Most jól megkapta a puhapöcsű Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, örvendetesen megalázta őket a Fővárosi Bíróság, illetve a Füstirtók Egyesülete, ami Félix Péter egykori HVG-s újságíró civil akciócsoportja. A sztori lényege, hogy a Füstirtók lelepleztek egy nagyszabású, és persze abszolúte illegális reklámkampányt, amit a British American Tobacco dohánygyár folytatott olyan áruházakban, mint a Kaiser's a SPAR, az Interspar és a Tesco. Hiába voltak világos bizonyítékok, hiába derült ki magának a dohánygyárnak egy brosúrájából is, hogy hatszázharmincnégy helyszínen, ezerhatszáz-harminc alkalommal sértettek törvényt, az ez esetben dohánygyárvédőnek tűnő NFH úgy tekintette, hogy egy darab helyszínen történt egy darab illegális reklámozás, és ezért összesen 200 ezer forint bírságot rótt ki.
A Füstirtók nem hagyták anyiban, pereltek és nyertek. Most az lett a vége, hogy a körmösben részesített NFK kénytelen volt az eredeti 1800-szorosára emelni a büntetés összegét, ami így 360 millió forint lett. Ebből 300-at fizethet a BAT, 30-at a Spar, a szervező HPS Kft. pedig szintén 30-at. Az akció maga annyi volt, hogy a pénztárak közelében átlátszó Pall Mall-pultokat állítottak fel, ahol azok, akik a boltban ilyen cigit vásároltak, különböző ajándékokat kaptak: bögrét, öngyújtót, ilyesmit. Az akció két szlogenje a "Ne maradj ki semmi jóból" és az "Egyik jó dolog után jön a másik" voltak.
Az utolsó 100 komment: