Tékozló Homár

Hiperinfláció a Swissnél

2009.03.09. 11:01 | jackyll | 74 komment

Gabi szerint vége a nemzetközi vásárlásnak, miután nem tudni, hol, hányszor akarják átváltani a forintot, amíg elfogadják, és ezalatt mennyivel emelkedik a kifizetett összeg. Swisstől CIB-forintkártyával online repjegyet venni 10 ezer forinttal dobta meg a valódi árat:

A swiss.com-on vettem március 3-án egy retúrjegyet Zürichbe, forintért (nem volt választási lehetőségem más devizára). A vásárláshoz a magyar forintkártyámat használtam. Ma reggel nézem a banki (CIB) terhelést, még csak a kártyaforgalom látszik, 693.46 USD + 2 USD-t terheltek, a zárolt összeg 173510.66 és 498.58 forint. A foglalás, visszaigazolás, vásárlás 163100 HUFról szól. Mire a bankba ért, már USD lett. Nem értem, én USD-s vásárlást nem engedélyeztem, a bank akkor miért terheli ezt be nekem? Azt sem értem, hogyha át is váltják akár "technikai okokból" az összeget USD-re, abból hogyan lenne kb. 1 perc alatt (amíg beérkezik a vásárlás a bank rendszerébe) 10000 forintos növekedés? Ez percenkénti 6%-os inflációnak felel meg.

Továbbá nem értem, hogy ha forintban vásárolok, forint kártyával fizetek, akkor miért nem a forint összeg jelenik meg terhelésként, azonos összegben? Ha a forint ennyire nem jó a Swissnek, akkor miért nem más pénznemben kéri a vásárlást (talán mert szabálytalan)?

Adalék: a sokat szidott fapadosokkal nagyon sokat repültem Londonba, voltam Stockholmban, Amsterdamban, sokat vásároltam a Malév és a KLM oldalán is, ilyen problémám egynél sem volt.

Talán érthető, hogy ez a levél nem az én 10000 forintomról szól, hanem arról hogy ennyire ki vagyunk szolgáltatva az eladóknak, a bankoknak, kontrollálhatatlan az internetes vásárlás még ilyen ismert márkák esetén is, mint a Swiss-CIB kombó.

Természetesen írtam a Swissnek, a CIB, a PSZAFnak, ha van még ötlet, szívesen veszem!

üdv, Gabi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shagrath 2009.03.09. 11:04:16

másodikra is, minek mész 160 ezerért svájcba, annyiból nyújorkot megjárom bacc papucsba.

Énbagoly 2009.03.09. 11:06:46

beismerem félek tőle.
Egyébként, most mindenki nyugodtan hivatkozhat a szar forintra, mert igaza van. Biztos oda volt írva valahová, hogy a forint napi árfolyamától függ a jegy ára.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:07:06

swiss.com-on veszed a jegyet és csodálkozol, hogy nem forintot húznak le neked? mennyééémá!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.03.09. 11:08:41

repülni???? amikor gazdasági válság van???

hbe 2009.03.09. 11:09:15

A Swiss-nek írj első körben, a CIB annyit fizet, amennyit a VISA vagy az MC mond neki. Egyébként ilyenkor százból 99-szer van egy sor, amiben kiírják, hogy az összeg xyz USD-re vagy EUR-ra lesz konvertálva. Ha ilyen nem volt, reklamálhatsz.

emagdi · http://bombi.blogol.hu 2009.03.09. 11:09:39

valószínűleg nem forintért vetted a jegyet, a forint ár csak tájékoztatásul volt feltüntetve. (többi fapadosnál sem forintért veszed).
arról nem is beszélve, hogy a forint számlához tartozó kártyád is valamilyen elszámolású (pl visa usd, mastercard eur). tehát ha mastercardod van, és a swiss-nél usd-ben fizettél, akkor előbb euróra váltod az usd-t, majd azt forintra... ennyi konverziónál azért már elég nagy lehet a különbség...

Shagrath 2009.03.09. 11:13:02

menjetek el londonba a British Museumnál van egy Bus Shop, fizessetek kártyával, ott is dollárban vonják le a zsét.

lehuzas 2009.03.09. 11:16:42

nekem a teleb*szott otp 74000 _internetes atutalasra_ levont 7200 kezelesi koltseget!

elwood 2009.03.09. 11:19:22

sztem meg ha van egy visszaigazolása x Ft-ról akkor sünszarók vonnak x+ 10KFt -ot.

A probléma FENNÁLL. It valamelyik palacsintában szar van, azt egye meg aki főzte.

Gumidomino 2009.03.09. 11:21:43

ahogy a forint repül, jó hogy csak tízezer a különbség

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:21:59

@hbe: VISA USD, MC az talán nem vált oda! de a visa meghuzogatja ámerikai pénzben számol el!

Impega 2009.03.09. 11:26:03

@elwood: egyetertek meg akkor is ha elozoleg belem kotottel

maincoon © 2009.03.09. 11:26:05

én repülnék szívesen (repülővel), de félek, hogy 10ezerrel többért számolják a forintomat, ráadásul semmi dolgom nincs külföldön. most mi legyen? tudom: maradjak nyugton és ne offoljak, mert jön ede, aztán leteremt itt bennünket...

szemig jimmy 2009.03.09. 11:27:16

feltüntetett ár:bank vételi árfolyam
levont ár : bank eladási árfolyam
szerintem
mert ha elosztom a nagy összegeket a kis összegekkel akkor pont 15HUF/dollár a különbség
ez olyan teszkós módszernek tűnik...

elwood 2009.03.09. 11:27:56

@Impega: "egyetertek meg akkor is ha elozoleg belem kotottel "

azért titokban biztos örültél neki, mint minden Zoltán

szemig jimmy 2009.03.09. 11:28:50

höhö javítom:
bank deviza vételi árfolyam
és
bank deviza eladási árfolyam
bankot nem veszünk :)

staropramen 2009.03.09. 11:28:57

@elwood
Sztrovacsek.Tudom, hogy off de felénk sütik a palacsintát, nem főzik, akár van benne szar akár nincs.
Ja és eszem ágában sincs beléd kötni, csak nem vagyok érdekelt a svájci repülőutakban.

Impega 2009.03.09. 11:29:24

@elwood: Te kis gondolatolvaso. Na neoffoljunk mert +1 jon es megfenyit minket :)

Tsabi 2009.03.09. 11:31:32

Ennyi penzert zurichbe repulni onmagaban szopatas, a swiss meg a devizas elszamolaskor tajekoztatotag irja ki a forintos arat, ahogy mondjuk az usairways com is atszamolja nekem, hogy az adott dollar szerinte mennyi ojro. Aztan vagy annyi lesz, vagy nem. De dollarban annyi, amennyiert vettem.
A visa usd-ben szamol el nem fedi a valosagot, az enyem speciel euros. A debit is meg a credit is :)

anarch 2009.03.09. 11:34:38

A VISA átváltja automatikusan dollárra, hacsak nincs külön spec magyar szerződése a cégnek. (Emiatt tudsz Magyarországon forint-számlával, dollár-kártyával, forintban vásárolni konverzió nélkül. Volt is homár cikk abból, hogy az egyik bolt nem akarta ezt a pluszt kifizetni, és eur-ban vont le.)

Én még azt is el tudom képzelni hogy a Swissair forint-terhelést kért (bár valószínűbb az euró vagy chf), amit külön szerződés hiányában a VISA dollárosított, majd a bankod a dollár terhelést forintosította...

Én a helyedben megnézném az Amadeus-on (www.checkmytrip.com), hogy ki adta be a megrendelést, ugyanis abból ki lehet sakkozni, hogy miben adták fel a rendelést. (Mellegsleg, a Lufthansa-nak van magyar forintos szerződése. Ha országodnak a magyart választod akkor a magyar fiók nevében adja fel a vásárlást a kártyádra a weboldal. Csak azért mondom, mert a Swissair Lufthansa tulajdon... Mondjuk az is megér egy misét, hogy tök más árakat mond egy weboldal attól függően, hogy milyen országot adsz meg "lakcím"-nek. Diszkrimináció rulez.)

Repülős Gabi 2009.03.09. 11:35:10

Én írtam a levelet, értem én a viccet, csak nem szeretem! ;)

Naszóval, ha külföldön vásárol valaki, igen, akkor van átváltás, hiszen pl. euróban fizetsz mondjuk Frankfurtban az áruházban, és ha a magyar forint kártyádat használod, akkor arról devizát vásárolsz.

Ez viszont - szerintem - belföldi vásárlás (magyarként, indulási ország: Magyarország, fizetendő összeg: magyar forint).

Időközben találtam is egy pdf-et az mnb.hu-n: Pénzforgalomról mindenkinek 1. - Bankkártyák

www.mnb.hu/Resource.aspx?ResourceID=mnbfile&resourcename=Penzforgalomrol_mindenkinek_Bankkartyak
Ennek a 32. pontja így szól:
"32. BELFÖLDI VÁSÁRLÁS ESETÉN ELÕFORDULHAT-E, HOGY MAGASABB
ÖSSZEGGEL TERHELIK MEG A SZÁMLÁT, MINT AMENNYI A VÁSÁRLÁS
ÖSSZEGE?
2007. június 1-jétõl jogszabály mondja ki, hogy amennyiben a bizonylaton szereplõ összeg devizaneme
megegyezik a kártya mögött álló számla vagy hitelkeret devizanemével (azaz mindkettõ
HUF), a számlára vagy a hitelkeretre terhelt összegnek meg kell egyeznie a bizonylaton szereplõ
összeggel.
Fõként utazási irodáknál, légitársaságok hazai irodáinál és autóbérlések esetén fordulhat elõ, hogy
nevezett társaságok nem hazai bankokkal kötnek szerzõdést a bankkártyák elfogadására, hanem az
anyacégükön keresztül külföldiekkel. Így annak ellenére, hogy a vásárlás belföldön történt, az árakat
forintban tüntették fel és a bizonylaton is forint szerepel, a mûvelet bekerül a külföldi elszámo-
lási körbe. Ez azt jelenti, hogy a kibocsátó a külföldi mûveletek között, a nemzetközi elszámolás
pénznemében kapja meg a fenti társaságok magyarországi irodáiban lebonyolított mûvelet összegét.
Ezekben az esetekben – a jogszabály értelmében – terheléskor nem a nemzetközi elszámolás
pénznemében feltüntetett összeget kell figyelembe venni, hanem a bizonylaton szereplõ forintösszeggel
kell megterhelni a kártya mögötti számlát vagy hitelkeretet. Amennyiben nem így történne,
reklamáljon bankjánál!
A fenti szabály nem vonatkozik a külföldi vásárlásoknál elõforduló helyszíni konverzióra (lásd. 30.
számú kérdés), és a külföldi telephelyû internetes kereskedõktõl vásárolt áru vagy szolgáltatás ellenértékének
a kifizetésére még akkor sem, ha a kereskedõ magyar nyelvû honlapon, forintban feltüntetett
áron kínálja áruját."

elwood 2009.03.09. 11:35:59

számol ebben, számol abban, a történet így nem kerek, ha kiír egy árat Ft-ban akkor írja ki nagybentűkkel, hogy ez egy tájékotató ár és a pontos elszámolási formának nézzen utána,

mert ha nem akkor tegye fel főni a palacsintát

gelsystem 2009.03.09. 11:37:55

húúúúúúúúúúúúúúú, ez fasza!
befizeted forintban
váltják neked eladásin s.frankra
aztán váltják vételin dollárra
.
aztán még valamelyik balfasz kitalálja, hogy júró még nem vÓt
.
és végül, csak egy nyomorult svájci, legyen s.frank.........

elwood 2009.03.09. 11:38:46

hát pedig Gabi "a külföldi telephelyû internetes kereskedõktõl" elég kivételszagú, nekem ez jön le.

megint tanultam valamit

szemig jimmy 2009.03.09. 11:39:14

@Impega: megnéztem a csókát
"Tiszta ANARCHIA ami itt folyik. "
:DDD

elwood 2009.03.09. 11:39:51

meg attól hogy mi a törvény attól még átverés az egész ...

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.09. 11:40:12

Bazzeg, ennyiert a hatamon kiviszlek Cürihbe, es forintot is elfogadok :]

staropramen 2009.03.09. 11:42:41

Sztrovacsekek!
Zürich ide autópályán cirka 1000 km.
Lehet számolni akárhány literes fogyasztással. Jó , időben 8-10 óra, de nálam kb az 1000 km a lélektani határ amíg repülő szóba sem jöhet.

szemig jimmy 2009.03.09. 11:44:41

@staropramen: sztem céges út volt..
amúgy nemmindegy?
a lényeg hogy poszter nem hülye
minden hónapban megnézi a számlakivonatot
ez már magában dicséretes

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:45:28

@staropramen: na most ki ne találjátok már hogy miért nem ment kocsival basszameg! ennyire ne legyetek már hülyék és ne utáljátok a posztolót amiért repült!

1000km kb 10 óra kocsival! odavissza 2000km 20 óra! repülővel meg 3 óra odavissza 6!

eszed legyen má!

Repülős Gabi 2009.03.09. 11:47:31

Külföldi telephelyű internetes kereskedőnek nevezem pl. azt a szlovák vagy román telephelyű céget, amely magyar nyelvű honlapján aktuális forint/euró árakon kínálja a dvd-t 100-as hengerben, és kiírja, hogy a forint árak TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰEK, a végleges ár az euró napi árfolyamától függ (sose volt velük problémám).

Nem tudom hogy létezhet-e légitársaság belföldi telephely nélkül (érdekes lenne), ezért a Légiközlekedési hatóságnak is írtam. ;)

Egyébként az út egy hirtelen jött üzleti út volt, vannak ilyen emberek, akik járnak üzleti útra, l. Zürichbe, drágán. :)

Nem a drágasággal van gondom, az nyilvános, hogy mennyibe kerül a jegy - a +10000-et lopásnak tartom.
Lehet h ez nem sok pénz, de akkor miért olyan fontos ezt elvenni tőlem?

staropramen 2009.03.09. 11:48:41

@fatelep
Hát pontosan ezt írom, csak te olvasol mást.Azt írtam, hogy nálam ez a lélektani határ és , ezért nekem belefér a 8-10 óra..Nem hülyéztem le azt akinek nem fér bele.Van mán eszem.

Impega 2009.03.09. 11:49:41

Ja! Emberek! Szerintem Peer- Chiii megszult :D? Nem tud rola valaki valamit

(Emlekeztetoul,: O ment 7 hetesen egyedulszilveszterkor fagyoskodni)

elwood 2009.03.09. 11:51:18

@Repülős Gabi: Sztem igazad van. Légyszíves az ajánlásnak reklámálj a bankodnál, és tudasd velünk az eredményt.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:52:26

@Impega: 7 hetes volt + most van március szerintem még nem, de éljen a biológia és a matek!

Repülős Gabi 2009.03.09. 11:52:54

És mielőtt nagyon utálna itt a társaság egy része: ez a történet mindenkiről szólhat, aki repülővel utazik, márpedig sokan vagyunk ilyenek. Ha ez így mehet, akkor holnaptól a többi légitársaság miért fogná vissza magát?

Impega 2009.03.09. 11:55:03

@Repülős Gabi: Nem utalunk, de Te is Posztolo vagy. Muszaly fikaznunk.

Dr. Kix 2009.03.09. 11:56:07

Repülős Gizivel szerintem rokonok.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:56:34

@Repülős Gabi: szarni rá, itt általában mindenkit utálnak és megmondják mi a jó neki! :) persze van olyan posztküldő akit tényleg utálni, mert hülye, de most itt ez nem áll fent!

kíváncsi vagyok a sok "mé nem menté kocsival" a "hátamon elviszlek" ember mikor unná meg ha mondjuk havonta 2x3x kellene hosszabb külföldi utakra mennie!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:57:38

@Impega: akkor meg már tuti, vagy túlhordja!

Repülős Gabi 2009.03.09. 11:58:07

@Impega: ja jó bocs. Én kérek elnézést! ;)
Csak a sünit sajnálom, szegényt! ;)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 11:58:38

@Impega: nem muszáj! mindenkit nem muszáj! csak a hülyéket muszáj!

Tsabi 2009.03.09. 11:59:52

Speciel szerintem a swissair az svaci ceg. Ha kaptal szamlat, marpedig kene hogy legyen, akkor azon rajta van, hogy kitol vetted, ha magyar telephelyrol, akkor van okod ugralni, ha nem, akkor magadnak bemasoltad az idevonatkozo szabalyt. Megneztem, malevval tuti snassz utazni, de speciel 80 dollart vernek a swissair arara, es szerintem meg forintban is fizethetsz.

Impega 2009.03.09. 12:01:56

@a paraszt a fatelepről: Muszaj !!! Leirjam szazzor vagy jo lesz igy? :) Megyek es megostorlom magam. Csak a vegen nehogy jol essen :)

David Webb 2009.03.09. 12:02:57

Nem akarom védeni a Swisst, én elég sok jegyet vettem a neten tőlük Birmingham-Zurrich-Budapest útra, és mindig annyi pénzt vettek le amennyi a foglaláskor volt... Bár szemetek, mert legutóbb nem adtak csokikát a gépen, pedig kurva finom amit osztogattak.És simán lehetett markolni a tálból :). Na de hát válság van v mi a szösz :)

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2009.03.09. 12:04:41

Az tényleg nem egészen világos, miért forintban KELL fizetni a swiss.com-on, de a kártyás fizetéssel óvatosan kell bánni, mert a nagyoknál (VISA, MASTERCARD) mindig a dollár az alapegység és ez olykor három konverziót is jelenthet az összes költségével meg az árfolyamveszteséggel együtt.
A t. kártyatulaj hiába engedélyez vagy nem engedélyez, ilyenkor arra az apróbetűs szerződésre hivatkozik a bankja, amit ha netán el mert oülvasni, mielőtt aláírta, az ügyintéző 80%-ban még meg is sértődött, hogy miért húzza az időt és miért nem találta meg azonnal a vonalat, ahova a nevét kell írni.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 12:10:32

@masszázsblog: de ha forint kártyával fizetsz akkor édes mind1 nem?

Pittykapitany 2009.03.09. 12:12:48

Es ezek utan meg fizetosse akarjak tenni a pisildet is a gepen? Vagy az a Vizzer? :)

David Webb 2009.03.09. 12:13:08

Mindig az induló ország valutájában fizetsz, ez alap.

Gumidomino 2009.03.09. 12:13:14

egy sima repülőjegy vásárlásakor másfél órás rákészüléssel és ezután még fél órányi böngészéssel, számolással, elbaszással, újraszámolással és reménykedéssel nagyjából megbecsülhető, hogy hány pénzbe is fog kerülni a vásárlás. pöpec.

az elolvasandó szöveg egyre hosszabb és egyre kisebb a betűméret, az idő meg egyre kevesebb rá.

nesze nekünk globalizáció.

ezért tart itt ez a világ.
(asszem ez még nem volt.)

Repülős Gabi 2009.03.09. 12:15:35

@Pittykapitany: Ryanair, de valami azt súgja h ez nem lesz egy sikeres intézkedés. Egy tucat találékony magyar után gyakorlatilag újra kell majd kárpitozni a gépet! ;)))

nilsholgersson 2009.03.09. 12:16:52

Angliában vettem fel pénzt cibes kártyával. Nem keveset. Így nem keveset buktam, amikor láttam, hogy huf-usd-gbp úton jutottam pénzhez. Nem tudom, hogy ki lopott meg, de remélem burjánzik már a rák a testében.

Tsabi 2009.03.09. 12:18:09

@Repülős Gabi: nem kotekedeskepp, de vegulis miert nem malev? Alapbol olcsobbak, van magyar telephelyuk.. Tenyleg, a swissairnal mi volt a szamlan, magyar telephely? Mar a jogszabaly miatt

Pittykapitany 2009.03.09. 12:18:20

@Repülős Gabi: de legalabbis varhato hogy sok magyar kezipoggyaszaban ott lesz egy ures, 2 literes kolasuveg. :)

nilsholgersson 2009.03.09. 12:22:35

Angliában vettem fel pénzt cibes kártyával. Nem keveset. Így nem keveset buktam, amikor láttam, hogy huf-usd-gbp úton jutottam pénzhez. Nem tudom, hogy ki lopott meg, de remélem burjánzik már a rák a testében.

Repülős Gabi 2009.03.09. 12:23:43

@Tsabi: nem tudom milyen időpontot néztél. Ha valaki be tudja tervezni az útját pl. 2 hónappal előre, akkor elég olcsón tudja megvenni. Ha még rugalmas is, akkor még olcsóbb (pl. szombaton ott marad a célállomáson).
Ez most olyan út volt, ahol kedden szóltak, hogy a héten jó lenne, ha kimennék Zürichbe 1 napra. Így maradt ez a választás.
A Swiss nem adott számlát, ez egy érdekes dolog, van aki küld (wizz, malév), van aki meg nem (klm, easy), nem tudom h rájuk nem vonatkozik? És lehetőség sincs rá, hogy kérjek a rendeléskor vagy utólag.

anarch 2009.03.09. 12:38:16

@Tsabi: Malév eléggé drága... Mindig megnézem poénból az ő ajánlatukat is, aztán nagy röhögés közepette bezárom... Igaz egyszer ők voltak az olcsóbbak, egyszer régen :).

gabi, nem kötelező helyi irodával is rendelkezniük. Ezt honnan vetted? Attól, hogy valaki repül ...isztánba nem fog ott is irodát fenntartani. Majd közösen 5-6 társaság foglalkoztat két embert. Talán. Vagy fizetnek a helyieknek, hogy ugyanmár a mienket is csináljátok.

Repülős Gabi 2009.03.09. 13:05:26

@anarch: onnan, hogy a millió adó-, illeték-, beszerzéseket, stb. valahogyan intézniük kell, ez azért feltételez egy itteni gazdasági szervezetet.
Egyébként ügyfélszolga és egyéb irodájuk van, kérdés h működik-e:
(igen, már írtam oda is)

www.swiss.com/countries/HU/local_content/elerhetosegeink/Pages/Elerhetosegeink.aspx

Tsabi 2009.03.09. 13:23:36

@Repülős Gabi: konkretan holnapi foglalasra neztem arakat malevnal meg swissairnel, penznemet usd-ben mindkettonel. Szamlat mindenkepp kellene adnia, az mas kerdes, hogy kinyomtatod, vagy sem, papir alapu szamlat egyre kevesebb kuld ki, sporolnak a papirral meg a postakoltseggel.

a malev tenyleg eleg draga lett, en anno dacumal a dusseldorfi jaratnal malevval kezdtem, aztan mivel volt vagy 200huf a kulonbseg, atnyergeltem lufthansara. Akkoriban meg nem voltak fapadosok. Ha jol tudom, azota a malev mar nem is jar dusselforfba..

hbe 2009.03.09. 14:46:42

Gabi, itt az eladó székhelye a mérvadó, ez nem belföldi vásárlás lesz. Ő felajánlhatja neked, hogy forintban fizess, de nem kötelezően vállalja, hogy nem lesz konverzió. Mondjuk az érdekes, hogy dollárban vagy EUR-ban nem engedte kifizetni.

2009.03.09. 15:02:31

ászf: 7.6.2.
CIB számlád van? tehát elfogadtad a nyilvános ászf-et...
Nem értem a problémát...

2009.03.09. 15:06:43

egyébként, amíg még le sincs könyvelve nem is sírhatsz igazán :) Mivel ha addig összezuhan még jobban a forint, lesz ez még 200k+ magyar forint is :P

Wandál 2009.03.09. 15:37:02

hívd fel a swiss-t. el fogják mondani, h ZÁROLÁSt tettek a kártyádre dollárban, és napokon belül TERHELNEK forintban, azt az összeget, ami a repülőjegyen szerepel. nem a legszerencsésebb, de szó nincs áremelkedésről...

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.09. 19:43:57

Az a helyzet, nyuszi, hogy a kártyád nyilván nem olyan elszámolású, mint amiben a SWISS terheli. Ezt nem orális közösülésnek hívják, hanem SZOPÁS-nak.

De van egy jó hírem a Malév-utasoknak, csak még nem mondom el... :-)

Te boldog leszel...

silent76 2009.03.10. 05:16:06

Ha VISA kártyád van, és külföldön vásárolsz (ez esetben ez ennek számít, mert Svájcban terhelik meg a kártyádat)akkor a CHF-et elöször USD-re váltják,
és azt forintra, mivel a VISA kártyák USD alapúak (míg a Mastercardok EUR)
Sajnos az árfolyam ilyen, nem tudsz ellene tenni. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy nem a Swiss teszi el a plusz pénzt, hanem a VISA és a bankok, ahol a tranzakció történt. A Swissnek ezen felül még komissiot is fizetnie kell (3-5%) a VISA-nak.
Ez van.

Doktor Kotász 2009.03.12. 04:12:17

A CIB forint alapú kártyád külföldön Euro alapú, téhátúgy fizetsz vele dollárt, hogy dollárt vált euróra, és azt forintra.

yeppppp 2009.03.13. 12:25:42

@Repülős Gabi: az EasyJet ad számlát, külön kell telefonon kérni, és postán kiküldik.

Sok légitársasággal mentem már (Delta, British Airways, KLM, Malév, Alitalia, WizzAir, Easyjet), és mindig az induló ország pénznemében fizetsz. Budapest-London-Budapest esetben forintban, New York-Budapest-New York esetben meg dollárban. Ilyen egyszerű. És mindig annyi összeget fog levonni, amit rendeléskor mutat. Ha devizában vonja le, akkor is a számlaértesítőn ott látod, hogy egyezik a feltüntetett USD ár a levonttal.
süti beállítások módosítása