szabálytalankodj! 2. Ha szabálytalankodtál és megbüntettek: fizess. 3. Ha nem fizetsz viseld a következményeit, és ne mindenki másra próbáld kenni a saját szarodat.
+1: Ne hazudj!
OFF
Faszomat!

(A tanú előállítása, meg a rendőrök viselkedéskultúrája más tészta, arról, majd máskor.)

nyisz 2007.12.22. 16:01:12

Besz@rok a kommentek többségén. Egy ekkora hazugságot, mint a cikk milyen sokan besz@pnak, elképesztő.

Káposztakukac 2007.12.22. 17:15:29

na várjunk csak, nincs előttem a szabálysértési törvény, de tudtommal a pénzbüntetéseket csak egy meghatározott sablon szerint lehet fogdára átváltoztani. ha jól emlékszem 5000ft/nap, vagy valami ilyesmi. 22 nap 5 ezer forintért? hülyeség.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.22. 17:20:59

Nem hazugság.

A szomszédommal ugyanez történt, a szemem láttára, csak akkor éjfélkor jöttek zörgetni a rendőrök. A nagy kutyaugatásra riadtam fel, megyek ki, szomszédom háza előtt rendőrautó és két rendőr.
Kérdem, mi történt, segíthetek-e. Azt mondták nem, mert a szomszédhoz jöttek.
Ballag is ki egy szál gatyába, félálomban.
Mondják neki, hogy van egy be nem fizetett 12e Ft-os bírsága, és vagy befizeti most, vagy viszik reggel a börtönbe.
A srác alig volt még magánál, és rohadtul nem értette, mert semmilyen bírságról nem kapott értesítést.
A rendőröket ez persze nem érdekelte, de rendesek voltak, felajánlották, ha most velük jön, beviszik a Fogarasi útra, ahol van egy éjjel-nappali posta, ott szépen befizeti, aztán mehet isten hírével.
Mit tehetett, elbúcsúzott a rémült asszonytól, meg a bömbölő féléves gyerektől, akit a rendőrök felriasztottak, aztán beült a kocsijukba, és elvitték befizetni.
Biztos nagyon megéri az államnak 12e Ft-ért elautóztatni két rendőrt Budaőrsről Telkibe, aztán Telkiből Budapestre a Fogarasi útra, majd vissza Telkibe, aztán onnan Budaőrsre.
Ja, és hogy közben az a két rendőr meg a járőrkocsi le volt kötve, és fontosabb dologra nem lehetett használni?
Fő, hogy ne higgye a pógár, hogy nyugodtan aludhat, ha sara van.

Egyébként másnap utánanéztek a postán: semmiféle ajánlott küldeményt nem kézbesítettek neki, tehát a bírság tényéről valóban nem tudhatott.

Jaguar 2007.12.22. 18:12:38

Brühühü. Szipp-szipp. Ne haragudj, de annyira meghatódtam. Fél éves bömbölő gyermek:( .....(pityergés).
Persze semmiről sem tudott. Ártatlanok vére száll rád Takács Albert!

Ööö. Izé figyelj csak! Ha nem volt semmiféle bírság (mert ugye a postán utánanézett- mér' a postán? mér' nem a rendőrségi iratokban- mellékszál)akkor mi a faszomért fizetett be
12.000,-Ft-ot???
Ráadásul éjszaka???
És ezek után nem is tett panaszt??

Ha tett panaszt írd már meg mi lett az ügy vége, mert addig lerágom az összes körmöm. Amíg meg nem írod, addig azonban hagy higgyem már azt, hogy khm.. legalábbis nem bontod ki az igazság minden szeletét.

doki 2007.12.22. 18:13:49

Ger ! Ne nevezd parasztnak a rendőrt!
A magyar parasztság a nemzet megtartó ereje ezer éve, tudja mikor kell vetni, aratni ( na jó blokádozni de ez belefér).
Mindezt tudja saját magától és még soha nem sikerült senkinek sem kipusztitani, pedig volt sok próbálkozó.
Vedd el a rendőrtől a szolgálati igazolványát és aztán nézd meg mi maradt ott. Egy nagy rakás semmi. Elég ilyent láttam. Életemben soha nem láttam olyan gyorsan leamortizálódó figurákat, mint a kirúgott rendőröket.

Jaguar 2007.12.22. 18:17:08

Különben meg mindenkinek van egy szomszédja, unokatesója, kolitársa, stb. akivel kísértetiesen hasonló dolgok történtek. Annyira COOL, hogy mindig csak MÁSSAL történik ilyen.

Halló! Valaki írjon már - igazat - amikor elvitték éjszaka a rendőrök egy nem is létező bírság miatt és - mert azt nem állítom, hogy soha nemlehet hiba a Mátrixban - panaszt tett és nem lett eredménye.

Üdv: Mindenki Szomszédja

Jaguar 2007.12.22. 18:26:38

Doki!

Kívánom, hogy amikor rendőrre van szükséged,pont előtte "vegyék el a rendelkezésre álló rendőr szolgálati igazolványát".

Persze vannak tahó rendőrök, (meg tahó tanárok, pékek, színészek, orvosok, CNC marósok, könyvtárosok, elektroműszerészek, stb. is) de ez a túlzott rendőrellenesség mintha a Kádár rendszerből maradt volna rajtunk.

Nehogy sírjak már, mert valaki azt hiszi, hogy rá nem vonatkoznak a törvények és szarik befizetni a bírságot, amikor meg végrehajtásra kerül a sor, akkor maga alá pisil félelmében és/vagy azt szeretné, hogy luxuslimuzinon alázatos szolgák érkezzenek hozzá.

Igaza van zsandárnak: a rendőr teljesíti a parancsot. Fingja sincs, hogy ki, mit követett el, vagy miért, a parancs az, hogy elő kell állítani valakit, akkor nem lehet mérlegelni, hogy juj itt egy fél éves gyerek sír, á akkor inkább mégse visszük be aput (aki szart megfizetni a bírságot, mert olyan fasza csávó) Ha apu nem szart megfizetni a bírságot, hanem télleg valaki hibázott, akkor azt ki kell deríteni és helyre kell hozni a hibát. Mert azért szabálysértésben nem szokták agyonlőni az embert, tehát a hiba orvosolható.

gergocike 2007.12.22. 18:49:31

Ma reggel vezetés közben lezuztam 2 táblát egyik körforgalom közepén egyiken fenakadt a kocsim.
Rendőrök kijöttek: kiderült lejárt ajogsim és a biztositást se fizetem.
Most eljárást inditottak ellenem.
Pedig még ittas sem voltam.
RENDŐRÁLLAM!!!
:-))

Secnir 2007.12.22. 19:34:17

gergocike:

örülj, hogy a táblákat nem fizettették ki veled :D

Joepardy 2007.12.22. 19:34:55

Teljesen hasonló dolog történt egyetemista fiammal, kivéve, hogy világ életében tudott dumálni, úgyhogy délelőtt 10 kor már újra itthon volt. A történet: hajnali 5 óra csöngetnek, a kapuban két rendőr egyenruhában, amíg végigmentem az 50 lépést a kapuig megállt a szívem a félelemtől, hogy történt vele valami (éjjel jött haza és én már aludtam), mikor kiderült, hogy "csak" be akarják vinni, egész megkönnyebbültem, hogy jól van. Ő rutinosabb volt mert amikor megtudta, hogy előállítják, egy könyvet lekapott a polcomról ( azóta is nevetek rajta: 2 szovjet kisregény) és úgy ment el. Kiderült, be nem fizetett parkolásai bírság (kb. 5000 Ft) és át nem vett ajánlot levelek a bűn amiért bűnhődni kell. A fogdába vitték, hogy reggel előállíták a bíróságon. EGYÉBKÉNT NEM DOBJA BE A POSTÁS AZ AJÁNLOTT LEVELET, SŐT CSAK EGYSZER HOZZA KI.

Mondom ő kidumálta magát (reggel indult erdélybe a barátaival).

Ennyi

2007.12.22. 19:41:36

Jaguar, most mi a faszé nem tudod felfogni, h mi van akkor, ha a rendszer szar, vagy szar kerül a palacsintába? h teljesen értelmetlen 5k-ért (főleg amit valami fostos önkormányzati elsőfogú hatósegg szab ki) előállogatni az adófizetőt? miért nem lehet ezt alapjaiban megregulázni, közadók módján, késedelmi kamatokkal behajtani, vagy behajtatni viszünk-foglalunkkal.
vagy miért nem lehet a szabályokat betartva, nem éjfélkor, nem bevinni, csak útnak indítani grand piti ügyekben, h fizesse már be a nyomorú szaros pár ezer forintot. miért nem lehet, ha már így alakult emberi módon viselkedni MINDIG. ne az legyen már kivétel és becsülendő, ha vki normálisan, elvárható módon viselkedik ilyen helyzetben, hanem legyen természetes.
én értem, h téged azért szart anyád a világra, h jó birkaként bégessél a mindenkori hatalom örömére, de azért mást még nem biztos.

Boo 2007.12.22. 19:43:54

Röhögnöm kell. Mindenki azon van kiakadva, hogy 5000Ft-ért két rendőr ment ki és mibe kerül az államnak. Hát nem mindegy? Az elővezetés költségeit az állja, akit elvisznek. Hallod Helga kapsz másik csekket is. Főleg, ha bolti lopásért kaptad a bírságot:-DDDD

Amúgy az sok "én velem is történt ilyen" emberke nagy láma lehet. Ha jogtalanul elvinne a rendőrség, akkora kártérítést perelnék ki, hogy meggazdagodnék. Közületek, hányan nyertek polgári perben kártérítést? Amilyen lama bekiabálások voltak itt, sztem senki. És igazatok van minden rendőr, ügyintéző paraszt, ezért légyszi ne mászkáljatok a nyakunkra a csip-csup ügyeitekkel, ha kár ért. Aki meg érdekel azitt olvashat róla, hogy mi ez. Javaslom a 111.§ tanulmányozását www.jogositvany.hu.hu/j69-1999.htm

Jaguar 2007.12.22. 20:12:33

Kedves Avman!

"miért nem lehet ezt alapjaiban megregulázni, közadók módján, késedelmi kamatokkal behajtani, vagy behajtatni viszünk-foglalunkkal." Ebből is látszik, hogy csak a szád jár, de ahhoz már lusta és/vagy buta vagy, hogy utána is nézz a dolgoknak: 1999. évi LXIX. (ideírom, hogy ez azt jelenti: 69., hátha nem ismered a római számokat)tv. a szabálysértésekről 111.§ (ez jelenti azt, hogy paragrafus, ...áh, hagyjuk). Szóval, mint fentebb is leírtam (az alábbiak SORREND-et jelentenek!!!):

1. először letiltanak (ha van munkád)
2. Adók módjára foglalnak (tudod: kimegyünk foglalunk - ha van miből)
3. Ha méltóztatik vállani a Tisztelt Szabályszegő, akkor közmunkára átváltoztatják (5.000,-Ft=1 nap)
4. Ha nem méltóztatott vállani, vagy igen, de baszott megjelenni, akkor a BÍRÓSÁG átváltoztatja elzárásra (1.000-3.000,-FT=1 nap)
Ennyi. Fönntartom a fentieket.

Ami a beírásod utolsó bekezdését illeti: Van egy szint ami alá még én (!!) se megyek.

Boldog Karácsonyt!


Te fasz! (Bocs de nem tudtam kihagyni)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 20:13:31

doki
ne rohogtess mar a nemzet megtarto erjevel, marmint, hogy a parasztsag
hehe
most nem tudom hogy van de regen tenyleg valami parszaz forint volt amit eloirtak naponta, marminthogy annyit szamoltak be

Jaguar 2007.12.22. 20:19:07

Kedves Joepardy!

"EGYÉBKÉNT NEM DOBJA BE A POSTÁS AZ AJÁNLOTT LEVELET, SŐT CSAK EGYSZER HOZZA KI."
Pontosan így van.


Csakhogy a szabálysértésben (de polgári és büntetőügyekeben is) mindent, figyelsz?: MINDENT tértivevényesen kell kézbesíteni.
Azaz a posta kétszer megkísérli kézbesíteni, mindkét alkalommal értesítőt hagy hátra, ha nincs reagálás, "nem kereste" akkor a méásodik kézbesítési kísérletet követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni. (Ez a hírhedt kézbesítési vélelem, ami egyébként megdönthatő, azaz bizonyítható, hogy nem is lakott ott, a kézbesítés szabálytalan volt, stb.)
Csak és kizárólag ezután kerülhet sor UGYANANNAK a levélnek az ajánlott kézbesítésére, amit télleg' csak eccer' dobnak be.

Örülök, hogy segíthettem.

Boldog Karácsonyt!

Agent Cooper 2007.12.22. 20:26:07

Sziasztok!

Kétszer történt meg velem majdnem hasonló eset, mindkétszer tilosban parkolásért, de nem ez a lényeg. A 8. kerületben laktam, a postás pedig sem az ajánlott levél céduláit, sem pedig a leveleket nem dobta be a postaládába, pedig azon kint volt a nevem. Az első esetben kijöttek a rendőrök, mint az írónál, szerencsére csekkel, de így is kurva kellemetlen volt a dolog.
A második esetben a lépcsőházi közös postaszekrény tetején láttam meg egy levelet, gondoltam megnézem kié, hát nekem jött, a második felszólítás volt, gyorsan be tudtam fizetni. Ha nem fizettem volna be, ugyanez lett volna.

Azóta panaszt tettem a postán, gondolom semmit nem ért, azóta semmit nem kaptam a dologról. Inkább átírattam magam vissza vidékre, anyámékhoz, itt van rendes posta. Erről ennyit.

Jaguar 2007.12.22. 20:31:45

Agent Cooper!

Ez tipikus példája annak, mikor hiba van a Mátrixban.

De ugye nem a rendőrség tehet arról, hogy a Posta szarul, szabálytalanul kézbesített? (Nem. A rendőrség sem szent, az is hibázhat, de itt ugye nem ők a hunyók?)

Ha ebből károd származott (kiesett munkabér, tényleges kár, nem vagyoni kár) érvényesítheted a Postával szemben (szerintem).

Agent Cooper 2007.12.22. 20:42:34

Ennek az egész eljárásnak egy fontos alapfeltétele lenne, hogy a Magyar Posta rendesen működjön.
Ha bevittek volna, akkor aztán mondhattam volna a rendőröknek, hogy nem kaptam levelet. Gondolom mindenki ezt mondja nekik, maximum egy jót röhögtek volna.

Bunkó Béla 2007.12.22. 21:11:56

Szutyokarcú zsaruk megint leírták magukat, azt nem értem hogy ettől mélyebbre már hogy tudják leásni a "tekintélyüket". Van valami Dózsás dal erről nem ismerem mélyen de ide való.
Facccópóóó faccfejség, köcsög magyar rendőrség! stb... stb...

Tajparaszt 2007.12.22. 21:13:58

HAHAHAHAHAAAAAAAAAA. És akkor most elmegyek bankot rabolni, meg ékszert lopni, meg kocikat feltörni és aztán majd ügyelek arra, hogy napközben ne vegyek át semmit, éjjel meg úgy sem jönnek értem...
Na, neeeeee mááááááár. Bármit megúszhatok , ha nem veszem át a levelet? Egyébként mikor jöjjenek, ha nem akkor, amikor valószínű, hogy otthon vagy. És igen, rád fogják rugni az ajtót. A helyi lázadást mindig leverik. Az más kérdés, hogy utólag reklamálhatsz. Egy jótanács, ha ilyen történik a jegyzőkönyvet addig nem írod alá, amíg minden benne nincs, amit akarsz. Mást nem tehetsz. Az is jogkövetés, ha kihúznak a lakásból. Mégis csak a jog után mész.
Amúgy egyszer mi is voltunk bűnösök. kocsival mentünk és elment mellettünk egy rendőrautó, rá volt írva BŰNMEGELŐZÉS. Szóval egy kicsit bűn voltunk, de hamar megelőztek:)

Jaguar 2007.12.22. 21:15:38

Kedves Tajparaszt!

Ha-ha -ha :)))

Jaguar 2007.12.22. 21:21:32

Kedves/Tisztelt Agent Cooper!

"Ennek az egész eljárásnak egy fontos alapfeltétele lenne, hogy a Magyar Posta rendesen működjön. "
Pontosan. Ehhez nincs mit hozzáfűznöm, ha csak azt nem,hogy a többi szervezetnek (rendőrség, önkormányzat, bíróság) is szabályszerűen kell működnie.

Szabályszegő: FIZESS!

Na jóccakát és Boldog Karácsonyt mindenkinek! (Még neked is Avman):)
www.youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 21:31:24

hat ez az
nem kell szabalyserteni, tilosban parkolni, meg mittudomen
aztan azon ragozni, hogy a posta barom volt
erthetetlen

dhole 2007.12.22. 21:38:29

Jaguár,Zsandár,és kedves barátaik!
Igen,biztos vannak kedvesaranyos rendőrök is,meg parancsra is cselekszenek(másnak önállóan is megy)de lássuk be 5000ért keménykednek,és valahogy mindig a kisemberrel.Milyen lelkivilága lehet egy olyan embernek aki mások baszogatására tette fel az életét?A parancs az erkölcs alól is fölment?Mert téged is összevernek ám parancsra ha tüntetsz a hatalom ellen!Még ha ők is szarul élnek.Gumigerinc.A nnagykutyákkal mért nem ilyen kemények akik az ő zsebükből is kilopják a pénzt?Ez akkora ügy,hogy így meg kell alázni valakit?
Nem emiatt nem működik a rendszer.Császár Előd mennyit is kapott?Ez nincs arányban.

doki 2007.12.22. 21:38:46

Jaguár ! Ha az elmult 50 évben nem kértem rendőri segitséget, akkor a következő 50 évet majd csak kibirom nélkülük.
Lányom kért multkor, amikor betörtek hozzá.
Mindja a zsaru, nem látunk nyomot, biztos önbetörés
Lányom: Amit elloptak az a saját tulajdomom és nincs biztositásom.
Zsaru: Attól még lehet önbetörés.
Lányom: Na akkor húzzatok máshova nyomot keresni.
Gyorsan el is húztak és nem erőltették magukat tovább.

garázda 2007.12.22. 21:40:35

Nekem csak levél jött , hogy nem fizettem meg a bíróság által kiszabott rendszám letépésért kirótt 100000.- forintot és hogy vonuljak be 400 valahánynapra valahová vagy fizessem ki!
Olyan szívinfarktus közeli állapotba kerültem, és hívtam az ügyvédet!

A bíróságtól még az ítéletkor kértem részletfizetés amit meg is adtak, csak a POSTÁS volt olyan bunkó hogy a tértivevényes levélre ráírta hogy nem kerestem , pedig mindig volt otthon valaki , de POSTÁS az nem hozott semmi ilyet!

Mellesleg egy köcsög fazon miatt történt a dolog akit garázdaságért el is ítéltek, de hát az ember hogy a muki meg ne lépjen letépi a rendszámát mert feldúlt állapotban nem biztos hogy megtudtam volna jegyezni!

De hát a rendszám egy olyan dolog amit ilyen, sőt semmilyen okból nem lehet eltávolítani a" TISZTELT BÍRÓSÁG "álláspontja szerint!!???

Szóval repültem befizetni az egészet egybe, törlesztés helyett!

Ezúton is köszönöm a helyi "tisztelt"
NŐI postás kisasszonynak( női írás volt a tértivevényen!!!) holott nálunk férfi a POSTÁS sőt még a helyettese is manus!!!???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 22:03:33

en vedem a rendoroket mert renpasrti vagyok
de egyszer regen, vagy 15 eve betortek a sorozombe
vittek ezt azt
rendorok jottek somolygova
nem mondtak ki, de latszot rajtuk, onbetores
vittek el computert is
es csodak csodaja, meglett
ugyanaz a rendor adta vissza es somolyogva naugye milyen jok vagyunk
aze a betores hajnalan szivesen szajbaqrtam volna mikor celozgatott
ahh
haggyuk is
megyek vacsorazni

dhole 2007.12.22. 22:10:32

Persze védjed.Okos vagy.L O G I K A!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 22:24:24

okos vagyok tudom
de hatarozott, kemeny renormalis rendorsegre szukseg van
persze ha nem az akkor baj
hobagoly is mindig eerol beszel
Ot s e szerettem annak idejen
mostmeg igaza van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.22. 22:26:37

es en belatom hogy igaza van
mennyit rohogtunk rajta annak idejen
es igaza van
tehat nekem nem volt igazam
ez van

Sir Zet 2007.12.22. 22:37:34

Faxomba, már többen megkérdezték előttem, de egyik okostojás se válaszolt, hogy mi van akkor, ha a csukott ajtó mögül megkérdezem, ki az, én meg baszok kinyitni az ajtót. Vagy ahogy írta a postoló, kinyíitom az ajtót, de rács van rajta, és azt nem nyitom ki. Hívják a SWAT -kommandót és betörik faltörőkossal, vagy mi a fax lesz akkor?
A másik pedig, hogy akkor ezek szerint nem kell házkutatási határozat soha, mert simán hivatkozhatnak arra, hogy ez vmi halaszthatatlanul sűrgős dolog? Akkor odaáll 2 faszkalap egyenruhának látszó cuccban, rajta vmi kamu számmal, hogy most aztán nagyonsűrgősen házkutatunk, én meg köteles vagyok beengedni őket?! Na neee... Valaki magyarázza már el ezt! Zsandár úr erre vonatkozóan miért nem mond semmit?!

Mikrobi 2007.12.22. 22:45:43

A rendőrök és az ügyeletes tiszt nevét, jelvényszámát feltenni a kuruc.infóra, előbb-utóbb meglesz a fényképük, lakáscímük, telefonszámuk, e-mail-címük is. Az ilyen állatokkal nem lehet máshogy beszélni.

Mikrobi 2007.12.22. 22:52:58

Ja, és Jaguár:
azért maradt meg a rendőrellenesség a Kádár-rendszerből, mert most is Kádár-rendszer van, csak a nagyfőnököt Gyurcsánynak hívják. A rendőrség pedig bizonyos szempontból rosszabb is, mint a Kádár-rendszerben! A rendszerváltás óta még nem utáltam úgy a zsernyákokat, mint most! Pedig nem járok focimeccsre, nem volt soha rendőrségi ügyem!

B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2007.12.22. 22:55:37

300 felett vagyunk.
Hát akkor, Shalom!

Az igazi Trebics 2007.12.22. 22:56:11

Ha legközelebb kiakadok, mennyire távol járnak a jogászok a mai magyar valóságtól, eszembe fog jutni ez a cikk, mert ez a másik véglet.

Nem az a nagyobb baj, hogy alapvető jogi ismeretei nincsenek egyeseknek, hanem az, hogy páran leírták, miről szól a történet, egyesek mégis hajtogatják az eszement hülyeségeiket.

professszor 2007.12.22. 23:10:39

boo, te büdős geci zsaru! anyádat vigyék be meg a ringyódat! szeretnél rendőrállamot, mi? rohadj meg az egyenruhádban te szemét! az ilyen mocskok mint te, meg a zsanettet megbaszók, meg a zsebre dolgozók meg a többi sutyó miatt, hiszed, hogy nagyfiú vagy, de legalább úgy utálnak titeket, mint a kokerókat! ez tuti szarzsák!
jelentkezem, értettem nyald ki a seggem!

professszor 2007.12.22. 23:20:58

jaguár te másik fasszopó! mi vagy te baszad meg szent? szerintem mocsodék zsernyák vagy, rohadjál meg! kis buzi köcsögök vagytok mind! feltörték az autómat a 13-ban betelefonáltam mi legyen, az ügyeletes lebeszélt a feljelentésről, azzal, hogy sok a macera és úgyse lesz meg, és most is rengetegen vannak a kapitányságon, hosszú órák mire sorra kerülök! ezek vagytok ti faszjankók! a húggyos alteregós tábornok szarral együtt!

guderian 2007.12.22. 23:35:04

Ki kell kukucskálni és nem kell kinyitni.
Bátyámat anno a katonai rendészet és a rendőrség kereste többször is, mert szerette volna bevonultatni. Kinézett, majd visszafeküdt aludni.
Soha nem vonult be, ellenben a hülye öcsivel...

Jaguar 2007.12.22. 23:38:23

Kedves Garázda!
"hogy a muki meg ne lépjen letépi a rendszámát mert feldúlt állapotban nem biztos hogy megtudtam volna jegyezni!" és "De hát a rendszám egy olyan dolog amit ilyen, sőt semmilyen okból nem lehet eltávolítani a" TISZTELT BÍRÓSÁG "álláspontja szerint!!???"
ÚRISTEN. BA...MEG! Ezt nem hiszem el! (Pedig már lefekvéshez készülődtem, mégis írnom kell)
Te tényleg ennyire hülye vagy? Nem tudsz megjegyezni három betűt, meg három számot? Inkább letéped? Aztán meg csodálkozol, hogy megbüntetnek?

Hihihihbruhahaha.

Vazze, ehhez nincs mit hozzáfűznöm.

Jaguar 2007.12.22. 23:47:27

Kedves Professszor! (miért három sss?)

"az ügyeletes lebeszélt a feljelentésről," mi az, hogy LEBESZÉL???? ennyire nem lehetsz lúzer.

Mivel itt a karácsony, teljesen ingyen kapsz tőlem egy tanácsot. Ilyenkor szépen higgadtan (tudod mit jelent ez a szó?) elismétled, hogy : én megértem uram/hölgyem, hogy sok a dolga mégis szeretném, ha rögzítené, hogy.... .

Ha ez sem válik be, - egye fene egyszer van karácsony - itt a a varázsszó/k: Ki a főnöke?

De ha valami miatt még ez sem jön össze: ÍRJÁL (már ha tudsz írni és a hozzászólásodat nem a kishúgoddal gépeltetetted be)arra kénytelenek valamit lépni. Az írást ajánlott levélben add fel. Ha nem tudod, hogy kell ajánlott levelet feladni, a postán bitosan szívesen segít valaki.:)

Örülök, hogy segíthettem.

Boldog Karácsonyt!

Ja! Máskor ne hagyd magad "lebeszélni" bruhahahasszzissh (ilyen egy balféket)

ohmyFgod 2007.12.22. 23:47:56

Ez a Jaguár kiakasztott. Nem modnom, hogy nincs igaza 1-2 dologban, de mégis furcsa az egész, ahogyan előadja.

Az jut róla eszembe, mikor a Görgényi gusztustalanul és pofátlan módon belehazudja a kamerába, hogy "a rendőrség nem használt viperákat, tessék nekem mutatni egyet..". Emlékeztek?
Ha valaki úgy nézte volna azt az adást, hogy fogalma sincs a magyar viszonyokról, sosem látott viperás rendőröket, akkor biztosan el is hiszi a vasprefektusnak, és azt veszi alapnak amit tőle hallott. Hiszen mégiscsak egy felelős személyiség szájából származik az állítás, néhány rendbontóéval ellentétben. Talán éppen ezért ugyanilyen okoskodó módon elkezdene vitatkozni azzal is, akit szarrá vertek viperával. "biztos gumibot volt, csak nem tudtad megkülönböztetni, mert ahhoz is buta vagy..." Sőt, itt is kommentelhetne távolról, hogy ugyan már ilyen nem történt. Vannak rendőr haverjaim, és nincs viperájuk, esküszöm.
Jaguár és a többiek egyértelműnek vennék, hogy az áldozat csak azért sérelmezi a viperát, hogy magát tisztára mossa. Legalábbis pl Jaguár hozzászólásainak ilyen szaga van. Remélem értitek mire gondolok. Ez nyilván csak egy példa volt.

ohmyFgod 2007.12.22. 23:55:14

Jah, és többeknél azok közül, akik leoltják a cikkírót -vagy azt aki egyetért vele- kibújik a szög a zsákból: (Boo-tól idézek) "Amilyen lama bekiabálások voltak itt, sztem senki. És igazatok van minden rendőr, ügyintéző paraszt, ezért légyszi ne mászkáljatok a NYAKUNKRA a csip-csup ügyeitekkel, ha kár ért."
A lényeget átírtam nagybetűkkel. Itt is olyan érzésem volt, hogy csak a mundér becsületét védi.

Jaguar 2007.12.23. 00:19:16

Kedves ohmyFgod!

Tudod mit? Oké igazad van. Vitatható a stílus. Sorry, ha off.

Akkor vitatkozzunk értelmesen.

Össz: Aki szabályt szegett és rajtakapták (mert mindannyian követünk el kisebb-nagyobb szabálytalanságot, pl.mobiltelefon, biztonsági öv, gyorshajtás) az fizessen.

Ha gyorshajtásért, vagy tilosban parkolásért megbírságoltak - mert volt ilyen párszor - meg sem fordult a fejemben, hogy "kibekkeljem" valahogy. Hibáztam, fizettem. Megjegyzem: saját tapasztalatom, hogy a bírság és a végrehajtási cselekmények - végül is az elzárással fenyegetés - között kb. 4-6 hónap telik el. Ennyi idő alatt nem jut eszébe valakinek, hogy sara van? Na ne etess már!

Ha nem fizet viselje a következményeket. Természetesen előfordulhat, hogy hiba csúszik be (szablálytalan kézbesítés, névcsere, elírás, stb.) de itt - ti. a vitandítóban -nem arról van szó. hangsúlyozom, én most - és végig - a vitaindító helyzetről beszéltem.

Egyébként a fentebb érdemben írtakat fenntartom.

Végül: "Ma egy szalmapapucs, holnap az egész világ?" (Monthy Python, John Cleese):)

ohmyFgod 2007.12.23. 00:51:39

Egyetértek. Ha jogos a bírság fizess.
Persze ez nem azt jelenti, hogy le kell nyelnie az embernek mindent, de tudom hogy nem erre célóztál. (Más viszont ilyet is mondott)
Azt viszotn írtad, hogy a vitaindító helyzetről beszéltél. Szerintem viszont mégsem ezen van a hangsúly ennél az írásnál. Lehet vitatkozni azon, hogy bunkók voltak-e a rendőrök, hogy jogos volt-e a bírság, hogy hibázott-e a posta. Ám én mégis úgy látom, hogy egy olyan szomorú jelenségről olvashattunk, ami bármelyikőnkkel megeshet, aki követett el kisebb vétséget. És most kérem tényleg csak abba gondoljunk bele, hogy egy kisebb rendű dolog elkövetése után -amiről általában maximum azt várod, hogy hozza a postás a büntetést- átlagpolgár számára milyen érzés lehet, hogy hajnalban csönget a rendőrség azzal, h visz a börtönbe.
Kérek midnenkit, hogy annyira álszent ne legyen, hogy azt mondja: akkor is befizetné a büntetést, ha arról semmiféle értesítést nem kapott. Sztem a többség innentől kezdve nem is gondolna rá, így kicsit durva lehet a börtönös riogatás. Miért ne hihetnénk el, hogy nem volt tudomása róla? Elárulom, hogy velem is történt már olyan, hogy a postás/posta jóvoltából szívtam. Az modnjuk nem büntetés volt, de az mindegy.

Jó éjszakát mindenkinek!

Jaguar 2007.12.23. 01:04:26

Kedves ohmyFgod!

Elismétlem- ki tudja hányadszor (már én is unom, hát még más) - előfordulhat, hogy télleg' nem kapsz semmit. De (!) ennek a valószínűsége kb: 1000:1-hez, vagy még kisebb. Ez másik blog témája lehetne.

Amiről ITT szó van: Ha nem fizetsz akkor hosszú procedúra (5-6 levél) után visznek.

..és ha visznek akkor ne várd el, hogy porcukros mézbonbonnal, meg harmatos nektárral keltsenek.

Hangsúlyozom: ITT az átlagos esetekről van szó! Minden más eset külön megfontolást igényel. És szerintem ez az átlagos, nem pedig az ellenkezője.

Azt nem vitatom, hogy egy KIRÍVÓ esetben nagy trauma ha télleg' ártatlanul csengetik ki az embert hajnalban, de nem ez a tömeges ugye? Görgényivel szólva (ha már voltál szíves Hozzá hasonlítani): Ahol fát vágnak, hullik a forgács is.

KomplexSokaság 2007.12.23. 01:04:38

Akik azt irják, hogy nem költséghatékony a rendőri fellépés: a teljes költséget úgyis leverik majd az ügyfélen.

Netuddki. 2007.12.23. 01:43:40

drummerman 2007.12.22. 22:37:34

Mi van, Te is óvatos duhaj vagy? Csak akkor szegülnél ellen, ha ezt büntetés nélkül megtehetnéd? Ha úgysem tettél semmit, akkor nyilván odabent lehet tisztázni a félreértést, aztán perelni. Ha meg mégis, akkor meg csak rontasz a helyzeteden. Nem így logikus?

Netuddki. 2007.12.23. 01:49:34

Jaguar 2007.12.23. 01:04:26
"Ahol fát vágnak, hullik a forgács is."

Ezt más mondta. Most éppen nem jut eszembe a neve. Valami hordókészítő, vagy mi volt. :)))

bazd meg 2007.12.23. 01:51:28

Jaguar baratom hany eves vagy???

Jaguar 2007.12.23. 01:59:28

Kedves Kovi1970!
Ja. :))))

Kedves bazd meg! (jó név, pszichológus mit szólt hozzá?)

Mer'?

ben2 2007.12.23. 03:17:31

Egy olyan országban, ahol ellenzéki képviselőt eszméletlenre verhet azonosító szám nélküli, magát rendőrségnek kiadó bűnőző csoport, amikor a sértett éppen igazolni akarja magát, majd ezen kedélyesen elviccelődhet egy kormánypárti frakcióvezető, nos egy olyan országban bizony megtörténhet, hogy az átlagpolárt bármilyen légbőlkapott indokkal elviheti a magyar demokratikus AVH, miközben a milliárdokat sikkasztó maffiózók szabadon furikázhatnak a városban - mert azután, hogy majdnem egy év kellett a kiadatásukhoz, állítólag a szökésüktől nem kell tartani. Elég egyértelmű, hogy ebben az országban azzal bánik európai módon a rendőrség, akinek haverja a "Gyurcsányi". A többi pármillió meg örüljön, ha nem lövik ki a szemét.

Road Runner 2007.12.23. 05:17:18

A magyar rendorseg es az eljarasaik roszabb mint egy rossz vicc, mer' ezen /bar talan kuncogni, de/ rohogni nem lehet.

ctrl 2007.12.23. 06:53:44

ben2
én most komolyan megijedtem esküszöm

te meddig voltál kómában ,hogy ilyenekt írsz?

szabálysértési eljárás során kiszabott pénzbírásgról és elővezetésről szólt a téma te szerencsétlen

jesszumpepi (törölt) 2007.12.23. 07:27:33

Jaguar 2007.12.23. 01:04:26


"Ahol fát vágnak,ott hullik a forgács is."-mondta Nagy Imre az 56-os forradalom kezdetén,amikor kiderült,hogdy már halottak is vannak.

kriszo 2007.12.23. 08:27:54

Sziasztok!

Én a posta felöl szeretném megközelíteni a dolgot. 13 hónapig dolgoztam postán, mert nem találtam más állást. És elmondhatom Nektek, hogy a postánál butább, szemetebb helyet még nem láttam.

Előszöris a posta egy átjáróház lett. Senki nem tudja, h. mit és hogyan kell csinálni. Olyan nagy a fluktuáció.

Az összes bp-i levelet kszállítják Budaörsre, ott szortírozzák, aztán vissza BP-re. Ebben a qrva korszerű levélelosztóban olyan emberek dolgoznak, akiknek nincs 8 általánosuk sem.

Ebből kifolyólag rengeteg levél elveszik, mert már meg sem érkezik a kézbesítő postahivatalhoz, vagy egy kezdő kézbesítő kapja meg, aki számára ismeretlen az a szó, hogy munkaerkölcs és rohadtul nem fog értesítőt írni, mert fázik vagy melege van és gyorsan akar végezni a munkával. Persze a levél úgy lesz visszajelentve, hogy a kézbesített "nem kereste". Vagyis nem ment be érte a postahivatalba.

Gondolom abban egyetérthetünk, hogy ez egy rohadt veszélyes állapot ebben az országban. Én simán elhiszem, hogy a beküldő hölgy tényleg nem kapott értesítőt.

Amit tehetünk: A házszámunkat nagybetükkel mindenhová tegyük ki, amennyiben kertesházban lakunk. Kicseszett nagy postaládánk jól zárható legyen és nagyon nagy. A postaládán ríkító betűkkel tüntessük fel nevünket, címünket. Így van rá esély, h. mégiscsak megkapjuk a levelünket, mert a hülye is látja, hogy hová kell dobni a leveleket, nem kell gondolkodni rajta egy percig sem.

Világba Kiabálok 2007.12.23. 09:00:38

Fel kell jelenteni a rendőrséget! Az a baj, hogy a magyar ember nagytöbbsége fél a rendőr láttán. Hála Isten kivétel vagyok! Múltkor jött velem egyirányu utcába, annyira kiabáltam vele, ők meg nem tudták mire vélni, elhúztak!
Nem szabad megijdeni tőlük! Olyan emberek mint te meg én. SŐt, rosszabb.
TANULSÁG: NE IJEDJ MEG!

Világba Kiabálok 2007.12.23. 09:02:14

velem szembe. ezt akartam írni. Jött velem szembe az egyirányu utcába kék lámpa nélkül, lassan járőrözve.NAGY FORGALOMBA!!!

tanár úr 2007.12.23. 09:53:33

Remélem azért megkúrták a zenekari lotyót a Zsanettet? weheheheh

garázda 2007.12.23. 10:07:24

Jaguárka!

Csak azt kívánom neked, hogy te éld át azt amit én!!

Ezt jegyezd meg köcsög!!!

garázda 2007.12.23. 10:12:48

Amúgy tényleg igaz a történet hogyha bármi történik velünk és betelefonálunk a yardra , ott komoly határozottsággal lebeszélnek minket egy esetleges feljelentésről, neaggy isten helyszínelésről, mert annyi a munkájuk, meg úgyse lesz meg a tettes!


Maradjunk annyiban hogy aki rendőrnek megy annak vagy nincs agya vagy agymosott lessz!!

Nincsenek kivételek!

Szohi 2007.12.23. 10:48:30

Nálunk (kisváros, kb 35000 lakos) megtörtént hogy kiraboltak jópár házat a kertvárosi részben. Ezután az egyik tulaj bement a rendőrségre, hogy nem-e kijönnének a helyszinelők, nyomrögzítés miatt. Erre azt kapta hogy nincs pénz rá. Ezután megkérdezte hogy lenne-e rá lehetőség hogy a rendőrök valamivel többet járőrözzenek a város ezen részén, erre nincs pénz rá.
És ekkor kérdezem én: A járőrözéshez miért kell pénz? A rendőrnek is van két szép lába amin tud sétálni, és igenis sétáljon ha elfurikázza a kilométerkorlátot. Vagy ha már nem akar sétálni, igényeljen egy biciklit. A biciklit be tudják szerezni olyan 100 000 forintból, ezekután a fenntartási költsége minimális. Biztos vagyok benne hogy az önkormányzat támogatna ilyen elképzelést! (Szomszéd hasonló méretű városban vettek bicikliket a rendőröknek, a rongálók elfogása miatt).
És igenis, lehet a rendőr emberséges, mert már olyannal is találkoztam.

porthosz 2007.12.23. 11:34:45

Nekem erről a rendőrös ügyről az volt a kedvencem mikor a tavalyi tüntetés/szétverés után beperelték a rendőrőket túlkapás miatt, majd az eljárás végén az egyik ügyvéd ismertette a tényeket:
-az adott személyeknek eltört a kezük és egyéb fizikai sérüléséket szenvedtek (orvos igazolja)
-Az illetök kezén bilincs volt és a 1-2 napot töltöttek fogdába
-a rendőrparancsnokok szerint egy alárendeltjük sem látta ezeket az embereket soha
-és soha nem is kerültek velük kapcsolatba sem a tüntetésen sem máshol

Összegezve: az áldozatok eltörték egymás kezét, majd rendőrségi bilincsel megbilincselték egymást (közben agyonverték egymást), ezután ismeretlen módón bekerültek xy rendőrségi fogdába, ahol magukra zárták a rácsajtót és két napig ott tartozkodtak önszántukból...

Ez halál komoly igy olvasta fel az ügyvéd, a tévében is benne volt. Aztán feltette a kérdést a kamerák keresztüzében hogy akkor ez igy vajon mennyire hihető...?

Harpagon 2007.12.23. 13:13:42

Benzinkutas Brigi!

Szétsírtam az agyam,annyit röhögtem a hozzászólásodon!
Köszi,csináltál nekem egy jó napot!

ctrl 2007.12.23. 13:52:23

garázda

Szerintem pont a te hozzászólásod az alapja, hogy az ilyen embereket mint te, ne vegyék komolyan .

Általánosítasz mert buta vagy, nem találkoztál olyan rendőrrel aki valóban segített volna neked nehéz helyzetben.

Én találkoztam,nem büntetett meg pedig szabályt szegtem de mérlegelt és egy figyelmeztetéssel elengedett.

Haver meg kiakadt mert ugyanazon szabályszegésért 10 ezer forintra megvágták(ja, nem ő volt a hibás persze hanem a zsernyák aki rossz helyen volt ugye).

A garázda nick is mutatja, hogy alapvetően jogkövető állampolgár lehetsz, aki szarik a normákra amelyeknek megfelelően kellene élnie

A kocsmában biztosan mérvadó a véleményed két sör után,de vajon az élet más területén mennyire vagy ilyen sikeres?
lol

bambanyuszi 2007.12.23. 14:11:04

Háát, biztosan vannak ilyen rendőrök is, meg másmilyenek is, de Garázdának valami komoly baja van az biztos...

garázda 2007.12.23. 16:04:00

Akkor hívjatok meg egy rendőrt karácsonyra!

Ctrl további jó szabályszegést!

Bambi: ezt biztos azért írod mert ismersz!

garázda 2007.12.23. 16:07:35

Miért ctrl, mert akinek a nickneve garázda az garázda?

Gondolom akkor te "Ctrl" gomb vagy valahol egy billentyűzeten!

Miért nem az alapsztoriról írsz butuskám!!!!???

black_man 2007.12.23. 16:24:58

Idén szilveszter dec. 31-re esik!!

2007.12.23. 16:48:46

kedves jaguár, bátyád s anyád szerelemgyereke.
a gyakorlat az mutatja, h az önkormányzat nem foglalkozik olyan apróságokkal, h behajtás, mivel közvetlen letiltást nem bocsáthat ki, lévén nem fér hozzá az illető adataihoz, számlaszámát nem tudja (apehnél működik inkasszó szintjén a dolog), ergo közvetlen letiltásra nincs lehetősége. szintén mérlegelhet, h adók módjára be akarja-e hajtani (elárulom, nem akarja, mert több ideig várhat a pénzre illetve a dolog kétséges, lásd fentebb: nem tudja lefogni sehonnan. mi marad az egyetlen megoldás? na mi?
szóval felesleges pofázni nagy arccal, mert fingod sincs a rendszerről.
ezt vesd össze azzal, h a posta működése kaotikus, nem találja meg a gazdáját a levél, kézbesítési vélelem van, majd menjél vissza anyádba addig, míg ember nem lesz belőled, mert a 9 hónap kevés volt.

Taedium 2007.12.23. 17:10:54

Jaguár Próbálj meg 5db 7-es BMW-ben ülő kopasz ukrán maffiózóval rambózni csesztetni őket izzókészletért +nem a stoptáblánál álltak meg hanem 15 centivel utána+ nem 50-nel ment hanem 57-tel, és akkor majd azt mondom ,hogy a rendőrség mindenkivel egyformán bánik.De a rendőr ehhez gyáva mert ilyet még nem láttam és nem is hallottam ilyenről, ezért csak a sima civilekkel rambóznak ,mert itt tudják hogy nincs nála fegyver ,nem veri be a pofáját a rendőrnek stb,stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.23. 17:57:59

black man
igen mert szokoev lesz jovore

abandi 2007.12.23. 18:00:50

Az alaphistória (ha igaz) , számomra több, mint egy fogyasztóvédelmi hehehe...Tehát: jog-blog eset!!! Amúgy: lófasz a rendőrhatóság seggébe!!! (Telefon előtt nem nyitunk ajtót a gáz/elektromos/önkényuralmi hatóságszerű lényeknek)...Szerintem...akibaszottkúrvaistenit!!!
Amúgy: Boldog Karácsonyt!!!

black_man 2007.12.23. 18:49:44

téllleg 2008 szökőév!! köszi!

garázda 2007.12.23. 19:46:48

avman

Boldog Karácsonyt! :-))

szkaccsotjeggel 2007.12.23. 19:55:35

majdelfelejtettem: a TESCO elit alakulat tépkedte-e az ajtódat?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.23. 20:45:11

mindig az olimpia eve
es akkor ugy esik
31-re
a 29

avatartalan 2007.12.23. 21:40:14

lyalya 2008 fura év lesz,husvét hétfö is keddre esik...

abandi 2007.12.23. 22:38:58

Hülye, hülyébb, leghülyébb...
RENDŐR, POSTÁS, vasutas!!!
Meg a cikkindító...meg mi...,hogy ....ehhh...

hombarfej 2007.12.24. 03:43:36

Jaguár szerint mindenki paréj. Ha az unatkozó rendőr lebeszéli a feljelentésről az embert, akkor is a telefonáló a hülye. Szép dolog a mundért védelmezni, de túlzásokba ne essünk.

2007.12.24. 06:38:45

1. Most lehetne baccpapucsozni, meg ajtóletépni, de ez annál keményebb téma. Má' megin' a kőagyú fakabátok... És gondolom megint megmagyarázzák majd, már ha veszik a fáradtságot, hogy magyarázkodjanak, mert azt nekik egyébként nem kell, hogy miért is nem tartották be a szabályokat. Egyébként valószinűleg nem is ismerik a szabályokat.
2. Megjegyzem, hogy van valami olyasmi törvénybe foglalva, hogy a törvények nem ismerés nem mentesít azok hatálya alól.
3. Ha én nem ismerem a munkám szabályait és elkúrok valamit, akkor páros lábbal rugnak ki miatta. Ez fakabátéknál miért nincs így?
4. Jellemző a hülyéire: már megint a kisemberrel keménykednek. Bezzeg ha a sarkon a Lákátos Gázsi valakit bicskával fenyegetne, vagy Surmó Dezső a nyugdíjas mamára dudálna a zebrán a 7-es bmwből, akkor behúznák a farkukat és arrébb somfordálnának a nagy vagány fakabátok.
5. Mi az, hogy homárfaktor csak 4,9??? Ezek szerint van valaki, aki szerint a fent leírt esettel minden rendben van?

hairybottler 2007.12.24. 12:40:55

Nem vágom, mit kell ezen ennyit picsogni: utána kell nézni, ki és miért küldte ki a fakabátokat. Ha alaptalan volt a dolog, ügyvéddel, a TASZ-al, mittomén addig kell arénázni az önkormányzaton, míg meg nem lesz a felelős, mert valakit meghurcoltak. Mindenkinek van felettese, addig kell menni a dolog után, míg olyat nem talál az ember, akinek sokkal komolyabb kárt okoz, ha az ügy sokáig a felszínen van, mintha elintézi, hogy kibasszák Gizikét, aki a zsernyákokat küldte anélkül, hogy utánanézett volna az ügynek, pedig ezért kapja a pénzét. Mellesleg simán kifizettetném egy teljes napi munkabéremet, plusz a pszichológus három-négy-hat havi díját az önkormányzattal, mert ugye a dolog úgy kikészített, hogy feltétlen orvosi segítségre volt szükségem, amit az orvos szívesen igazol - gondolom. Ja és a perköltséget is természetesen, hogy az ügyvéd se dolgozzon ingyen.
Az önkormányzatnak meg kéne térítenie az indokolatlan rendőri intézkedés költségeit is. Normálisan ebből akkora számla lenne, hogy Gizike széke ugyancsak billegne, ha meg nem, akkor már a polgármesteré is.

A fakabátokat pedig addig kell basztatni, amíg meg nem tanulják ebben az országban is, hogy mindig, minden körülmények között maximális empátiával, segítőkészséggel és udvariassággal KELL eljárniuk, úgy KÖTELESEK beszélni a delikvensekkel, mintha az illemtankönyvből idéznének, ahogy két civil nem is beszél soha, mert a rendőr a hatalom képviselője, nála a stukker, meg a bilincs is, ha ezzel visszaél az háromszor olyan bűn, mint egy civil cselekmény. Mivel pedig a fizetések miatt nyilvánvalóan nem az ország színe-java megy rendőrnek, éppen ezért a mindenkori rendőri vezetés felelőssége, hogy az állomány akkor is a lehető legjobb képet alakítsa ki magáról, ha olyan, amilyen, mert ők vannak értünk és nem fordítva. Elő kell írni nekik baszki, hogy adott szituban mit kell mondani, hogy kell viselkedni, tréningre kell járatni őket, stb. Soha ne mondhassa egyetlen rendőr se többé, hogy "ez nem amerika, kisköcsög", amikor valaki a jogai iránt érdeklődik. Olyan szabályokat kell életre hívni, amik biztosítják minden ember alanyi jogait, és ez a mindenkori rendőri vezetés felelőssége, kötelessége, ez a munkájuk része. Ha kiderül, hogy panasz volt, mégis jutalmat osztottak, akkor tessék felelősségre vonni azt, aki osztott. Tessék már odaültetni valakit, aki felügyeli az ilyen ügyeket, és ha kiderülnek dolgok, akkor ne idétlen vihorászás, vállvonogatás legyen a reakció, hanem konkrét következmények: felfüggesztés, pénzelvonás, megrovás, fegyelmi, stb. Hát miafaszt csinálnak az illetékes minisztériumban a bürokraták? Meg kell szüntetni 10 íróasztalt, és létrehozni kettőt dupla fizetéssel, de felelőst, működőt.

Ha nincs alkalmas rendőri vezető ebben az országban, akkor tessenek kiküldeni egy fiatal csapatot valamely neves külföldi intézetbe, hogy tanuljanak.

Minderre persze az a reakció, hogy álmodsz öcsém, soha nem lesz ez nálunk így, és éppen ez a lényeg: 17 év kevés volt, hogy kiépítsük ezt a mechanizmust, inkább vakon anyázunk. Nincs olyan bíróság ma Magyarországon, ami a fent említett kártérítéseket megítélné, de olyan van, ami szakértői véleményeket simán nem vesz figyelembe, és kb. a tárgyalás előtt fél perccel eldönti mi lesz az ítélet, és nem számonkérhető. Mert nem vonják felelősségre azt (a bírót), aki hibázott, vagy hanyag volt, esetleg visszaélt a hatalmával, vagy olyan ítéletet hozott, miszerint a közös nyájban csak a felperes birkái szaporodtak hét éven át, a többi nem. Az ilyn bíró marad akkor is, ha fény derül az ügyre, pedig NEM MARADHATNA AZ, ha azt szeretnénk, hogy működjön az ország. Egyáltalán nagyon úgy tűnik, semmiért nem vonnak felelősségre senkit, és ezért kurva ritka dolog, hogy nálunk valaki értene a munkához, amit végez. Mindenki kacsintgat, sógor-koma tákol, büszkén vigyorog, h nálunk beza így megy ez, milyen tökös dolog, milyen laza gyerekek vagyunk, közben csak trehány, link, igénytelen és BUTA a társaság. 17 év alatt egy szánalmas putrit tudott csak összetákolni önerejéből, egy koszlott, büdös hajléktalanszállót, paraszt-barokk kovácsoltvas ráccsal a kápószoba ablakán, ha nem vennétek észre. Az egyik ok, amiért még mindig itt tartunk, az éppen az, hogy a gyakorlatban lófasz sem történik, az ilyen ügyek mindennaposak, és mindenféle következmény nélkül ismétlődhetnek, ti meg itt fossátok az értelmetlen szót. Nincsenek változások, mert nincs társadalmi nyomás, mert ilyen maga a társadalom, amiben élünk. Az emberek nagy hévvel, ész nélkül szidják egymást, mindent és mindenkit, közben kacsintgatnak, és somolyognak, ha nekik azért csurran-csöppen, a szar meg nem közvetlenül az ő medencéjükbe ömlik. A szaggal egyáltalán nincs bajuk, azt már megszokták, hiszen születésüktől fogva ebben élnek. Az csak azokat zavarja, akik pár évet külföldön töltöttek, mert ott nincs ez a bűz. Ott másik van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.24. 15:56:20

normalis torvenyeket kell hozni
ez azokat be kell tartani
es tartattni
ettol elek en "rendorallamban" es nekem ez igy jo

Jaguar 2007.12.26. 22:41:45

Kedves Avman!

Neked hiába segít az ember de teszek még egy próbát és ismételten figyelmedbe ajánlom az 1999. LXIX tv-t, különös tekintettel a 111.§-ra.

Ha vetted volna a fáradságot és utánanéztél volna, tisztában lennél azzal, hogy a leírt sorrend betartása KÖTELEZŐ és nem véletlenül van az, hogy nem a bírságot kiszabó hatóság, hanem - az eredménytelen behajtást követően!- a bíróság változtatja át elzárásra a bírságot, aki "mellesleg" azt is ellenőrzi, hogy előtte minden rendben volt-e, törvényes volt-e.
Így ha tanácsomra hallgattál volna, nem írtál volna** akkora hülyeségeket, amiből kiderül, hogy fingod sincs az egészről, csak hőbörögni tudsz.

A rendőrök viselkedéskultúrája - mint azt fentebb is írtam - külön téma, nem a bunkó rendőröket védem, hanem az alaptalan hőbörgéstől kapok agybajt, meg attól, ha néhány hőbörgő "eldönti", hogy minden rendőr hülye.

**
"...a meg a gyakorlat az mutatja, h az önkormányzat nem foglalkozik olyan apróságokkal, h behajtás, mivel közvetlen letiltást nem bocsáthat ki, lévén nem fér hozzá az illető adataihoz (????má'mé'ne férne', amúgy a T.Üfél is megadhatja azt, a hatóság nem köteles kutatni utána. Bazmeg megbüntették! Ha nem fizet számoljon a köv.el, ha van adat oké, ha nincs ű baja, megj: Jaguar), számlaszámát nem tudja (apehnél működik inkasszó szintjén a dolog), ergo közvetlen letiltásra nincs lehetősége. szintén mérlegelhet (nem mérlegelhet! kötelező megkísérelni!, megj: Jaguar), h adók módjára be akarja-e hajtani (elárulom, nem akarja, mert több ideig várhat a pénzre illetve a dolog kétséges, lásd fentebb: nem tudja lefogni sehonnan. mi marad az egyetlen megoldás? na mi? (Az bazmeg, hogy ekkor még akár közmunkára is át lehetne változtatni!megj.: Jaguar)
szóval felesleges pofázni nagy arccal, mert fingod sincs a rendszerről (NNa okostojás, akkor, hogy is van ez? megj: Jaguar)."

Kedves Avman! OLVASS, TÁJÉKOZÓDJ és utána okoskoggy'!

kujoon 2007.12.29. 02:33:27

Harrybottler egész jól összefoglalta a frankót; gyakorlatilag 17 éve sem volt rendszerváltás,csak olyan őszirózsás féle, ezért vannak ott azok az emberek azokban a pozíciókban, akik ahol, meg ezért ilyen az általános felfogás többek közt a rendőrségről is.Én is rühellem őket, a 90 százalékuk egy tajparasz, csak falkában erősek, csak a kispóógárt tudják baszogfatni, de ezt már sokan leírták...bár kétségtelen, találkoztam egy-két korrekt zsaruval is.És én is tudnék sztorikat mesélni saját forrásból ,nem az ismerős ismerősének az ismerősééből.
Ezért lázadok mindenféle módon a rohadék hatalom ellen, bármi fizetnivaló jön, alapból nem fizetek (büntetés, bírság), minden eszközzel húzom az időt, had dolgozzanak, ha vmit akarnak, rohadjanak meg...!

subotei 2007.12.29. 14:59:49

Lehet, hogy ezt már senki nem olvassa el, de akkor sem bírom ki.

Előrebocsátva: nem vagyok rendőr, nem is voltam, és nem is terveztem soha, hogy az leszek. Gyerekkori rossz tapasztalataim miatt a mai napig tartok az egyenruhásoktól, pedig nem vagyok egy ifjú titán. Ennek ellenére a józan észnek is illene biztosítani néhány sort.

Érthetetlen számomra, hogy hogyan gondolják még ma is ennyien, hogy a rendőrség a kommunisták utolsó bástyája. Számoljatok: 17,5 éve volt olyan rendszerváltás-féle. Akik akkor kezdtek 22 évesen, azok most kezdik a negyvenet. 57 évesen mennek nyugdíjba, hát LEGALÁBB A FELE már statisztikailag sem a szoci rendőrségen kezdett! Aztán azóta arról nyafog az összes fegyveres testület, hogy jajj, eemennek a szakembereik, ne hagyják! Ja, se pénz, se presztízs, szar munka, bunkó főnöknek kiszolgáltatva - mert az akkor tényleg öröklődött az átkosból -, naná hogy hullámokban húztak el tömegesen, mint a vadlibák. A BM/RM meg sír, hogy ha az összes 32 és 47 közötti embere felszáll egy várbuszra, akkor mindnek jut ülőhely. Ha tévén nézted, ha ott voltál velük szemben az utcán, ugyan, hány ötvenes kriptomunkásőrt láttál köztük? A legidősebbek, akik ott előhúzták a viperát, az Antaljózsibácsi miniszterelnököt véletlenül látták óvoda után otthon a tévében, amikor várták, hogy kezdődjön az Esti mese! A kissernő-féle agyvelőrózsákat meg egy emberöltő alatt rendesen kiselejtezte a hülyeség, az alkohol meg a gerontológia.

Tényleg azt hiszed, hogy a rendőr olyan kiborg, amit titkos földalatti gyárakban állít elő a komcsi ármány a demokrácia felszámolására? Fenét, együtt fociztál vele az iskolában, és alttad lakik a lakótelepen. Egy találomra kiválasztott rendőr pont olyan bunkó, műveletlen és erkölcstelen, mint akárki más, akit ugyanúgy találomra választanak ki. Csak feltűnőbb, mert nála van a gumibot. Mert azt, hogy ha a szülészorvosnak nem jattolsz előre, akkor asszony magára hagyva szüli meg a gyereked egy félreeső ágyon, a pincér beleköp a levesedbe, ha szóvá teszed, hogy mocskos a villa, a tanár speciel rejtvényt fejt órán és a gyereked hülye marad, a politikusnak pedig "dokumentumok" kellenek ahhoz, hogy a vállalkozásod megkapja azt, ami törvény szerint jár, az meg úgy belefér a nagy büdös demokráciába. Ébresztő! Az egész szar! És nem tudom, mitől ne maradna az.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2007.12.29. 18:09:26

Garázda, ha női írást látsz az értesítőn, akkor a postás még azt sem vitte ki. A mi postásunk is pont ugyanezt csinálta. Pontosan tudja, hogy ki az, aki soha nincs otthon, úgyhogy élből csak az értesítőt hozta, bedobta a levelesbe a földszinten, és távozott. Aztán amikor itthonról kezdtem dolgozni, a harmadik után panaszt tettem e-mail-ben a postánál. Legközelebb még neki állt feljebb, jött lobogtatni a papírt, hogy vonjam vissza a panaszt, különben elveszik a prémiumát. Magyaráztam, de nem fogta fel, hogy neki a prémiuma, másnak meg kicsit nagyobb horderejű dolog múlhat rajta, ha nem végzi a munkáját.

Jaguar 2007.12.30. 18:06:51

Nem jól végzi a munkáját - (és rájönnek)?: Fizessen!
Másnak kárt okoz (és ez bebizonyosodik?)?: Fizessen!
Szabályt szegett - (és rajtakapták,jogerősen megbüntették)?: Fizessen!

Mindenki - a pógár, a postás, a rendőr, a hentes, a börtönőr, a taxis, a biztonsági őr, ... - csináljon mindent tőle telhetően a legjobban és nincs baj!

Szeretet és béke. Tigris együtt legel az őzzel. Mék láv not wár.
Hajrá Magyarország! Hajrá mindenki! Hare Krisna! Shalom! Áldás és békesség!

ARK-9 (törölt) 2007.12.30. 18:58:21

subotei 2007.12.29. 14:59:49 :

Teljes mértékben egyetértek Veled.

e-Vita · http://e-vita.blog.hu 2008.01.01. 18:18:06

Ha nem igaz a fenti történet, akkor is megtörténhetett volna. Amióta én szenvedő alanya voltam/vagyok egy abszurd jogi katyvasznak, én bármilyen hihetetlent hinni tudok. Hogy egy ingyenélő pedofil, és egy vidéki város rendőrsége, ügyészsége, bírósága karöltve fog engem a sötét nyócker mélyén kifosztani - soha nem hinném el, ha nem velem történt volna.
e-vita.blog.hu/2007/11/04/jog_ki_szolgaltatas

Jaguar 2008.01.02. 18:27:45

Kedves e-Vita!

A két eset nem azonos.

Privát üzentem.

e-Vita · http://e-vita.blog.hu 2008.01.13. 12:20:45

Jaguár!
Hálámat nem tudom eléggé kifejezni. Válaszlevél ment. (ritkánt nézem meg ezt a fiókomat...)

Nem is mondtam, hogy a két eset azonos lenne. De van bennük, ami közös: a rendszerrel van a baj. Az egész jogalkotás-jogszolgáltatás rendszerével. Cakk-pakk. Az esetem ennek (is) iskolapéldája - lásd még: orvosi ló.

Mint ahogy az egész közigazgatás rendszerét újjá kéne építeni, szervezni, alapoktól a kéményig. Hogy valóban rend-szer legyen, ne csak egy agyon toldott-foldott, elszuvasodott, az ügyintézés minden mozzanata millió (fekete/elnyelő) lukat tartalmazó, roggyant viskó.

Csak hát az ilyen poltikai klíma, ahol a győztesek 4 évente söprik le az asztalról azt, amit a vesztesek még csak épp makettezni próbáltak, ill. a vesztes még idáig se engedi 4 (vagy akár 8) év alatt eljutni a győztest - egyszerűen reménytelen. Egy ilyen rendes átszervezéshez nem elég 4 év, de még 8 se igen. Még akkor se, ha nincs ilyen kegyetlenül erős ellenszél.

namo 2008.01.19. 13:23:16

Szerintem se hazudj!

A novella szép csak a valóságtartalma kevés, vagy rendkívül hiányos!

Előzményei biztos voltak -talán rossz helyen sticheltél, vagy valami hasonló!

Megbüntettek, te meg szartál az egészre, azt hitted te vagy a jani, neked nem kell fizetni.

Igy jártál!
Ha maradtál volna, akkor megtanultad volna azt is, hogy kell sajátneműekkel szeretkezni. ----- 5000-ért.

Alikam 2008.06.03. 16:27:20

Én meg NBH-s vagyok és a rendőröket szoktam baszogatni.

Mindig van erősebb, ez egy ilyen játék, van akinek bejön, van akinek nem.

Leslie75 2009.04.21. 23:08:19

Ettől már csak az lett volna durvább, ha bilincset is tesznek a hölgyre. Bár ezt is el tudom képzelni, csak nem tett róla említést.
süti beállítások módosítása