Tékozló Homár

Szerencsekívánat az adathalászoktól

2008.04.22. 00:01 | jackyll | 67 komment
Igazi össznépi poszt következik, mert többeket megihletett az "emberszeretet gazdag érclelőhely" kifejezés illetve a körülette látható levél. Persze nehéz ellenállni egy "SZERENCSEKÍVÁNAT -A ELEKTRONIKUS LEVÉL NYERT LOTTÓ" kezdetű emailnek, a Homár sem tett volna másképp. Oldhawk tömören összegzi a jelenség hátterét:
Nagy szeretettel ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi levelet. Egyrészt azért mert ekkora marhaságot az Erste ellen elkövetett, "Az év leghülyébb adathalász támadása" címet elnyert próbálkozás óta nem olvastam, másrészt azért, mert figyelmeztetni kell az embereket arra, hogy az ilyen és ehhez hasonló levelek (Shell lotto, Microsoft lotto, stb.) átverés, és előbb utóbb magyarul fognak terjedni. Az internetes lottós átveréseknek komoly történelme van már, de akinek új, az jó ha tudja, hogy ilyenkor a gyanútlan internetező adataira hajtanak, másrészt előbb utóbb egy kisebb összeg befizetése is válik szükségessé ahhoz, hogy a többmillióhoz hozzájusson a lúzer user - ergo átverés az egész.

Információforrás erről a csalási fajtáról: Wikipedia, Lottoscams, Scamdex.
De tényleg az a legszebb, hogy tolmácsgéppel készült, Sündisznó is ezért zúgott bele:
Már a spameket is programmal fordítják. Persze én vagyok a hülye, hogy elolvasom a magyar nyelvű maileket. Kedvencem a kis buksisimogatás a végéről: „Mi lefordít -a nyerő -hoz országotok nyelv óta mi felfedez amit ön nem angolról beszélő ország tehát elnézőnek lenni minket.” És én tényleg nem angolról beszélő ország vagyok, ezért elnéző vagyok őket. Csinál -nak cikk fel Internet, néz olvasó sok, hull könnyek.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hejyoe 2008.04.22. 00:16:13

Kap baszik mellett egy talicska -ból picike majmok!

Sadist 2008.04.22. 00:27:16

Törvényes finomságú? Kíváncsi vagyok, hogy a törvénytelenül durva vajon milyen lehet?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.04.22. 00:40:54

Jaj, be szép, a nevet ahogy lefordították: Kovácsol (Smith).

Jano Labs · http://janolabs.blog.hu/ 2008.04.22. 01:02:25

710.000 ( hétszáz ÉS TÍZ THOUSAND.POUNDS TÖRVÉNYES FINOMSÁGÚ )

Indeed. :) Csoda, hogy a "játékos" szó nem jött elő, bár a kifejezés már foglalt ;)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.22. 01:20:07

"előbb utóbb egy kisebb összeg befizetése is válik szükségessé"

A spanyol rab, vagy nigériai módszerre gondolsz, ami már százéves trükk.

Levelet kapsz, melyben egy Spanyolországban bebörtönzött gazdag ember kéri a segítségedet, siker esetén megkapod vagyona felét, és világszép lánya/húga kezét. Csak egy jelentéktelen összeget kell küldeni, hogy a börtönőrt megvesztegethesse. Aztán erre meg arra kell még-még egyre több pénz, és csak futsz a pénzed után.

Mikor Nigériából a 80-as években egy trükkel ingyen lehetett az USA-ba tömegesen postai levelet küldeni, lett a módszer neve nigériai scam, vagy 419-es.

Tíz éve már e-mail-ben küldik. A levél szerint pármilliárd dollár maradék pénzt kell kimenekíteni egy korrupt olajtermelő afriakai országból, tíz százalék jutalék fejében, csak egy bankszámla szükséges hozzá. Meg még ez... meg még az... Pár magyar is bukott rajta többmillió forintot.

Akit ezekre figyeleztetni kell, azt hiába figyelmeztetik. Van aki meg annyira beijed, hogy vásárolni sem mer az interneten. Pedig csak annyiról van szó, hogy az ember kapzsi, és imád kis befektetéssel nagyot kaszálni. Akkor kell gyanakodni, ha ezt tálcán kínálják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.22. 01:21:30

Hm, hogyan lehet elektronikus levelet kovácsolni? :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.22. 01:22:54

Ja most látom hogy a Kovácsol az a neve :-D

népszolga · http://valenciacfhu 2008.04.22. 03:09:44

zseniális :D
-ból alap-hoz-unk

besz@rok 2008.04.22. 05:02:05

B*meg, elfaradtam, mire elolvastam...

Vagy azert mert tul koran van, vagy pedig azert, mert hosszura nyult a froccsozes es tul keso. Bar a level szempontjabol b@szottul mindegy.
Meg az enyembol is...

Hatszazadik e vagyok?

Fairy Girl 2008.04.22. 07:41:01

Kedvencem a font sterling.

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2008.04.22. 07:58:33

710.000 ( hétszáz ÉS TÍZ THOUSAND.POUNDS TÖRVÉNYES FINOMSÁGÚ )
tehát kb 350 tonna törvényes finomságú cuccot lehet nyerni?

johevi 2008.04.22. 08:01:34

És ez miért adathalász? Nevet, címet bárhol megtudhat. Számlaszámot, e-bank cuccot nem is kér...

johevi 2008.04.22. 08:04:40

Most látom a finomságokat pl cím:
PO Doboz
:-))))))))))))))))

Manyizga (törölt) 2008.04.22. 08:11:16

Ez a levél korunk nyelvtörője. A répa-retek-mogyoró és társai elbújhatnak. Ovisokkal ezt kell betanultatni... :))

Paleee 2008.04.22. 08:15:39

emberszeretet gazdag érclelőhely

EZ nagyon ottvan xD

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 08:17:19

ezt kb ugyanazzal fordították, mint a brothersoftot :D

pazola 2008.04.22. 08:17:24

Jaj, ezen vegigrohogtem :DD

Viszont a kovetkezot, hogy el ne felejtsem, le is irom, es hasznalni is fogom:

Szerencsekivanat megegyszer.

:D

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 08:20:57

"kapcsolat MISZTER IAN Kovácsol elektronikus levél"
MEGALOL :D
"tart Debbi király követel osztály"
HEHE :D

Lófő (törölt) 2008.04.22. 08:27:42

én már nyertem egymillió dolárt a USA lotteryn és 200 ezer eurót,mikor Bill Gates szétosztotta a vagyonát:D

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.22. 08:43:00

Ez marhára nem adathalász csak egy spam.

Sir Mortzosch 2008.04.22. 08:45:04

bezzeg én egy baccpapucsot sem nyertem, nem kakkantottam az árkádban sem és marhára nem vagyok sikeres.
elmenjek spammernek?
magyar spamet és hoaxokat fogok fordítani zulu, szuhaéli és urdu nyelvekre.

Pema 2008.04.22. 08:49:54

Nem térek napirendre felette.....
Ilyen nincs !!!

mutáns csiga 2008.04.22. 08:50:09

Egyszer én is kaptam ilyen levelet, de angolul.Örömmel közölték, hogy nyertem
1 millió angol fontot.És, hogy a nyereményt nem készpénzben, hanem csekken, vagy bónban kapom, aztán hogy vegyem fel a kapcsolatot a security mendzserrel.Mikor felvettem kiderült,
hogy a csekket biztosított értékküldeményként adják fel, és ezért fizessek 535 fontot a Western Unionon keresztül.Ekkor már éreztem, hogy átverésszaga van a történetnek.
Átnéztem más angolnyelvű fórumoldalakra ahol óvtak az ilyen jellegű átverésektől.Onnan is lehet tudni, hogy átverés, hogy a menedszernek yahoo-s e-mailcíme volt, a brit lottótársaság állította, hogy munkatársainak nincs yahoos emailcíme, és a lottónyerteseket nem e-mailben értesítik.
Úgyhogy vigyázat!

Freddye Jenkins 2008.04.22. 08:53:38

Hat en ezt egszer beszivtam !De csak mig el nem olvastam a mailt,amit kuldtek.De en meg angolul kaptam.Es kuldtem el oket a good sweet anyukájukba,de ugy rendesen ! Azota nem zargatnak.Azért fals cimet,és nevet megadtam nekik.:D

Szerencsekívánat mkinek !

tejfölösbableves 2008.04.22. 08:59:22

Én tovább is mentem, mert mondtam nekik, hogy nyugodtan vonják le a nyereményből a kézbesítési költséget. Erre azt mondták, hogy ez nem lehetséges, mert nekik a teljes összeget kell átutalni. Erre mondtam, hogy akkor nyissanak nekem egy bankszámlát, küldjék rá az összeget, terheljék meg a költségekkel meg a bankszámlanyitás összegével. Na erre már nem válaszoltak. Akkor még egy kicsit fenyegetőztem, hogy felnyomom őket, ha a jogos nyereményemet nem adják ki, de végül elúntam a dolgot és hagytam a fenébe.

jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2008.04.22. 09:09:14

ez vanni átverődés? pedig finom ahogyan bele hangzódik! ide soksok pénzet belém...

Herlock Sholmes 2008.04.22. 09:12:45

Érdekes, nekem a nigériai fickó tényleg átutalta a 13 millió dollárt.
Még valaki?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.04.22. 09:13:09

Tegnap én is kaptam egy microsoft felhasználók között kisorsolt nyereményt. Önmagában említésre se érdemes, de az aláíró "Stefania Der Graaf" volt... :D

Cattleman 2008.04.22. 09:24:09

Ilyenkor nyugszom meg kissé, hogy fordítóként egy darabig még biztosan nem a gépek miatt fog fölkopni az állam..

shepherd 2008.04.22. 09:24:17

Ne kritizal enyem level! Minden a -nak torveny megfelel! Nem veres at vagy csalas. Kuld kis penz mert koltseg van, kap sok penz nemsokara.
Mi internet -unk nem megbizhat ezert gmail cim.
Minden szep minden jo minden igaz, csak kuld kis penz elore mert koltseg!

Magam_a_Mondomét! 2008.04.22. 09:25:26

Ha esetleg valaki hinni tud ilyesminek, az annyira hülye, hogy biztos eleget tesz az alábbi felkérésnek is:
" Add el mindenedet és az összeget utald át Magam_a_Mondomét számlaszámára"...

Nem sok esélyem van, hogy ebből meggazdagodom, de ki tudja? Egy próbát megér, nem ?

nekemmindegy 2008.04.22. 09:29:06

angolul nincs meg valakinek?

moria 2008.04.22. 09:39:46

Ez gyönyörű...
Könnyesre röhögtem magam :)

A Tyne folyó déli partja 2008.04.22. 09:43:01

én is angolul kaptam meg, nekem nem fordították le:( (biztos tudták,h. angol lakcímem van)
azóta se kaptam meg a nyereményt:)

nem várt fordulat 2008.04.22. 09:46:58

vajon az érclelőhely mi lehet?

pitzburg 2008.04.22. 10:12:43

a legjobban az tetszik benne,hogy előzékenyen lefordítják magyarra,mert ugye mi nem tudunk angolul.:))))sajna mi ezt a magyar nyelvet sem ismerjük :)))))

amc 2008.04.22. 10:15:08

karacsi_maci · flashjatekok.blog.hu 2008.04.22. 09:46:58
vajon az érclelőhely mi lehet?

Az ebben az eseten csak aranybánya lehet!
:) :)

Gumidomino 2008.04.22. 10:21:20

mi a franc lehet az Internet Elektronikus Levél Használók Adat Alapja?

Gumidomino 2008.04.22. 10:22:42

"eredmény levegőbe visszaszállás"

gyönyörű!

punpa 2008.04.22. 10:45:01

Levelezzen mindenki ezekkel az arcokkal, akkor majd nem lesz idejük mást átverni!

Csetmenszky 2008.04.22. 10:47:27

Hülye vagy? Nyertél!!!

Haresy 2008.04.22. 10:50:56

Sírva röhögtem!! :-D

Okádó Mikádó 2008.04.22. 10:53:39

Nehogy azt mondjátok már, hogy ennek felült valaki. vagy ha igen, azt nem tudom sajnálni.

Én egyszer ültem fel ilyen sorsolásnak, mikor Homár azt mondta, hogy pólókat fog kisorsolni, oszt nem is.

elwood 2008.04.22. 11:41:54

Én beszívtam a múltkor, nyertem 71000 fontot és nem tudom elkölteni, mert sehol nem váltják fel a 100 fontos bankjegyeimet.

W Joe 2008.04.22. 12:01:25

Szerencsekívánat mindenkinek! :)

Rá Dios 2008.04.22. 12:01:41

Nem túlzok, 25 (huszonöt) éve kapom az ilyen leveleket. Eleinte finom papírra írott, címerekkel, pecsétekkel ékeas egyedi levelekben, szinte kizárólag Nigériából, később más afrikai és Dél-amerikai országokból. Aztán már csak interneten, névre, majd bulk-ban, undisclosed recipient-ként :-)
Jöttek a megható történetek kivégzett miniszter-férjekről, elhunyt oldalági rokonokról, akiknek utolsó gondolata én voltam, majd a hangos öröm a sokmillió eurós/dolláros nyereményekről. Ha nem kellett volna 20 éve szó szerint kimentenünk egy amúgy komoly-ember barátunkat Lagosból, ahova a nigériai üzlet reményében botor módra el is utazott...hát, akkor csak nevetnék az egészen, így viszont azt mondom: VIGYÁZAT:
Perssze igaza a van a kommnetelőnek, aki szerint akit erre figyelmeztetni kell, azt hiába figyelmezteted.

Retek · http://vakerda.blog.hu 2008.04.22. 12:32:30

Én egyszer nekiálltam levelezni egy igazi afrikai király igazi lányával. A negyedik levélben már sürgette a megsegítésére szánt lóvét, én akkor megírtam neki, hogy moneybookers-en küldök neki másfél dolcsit, hogy tudjon venni egy mindent nyerő USA lottószelvényt.
Azóta nem válaszolt. Megsértődhetett talán?

Leonard Zelig 2008.04.22. 12:37:30

Én egy bebörtönzött hentes-mészáros (meciar) vagyok. Ha segítesz, megkapod a fél lányomat.

mókus 2008.04.22. 13:08:10

apti: a netes rendeléstől joggal fél az, akit már egyszer átvertek (pl. engem). Az igazat megvallva nem is velem szívóztak, hanem édesanyámmal, mivel amit rendeltem, nem tudtam személyesen átvenni (lightos tüdőgyulladással más elfoglaltságom volt éppen).
A neten rendelt könyvekért nem akarták elfogadni az utalványt (pedig el kellett volna, előre szóltam is, hogy így fizetek) és a motoros futár szegény anyámmal keménykedett.
Valahogy azóta nem rendelek a neten, legalábbis nem magyaroktól.

acetofive 2008.04.22. 13:50:46

"másrészt előbb utóbb egy kisebb összeg befizetése is válik szükségessé ahhoz"

lehet az email bekuldoje is ugyanazt a softot hasznalta forditasra? :DDDDDD

yanchi345 2008.04.22. 13:57:35

Egy időben azzal szórakoztunk, hogy szakmai oldalakat fordíttattunk magyarra fordítógépekkel. A mai napig felűlmúlhatatlan kedvenceim: NVIDIA chips-re az NVIDIA sültburgonya, valamint az MS géppel fordított pdf doksijában a web page mint pókháló telek, a customer profile pedig mint ügyfél arcél. A fast facts pedig ugyanitt böjt tény :)

hepibipbip 2008.04.22. 14:08:31

A debreceni idiótának én is olvastam napokban a történetét.
Már akkor az jutott az eszembe, szerintem a kapzsi embereket kapja el könnyebben az ilyen rablóbanda.
Vagyis kurvára nem tudom őket sajnálni.

De hangulatjavítónak messze a legjobb szer ennek a levélnek a tartalma.

Vájett Törp 2008.04.22. 14:15:37

A Nagy Örom (Vietnámi játék) Használati utmutat: Biztos nagy az örom! Hogy a gyermek aztot a játék néki, ünneplo alkalma kezébe venni által kissé tanulás célzatából kaptál. Tehátakorló sok! 1. A doboz tetovel bir. Ez leszedés után szbad benyujtás a kéznek, négyszögalak elektron csellentyűcske. 2. Alapos és kzébentarrtva alányulva óvatos doboz fenekéről első játék bekezdését. 3. Futyulim! Felszólít! A játék elektromos felnott nélkül feljesen uldaba! 4. Minezután meg lehet kezdeni játszását a játéknak vele. 5. Fogjátok a drót alfalát a kéz megsujja közé, és jobb kezetek föl le mozgat, majd onnet villany bekapcsol, hirtelen smirolni erose, különben nem jön a villany se át se hosszu se tyü! 6. Egyfejü magááték ha vatytok egyed és nincs játszó önmagatokból is összerakni és az nyer akin elobb. Mindenfejü vételembernek üzen kedves játszás! Gyártmántyó cég (...hátha vki még nem ismeri...)

., (törölt) 2008.04.22. 15:19:55

Bezzeg én ilyent soha nem kapok((
Szerintem ez magadan übereli az Erste, stb bankok leveleit:)
A Po doboz /box/, egyenesen világbajnok...

AlulírottFentemlített 2008.04.22. 15:34:30

Nekem fénypajzsom van, így ilyen leveleket már nem kapok, megvéd az ilyenektől :-)

o_tee 2008.04.22. 21:05:09

nekem erről Fülig Jimmy levelezése jutott eszembe (Rejtő Jenő: Piszkos Fred, a kapitány), amikor átvette az uralkodó helyét, de mondjuk ahhoz képest ez a levél már csúcsra járatott olimpiai bajnok...

Ngelina 2008.04.22. 23:02:41

o_tee : igen, a Fülig az tudott :)

nekem a "Követel Osztály alul idéző jegy" is tetszik, ANNYIRA elegáns :-DDD

JDG 2008.04.23. 00:57:59

Hehe, ezeket sosem lehet megunni. :)

Bár esetenként jobban fordít, mint a Fővárosi Fordító Iroda, hogy szakadjon rá az ég az összes ott dolgozóra. Elkérnek többszázezer forintot, hitelesítéshez aláírja vagy 5 ember, és mindezek után még városnevet sem tudnak angolról magyarra másolni. Arról nem is beszélve, hogy a lap tetején még amerikai formátum szerint fordították a dátumot, majd a lap közepén rájöttek, hogy 16. hónap nincs. Onnantól minden rendben volt, de nem mentek volna vissza kijavítani az elejét. Inkább egy-két angolul beszélő ember kéne a bankokba/hivatalokba, emberek felének búcsút inteni a közigazgatásban, ingyenélő közjegyzőket felkötni, és máris minden gyorsabban menne.

Úgyhogy legközelebb inkább a fordítóprogram, olcsóbban megúszom.

BudFox 2008.05.24. 18:35:41

Szevasztok, most regisztárltam, mert ezt már nem lehet szó nélkül hagyni..sírva röhögök...

Azonfelül.
múltkor egy román rendszámú pasas áll az ót mellett kinyitott motorháztetővel hogy kifogyott a benzinje és pénz kéne :DD
öltönyben volt legalább a pasi.. mondtuk neki hogy 2 kilométer a legközelebbi benzinkút, gyalog nincs messze :DD
ott váltsa be az ékszereit..

Én vendéglátással foglalkozom, de sokan jönnek hozzám hogy hitel kéne..
Nekem már elegem van belőlük..
de ha legközelebb jön egy, mobiltelefon -ért zálogba adok bármit. Ha nem váltja ki a telefont, akkor a haverom telefonos boltjába leadom a telefont. vagy ékszereket..mert zálogház van melettem, bár az necces, mert nem értek az aranyhoz..át lehet verni vele naív embereket.
süti beállítások módosítása