Tékozló Homár

Szokásos sorsra jutott egy boríték

2009.01.15. 00:36 | szily | 36 komment

Nem nagy dráma, sőt teljesen mindennapos, unalmas eset, ez benne a vérfagyasztó. Farkasbab ajánlott levélben küldött el egy írott cd-t Törökbálintra, ami persze nem érkezett meg, hiába az öblös postaláda. Nincs bizonyíték arra, hogy ellopta volna a postás, de valahogy megint úgy alakult, hogy a csomag csak nem futott be a címzetthez.


A Magyar Postát szidalmazókhoz csak csatlakozni tudnék.
Eddig gyanútlanul adtam fel ajánlott és persze  elsőbbségi leveleket és valahogy evidensnek tartottam, hogy rendre meg is kapják azokat a címzettek.
December 11-én is egy ilyen küldeményt adtam fel a nővéremnek Törökbálintra (365 Ft), ami egy bélelt boríték volt, benne általam cd-re kiírt karácsonyi dalokkal. Az értéke tehát abszolút nem volt jelentős, bármikor pótolható.
Másnap meg is kellett volna kapnia, de nem így lett, ezért felhívtam a Posta ügyfélszolgálatát, akik azt a választ adták a küldeményazonosító beolvasása után, hogy a levelet ők biza kikézbesítették. Nővéremnek a törökbálinti postán ugyanezt mondták. Erre ő meg is kérdezte, hogy vajon kinek, mert ő alá nem írt ilyesmit, sőt a férje sem. Fel is világosították, hogy az ajánlott levél már rég nem úgy működik, hogy értesítőt bedobnak, ügyfél befárad, aláír, átvesz. A postás dolgozóra (!!!) van bízva annak megítélése, hogy az adott levélszekrény elég mély-e, nagy-e, biztonságos-e a küldemény behelyezéséhez. És ebben az esetben is bizonyára  ez történt. Ja, hogy nincs meg a küldemény? Hát nyilván az utca embere, valamelyik galád járókelő lopta ki...Ekkor nővérem az adott  postás dolgozót kereste volna. Mit ad ég?! Éppen szabadságra ment. Pont attól a naptól kezdve.
Én láttam a postaládát, kisebb csomag is gond nélkül befér, céges küldemények tömkelege és szórólap, plusz újsághegyek mellé... Viszont a nővérem otthon van, tehát igen gyakran üríti. Nem hihető, hogy a sok benne lévő holmi miatt az ominózus levél kilógott és kiemelték... De ha kilógott volna, akkor a megbízható postás dolgozó úgysem tette volna bele. Nem igaz?
December 16-án újból feladtam a levelet, kissé idegesen. Tértivevénnyel (485 Ft). Ezt másnap meg is kapták, át is vették.
17-én ún.tudakozványt nyújtottam be az óbudai postán, ahol a leveleket feladtam. Nagyon kedves hölgy közölte, hogy megírhatom, de úgysem lesz eredménye, hiszen semmiféle kártérítéssel nem élhetek. Az ajánlott levél pusztán könyvelt levelet jelent. (Kap egy számot, nyilvántartják és ?????!!!!!)
A Posta pedig január 6-án (behajított) ajánlott levélben a következőt frappáns választ küldte a panaszomra:
 
"Tájékoztatom, hogy a Magyar Posta Zrt.-nél 2008. 12. 11-én feladott RL13050011340140 számú küldeményét levélszekrény útján kézbesítettük.
Remélem, hogy válaszunkat megnyugtatónak találja, és bízom benne, hogy a jövőben is meg tudunk felelni az Ön, szolgáltatásainkkal szemben támasztott igényeinek.
Tisztelettel
postavezető"

 
Sziasztok
 
Farkasbab

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trewq 2009.01.15. 00:40:00

Tértivevény 120 ft plusz, megéri az ajánlott mellé kérni, mert így lehet bizonyítani hogy átvették. És így kártérítést is kérhetsz, ha elvesztik.

korneil 2009.01.15. 01:08:11

2006. december 16. óta várok egy AJÁNLOTT csomagot, megjegyzem, az itteni esettől eltérően pótolhatatlan tartalommal. Akinek egy csöppnyi esze is van, a közelébe nem megy a Magyar Postának, ha levél- vagy csomagküldésről van szó. Nem egy szolgálató létezik, könyörgöm! Miért pont az Ország Szégyenét kell gyarapítani akár egy árva levél feladásával?

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.01.15. 01:22:53

Nekem még 4-5 éve adott fel egy romániai ismerősöm egy csomagot, ami azóta is jön... Úgyhogy lassan ideje már, hogy a sünöket postázzunk egymásnak, azt dézsmálja meg a posta...
Ja és negyedik!!!! Ilyen gyors még sose voltam, szóval jöhet az ünneplés, a Pocsay családot is meghívom ez alkalomból egy sörre. :D

deputy sheriff 2009.01.15. 03:01:52

Latod-latod, a postasok is emberek. Meg karacsonyi zenet hallgatnak. /Konnyeket is csalt a szemembe/.

Paladin 2009.01.15. 07:29:39

Posta; BKV; MÁV; Volán... Mindet szét kellene durrantani; a sok ingyenélőt szélnek ereszteni és olyan kezekbe adni a vezetést akik értik is a dolgukat. De amíg ezek az alja cégek a bevételük jó részét az államtól kapják és nem az általuk kiszolgált emberektől, addig nem is lesz érdekük az emberbarát kiszolgálás.

Szarjanak VIM -es dobozt

maincoon © 2009.01.15. 07:40:06

Én is hasonlóképpen jártam az ajánlott levél kézbesítésével kapcsolatban. Egy meghiúsult banki ügylet után kértem a bankot, hogy küldjék vissza az eredeti irataimat (bankszámlakivonat, tulajdoni lap, stb...) A levéllel semmi gond nem volt: nagy boríték, ajánlva, elsőbbségi. Viszont úgy volt beillesztve a postaládába, hogy a fele kilógott, éppen csak hogy ki nem esett magától. Nem beszélve, hogy bárki kivehette volna. Nem értem, hogy miért nem kell aláírni az ajánlott küldeményeket????? Nagyon bosszús voltam, bár kétségtelen, hogy most szerencsésen jöttem ki a dologból.

EÖ (törölt) 2009.01.15. 07:46:34

@Paladin:

nem szélnek ereszteni, hanem a tolvaj g..cijének levágni a kezét
és utána szélnek ereszteni.

Pikka 2009.01.15. 08:56:10

Én egyszer Vateráról rendeltem párom szülinapjára egy könyvet. Nem volt nagy érték, szerencsére puha kötésű, de elég katasztrófálisan nézett ki, miután a postás begyömöszölte a lakótelepi postaládába (szakadt boríték, összekarcolódott borító). Amikor megpróbáltam reklamálni kiderült (pontosabban akkor derült ki számomra), hogy az ajánlott levél nem egyenlő a kézbe kézbesítésnél (bár nem tudom, akokr mi értelme). A feladóvevény háulján van egy olyan rubrika, hogy saját kézbe, na azt be kell ikszelni.
Nem tudom mi a különbség a tértivevény meg e között (gondolom, hogy a tértivevény az plusz pénz és jár kárpótlás ha elveszik?). De pl kisebb értékeknél ez a saját kézbe rubrika is megoldás lehet.

Siendor 2009.01.15. 08:56:46

Kezdjünk el külföldről levélbombákat feladni. Elég ha durran vagy színes neonfestékkel teríti be az áldozatát.
Lehetőleg magán, vidéki címre és jó kis külföldi népszerű cég nevét kell hamisítani. Egyből ki lehetne szúrni az ilyen postást.

csimpi_ 2009.01.15. 08:58:06

Erdekes poszt. Valoban nem nagy durranas a mai vilagban, hogy eltunik egy level, sajnos ez mar "megszokott". Ami viszont ledobbentett (es eddig fogalmam nem volt rola), hogy az ajanlott levelert fizetett plusz penz csak annyit jelent hogy ranyomnak egy plecsnit es ennyi. En eddig azt hittem legalabb ezt szamon lehet kerni a postan, de a valaszukbol egyertelmuen kiderul, hogy csak a vak szerencseben bizhat az ember ha a postara megy. Dobbenet. Hihetetlen. Tragikus.
Ez sunert kiallt!!!!!

Paladin 2009.01.15. 09:33:59

@Egyéves Önkéntes: Ez nem jó megoldás; mert ha levágják a kezét, utána egyből rokkantnyugdíjas lesz és megint mi tarthatjuk el

Geitenbeffer_ 2009.01.15. 09:56:28

@ken_edemsz: "Ez sunert kiallt!!!!! "

Ebben a hidegben??

AvgDvl 2009.01.15. 10:03:26

Mindenki szedjen össze pár brutális vírust, írja ki CD-re és küldözgessük egymásnak postán. Talán rájönnek egyszer.

csimpi_ 2009.01.15. 10:05:53

@Geitenbeffer_: Igen, tudom, jogos rajottem amint megnyomtam a gombot, muveletlen paraszt vagyok. :) Sebaj, Ez az internet itt mindent lehet. :D

tygger 2009.01.15. 10:10:14

a másik postás postnál nem is említettem, de egyszer az itk-s nyelvvizsga-bizonyítványomat is lenyúlták. biztos lett már gazdija az ecserin, szép új névvel. tudakozvány, ühüm, eredménye: kézbesítve. hát mondom kinek? aszondják, önnek. nekem ugyan nem. kedves postásunkat kérdezem, aki tényleg kedves és anyukája az utcában lakik, aszondja, nem tudja, m a kérdéses időben szabadságon volt. és tényleg: bementem, kivertem a balhét, megnézték és kiderült, h tényleg helyettesítés volt akkor. nem árulták el a nevét, talán ők sem tudták. mindenesetre a bizonyítvány a városba megérkezett, a helyettesítő embernél eltűnt. tényleg ELKÉPESZTŐ.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.01.15. 10:24:58

A "küldjünk egymásnak brutál vírust" elgondolkodtatott. Az ötlet jó. Én olyan CD-ket fogok feladni magamnak, aminek a borítóját én magam dizájnolom a tolvaj postásnak szóló képi és szöveges üzenetekkel (teendők az édesanyjával kapcsolatban), a tartalom pedig audio eszközökkel fogja majd ugyanzt az üzenetet közvetíteni. Azt hallgassák Szenteste, családi körben!

holysmoke the one 2009.01.15. 11:43:28

törökbáinton a mi leveleinket szinte mindig a harmadik szomszédhoz dobják,hozzánk pedig a másik utca levelei érkeznek
néha egész kis csapat gyülik az utcára levelet cserélgetni,kb mint 20éve,az autoskártyákat

Józsikát akarjuk vissza!ő mindig ügyesen csinálta és nem is lopott

mzs 2009.01.15. 12:22:00

Kövezzetek meg, de én ritka sikeres ember lehetek, mert még SOHA nem tűnt el semmi, amit postán feladtam. Sőt, nem csak amit ÉN feladtam, hanem az elmúlt 6 évben két munkahelyemről feladott levelek is MIND megérkeztek (talán egy nem, valami rémlik...). Pedig volt, hogy napi 30-40 ajánlottat vittem postára.
Olyan volt, hogy rózsaszín csekken feladott pénz másfél hét alatt ért oda, de ODAÉRT!

Vagy most szóltam el magam?

kisgalád 2009.01.15. 12:29:00

Az előző postnál én sem írtam le, de volt egy kolléganőnk, aki édesanyjának rendszeresen küldött vidékre csomagot, amiben ált. olyasmi volt, amit a mama nyugdíjas lévén nehezen engedhetett meg magának (kávé, konzerv, mosópor, öblítő stb.) Nála rendszeres gyakorlat volt, hogy pár nappal később felhívta anyukát és kikérdezte mi jött meg, mit kell újra elküldeni. A csomag maga ált. mindig megérkezett, mert a helyi kézbesítő ismerte a mamát és tudta, hogy ki és mit küld neki, szóval nem valószínű, hogy köze lett volna a dologhoz. De gyakran volt a csomag "véletlenül" elszakadva és megragasztva.
Egyébként egyszer történt meg tudtommal, hogy teljesen eltűnt mit tesz isten pont akkor amikor az ismerős postás szabadságon volt.

Én ha küldök valamit és az 2 kg-nál kisebb akkor levélként adom fel tértisen. Az ajánlott feladás ma már nem ér semmit, mert csak kerestetni lehet a levelet, ált. a fenti eredménnyel. Tehát vagy tértivevény, vagy, ha nem olyan fontos, jó az elsőbbségi feladás is, mert annak másnap ott kell lennie ezért jobban figyelnek rá, az útja is inkább nyomon követhető.

PioDVD 2009.01.15. 13:15:19

Ezelőtt sok-sok (15-20) évvel adtam fel egy magnókazettát, ajánlva. A boríték megérkezett, oldala felvágva, kazetta sehol.
Postán tudakozványt vagy mi a fenét adtam fel plusz pénzért, az eredmény:
A postás döntése, hogy aláíratja-e vagy csak bedobja. (Tehát már akkor így működött az ajánlott rendszer.) És a postás úgy döntött, bedobja.
Én meg csak pislogtam, hogy a postás vajon hogy dobta be a levelet a postaládába, mivel a kazetta nem fért be a nyíláson.

Szar cég volt már akkor is, ma is. Sokan meg tiltakoznak, nehogy privatizálják. Igazuk van, nap mint nap bizonyítják, hogy így jó, ahogy van...

2009.01.15. 13:37:31

Nálunk úgy működik, hogy hiába a jó címzés, a kihelyezett házszám, név minden szomszédnál, a postás időnként össze-vissza keveri a leveleket. Pár héttel ezelőtt három nap is más leveleit kaptuk meg (az egyiket még fel is bontottam, mert számla volt, egy olyan szolgáltatótól, akivel nekünk is van szerződésünk, és a hibára cask akkor jöttem rá, mikor nem akart stimmelni az egyenleg)
És, ahogy másokét hozzánk, úgy nyilván a miénket meg máshoz is dobhatják, aki aztán vagy van olyan rendes, hogy áthozza, vagy nem....
Persze, ha szomszéd, akkor igen,de olyan keresztbe kézbesítés is volt, hogy a házszám stimmelt, csak épp az utca a hárommal mellettünk párhuzamos volt (itt -egy-egy tematikán belül -pl. virágok, fák, foglalkozások, hegyek- kezdőbetűk szerint követik egymást az utca elnevezések)
Elkaptam a postás srácot, és udvariasan megkértem, hogy figyeljen már egy kcisit jobban, mire ő védekezni kezdett, hogy biztos rossz volt a címzés (nem), meg nincs kint a házszám (de)
Ja, és az egyik hozzánk bedobott, de nem nekünk szóló levélben is valami apróság volt, talán egy pár harisnya v. ilyesmi...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.15. 15:08:30

"Eddig gyanútlanul adtam fel ajánlott és persze elsőbbségi leveleket és valahogy evidensnek tartottam, hogy rendre meg is kapják azokat a címzettek."

Evidensnek! Hol élsz te, ember?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.15. 15:36:10

@PioDVD: persze hogy kiszedte a kazettát, hiszen amiatt nem fért be a postaládába! :-D francba ezzel a szarral, na így már befér :-P

hatos 2009.01.15. 20:30:04

Én is postás voltam, és nem voltam egy szent!!! Igen, a postán lopnak, mint a szarka, a retorzió pedig egyenlő a nullával. Persze a fizetés sem sok, de tudom ez nem jogosít semmire! Most viszont akasztják a hóhért, mert szoktam a Vateráról rendelni. Aggódok is, hogy megérkezik-e a termék! De ameddig a Magyar Posta monopol helyzetben van, addig sajnos ez van.

o_tee 2009.01.15. 20:49:24

Kis cégnél dolgozom, és az ünnepekre küldtünk egy pár partnernek karácsonyi üdvözletet. A héten megszólít a postás, hogy az egyik levelet (amit vissza is hozott) nem tudták kézbesíteni. Mondom: jó, így jártunk. Nézem a címzettet, ja igen, ezek költöztek mostanában (igaz csak két házzal arrébb...). Nézem tovább a borítékot, hogyaszongya: visszaküldés oka: nincs postaláda (!?!?!?!) WTF!
Biztos leszáradt volna a lába a szegény postásnak, ha méltóztatik bekopogni az ajtón, hogy "Némá, levél..."

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2009.01.15. 20:50:30

Igen, nagyon-nagyon ideje lenne, hogy megszüntesék a posta monopol helyzetét. Persze ez egyes perpill nagyon jól kereső embernek nem tetszene.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.15. 21:24:50

@hatos:
ez nem a monopolhelyzettol fugg szvsz
itt is egy igazi posta van az USPS
meg ket nagy csomagszallito a fedex meg a UPS
normalis fonokok kellenek, normalis es kemeny belsoellenorzes
ha tudod, hogy konnyen bukhatsz nem fogsz lopni, mert manapsag allast kapni.....
szoval kamerakat, portaellenorzest, probafeladasokat
es a haza fenyre derul

Gáborom 2009.01.15. 22:26:14

Hagymának igaza van.Hisztizni lehet a postán és az egész országon is,mindenen lehet fogást találni,nem is kicsit, még ezeken a hozzászólásokon is.Egy kis józanság, egy kis gondolkodás jót tenne.A postásoknál is. Ja: én úgy tudom, nem lehetett bedobni mindig az ajánlottat,de az ügyfelek kikövetelték, mert nem szerettek bejárni értük este,ha nappal nem voltak otthon. Hát tessék.Mondom:józanság,realitásérzék nem ártana postán belül és kívül sem. Nekem sem tűnt el 43 év alatt semmim sem, nemzetközi forgalomban sem.És nagyon sok embernek nem.Ők persze nem írnak ide tömegesen.
Nem védem a postát,védje meg saját magát jobb minőséggel,nyilván.Aztán védje meg az ügyfelet is majd valaki a magánpostával szemben is.Ja: állami pénzt legalább 10 éve nem kap a posta.És nyereséges.persze el lehet adni,mindek ide egy nyereséges tehát önjáró cég.de aztán ne reklamáljunk majd....

kernelpanic 2009.01.16. 10:58:05

hat, ezek utan kerulni fogom a postat az biztos. nekem eddig semmi sem tunt el, de nem is nagyon hasznalom. csak csomagkuldo ezutan.

Mike36 2009.01.16. 12:05:16

tértivevény, saját kézbe

Alex_79 2009.01.16. 14:00:03

"Kövezzetek meg, de én ritka sikeres ember lehetek, mert még SOHA nem tűnt el semmi, amit postán feladtam."

- szerencséd van, nem lopták vagy keverték el a postán
- lehet egy ritka és a munkáját jól végző kézbesítő dolgozik arrafelé

Régebben dolgoztam párszor postán, diákmunka keretében... Eszméletlen ami ott megy, de ezt már jó páran leírták!

Megéri egy kicsit postán, nyomdában, egyéb nagy cégnél dolgozni diákként. Rájössz mennyire szervezetlen az egész ország. Olyan tapasztalatokat szerezhetsz amit máshol sohasem. :-)

malar 2009.01.16. 14:34:07

Én amikor külföldről rendelek, feladják a DVD-t levélként, semmiféle reg küldemény v valami, teljesen mezei levél. Miért? Mert nekik az a triviális, hogy amit felad az megérkezik a címzetthez. Ha valamiért mégsem, akkor fealdja újra mert az aztán TUTI megérkezik.

Persze ők nem a magyar valósághoz szoktak. Nálunk amit feladsz, az NEM érkezik meg ha akár a legkissebb mértékben is értékesnek tűnik. A második az már talán megjön, függően a posta hangulatától.

A posta számára pedig a nem regisztrált küldemény nem is létezik.

Nem a monopol helyzet itt a probléma, hanem a hozzáállás. Amíg a posta számára nem szent a küldemény és egy nem regisztrált csomag eltünésére csak megvonják a vállukat, addig nem igazán kell csodákat várni sajnos.

A feladó külföldi ügyintézője persze értetlenkedett amikor kérdezgettem mindenféle adatokat a csomagról, hogy valahogy lenyomozzam merre járhat, aztán felajánlotta, hogy ha gondolom elküldi még1x.

Lehet én vagyok a homár, de aztmondtam hagyja a fenébe, tuti csak lenyulnák azt is, plusz annyira nem volt fontos a dolog, mert online is letölthettem a megvett terméket, igazából csak a dobozával meg egy szép koronggal lettem volna gazdagabb ha ideér.

Ennyi.

malar 2009.01.16. 14:36:36

Na persze miért vagyunk meglepve? Korábban ismerős postás ivócimboráján át volt jópár újrásgra előfizetésem (értsd: mások újságjai landoltak nálam), haver áruházláncban dolgozó haverja lopja a CD kulcsokat a játékok dobozából és jó pénzért adja barátoknak, vagy adja el azok barátainak, stb..

A szánalmas piti tolvajok országában élünk, ez a szomorú igazság.

hatos 2009.01.16. 18:03:06

@hagyma:
Igazad van, teljes mértékben! Én is erre utaltam, illetve arra, hogy amíg nincs versenyhelyzet, addig minek változtassanak!? Elpártolni nem fognak!Kérlek ne haragudj, de a USPS-t összevetni a Magyar Postával...??? ;DDD
süti beállítások módosítása