Tékozló Homár

Ismét az arcunkba hazudott a BKV

2008.01.08. 13:59 | jackyll | 140 komment
Hiába folyik ki mindenkinek mindenén a BKV, sajnos újra az arcpirító surmóság mezejére léptek. Az Index is lehozta, hogy a BKV 6-án és 7-én nem bünteti meg a lejárt bérlettel közlekedőket. Erről azonban sajnálatosan nem értesítették ellenőreiket, akik rögtön 12 rugóra büntették VADMirát lejárt éves bérletével:
Olvasván az Index cikkét és munkahelyem hasonló tartalmú közleményét, azzal a nyugalommal indultam ma reggel útnak, hogy 2007-es illetőségű éves bérletemet bemutatván nem minősülök szabálysértőnek Budapest tömegközlekedési eszközein. Mivel cégünk szintén csak e hét elejével tudja biztositani dolgozói számára a 2008-as éves bérletet, körlevélben értetsített minden érintettet a bérletek szétosztásának várható időpontjáról és a BKV utasbarát döntéséről, mely szerint zrikálni, zrikál, de büntetés helyett csak figyelmeztet, mint türelmes anya ama bizonyos, csökkent képességű gyermekét. A történet idáig nem tűnhet a Homár figyelmébe illőnek, eltekintve a mellékelt képen látható csekktől, amihez ma reggel a 6-os Combino vonalán volt szerencsém hozzájutni. A fentiek figyelembevételével, mintegy.
 
A munkahelyem szerint a BKVnál kellene reklamálni. Elgondolkodtató, ér-e 4000.- Ft kp-t az ember igazsága vagy horribile dictu rögvest 12.000.- Ft-ot, mint helyszíni bírság (ha már ott van az ember, ugye) és a BKV hétfői engedékenysége, - mint az egyes pletykák érzékeltetni vélik - , mégis az Urban Legend kategóriájába tartozik. A szerelvényen többeket megbüntettek, az okokat természetesen nem tudom.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mrs.Incredible 2008.01.08. 15:31:36

Lehet tegnap küldte be?hm?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.01.08. 15:33:13

Harpagon : én inkább azt értékelném a 12 havi bérletben, hogy 1* megveszem és utána a bérletpénztár közelébe nem kell mennem jövő évig. Kevesebb macera.
Azaz nem kellene mennem, ha járnék BKV-vel. Pécsett olyan nincs. Csak PTRT. Az is büntetett meg már érvényes bérlettel és diákkal utazva. Jó volt.

homár molla2 2008.01.08. 15:37:10

3nt3rth3m4tr1x: tényleg nem kell tovább fejtegetned a sztorit, már ennyiből is látjuk hogy balfasz vagy. kifejtsem?

Pepin bácsi 2008.01.08. 15:38:46

Mrs.Incredible: asszem ez nem az napom :)
Attól még lehetek-e sikeres-e ?

Marvin (törölt) 2008.01.08. 15:41:26

Zenészke:
"Az a baj az ellenőrökkel, hogy egy kalap alá veszik a notórius lógókat (sztem arcról ismerik is őket) azokkal, akiknél egyértelmű, hogy rendes, törvénytisztelő "

Akkor bitang jó lehet az arcmemóriájuk!!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 15:42:50

számomra sem volt egyértelmű, hogy a türelni idő mire vonatkozik pontosan.. 12000FT!!!?!?! tényleg ennyi mostanában a büntetés? eszem elmegy! és ha otthonfelejtem a szaros bérletem? ezt van aki tényleg befizeti?

Secnir 2008.01.08. 15:47:06

mi az a bérlet?
ki lehet bérelni vele egy szerelvényt?
vagy csak utazni lehet rajta egy darabig, a többi (jóindulat, fűtés, klíma, tisztaság) csak adható plusz mellette?

ha nekem van bérletfelmutatási kötelezettségem 0-24h egész hónapban, akkor a BKV-nak van bérlet- és jegyárusítási kötelezettsége 0-24h egész hónapban, azokon a helyeken, ahol ellenőrök felbukkanhatnak, nem?

Marvin (törölt) 2008.01.08. 15:48:35

Bukowszky:
Már biza annyi, ha csekken fizeted, helyben 6000. Szerencsére december 25-én még csak 5000 Ft volt helyszínen kifizetve. Hogy miért nem volt nálam bérlet, vagy jegy az nem lényeg. A fontos, hogy ez a tetü cég képes volt december 25-én ellenőröket küldeni a hetes buszra. Nekem meg nem volt kedvem kekeckedni így inkább fizettem.
Aztán idén ki is húztam az éves Caffetériámból a BKV bérletet. Ez a momentum + az ünnepek alatti menetrend meggyőzött erről.

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2008.01.08. 15:49:08

Marvin, igazad van, de nem is kell hozzá arcmemória, mert a hozzállással van baj.
Egy gyakorlott ellenőr sztem rögtön különbséget tesz egy notórius ill. egy egyszerű elfelejtős között. Erre utaltam.
Ennyi kötözködő embert, :-) de az én hibám, mit várjak egy eleve negatív érzelmekre épülő blogtól? Én is rászoktam, mert olyan jó panaszkodni, fikázni, nyavajogni...:DDD

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 15:49:17

"ha nekem van bérletfelmutatási kötelezettségem 0-24h egész hónapban, akkor a BKV-nak van bérlet- és jegyárusítási kötelezettsége 0-24h egész hónapban, azokon a helyeken, ahol ellenőrök felbukkanhatnak, nem?"
ebben van valami.. félelmetesen kevés helyen lehet bérletet venni, és azok sincsenek mindig nyitva..

gelsystem 2008.01.08. 15:50:04

nem szaámszonályttal vótá véletlen? lehet hogy rádverték a poggyászjegyet is:)
ja, az volán vót? nem baj, volán, bkv egykutya....csatlakozik harmadiknak a máv is.....
egyébként meg, mé nem fejelted le? ennyi pézé belefért volna

Marvin (törölt) 2008.01.08. 15:50:30

Secnir:
Akartam írni az előbb, hogy 25-én szándékomban volt a jegyvásárlás, de az ótómata csak nyelt és nyelt... Émmeg duplán szopóágra kerültem.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 15:50:55

"Egy gyakorlott ellenőr sztem rögtön különbséget tesz egy notórius ill. egy egyszerű elfelejtős között. Erre utaltam." hahh! na ja! és megbüntet engem!

Recsenaa/TRoll 2008.01.08. 15:51:46

Tököm kivan már az egész bkv val. Ami azt illeti én gyűjtöm a bérleteim. 2002 ig visszamenőleg megvan az összes, sokszor szarakodnak velem is, pedig látják, hogy van, persze diákként miért ne szivatnának, mutassam meg érvényes e a matrica stb. Esküszöm, minnél jobban rühellik őket az emberek, ezek annál jobban szivóznak. Néha legszivesebben pofán vágnám némelyiket, de nem teszem mert kúltúrált lény vagyok, nem úgy mint egyesek ott.

Pepin bácsi 2008.01.08. 15:53:41

Köszönöm Mrs.Incredible !!!
Azért megpróbálom összeszedni magam :)

Marvin (törölt) 2008.01.08. 15:53:49

Zenészke:
Annak idején, mikor ZH-t irattunk az egyetemen (nagy előadó + 300 fő) hihetetlen mennyire látszott a puskázásra utaló magatartásnak már csak a szándéka is... :) Jókat mosolyogtunk!

Secnir 2008.01.08. 15:54:12

vagy rosszul gondolkodom? vagy a bkv vezetése?

amúgy a csekken nem szerepel a jogcím, mire fel fizetnéd be? és ha ez a 2971042N a BKV Ünnepi Vacsratámogatási Alapjának a jogcíme?
Ez a számlászám a BKZMR számlaszáma, vagy a zellenőré?
(hoppá! tényleg, fogok egy marék csekket, lézernyomtatóval rányomom a lenti címet, fogok egy piros karszalagot haverral, szombat este végigbüntetjük az V. kerületet, oszt csak vároma pénzt. valaki betársulna esetleg? tudok hozni biankó csekkeket)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 15:54:20

megkérdeztem egyszer egy ellenőrt, azt mondta, hogy akit megbüntetnek, aznap már "nem illik" még egyszer megbüntetni, de persze lobogtathatja az utas a 12ezer forintos csekket, attól még elvileg megbüntethetik.

versenyt lehetne hirdetni: ki tudja a legnagyobb büntetés-halmot begyűjteni egy nap alatt a bkvn? :))

Recsenaa/TRoll 2008.01.08. 15:55:07

Visszatérve a bérleteimre mert az lemaradt. Öt évre visszamenőleg mindegyik ott figyel az aktuális bérletszelvény alatt, mégis mindig megállítanak mikor felmutatom a tasakot, és engem, bezzeg a kedves kis kopasz gyereket a kékfűzős bakkancsában már nem. Hogy is van ez? Nem rajtunk kéne levezetni a feszkót emberek.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.08. 15:56:02

Bukowszky: a türlemi idő nyilván csak a türelmi zónára vonatkozik, és a BKV-n 12ezerbe kerül egy sz*pás...

Adamm23 (törölt) 2008.01.08. 15:57:40

Miért izgat? Dobd ki és feletsd el.. Más is így csinálja...

Secnir 2008.01.08. 15:58:21

legyen egy bünti csak 5000 forint, mert nagylelkű vagyok. de akkor kétszer annyit szórok ki, mondjuk minden szombat este 100 csekk. jó ha a fele befizeti, az annyi mint 250.000ft /hét, 1 milla saját zsebre havonta.

bemegyek, beszélek a főnökkel. felmondok.

Recsenaa/TRoll 2008.01.08. 15:59:56

Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.01.08. 15:54:20

Ez nem igy megy, hogy nem illik. Ha megbüntettnek akkor már aznap nem büntetthenek meg megint, mivel a csekk egy teljes napra ingyenes utazásra jogosít fel minden bkv járművön BP határain belűl.

Secnir 2008.01.08. 16:00:22

nem is mondok fel, szombat esténként nem is dolgozom, most kapcsolok. legyen csak fizukiegészítés :)

bodobács 2008.01.08. 16:01:39

amúgy ilyen csekket én is kaptam jan. 1-jén, de nem kell befizetni, ha utólag mutatsz be bérletet (8 napon belül). akkor "csak" 3000 Ft. a csekket ettől függetlenül meg lehet tartani emlékbe, meg be is lehet küldeni a homárnak :D

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 16:02:09

Bukowkszky:

12 rugó az alapbüntetés, de ha 8 napon belül jelentkezel az Akácfa utcai helyőrségen és bemutatod az érvényes bérletet, akkor jelentősen mérséklődik.
Asszem 2 ezer ilyenkor a tarifa, de biztosat még nem tudok, mert ez a kör még előttem van.

Recsenaa/TRoll 2008.01.08. 16:03:19

Azért felhívnám a figyelmet arra, hogy ha valaki csak egy egyszerű gépjárműmosónak megy a BKV hoz, akkor már kap bérletett és egy hét fizetett nyaralást magának és kedves családjának is. Dühöngök igen, és nem alaptalanúl, de sokszor elborzaszt az is, hogy nekitámadnak sofőröknek csak mert rajtuk van a bkv logó. Azt hiszem meghasonlottam.

is 2008.01.08. 16:07:20

lehet, hogy rosszul tudom, de mintha létezne a bérlet utólagos bemutatása (legalábbis 1-2 éve még biztos volt). tehát ha van érvényes bérleted, csak nem volt nálad, akkor utólag bemutathaod a BKV-nak, és akkor az eredeti büntetés töredéke (5-10%) kezelési költség van.

ja, most látom, hogy közben Mandula is leírta. akkor tényleg lehet.

bodobács 2008.01.08. 16:09:15

sőt bodobács is leírta :)

is 2008.01.08. 16:09:26

ja, egyébként a hozzászólások alapján nem kellene valamit a poszt címével kezdeni? mert sok minden lehetett, de az index saját cikkét is olvasva nyilvánvaló, hogy NEM hazudott a BKV. innentől sima hangulatkeltés.

Mike36 2008.01.08. 16:11:19

de ha motorra ül, máris nem

0xFFFF 2008.01.08. 16:12:25

Gépkocsi forever. Nincs sajtszagú ellenőr mongoloid arckifejezéssel és egy busznyi rosszindulattal. Akkor indul, amikor akarom. Mindig van ülőhely. Ott áll meg, ahol akarom és meg is vár. Nem koszos. Nem büdös. Nem terjeszt fertőzőbetegséget. Nem taposnak le és nem dörgölik hozzám a retkes csomagjaikat mások. Nem kell átszállni. Jóval olcsóbb. De mi szól ellene ?

dehiszezénvagyok 2008.01.08. 16:26:29

Hm...
Ha egy csekkel nem büntetnek meg egy egész álló napon át, én minden napra csinálok magamnak otthon egy-egy csekket, házilag. :P

aprópiciporszem 2008.01.08. 16:28:03

A BKV jó. A BKV barátságos. Akinek nem tetszik, az mennyen gyalog. ;-)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 16:31:26

Nekem van autóm. Koszos, büdös és benne ül a sajtszagú anyósom. Inkább a bkv...
:D

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.08. 16:35:03

Mandula: mióta ül benn a mama?

kisa 2008.01.08. 16:37:17

Azért az éves bérlet is eléggé szopatós: megveszed majd' 100 rugóért, és ha évközben elköltözöl, nem váltják vissza, eladni meg nem tudod, mert ugye ott van rajta a bérlet száma. Ha ellopják a brifkódat, akkor letiltani nem lehet, bukta, újat kell venni (vagy bliccelni az év hátralévő részében, igazolni persze nem tudod, hogy volt, kiperkáltad) Engem néha a hideg víz ver ki, ha arra gondolok, hogy közel 100ezerrel közlekedek nnap mint nap...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.01.08. 16:39:31

"Harpagon 2008.01.08. 15:14:27
Nekem az tetszett mindíg az éves bérletben,h.1000 ft-tal olcsóbb,mintha 12* vennéd meg a havi bérletet!Micsoda kedvezmény!Csudálatos bkv!"

és a cikkíró

"...az ember igazsága vagy horribile dictu rögvest 12.000.- Ft-ot, mint helyszíni bírság..."

szövege alapján világos, mint a nap: a BVK az éves bérletekre adott kedvezményt szeretné kamatostól (THM: 1200%) behajtani azoktól a birkától, akik év elején előre odaadták nekik a pénzüket.

szuper.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 16:53:16

Net Elek: elég régen és valószínűleg nem is él már. Attól lehet bödös. :)

oszti 2008.01.08. 16:55:15

www.dunatv.hu/belfold/bkv_lejart_turelmi_idoszak.html

"Bár pontos adatok nincsenek, 6-án és 7-én egy átlagos hétköznaphoz képest nagyjából feleannyi bliccelő ellen indítottak eljárást."

Lehet, hogy mindez csak a hétvégének köszönhető? (Kevesebb ellenőr, kevesebb járat)

eternity · http://eternity.blogter.hu 2008.01.08. 16:59:52

Konkrétan és szó szerint ez volt a BKV közleménye:


OTS - Meghosszabbított nyitva tartással segíti a BKV a bérletvásárlókat - A bérletek január 5-éig érvényesek
Budapest, 2008. január 4., péntek (OTS-Hírvonal)

A Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-i ülésén döntött a következő évi változások bevezetéséről, az új tarifákról, ezért a BKV Zrt. 2007. december 24-étől megkezdte az éves, illetve 2008. január 2-ától az új havi bérletszelvények értékesítését. A január
elsejétől életbe lépő változásokról az utasok tájékoztatást is kérnek a pénztárosoktól, ezért a napokban előfordulnak nagyobb sorok a jegypénztáraknál. A BKV Zrt. a megnövekedett igényekhez igazodva
január 2-ától január 10-éig valamennyi metrópénztár, a felszíni pénztárak közül pedig a Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri, Kőbánya-Kispesti, Etele téri, Városház téri, Rákoskeresztúr autóbusz
végállomásnál található, Kossuth Lajos téri (XIX. ker.), Bosnyák téri, valamint hűvösvölgyi nyitva tartását meghosszabbítja. A jegypénztárakban 20.00 óra helyett 21.30-ig lehet megvásárolni a jegyeket, bérletszelvényeket. Szintén meghosszabbított nyitva tartással üzemelnek a HÉV-pénztárak közül az Örs vezér terei, az Örs vezér tere autóbusz végállomásnál található, a Boráros tér HÉV végállomásnál lévő, a Csepel Szentimre téri, a Csepel végállomáson
üzemelő, a Vágóhídnál található, a Margit-hídi, az Árpád-hídi, a
békásmegyeri és a Batthányi téri jegypénztárak.
Felhívjuk az utazóközönség figyelmét, hogy a korábban megváltott
BEB havi bérlet, környéki, HÉV havi, valamint a lejáró 30 napos, többször 30 napos, kétheti bérlet, BEB havibérlet, BEB 30 napos bérlet és BEB kétheti bérlet érvényessége nem hosszabbodik meg, tehát a szelvények 2008. január 5-én 24.00 órakor lejárnak! Január
6-án (vasárnap) és 7-én (hétfőn) ellenőreink a lejárt bérlettel
rendelkező utasokat büntetés helyett figyelmeztetésben részesítik.
Budapest, 2007. január 4.
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Ezek alapján úgy vélem, h nem volt jogos a büntetés, ugyanis az utolsó mondat nem tartalmazza azt a kitételt, h ez a kegy nem vonatkozik az éves bérletesekre.

homár molla2 2008.01.08. 17:03:16

amit kisa írt, abban van ráció.
épp azt ecsetelgettem ma, hogy tegyük fel, este elmegyek lealjasodni a kocsmába, oszt van nálam egy 90 ezres bérlet (a cégtől kaptam, sikeres vagyok), pedig még a ruhámra se tudok vigyázni berúgva, ezért valamelyik rosszabbikat veszem fel a Hörpibe. ha elhagyom a bérletet, bliccelhetek egész évben, mint régen (amikor még nem voltam sikeres cégesbérletes), meg azért csak ott van a bosszúság. ha meg nem viszem magammal, molesztál az éjszakai ajtónálló kopasz.
kaland-játék-kockázat - éves bkv bérlet.

Lili Marleen 2008.01.08. 17:04:27

ismeritek a "Tyll Eulenspiegel penzcsorgetessel fizet" c. sztorit?

En odamennek az akacfaba egy zacskonyi ermevel, jol porgetnem a fejem felett majd berikkantanam hogy kifizettem a nem-buntetest.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 17:05:16

Megnéztem a BKV honlapját (ez valami perverzió :) lehet nálam és mit találtam?

A kedvezményes (!!!) éves bérlet ára: 99.500 Ft! Vagyis pont 500 forinttal több, mintha havonta vennénk meg. Ezek aztán nem viccelnek! Vagy igen?

forrás: www.bkv.hu/jegyek/index.html

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 17:08:41

Bocs, tévedtem a javukra: 99.550 Ft az ára, szóval 550 pénzzel kelll többet fizetni, ha előre veszed. Zseniális kedvezmény!

myrtill 2008.01.08. 17:12:08

többen írtátok, hogy kevés helyen lehet jegyet/bérletet kapni, azok is ritkán vannak nyitva. Londonban ugyanezzel a problémával találkoztam, nem működött egy automata sem, a fülkékben senki sem volt és én lekéstem volna a nemzetközi buszjáratot, ha tovább vacakolok ott jegyvétellel, de anélkül a metrora nem tud felszállni az ember. odamentem a biztonsági őrhöz, elővezettem a problémát, kinyitotta a mozgássérültes ajtócskát, beengedett és mondta, ha a célállomáson kekeckedik valaki, akkor hívják fel őt a Westminster állomáson, hogy elmondja, ő engedett be. így is lehet. (mondjuk a jegyárak horribilisek, de legalább tiszta, pontos közlekedési rendszerük van cserébe)

homár molla2 2008.01.08. 17:13:10

á, nem annyi, 90.750. de akkor is kurvadrága.

Lili Marleen 2008.01.08. 17:13:52

Ez biztos valami pszichologia: igy nem havonta sopankodsz az arak miatt hanem ev elejen.
Igy aztan eszre sem veszed ha tobbet koltottel sot a vegen meg meg is szerettetik veled Nagy Testvert.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.08. 17:15:16

homár molla: akkor ez csak a csalogató reklám a weboldalon? annak sem rossz...

Lili Marleen 2008.01.08. 17:16:25

ja, myrtill de ezek itt tok renitensek: udvariasak az alkalmazottak, meg tisztak a tomegkozlekedesi eszkozok, stb..
Hat ebben semmi de semmi kaland nincsen!! :))))))

Netétovázz 2008.01.08. 17:23:34

"A BKV felhívja az utazóközönség figyelmét, hogy a korábban megváltott és az előző hónapban használható különböző bérletek érvényessége nem hosszabbodik meg, tehát a szelvények 2008. január 5-én 24.00 órakor lejárnak."
Eszerint az éves bérletre is vonatkozott a BKV felhívása. Nekem is olyan éves bérletem volt, ami 5.-ig érvényes (ez az a típus, amin 7350 Ft/hó volt feltűntetve). A másik típus valóban 2.-ig volt érvényes. Tehát amennyiben ilyennel rendelkező utast büntettek meg 6.-án vagy 7.-én akkor az nagy.... arcátlanság....

xombat.com 2008.01.08. 17:27:33

"Amúgy rendes cég az szerintem ahol fizetik a BKV bérletet, s persze még rendesebb az, ahol a benzinbe szállnak be, de legsikeresebbek azok, akiknek céges kocsijuk van, céges hitelkártyával..."

nekem a ceg felajanlotta hogy aludhatok nyugagyon az irodaban

igy a ceg megsporola a berletet en meg az utazasra szant idot

TCSA · http://make.blog.hu 2008.01.08. 17:28:48

A 2006 decemberi bérletemet bezzeg elfogadták. Csesszék meg ezeket az új bérleteket, eddig legalább egy évet ingyen utaztam a tavalyiakkal, most vehetek megint újakat :(

oncogito 2008.01.08. 17:28:50

Annak ellenére, hogy egyetértek azzal, hogy akinek nincs érvényes jegye, az legyen büntetve -- az éves bérlettel rendelkezőkkel mégis talán enyhébben kellene bánni.
Hiszen akinek éves bérelte van, az bizonyítottan egész évben nem bliccelt.
És feltehetően a következő évben sem fog.
Ennyi nagyvonaluság azért kijárna annak, aki egyeszerre ötszámjegyű forintértékkel gazdagítja a céget.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.08. 17:33:11

Azér olyan drága a bérlet, mert sürgösen kell a pénz. Különben mi lenne az ilyenekkel:
index.hu/politika/belfold/budapest/gulyas6100/

theneverlate_Wizard 2008.01.08. 17:41:18

üzenet a bérlet árából benzint vevőknek:

Amikor valaki ideírja, hogy hány litert vesz a havi bérlet árából, akkor azért azt is számolja már ki, hogy havonta mennyibe kerül neki a kötelező, a súlyadó, az autó karbantartása, amortizáció, a parkolójegy hogy csak néhány egyéb költséget mondjak..

szerintem aki egy autóval havi 12 ezerért jár a munkahelyére, az otthon dolgozik..és ezzel távolról sem mondom, hogy olcsó egy bérlet, de ez azért így ferdítés..

ja és ugyannekik: a bicikli meg ingyen van...nna?

PITTA 2008.01.08. 17:43:35


************************************
Bérlet utólagos bemutatása 2500 Huf!
************************************

Lili Marleen 2008.01.08. 17:48:18

számolja már ki, hogy havonta mennyibe kerül neki a kötelező, a súlyadó, az autó karbantartása, amortizáció, a parkolójegy hogy csak néhány egyéb költséget mondjak..

vegso soron igazad van - hiszen ha bekave valsz akkor ezeket a jarulekos koltsegekhez egy az egyben hozzateszel a jegyvasarlassal igy nem kell egy halom csekkel a postara rohangalni.

amugy sztem mindenki jarjon gyalog.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.01.08. 18:13:12

Nem vagyok sikeres ember, mert utálok ráfagyni a motorra, nem akarok napi 50 km-t tekerni a munkahelyemre, meg vissza, és sokallom a 8250 Ft-ot a bérletre. Úgyhogy kiszámoltam, és úgy döntöttem, hogy veszek egy mopedautót. 400 rongyért szépet kapsz, évi biztosítás 3-4000,- Ft, súlyadó nuku, parkolási díj nuku, fogyasztás 3 l/100. BKV meg bekaphassa...

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2008.01.08. 18:21:49

Az ügy teljesen világos: január 5-én mindenfajta bérlet lejár, ugyanakor 6-án, 7-én mégsincs nincs büntetés. Ennek a megfogalmazásnak alapvetően marketing okai vannak: akik el akarják kerülni a BKV-söpredék megjegyzéseit, azok csakazértis megveszik a bérletet, mégha a szart is kifújja belőlük a szél az Örs vezér téri nyitott végállomáson a másfél órás sorbanállás alatt, hiszen a bérlet lejárt; ha azt írják, hogy a bérlet hatályát meghosszabbítják, akkor viszont megjegyzést sem lehetett volna tenni, tehát a kényszerítő körülmény elmarad. A bírságolás jogtalan volt, fordulj a TASZ-hoz, indítsanak egy csoportos vagy gyűjtőpert.

blackthorne 2008.01.08. 18:23:49

ó, engem elsején büntettek, ezzel kívánva boldog új évet... a baj csak az, h én AKARTAM bérletet venni, de minden be volt zárva, még maga az ellenőr néni sem tudott helyet mondani ahol vehetnék bérletet. igaz, a buszsofőrnél ott a jegy. de szerintem parányit gonosz dolog így büntetni, miközben nem biztosítanak lehetőséget bérletvásárlásra.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.01.08. 18:24:50

Aért azt ne feledjük el: Az vesz benzint és van döntési helyzetben akinek van autója. Ő eldönti: olcsóbb / kényelmesebb / gyorsabb / pontosabb / jobb az autót használni, vagy inkább a BKV viszi el a pálmát. Na itt az otthon álló autó és a munkába járásra használt autó havi költsége közötti különbség az ami számít.

Ebben nincs benne: A múló idő miatti avulás, a kötelező (ha nem csinálsz balesetet) a súlyadó, stb.

De benne van a futtott km alapján lévő értékvesztés (nem biztos, hogy sokat számít), a futott km alapján olajcsere, szervíz, stb.

blackthorne 2008.01.08. 18:25:07

ja, és bérlet utólagos bemutatása immár 3000 Ft... csak közérdekű infóként

bodobács 2008.01.08. 18:26:46

pitta: jan. 1-től utólagos bérletfelmutatás 3000 Ft. hidd el! tapasztaltam. tavaly tényleg 2500 volt. az idei papíron meg át van húzva szépen, kézzel a 2500, és oda van írva szépen, kézzel h 3000.

bodobács 2008.01.08. 18:28:03

ja bocs a duplázásért,de ezzel azt a akartam mondani h ha a levélíró megkapja egy héten belül az éves bérletét a cégtől, akkor ő is 3000-et fog fizetni.

hematite · http://standby.blog.hu 2008.01.08. 18:43:12

ez nem ujdonsag, hogy nem tudja a BKV egyik resze mit csinal a masik

Hebelebebele 2008.01.08. 18:43:14

Tudtátok hogy a bérletfelmutatás 3000 HUF-ba kerül? Csak azért mondom hátha valaki még nem tudja! =D

PITTA 2008.01.08. 19:08:19

Csokis 2008.01.08. 18:13:12
A mopedautósokat is szivatják ne aggódj. Olvass utánna mielőtt megveszed. Énis ezen gondolkodom egyébként. Nyárra meg van robogóm az verhetetlen.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.01.08. 19:26:58

Én meg inkább lefagyok a bicikliről de nem BKV

valuka · http://www.borkem.hu 2008.01.08. 19:30:36

És azon se súlyadó se parkolási díj... Csak a para, hogy hátha elviszik...

Vladimir Harkonnen 2008.01.08. 20:11:47

Secnir 2008.01.08. 15:54:12
...(hoppá! tényleg, fogok egy marék csekket, lézernyomtatóval rányomom a lenti címet, fogok egy piros karszalagot haverral, szombat este végigbüntetjük az V. kerületet, oszt csak vároma pénzt. valaki betársulna esetleg? tudok hozni biankó csekkeket)

Nemrég volt egy fószer, aki autókra rakott mikuláscsomagokat! Csakhogy nagyon amatőr volt, mert a saját számlaszámát írta a csekkre! Gyorsan megborult vele!

Vladimir Harkonnen 2008.01.08. 21:26:30

"Amennyiben az utas a pótdíjat a helyszínen nem rendezi, a jegyellenőr pótdíjfolyamatot kezdeményez. Ennek során megkéri az utastól a pótdíjazáshoz szükséges természetes személyazonosító adatokat (név, anyja neve, születési hely és idő), valamint lakcímét. Ezek alapján adatfelvételi lapot állít ki. A pótdíj összegéről csekket ad át, amelynek átvételét, illetve a személyi adatai közlésének elismerését az utas aláírásával igazolja. Az utas részéről az aláírás megtagadása nem mentesít a pótdíjazás következményei alól."

(Forrás: www.bkv.hu/jegyek/potdij2008.html )

Hál' istennek nem tömegközlekedek, de a fentiek szerint nem kérhet, és nem vagyok köteles átadni semmilyen személyazonosító okiratot, tehát bemondásra megy a dolog! Akkor meg azt mondok, amit akarok! Nem?
Mit tehet? Rendőrt hív? Nem tarthat vissza mert az személyi szabadság korlátozása, amihez csak a rendőrnek van joga! Én meg vagy megvárom a rendőrt, vagy nem! Meg fog? Hozzám se érhet! Rámhívja a rendszeresített biztonsági orkokat? Az a szép, amikor egymásra lövöldözünk a buszmegállóban!

Wykydtron 2008.01.08. 21:45:30

Persze hogy sorok vannak, hisz akiknek eddig is 5.én járt le, azoknak ugyanúgy meg kell venni 5.én vagy 6.án mint ahogy eddig is, a lejárati dátum nem tólodik ezzel a bérletfajta megszüntetéssel. Nem értem hogy gondolták az okosok ezt a módszert...

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2008.01.08. 22:13:07

El lehet vitatkozgatni ezen a csekken, a felfogáson kellene változtatni.
Akinek tegnap lejárt a bérlete és nála van az nem ugyanaz az eset, mint akinél se jegy, se bérlet se személyi, de ezt már írtam.
Az ismétlés a tudás jó ééédes...
Da capo al fine...

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2008.01.08. 22:14:09

"nála van, az nem ugyanaz..." vesszőt kihagytam, bocs.

kalinka 2008.01.09. 00:46:47

Amikor vettem a január havi bérletem (január ötödikén), mondtam a hölgynek, hogy csak 8-ától kérem a havi bérletet, mert ugye két napig úgysem büntetnek. A válasza az volt, hogy ez nem igaz, tévesen hangoztatták ezt a médiákban, nekik kifejezetten felhívták a figyelmüket, hogy ugyanolyan ellenőrzések várhatóak 6-án és hetedikén is, büntetni is fognak. Így inkább vettem bérletet 6-ától. Hát akkor ki hazudik?

kisa 2008.01.09. 09:19:13

Nelson Mandula, a 99.550,- HUF az egyesített bérlet ára, amikor BP területén vonattal is közlekedhetsz. A csak BKV 90.750,- HUF. Azaz kicsit több, mint egyhavi bérlet árát spórolod meg a bkv nagyvonalú ajánlatával, igaz, megelőlegezted az egészet. Úgyhogy szerintem mindenképpen szopatás az éves bérlet...
Egyébként meg szerintem a legtöbb ember egy-két vonalon utazik az év angy részéban, miért nem találják ki a vonalas bérletet? vagy a kerületekre érvényeset? Vagy csak metróra érvényeset? Miért nem állíthatok össze én egy bérletfajtát a bejárt útvonalaim szerint? Mert én pl. Újpestre, Zuglóba, Óbudára meg még egy csomó helyre gyakorlatilag soha nem járok.

Secnir 2008.01.09. 12:21:04

Harkonnen:
és ugyan ki figyelné a bankszámlaszámot, ha jön egy "jóindulatú" ellenőr, aki 12e forint helyett "csak" ötezerre bünteti meg, mert azt mondja, hogy "látom, hogy olyan becsületes képe van, és holnap biztos már vesz bérletet, legyen ez csak egy enyhe figyelmeztetés, ne lássam többet" ?

Secnir 2008.01.09. 12:22:35

amúgy felteszem újra az alapkérdést, amire a BKv-nak kellene reagálnia:

ha nekem van bérletfelmutatási kötelezettségem 0-24h egész hónapban, akkor a BKV-nak van bérlet- és jegyárusítási kötelezettsége 0-24h egész hónapban, azokon a helyeken, ahol ellenőrök felbukkanhatnak, nem?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.09. 12:44:43

Nem tudom én sem, miért gondolja a BKV, hogy nem lesz sorbanállás azzal, hogy a havi bérlet gyakorlatilag megszűnt.
A nagy többségnek természetesen jan.5-én járt le a bérlete, így kb akkor vett újat, ami pedig 30 napig lesz érvényes, tehát februárban is (meg az év többi hónapjában) kb egyszerre jár le mindenkié.
Állítólag lehet venni több hónapra előre is, de egyrészt a békávézók nagy része ezt nemigen engedheti meg magának, másrészt ha január elején vesz egy 2 hónapos bérletet, azzal csak a februári sorbanállást spórolja meg, márciusban már ugyanúgy szophat a bérletpénztárnál kígyózó sorban.

Hogy a hónap folyamán bármikor megvehető a következő bérletszelvény, az megintcsak nagyjából értelmetlen. Ráadásul semmi új nincs benne, eddig is létezett a 30 napos bérlet opció a havi bérlet mellett, amit egész hónapban lehetett kapni. A rendes havi bérletnél az ember legalább tudta, hogy köv.hó 5-ig érvényes. Most majd kaszálhat a BKV már februárban, amikor nyilván nagyon sokan tök elfelejtik, hogy pontosan mikor vették a bérletszelvényt és majd lehet büntetgetni.
Semmi baj azzal, ha új lehetőségeket biztosítanak, de pillanatnyilag nem ez a helyzet.
Arról nem is beszélve, hogy a régi havi bérlet mindig a köv. hó 5-ig volt érvényes, mig a 30 napos csak (értelemszerűen) 30 napig. Egyrészt tehát 7.350-ről, 8.250 Ft-ra emelték az árat, másrészt még a burkolt áremelés is van ilyenformán.

Az miért nem hut eszükbe vajon, hogy bérletpénztárakat nyissanak?! Vagy ne nyisson, mert azt megint az utazóközönséggel fizettetné meg úgyis. Jó. De vajon miért nem lehet több helyen bérletszelvényt kapni? Mi a fene nagy akadálya lehet annak, hogy trafikban, újságosnál (is) árusítsák?

taurus0 2008.01.09. 13:08:13

Az en eves berletem 5-ig volt jo. Miert irja mindenki, hogy 2-an jartak le?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.09. 13:28:56

taurus0:

a kedvezményes, nem visszaváltható éves bérlet jan.2. éjfélig volt érvényes.
a másik (drágább) fajta 5-ig.

Harpagon 2008.01.09. 15:39:08

Nyitnom kellene egy BKV bérletpénztárat!Anyám milyen kasza lenne!

kisa 2008.01.09. 16:04:27

Harpagon, mozgó bérletpénztárat. Mindig ott járnál az ellenőrök előtt, mint valami perecárus a focimeccsen. :-)

akalaka 2008.01.09. 17:12:14

Erről csak annyit, hogy egy minden hájjal megkent szemét társaságról van szó. Én minden hónapban megveszem a bérletemet. A nyáron történt, hogy miután végigzaklatták az utasokat a buszon, a cigány családhoz meg nem mentek ellenőrizni. Szóval valóban azokat szivatják, akik becsületesen fizetnek, de a csövesektől és a cigányoktól nem kérnek semmit. Pedig nem egyedül volt az ellenőr, hanem hárman voltak.

Hajrá magyarok! 2008.01.09. 20:24:58

Én mindig a 30 napso bérletek hive voltam, ki a fax fog órákat állni az aluljáróban mikor hónap közben senki sincs a pénztáraknál. A BKV-ról, meg annyit én az utobbi években a 3*30 naps bérletet részesítettem előnyben, mert az ugye tíz nappaé többet engedett utazni. ezt ugye soha nem is reklámozta a BKV csak "belső" emberek tudtak róla akik ugye amúgy is kapnak ingyen bérletett...Tegye föl e kezét aki már hallott róla. Aki nem annak már úgy is mindegy. Mivel az emberek rájöttek, ilyen is van és elkezték venni, a BKV minden indok nélkül megszüntette jan. 1 -től. Mert hát ami sikeres és hasznos azt ugye meg kell szüntetni.. Ez a mai magyar valóság. ;)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.09. 21:44:45

_Kétszer_ is megkérdeztem a BKV ügyfélszolgálatától, hogy - bár elsősorban nem ők baszták el, hanem a fővárosi közgyűlés szarakodott annyit - szándékoznak-e meghosszabbítani a bérletek érvényességi idejét. Sem a 2007-est nem fogadták el 2008. január 2. után (mint egy előző cikk egyik hozzászólásában olvastuk), sem a 2008-asra nem nyomtattak 2009. január 2-nél későbbi érvényességi dátumot, sem erre a konkrét kérdésemre nem válaszoltak. (Nyilvánvalóan kényes a kérdés, aztán a főnökük - Karola drága? - rájuk dörrent, hogy erre nem szabad válaszolni.) Ez azért érdekes, mert az éves bérlet sokkal hosszabb elkötelezettséget jelent, így az ilyet vásárlók felé sokkal jobban illene kulturáltan (HAHAHA!) viselkedni.

Azért hadd mondjam el azt is, hogy itt TALÁN elszigetelt esetről van szó: mindannyian tudjuk, mekkora übertahók vannak a BKV-ellenőrök között, úgyhogy lehet, hogy aki cikkírónkat megbüntette, annak is elmagyarázták a központban a (nem) teendőket, csak megint nem figyelt...

Még egy dolog: egy régebbi kérdésemre kapott válasz szerint a BKV sok-sok éve tervezi a chipes bérleteket (talán jegyeket is?), csak nem jutottak el odáig, hogy tényleg bevezessék. (A konkrétumokat nem ismerem, de legalább érződik az igyekezet.) A lopásnak, elvesztésnek egy totál egyszerű megoldása az volna, ha a (chip)kártya névre szóló volna. (Ez persze azt jelentené, hogy vásárláskor kell beleütni az azonosító adataidat vagy utólag kell ezt megtenni amolyan "aktiválás" során.) Hiába kerül más kezébe, világosan nem az övé; hiába nincsen nálad, készítenek mégegyet az Akácfa utcában mittomén párezer forintért; és mindjárt nem kell remegni, hogy mikor veszítesz el egy 100 ezres fecnit. ;-)

(Egyébként a BKV-n én is könyvet olvasok. Máskor nem volna időm rá, ott meg másom sincs, mint időm.)

Ribeira 2008.01.10. 08:12:53

Engem a Nyugatinál 30 perce rúgott bokán egy 170 magas fiatal szőke BKV ellenőr mikor felhívtam a figyelmét, hogy nem tudom megvásárolni a 8200 Ft- os bérletet, meg tegyük hozzá ennyiért nem is akarom.
EZT IS MEGTEHETI AZ ELLENŐR?
Szerencsére ott volt a párom így még egyben van ennek a tyúknak a feje.

Mokele-Mbembe 2008.01.10. 13:50:58

Karola drága nem főnök, csak egy szájgép...

Harpagon 2008.01.10. 15:47:09

Újabban az ellenőrök valami vadnyugati főhősnek képzelik magukat,akik erővel tesznek igazságot az utazókon...Remélem jön egy pár fekete kalapos veszkóhős és jól leveri,vagy lerevolverezi őket...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.10. 17:13:37

Már a személyes adatokat sem kellet volna megadni az ellenőrnek.Fel sem kellet volna mutatni a lejárt bérletet.
Ha más esetben jogosan meg akar büntetni akkor meg ott hagyni a picsába, meg nemfoghat mivel nem hatósági személy, sem előállítási- sem igazoltatási-joga nincs.
Amint magragadja az illető karját vagy nem engedi elmenni akkor személyi szabadságát korlátozza az illetőnek, a személyi szabadság megsértése sulyosabb büncselekmény mint amilyen szabálysértés az ingyenutazás.Ha meg leszállt a tag a járműről már nem áll fenn a szabálysértés, nincs ügy.
Vagyis a birságolások nagyrésze annak tudható be hogy az ember nemismeri a jogait.Egy forintot nemfizettem még birságért :D Persze néha van jegyem meg van amikor bérletem is, de ilyen árak mellet nincs az az ellenőr aki megfog :p

hanzs 2008.01.11. 09:29:41

Sok a surmó BKV-s tegnap is egy akkora faparazst volt a 3-as villamoson hogy ihaj.

Maga az index sem a pontosság szimbóluma, de a BKV-s közleményből 2 dolog kiderül ha elolvassuk.
2 adalék, az éves bérlet 2-áig, a havi 5-éig érvényes.
Itt egy 5-i közleményről van szó, amikor már az éves lejárt és azt mondja, hogy az 5-i érvényességet hosszabbítják meg 7-ig (az meg a havibérlet). Az index meg balfaszul foglalta össze az elején a dolgokat és rossz címet adott ezzel félrevezette a népeket.

Szerintem.

Secnir 2008.01.11. 10:45:40

segítek a BKV-nak kilábalni a szarból:
-30 napos hónapban 30 napos bérlet, 31 napos hónapban 31 napos bérlet. februárban 28 napos bérlet. éves bérlet 365 napos, ára a hátramaradó napok számával egyenes arányosan csökken.
mindnek a lejárati dátuma az utolsó nap, ha az hétvégére esik, akkor az utána következő első hétfőn még érvényes.
-metróban
--automata1: 100 forintos, bedob-karkinyit-beenged.
--automata2: proximitykártya ráhelyez- karkinyit-beenged.
--automata3: ork 1 db kar előtt, mozgássérült jön, udvariasan kar felemel, bennged, leenged.
-határozat: nyugdíjasok ingyenes utaztatása megszüntet.
-kerületenként(!) 3 db 0-24-órás bérlet- és jegypénztár, pénztárosi feltételek
--érettségi
--angol nyelvtudás
--monotóniatűrés
-civil szervezet létrehozása a BKV pénzügyeinek kontrolljára
-a 4 HÉV viszonylaton hasonló eset, mint a metrón, azonban azokon az állomásokon, amelyek kis állomások (csak egy kőperon), ott az első szerelvény első ajtaján lehet felszállni, jegyvásárlás bérletfelmutatás stb.
-jatt a BM-nek, cserébe az ellenőri csoportok a következőképpen nézzenek ki:
4 fő : 3 ellenőr + 1 rendőr
nyári szezonban a következőképpen módosítva: 4 fő : 3 ellenőr + 1 rendőr
+ 1 főiskolás, aki beszél német+angol
-BKV felsővezetésének radikális csökkentése a jelenlegiről kb 5 főre. végkielégülés nincs.
-radikális kontroll és belső ellenőrzések a visszaélések felderítésére (mert nem kevés van)


így indulásnak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.11. 14:17:46

"de büntetés helyett csak figyelmeztet, mint türelmes anya ama bizonyos, csökkent képességű gyermekét"
Hát igen, néma gyereknek anyja se érti a szavát. Hülye gyereknek meg anyja veri a ?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.12. 14:54:58

Olvassa ezt még valaki? Áh, mindegy, leírom magamnak:

Elmentem az Akácfa utcai helyőrségre, hogy bemutassam a bérletem. Mondom a nőnek: nem találom méltányosnak, hogy engem ugye a 2-án éjfélkor lejárt éves bérletem miatt büntetteg meg 3-án reggel, miközben a havibérletesek 6-7-én amnesztiát kaptak. Aszongya: hol az éves bérlet? Mondom, ott a tokban a januári szelvény alatt. Kiveszi, megnézi. Elbizonytalanodik. Aszongya, hogy egy nappal előbbi érvényes bérlettel kellene rendelkeznem. Mondom, hát tessék már megnézni: 2-án még jó volt az éves bérlet és 3-tól szól a 2008-as havi. Tehát akarhonnan számolom egy nap kihagyás sem volt. Mihez képest kellene 1 nappal korábbi érvényes, a Vasedényhez képest? Aszongya, ez határeset. Nem kezdtem vitatkozni, látlatóan programozva volt, ... minek?
Kifizettem a 3 ezret, kész. Szeretem a békávét.

Zsóti 2008.01.13. 12:35:51

Amit én láttam éves bérletet, a barátnőmét, azon 2008. január 5.-e volt a lejárat ideje. Ezek szerint lehetséges, hogy többféle van forgalomban? És azért tudom, mert volt egy kis harc az ellenőrrel, aki azt mondta 2.-án, az éves bérlet december 31.-én lejár, mire megmutatta Neki a hátulján lévő szöveget, erre a karszalagos csak annyit mondott, "azért vegyen egy jegyet a biztonság kedvéért...".
Mi van, olvasni sem tudja azt, amit a cége kiadott, vagy csak értelmezni nem tudta?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.14. 16:34:26

Zsóti: A kedvezményes éves bérlet január 2-án, a nem kedvezményes január 5-én jár le. Az ellenőrök meg faszok, csak semmi csodálkozás... ;-)
süti beállítások módosítása