Egészen elképesztő, orwelli figurák dolgozhatnak a Raiffeisen egyik fiókjában, ha hihetünk g. élménybeszámolójának. A bőrkabátos tartótisztek unatkozó alkalmazottak azzal szórakoznak, hogy halálra terrorizálják telefonon, smsben, újabban pedig családtagjai basztatásával, amióta nem tudja időben fizetni törlesztőrészleteit:
A bankom (ők hívják így magukat) miatt írok...Történt egyszer, közel három éve, hogy személyi kölcsönért folyamodtam a Raiffeisen bankhoz. A gyors, korrekt ügyintézés - még engem állandó szkeptikust is - meglepett. A konstrukcióval, és a feltételekkel is elégedett voltam. A hitel törlesztőrészletét havonta, hellyel-közzel, a megadott napon, befizetésekkel teljesítettem, egészen egy évvel ezelőttig amikor is munkahelyet váltottam, ami a fizetésem megérkezésének ütemét is megváltoztatta. A bank által meghatározott napon (minden hónap 22.-e) történő befizetés, ezátlal már részemről nem volt tartható, a bank kérésemre nem tudott változtatni a perióduson. Sebaj, egy életem egy halálom alapon gondoltam, hogy azt a cirka tíz napot a 23% os büntetőkamat ellenére valahogy kibekkelem... ekkor követtem el a legnagyobb hibámat:
23.-a és 2.-a között telefonok tucatjai érkeztek reggel 7 és este 20 óra között (a hétvége kivételével szerencsére). Ha éppen munkám miatt nem tudtam felvenni (szerintük elképzelhetetlen az ilyen) a telefonomat akkor smsekkel bombáztak: "Tisztelt X.Y.! Bankjából kerestem,a saját érdekében sürgős visszahívását várom az alábbi telefonszámon..." vagy "ügyének békés rendezése céljából sürgős visszahívását..."
Saját érdekemben amint tudtam felvettem a telefont, az ügyintéző hölgy/úr közölte hogy rögzíti a beszélgetést és már indult is a vallatás: "mi a nemfizetés oka?/tudja e hogy BAR listára kerülhet? stb stb"
Amikor válaszként a likviditási problémaimmal érveltem, pontosabban a fizetés ütemezésének problematikáját említettem, az operátor vitát lezárva ultimátumként közölte hogy ekkor és ekkorra mennyi pénzt szeretne befizetve látni a számlámon, majd elköszöntünk egymástól. Eltelt pár nap, megérkezett a fizetésem és már indultam is befizetni. A büntetőkammattal terhelt törlesztőrészletemet...
Amiért valójában írok:
EZ ÍGY MEGY EGY ÉVE!
23.-tól telefonos/sms-es zaklatás és fenyegetőzés, telefonos beszélgetés szóról-szóra való megismétlése (lsd fent), büntetőkamatos törlesztőrészlet befizetés 10-12 napos csúszással...
A biztosítékot nálam a bank és kedves alkalmazottai legutóbbi fondorlatos cselekedetei verték ki: (Biztos majd veregetik is egymás vállát a karácsonyi kardigános-nyakkendős céges bulin hogy mekkora agyak is ők, és mekkora balfékek az ügyfeleik)
Ha engem adott napon a huszadik telefonjukkal sem érnek el, és nem is hívom őket vissza, (dolgom van, nincs nálam mobil, már nagyon unom őket, vagy csak egyszerűen aznap le vannak ejtve magasról) támadásba lendülnek: telefonkönyből nyomozva feleségemnél érdeklődnek, legutóbb addíg mentek hogy a szüleimet zaklatják telefonon és hagynak náluk üzenetet: mekkora bajban van fiúk/férjük. Kérésemre, hogy ezt talán mégsem kellene, a válasz annyi, hogy ezt nem tiltja a törvény, egyébként is nem szégyenlem magam hogy felnőtt fejjel nem veszem fel a telefonom?
Ezt (a legutóbbi) beszélgetést már én is rögzítettem, bár ekkor már nem tudtam kordában tartani magam ,és elég durván megkértem a telefonos droid-urat hogy ne oktasson ki és ne vonjon felelősségre, illetve hogy szakadjanak le egyszer és mindenkorra a hozzátartozóim telefonszámáról. Kérésem válaszából ítélve már sokadszorra nem ért célba így bontottam a vonalat.
Most ott tartok hogy a maradék összeget kifizetem nekik, hogy egyszer és mindenkorra felejtsenek el... Természetesen tisztában vagyok azzal,hogy a hitelt én vettem fel, az adós én vagyok,én fizetek késedelmesen kvázi én tartozom 18E Ft -tal több napot a kelleténél, de úgí gondolom, hogy ez a magatartás a bank részéről nemhogy nem korrekt, de egyenesen szánalmas és gusztustalan.
Ezt tényleg megtehetik? Nem szól rájuk senki?
Az utolsó 100 komment: