Tékozló Homár

Szavatosság vs jótállás a Jyskben

2008.03.03. 13:23 | jackyll | 87 komment
Boglárka elmondása szerint a Jysk bútorüzletben tanúja volt, ahogy az üzletvezető némi ordibálással egybekötve elhajtott egy nyugdíjas vásárlót a kerti székével együtt. A cég honlapján 2 év szavatosságot vállal minden termékére, jótállást viszont csak a 10 ezer forint felettiekre és 1 évre. Az EU miatt kötelező a 2 év szavatosság, de ez csak annyit jelent, hogy teljesítéskor hibátlan árut kapott a vevő, így ha bármi baja van, neki kéne bizonyítania, hogy a termék eleve szar volt:
Látogatást tettünk az újbudai jysk áruházban, ahol én nézelődtem, míg a férjem célirányosan beszerezte azt a terméket amire szükségünk volt. A kasszához érve betotyogott egy kb 90 éves aggastyán, lehet hogy csak egy lepukkant nyolcvanas volt, nemkértem személyit. :) Láthatóan sérült volt a látása, hallása, egyébként is igen elesett küllemet mutatott. Szegény bácsi AZ aznapi szívrohamot a jykben történő reklamációtól remélte. Ecsetelni kezdte történetét összefüggésben a feleségével és a tönkrement kempingszékkel. A bácsi több mint féléve vette az árut, de miután jó nagy betűkkel reklámozza magáról az áruházlánc, hogy "minden termékére 2 év szavatosságot, ill. Bizonyos esetekben 5 év szavatosságot vállal", így gondolt egy merészet és becipelte a kempingszéket, ami tönkrement.

Miután egy kassza üzemelt, végig hallgattam a történetet, és mivel szociálisan érzékeny vagyok, így nem hagytam én sem szó nélkül. Az üzletvezető a bácsinak hátatfordítva minősíthetetlen hangnemben ecseteli, hogy Pont erre a termékre csak félév garancia van. A továbbiakban a vevőnek még mindig hátat fordítva, már elindulva AZ üzlet közepe felé, hátamögé kiabálva közli, hogy ő ugyan át nem veszi, vigye a "francba" a székét, vagy ha itt hagyja ő kidobja az utcára! A bácsi szegény megremeg, kicsit elkeseredik.... Gondolom úgy kelt fel ma az ágyból, hogy ha máskor nem is de ma majd megmutatja hogy ő még egy köztiszteletben álló uriember, vagy egyszerűen csak férfi.

A szemem láttára vált megalázottá. Így bekapcsolódtam a beszélgetésbe és szóvátettem az üzletvezető fiatal embernek, hogy legyenszíves és tisztelje meg vevőjét azzal, hogy szembefordul vele, és szemkontaktust tart. Akkor is ha a vevő kérése jogtalan, ami azüzlet reklámtáblájából nem derül ki, ezt tisztelettel közölje. Erre vállrángatásba és további puffogásba kezdett, majd munkatársától megkérdezte, hogy én miért is "POFÁZOK" bele. Nekem sem kellett több elkértem a vásárlók könyvét, ami készségesen vágott hozzám. Csattant akkorát a pulton, hogy a babakocsiban alvó gyermekem felriadt!

Irományommal mikor végeztem, közölte megalázó hangbenmebn A Következőket:
- Tudja ki fog erre válaszolni 3 percen belül.... ÉN!! És vetett felém egy olyan pillantást, ami befejzte mondtát, miszerint te kis hülye pi*a vagy vevőcske.... Kinek hogy veszi be a gyomra.

Az üzletvezető azzal védte magát, hogy a bácsi "kiabált". Errefel jó hangosan megkérdeztem a bácsikát, tessék mondani a hallása rendben van, erre szégyenkezve válaszolt, hogy háát már egy kicsit gyengült. Ehhez semmi más nem kellett volna, hogy ezt az üzletvezető is észrevegye. Aki ezekszerint kicsit csinnyán van mind az intelligenciának, mind az empátiának, mind a segítőkészségnek. De erre még büszke is volt, többszröl közölve, hogy ezt a magatartást várja el az alkalmazottaitól is, és különbenis ő maga azt csinál a boltban amit akar.
 
A vásárlók könyve tudtommal arra való, hogy az ember méltányos választ, elégtételt kapjon. Ezekeszerint az üzletvezetőt nemlehet bepanaszolni, hisz ő majd sajátmagát bírálja el? Természetesen igyekeztem az interneten fellelni a jysk compliance managerének az elérhetőségét, de ezekszerint vagy annyira be van sokalva a hasonló esetktől, hogy a továbbiakban magát kímélve a rengeteg munkától nem tette elérhetővé a kapcsolattartásra alkalmas elérhetőségét, vagy (ezen sem lepődnék meg) nem is rendelkezik ilyennel az áruház.
 
A hatályos szabályoknak utánézve tennék három megállapítást:
- Ha az üzletvezetőjére érkezik panasz a Vásárlók könyvébe, akkor azt a felettesének továbbitania kell, hisz saját magával kapcsolatban nem járhat el.
- Az EU csatlakozás óta minden termékre a boltnak két év jótállást kell vállalnia.
- Ha a terméket fél év után hozzák vissza az üzletbe, az üzlet személyzetének kötelessége kitölteni a a papírt melyet a fogyasztó védelemhez  kell eljutatni. Ha a vevőnek igaza van, akkor az üzlet állja a vizsgálattal kapcsolatos költségeket, másik esetben a vevő.
Mint azt a poszt elején is írtuk, nem 2 év jótállást, hanem 2 év szavatosságot vállalnak a Ptk. szerint.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.03. 13:24:57

BÁÁÁÁÁZZZZZ a fene egye meg a beloginolást :( 2.

Secnir 2008.03.03. 13:26:28

amúgy szép volt. hasonlóan tettem volna én is, némi ütleggel kiegészítve...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.03.03. 13:28:15

mi az, hogy 'csinnyán?' Ugye nem a 'csínján' szót kereste a postoló, amely amúgy egészen más környezetben használandó?

amúgy meg riszpekt, amiért közbeszólt a hölgy. Mindig mondom, hogy az anyukákban egy kis extra harciasság is van, nem olyan teszetoszák mint mi, pre-baby állapotban lévő nőtársaik.

Sanyi 2008.03.03. 13:28:17

Ide kell reklamációt írni:
JYSK OY
Petikontie 3
FIN-01720
Vantaa

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.03. 13:28:37

Azt hiszem ellátogatok valamikor az említett üzletbe, az említett úrhoz és egy akkora büdös nagy pofont leverek neki, hogy 1 hétig egy irányba megy, utána meg vissza.

Goldika 2008.03.03. 13:29:29

Jysk nagyívben kerülendő, az onnan származó bőrkanapénkat harmadjára cseréltetjük 4 hónap alatt...

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.03. 13:32:13

Azt hiszem szólok pár tulok alkatú ismerősömnek, hogy miért sértette meg a "nagyapánkat" a fiatalember. És ha mi fogunk kiabálni, akkor ne merje a hátát mutatni, mert akkor a fejét fordítjuk meg. Undorító, hogy nincs benne tisztelet.

Patu2000 2008.03.03. 13:35:36

Sanyi 2008.03.03. 13:28:17

Legalabb rossz tanacsot ne adjal, a Jysk nem finn ,hanem dan szekhelyu ceg!! Es mit irhatna oda errol?

Pl.,hogy Juntti kaupanpitäjä kätteytyy vasteenmielisesti. Vanhemmat asiakkaat eivät saaneet kunnon palvelua!!

Vagy mire gondolsz megis mit tudnanak ott egy ilyen ugyben segiteni??

Patu2000 2008.03.03. 13:38:39

JYSK A/S Sødalsparken 18 8220 Brabrand Tlf. 89397500 Fax 89397501 Kundeservice 70808182 kundeservice@jysk.com

Itt probalkozzal,valamelyiken sikerul talan elerned Oket.

tüpptürüpp 2008.03.03. 13:40:15

már megint Boglárka! vajon az ajtót sikeresen letépte-e?

Mokele-Mbembe 2008.03.03. 13:42:59

Eccer voltam Yiskben, megnézni, miapöcs az. Olyan, mint egy fedettpályás kínai piac, fordultam is kifele...

Mokele-Mbembe 2008.03.03. 13:44:07

Jyskben, vazz....írni se tok....

punpa 2008.03.03. 13:47:13

Az újbudai JYSK különösen szar, állandóan kong az ürességtől. Eddigi látogatásaim során kivétel nélkül több volt az eladó, mint a vevő.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.03. 13:48:51

Nekem a Jysk-kel kapcsolatban egy kifejezetten pozitív élményem volt vásárlóként, igaz, az egy másik áruházban volt. Valszeg itt se a cég a hibás, hanem a cégvezető, mint magánember volt volt bunkó.

yesser · http://antifa.blog.hu 2008.03.03. 13:52:22

Fel a há borúra nem jön derű! Nagyon bízom benne hogy hamarosan jön ide egy bejegyzés - hogy elnézést, kivizgsgáljuk, és hogy többet jók leszünk . Ha meg nem, hát ezután sem megyünk oda. Mondjuk vérgáz szerintem az üzlet, de ez sem jogosítja fel őket hogy ne legyen eszük. Csincsilla fingjon a szájába az ilyen embernek. Lesz még ő is öreg. Ha addig egy ágybetéttel agyon nem verik szánalmas korpuszát....persze ez csak vicc, az agressziót mélyen elítélem. Nyáron.

tüpptürüpp 2008.03.03. 13:54:48

ezek után úgy ott kellett volna hagyni a vásárolni kívánt árukat, mint ahogy a kurucok teszik a nem kívánatos újszülöttükkel. persze itt biztos nem ez történt. kitomboltuk magunkat, de azért csak kifizettünk mindent, amit akartunk. fél év múlva újabb beszámolót kérünk, amikor garanciás dolgot próbáltok intézni. :)

gromit 2008.03.03. 13:55:21

"csinnyan van" ... LOL
ezt azert nezd ki az ertelmezobol
:)

Gumidomino 2008.03.03. 14:02:41

Ide írhatsz:
JYSK Kft.
1103 Budapest Sibrik Miklós utca 30.
(törött ablak és egy tégla rajza papírral: ez nem volt szép)

vagy:
JYSK Holding A/S
DK-8220 Bradbrand, Sodalsparken 18.
(törött ablak és egy tégla rajza papírral: ikke denne smuk var)

Gumidomino 2008.03.03. 14:03:43

most nézem de csini kis kézitáskája van a mackónadrágos ürgének

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.03.03. 14:06:03

Erre mit mondjak... inkább gyertek traviánozni, ott a link a nevem mellett...

komolyan, ár szinte értelme sincs semmilyen fogyasztóvédelemnek, az igazán nagy halak szarnak az egészbe, ha meg 1-1 kibukik, akkor is van 10 másik, aki örömmel tipor a vásárlók képébe, ugyanazon a poszton.

Grafit Macska 2008.03.03. 14:11:24

Debreceni jysk is sz@r, vettem ott gumis lepedőt, kb. kétszer lehet kimosni, utána kuka. Ja, és az akciós újságjukban mindig ugyanazok a termékek vannak.

Tajparaszt 2008.03.03. 14:21:48

A fogyasztóvédelem egy dolog. Én simán pofánvágom. Nem azért melózok napestig, hogy csicska nyakkendós pöcsfejek fröcsögjenek az arcomba, ha venni akarok valamit. Nem mintha annyit keresnék, hogy vehessek...

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.03. 14:26:30

Talán próbáld meg itt.Remélem tudsz dánnorvégul.De az angol elégnek tűnik.
vevoszolgalat-hu@jysk.com
www.jysk.hu/presse/pressekontakt.htm
A link a nevemben meg az igazán rendeseknek:)

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2008.03.03. 14:44:45

pofozza le Novák Laci az ilyeneket :)

Jimmy 2008.03.03. 14:45:07

Tudtommal, ha beleír vki a vásárlók könyvébe, az egyik példányt kötelesek eljuttatni az önkormányzatkoz. Ezért indigós és 3 pld-os.

borso 2008.03.03. 14:45:48

nnna először is úgy vágnám tarkón a kis mitugrász köcsög gyereket, mint Jetro Dinosó ügynököt az NCIS-ben utána pedig megetetném a vásárlók könyvét vele. ez az a pont ahol elveszítem jólneveltségemet és kitör belőlem az állat.

2008.03.03. 14:51:02

Lehetséges forgatókönyvek:
1) Visszaírnak a postolónak, hogy köszönik a bejelentést, megtették a szükséges lépéseket, kivizsgálták a panaszt, üzletvezetőt kerékbe törték és kempingszékekből gyújtott máglyán elégették. [Persze mindenki tudja, hogy NEM és továbbra is garázdálkodni fog.]
2) Üzletvezető olvassa a postot és ír, hogy mennyire felháborítja ez a csúnya rágalmazás, a munkatársai tanúsíthatják, hogy ő birkatürelemmel kezelte a helyzetet, amely során egy nagyothalló, agyérelmeszesedett öregúrnak próbálta kedvesen elmagyarázni, hogy a törött székét nem is itt vette, és igazából a konkurenciához kellene vinnie, de mivel ők nagyon humánusak, ezért nagy kegyességükben kicserélik egy ajándék lufira. Szóval ezen a ponton kapcsolódótt be a történetbe egy havibajos neurotikus liba és leüvöltötte a fejét, ráadásul a készségesen felajánlott panaszkönyvet a nő álnokul hozzávágta és orvosi látleletei vannak a 8 napon túl gyógyuló sérüléseiről.

zjuhasz 2008.03.03. 15:00:24

Én 2 éve párnát-paplant vettem. 3 hónap után vittem vissza Újpesten, mert jött ki belőle a toll. Visszavették. Az is szar, de már meguntam visszavinni. Az előző párnám vagy 20 évet bírta...

elwood 2008.03.03. 15:03:27

Pedig extra kiszolgálás:

Az üzletvezető figyelemességbőlkiabált hiszen az idős úr nagyot hallott. A panaszkönyvet kérésre olyan gyorsan repítette az ügyfél felé hogy ő nem tudta elkapni.

Saját bevallása szerint 3 percen belül reagál a panaszkönyvi bejegyzésekre. A szék pedig nem rendeltetésszerűen volt használva hiszen az idős nem tud finoman beleülni csak a botját eldobva belezuhanni.


Lovagkori ügyfélszolgálat-e ?

kukatr 2008.03.03. 15:17:56

egy kultúráltabb társadalomban elbocsájtanák a munkahelyéről, egy tökösebb országban pedig a többi vevő verné meg...
gondolom marad a helyén.

Dilbert 2008.03.03. 15:21:30

Elwood, ez jo volt! :D

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.03.03. 15:53:34

>A hatályos szabályoknak utánézve >tennék három megállapítást:
>- Az EU csatlakozás óta minden >termékre a boltnak két év jótállást >kell vállalnia.

A 151/2003 kormányrendelet szabályozza a tartós fogyasztási cikkek körét, és mindössze azokra ír elő EGY év kötelező jótállást és plusz KÉT év (összességében, mindennel együtt három) szavatosságot, melyek vételára 10ezer HUF fölött van.
A vásárlástól számított 3 napon belül automatikusan csere kell következzen, amennyiben a hiba nem nem rendeltetésszerű használatból adódott. Ezen túl szavatossági időben (3 év, amiből egy év a jótállás) a fogyasztó kérése alapján csere vagy javítás, de a forgalmazó dönthet valamelyik mellet, aránytalan többletköltségre hivatkozva.

>- Ha a terméket fél év után hozzák >vissza az üzletbe, az üzlet >személyzetének kötelessége kitölteni a >a papírt melyet a fogyasztó >védelemhez kell eljutatni. Ha a >vevőnek igaza van, akkor az üzlet >állja a vizsgálattal kapcsolatos >költségeket, másik esetben a vevő.

Szintén a 151/2003 kormányrendelet és a 49/2003 GKM rendelet szabályozza, hogy kinek kell állnia a bevizsgálás költségeit. Nevezetesen: jótállási időben az eladónak, szavatossági időben a vevőnek. Megállapodhatnak a postíró által javasolt módban is, de az alapeset ez.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.03.03. 15:55:27

A Vásárlók Könyvébe beírt panaszra az üzlet vezetőjének kell válaszolnia. Egy példány a vevőjé. Annak másolatával lehet panaszt tenni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság illetékes területi felügyelőségénél.

Mária 2008.03.03. 16:04:59

JYSK Kft. 1103. Budapest | Sibrik Miklós u. 30. | vevoszolgalat-hu@jysk.com | Tel.: 434 2600 | Fax: 434 2609

Syca 2008.03.03. 16:20:40

drága plazacicám, hát téged is látni?

(rámenős.nunis voltam aki miss pitsa :) )

egyébként sírok a röhögéstől a kommentektől

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.03. 17:25:17

Jysk? Bizalomgerjesztő.

Jyst is your risk :D

JustMeee 2008.03.03. 17:49:06

Helló!

Szerintem jó ötlet, ha a dán/finn vagy teljesen mindegy milyen központtal veszi fel a kapcsolatot a vevő, ha itt nem tud valamit helyrehozni. Nekem egy Zanussi-termékkel volt gondom, amit nem tudtam megoldani az itteni vevőszolgálattal. Írtam egy mailt a svéd központba, fényképeket is csatoltam hozzá a problémáról. Egy héten belül felhívott a magyarországi képviselő (aki előtte nem volt túl kedves), és közölte, hogy felsőbb utasításra visszaadják a pénzt, ha bevisszük a hibás árut.
Úgy néz ki, hogy más országokban talán megbecsülik a vevőket...

trewq 2008.03.03. 19:55:47

Az üzletben a vásárlók könyve a vásárlók által könnyen hozzáférhető helyen kötelesek tárolni. Tehát ha a pult mögött volt a könyv, akkor szabálytalanságot követtek el.
Ilyenkor a legjobb a mobilban bekapcsolni a diktafont, vagy felvenni az illetőt kamerával.

Kisangyal 2008.03.03. 20:04:57

Szerintem a Dán vagy Finn központnak is irhatsz nyugodtan angolul, + a magyar hatoságok. Fogyasztovédelem stb...
Ne add fel!

Az pedig tényleg nagyon jo lenne, ha pár tehetséges csunyánnéznitudo félelmetes vásárlo is eljutna oda! De tényleg!

jesszumpepi (törölt) 2008.03.03. 20:30:09

Az újpesti JYSK kínálata nagyon gagyi.A bácsi botor módon a társboltban vásárolt.A vezető meg olyan fos,mint az áruik.Broáf.

jesszumpepi (törölt) 2008.03.03. 20:33:21

Az ilyen szartartály alak kapjon vesegörcsöt,rúgják tökön,és késve érkezzen ki a mentő,amely jó kátyús úton vigye a legtávolabbi kórházba.Na,akkor hetvenkedjen!Akkor legyen nagyarcú!

Vladimir Harkonnen 2008.03.03. 20:39:26

Jó néhány posttal ezelőtt valaki kifejtette egy tortúra során, hogy ez a JYSK nem az a JYSK! Akkor most mégse török a Magyarországi JYSK hálózat?

Patu2000 2008.03.03. 20:43:48

Vladimir az a ceg amire Te gondolsz az a finn Asko volt ez az Asko meg török tulajdonosi hatterrel ,de nemet bejegyzessel elösködik:-))

Vladimir Harkonnen 2008.03.03. 21:53:51

Bocs nem figyeltem!
Faszom annyi itt a plaza, meg az ilyen-olyan cég, hogy már nem tudom fejben tartani melyik mi!

(f)ordítógép 2008.03.03. 22:24:35

Különben aki a JYSK-ben vásárol, sikeres ember nem lehet...messziről látni MINDEN árun hogy max 2 hétig bírja...

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.03. 23:40:51

Jártam az újpestiben, sztem bizonyos termékek aránytalanul drágák. A minőséginek mondott Ikeában is van 1 csomó kínai termék (azok között ami nem bútor).

Az üzletvezetőt meg bunkónak és gyávának tartom. Akkor is ha nem a vevőnek volt igaza! Így EMBERREL szemben nem lehet(ne) viselkedni.
Ha pedig az illető rosszul hall, akkor még inkább felé kell fordulni, hátha a szájról olvasás is segít vmit!
(Egy idős vásárló még kevésbé van tisztában az ilyen garanciadolgokkal mint a fiatalabbak! Ilyen idióta legyen valaki h ezt figyelmen kívül hagyja!)
Vásárlók könyve a minimum!

KékFény6 2008.03.04. 01:48:36

"Ilyenkor a legjobb a mobilban bekapcsolni a diktafont, vagy felvenni az illetőt kamerával."

Azzal viszont te követsz el szabálysértést, mert még közterületen sem vehetsz fel senkit az engedélye nélkül, ha felismerhető, a Jysk üzlet pedig még közterületnek sem minősül...

nem várt fordulat 2008.03.04. 09:16:33

Az élet majd visszafizeti neki, de én is adtam volna neki egy jó erős tockost...

a narkós k.... anyját az ilyennek, aki kilencven éves bácsikákon és nőkön éli ki magát.

ha a rézbőrű 150 kilós ment volna be egy morgás kíséretében, fogadjunk, hogy természetesen uram, azonnal kicseréljük szöveg jött volna.

Jyskbe soha, és mindnekinek küldöm szét a posztot...

anorim 2008.03.04. 09:50:36

Remek bolt, van például 1x használatos vasalódeszkájuk olcsón.
Egyébként pedig ennyi hibás árut még nem láttam boltban a polcon.
Egy haverom szekrényt akart venni, mondták, hogy az épp kiállított darab törött, hoznak gyorsan egy másikat, várja meg. Nem várta.

Zsirparaszt 2008.03.04. 09:51:05

Na ott kell szarni, nem a játszótéren.

Sáfrány 2008.03.04. 13:21:24

Olcsóországban még az egyébként jól működő láncok is elkurvulnak, mert megtehetik, mert a kedves fogyasztónak mindegy csak olcsó legyen.

Nemrég a Jysk-ben délután háromkor vettem egy forgószéket, megkérdeztem mikorra szállítják. Mondták hogy négyre.
Fél ötkör érkeztem haza, a szék dobozostól az ajtómnak volt támasztva, rajta az érkezési idő 15:57.

Különbség? Ó, hát ez Finnországban volt.
Tanulság: itt a szóbeli ígéret is jogilag szerződésnek minősül (nem vicc, a gentlemans agreement jogi kategória), másfelől a szomszéd nem lopja el a bármidet, fel sem merül.

Bringákat újabban lopják, de nem a bennszülöttek.

Ja, és a Lidl-ben bátran lehet vásárolni, mert ez a Lidl nem az Lidl - itt bezárhatnák a boltot ha akár egyetlen olyan kaját is árulnának ami nem felel meg a rendkívül magas hivatalosan elvárt minőségi követleményeknek.

Lidl-ben szoktam például venni daráltmarhahúst, fagyasztott kacsamellet meg pácolt bárányt - ezt Magyarországon elképzelhetetlennek tartanám, ha nem lenne más választási lehetőség akkor inkább nem ennék húst.

Olyan az ország amilyenné formáljuk - amíg a Jysk azt tapasztalja hogy a vásárló mindent benyel, akkor megszokja hogy ja, ez egy ilyen ország, ez a norma.

És onnantól default a hulladékot meg a szart fogják behozni, mert a magyaroknak az is jó. És a hulladék embereket fogják alkalmazni, mert a cégük csak a hulladék árut akarja teríteni a messzi balkánon, nem számít a presztízsveszteség, arra az úgysem számít alapból.

merdock 2008.03.04. 18:49:08

Nekem elég sok termékem van itthon a Jysk-ből, és semmi bajuk (komód, ágyneműhuzatok, ágyneműk, dísztárgyak)
Mindig megnézem mit veszek, így elkerülhető, h minőségi hiba előforduljon.
Egyébként ha valaki figyelmesen körülmegy, és megfigyeli a termékek jó részét (és inkább a bútorokra gondolok) ugyanazokat felleli az Ikeában, Kikában, Auchanban, Tescoban stb.

De ez nem azt jelenti, hogy ne ítélném el az üzletvezetőt. És sajnálatosnak tartom, hogy ez az ország így áll a dolgokhoz, hiszen nem ez az egyetlen példa.(Tisztelet a kivételnek)Csak remélni tudom, hogy ez egyszer megváltozik.

Remélem a jövőben azzal a "jófej" üzletvezetővel már senki nem találkozik a Jysknél, és egyáltalán a kereskedelemben sem.

Dalamar 2008.03.04. 21:10:09

A leírtak alapján az üzletvezető nagyon bunkó volt.
Mindenesetre a panaszkönyvi irogatás felesleges. Az üzletvezető örömmel ír valami fennkölt szöveget (kb. olyat, mit hErpEsz írt példaként) az önkormányzat, felügyelet meg széttárja a kezét.
Az egyedüli sikerrel kecsegtető mód nemzetközi cégnél a cég külföldi központjába írni, de oda meg egyrészt minimum angol kell (ezzel meg nem szeret senki sem szórakozni) másrészt meg könnyen lehet hogy különböző ügynök, alügynök, partner stb. viszonyokból kifolyólag nem tud vagy akar foglalkozni vele a "központ" sem.

A levélírótól kérdezném, hogy ezt pontosan melyik szabály írja:

"- Ha az üzletvezetőjére érkezik panasz a Vásárlók könyvébe, akkor azt a felettesének továbbitania kell, hisz saját magával kapcsolatban nem járhat el"

namnam 2008.03.04. 22:17:53

Én voltam a Jyskben néhányszor, általában nem volt vele bajom, (vettem ott ágyneműt, azóta is tök jó, szeretem), de szekrényt többé ott nem veszek:
Kb. 1,5 éve vettem egy komódot és egy szekrényt ott (a szekrény baromi olcsó volt és nem is túl szép, de csak átmeneti megoldásnak kellett, hát az is volt). Kértem házhozszállítást, meglepően olcsó volt, 2500 Ft. Megbeszéltük az napot és az időpontot, 12-16 óra közöttre kértem.
Nos, eljött a várva várt nap: azt tudtam, hogy olyan a világon még nem volt, hogy ha 12-16 óra között kell jönni, akkor 15.50-nél hamarabb megérkezzenek, de mivel egyedül élek, nagyobb dologba (konkrétan sem) nem fogtam bele egész délután.
16:15-kor felhívtam az áruházat, hogy akkor most mi van. Gőzük nem volt, de adjak telefonszámot, visszahívnak.
17:00-ig vártam, b*sztak visszahívni, én telefonáltam. Kb. 10 perc alatt kiderítették, hogy ja, a szállító most(!!!) pakol fel éppen. Mondom, mi van??!! Hát ez. Jó, kérdem, de ugye jön? Hová is, kérdezik. Ide és ide. Oké, kb 1 óra múlva ott van.
Kb. 19:45-kor csöngettek, már 420 volt a vérnyomásom. Felveszem a kaputelefont, azt mondja a pasi itt az áru, lejönnek érte? Mi vaaaan?? Hozza fel, mondom. Ő nem, egyedül van és a szállítás csak a kapuig(!!) szól. Majdnem elájultam. Mondom, de hogy hozzam fel a szekrényt a 2-ra, a hátamon? Hát ő nem tudja, meg amúgy is olyan messze tudott megállni a kaputól.
Na, lementem, szerencsére lent volt a gondnok bácsi is, megkértem, hogy segítsen. Jön a pasi, hát látom, hogy minden lapra szerelt. A szekrényre számítottam, de a fenyő komód azt hittem, egyben jön. Na a vége az lett, hogy a pasi is megszánt, segített felcipelni a cuccot (adtam neki némi borravalót-lehet hogy hülye vagyok).
Még megkérdeztem tőle, hogy miért késett ennnyit. Mondta, hogy nem érti, miért vesznek fel délutánra időpontot, mikor ő csak 17 óra utánra vállal szállítást, s ezt az üzletben is tudják(!!) Hát erre már nem tudtam mit mondani, vagy igaz vagy nem. A vicc az, hogy az üzletben tök rendesek voltak velem amikor vásároltam.
Klafa volt. Aztán apuékkal egy napig raktuk össze a cuccot. A komód azóta is szuperál, klafa, de a szekrény kb. 2 hónap múlva kezdett szétesni, mondjuk rendesen megpakoltam. Most untam meg, lecserélem. (Nem vittem vissza, 20.000 Ft volt, gondoltam, hogy nem lesz nagyon tartós, de azért kicsit több időre számítottam.)
Szóval szekrényt többet ott nem veszek, házhoz meg aztán végképp nem szállíttatok.

Ja, igen úgy van, az üzletvezető a személyével kapcsolatos panaszokra nem válaszolhat, csak a felettese teheti ezt meg.(Amúgy meg menjen az anyjába, így akkor sem viselkedhet, ha a bácsi süket, kiabál és még nem is érvényes a panasza. )

Csééé 2008.03.04. 23:27:54

Van valamilyen szerv aki ellenőrizheti a panaszkönyvi bejegyzéseket. Amit a vásárló és amit a cég válaszolt azt is.
Amúgy mindenki rohadt sablonokból dolgozik ... :(

kicsitulipán 2008.03.05. 11:08:45

Na, mi is jól jártunk az említett üzlettel. Vettünk a gyerekeknek olyan nyakbavaló párnát hosszú utakra. És mit találtunk benne?! Csak nem egy tűt?!?!?! Milyen kedvesek. Még jó, hogy nem a gyerekbe állt bele, hanem "csak" az én kezembe. Persze ez máshol is előfordulhatott volna... Vagy?!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.05. 17:11:25

A vásárlók könyvébe írt dolgot az üzletvezető fogja megválaszolni, ha olyan akkor kitépi és kuka.Azt senki más rajta kivűl nem fogja olvasni, soha nem is látja, másolat meg vevőpéldány? :D Na ezen tényleg jókat derűltem.Persze sok minden elő van írva de egy ilyen üzletben egyéni dolgok is vannak :D Jön a külföldi selejt, mert ugye azt senki nem hiszi egy percig is hogy a minőség célja lenne kicsi országunknak, lényeg a mennyiség és az alacsony ár az sem baj ha esik széjjel.Gondolom az üzlet napi szinten a visszahordott cuccok célpontja az üzletvezető meg besokalt.Persze ettől még egy bunkó taho valószínüleg én a kevésbé humánus modszerrel oktatam volna jómodorra...Az a baj hogy érdemlegesen ellene nem is nagyon lehet tenni.Bepanaszolhatod az anyacégnél, azok majd küldenek neki levelet válaszként elmagyarázza hogy bunko volt a vásárló és minden megy tovább.
Esetleg fogyasztóvédelem, de az is csak a kisboltoknál müködik, a nagy cégeknek sok szemük és borítékos kezük van.Amit lehet tenni, hatalmas táblákkal beállni a bolt elé és szolni a tvseknek, az esti hírekben benne lesz :D Újságíróismerősnek szólni, csináljon kis reklámot a boltnak.Csak ilyen konok akciókkal lehet ellene tenni az üzletek is igy harcolnak.

besz@rok 2008.03.07. 02:16:43

Bunozok!
Bar most nincs froccs...

Utolso! :-D

blindsk8 2008.03.12. 20:39:52

Hát el lehetsz tévedve, vagy nagyon elferdíted a sztorit' kiscsillag'. jártam az üzletben és jó kiszolgálást kaptam, meg még 2 másikba is szoktam járni Bp.-en.
JYSK az ahol vannak még eladók és körbenyalják a segged. menjél csak ek egy teszkóba aztán majd irányítgatnak egyik osztályról a másikra...
vezető vagyok egy kereskedelmi cégnél és naon elegem van sz ilyenekből mint TE! Mindig azt hiszi, hogy minden jog megilleti és övé a világ. úgy vágtalak volna ki, hogy csak na!

besz@rok 2008.03.28. 12:52:01

blindsk8 2008.03.12. 20:39:52

Neszop@ssss...
Csakazertis!

bútor · http://www.exkluzivbutor.hu 2008.09.07. 12:57:14

Amennyiben mexikói tömörfa bútorra lenne szükséged, nézz körül a www.butorok.com honlapon.

imretoth 2009.01.02. 16:38:29

@EnZsolt: Te ki a faszom vagy ,az igazságosztó?Honnan a faszból tudud ,hogy ígytörtént?

imretoth 2009.01.02. 16:40:10

@blindsk8: teljesen igazad van a mocskos fogyasztóvédelmi reklámtól nagy a pofája mindenkinek.

imretoth 2009.01.02. 16:43:32

@anorim: akkor vegyél 10000-ért te paraszt!

imretoth 2009.01.02. 16:44:50

@Mokele-Mbembe: Legalább le tudnád írni helyesen te fasz!

Bogicsi 2009.01.26. 11:57:35

Most leltem rá a bejegyzésre, nem is gondoltam, hogy kiteszik, főleg hogy azonnal.... Szeretnék mindenkit tájékoztatni, hogy a FV-nek is eljuttattam a vásárlók könyvébe tett bejegyzést egy levéllel (amiben már a helyesírásra is volt idegem figyelni), azóta sem történt semmi, zéró, nulla, nyista.... LE VAGYOK SZ@RVA!
Az üzletben azóta nem voltam. Egy nyíregyháziba tettem egy kísérletet hátha beszerezhetem az ajándékba kapott ágynemű, ami amúgy tényleg jó és szép, párját, hogy egyen neműben hajthassuk álomra a fejünket a férjemmel. A termék a kiírás szerint akciós volt, mire a pénztárhoz értünk már nem....a különbség 6000 forint. Szintén megjelent az üzletvezető és közölte hogy az ár véletlen maradt kint...ennyi. Tudtommal a feltüntetett árért amúgy köteles lett volna eladni, de amikor közölte, hogy tanuljak meg olvasni, mert az akciós újságban a dátum is szerepel(bár akciós újságról szó sem volt, a polcon volt az ár)...akkor letettem az áhított ágyneműt és otthagytam őket!

Remélem mások több sikerrel járnak a problémás ügyek rendezésében, én a JYSK-kel feladtam....

UI: az üzletvezető azóta is ott dolgozik, a bolt előtt gyakran eljárok és be-be kukucskálok. Az üzlet kong továbbra is.

Jysk01 2009.09.13. 16:35:12

@Bogicsi:
Szia!

Én is egy Jysk-ben dolgozom, tehát ismerem a helyzetet. Az említett bolt nem kong az ürességtől, az egyik legjobb bp-i üzlet. Kedves és segítőkész emberek dolgoznak ott is, ahogy az én boltomban is. Az a legnagyobb probléma, hogy a vásárlók azt hiszik ebben az országban csak nekik vannak jogaik, ők odajöhetnek őrjöngve és kiabálva, mert azt hiszik ez a viselkedés a hatásos. Csak hogy mi is emberek vagyunk és minden helyzetben próbálunk segíteni, de az ilyennek én sem szívesen...
A másik ember reklamációjába pedig valóban nem hiszem, hogy egy idegennek kellene beleszólnia...
Örülök neki, hogy olyan munkahelyem van, ahol nem feltétlenül hiszik el amit egy gyes-en töltött időtől besavanyodott, rosszindulatú anyuka állít...

Bogicsi 2010.08.03. 19:08:27

@Jysk01:

Az üzletvezetőn kívül senki nem őrjöngött és kiabált. Nem a reklamációba szóltam bele, hisz semmi közöm hozzá, hogy vissza veszi -e vagy sem vagy mit csinál, a hangnemet tettem szóvá és ez bizony semmi más mint emberség. Úgy szólok a másikhoz, ahogy azt elvárom én is. Engem így szocializáltak a szüleim...

Örülök neki, hogy olyan munkahelyed van, ahol ez a viselkedés az elvárt! :(
Említettem olyat, hogy gyesen voltam???? Nem emlékszem! Besavanyodva inkább te lehetsz ezen a munkahelyen. :P

És ha legjobb forgalmú áruház az Újbudai, hát nem tudom miből telik a fennmaradásra, jah a sok szar cuccot eladni drágán, majd nem vállalni felelősséget... ebből telik!

Azt gondolom hogy az üzletlánc hozzáállását a kommented is tökéletesen tükrözi!

Bogicsi 2010.08.04. 06:49:59

@Rékuc:

Csinnyán, szerivel, módjával. Szatmár vidéki szó.

Helyesen írva és jó szövegkörnyezetben, tájszótárban megtalálható!

molnartibor4 2010.11.06. 10:46:31

Jónapot Kívánok!

Én is JYSK alkalmazott vagyok.
Én úgy gondolom ha valakinek bármilyen problémája van bármelyik bolttal akkor az ott dolgozót a nevén írja le mert így csak egy üres frázis az egész,hogy le járassák az üzleteket.
Ez szerintem gyávaság az íróktól.
Minden dolgozónak van névtáblája és úgy gondolom,hogy megilleti az őszinteség a dolgozót.Én Molnár Tibor voltam.

jysk 803 2011.09.04. 18:03:47

Kíváncsi lennék rá,hogy a fent említett
"aggastyán öregapó" hozzátartozói mit szóltak a jelzőkhöz?!Okos tippeket mint hogy fel kell venni diktafonra az egész beszélgetést szintúgy büntetik.Személyi jog sértésnek hívják.Megkérek mindenkit csak akkor véleményezzen gonosz megjegyzéseket ha a helyszínen van és látja az eseményeket.A kedves anyuka férje kifordult az üzletből mikor a felesége elkezdett okoskodni.Hát igen a ráérős emberek még erre is ráérnek.Akkor kik azok akik dolgoznak????????????Bölcsebb maradtál volna ha csendben maradsz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.05. 00:02:22

@jysk 803: "fel kell venni diktafonra az egész beszélgetést szintúgy büntetik"

Ezt részleteznéd, hogy ki bünteti, ha a saját beszélgetésemet felveszem???

Nem kéne terjeszteni a hülyeséget!

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:26:11

hmm valamelyik üzletben bunkó emberek vannak a központba meg azért nem kell téglát dobni mert újbudán szemét ember volt az üzlet vezető és amúgy is nincs már ott mert kirúgták ez az egyik a másik meg vannak jó üzletek is ahol emberi a hangnem és udvariasság van az élen. Azért vagyunk emberek és nem állatok hogy különbséget tudjunk tenni az agresszió és a normális kommunikáció képességre attól ha az egyik nem tudja ezt végre hajtani nem kell le alacsonyodni az ő szintjére. Egyébként szeretem a nagy szájú embereket tisztelet a kivételnek aki fikázni tudja a dolgokat meg hogy így meg úgy meg verem izom gyuri ha ennyi felesleges energiád van menj el sportolni! Arról nem tehet egy egész üzlet lánc mert van benne egy selejt ember..szerintem. Egy kicsit szálljon magába és gondolkodjanak el akik agresszív állatnak hiszi magát! üdv!

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:33:42

@Bogicsi: Hölgyem könnyen beszél nyomjon végig egy 12 órás napot ahol kevés létszámmal dolgoznak 2 fő. adjon ki árut, törődjön a vásárlókkal álljon be a pénztárba plusz töltsön árut de első sorban vegye át azt rendezze le a papír munkákat nyomtassa ki az árakat tépkedje szét azt utána este miután elintézte a pénzügyi dolgokat álljon neki árazni hulla fáradtan. jó alá írom aki nincs ebbe benne annak könnyű hogy de hát az az ár van kint annyiért kell adni...egy kis megértést... láttam miket csinálnak és még ha 3,4en vannak bent akkor is kevés mert nagyon sok feladat van...

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:36:09

@molnartibor4: teljes mértékben igazad van! Nekem a kedvencem hogy akciós ár maradt kint dehát hogy annyiért kell adni nem bírják fel fogni hogy mi is emberek vagyunk nem pedig gépek! sok a feladat sok mindent kell megcsinálni! emberek vagyunk hibázunk.

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:39:47

@jysk 803: erről van szó! felháborító hogy egyes emberek mit képzelnek magukról! azt hiszik hogy mi nem emberek vagyunk hanem robotok hogy nem hibázunk?! fikázni azt tudnak de nem látják át a dolgok nehézségét illetve hogy milyen kemény fizikai munkának vagyunk ki téve mint érzelmileg mint fizikálisan mint agyilag. meg a 20 forintos szatyorért mekkora hisztik szoktak lenni nem veszik észre hogy külföldi Jyskbe nem kell fizetni érte erről a Magyar Állam tehet! nem a Jysk!

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:41:05

@blindsk8: Végre valaki! aki ki mondja azt is amit nem lehet :)

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:50:09

@atpijkamo: talán ha már ilyen okos vagy akkor hallotál már a személységi jogokról mi magadat akarod felvenni nem véletlenül hogy a másik mint mond nagy okos....az pedig már személységi jogok sértése...jobb ha tőlem tudod! de te jobban tudod mert láttom nagyon okos vagy! xD

Cruel Intentions 2011.10.02. 23:53:48

@Jysk01: OTT A PONT :D:D XD MIÉRT NEM ÜLNEK OTHON ÉS MALMOZNAK AZ ILYENEK MINT HOGY BEMENNEK EGY BOLTBA ÉS KIÉLNI PRÓBÁLJÁK MAGUKAT KÖTNÉ FEL MAGÁT AZ ILYEN!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.03. 00:00:34

@Cruel Intentions: "személységi jogok sértése"

:))) Ostoba. Hallottál valamit a személyiségi jogokról, és azt hiszed rögtön érted is. Keresd már ki azt a paragrafust, ami megtiltja, hogy a saját beszélgetésemet valakivel rögzítsem! Amíg meg nem találod, addig kussolj!

Cruel Intentions 2011.10.05. 22:21:51

@atpijkamo: látom szépen tudsz kommunikálni büszke lehet rád édes jó anyád :) xD szerencsétlen. na keresd ki és olvasd el nagy törvény tudó! XD

indadora 2012.04.23. 23:10:39

A pécsiben is rettenetesen parasztok. Egy 55000 forintos cucc 50 forintos kis műanyag biszbasz alkatrésze eltört, 2 hónaposan (gyenge minőség, meg sem szabadott volna venni...)
A boltvezető bemondta, hogy nem lehet ilyet beszerezni. Azután meg a szemembe mondta, hogy nem anyag hiba, bár a jótállás még bőven élt NEM VETTE ÁT VIZSGÁLATRA, VAGYIS MÉG A JÓTÁLLÁSI KÖTELEZETTSÉGÉT SEM TELJESÍTETTE. Rettenetesen tenyérbemászó paraszt volt, senkinek nem ajánlom a JYSK-et, még egy faéket sem vennék ott többet!
Azóta egy csomó hasonló történetet hallottam róluk.
Többek között a fogyasztóvédőktől (békéltető testület). Ami a legszomorúbb az egészben, hogy ők sem képesek semmit tenni a JYSK-esek röhögnek rajtuk, az ottani hölgyek szerint alap, hogy el sem mennek. A fogyasztóvédelem ma Magyarországon zéró, értelmetlen ebben a formában fenntartani, óriási csalódás volt, semmi érdekérvényesítő képesség sincs.
süti beállítások módosítása