Tékozló Homár

Aldi kontra, kontra és kontra

2008.05.20. 13:49 | jackyll | 50 komment
A Homár nem egészen érti, mit vártak az emberek egy olyan hipermarketlánctól, amelyik a termelői árak alatt vásárolt cuccokból saját noname márkákkal felvértezett Lidlnek illetve a kínai piacoknak állít konkurenciát. A Velvet jól kioknyomozta, hogy szinte minden kizárólag saját márka. A Checkpoint Charlie meg kiszúrta, hogy kizárólag visszaválthatatlan üvegek, pet-palackok és dobozos sörök vannak, amik miatt környezetvédelmileg jelentősen seggberúgnák őket anyaországukban, Ausztriában. Egy német Aldikat járt kommentező, Haywood szerint viszont az igazi lehúzás az árnál figyelhető meg. Németországban ugyanis 50-100%-al olcsóbbak azok a termékek, amik itt ugyanannyiba kerülnek, mint bármelyik másik boltban:
1. Vannak magyar cuccok, pl. a pékáruk és a tejtermékek.
2. Egy csomó cucc ugyanaz, mint amit Németországban az Aldi Südben is vettem. Ennek inkább örülök. A raklapról árulás meg kint is ugyanígy van.
3. A visszaválthatóságra törvény kellene, ami a politikusok dolga.
4. Árérzékenység: milyen olcsó árak? Engem pont az zavar, hogy qrvára nem olcsók. Pont annyiba kerül minden, mint más itthoni áruházakban. Csak éppen Németo.-ban 50-100%-kal olcsóbbak ezek a cuccok. Pl:
tejcsoki: kint 35 cent, itt 140 Ft.
csokis keksz: kint 69 cent, itt 270 Ft.
almalé: kint 69 cent itt 300 Ft.
tej: kint 50 cent itt 190 Ft.

Ha ugyanaz a bolt ugyanazt a cuccot Németországban valamenyiért haszonnal el tudja adni, akkor itt miért tesz rá még 50-100% hasznot?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.05.20. 13:52:33

Annyiért adják, amennyiért akarják. Te döntöd el, hol vásárolsz.

elvi(s)kérdés 2008.05.20. 13:53:43

Ha ugyanaz a bolt ugyanazt a cuccot Németországban valamenyiért haszonnal el tudja adni, akkor itt miért tesz rá még 50-100% hasznot?

Mert Magyarországon árusít!

BiG_ 2008.05.20. 13:57:22

Én is vásárolnék szívesen 100%-kal olcsóbban, de azt sajnos már lopásnak hívják... :-)))

Üdv!

Syolos 2008.05.20. 13:57:59

"Csak éppen Németo.-ban 50-100%-kal olcsóbbak ezek a cuccok"
Vagyis rossz esetben féláron, jobb esetben ingyen kapod meg a cuccot? Azt hogyan? Bemész, és ingyen osztogatják a tusfürdőt, plazmatévét, csokis kekszet? Vagy nem értem, hogyan lehet 100%-kal olcsóbban adni valamit, hogy az ne ingyenes legyen... :)

Taurusz 2008.05.20. 13:58:15

"Mert Magyarországon árusít! "

Nem, kicsit járjuk körbe a problémát... A magas munkabérek miatt! Meg a magas ... emberek miatt!

elvi(s)kérdés 2008.05.20. 14:01:45

Én is vásárolnék szívesen 100%-kal olcsóbban, de azt sajnos már lopásnak hívják... :-)))

Nem lopás. Az a színesfém-kereskedelem.

labi 2008.05.20. 14:04:58

100% olcsóbb Németországban? Ott ingyen adják? :)
Már megint egy okos cikk... :)

amc 2008.05.20. 14:14:58

A Hoferben (osztrák aldi)is minden olcsóbb.
Ez vajon miért van, ott talán kisebbek a bérek, vagy mi??
Na meg az, hogy a www.billa.at oldalán 2 azaz kettő euro a kétliteres étolaj.
Itthon lassan egy lityi kerül ennyibe.

moslékország

punpa 2008.05.20. 14:39:31

A tesco ezekhez a szutykokhoz képest maga a kánaán.

jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2008.05.20. 14:57:07

Nana! Azért ne dícsérjük a tescot! Több önmérsékletet, emberek! Hát itt már mindent lehet!? Legközelebb már a BKV-t is fényezzük?

Primavera 2008.05.20. 15:10:18

Nem csak az Aldira jellemző.
Tény, h az élelmiszerek Németországban olcsóbbak. Az is tény, h a románok hozzánk járnak bevásárolni.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.05.20. 15:13:19

A békávé pl ingyen osztja a visszapillantókat.

keke80 2008.05.20. 15:16:43

Németországban élek, férj német állampolgár én meg mindjárt megszülöm elsö gyermekünket, szóval otthon vagyok. Aldi nevü bevásárlóhelyre nem járok, mert
1. Ha belegebecc sem kapsz meg mindent, amiért mentél, szóval tutira mehecc még a multihoz, ahol minden egyhelyen meglelsz.
2. Aldiig 10perccel többet autózok, mint a multihoz. Manapság, amikor 1,5€ = 1 liter benzin, nem hiszem, hogy az oly jó móka, mert utána amúgy is mehecc a multihoz.
3. Sok termékre nem igaz a ráírt szavatossági idö. Pölö a zsömle, amit reggelente a sütüben sücc készre garantáltan megpenészesedik az érintetlen gyári csomaglásban. Szerintem ez puszta pénzkidobás.

Szóval mi leszoktunk az Aldiról. vannak ugyan jó akcióik, pölö emberméretü hütö 300 ojróért, de én a heti nagybevásárlást garantáltan nem ott kezdem.

Egy másik - szerintem érdekes téma, hogy Magyarországon mennyi az átlag nettó bér, illetve milyenek az árak - rezsi, élelmiszer, egyebek- illetve milyen ugyanez a viszony Németországban. Nem mondom, hogy itt kánaán van, de nekem nem igazán éri meg Magyarországon bevásárolni, mert itt is, ott is ugyanolyan drága minden. Söt, anyuék szoktak nálunk vásárolni, mert az áru minösége között is óriási különbségek vannak!

További magyar hang 2008.05.20. 15:22:34

A magyarországon kapható Nesquick kakaópor ipari hulladék a németországban kaphatóhoz képest - ez tény.

asztrografológus 2008.05.20. 15:22:56

Aldi - már a nevétől is hányhatnékom támad.

Zorro2007 2008.05.20. 15:39:47

"Ha ugyanaz a bolt ugyanazt a cuccot Németországban valamenyiért haszonnal el tudja adni, akkor itt miért tesz rá még 50-100% hasznot?
"

Eppen azert, hogy Nemetorszagban olcsobban- kevesebb haszonnal- adhassa...lasd meg telefon/internet pl. t-mobil, arak nemetorszagban vagy ausztriaban vagy magyarorszagon...

Zorro2007 2008.05.20. 15:42:02

További magyar hang:

Amikor ugyanezt mondtam, hogy az ausztriaban kaphato aruk ugyanazzal a nevvel teljesen mas minoseguek mint otthon, leugattak (az ismerosok), hogy ez nem lehetseges...nezzetek meg van ugyanaz az aru, nemetul-franciaul-angolul-spanyolul stb. feliratozva es van magyarul-szlovakul-oroszul-romanul...valahogy ezek sokkal roszabb minoseguek...

Jimmy 2008.05.20. 15:43:01

Tudom a kérdésedre a választ, kedves postoló!!!

Mert, ha valamit el lehet itt adni 190 Ft-ért, nem fogja 50 c-ért árulni. Logikus!!! Nem???

Ez a piac.

Rocks 2008.05.20. 16:07:00

Ausztria anyaországa az Aldinak????
100%-kal olcsóbb áru?
ez a poszt több sebből is vérzik...

mellesleg elképzelem, hogy az író által oly nagyon vágyott qurva olcsó terméket miből is állíthatják elő...
én az "olcsó húsnak...." mondatkában inkább hiszek.

Zorro2007 2008.05.20. 16:09:42

Rocks:

Ki is irta, hogy "Ausztria anyaországa az Aldinak????"

Logikad az azert van:
Akkor szerinted egy nemet ceg nemetorsazgban olcson ad szart mig ugyanaz az aru itthon draga de jobb minosegu??Hol elsz ember???

csak Norrisz! 2008.05.20. 16:22:53

Al Di Meola-t viszont szeretem.

cyber panka 2008.05.20. 16:39:36

Soha de soha be nem mennék ebbe a szutyok boltba. ellenszenves parasztvakítós a szórólapjuk,a machinált Otto katalógusra emlékeztet. A rádiókban és Tv szpotokban hallható öregasszonyhang ahogy felkiált hogy Aldi tájékoztató, attól a belem kifordul. és a neve is ocsmány. egyszerűen annyira ellenszenves

Ras · http://futo.blog.hu 2008.05.20. 16:56:43

itt két hete nyílt, a Lidl mellett (Veszprém), elmentem körülnézni, hát maradok inkább a már bejáratott boltjaimnál. Messzebb van és semmi különbség se árban se minőségben (legalábbis ránézésre).

Akkormár inkább az eddigi jócsajokkal szemezek a pénztárnál :D

Tajparaszt 2008.05.20. 16:59:21

Beszélgettem egy kaposvári lánnyal. Csodálkozott rajta, ogy Pesten 85 Ft/kg volt a dinnye, náluk pedig 95 Ft/kg.
Mondom jó, de oda le is kellett vinni:)

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.05.20. 17:30:31

Aldiban még nem jártam, de a Lidl tényleg érdekes hely.

Olyan márkákat láttam ott, amilyeneket még sehol. Ott nem volt kétséges, hogy mindenhonnan összegereblyézték a legolcsóbb cuccokat, a minőség meg valószínűleg elhanyagolható szempont volt.

Mária 2008.05.20. 18:09:28

Tajparaszt:

Nem mondod, hogy a dinnye Budán meg Pesten terem és azért drágább Kaposváron, mert "oda le is kellett vinni"...

:)))

csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.05.20. 19:08:59

Nem kell németországba menni, már ausztriában is olcsóbban adják a cuccokat.

Rocks 2008.05.20. 19:35:50

zorrokám,
olvasd el figyelmesen még egyszer...
zseni

Rocks 2008.05.20. 19:41:58

részemről az aldi, lidl, tesco elmehet a sunyiba...ilyen helyen nem vásárolok...

Mertcsak 2008.05.20. 19:57:26

tajtparaszt!

Szerintem a cecei dinnyeföldek közelebb vannak Kaposvárhoz mint Pesthez.

Amúgy hetente legalább 1x előfordulok dajcslandba,néha vásárolok is ott,de eszembe nem jut aldilidlpenny stb borzalmakba betenni a lábam!

Tron65 2008.05.20. 20:24:46

Nemrégiben szüleimnél Budaörsön járva kezembekerült a katalógusuk.
Két dolgot szűrtem le belőle:
1: Állati messze vannak (a Metró mellett), a Tesco/Auchan páros 5-7 perc, az Aldi 15 lenne autóval.
2: Egyáltalán nem olcsók az árak (az akciókat hagyjuk figyelmen kívül)

ohh_vazze 2008.05.20. 20:32:03

En eveket nyomtam le Dojcslandiaban, igy az Aldiba is surun jartam. Helyi nyitasok masodnapjan vegigkostaltam a felhozatalt, de egyszeruen nem talaltam olyat, ami miatt erdemes lett volna bemenni. Egy cuccra buszke voltam: Turot felaron vettem: anyam szolt, hogy 2 napig tart meg a szavatossagija. Ez kb. annyira volt meglepo, mint Vad_Katinak az alapszex.... Nade felre. Tenyleg: Egyemistakent bejarogattunk szorgosan a diszkontokba: Real, Edeka, Aldi, Lidl, stb., orulet, hogy mennyi volt.... Oszinten megmondva: Aldiba azert jartunk, mert 3-4 alapelelmiszer sokkal olcsobb volt. Arerzekeny diakkent rajta tartottam a szemem a szorolapokon.
A helyzet azonban ugy tunik mas: oreg rokakent vegigjartam egy itthon megnyilott Aldit, es a kijovetelkor csak az jart az eszemben, hogy ezek akkorat buknak, mint az olajto...

HobbiFutó 2008.05.20. 20:40:55

vazzz...Tajparaszt, komolyan mondod, hogy szerinted Budapest a dinnyeelosztó központ? lol, vicces.
Nem vagyok rendszeres látogató dajcsban, most viszont kint voltam 2 hétig, s vendéglátómmal elmentünk bevásásrolni. Kb ugyanazt vette meg, amit én szoktam és átszámolva olyan 500 ftal fizetett kevesebbet, mint én szoktam itthon. Ha jól emléxem, egy "netto markt" nevű, aldilidlipenny klónban voltunk. És a noname termékek mellett ott voltak a megszkokott márkák is, mindenből.

Nanny Vik 2008.05.20. 21:06:32

Egyetértek. Itt, Angliában az Aldi nem valami nagy szám; persze hírdetik agyba-főbe hogy mennyire 'olcsó', de ez mindig nagyon gyanús - valszeg a minőségre már nem nagyon mennek.
Amúgy más szupermarketekben meg lehet figyelni a minőségbeni különbségeket (még a saját tesco márka, a 'tesco finest' is ok, nem úgy mint otthon). Sajnos úgy tűnik, Mo-ra a selejtet viszik..

Haywood 2008.05.20. 21:18:31

Basszus, beleírok egy ordas hülyeséget egy kommentbe, erre nem megjelenik a homáron? Természetesen 50-100%-kal drágább itthon, mint kint, nem pedig 100%-kal olcsóbb kint.

Secnir 2008.05.20. 21:28:15

most olvasom a címet:
Aldi kontra, kontra és kontra

ej, ej jackyll ez nem így van.
Aldi kontra, rekontra, szubkontra
kártyáztál-e valaha?

Nick-son 2008.05.20. 21:29:25

Anyósom is Ausztriába jár vásárolni már évek óta. A tésztától a csokoládén át a sörig bezárólag minden olcsóbb és jobb is.

Tamaravera 2008.05.20. 22:10:13

Valaki szóljon már nekik, hogy Magyarország egyes területein (Somogyi dombok)az aldi egy jó nagy segget jelent.

Pl. Mindjárt aldin rúglak= mindjárt fenéken billentelek.

The Good Boy 2008.05.21. 00:18:50

Az aldi most akarja eladni a lengyelországi bolthálózatát (talán a lidl veszi meg, vagy az osan, hogy kisboltjai szülessenek:), az volt a magyarázatuk az ostobáknak, hogy drágább, minőségi láncot csináltak ottés azért nem jött be. Ahogy látom, a drágaság itt is megvan (igaz én csak osztrák hofer-be, meg német aldiban jártam eddig), de hogy aldi=minőség??? Muhaha
Tölem mehetnek a lidlivel együtt vissza, ahonnan jöttek.

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.05.21. 07:22:51

miért kell minden faluba 3-4 hiperszupercsillagrombolómarketet csinálni? oszt csodálkoznak, hogy nincs vevő. Komolyan idehaza már a fele ország árulja ezt a sok szart, a másik fele meg újracimkézi.

zsizsik 2008.05.21. 07:56:03

kenyeret a pékségből,
húst a hentestől,
zöldséget a zöldségesből,és így még a kiskereskedők sem halnak ki...ha csak azt a pékárut tudnám venni ami a tescoban van(a többi helyre véletlenül sem megyek ugyhogy nem tudom mi a helyzet pékáru fronton..)nem ennék többet az tuti..bár mostanában a franchise-korát éljük,pékség van bőven..nálunk egymás mellett közvetlenül,van 3!csak más gyártó..vicces,de nyílván meegéri nekik...

IAMX · http://ampelmannchen.tumblr.com 2008.05.21. 15:06:30

Mindenki tudja, hogy az Aldi nem a nagy haszonkulcsokból él. Németországban átlagosan 0-1 %os haszonkulccsal dolgoznak. Abból élnek, hogy 60 napra fizetnek a beszállítónak, tehát ha te hetene 100 milláért szállítasz be nekik és már 8adszorra viszed nekik a százmilliós árut amikor először pénzt látsz belőle. Ez a pénz meg ugye náluk kamatozik. Tehát az Aldi nem más mint egy nagy pénzügyi vállalkozás.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.05.21. 20:16:26

zsizsik: hát most sikerült kisboltban 35 forintért zsemlét ill. 359-ért 2L kólát vennem.

Azt már nem is mondom, hogy a fél literes üdítő 239.

Aki meg nem jár Tescoba, Aldiba, Lidl-be ahelyett ki vásárol?:D

o_tee 2008.05.21. 20:54:51

Érdekes, hogy nálunk a Penny-ben milyen sok kiskereskedővel lehet találkozni... Aztán már nem is csodálkozunk a 359 Ft-os kólán. A hentesbolt is (ott dolgozótól tudom) a városszéli vágóhídon vásárol. A zöldségesnél meg hétfőn nem kapni friss árut, mert akkor van beszerzés (nem, nem a fóliasátorból...)

HeHe 2008.05.21. 22:48:13

100%-kal olcsóbb? Akkor az ingyen van, nem?

Zsoó 2008.05.22. 00:19:32

Angliában is van ez az Aldi, egyszer megnéztem, de a Lidl jobb:))
Egyébként sztem a lidl-ös sajtok közül vannak jók. Mondjuk Anglia nem a jó sajtok hazája (a cheddar elég gyenge), ahhoz képest a lidl-ben occsón van jó sajt.
Én meg itteni tescoban is szoktam vásárolni, mert ahogy itt előttem vki írta jobb a minősége. Van az alap teszkós cucc, light choices, Tesco finest, stb. többféle ár-és minőség kategória van.
Bár a nagy igazság az, bárhol vásárolsz, meg kell nézni nagyon hogy mit veszel:S Sajnos.
A lidl-ben egyszer lecsekkoltunk vmi terméknek az összetevőit, és pl angolul néhány összetevő volt csak ráírva (pl ízfokozó nem volt benne), németül már ott szerepelt az ízfokozó:D meg részletesen h mit tartalmaz a termék. Bár vhol hallottam h itt nem kötelező feltűntetni a teljes összetevő listát, mondjuk ez gáz lenne...

mocsika23 2008.05.23. 22:46:56

Jimmynek igaza van, mert mi potenciälis väsärlokban van hajlandosäg ennyit kifizetni egy termekert! Ha mär valami szokatlanul olcso, kakkor azt mär fosik az ember megvenni, mert ez mär gyanus!(bizalmatlansäg, mert sok mindent negativ szemmel lätunk)Valahol ezzel a mentalitässal meg is erdemeljük ezeket a magas ärakat! Azokat hasznäljäk ki akiket ki lehet! Elgondolkodtato!!!

Tesco4you (törölt) 2008.05.25. 06:16:08

Meg szerencse hogy itt is az aldinak van igaza es nem a vevonek mint ti, te.

Az 50-100%-ot ugy ertette a kedves iro hogy a vetalar 100%-al olcsobb tud lenni, te paraszt az azt jelenti hogy ami 200ft kint az nem 200 itthon, hanem 400.

Kotekedo barmok, hihetetlen hogy 3 hete nem voltam a homaron, de itt az emberek fele csak baszakodik es szorakozik a masikkal.

Hu de jo hogy nem vagyok otthon!
Ha honvagyam van es tele van a hocipom a kedves Angol "barataimmal" eleg csak meglatogatni a homar oldalat es megnezni milyen kedvesek is az emberek egymashoz. (altalaban eleg 1 honapra az adag)

Mintha nem tudna a parasztja hogy hogyan erti a 100%-ot, de erti es tudja, csak mondja a magaet, kotekszik, hogy nojon korom a pocsodre te f@sz!

Csak a gyengebbek kedveert FELARON VAN KINT EGY CSOMO CUCC!!!!!!
Angliaban is!!

Erted mar te pocs??!!
süti beállítások módosítása