Én katolikus középiskolába jártam, így már azt is eredménynek könyvelem el, ha egy katolikus intézményben nem kötelező Cliff Richardot hallgatni, akire ismeretlen okból végtelenül gerjednek a katkók. A Névtelen Felháborodott Szülő nem ennyire megengedő, ő kiborult a Pázmány Péter egyetemen, amiért retorziókkal fenyegetik azokat a diákokat, akik nem hajlandók teljesen értelem nélkül rengeteg oldalt kinyomtatni. Sztori alant, de előbb hallgasson meg mindenki egy Cliff Richard számot és gyűlöljük együtt a férget!
1-es osztályzattal fenyegetik a PPKE-BTK pedagógia tanszékének azon diákjait, akik nem hajlandók kinyomtatni közel százoldalnyi anyagot - teljesen feleslegesen. Az egyik szeminárium oktatója ugyanis megköveteli, hogy a félév során, a diákok által előadott összes prezentáció ppt-jét a hallgatók kinyomtassák, majd leadják ellenőrzésre, hogy aztán otthon a fiók mélyén landoljon. A CD-n vagy pendrive-on beadott "portfóliókat" a tanárnő nem fogadja el, mert szerinte az nem időtálló adathordozó. Ugyanakkor a színesben printelt slide-okért külön dicséretben részesíti a papírt és tintát pazarló gyerekeket. Hogy tiszta legyen a képlet: 12 diák x 12 prezi kinyomtatva = 12 x cirka 120 oldal, ami összességében több, mint 1000 oldal teljesen értelmetlenül printelt anyag. Értelmetlenül, hiszen a diákok egyszer már meghallgatták, majd e-mailben is elküldték egymásnak a prezentációkat (többek között archiválás céljából).
Valóban elfogadható 2008-ban, hogy egy egyetemi tanár ellene menjen a környezettudatosság minden elvének?! Nem, még akkor sem, ha a fent részletezett probléma egy állítólagos "tanszéki döntés" következménye.
Üdvözlettel:
egy felháborodott szülő (aki nem szeretné veszélyeztetni gyermekének tanulmányait, ezért inkább anonim marad)
Emiceha 2008.12.03. 00:10:32
Miss Marple 2008.12.03. 00:21:55
Mr.Brooks 2008.12.03. 00:32:13
gravi_t 2008.12.03. 01:03:34
Lehet, neked nem tűnt fel, de nem a pénz a gondja a szülőnek...
a pynás 2008.12.03. 01:34:17
Megvagy hadnagy 2008.12.03. 01:44:43
"En is, es az en apukam feketeoves karates!"
Anyuka draga, tessek ratelefonalni a dekan bacsira, az mindig bejon!
Koronás Udvari Chinpoko Mester 2008.12.03. 01:56:35
MR.G. 2008.12.03. 02:09:27
Pázmány Péter Kaotikus Egyetem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.03. 03:06:31
Megdobbent 2008.12.03. 03:17:54
napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.12.03. 03:24:16
a tanárnőnek meg időtálló lófasz a seggébe...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.12.03. 06:01:14
kernelpanic 2008.12.03. 06:45:56
Muszaj papiron 2008ban, muhaha, szarjanak nyomtatot, lezert..
@nális coitus 2008.12.03. 06:55:34
Acmee 2008.12.03. 07:06:52
Nem ez a szomorú, hanem az, h minden egyetemen, fősulin hasonló megy!
Pl.: pécsi Műszaki Kar:
Géprajz: 2006/07-es tavaszi félévben törölték el a kötelezően pauszra rajzolt házi feladatot (csak a pausz részét, a házit attól még dipán, kézirajzként kell beadni). Kérdem én! Ki fog a mai világban kézzel rajzolni, mikor különböző szoftverekkel gyorsabb/egyszerűbb/hatékonyabb? A rajztechnika helyességét, hiányosságait nyomtatottan is fel lehet fedezni!
Skiccelni pedig már óvodában is megtanítanak!
Vízellátás:"Ha újra kinyomtatod, 4-es, így kézzel javítottra csak 3-ast tudok adni" by xxx tanár szó szerinti idézése. Ja, a házi kinyomtatása egy plotteresnél min. 4000Ft (rajzok, jegyzőkönyvek, stb.)! Legjobb, h digitális formában nem hajlandó megnézni a házit, esetleg csak úgy les bele, h ha beviszed elé a laptopot, osztályozásra mindenképp ki kell nyomtatni!
És még sorolhatnám! A legutolsó intézmény, ami követi a technikai fejlődést az ISKOLA, pedig ugye ott kellene oktatni a használatát!
É2I 2008.12.03. 07:22:25
Már nem azért kézzel illik megtanulni. Gondold csak végig és rájössz miért. De azt meg végképp nem értem, hogy először az a bajod, hogy kézi rajz kell, azután meg az hogy újra ki kell nyomtatnod, ha javítanod kell.
Az a 4000/rajz azért durva, az biztos.
A poszthoz meg annyit, hogy a tanárok évtizedek óta bizniszelnek az anyagaikkal, sajnos.
De mindenkinek van főnöke, nekik is, oda kellene fordulni. Mondjuk széllell szemben kockázatos.
Esetleg Juszt Laci, Retek klubb, miegymás.
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.12.03. 07:29:09
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.03. 07:34:48
Úgy hívták, hogy Marika.
Volt neki egy kisfia
Egyetemre járt biza.
A tanárnő azt mondta,
nyomtatni kell, ebadta.
Nyomtatott ő sok-sok oldalt
az új Lexmark nyomtatóval
Lett is közös bankszámlájuk
Bőcsész-hódos bankkártyájuk
Az óvónnő maffia
Mobilszámuk kiadta
Jött a bájos Invitel,
Szerződésünk fogadd el!
Annyit mondtak erre: FAHÉJ!
Imre hagyjad, ihajj-csuhéjj!
Dr. Kix 2008.12.03. 07:46:26
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.03. 07:56:39
2.: Oktató fasz, offlájn kultúrában szolicalizálódott csökevény.
3.: Ennél már csak az az egri számtechtanár volt jobb, aki közölte velem, hogy egy flopy SOHA sem romlik el. Meg különben is, ő a nemzetbiztoságnak is szakért számítástechnikailag. Innentől nem találkoztunk személyesen, csak a kollokviumon. A kocsmában több hasznos dolgot tanultam.
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.03. 07:57:39
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.03. 07:58:40
Gyula_80 2008.12.03. 07:59:34
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.12.03. 08:01:35
demizson bobby 2008.12.03. 08:15:59
Én is ott.....tudom miről beszélsz :)
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.12.03. 08:16:27
Zewa pzs-re, lexmarkkal.
Mondok durvábbat. A Nemzeti Kulturális Alap, on-line folyóirat pályázatának elszámolásához csatolni kell a weben megjelent anyagot printelve. Az on-line tartalmat nyomtatásban! Nóóóórmális?
Nyilván nincs számítógépük, vagy nem tudják bekapcsolni...
É2I 2008.12.03. 08:18:27
Ez jó lett, jobb mint az előző poszt fundamentuma. :)
thargoid 2008.12.03. 08:19:00
Tisztelt persze a kivételeknek (bár akik kivételek engem tanítottak a főiskolán-műszaki- azok már mind eljöttek onnan és elhelyezkedtek a versenyszférában, mert pénzből élnek ők is)...
Éljen Magyarország, 2008 :(
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.03. 08:21:53
illetve 4in1 vagy 8in1 oldalban nyomtatnak, aztán nagyítózzon a köcsög, antipécé pedagóus.
egyébként örüljenek a pázmányon hogy projektorral ki tudják vetíteni az anyagot, és nem kell írásvetítőfóliára is kinyomatni az anyagot, az lenne aztán az űberszopás (anyagilag legalábbis)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.12.03. 08:29:11
Chrom 2008.12.03. 08:30:14
Amúgy szily "humorát" nem értem, miért a katolikus a kulcsszó a mondanivalójában?
demizson bobby 2008.12.03. 08:31:47
Nem erre találták ki.
helianthus 2008.12.03. 08:32:36
3.: Ennél már csak az az egri számtechtanár volt jobb, aki közölte velem, hogy egy flopy SOHA sem romlik el.
Buckalakó, áruld el ki volt az a tanár, csak monogramot vagy vezetéknév első betű+keresztnév, nehogy NBH szinten lenyomozzanak! mert ottan én is megfordultam, és nagyon kíváncsi lennék.
Amúgy igaza volt, a floppy tényleg nem romlik el, az csak használhatatlanná válik!!!!. :)
Fontos
Gumidomino 2008.12.03. 08:35:08
viszont Cliff Richardnak van egy karácsonyi száma hát az persze nagyon nyálas de mégis tök jó. most nem tudom melyik az de biztos tudjátok.
a Nanga Parbat rabjai 2008.12.03. 08:37:50
S0und 2008.12.03. 08:39:16
demizson bobby 2008.12.03. 08:39:34
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.12.03. 08:39:57
A következő poszt az lesz, hogy a gyereknek 10 feladatot kellett megoldani, mert azt mondta az a csúnya tanár, pedig a hetediknél már értette? Meg persze egyértelműen keresztény egyházhoz kapcsolódó hír lesz.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 08:40:32
Más: nem hiszem, hogy ez katolikus (vagy csak vallási) ügy lenne: ez simán gyökérség. Különben is: a katolikusok között is lehetnek értelmes emberek, mint tudjuk, bár az tagadhatatlan, hogy az értelemnek kedvezőtlenek a létfeltételei egyházi közegben :-)
helianthus 2008.12.03. 08:41:51
Én nem tudom, elénekelnéd? :)
2008.12.03. 08:47:35
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 08:48:22
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 08:49:25
Hang Ember 2008.12.03. 08:50:00
tweety3 2008.12.03. 08:50:01
1. Ez minden egyetemen így van...
2. Egy felnőtt embernek miért szól bele az anyja?
3. Én is át estem ezen, és nem esett nehezemre...
4. Gondolom nem véletlen volt a kérés a tanártól...lehet, hogy a gyermek nem jár be órára, vagy ez a kötelező leadandó év végén?...
5. A katolikusnak és az egyetem egészén ehhez semmi köze, és szerintem örülhetne, -aki leszólta-, ha itt végezhetett volna, mert bekerülni könnyebb volt, de egyes szakokon nem leányálom az élet...
helianthus 2008.12.03. 08:51:41
És amilyen szerencsém van, egész nap ez fog a fejemben járni.
Akkor mostmár énekeljük együtt:
CHRISTMAS TIME, MISTLETOE AND WINE...
LÁLÁLÁLÁLÁLÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ..
csakazértse 2008.12.03. 08:52:00
A prezi az miaz?
Egyébként a "metált birod?"
Tony Almeida 2008.12.03. 08:52:11
A postolónak igaza van.
Nyomtatás, ha muszáj: 4 prezioldalt egy A4 oldalra, duplexben. Így még olvasható is marad. Az annyi mint 120/8=15 lap / diák, az már annyira nem gáz (de azért még szükségtelen).
helianthus 2008.12.03. 08:53:06
meg kell mutatni a t bának, hogy mi az a PDA, hátha megtetszik neki és beveszi a tematikába.
helianthus 2008.12.03. 08:55:10
Szerintem, ha a Tanárnő nyomtatva kéri, akkor nem éri be a 4 prezioldalt egy A4 oldalra, duplexben. Gondolom akkor annak már szépnek kell lenni, hogy akár bekötve ki is lehessen adni. Biztos meg van adva a margó-betűtípus-sortáv stb. is, hogy egységesen nézzenek ki.
hairybottler 2008.12.03. 08:55:50
kernelpanic 2008.12.03. 08:56:59
Ezert tart itt az orszag!
Komolyan, 21. szazadban, digitalis adathordozokon cseereberelt prezentaciokat kinyomtatni mert csak,
bruuahheeeiiuuaaaaaa..
kernel
panic
>>you need to restart yourself
demizson bobby 2008.12.03. 08:57:48
A tanár saját prezentációjáról van szó.
Ó ha egy építész nekiállna szabványt nyomtatni....
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 09:03:32
Másik véglet: az egyik (hanem a) legnagyobb, legtekintélyesebb stb. magyar bölcsészkaron pl. 100 éve maghaladott nyelvészetet oktatnak. Ja, és az nem katolikus...
hairybottler 2008.12.03. 09:06:02
szakértőbb 2008.12.03. 09:11:02
1. akar beirhatna, melyik tanarnorol van szo...
acmee: azer' ha nincs aram vagy gep a kozelben, remelem, kezzel is fol tudod dobni a vazlatot... Kulonben vicces lenne hozzaertonek nevezned magad.
>A legutolsó intézmény, ami követi a >technikai fejlődést az ISKOLA, pedig >ugye ott kellene oktatni a használatát!
igy van, de akkor miert reklamal mindenki az iskolak technikai fejlesztese eseten? (sulinet, digitalis tabla, stb.)
es egy masik kedves posztolonak:
>Pentium egyeseken oktatott minket,
nyilvan azon oktat, amit ele, vagy alatesznek. Es mi jot tanultatok, amihez a Dual Core kellett volna? remelem, nem szovegszerkesztesi alapismereteket :-)
egyebkent PPT-ket nyomtatva bekerni valoban ostobasag, de mibol gondoljatok, hogy gepen meg tudna nezni a tanitonenijuk? :-) egy szint folott
mar nem kell ertenie hozza, mert ugysem rugjak ki, o meg minek szegyellne magat emiatt, nemde? :-)))
demizson bobby 2008.12.03. 09:24:34
Kapcsold ki a write only-t.
A tanár saját prezentációja. :) feltételezem meg tudná nézni gépen, amúgy nem értem minek nézné?!
Amit acmee-nak írsz az nem ok,mert szerkesztett rajzról beszél. A párhuzamosok húzásának és elipszis szerkesztésének semmi hatását nem látom a szabadkézi rajzkézségre.
Egyébként meg azért van ez,mert a tanár nem ért az autocad-hez,nem haladt a technológiai fejlődéssel, ui. nem volt rákényszerítve. Ezért van az,hogy a magyar mérnökember (is) óriási hendikeppel indul a munkaerőpiacon, mert haszontalan dolgokra fecsérli az idejét, energiáját, pénzét.
Rainbow_ 2008.12.03. 09:27:21
sorokinV 2008.12.03. 09:32:35
Ha meg nem akarod, akkor nyomtasd ki azt a szaros 120 oldalt! Elindulsz a kocsma felé, de megállsz a kapunál nyomtatni - ennyi.
Mindegyik oktatónak vannak faszságai. Nekem anno' egypéldányos, hagyományos olvasói hozzáféréssel megközelíthetetlen könyvekből kellett tanulnom... :)
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.03. 09:33:09
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 09:37:56
Bamba Barack 2008.12.03. 09:39:45
tweety3 2008.12.03. 09:44:35
Hát ahogy látom nem ártana egy kis katolikus nevelés neked sem, talán még az inetlligenciád is fejlődne: BTK -ról folyik a levelezés, és a nem a jogról....
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.12.03. 09:46:27
2) miért lenne értelmetlen, hisz mi van, akkor, ha pont kipurcan a számítógép? Előveszi a papírokat, és folytatja tovább a tanulást.
3) persze ritka nagy balfasz a tanár, és a környezet kímélése sincsen benne az agyában, de attól még nem hal bele, ha kinyomtatja a gyerek az oldalakat, vagy igen?
4) nem ehhez tartozik, de könyörgöm egy egyetemistának az anyukája írkál a homárra? Esetleg közös számla? Pázmány Péteres bankkártya?
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 09:49:04
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 09:50:08
Pepin bácsi 2008.12.03. 09:56:49
Olgicsq 2008.12.03. 10:04:55
szanalmas hulyeseg...
PR32 (törölt) 2008.12.03. 10:05:18
balintus · http://napoleon.blog.hu 2008.12.03. 10:08:52
Gumidomino 2008.12.03. 10:14:17
hát a katonai felsőoktatásban nálunk tényleg volt olyan tanárnő aki seperc alatt munkakészre összedugta a laptopját a projektort meg mittomén még tán a hajszárítót is még az óra előtt és volt olyan tanár is aki az írásvetítőnél először gondnoki majd tanulói segítséget kért és aztán fékezhetetlen dühvel vetette bele magát a maradék egy órában hogy leadja a kétórai anyagot. szóval ez ilyen.
szerintem nem a felszereléstől hanem a tanártól függ.
köpőcsésze 2008.12.03. 10:14:39
Santesor 2008.12.03. 10:16:23
nolf 2008.12.03. 10:19:38
zladko 2008.12.03. 10:21:16
helianthus 2008.12.03. 10:23:31
lebuktál Te nem olvasol Homárt!
Hát ezért:
homar.blog.hu/2008/11/25/egy_hodot_is_meghagnanak_a_sikerert_a_gerillamarketingesek
Mi itten csak Lexmarkkal nyomtatunk és hódot eszünk.
elwood 2008.12.03. 10:24:17
Trackback 2008.12.03. 10:26:17
Pedig egy jól megszerkesztett word-dokumentum 15 oldalán elfért volna a 120 oldal...
Agyrém az egész, és ez nem nyomtatómárka kérdése...
krakkói vonat 2008.12.03. 10:27:31
helianthus 2008.12.03. 10:28:26
helianthus 2008.12.03. 10:29:36
HÉV-es 2008.12.03. 10:32:59
Akár meddig érdemes elmenni az ügyben. Le kell már törni mindenhol a felesleges, értelmetlen papírfelhasználást.
desagittis 2008.12.03. 10:34:22
Tisztelet a kivetelnek, akik mindezek ellenere nemzetkozi szintu teljesitmenyt hoznak ki magukbol. Le a kalappal. Tenyleg.
Es bocsi, hogy nincs ekezet. Kulfoldi egyetemen ulok. De vegigcsinaltam harmat Magyarorszagon, es NEM VOLT JO. A kave jo, de tobbi...
W Joe 2008.12.03. 10:34:47
Clif Richards fogadja őszinte kongratulációimat, de valaki törölje a youtube-ról és az emlékezetemből!!
mr gumby 2008.12.03. 10:36:26
É2I 2008.12.03. 10:36:31
"Sokaknak nem tűnt fel: prezentációról van szó. Abban animációk is lehetnek."
Túl sokat nézel ki az ilyen tanárból. Még hogy beágyaz bármit is az ágyán kívül.
Jó, ha be tudja pötyögni a dumát bele, aztán meg kékre festi a hátteret és slussz. FONTOS.
Bár most így utánna gondolva, ha belerakna egy félórás avi-t és az nyomtattatná ki képkockánként, na akkor külön papírgyárat meg tonertöltő üzemet nyithatna ;)
Gumidomino 2008.12.03. 10:37:12
számodra csak a született arisztokrácia hatalma elképzelhető? a Galaxis Elnöke mélyről küzdötte fel magát.
(off: posta)
desagittis 2008.12.03. 10:37:37
Es igenis gonosz dolog kipusztitani az erdoket. Foleg foloslegesen.
2008.12.03. 10:37:53
Jóóó volt, bár a ráckevei strand és ede kimaradt belőle.
intuser 2008.12.03. 10:38:30
Lord_Cica (törölt) 2008.12.03. 10:39:56
a tanárnő meg dugjon fel egy feszületet
Egyébként nálunk is megy ez a kinyomtatás mánia. Eddig 2 beadandót adtam le, még fogok 3-at. összesen úgy 200 oldal lesz.
HÉV-es 2008.12.03. 10:41:22
sáklit (törölt) 2008.12.03. 10:42:30
2, nyomorult diák. egyetemista létére anyucinak panaszkodik
3, mi köze a katolikusoknak egy vaskalapos tanárhoz és egy hülyenyomi anya+gyerekéhez???
desagittis 2008.12.03. 10:44:53
elwood 2008.12.03. 10:47:56
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.03. 10:47:59
Gratulálok a mentalitásnak :D
R.Emil (törölt) 2008.12.03. 10:48:07
+1
bár kevés tanárt ismerek aki elismeri, hogy nem mindig áll a helyzet magaslatán, talán az is lehet a háttérben, hogy ha fogy a papir, a tinta, az áram, kopnak khm... az alkatrészek, akkor az közvetve talán jobban "pörgeti" a gazdaság eme szegmensét, ami jelen gazdasági helyzetben ugye nagyon fontos, mert ha nem kell nyomtatni, akkor a papiriparban is kirughatnak x embert, és a számtekben meg talán 2 megtarthatja az állását...:)
valojában nagyon szomoru.
dzso bacsi 2008.12.03. 10:50:41
zsedro 2008.12.03. 10:56:05
turorudi · http://check.blog.hu 2008.12.03. 10:57:48
Ahogy látjuk, egy kis szemináriumi valamiből is 1000 oldalnyi anyag születik.
Nem elvárható a tanártól, hogy monitoron olvasgassa végig az 1000 oldalt!
Vagy ti már olvastatok akár mondjuk egy könyvet is monitoron?
SnowFighter 2008.12.03. 10:59:31
HÉV-es 2008.12.03. 11:00:20
desagittis: szívesen! Én ezt komolyan is gondolom. A munkahelyemen sem nyomtatok semmit, csak ha nagyon nem tudom elkerülni. Szerencsére sok parterünk is figyel erre, és elektronikus küldés megy.
HÉV-es 2008.12.03. 11:02:45
petyo 2008.12.03. 11:03:17
gonnaburninflames 2008.12.03. 11:07:54
A St Morik pincernoje szolgaljon ki te antimagyar! :)
HÉV-es 2008.12.03. 11:12:00
HÉV-es 2008.12.03. 11:17:09
Manyizga (törölt) 2008.12.03. 11:18:05
(méretmegjelölést nem adott meg a tanerő...)
elwood 2008.12.03. 11:20:21
Én régen úgy hallottam, hogy szinte minden szó jövevényszó és onnan nyelven jött amilyen néptől megismertük. A tégla, mángorló, autó, telefon, ... gondolom mind ilyen, majd egy bölcsész segít. Ezek inkább gazdagítják a nyelvet.
Amikor láttam egyszer "cursor"-t "helyőr"-nek nevezni két napig röhögtem.
09szepi06 2008.12.03. 11:21:33
avogadro00 2008.12.03. 11:21:43
Trackback 2008.12.03. 11:23:54
Vagy a közgazdász-menedzser kiképző Corvinuson is oktatnak trinitológiát meg megváltástant?
De most komolyan, nem agyrém ez...?
Krisztus azt mondja, hogy "mondj le erről a világról", meg hogy "tagadd meg a családod, feleséged", sőt, "önnön lelked is", és "így kövess engem", erre pl. "információs technológiát" oktatnak egy katolikus egyetemen.
Szerintem ez egyszerűen nem katolikus egyetem. Ahogy az orvosin sem oktatnak színjátszást, vagy a filmművészetin perforált angina pectoris varrást, lézerrel.
HÉV-es 2008.12.03. 11:26:16
V. 2008.12.03. 11:28:24
Gerry. 2008.12.03. 11:31:34
(Mondjuk soha nem fogom megérteni, hogy az MTA Dokora cím bírtokosait (a 90.-es években mázlival egyetemi tanárnak kinevezett habilitált kandidátusokat ne) miért nem lehet Egytemi Professzornak hívni hivatalosan is. Így elkerülhető lenne az állandó kavar a sajtóban és a köztudatban, hogy aki egyetemi oktató, az = egyetemi tanár, holott nagyonnem.
Az eset mindensetre röhelyes, de ez legyen a legkisebb gondjuk szerintem; kőkorszakból ittragadt tantónéni.
raly 2008.12.03. 11:32:27
Egyébként nem értem ahomárt: "Sztori alant, de előbb hallgasson meg mindenki egy Cliff Richard számot és gyűlöljük együtt a férget!"
...mivan, milyen férget??! nem valami környezetvédelmi posztról van szó?
rozzantkéjenc · http://masszazs.blog.hu 2008.12.03. 11:35:51
A rektori hivatala tele van a polgárkormány miniszterelnöki hivatalában megbukott középkáderekkel.
jamroll 2008.12.03. 11:38:24
"Valóban elfogadható 2008-ban, hogy egy egyetemi tanár ellene menjen a környezettudatosság minden elvének?!"
Tegyuk felre a toketlen diakot, a mindenbe beleszolo anyukat es a katolikus intezmenyrendszert. Nem errol van szo ebben a posztban.
SnowFighter 2008.12.03. 11:45:26
A print szó betörése és a nyomtatás szó kiszorulása szerintem szegényebbé tenné a nyelvet, nem gazdagabbá.
Montezuma 2008.12.03. 11:53:53
Szerintem eleg gaz. hogy a tortenetrol mindenkinek az jut az eszebe, hogy milyen hulye az a gyerek, meg 'mas is kibirta'."
Abszolút igazad van!
Itt sok gyökér csak azért írkál, hogy fikázhassa a cikkírót.
bigél 2008.12.03. 11:58:55
MTA doktora sem feltétlenül egyetemi tanár, attól, hogy valaki megszerzi ezt a tudományos címet, még nem nevezik ki automatikusan egyetemi tanárnak. az még sok minden mástól is függ, oktatási és oktatásszervezési tevékenység, bizonyos létszámkorlátok is lehetnek (ha pl. már túl sok a professzor egy adott tanszéken, intézetben, az újabb professzor kinevezése várathat magára egy ideig).
emellett nemcsak egyetemi munkakörökben, hanem pl. kutatóintézetekben is dolgoznak MTA doktorai, akik már a munkahelyük jellegénél fogva sem lehetnének automatikusan egyetemi tanárok.
canio 2008.12.03. 12:02:30
Kis ember 2008.12.03. 12:17:41
(Engem is hívtak anno az ELTE-re, de beintettem nekik)
desagittis minden szavával egyetértek.
Gabesz111 2008.12.03. 12:24:48
Gabesz111 2008.12.03. 12:29:32
Petrusk@ 2008.12.03. 12:29:43
papucsbojt 2008.12.03. 12:32:58
OFF
ruhellem azokat a kommenteket, hogy ha engem szivattak a felsooktoatasban, akkor csak szivassanak masokat is batran, nehogy mar nekik jobb legyen. ez az emberek, minek nekunk a fejlodes.
ON
aTs 2008.12.03. 12:34:59
ma amikor már crt monitort x éve nem gyártanak, nem fog kifolyni szegény szerencsétlen tanerő szeme, ha monitorról olvas (már nem gyártanak crt monitorokat, mondom megint).
Egyébként engem meg az zavar, ha töri a kedvenc hómunkásom kezét a kemény nyelű falapát. Most mi lesz? :D
Gerry. 2008.12.03. 12:37:16
Kutatóintézetekben pedig csekély kivételtől eltekintve nemigen tanítanak; viszont ott is ugyan ezek az előmeneteli feltételek teljesülnek, csak ot tudományos tanácsadóvá nevezik ki ugye az embert. De az ilyenek a legritkább esetben nyomtattatnak ki 100 oldalakat szép színesben, tök fölöslegesen:o)
Petrusk@ 2008.12.03. 12:44:03
Nekem bizony kifolyik a szemem napi 6-8 óra monitorkukkolástól, jaa, és pont arról van szó, hogy nem töri a kezét a falapát mert merem remélni, hogy azért nyomtattatja ki, mert el is olvassa és ír hozzá vmi széljegyzetet...nem tudom ez a Pázmányon hogy működik, de mi pl. szétjegyzetelve kapjuk vissza a kinyomtatott beadandóinkat...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.03. 12:50:23
1. 1-es osztályzattal fenyegetik a PPKE-BTK pedagógia tanszékének azon diákjait(...)
2. "Az egyik szeminárium oktatója ugyanis megköveteli, hogy a félév során, a diákok által előadott összes prezentáció ppt-jét a hallgatók kinyomtassák, majd leadják ellenőrzésre, hogy aztán otthon a fiók mélyén landoljon."
3. "egy felháborodott szülő (aki nem szeretné veszélyeztetni gyermekének tanulmányait, ezért inkább anonim marad)"
Megalapozatlan következtetések:
- Az egyetemista "gyerek"(!) kóros anyafüggésében tanulás helyett panaszkodik, az anyuci meg fél, hogy ha félévismétlésre bukik, akkor "az a mocsok apja" nem fog tovább gyerektartást fizetni.
- Sem a panaszosnak, sem a hozzászólók többségének nem szállt még el elektronikus adathordozója. Majd el fog. Lyukszalag vagy lyukkártya írója/olvasója meg senkinek nincs.
- Vannak, akik olyan primitívek, hogy szerintük csak ateista vallásúak iskoláin oktathatnak tudományokat. Ilyen alapon az istentelen egyetemeken csak pégét, tudszocot, mumót, emelfilót lehetne csak oktatni.
aTs 2008.12.03. 12:51:11
Hát lehet le kéne cserélned a monitorodat, ...
1, Egyébként személyes tapasztalat, hogy a PPKE-n nem kapod vissza a beadandót, legalábbis nekem nem adták vissza. Egyet se. Tény, nem BTK -ra jártam. Oda nem is mennék.
2, Egy EGYETEMEN a tanerő ne akarja nekem bemesélni, hogy a papír időtálló
adathordozó, ilyen erővel a papirusz is az, meg a deszka is csak arra rovásírással kell felvésni a jeleket.
3, Egy "tanerő"-nek nem feladata a ppírszemét gyűjtése, tudomásom szerint.
4, Egy tanerő, szted egy évfolyamon beérkező x diák szor 1000 oldalt elolvas, szélbejegyez, akkor is kifolyik a szeme, akkor most hogy is van ez?
dr.pupak30 2008.12.03. 12:58:53
milyen lehet a többi főiskola?
aTs 2008.12.03. 13:00:14
Amit akartam mondani:
Ha egy tanerő bekéri a beadandót papír formájában is, akkor miért jobb elolvasni azt a rengeteg papírt, mint egy *.docx kiterjesztésű csatolt állományt? Hogy szeme fájni fog mindkét esetben az biztos, ha még széljegyezget is, akkor lehet a keze is fájni fog, de nem látom MIÉRT JOBB A PAPÍR?
aTs 2008.12.03. 13:01:18
Pontosan olyanok mint minden más: csendben rohadnak szét
wtchp 2008.12.03. 13:02:22
és ha már itt tartunk, van aki az egész internetet kinyomtatná:
index.hu/tech/net/ipop1016/
aTs 2008.12.03. 13:04:00
És milyen igaza lenne így az internet megmaradna az utókornak is.
hoel 2008.12.03. 13:04:14
Montezuma 2008.12.03. 13:04:25
"- Sem a panaszosnak, sem a hozzászólók többségének nem szállt még el elektronikus adathordozója. Majd el fog. Lyukszalag vagy lyukkártya írója/olvasója meg senkinek nincs. "
Akkor ne is használjon senki számítógépet mert elszállhat az adathordozó?
birdlady 2008.12.03. 13:04:41
2. - Print -> Handouts -> x pages per sheet
- Print in grayscale / pure black and white
- Ezen kívül javaslom a kétoldalas nyomtatást, máris feleannyi papír.
marvin 2008.12.03. 13:08:10
Az MTA tagja (lehet levelező-, vagy rendes tag) "csupán" egy tagság. Az MTA doktora (nagydoktor, akadémiai doktor elnevezések) egy tudományos fokozat, amit az MTA adományoz. Ezek mind függetlenek az egyetemektől.
Az "egyetemi tanár" (őket szokás professzoroknak hívni) egy egyetemi rang. Régen ehhez kandidátusi tudomáényos fokozat volt szükséges illetve az MTA előtt tett habilitáció. Hogy egy egyetemnek hány tanársegédje, adjunktusa, docense, egyetemi tanára van azt egy kvotarendszer dönti el. A kandidátus kb. 10 éve megszűnt. "Helyette" van a PhD tudományos fokozat, amit az egyetem ad. Ha valaki utána ottmarad az egyetemen, akkor kap(hat) egyetemi címet (adjunktus, docens, egyetemi tanár sorrendben) de ennek is vannak feltételei. Leginkább oktatói és tudományos eredmények kellenek.
Mivel az akadémiai doktori címet is az MTA bizottsága előtt kell szerezni és a habilitációt is előttük kell megvédeni, van olyan, hogy egy dovenst aki MTA doktor már, habilitáció nélkül nevezzenek ki egyetemi tanárrá.
Na de ezek már faramuci dolgok és szerintem intézmények válogatja hogy is mennek valójában.
Ja és így születnek a hangzatos nevekhez kapcsolt címek:
Dr. XY
Tanszékvezető Egyetemi Tanár
A Z Tudományok Doktora
Az MTA Rendes Tagja
vagy
XY PhD
Hab. Egyetemi Docens
jog-ász 2008.12.03. 13:09:46
aTs 2008.12.03. 13:12:32
Hál istennek ilyen fontos dolgokat tanítanak az egyetemeken :D
Té, mint Tamás 2008.12.03. 13:14:42
"ma amikor már crt monitort x éve nem gyártanak, nem fog kifolyni szegény szerencsétlen tanerő szeme, ha monitorról olvas (már nem gyártanak crt monitorokat, mondom megint)."
Annak ellenére, hogy kétszer mondtad, ugye tudod, hogy jó nagy baromság? Még hogy nem gyártanak CRT monitort... Persze...
Petrusk@ 2008.12.03. 13:14:59
1. A monitorom f@sza. Pont. A szemem nem az(de nagyon szép :D).
2. Az, hogy nem kaptátok vissza, az egyetemet minősíti. Így jártatok :D
3. Mivel nem BTK-ra jártál,
valószínűleg nem is érdekel az írott szöveg elsőbbségébe a többivel szemben.
4. Szemkifolyás-ügyben nem tudna egy tanár is nyilatkozni? Csak hogy eldöntsük a vitát...
Egyébként meg milyen gáz már, hogy az anyuka felír az indexre...
aTs 2008.12.03. 13:17:30
Megkövetlek, akkor gondolom tudsz mondani konkrét helyet ahol gyártanak, rajta.
aTs 2008.12.03. 13:26:17
1, A szemedet nem bántom, valószínűleg ez egyénfüggő, de 6-7 éve ülök átlga napi 6 órát gép előtt és nekem ez nem okoz gondot. Mivel T mint Tamás kolléga cáfolta a crt monitorról alkotott meglátásaimat, ezért azt már nem is hozom fel, hogy ennek egy részét crt monitor előtt töltöttem és még mindig nem rossz a szememnek.
2, A PPKE -re jártam, és ezt akkor vehetem annak, hogy tényleg felesleges papírt beadni ha én csak egy input vagyok? :D
3, Mivel nem BTK-ra jártam ezért az írott szöveget sokminden miatt nem tartom fontosnak pl. rohadtul gazdaságtalan, ha jól tudom.
4, hm, nagyon fennakadtál ezen a tanári dolgon, a tanár az vmi különleges élőlény?
Egyébként azt, hogy mi gáz és mi nem, az elég szubjektív ...
Molitorisz 2008.12.03. 13:29:44
És nem, nem kell minden nap misére járni, sőt még vallásosnak sem kell lenni, ez szabadon választott. Bárki járhat oda, akit felvettek, és aki nem bukik ki.
Viszont a pedagógia tanszéket ki kéne lőni az űrbe. Oda még a dékán sem teszi be a lábát, oly nagy sötétség uralkodik
aTs 2008.12.03. 13:34:17
Érdekes nekem mint PPKE - TTK hallgatónak kötelező tantárgyam volt a katolikus vallás és szépségei, félreértések elkerülése végett, tényleg nem szigorú előfeltétel a kerszténység meg a vashit, de azért nem bánják az egyetemen ha hithű katolikus vagy és ezt hangoztatod ahol lehet.
És ez nekem nem volt szimpatikus, most sem az. De én mentem oda, magamra vessek. :D
KukacAV 2008.12.03. 13:42:49
Petrusk@ 2008.12.03. 13:43:19
Jó, hát akkor...
1. Valóban az, ne is bántsd. A női szem egyébként is érzékenyebb (tényleg).
2. Hát ha csak inputnak érezted magad az egyetemen akkor nagyon sajnállak :D
3. Nem akadtam fenn a tanár dolgon, csak én nem vagyok az, gondoltam keresek egy félig kifolyt szemű tanárt aki majd eldönti a dolgot...
4. Szerinted nem gáz, hogy anyuka így akciózott? Ennyi erővel a Joshi Bharatba is beülhetett volna...ja, és ez tuti jót tesz az alma maternak :D
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 13:45:30
NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2008.12.03. 13:46:00
Epidemia 2008.12.03. 13:48:04
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.03. 13:49:27
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 13:53:42
dr.pupak30 2008.12.03. 13:55:16
turorudi · http://check.blog.hu 2008.12.03. 13:59:09
te korrektor vagy, de egy dolgozat javítása nem korrektúra. Mondjuk egy 40 éve oktató tanár nem fog átszokni a képernyős nézegetésre.
Ha mondjuk a Pécsi Egyetem megalakításától, 1367-től jó volt kb. mostanáig papíron beadni dolgozatokat, most miért nem jó?
A környezettudatosságra ne hivatkozzatok, mert a gépen olvasgatni ezer oldalakat is legalább annyira környzetszennyező, mint papírra nyomtatni. Ugye mennek az erőművek
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 14:02:14
De ennel bonyolultabb az ügy. A lényeg, hogy a nyelvnek attól nem lesz baja, ha belekerül egy új szó, és a pintelés meg magyar szó, mivel két olyan elemet is tartalmaz ('-el' igeképző és '-és' főnévképző), ami más nyelvben nem jelent szart se.
Na: ha valakinek ennyi fogalma sincsen, amikor a printelés szót fikázza, inkább fogja be a száját. Ne égesse magát. Bár nekem mindegy.
aTs 2008.12.03. 14:03:23
1, Ehhez nem tudok mit mondani nincsenek női szemeim.
2, Hát így múlik el a világ dicsősége...
3, Jóanyám az volt, pár évig, aztán rájött, hogy az nem jó, és inkább elment dolgozni, pénzért.
4, Már miért lenne gáz? alma mater? :D
Dr Kangörény 2008.12.03. 14:04:22
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.03. 14:07:38
Es a problema nem a hallgatoke, hat ok vegulkis nyilvan tenyleg leszarjak. Jo buknak 1-2e Ft-ot, majd tuntetgentek kicsit magasabb tamogatasert. De az ilyen ostoba es felelotlen hozzaallas a tarsadalomnak rossz. Mert nyilvan nem egy ilyen ember van. Ha kipellengerezik, akkor talan a tobbi felhulye magatol kapcsol. Hat ha meg nem is erti, hogy mi ezzel a baj, de legalabb ckinek tartja. Persze igy nem fogja, hiszen szepen latszik a reakciokbol, hogy eleg sokan elfogadjak. Mit szamit 1500 oldal? Eloadasonkent. Felevente. Taronkent. Meg mashol nyilvan meg csak hasonlo sincs. Nem nyomtatnak e-maileket meg weboldalakat egyszeri olvasasra.
Petrusk@ 2008.12.03. 14:07:49
Az utolsó mondatodra nem tudok mit mondani,megadom magam:DDD
www.youtube.com/watch?v=zQMG2ubmu4E
szakértőbb 2008.12.03. 14:08:07
>a diákok által előadott összes >prezentáció ppt-jét a hallgatók >kinyomtassák
a diakok prezentacioirol van szo, nem a tanar prezijerol -> ertelmezz, ne csak read-only:-)), Okoska!
az acme-nak irt meg ugyi azt jelenti, hogy a CAD progi nem azert van, hogy megrajzolja helyetted, hanem esetleg gyorsabban megcsinalja, amit egyebkent kezzel is megcsinalsz, csak az gyorsabb es szebb. Lehet, hogy te osztani meg szorozni se tudsz, mert minek, ugyis ott van a szamologeped? ez nem egy nyero hozzaallas.
Szoval masrol beszeltunk.
Handicappel meg azert indulsz, mert arra varsz, hogy csuzlival a szadba lojek, ahelyett, hogy ha mas nem tanitja meg, azert megprobalhatod magad is megtanulni...
Ui: egy percig sem vitatom, hogy milyen szintu oktatas van egyes helyeken, meg kevesbe, milyen oktatok.
A hallgatokrol meg aztan mar vegkepp nem beszelnek... :-)))
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 14:10:33
A Pécsi Egyetemen (ami nem azonos semmilyen értelemben az 1367-tel alapítottal!) nem hiszem, hogy 1367-ben papíron adtak volna be bármit is, mivel azt Kínában találták fel, és Marco Polo is csak 1295-ben jött haza onnan. De, persze, lehet.
Viszont ízlelgetem kicsit a gondolkodásmódodat: "ha 1367-ben jó volt máglyán elégetni a boszorkányokat, felkoncolni a szomszéd földesurat stb. akkor..." Fejlődik a világ, hogy rohadjon meg.
A környezetszennyezéssel kapcsolatos felvetéshez nem értek, valaki?
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.03. 14:12:33
> egyébként, mert nyomdagéppel,
Ha az egyebkent igen gazdag angol nyelvben lehet ugyanazt a szot hasznalni a nyomdaban es az otthon torteno nyomtatasra, akkor a magyarban is elmegy. A to print igenek semmi hozzaadott informacio tartalma nincs (angolul). A szovegkornyezetbol remekul lehet tudni, hogy mirol van szo.
ultramarin · http://animaciosfilm.hu/ 2008.12.03. 14:12:34
dr.pupak30 2008.12.03. 14:16:04
fizesse ki ő a tanári fizetéséből.
megnézném mit szólna. idióták
Té, mint Tamás 2008.12.03. 14:18:14
"Megkövetlek, akkor gondolom tudsz mondani konkrét helyet ahol gyártanak, rajta."
Csak egy példa:
www.lge.com/products/category/list/computer%20products_monitor_crt%20monitor.jhtml
De még nagyon sok - főleg kevésbé neves - gyártó termékkínálatában szerepelnek CRT monitorok.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 14:20:46
Tony Almeida 2008.12.03. 14:22:00
> Egyébként én 4 diát tettem egy A4-es lapra, úgy is simán elfogadta.
Tárááá...ugyanezt mondottam korábban én is. Ez + duplex nyomtatás = 1/8-ad papírmennyiség, 1/4 nyomtatási költség.
OK, ezt leszámítva is f*szság a nyomtatás, hol élünk, meg melyik évszázadban...a Kandón pl. kizárólag elektronyosan fogadtak el (kivéve szakdoli) bármit is. Környezettudatosság rulez.
Robinhód 2008.12.03. 14:43:10
raly 2008.12.03. 14:49:57
yggdrasil 2008.12.03. 14:53:59
És igenis LEHET gépen olvasni! Nekem miért sikerült már egy csomó könyvet elolvasnom? Meg hónapokig a gépemen lévő cuccot tanultam az állam (záró)vizsgákra reggeltől estig. Érdekes, még nem folyt ki a szemem... De egy egyetemi oktató keres annyit, hogy teljen belőle reflexbevonatos szemüvegre (ha alapból nincs neki).
Amúgy egyetemi oktató NEM= egyetemi tanár! (PhD-hallgató, tanársegéd, adjunktus, docens, egyetemi tanár, professor emeritus/emerita, óraadó, tud. főmunkatárs: ezek mind egyetemi oktatók. Bocs ha valamit kihagytam.)
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 14:54:06
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 14:56:28
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.03. 15:03:46
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.03. 15:08:24
theneverlate_Wizard 2008.12.03. 15:19:06
ha meg valaki meg már attól összerándul, hogy egy post úgy kezdődik, hogy katolikus, az saját magán gondolkodjon el..
az meg igaz, hogy ennél nagyobb baromságok is vannak, igen, van hogy excel táblákat kell kinyomtatni (mondjuk mindenki képzeljen el egy 10 sheetes, 200 soros 30 oszlopos filet)
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2008.12.03. 15:29:52
Mikrobi 2008.12.03. 15:31:41
AsgardV 2008.12.03. 15:32:46
plszegy 2008.12.03. 15:42:52
2. BME-GÉK némely laborra kézzel kell előre jegyzőkönyvvázat írni (kicsit szívatásnak érzem, mert géppel pontosabb és gyorsabb lenne.)
3. Balos beállítottságú gimibe jártam, katolikus vagyok, sosem éreztem problémát miatta. Fordított dolgokról hallottam már.
4. Sok keresztény már attól jobb embernek érzi magát hogy az, szerintem ez nincs így. Olyanok, mint a nagymagyar aki bemegy a tuskóba és kínai hagymát vesz 5 forinttal olcsóbban.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.12.03. 15:45:15
Ahogy már előttem is mondták: a XXI. században egyházi iskolába járatni a gyereket = megérdemli.
Az összes agymosott vallásos majom elmehet a ........
mert ez muanyag 2008.12.03. 15:52:19
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2008.12.03. 15:58:02
Ezért tart itt, ahol tart.
2008.12.03. 16:31:16
Te nagyon hülye vagy. Nálunk -ELTE TTK- is a legtöbb anyaga neten van, és nem rinyálunk, hanem megtanuljuk monitorról, vagy -infós vagy, biztos ismered- í csodatrükkel, a ctrl-c ctrl-v-vel összeszedjük a lényeget pár oldalba.
Nem nyomtaunk ki fölöslegesen ezer oldalakat, főleg nem könyvnek.
Abban viszont igazad van, hogy nem kötelező egyetemre járni, aki ilyen értelmi (negatív) szinttel rendelkezik, mint Te, és nem bírja felfogni, hogy mit jelent ennyi oldal kinyomtatása (számoljunk csak, azt mondja diákonként 48(!!!) kivágott fa, és 120 ezer(!!!) liter víz...) annak inkább egy büntetőtáborban lenne a helye. A tanárral együtt, akit ha az egyetem nem távolít el azonnal, magát jellemzi...
2008.12.03. 16:31:16
Te nagyon hülye vagy. Nálunk -ELTE TTK- is a legtöbb anyaga neten van, és nem rinyálunk, hanem megtanuljuk monitorról, vagy -infós vagy, biztos ismered- í csodatrükkel, a ctrl-c ctrl-v-vel összeszedjük a lényeget pár oldalba.
Nem nyomtaunk ki fölöslegesen ezer oldalakat, főleg nem könyvnek.
Abban viszont igazad van, hogy nem kötelező egyetemre járni, aki ilyen értelmi (negatív) szinttel rendelkezik, mint Te, és nem bírja felfogni, hogy mit jelent ennyi oldal kinyomtatása (számoljunk csak, azt mondja diákonként 48(!!!) kivágott fa, és 120 ezer(!!!) liter víz...) annak inkább egy büntetőtáborban lenne a helye. A tanárral együtt, akit ha az egyetem nem távolít el azonnal, magát jellemzi...
2008.12.03. 16:34:16
a papír a károsabb. Számítógép működhet napkollektorról vagy biomassza-erőműből jövő árammal, esetleg szélerőműből - de a papírhoz nemcsak oxigént termelő fákat vágunk ki, hanem ami sokkal rosszabb, tiszta, édes, azaz ivóvizet használunk el. Nagyon-nagyon sokat!
véleményt formálok 2008.12.03. 16:39:33
2008.12.03. 16:40:00
miért azon vitatkozunk, hogy a beadandót kinyomtassuk-e vagy sem, mikor arról van szó, hogy a tanár nő ÉRTELMETLEN SZARS@G MIATT nyomtattat.
Természetes, hogy ah beadandót kell írni (már he kell) akkor géppel írjuk, ne szopassuk már a tanárt. Megint más, hogy az értelmesebbje újrapapírra nyomtatja ki, kétoldalasan. (Én pl. tök büszke vagyok, hogy elértük, hogy a szakomon a szakdolgozatot(!!!) kétoldalasként kötelező(!!!) beadni, mert sok helyen szokás, nem szokás, de nem kötelező...
ssybaf 2008.12.03. 16:54:33
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2008.12.03. 16:55:10
Soha nem írtuk meg a szenvedését a homárra. Végre abbahagyta. Egyszer, talán, megírjuk. Van olyan, kicsi (néhány oldalnyi) sztori, amit meg lehetne írni.
Soha, senkinek nem kívánom azt a kínlódást, azokat a megaláztatásokat, azt a színvonalnihilt, amit át kellett élnie.
Lődörgő Hollandi 2008.12.03. 16:55:18
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2008.12.03. 16:57:52
A PPKE rettenetes hely. Ha komolyan érdekel, kérdezz, lehet, hogy elmondom telefonon.
Bár amilyen kedvesen fejezted ki magad, lehet, hogy nem érdemled meg.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.12.03. 17:00:09
Ámen. Igaz katolikus módján reagáltál. Gratulálok! Most öblíthetsz, aztán fordítsd ide a másik orcádat is.
skandarg 2008.12.03. 17:48:36
raly 2008.12.03. 18:03:09
Hidd el nekem, a PPKE-BTK egy nagyon frankó hely, kint a zöldben, Piliscsabán, jó a hangulat, nincs vele semmi baj. Az, hogy előfordulnak a posztban említett ökörségek, még nem jelenti azt, hogy szar hely lenne!
Gumidomino 2008.12.03. 18:11:13
érthetetlen.
aztán csodálkozunk hogy itt tart az ország mikor már a homárban se lehet bízni.
kérem kapcsoljak ki.
UTOLSÓ!
Gumidomino 2008.12.03. 18:12:26
FONTOS lenne...
Goat Boy 2008.12.03. 18:13:51
Beszélhettek még rengeteg mindenről, aminek semmi köze a témához, de jól lehet vele katolikust cukkolni:
- keresztes háborúk
- búcsú cédulák
- inkvizíció
- pedofil papok
- Borgia pápák stb.
Rajta, írjátok csak a frappáns cinikus kis hozzászólásaitokat! Ohh ti „független értelmiségiek”…
Nem ijedtek meg a saját fóbiáitoktól?
dreamoon 2008.12.03. 18:16:37
Csak pontosítanék egy kicsit.
Én is a szóban forgó órára járok, és tudom, hogy mi a követelmény.
Először is: a szemeszter első óráján a tanár közölte az elvárásait, köztük azt is, hogy az év végén a prezentációkat kinyomtatva, lefűzve be kell mutatnunk. Hogy ennek mi értelme? A szeminárium, illetve a diákok prezentációinak anyaga olyan témákat érint, amikre az előadások során nem jut idő, viszont ahhoz, hogy valaki tanár legyen, tudnia kell róla.
Hogy haszontalan-e? Nem hinném. Egyrészt hasznos a vizsgára, szigorlatra készülésnél, másrészt egyes tanároknak oda lehetne adományozni tanulmányozás céljából, és akkor nem ott tartana az oktatás, ahol tart.
Vagy ha más nem, akkor a kedves anyuka a papírgyűjtéskor pár plusz forintra is szert tehet.
Másodszor: a kedves anyuka tévhitben van, ami a számokat illeti. Nem tudom, hogy az ő gyereke hány oldalas prezentációt készített, az enyém 27 diából állt ami - oldalanként 6-osával nyomtatva - 5 lapot jelent. Ha kétoldalasan nyomtattam volna, csak 2 és fél. Ha ez is soknak tűnik, megjegyzem, hogy a csoport prezentációit tekintve a 27 dia jóval átlagon felülinek mondható. Én ma adtam le a portfóliót, összesen 34 oldal volt. Amit ha oldalanként 10 forinttal számolunk, 340 forintért le lehet fénymásolni (ha volt valaki, aki kinyomtatta előtte - az egyetemen 15 ft/oldal, tehát 510 forint). Nem gondolom, hogy ez olyan nagy összeg lenne, ha mondjuk azt vesszük, hogy az egyetemisták többsége naponta ennyit költ cigire, amivel nemcsak a környezetét szennyezi, hanem magát is.
Amúgy a színes-nem színes dologról meg annyit, hogy nem első osztályban vagyunk, nem jár a színes nyomtatásért pirospont. Nem is mondott ilyet a tanár.
A kommentekhez:
Bár katolikus egyetemre járok, nem vagyok vallásos, és ennek még nem tapasztaltam hátrányát.
A kupoláról meg annyit, hogy nem bölcsészek tervezték..gondolom a hozzászóló sosem járt modern művészeti kurzusra.
dreamoon
Rocky2 2008.12.03. 18:23:51
"A helyőrZŐ a placeholder magyar megfelelője. Vagy a helyőr az más? Mert én olyat, hogy helyőr, még nem hallottam/láttam."
Pedig használják biza! Elwoodnak igaza van. Nem tudom, hogy mostanában is előfordul-e még, de anno '86-ban, mikor elkezdtem szám.tech.-t tanulni, akkor a mi könyvünk (és persze a tanárunk is) helyőrnek hívta a kurzort.
Szerencsére sok ilyen rusnya magyarítás nem terjed el. Aztán meg mások igen, de végül megszokjuk. A homepage helyett használt honlap is milyen jól beilleszkedett, pedig eleinte az ottlap terjedt el, azt már mindenki kezdte megszokni, és akkor jött hirtelen újításként a honlap. Akkor szörnyen hangzott, de ma már az ottlap hangzik nagyon hülyén. :)
kukatr 2008.12.03. 18:45:25
ha a tanár által készített prezentációkat kell kinyomtatva beadni, akkor szarjon sünt az oktató.
veiszi 2008.12.03. 18:58:08
ynalmola 2008.12.03. 19:01:40
Xezs 2008.12.03. 19:48:30
Amúgy meg értelmes szakra kell menni ahol értelmes emberek vannak, és nem szaroznak ilyen baromságokkal. Van ilyen.
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2008.12.03. 20:17:00
sok frankó dolog van.
Meg személyeskedő tanárok, piszkálódás, szervezetlenség, szemétkedő tanulmányi osztály.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.12.03. 20:34:38
MsTaurus 2008.12.03. 21:08:52
Az extra időráfordítást konvertálhatjuk órabérre, mondjuk 1000 Ft per óra, ezáltal kiszámolhatjuk, hogy a printelés gazdaságosabb-e vagy annak elmaradása, vagy pedig olyan időre, amikor az inkriminált tanárnő, de a hallgatói is hasznosabb dolgot végezhetnek, pl. tovább okulnak v. készülnek az órákra, vagy akár buliznak és nem alkalmatlan eszközön végeznek kevéssé produktív munkát. Ergo: a tanárnő nem a haladás kerékkötője, épp ellenkezőleg - racionális. Végül is már nem a 90-es éveket éljük, már nem illik hasraesni a számítástehnikától.
Ami az erdőpusztítást illeti, ezeket az fákat kifejezetten ilyen célokra telepítették és rendszeresen pótolják, amúgy pedig a papír nem ártalmas hulladék.
Nem beszélve a kényelmi szempontokról: a mai ember sokat hajlandó áldozni a kényelemre. Miért pont a tanárnő erre való jogát vitatjátok el? Ő sem azt várja el a hallgatóktól, hogy kézzel körmöljenek, pedig mennyivel forrástakarékosabb volna környezetileg! A kiprintelés kellemes és udvarias gesztus. Technikailag is flottabbul megy az őra, ha mindenki előtt ott a papír és részletesen meg lehet vitatni.
Amúgy a BME-hallgató lányom tanárai rutinszerűen elvárják a papíralapú beadást, és a hallgatók ezt természetesnek és ésszerűnek veszik, pedig sokszor A3 formátumról van szó, ami otthon nem valósítható meg, ám még nem volt olyan, hogy időhiány esetén egy tanár ügyet csinált volna mondjuk egy esszé emailben történő bekűldéséből.
És még egy utolsó megjegyzés: szerintem ha a panaszos egyetemista büszke lett volna a művére, örömmel köröztette volna kinyomtatava.
Lombroso 2008.12.03. 21:36:53
Ateista megjegyzésem:
Munka és család mellett járok egyetemre. A Pázmányon szombaton van oktatás. A keresztlevelem senki nem kérte. Ez jó, mert nem érnék rá... és megkeresni sem. Viszont iszlám jogot hallgatni nem sajnáltam az időt. Az biztos, hogy tanulmányi-szabályzat-kodifikációs betegsége van a jogi karnak, és mindenek, csak nem keresztények. A többi kart nem ismerem. Nyilván nem fogok bírósági tárgyaláson sírva fakadni, mert a szemétségtűrő küszöbömnek direkt jól jött ez az egyetem, de kellenének más szempontok is.
És a megvehető tanárokat bírod-e?! Na, ez az, amihez igazán "papír" kellene... Részemről régimódi vagyok, jóccakát, a reformátusokhoz mentem...
Mylady 2008.12.03. 22:26:16
Értem én, hogy környezetszennyezés, meg értelmetlen (bár azóta mások azt állítják, nem), de tényleg ez a legnagyobb baja a kedves anyukának???
Tudom, hogy irreleváns, de anno nálunk a legfontosabb tárgyat úgy kezdték, hogy a vonatkozó biblia (számviteli törvény) egyes fejezeteit kihúzták, hogy na, ez nem kell, mert későbbi félévekben fogja tanulni az a pár szerencsés, aki túléli az első két félévet (a többit viszont szó szerint.)
Gondolom, nem kell mondanom, hogy a vizsga elméleti részének 90%-a (a teljes dolgozat közel 40%-a - a ketteshez 60%+1pont kellett) ezekből a kihúzott részekből volt.
Ezekután ilyen apróságokon, hogy nyomtatni kell valamit (szerencsére nem sokszor kellett), fenn sem akadtunk. Pedig 90es évek közepén nemnagyon volt ilyesmire lehetőség. A suliban volt kb 10 gép, azt lehetett délután használni négytől nyolcig, feltéve, hogy nem volt oktatás a teremben. És a legjobb gép 386os volt, 3.0-s windows-val.
sflgsdfklhglsdkfhgklésdh 2008.12.03. 23:20:27
de mit vártok egy olyan helytől amit csuhások irányitanak?
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.03. 23:56:15
> értik egymást, kijön az a "szövegkönyezetből" (= kb. szintaxisból).
> De mondjuk mégsem mondod a húgodra, hogy "fiatalabb lánytesvérem" (younger
> sister), ugye? Vagy akkor légy konzekvens! Az angolban is így van!
Muszaj ennyire leadni a szinvonalat? Ha nincsenek erved nem kell am elkezdeni hulyesegekekkel dobalozni. Onnan indultunk ugye, hogy szerinted a 'print' angol szo hasznalata a magyarban helyes, mert plusz tartalmat hordoz. En erre azt valaszoltam, hogy hat max trehanysagbol, mert tortenetesen ez az angol szo az angolban sem jelent mast, mint a nyomtatas (nyomtatni) magyarul. Hogy jon ide a younger sister ashole?
Csak irni kellett valamit, mert annak van igaza, aki tobbet pofazik? Az en arcomba tolod, hogy hat akor vegyek at mindent az angolbol, mikozben onnan indultunk, hogy te hozol at foloslegesen egy szot? A szintaxissal meg a ragozassal is tok felesleges okoskodni, hiszen ahogy en hasznaltam, ott egyertelmuen szovegkornyezetrol volt szo (nyomtatas milyen keszulekkel keszul), a hulye peldaid meg valoban hulye peldak, de azt vitasd meg magaddal.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.12.04. 09:21:53
Kedves atleta: azok a példák nem hülyék, hanem TE nem értesz a nyelvészethez - ami nem baj, nem kell ahhoz mindenkinek érteni. Próbálom azért megmagyarázni: az, hogy a magyarban mit jelent egy szó, a magyar nyelv dolga, mert a magyar nyelv egységes rendszer, csak magára hivatkozik akkor is, ha kölcsönöz egy idegen szót máshonnan. Azaz: nem kell azt Marinéninek tudni Verpeléten, hogy angolul az a szó mit jelent.
Mondjak még példákat? Leasing-lízing? Ugye, te sem gondolod, hogy az "bérel" lenne a magyarban? Vagy hogy az "univerzum" "egyetemet" jelentene? Amikor átveszünk egy idegen szót egy másik nyelvből, általában azért tesszük, mert arra a jelentésre a magyarban nincsen szó. Nem azért, mert ezt végiggondoljuk, hanem mert a "nyelv" így működik. Az egy más kérdés, hogy később az idegen szó kiszoríthatja a régit: számtalan példa van rá olyan szavak esetében, amit már nem érzünk idegennek. A "kar" pl. nem magyar, hanem török, de kevésbé hiszem, hogy átvételekor nem volt erre "rendes" "magyar" szó... Attól a nyelvnek még nem lesz baja. Ráadásul: minden olyan szó magyar, amit, ahogyan már korábban írtam, a magyar emberek értenek, ragoznak, mondatba illesztenek stb. De még egyszer: a "printelni" szó akkor is 66%-ban magyar! Emlékezz vissza középiskolai tanulmányaidra: print+el+ni!
Ezek továbbra is érvek. Sajnálom, hogy értelmileg nem bírsz felnőni hozzájuk, de ez megint nem engem minősít. Ez van.
GatyaPityu 2008.12.04. 10:22:20
nem várt fordulat 2008.12.04. 12:53:19
mellesleg a printnek több értelme is van, hiszen lehet alany, mint nyomtatvány, és lehet cselekvés, mint nyomtatás ha már.
nekem a scanner, scanner marad, nem pedig lapolvasó. pedig nem ismerek olyan magyar szót, hogy szkenner, de lehet, ez csak az én nyelvi tudásom hiányossága.
na mindegy, végül is leszarom :)
Abdab 2008.12.04. 12:58:17
Én is pártolom, hogy a pedagógusnak ne folyjon ki a szeme, de ugye nem akarja ugyanazokat a prezentációkat számos példányban látni?
helianthus 2008.12.04. 13:19:54
veiszi 2008.12.04. 13:53:27
Abdab 2008.12.04. 14:14:13
Akkor a derék tanerő azért valóban kényeztesse a bugaci ménest, nemde?
helianthus 2008.12.04. 14:26:34
itt ez van 98% irreleváns hozzászólás (ezek nagyon viccesek tudnak ám lenni)+2% a posztról szól
De ha megfigyeled, akik tényleg a posztról akarnak beszélni, megtalálják egymást, és meg is beszélik, amit szeretnének.
A többiek meg pl. én is, írjuk, ami esetleg az eszünkbe jut, aztán ha másoknak is eszébe jut valami, ők is írják.
Néha jön egy cociológus/nyelvész/idegenbe szakadt hazánkfia, aki kielemez és szakdolgozatot ír rólunk/kijavítja a hejesírási hibákat/kioszt minket és osztja az észt (itt kivétel is van pl. Hagyma).
Na tömören leírtam a Homár lényegét, ki lehet nyomtatni!!!! és holnap feleltetés lesz!!!!
Fontos!!!!!
Abdab 2008.12.04. 15:37:51
Megyek is tanulni a holnapi feleltetésre, de előtte leadom a Pázmányon a Homár lényegét három példányban, aláírva, beküldve, visszaküldve, várakoztatva, elveszítve, megtalálva, nyilvános vizsgálatnak alávetve, ismét elveszítve, végül három hónapra tőzeg alá temetve és gyújtósként hasznosítva.
Éljenek a vogonok!
macchiato 2008.12.04. 19:09:00
Nekem totál nem tiszta...12 prezi 6-osával az 2 azaz kettő oldal...ha valaki tudja, hogyan kell nem diaként kinyomtatni a preziket...számgépes alapismeretek óra nem volt?
Mylady 2008.12.05. 07:58:12
Ezt megelőzendő, mindenkivel kinyomtattatja és ellenőrzi.
Tisztán nevelő célzattal.
Csak eltévesztette a kaput. Merthogy ez inkább általános iskola, alsó tagozatos szint.
Mylady 2008.12.05. 08:05:07
Alapvető, hogy a félév elején megadják, mi a követelmény (könyv, előadás anyag, kötelező és ajánlott olvasmányok stb).
Ennek ellenére rengetegen reklamálnak, hogy a tanár miért kérdez a könyvből, ha az nem hangzott el az előadáson és fordítva: hogy mer az előadáson elhangzottakból kérdezni, ha az nincs benne a könyvben.
Nálunk volt olyan előadás, ami mindig kedélyes beszélgetésbe fulladt, mert a tanár barátságos volt, néhány idétlen csoporttársam meg úgy gondolta, minél kevesebbet beszél a tanár, annál kevesebbet kell megtanulni vizsgára.
A tanár aznapra tervezett vacsorája minden előadáson hosszasan ki lett tárgyalva.
Aztán a tanár lazán kérdezett olyat a vizsgán, ami (mint utólag kiderült) akkor hangzott volna el az előadáson, ha hagyják beszélni. És a könyvben nem volt benne. Szerintem nem is emlékszik, hogy ha 5x meg kell tartani egy héten ugyanazt az előadást, hol meddig jutott.
scubadiver 2008.12.05. 12:19:55
de mit vártok egy olyan helytől amit csuhások irányitanak?"
Óvatosan bánj a szavaiddal! Az eszedet valami elvette! Fogalmad sincs egy egyházi oktatás magas színvonaláról. Csak nézd meg, kik kerülnek kia az ilyen iskolákból és nem írnál ilyen badarságokat!
A kinyomtatást egyébként én sem tartom jó ötletnek!
animal123 2008.12.05. 13:10:00
Epidemia 2008.12.05. 13:28:08
A kommentelők 99%-ának fogalma sincs erről a tanárnőről, de mindenféle képzettársításokkal illetik személyét, mindössze azért, mert vmi idióta, akinek semmi keresnivalója nem lenne egyetemen, utolsó pillanatban reagálva arra, h. le kéne adni a portfóliót, kivágta otthon a hisztit drága szülőjének, aki még véletlen sem gondolkozik, hanem ír a Homárra. Gratulálok.
Az embereknek semmi sem jó, mindent el kell rontani. Nem érdekli őket, kinek a lelkébe gázolnak bele... még akkor sem, ha éppen egy emberséges, kedves Tanárnőről van szó, aki tényleg nem ezt érdemli.
gabbró 2008.12.06. 03:37:40
hahanna 2008.12.09. 13:57:25
főboszorka 2008.12.12. 10:03:10
Az én fiam ugyan nem járt egyetemre, de minden netes segédanyag keresésében és kinyomtatásában segítettem neki, nem sajnálva a pénzt és időt.
Csak az idióta szülők még idiótább gyeremekeit sajnálom.
Mellesleg arra nem gondoltok, hogy a kinyomtatott anyagból nagyszerűen lehet tanulni hazafelé menet a vonaton,stb? Jobb, mint egy notebbok, amit akár el is lophatnak útközben.
A másik: lehet a tanerő akármilyen kedves és jó fej, de mi van, ha nem ért a számítógép kezeléséhez? Nyilván nem véletlenül kéri papíron kinyomtatva, a másik ok meg lehet pedagógiai célzat: tanulásra ösztönözni a diákokat, csak azt kéri számon, ami a prezentációban van. Így megtanítja őket mellesleg TANULNI is, mert az a középiskolákban nem szokott sikerülni, ez a szülők feladata lenne, ha értenének hozzá.
Nekem is megvan, megvolt a saját tanulási módszerem, ami bevált, és megtanítottam a gyerekemnek még nyolcadikos korában, ami hasznos volt később, a közép és felsőfokú ( szakmai) tanulmányok sorá. Szintén megtanítottam vele, hogy ne tantárgyat tanuljon, hanem keresse az összefüggéseket.
A magyar oktatási rendszer egyébként is egyre rosszabb, lexikális tudást kérnek, ugyanakkor nem tudnak a fiatalok egy szerződést értelmezni, nem tudják, hogy melyik magánnyugdíjpénztárba léptek be, nem tudják kitölteni az adóbevallásukat, stb. Egy diplomás embernél ezek minimum követelmények lennének.
Ellenben meg kellene tanítani mindenkit 10 ujjal gépelni, mert az a munkát nagymértékben meggyorsítja, és nem kell nézni a betűket közben, lehet gondolatokat leírni.
Az excel program is kiváló, de tudni kell használni, és érteni is, amit az ember csinál, mert a számítgép csak a munka gyorsítására van, nem arra, hogy helyettünk gondolkodjon.Ahhoz kell a tudás, hogy megcsináljuk a táblázat paramétereit, képleteit, és tudjuk is ellenőrizni, a többi műveletet a gép elvágzi.
Magam sem vagyok híve a felesleges papírpocséklásna, a pen-drive-ot már kitalálták. Azon én jobban kiakadnék azonban, ha mondjuk pen-drive-on kellene leadni egy anyagot, tantárgyanként egy pen-drive kicsit sokba kerülne.
főboszorka 2008.12.12. 10:08:31