Emelkedik a hangulat. A követető sztoriban már felkészült társasággal van dolgunk, de a kiszolgálás és az ellátás a Planet Sushi-ban sem volt zökkenőmentes. A levél a TGI Friday, Il Patio és Planet Sushi marketing vezetőjének ment el ma reggel.
Update: újabb Planet Sushis és Il Patio-s hőbörgések érkeztek. Erikáékat forró szusival riogatták, Péter pedig 2 óra 40 percig élvezhette a tegnapi vacsoráját, de nem önszántából.
Önnek, mint marketinges szakmabélinek írok, remélve, hogy Önben megvan a kellő empátia és tud a vendég szemével látni.
Tegnap este 10 órára, 6 főre foglaltunk asztalt Torkos Csütörtök keretében az IL Patio – Planet Sushi Venezia Étterembe (Budapest, VIII. ker., József krt. 85.) mert sushit szerettünk volna enni. Sosem voltunk még itt, de nyitottak vagyunk az újra, kipróbáljuk. Amikor telefonáltam (feb.21.) egy nagyon kedves férfivel beszéltem, aki mondta, hogy sajnos már csak az olasz részében van hely, de természetesen megoldható, beírja a könyvbe a foglalásunk mellé, hogy sushit szeretnénk fogyasztani, és áthozzák. Jó lesz, köszönjük.
Csütörtök délután telefonáltak, hogy biztosan megyünk-e 6 fővel, mondtuk igen megyünk.
10 órakor meg is érkeztünk, mind a 6-an, megmutatták hova ülhetünk. Az asztalon még az előző vendég által hátrahagyott poharak és evőeszközök (szalvéta, morzsa, stb) voltak. Eltelt 45 perc. Kerítettünk egy pincért, hogy szeretnénk rendelni. A pincér így szólt: "Nem mondták nektek hogy a rizsünk már elfogyott?"
És akkor már sejtettük, hogy ma éhesen megyünk haza. Akkor kérünk inni. És itt hibáztunk! A rendelést felvette, az asztalt nem szedte le. Eltelt további 18 perc: ital sehol.
Megpróbálom leírni a megfigyelteket:
Mögöttünk egy hosszú asztal, lehett vagy 20 fős társaság, várakoztak mint mi, hogy végeztek vagy akkor jöttek nem tudom. A többi földszinti asztalnál, úgy szintén, és a karzaton is. A japán részébe nem láttam be. Közülünk meg is jegyezte valaki: "Nem veszitek észre, hogy nem csak mi, hanem senki nem eszik?"
2 pincérlány poharak pakolgat, olyan tempóval mint egy átlagos forgalmú napon, közben beszélgetnek. 2 másik pincér szintén pakolgat, tálcákat, étlapokat, a lányok tempójában.
Mellettünk 2 pizzasütő, figyeltem 52 perc alatt sütöttek meg 1-1 pizzát fejenként, persze amíg a pizza a kemencében sült, ők ráértek beszélgetni, mint egy átlagos forgalmú napon. Eközben 2 kész pizza ugyanennyi ideig hűlt a pulton. ÉS KÖZBEN LEGALÁBB 50 FŐ ARRA VÁRT, HOGY A PÉNZÉT A SZOLGÁLATÁSÉRT OTT HAGYHASSA! (megjegyzem az év többi 364 napján meg súlyos pénzeket költenek reklámra és hirdetésre, hogy sikerüljön lasszózni maguknak vendéget)
63 perces várakozás után felálltunk és eljöttünk.
Tanakodás hova menjünk: menjünk indiaiba. Átmentünk az Indigo-ba (1066 Budapest, Jókai u. 13.), jóval 11 után. Itt sem voltunk még. Az ajtón láttuk 11-kor zárnak. Mi azért belépünk, illedelmesen megkérdezzük zárnak-e. És jött a meglepi! "Nem, jöjjenek csak, foglaljanak helyet!"
A pincér segítőkész volt, barátságos, mosolygott, segített ételt választani, 2 perc múlva ital, 8 perc múlva meleg étel gőzölgött az asztalunkon. Véletlenül kiöntöttünk egy őszilevet, azonnal cserélték, új terítéket kaptunk és a kidőltet a végén nem számlázták ki! Hoppá! Hát kérem, lehet csinálni így is. 1 óra múlva már el is jöttünk. A pincér előtt le a kalappal (mondjuk az olaszos - japános tapasztalat után nem volt nehéz levenni minket a lábunkról), hagytunk neki jókora borravalót (pedig egyáltalán nem vagyok az a típus), de nagyon megérdemelte. Mindenhova ilyen pincér kéne! Köszönjük!
Soha nem voltunk Torkos csütörtökön, úgy gondoltuk, kipróbáljuk. Nem is leszünk többet. Viszont sok kérdés megfogalmazódik bennem:
1. Ha előre látják a foglalásból, hogy hány szájat kell megetetniük, hogy fordulhat elő hogy elfogy a rizs, ami mint tudjuk a sushi alapfeltétele? Miért nem rendeltek be többet?
2. Miért nem vettek fel több pincért aznap estére? Nem az történt, hogy egyszer csak, véletelenül betalált egy 80 fős turistacsoport. Ezt már hónapok óta tudták.
3. A szervezés egy nagy káosz volt, és ezen senki nem is próbált javítani. Nem érteztem egyik pincéren sem hogy ez zavarná őket és hogy ezt bárki is igyekezné orvosolni.
4. Meggazdagodni nem a ma estén kellett volna (amikor amúgyis 1/2 áron van minden), ezt egy befekteteésnek kéne felfogni, ami a későbbiekben, ha elégedetten távozik a vendég, többszörösen megtérül. Úgy látszik ez nem számít.
5. A Turizmus Zrt ha már ilyet szervez, igazán felügyelhetné és szabályozhatná, hogy melyik étterem alkalmas a részvételre, mert sokan megakadnának a rostán. Jó a kezdeményezés, csak nincs szabályozva.
Ha ez Önnel történt volna meg, Ön az én helyemben most milyen véleménnyel lenne a saját éttermükről?
Üdvözlettel:
Polly + 5 elégedetlen vendég
***
Tisztelt Planet Sushi Étterem/Rosinter Magyaroszág!
Szeretném megosztani Önökkel észrevételeimet a Ferenc körúti étteremben Torkos Csütörtökön tapasztaltakkal kapcsolatban.
Már régóta szerettem volna kipróbálni a sushit, ezért jó előre, egy hónappal korábban foglaltam asztalt két főre. Örültem is a figyelmességnek, hogy előző napon felhívtak, biztos megyünk-e.
Bár sokan álltak sorban, nekünk nem kellett várakozni, viszonylag hamar megkaptuk az étlapunkat és rendelhettünk italt. Kiválasztottunk leveseket és egy "combo" sushitálat. A meglepetés akkor ért, amikor a felszolgáló jelezte, hogy sushit inkább ne kérjünk, mert legalább 40 perc, amíg kihűl a rizs, és utána még meg is kell csinálni (!), ráadásul előttünk már többen kértek hasonlót. (Hmm, ez meglepő lehet egy, a sushit a névtáblájára tűző étteremben.) Inkább egyéb ételeket ajánlott, illetve jelezte, hogy hétfőnként is akciós nap van/lesz.
Mivel hangsúlyosan a sushiért mentünk oda, kifizettük italainkat és távoztunk.
A következő kérdések merültek fel bennünk:
-Egy sushira szakosodott étteremben miért lepődnek meg, ha azt kérünk, miért nem készülnek fel a flott és gyors kiszolgálásra? (Hozzátéve, hogy eleve nem volt sok asztal.)
-Amennyiben csak az étlap egy részét tudják megfelelő időhatárokon belül kiszolgálni, ezt miért nem jelzik választás/rendelés előtt?
-Mivel felhívtak előtte, gondolom minden előfoglalásos vendéggel ezt tették. Eszerint lehetett tudni, hogy nagyjából milyen kihasználtságra -feltételezem, teltházra- lehet számítani. Miért nem tudtak mégsem felkészülni?
Vélményem szerint még akkor is jobban jártak volna, ha néhány alapanyagból felesleg képződik, minthogy vendégek elégedetlenül távozzanak.
Sajnálom, hogy nem sikerült megismerkednünk ezzel az ételkülönlegességgel, viszont legközelebb biztos, hogy nem a Planet Sushinál fogunk próbálkozni.
Kár, hogy nem ismerték fel azt, hogy bizony ennek az akciónak negatív marketingértéke is lehet, illetve jól láthatóan nem mérték fel, mire számíthatnak.
Üdvözlettel:
Erika
***
Elmesélem a mai esténket az Il Patioban (Corvin). Nagyon tanulságos. Megérkezésünk után kb 25 perccel nekem kellett a pincért hívni, hogy végre rendelni szeretnénk. Természetesen az étlapon az általam kinézett főételt nem lehetett rendelni, elfogyott. A leves és az ital 45 perc után érkezett. A vacsora során 3X kértem egy likőr kihozatalát, harmadjára azt a választ kaptam, hogy ma nem hozzák ki!!! A feleségem még 1 pohár gyömbér üdítőt szeretett volna inni, de ő is ezt a választ kapta!!! Kerestem a kandi kamerát, mert ezt nem akartam elhinni.
Mikor 30-40 perces várakozás után az általam külön rendelt sült krumplinál is ezt válaszolta a hölgy, nagyon ideges lettem. Látva ezt 2 perc után ott volt az asztalon. Az evőeszközök koszosak voltak, a terítő és a szalvéta is. Az érkező vendég ha nem akart álldogálni, a még előző vendég által otthagyott terítékhez ülhetett le. A vacsora elfogyasztása (leves, főétel és desszert) 2 óra 40 percig tartott, a kiszolgálás? színvonala miatt. A honlapon nem tesznek említést róla, de ezért még 10% szervízdíj is felszámításra kerül. Senkinek nem ajánlom a helyet! Komolytalan társaság! Nagyon sok bosszúság ért ezalatt az este alatt.
Péter
Az utolsó 100 komment: