Krisz úr szenvedélyes hangú levélben gyalázza az Adóhivatalt, amit empátiával figyelünk, hiszen azokra a hónapokra kell kamatot fizetnie, amiket az APEH tökölt el az ügyfél kérelmének elbírálásával. Egyházi iskolásként nem érthetünk egyet az erős kifejezésekkel, a jelenség azonban bosszantóbb lehet, mint a kormány Válságkalauzával az ágyban ébredni egy vad reggelen.
Megbüntetett az APEH, mert lassú volt! Nem is tudtam, hogy régenssé nevezték ki magukat, s önhatalmúlag bűnbakként alkalmazzák szerencsétlen „ügyfeleiket”, hogy rajtuk torolják meg vétkeiket. ”Kedvenc”, túlburjánzott, élősködő adóhatóságunk színvonaltalan munkáját kitűnően megfizetjük, mi, szerencsétlen adófizetők. Nem csoda, hogy ennél a vízfejű, pénzleszívó szervnél 206.000 HUF a havi nettó átlagkereset /az APEH-nál 2008-as évben 400.000 HUF körüli bruttó átlagkereset, míg a pénzügyi szektorban a bruttó átlagkereset 2008. év szeptemberében 289.000 HUF, az országos átlagkereset pedig 191.000 HUF volt/, nem tehetünk semmit, össze kell dobni nekik, mert úszik a lakás és az ingóság, az APEH kegyetlen a kisemberrel.
2007. februárjában vásároltam egy ingatlant, mely után az agyonfinanszírozott APEH-nak sikerült 2007. októberében kiszabni a megfelelő illetéket, az illetékkiszabás három darab, általános iskola 3. osztályosának szellemi színvonalat feltételező matematikai műveletből állt, két részösszeg beszorzása az aktuális illetékkulccsal, illetve az így kijött értékek összeadásából - ezt a komoly feladatot 7 hónap alatt sikerült végrehajtaniuk-. Nem ment könnyen nekik, meg kell izzadni az APEH-ban a pénzért, bonyolult számítások, ráadásul iktatgatni kell, sablonlevelet írni, komoly szellemi kihívásokkal nézz szembe egy APEH-dolgozó!
Éljen, nehezen, de sikerült nekik! Sikeresen postázták is művűket, melyet meg is kaptam! Mondhatnánk, hogy ennek is örülni kellene, Afganisztánban talán még lassabban őrölnek Allah malmai –pozitív életszemlélet-!
Természetesen nem tudtam egyben leróni az illetéknek nevezett sarcot, ugyanis jó magyar szokás szerint kellemesen eladósodtam a lakásvásárláshoz. Ennek következtében „fizetési könnyítési kérelemmel” fordultam rettegett adóhatóságunkhoz.
A kérelem elbírálása megint nem ment egykönnyen – pedig rutineljárás a jövedelmi viszonyok és a kezesség ismeretében-, 3 hónapig ültek rajta, aztán megellették az elhatározást, kegyeskedtek megadni a fizetési könnyítést, persze a kirótt illetéket megfejelték késedelmi kamatpótlékkal. Ez is megszokott, ott nyúznak le egy kis bőrt még, ahol tudnak.
Az azonban már felidegesített, hogy azért, mert 3 hónapig kotlottak a kérelmem elbírálásán, megbüntettek. Arra köteleztek, hogy fizessem ki az általuk eltökölt 3 hónap alatt az illetékre eső kamatot. Betelefonáltam, fellebbezést lehet benyújtani, de illetékköteles, mindössze 5.000 forint. Nem vállaltam fel. Inkább előveszem az idegbaj ellen való pozitív életszemléletet, örülök, hogy nem februártól számlázták ki az illetékre eső kamatot.
Azonban az érdekelne, mi az a időintervallum, ameddig a jólfésült APEH-csinovnyikok lustaságának kamatterheit jó uzsorás módjára áthárítják a már eddig is túlzott mértékben megnyúzott, szerencsétlen adófizetőkre? El tudom képzelni, hogy az APEH lassan új bevételi forrást talál, hátha meg lesz a nettó 300.000 forintos átlagbér is rövidesen náluk. Elég, ha a dolgozóik vigyorogva, trécselve ülnek a papírokon kiemelt fizetésért, a vezetés pedig markát dörzsölve röhög, ahogy a tehetetlen adófizető nyakába plusz kamatterheket varrnak.
Arra a kérdésre is választ várnék, hogy azokra a csekélyértelmű, túlfizetett APEH-dolgozókra is kiróják-e az illeték után a fizetendő kamatot, akik 7 hónapig ültek a papírokon (pár százezer forint után ez se csekély összeg), avagy jó élősködő bürokrata szokás szerint csak a semmiről nem tehető, szerencsétlen adófizetőt sanyargatják meg az APEH-dolgozók renyheségéért?
habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2009.03.11. 09:29:14
LouiS 2009.03.11. 09:37:54
tsimike 2009.03.11. 09:39:44
moli 2009.03.11. 09:43:25
WTF?!
staropramen 2009.03.11. 09:43:31
Valahol azt olvastam, hogy aki 10 mondatban mondja el azt amit 2-ben is megtehet az egyéb aljasságra is képes.A kamatot a kérelem beadásától számítva az APEH minden esetben felszámolja, gondolom azért,mert egyébként már be kellett volna fizetni a pénzt.
Ha a poszt írója ilyen tenyérbe mászó modorban intézi az ügyeit akkor túlzottan ne csodálkozzon semmin
Chouchou 2009.03.11. 09:43:46
habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2009.03.11. 09:46:28
Bugreport 2009.03.11. 09:50:20
Utolsó :P
Énbagoly 2009.03.11. 09:50:39
Jó fizu, nem túl megerőltető munka.
Beadjam a jelentkezésem?
csárli hárper 2009.03.11. 09:51:37
azize 2009.03.11. 09:51:40
És beszedik a 2200 Ft-os eljárási illetéket, hogy egyáltalán foglalkozzanak az ügyeddel? Ugyan már!
Egyébként mióta róják ki a kamatot? A jó öreg Illetékhivatalnál 2 évvel és 3 hónappal ezelőtt mi még csont nélkül kaptunk mérséklést. Kamat nélkül ;)
m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.03.11. 09:51:54
Zep 2009.03.11. 09:53:51
Ráadásul utána még megkapta a fizetési könnyítést is.
Szóval érintett felek tolják össze a seggüket, és próbáljanak sünt átszarni a másik valagába.
csárli hárper 2009.03.11. 09:54:53
azize 2009.03.11. 09:54:57
Külön blogot indíthatnék a sok céges ingatlan illeték és most már földhivatali elb...sairól. Ezek állatok, ahol nem tudnak 2 külön adószámmal, cégjegyzékszámmal rendelkező céget egymástól megkülönböztetni....
Tavaly kaptunk kamatot az APEH-tól, amiért visszatartották a pénzünket...bizony ám ;)
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 09:58:02
@staropramen:
"Az adózás rendjéről szóló törvény értelmében az APEH által felszámított késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része
Tehát nem pusztán kamat... ezért szemetek!
Impega 2009.03.11. 09:58:42
szemig jimmy 2009.03.11. 09:59:24
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 10:02:58
Akinek kevés törődés jutott, már délelőtt igen frusztrált...
habba habba · http://twitter.com/ezazbazmeg 2009.03.11. 10:05:40
Ezekszerint mégis elképzeltem.
Tsabi 2009.03.11. 10:09:50
freemind93 2009.03.11. 10:16:11
Ezesetben nem kerdes, hogy az eljaras torvenyes. Velemenyem szerint jogos es esszeru is, boldog boldogtalan kervekenyeket irna veg nelkul a befizetesek elodazasara. Megis mit var
A kesedelmi kamat osszege azert az alapkamat ketszerese, mert kesel, nem teljesited idoben a kotelezettseged. Ennyit fizet az apeh is, ha kesik a kiutalassal. Ha csak tevedsz, onellenorzol, csak az alapkamatot fizeted.
Az apeh eljarasainak elhuzodasa termeszetesen sun.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 10:18:21
Persze, aki ezt sem végezte el..
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 10:18:57
Nekem sem világos, mert egyszer késedelmi kamatpótlékot ír (ami jegybanki alapkamat*2), másszor meg csak kamatot.
Az illetékfizetési kötelezettség a határozat megszületésének időpontjában keletkezik, tehát onnantól jogos a kamat. Az előző 7 hónapot (amíg ültek rajta) köszönje meg szépen, mert ha 1 héten belül megállapították volna az illetéket, akkor onnantól ketyegne a kamat.
Winston Smith 2009.03.11. 10:21:37
Be kellett volna fizetned a zsét, amiről ezer éve tudsz, hogy be kell majd fizetned. Nem tudod befizetni, mert kicentizted a pénzed (gondolom erről is az APEH tehet), ezért fizetési könnyítést kérsz az APEH-nél (amit ő nem köteles megadni).
De az APEH jó fej, megadja, happy end, gondolná az ember. De te meg csodálkozol, hogy kamatot kell fizetned az eredeti fizetési határidőtől számolva??? Mi a f@szra számítottál, hogy ingyen használhatod az állam pénzét?
Akkor velem meg a bank a geci, mert képzeld el, csak kamatért cserébe ad nekem pénzt. Azta', de kibasztak velem!
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 10:21:46
Tipikusbalek 2009.03.11. 10:23:30
staropramen 2009.03.11. 10:23:59
Engem párszor már megtalált APEH mulasztási birság. Jogos volt elfogadtam, de rletfizetést kértem. A dolog ment az útján a határozat megjött, a kamatot meg a bírság kivetésének napjától számolták. semmi gondom nem volt vele. Símulékony modorú posztolónk pontosan tudta, hogy mennyi lesz az illetéke. Ha hitelt vesz fel a kifizetésére annak is van kamata.
Az meg hogy pár éve egy másik hivatal hogyan adott rletfizetési haladékot az egy homárbeszólás szerint tökéletesen irreleváns. Valszeg azért nem ők szedik már be az illetéket.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 10:24:00
www.adoforum.hu/?cid=33655&fejezet=4&alfejezet=1&tartalom=1
elwood 2009.03.11. 10:24:22
Secnir 2009.03.11. 10:24:34
"az APEH-nál 2008-as évben 400.000 HUF körüli bruttó átlagkereset,"
és tegyél hozzá még néhány kiló jutalmat:
"Tavaly összesen 16,7 milliárd forint prémiumot oszthatott szét
az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal a 15 600 munkatársa között.
Az adóhatóságnál a jutalom legkisebb összege általában négyszázezer
forint, míg a legjobban dolgozók teljesítményét négymillió forinttal
honorálják"
www.munka.org/apehjutalmak
igen. igen, igen, igen. hát igen.
de az APEh már reagál rá:
www.penzcentrum.hu/cikk/1016055/1/mennyit_keresnek_az_apeh_dolgozoi_ime_a_szamok
pont az APEH ne tudná megmagyarázni a számokat? mindjárt elsírom magam.
eladtam a lakásom. lett 2m HUF 'pluszbevételem' (ez is mekkora egy faszság már, mert az idő múlásával nem volt infláció, dehogy). ebből, meg saját pénzből nekiálltam építkezni, hirtelen beleöltem vagy 6 millát.
err jött az APEH, hogy bizonyítsam be, hogy ebből a 2m-t én valóban az épülő házra költöttem.
anyátok nem vár otthon, hogy basznátok meg?
freemind93 2009.03.11. 10:24:36
"APEH? Mindeki utalja, lenezi. Kesedelmi kamat? Gyuloljuk es faj, jogos biztos nem lehet, hiszen szoltam hogy nem akarok fizetni idoben! -> irjunk egy frocsogo posztot homarnak!"
EÖ (törölt) 2009.03.11. 10:24:59
Bládi mérihez elengedhetetlen!! :)
Tyunafis 2009.03.11. 10:26:00
Illeték kiszabásnál nem adsz be semmi kérelmet...
Csak várod.
Tehát a posztírónak igaza van.
Én például tavaly július/augusztus óta várok. Kiváncsi vagyok mikor jön a cucc.
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 10:26:52
a pótlékot nem pótlékolják, ebben biztosan tévedsz:)
Gumidomino 2009.03.11. 10:27:26
ki kell fizetni x forint illetéket, és ezt lakásvásárlás előtt mindenki tudja.
aztán lehet részletfizetést kérni, de azt is mindenki tudja, hogy ha nem rögtön fizetek be valamit, akkor annak kamata van. már csak azért is, mert az alatt az idő alatt amíg végre letörleszti, infláció van (hogy mostanában mekkora, az imádság tárgya...).
Különösen indokolt esetben majdnem mindenhol lehet kamatmentességet kérni, de annak ára (itt például ötezer illeték) van. Aztán vagy megadják vagy nem.
Ha az a gond, hogy az APEH a rá vonatkozó szabályok ellenére három hónapig ül egy részletfizetési kérelem elbírálásán, akkor annak utána kellene jobban járni, mert ezért még meg is bacchatnak ott valakit. Valszeg ráférne.
Az illetékre eső kamatot gondolom a részletfizetés ideje alatt is (hacsak nem nyújtasz be kérelmet és pozitívan elbírálják) fizetni kell, beleépítik a részletekbe.
Egy volt tanárom szerint az APEH dolgozói világszínvonalúan felkészültek, csak a kezüket-lábukat kötik a hülyébbnél hülyébb és folyton változó szabályok...
Hát...
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 10:28:15
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 10:33:01
Még megvannak a dokumentumaim :)
@Gumidomino: ha részletfizetést kérsz, minden esetben javasolt kamatmentességet kérni, ugyanis, ha kéred, megadják, ha nem kéred, még különösen indokolt esetben sem szólnak, hogy lehet ilyet is.
csárli hárper 2009.03.11. 10:33:30
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 10:33:31
Ott a pont!
A postoló meg nézze meg a felszámított adó mértékét, ha az a jegybanki alapkamattal megegyező, akkor lapítson és kérjen elnézést!
Az Apeh valagába egy egész óriás-sün kolóniát kívánok minden szemétségükért (van néhány sztorim nekem is), de speciel itt valószínűleg korrektül jártak el.
freemind93 2009.03.11. 10:34:44
Ha nincs illetek, nincs mit potlekolni. A potlekot az adohatosag kerelemre torli, art 167/3
Kesedlemi potlekot nem lehet kesedelmi potlekolni, art 165/2
leaping cat 2009.03.11. 10:38:12
kairouan 2009.03.11. 10:41:59
Persze, tudom ilyenkor sem az apeh volt a hibás...
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 10:42:22
É2I 2009.03.11. 10:42:23
Ezek szerint van náluk most is olyan, aki ezt nem képes megugrani.
A fizetésük, jutalmaik meg egyszerűen felháborítóak. Főleg a mostani időkre tekintettel.
Értem én, hogy bizalmi emberek, de akkor legyen fizetésük és pont. Azt még pluszban jutalmazni, hogy mennyi sarcot tudtak még kiszabni. WTF?
Vakmacska 2009.03.11. 10:43:15
Nem az én dolgom kiszámolni az illetéket, ha jön a végzés, akkor az adásvétel és a végzés közt eltelt idő nehogymá nekem ketyegjen (nálunk két hónap), "tartozás" onnantól van, hogy azt kiszabják, nem az adásvétel pillanatától, tekintve hogy a szabályok nem kérnek önbevallós előleget, amit az adásvételkor kéne perkálni. Ha így volna, még csak jogos lenne, de nincs így, tehát nem.
A részletfizetés kamat ellenében (barommagas jegybanki alapkamattal vagy pláne a kétszeresével) történő engedélyezése meg egyszerűen kibaszás. Ha úgy gondolják, Gyuriferi csak Veres Jani 14 millás kocsiját tudja megengedni magának, picsányi összegek részletfizetését nem, akkor ne legyen erre lehetőség, oszt mindenki magára vessen, de emberek, egy szaros panelért hetedíziglen büntetni, mert "vagyont" szereztél? Milyen vagyont? Lehet 6 hónap múlva kevesebbet ér mit amennyiért vettem, miféle korrekt eljárás, miféle arányos közteherviselés?
Egyszerűen nem értem a hozzászólókat, betű szerint lehet hogy részben (ismétlem, részben, ennyire tisztában vagyok a jogszabályokkal) igaza van a nemes hivatalnak, csak épp az egész bűzlik, pont úgy, mint az egész adórendszer és az egész költségvetés. Amitől hánynom kell, immáron húsz éve.
Remo 2009.03.11. 10:43:34
De hogy legyen mit fröcsögni, az elmúlt időszakra is ki fogják számolni a kamatot. De nem most, hanem jóval később majd. Írhatsz majd külön kérelmet rá, hogy töröljék méltányosságból.
Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.03.11. 10:46:42
Nagyon kedves ügyintézők, akik gyorsak és segítőkészek.
Elnézést kért, hogy nem találtam a helyén, amikor hívtam. Másnap megjött a posta, amit ígért. Mondta, hogy majd figyeli a folyószámámat, és figyelte.
Nem egy eset volt, ráadásul az én érdekemről volt szó stb.
Simán emberek dolgoznak az APEH-nél, vegyük észre.
freemind93 2009.03.11. 10:47:53
a katona fehérben 2009.03.11. 10:51:28
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 10:53:15
petyuska74 2009.03.11. 10:55:21
hacsak nem nyújtasz be fellebbezést. minden annak minősül, ami kifogásolja a határozatot. Addig amíg nem bírálják el, addig nem is emelkedhet jogerőre, amíg meg nem jogerős addig nem is ketyeghet semmilyen kamat. ha 3 hónapig ül rajta, az az APEH baja, szedje be a késedelmi kamatot a SAJÁT munkavállalóján ha akarja.
ha 2 évig ül rajta az is az APEH baja, ha tovább mint 5, örüljön az ember, mert elévül a tartozás.
Nagyon sajnálom, hogy 1-2 posztoló úgy írogat, mintha az APEH dolgozója lenne. kicsit kajlán áll az igazságérzetük, mintha irigyek lennének, hogy más lakást vesz. én nem vagyok az, pedig nekem sincs sajnos.
elég sok történetet tudnék mesélni arról, hogy milyen gazemberek az APEHOSOK.
üdv mindenkinek.
Gumidomino 2009.03.11. 10:55:49
"az elmúlt időszakra is ki fogják számolni a kamatot"
ez most azt jelenti, hogy arra a 7 hónapra, amikor tényleg ők nem számolták ki, kvázi nem volt lehetőség mire befizetni, szóval arra is kamatot számolnak majd? :-O
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 10:58:02
Húúú, erre inkább nem is...
Kétségtelen, hogy ott is csak emberek dolgoznak, akik féltik az állásukat, így aztán minden szemétséget végrehajtanak felsőbb utasításra.
Könyvelőnk kérdezett egyet az apeh-ügyintézőtől. Az meg ezt bírta válaszolni:
"NEM TUDOM, MAJD MIRE ELLENŐRIZNI KELL, TUDNI FOGJUK!"
freemind93 2009.03.11. 10:58:21
freemind93 2009.03.11. 11:01:33
Palkovicsné 2009.03.11. 11:05:15
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:05:23
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 11:06:07
soseleszekelső 2009.03.11. 11:07:03
És azt ígérték, fognak válaszolni. Szó szerint:
"Na nem harminc napon belül. Lehet, hogy egy év múlva, de válaszolunk majd"
Remélem a végrehajtóik nem gyorsabbak az ügyfélszolgálatosaiknál...
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:10:37
"A Magyar Turizmus Zrt. számtalan akciót szervez magyarországi szállodák és egyéb turisztikai szolgáltatók részvételével, amelyek kedvezményes üdülési lehetőségeket, és egyéb turisztikai szolgáltatásokat tartalmaznak. Ilyen pl. a minden év februárjának utolsó csütörtökjén megrendezésre kerülő ún. Torkos Csütörtök, amelynek során az akcióhoz csatlakozott éttermekben fél áron lehet étkezni. Hasonló tartalmú akció a Nyitott Pincék Napja, amikor egy sor borospince várja kedvezményekkel a vendégeket. Országszerte kínálnak szállodák bizonyos időszakokban 2=3 éjszaka, 3=4 éjszaka akciókat, amelyek szintén a költségtakarékos üdülést segíthetik. Minderről részletesen tájékozódhatnak a Magyar Turizmus Zrt. Itthon honlapjáról.
Az interneten nemcsak utánanézhetünk, kiválaszthatjuk, hogy mit szeretnénk megvásárolni, de sokszor olcsóbban és egyszerűbben meg is vehetjük."
ÉS EZ KOMOLY, KINYOMTÁK 1 MILLIÓ PLD-BAN!!!!!!!!!!
egyszerüen 2009.03.11. 11:12:00
veszel egy lakást 10 millioért majd 5 év mulva eladod 10 millioért, ha nem veszel másikat akkor ugye csengetni kell.
De sorolhatnám tovább is
A másik sokan irták az állam pénzét használja a posztiro, mert késöbb fizeti be a illetéket. Ácsi !!
milyen állam pénzét használja ?? hisz az állam nem adott kölcsön egy petákot se. Örüljön hogy kap valamennyi pénzt mivel én a hülye hitelböl vettem egy lakást, ha nem veszek akkor nem kap
Mégvalami ami szurja a szemem az apehnál
eladok egy lakást 10 millioért majd veszek egy másikat 14 millioért ergo veszek fel lakáshitelt 4 millkát. Erre kijön az illeték a 4 milliora. Föleg ugy hogy a banké elvileg a ház. Fizesse a bank a részét be. én azt a pénzt nem is láttam
Ugyanez forditva
Meg akarok szabadulni a lakáshiteltől 5 év multán (gazdasági helyzett miegymás)
Akkor eladom a lakást 14 millioért, visszafizetem a bank pénzét 4 milliot és a maradékbol veszek egy lakást 10 millioért, ekkor meg elvileg a 4 millio különbség után kell fizetnem adot mivel azt mondják ez a plusz jövedelem, amit én soha nem is láttam, és nem is fogok
Nem faramuci egy kicsit?? Mondjuk most épp a második esetre készülök kivi leszek hogy az apeh mennyi manit szeretne kapni tölem.
Ez a vagyonszerzési illeték is egy baromság, én az adozott jövedelemből veszek egy kérot, ergo hasznosan elköltöm a pénzemet, erre vagyonszerzési illetéket ronak ki
nem tisztán az apeh alkalmazotjaival van a gondom, hanem a törvénnyel,
Mindegy mit találsz ki a lényeg az után is fizess:DD
egyszerüen 2009.03.11. 11:16:05
ezzel értek egyett, ha én fellebezek valamibe akkor nem emelkedhet jogeröre, ergo kamatot mire föl számolna
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 11:16:39
Dr Kangörény 2009.03.11. 11:21:02
Ügyfélnek tudnia kellett volna, mennyit kell fizetnie?
Nem. Az ügyfélnek joga, hogy teljesen hülye legyen ilyesmihez.
A hivatalnak viszont kötelessége, hogy a törvényi határidőket betartsa.
Minek kell különben határozatot hozniuk az illetékekről? Mondják azt, hogy vallja be azt a kuncsaft.
cepulacalului 2009.03.11. 11:22:29
raadasul, ha veszed 10-ert es 5 ev mulva adod el 20-ert, akkor sem fizetsz egy kanyit sem szja-t
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 11:23:08
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.03.11. 11:23:50
freemind93 2009.03.11. 11:24:04
Remo 2009.03.11. 11:24:48
garnéla mák 2009.03.11. 11:24:56
champy 2009.03.11. 11:26:03
Nonszensz, hogy az állam által (nem kicsit) megadóztatott pénzükből vett lakás után még illetéket fizessünk.
De ugyanígy van mindennel, kocsi, motor stb.
Nem baj, az a lényeg, hogy minimum 400 ezer prémiumot kaptak a Nagyra Becsült Apeh dolgozók, így válság idején.
Bejjja 2009.03.11. 11:26:13
Nekem eddig pozitív volt a tapasztalatom az Apeh-al. Volt lakásvásárlásos ügyem, örökösödési dolog. A lakásvásárlás után fizetendő illetékről a fizetési meghagyást az előírt egy hónapon belül megkaptam, az összege pontosan volt kiszámolva. Páromnak volt adótartozása egyszer, első kérelemre azonnal megadták a részletfizetést kamatmentesen. Volt egy örökösödési illeték dolog is, szintén azonnal megadták a részletfizetést ugyanilyen feltételek mellett. És minden papír, értesítés időben jött.
Az a véleményem, hogy ahány ügyintéző, annyiféle a munkához való hozzáállás. Ez gáz egyébként, hogy egy-két ember rossz munkája alapján alakul ki egy cég hírneve. Függetlenül attól, hogy most az Apeh-ről van szó, vagy más cégről.
Egyébként én is azt javaslom, amit más már említett. Ha lakást vásárolsz, kalkuláld bele a vételárba a felmerülő költségeidet, és akkor nem ér meglepetés, nem kerülsz pénzzavarba. Pld banki hitel költségei, illeték, ügyvédi költség.
Karácsony Benő 2009.03.11. 11:27:20
tisztaudvar.blog.hu/2009/03/10/abcug_apeh
Bejjja 2009.03.11. 11:27:56
egyszerüen 2009.03.11. 11:32:07
tényleg nem kell fizetnem utána?? még akkor se ha nem veszek másik házat?? hanem mondjuk felélem??
nekem mást mondtak az apehba:D
champy 2009.03.11. 11:33:16
A másik, ami nagyon betette a kaput. Van egy motorom, ami után fizetnem kellett súlyadót. Asszem, hogy a mi kicsiny "falucskánban" 100 kg/2000 Ft. volt.Ez még rendben is volna, nem lázadnék. DE! Bevezették a teljesítmény adót, ami ugye a súlyadót váltotta fel, effektíve ugyanúgy az úthasználatért fizetsz. Na mármost, az én 200 kg motorom utána 4000 ft helyett fizetek 14 ezret, még mindig nem lázadok annyira, de az utca, ahol lakok, nem rendelkezik szilárd burkolattal. tehát ha esik az eső, akkor nem tudom használni az utat. Persze ezt a helyi önkormányzatnak kell fizetni. EZ MILYEN MÁR???
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:36:21
cepulacalului 2009.03.11. 11:41:00
akkorse
kulup 2009.03.11. 11:45:49
Az is érdekes, hogy a 2007-es késedelmi pótlékokat 2008. október-november környékén teszik rá a folyószámlára, addig nem is tudsz róla. Közben persze ketyeg a 2008-as is, ami csak 2009 végén kerül rá. Emiatt valószínűleg most év végén lesz még egy meccsem velük. Megígérte az ügyintéző, hogy azt már nem szabják ki, de én nem hiszem el.
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:47:38
De tényleg, homár, nem szoktad elolvasni és értelmezni a leveleket? Hasznos lenne, mert akkor esetleg valódi átbaszást posztolhatnál barmok hőzöngése helyett! Csak egy jótanács volt....
Hans Lopkowitz 2009.03.11. 11:48:56
Én két éve megtettem, mindenkinek csak ajánlani tudom északi szomszédainkat, Szlovákiát. Nyugodtan alszom, becsületesen adózok.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 11:50:34
Tsabi 2009.03.11. 11:57:59
T3raYon 2009.03.11. 12:13:51
Most részben meg fogom védeni az APEH-ot, lesz ami lesz. Nem azért, mintha minden rendben lenne a házuk táján. Morálisan a magyar adórendszer és az APEH hozzáállása rettenetesen rossz.
DE!
Azt azonban érdemes felismerni, hogy konkrét ügyek kapcsán a konkrét közreműködő emberek hozzáállásán (adófizető és ügyintéző) nagyon sok múlik, mivel az APEH-ban is emberek dolgoznak, a jogszabályokat pedig megismerve saját javunkra tudjuk fordítani.
Azért írok most mert pont pár hete zárult le egy pontosan ugyanilyen ügyem mint a postírónak, azzal a különbséggel, hogy a végén a végzésemben SEMMILYEN késedelmi kamat nem volt! A szabályozás erre lehetőséget ad. Az a baj és az első hiba az adózók részéről, hogy ha Magyarországon valaki az APEH szót meghallja akkor már ezer a vérnyomása, ideges és dühös. Így viszont nem lehet ügyet intézni, főleg nem olyat ami a mi zsebünkre megy. Le kell higgadni és átgondolni a dolgot és nagyon fontos: elolvasni amit az APEH ír, értelmezni, valamint kialakítani személyes kontaktust (telefonon) az ügyintézővel. Az APEH nem azért ír tíz oldalas formalevelet, mert ez a hobbija, hanem mert jól/rosszul de TÁJÉKOZTAT a vonatkozó törvényekről, azok alkalmazását indokolja és értelmezi az esetre vonatkoztatva. Ennek mentén aztán lehet finomítani a dolgokon, csak tudni kell, mit lehet és mit nem lehet kérni. Amit nem kérsz, nem kapod meg - igaz?
Persze aki habzó szájjal üvöltve vagy primitív megalázó stílusban írt levéllel próbálkozik, az megnézheti mit ér el. Aki viszont gondolkodik az korrekt eredményt tud elérni.
A késedelmi kamatról például azt kell tudni, hogy az ART-ban (Adózás Rendjéről szóló Törvény) az van, hogy az APEH ügyintézési ideje 30 nap. Ha ezen túlmenően válaszol azt persze lehet, van például mód hivatalosan a vizsgálat meghosszabítására, de ezért az adózót nem hozhatja hátrányos helyzetbe (pl. kamattal). Létezik aztán a "méltányosság intézménye", melynek körülményei szabályozva vannak ugyan, de részletfizetési kérelmekre tökéletesen alkalmazhatók a kamatok elengedésére.
Az APEH-al szemben is igaz az, hogy jobb nem "ellenségnek" hanem tárgyalópartnernek tekinteni és úgy hozzáállni hideg racionális fejjel.
Csákk Norrisz 2009.03.11. 12:19:37
Azóta többszöri telefonos érdeklődésem ellenére sem érkezett válasz a fellebbezésre. A telefonbeszélgetések során pedig csak annyit tudtak mondani, hogy türelem, dolgoznak rajta. Na de 10 hónapja? Mi a pék faszát kell ezen ennyit gondolkodni? Most ez alapján várhatom, hogy milyen plusz költségeket vernek rám.
Balance Of Power 2009.03.11. 12:22:03
A reszletfizetesnel egyebkent allitolag ertekelik a fizetesi hajlandosagot, tehat erdemes elso korben annyit befizetni, amennyit csak tudsz. Es tenyleg sok rendes, joindulatu ugyintezo van.
Remo 2009.03.11. 12:23:39
Én: Emlékszik, hogy kérdeztem a múltkor, hogy van-e a gyerekeknek adóazonosító jelük?
- Igen, de már mondtam, hogy NINCS, nem érti meg?
- Oké, és van-e olyan kis kék kártyájuk amin szerepel a nevük?
- Olyan van, de adószámuk nincs, hányszor mondjam?
- (Itt elszámoltam 10-ig), Rendben, értem, megtenné, hogy bediktálja a kis kék kártyákról a számsort?
Mert ugye adószám és adóazonosító jel között van némi különbség, de neki joga van hülyének lenni.
traviscws 2009.03.11. 12:25:11
- Jo, toltse ki ezeket a papirokat es fizessen be x penzt, hogy elinditsuk a kerelmet.
Elkezdtuk kitolteni. Kerdesek: (mar nem emlexem pontosan) Van-e nyugdijjas a csaladban? Szed-e gyogyszereket? Milyen ingosagokat es haztartasi gepeket vasaroltak az elmult evben, mik azok, milyen ertekben? Es lehetett szepen felsorolni.
Nem inditottam el a kerelmet, az urlap szettepodott. Szerencsere tudtunk kolcson kerni a es befizettuk az illeteket egyben.
Balance Of Power 2009.03.11. 12:25:33
0 2009.03.11. 12:29:20
Balance Of Power 2009.03.11. 12:31:41
issti1 2009.03.11. 12:33:34
Hasonló esetem volt - a hivatalban tanácsolták, kérjek részletfizetést
(illetve jóhiszeműen azt mondták, sz'tük az ügyem jellege miatt valszinűleg méltányosságból el is engedik).
Ezek után irtam kérvényt, amire APEH törvényes VÁLASZADÁSI KÖTELEZETTSÉGE 30 NAP!
10 HÓNAP(!!!) UTÁN VÁLASZOLTAK, majd nem kis meglepetésemre az évvégi adóegyenlegemen 10 HAVI BÜNTETŐKAMATOT FIZETTETTEK VELEM, az ő késedelmük miatt!!
Még mielőtt bárki kérdezné: nem reklamáltam, mert félek tőlük, mint ahogy a maffia minden más megnyilvánulási formájától is..bár biz. értelemben a klasszikus maffia ennél azért vmivel tisztességesebben jár el!
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 12:34:47
Szerény véleményem szerint az ajánlgatott sünt csak tartsa vissza mindenki, ugyanis
egyfelől, "ha nem azonnal fizetsz be valamit, annak kamata van".
Azt kéne tudni, hogy csak részletet kért-e, vagy tényleg könnyítést is? (törvényes kedvezményeket, méltányosságot, mirossebet.)
Ha az utóbbi, akkor nem a posztolón múlt, hogy az ügy nem zárult le X hónapig ÉS így nem is tudta, végül mennyit kell majd fizetnie. És jelentkezzen az, aki fizet úgy az apehnek, hogy ha több, majd visszzaadják...??
Ebben az esetben azt, hogy visszamenőleges büntetőkamatot vernek rá egy általuk biztosított lehetőségre, miszerint fizetési könnyítés, (értsd: fizetendő összeg még nem ismert) inkább nem kommentálom, mert ki leszek moderálva.
másfelől, amikor ez az ügy elindult, a posztíró törlesztője valszeg kicsit alacsonyabb volt, az élet meg olcsóbb, vagy akármi. De különben is, annak is jár a sün, aki elgyalulja azt, aki nem bír mellényzsebből pár százezret (és akkor a vételár még tíz milla alatt van) kivágni az asztalra!
0 2009.03.11. 12:38:13
Magyarországon az emberek rengeteg hitelt felvesznek feleslegesen.
smokedoc 2009.03.11. 12:39:36
részletfizetést a nullára!
beteg ország beteg rendszere, de iróniával megy!
Balance Of Power 2009.03.11. 12:45:45
Szo sincs hitelrol. Van mondjuk X szaz ezer forintod felreteve, amibol megfinanszirozhatsz par dolgot (legyen az butor, huto vagy egy reg esedekes festes), hogy elheto legyen a kero. Ehelyett inkabb kifizeted a hivatalt es nem kersz reszletfizetest, ami tenyleg rendes dolog, de valahol johiszemu baleksag. Azert az ok nelkuli hozonges meg a szolgalelkuseg kozott is vannak fokozatok.
0 2009.03.11. 12:51:08
volt felújítás: Burkolatcsere, festés, mázolás. Mindenki ért annyira ezekhez a dolgokhoz, hogy meg tudja egyedül csinálni. Esténként, hétvégén. Ha anyagárat nézünk nem olyan nagy összeg. Persze nem kell a legdrágább burkolatot venni. Lakásvásárlás előtt le kell ülni, átszámolni az anyagiakat, és igenis beleszámolni az illetéket. Ha valaki csak 7 hónappal később kap illetéket, akkor örüljön, ne pedig nyafogjon, hogy jaj mi lesz most.Én még a 2-3 hónapnak is örültem volna. Nem tartom magam jóhiszemű baleknak, csak szeretek nyugodtan aludni, nem pedig azon agyalni, hogy vajon megadják-e a kedvezményt, részletfizetés, vagy nem, ha nem akkor meg szidni az egész rendszert.
WerePet 2009.03.11. 12:52:20
only human · http://onlyhuman83.blogspot.com/ 2009.03.11. 12:56:24
sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.03.11. 13:00:19
Nyuszi16 2009.03.11. 13:00:52
kultúrterrorista (törölt) 2009.03.11. 13:04:15
hm2 2009.03.11. 13:04:47
Vásároltam egy újépítésű ingatlant, mely után Apeh kiszabta az illetéket, azonban hibásan - használt ingatlan után. Észrevétellel éltem, majd körülbelül fél év múlva, tavaly márciusában, megkaptam a határozatot, hogy az illeték valóban nem annyi, s jóváírják a különbözetet. Ezután inditványoztam egy fizetési könnyítési kérelmet, azonban szeptember tájékán kaptam tőlük egy levelet az aktuális egyenlegemről, s az egyenlegem továbbra is ott szerepelt a rosszul kiszabott összeg a jóváírás nélkül. Ekkor felhívtam az ügyintézőt, hogy hát márciusban kiküldte a határozatot, s mégis miért nem került jóváírásra az összeg, mire bevallotta, hogy hát bocs, a rendszerbe nem vitte be.
A röhej az, hogy a fizetési könnyítési kérelmemre ketyegő kamatot így márciustól szeptemberig rossz összegre számolták (mert hát arra nem gondoltam, hogy még azt is le kell ellenőriznem, hogy ha kapok az apehtól egy határozatot, hogy azt valóban sikerül jóvá is írni).
Döntés a mai napig nincs, az ügyintézővel többször beszéltem és megkértem, hogy csináljon már valamit az ügyemmel, mert már lassan másfél éve húzódik a dolog. Januárban azt mondta: "jé, ezzel az üggyel valóban nem foglalkoztam szeptember óta"...
Lassan kezdem úgy érezni, hogy kinéztek maguknak, s szándékosan szivatnak engem:
1. rosszul szabták ki az illetéket
2. a jóváíró határozat után ELFELEJTETTÉK a jóváírást valóban elvégezni és a kamatot rossz összegre számolták fél éven keresztül
3. egy éve ülnek a fizetési könnyítési kérelmemen
nevetséges... én azonnal repülnék az állásomból, de legalábbis nagyon nem lennék megdicsérve a fenti hibák bármelyikének elkövetése után...
0 2009.03.11. 13:05:48
nem az a baj, ha késnek, az a baj, ha késedelmi kamatot számolnak fel. Ha Neked is felszámolnának ( remélem nem ) akkor írj egy szép levelet nekik, csatolva minden eddigi levél fénymásolatát és küldd el nekik. Meg a fogyasztóvédelmiseknek....
anagyvizentul 2009.03.11. 13:08:26
Nyuszi16 2009.03.11. 13:12:54
vincere 2009.03.11. 13:13:24
2 éve vettem lakást jó sok hitellel. rá fél évre rótták ki az illetéket. első lakást vásárló fiatalként kértem, és meg is kaptam a részletfizetést, ráadásul kamatmentest kaptam (azóta sem értem, miért). mire erről döntöttek, már egy éve megvolt a lakásom. rá fél évre, tavaly ősszel, az APEH küldött egy adósságegyenleget, amiben kifejtette, h. fizessek be többtízezer ft-os késedelmi kamatot, amit az illeték kiszabása és a részletfizteséi kérelmem elbírálása között eltelt fél évre számoltak ki. írtam nekik levelet, h. ezt rosszul tudják, mellékeltem az APEH másik osztályának döntését (hogy kamatmentesen fizethetem az illetéket), pár hete kaptam meg a végzést, h. igazam van, tehát marad minden a régiben, semmi pluszt nem kell fizetnem.
hát, több gondolatot is felvet ez... egyrészt persze nagyon örültem, h. minél később kellett elkezdenem fizetni az illetéket, ugyanakkor majdnem 2 évig tart egy ilyen ügy intézése, az APEH egyik osztálya nem tudja, mit csinál a másik, hibát követnek el. azt a levelet, amit az állítólagos adóssághátralékomról küldtek, 3 napig telt, mire megértettem, és mire biztosan tudtam állítani, h. nekem van igazam - pedig egyetemet végzett ember vagyok. simán el tudom képzelni, h. sok ember ijedtében, és mert nem érti, mit írnak neki, inkább befizeti azt a húszezer ft-ot, csak nehogy ő tartozzon az APEH-nak, mert akkor mi lesz. ez nagyon felháborított.
de szerencsére én érvényesíteni tudtam az igazamat, de biztosan sok ember van, aki segítség nélkül ezt nem tudná megoldani, és ki vannak szolgáltatva a hivatal - jelen esetben az APEH - packázásainak.
2009.03.11. 13:14:21
-ez volt már ?-
herodes · http://www.gamblers.hu 2009.03.11. 13:23:34
Fizetési könnyitésre vonatkozó kérelem beadása nem halasztó hatályú, tehát a kiróvó határozat és az elbírálás közti időszakra egyáltalán nem jogtalan a késedelmi pótlék kiszabása.
Postírónak ezzel együtt annyit tanácsolnék, hogy legközelebb ha lakásvásárlásba fog, talán járja körbe ennek a jogügyletnek legalább elméletben a lebonyolítását.
Vagy talán a hét hónap elteltével, mikor kézhezkapta az APEH határozatát, akkor szerzett tudomást róla, hogy ingatlanvásárláskor illetéket kell majd fizetni?
Hányszor írhatta volna meg azt a kérelmet ezalatt a hét hónap alatt?
Nagy genya az APEH, ezt elismerem, rohadjanak meg ott ahol vannak, ez is igaz, de ebben a konkrét esetben azt hiszem, hogy a hisztis hőbörgés helyett egy a minimális előrelátás sokkal többet segített volna.
És még csak nem is valami előreláthatatlan furmányos jogi kurflira kellett volna felkészülni, hanem egyszerűen tisztában lenni az ingatlanvásárlás legminimálisabb alapvetéseivel.
5perc 2009.03.11. 13:25:41
@staropramen:
Az állam pénzét használta volna?
Tisztázzuk!
1. Adózott jövedelem újabb adója.
2. Ha hitelből veszel ingatlant, akkor olyan pénz után fizetsz illetéket, amivel a szerződéskötéskor még nem rendelkeztél. Ebből két dolog következhet: Vagy a bank fizesse az alapul szolgáló pénzeszköz ráeső része után az illetéket, vagy a hitelszerződés lejártakor vessék ki az illetéket.
3. Továbbmegyek. Az illetékfizetésnek a szerződéskötés az alapja, nem a birtokbaadás, neadjisten az ingatlan létezése. Simán előfordulhat, hogy a ház sosem épül meg és kerül a birtokodba, de neked az adásvételi szerződés miatt fizetned kell. Na és azt megnézem, mikor kapod vissza az apehtől.
Parajpuding 2009.03.11. 13:29:43
Perika 2009.03.11. 13:29:56
Persze írt nekik, hogy ha elengedték és nem kell fizetni, akkor mire fel a kamat. Most kb fél éve vár a válaszra. Ha telefonál, akkor mindig azt mondják, hogy az ügye éppen ügyintézőnél van.
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:38:55
Tamaravera 2009.03.11. 13:40:51
A levélíróval a következő történt. Miután kiszabták az illetéket, rögtön beadta a részletfizetési vagy méltányossági kérelmét. A kérelemnek feltehetően helyt adtak, és volt a határozatnak egy olyan sora, hogy "az elbírálásig esedékes késedelmi pótlék" gondolom ezt sérelmezi.
Felhívnám mindenki szíves figyelmét, hogy az Art-ot és a Ket-et nem az APEH szerkeszti és fogadja el, csak alkalmazza azt. Mivel az Art-ban az van, hogy amíg az esedékes tartozásra vonatkozó eljárás tart addig a jegybanki alapkamattal megegyező pótlékot kell fizetni, a hivatal előírja a határozatában. A késedelmi pótlék a jegybanki alapkamat kétszerese és a tartozás esedékessége és a kérelem benyújtása között eltelt időszakra köv év szeptemberében fogják előírni.
Be kell nyújtani még egy méltányossági kérelmet, hogy az adózó életkörülményeire tekintettel engedjék el a késedelmi pótlékot.
Abban a levélírónak igaza van, hogy az eljárási határidőt nem tartotta a hivatal, ő meg viszont elkezdhette volna törleszteni részletekben a tartozását.
A fizetésünkről meg annyit, hogy mindenki számára nyilvános a bértábla, meg lehet nézni. Hogy abból hogyan jön ki a havi bruttó négyszáz nem tudom.
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:47:54
freemind93 2009.03.11. 13:49:04
1. a penz forog a gazdasagban, az allam pedig tobb helyen lecsip belole egy egy darabot. akitol a lakast veszi, szinten adot fizet, annak a dolgozoi szjat, tbt, majd afat, jovedeki adot, stb. ez a rendszer.
2. teljesen mindegy ki fizeti az illeteket, te vagy a bank (pl ingatlanlizingnel). a bank nem fog helyetted semmilyen terhet allni, te ezt onszantadbol ala is irod (szerzodes).
3. az apeh keresre visszautalja a folyoszamlakon levo tulfizeteseket, kifizetes elotti ellenorzes nelkul. az adofolyoszamla rendezese termeszetesen ehhez szukseges.
ugy erzem sokaknak a rendszer budos, amivel reszben egyet tudok erteni. azonban azt hiszem a fenti eset az apeh es adozo kozti viszonyrol szol, az apeh pedig a jogszabalyoknak megfeleloen jart el.
Nyuszi16 2009.03.11. 13:49:13
kulup 2009.03.11. 13:53:36
>A késedelmi pótlék a jegybanki alapkamat kétszerese és a tartozás esedékessége és a kérelem benyújtása között eltelt időszakra köv év szeptemberében fogják előírni.
Na, ez az igazi f@szság !! Mi a bánat tart 9 hónapig ???? Szerintem még alkotmányellenes is. Előfordulhat, hogy nem is tudsz róla, és hiába nézed meg a folyószámládat, ez csak októberben kerül rá. Ha be is fizeted ezután, a következő évben újra megkapod... SÜN.
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:57:39
Tamaravera 2009.03.11. 13:59:18
A törvény betűje szerint ki kell fizetni a 2,5 évre vonatkozó kés. pótlékot. Vagy ki fizeti, vagy be kell nyújtani egy méltányossági kérelmet, hogy engedjék el. Több megoldási javaslatot nem tudok. Arra nincs mód az ügyintézés elhúzodása miatt töröljék a pótlékot.
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:02:55
gonosz gombóc (törölt) 2009.03.11. 14:03:55
kulup 2009.03.11. 14:08:53
Nem a pótlék a lényeg itt, az akár jogos is lehet. Azon baszom fel magam, hogy ha mondjuk 2007-ben keletkezik késedelmi pótlékod, azt a kedves APEH 2008.szeptemberében (ami igazából október-november) teszi rá a folyószámládra. Előfordulhat, hogy addig nem is tudsz róla. Miért nem lehet 2008. január elsején kiszámolni és ráterhelni ??? Így a 2008.január - 2008. szeptember közti időszakra további késedelmi pótlék lesz, amit persze csak 2009. szeptemberében vetnek ki. Tehát mire megtudod, hogy tartozol, már újabb 9 hónap eltelik, amit következő évben fizethetsz.
Tamaravera 2009.03.11. 14:09:01
Az én olvasatom az, hogy az adózó az illeték kiszabásáról szóló fizetési meghagyás kézhezvételétől számított 15 napon belül, -tehát a tartozás folyószámlára felkönyvelődése előtt- benyújtotta a kérelmét, ez tiszta sor. Az eljárási határidő 30+30 nap a tv szerint. A hivatal nem tartotta a határidőt, ez is tisztasor. De a fizetési könnyítésre irányuló kérelem benyújtása nincsa hatással a kiszabott illeték eredeti esedékességére. Az eredeti essedékesség számít a pótlék fiizetés szempontjából. Az Art.szerint is.
Tamaravera 2009.03.11. 14:12:06
Ez nem lehet, mert a késedelmi pótlék nem pótlékolodik tovább.
Hogy miért kell 9 hónap az előző évi pótlék kiszámításához az elsősorban informatikai kérdés, úgyanis azt a ndszer automatikusan számolja ki és írja elő
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:12:42
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:14:41
Tamaravera 2009.03.11. 14:17:10
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 14:18:14
Mi méltányossági kérelmet nyújtottunk be, az összeg csökkentésére PLUSZ részletfizetésre.
Tegyük fel, az eredeti illeték fél milla lett volna, az egy szép kerek szám.
Hol találom meg at Art-ban, az Itv-ben, a Ket-ben vagy akár a Köjál-ban, hogy ebből végül MENNYI illeték után kezdjem el ELŐRE fizetni a MENNYI IDŐRE leosztott, MEKKORA összegű részleteket, hogy ne vágjanak hátba még egy késedelemre is?
freemind93 2009.03.11. 14:19:27
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:22:37
kulup 2009.03.11. 14:22:47
Azt tudom, hogy a pótlék nem "pótlékolódik" tovább, viszont az eredeti tartozás továbbra is ott van, az arra eső késedelmi pótlékot továbbra is fel fogják számolni. Ha tudod, hogy rosszul szabták ki az illetéket, nyilván nem fogod befizetni. Még ha időben reklamálsz is, a kamat az esedékességtől ketyeg. Aztán előbb-utóbb elismerik a bénaságukat, kiróják rendesen, de amíg a folyószámládra nem teszik rá, addig az eredeti összegre ketyeg a kamat, amiről majd következő év szeptemberében értesülsz. A késedelmi kamatot nem törlik automatikusan, még elismerik a hibát, akkor sem.
kulup 2009.03.11. 14:25:02
Azt tudom, hogy a pótlék nem "pótlékolódik" tovább, viszont az eredeti tartozás továbbra is ott van, az arra eső késedelmi pótlékot továbbra is fel fogják számolni. Ha tudod, hogy rosszul szabták ki az illetéket, nyilván nem fogod befizetni. Még ha időben reklamálsz is, a kamat az esedékességtől ketyeg. Aztán előbb-utóbb elismerik a bénaságukat, kiróják rendesen, de amíg a folyószámládra nem teszik rá, addig az eredeti összegre ketyeg a kamat, amiről majd következő év szeptemberében értesülsz. A késedelmi kamatot nem törlik automatikusan, még ha elismerik a hibát, akkor sem.
Tamaravera 2009.03.11. 14:26:16
A lényeg a következő:
Kiszabtak illetéket, felkönyvelik a folyószámlára amíg ki nem fizetik addig így vagy úgy megy rá késedelmi pótlék. A legjobb kifizetni minél hamarabb. Ez nem mindig lehetséges. Nincs igazán mindenki számára üdvözítő megoldás. Ha nagyon elhúzodik az ügy valamennyit ( saját magam által meghatározott összeget) befizetnék, hogy lássák a fizetési hajlandóságomat.
kulup 2009.03.11. 14:28:38
Késedelmi pótlék szempontjából a folyószámla év végén zárható. Csak arra számolhatnak pótlékot, ami abban az évben rákerült. Mi köze ennek a bevallásokhoz ?
Tamaravera 2009.03.11. 14:31:54
Igaz, neked kell írni, hogy a jogtalan kamatot hivatalból töröljék. Sajnos.
De az illeték tartozást ettől függetlenül rendezni kell.
Tud ez cifra dolog lenni, ez nem vitás. Én ha egy mód van rá óvakodom attól, hogy a hivatallal mint magánszemély kapcsolatba kerüljek....
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:32:38
@Tamaravera: Miért kellene látni a fizetési hajlandóságot?? Előre??
issti1 2009.03.11. 14:34:34
..nálam ez 10HAVI kamat volt!
issti1 2009.03.11. 14:37:07
Nálam 10 hónap után birálták el, s erre az időszakra vettek le kamattal!
1 hónap helyett!!..és nem "méltányossági alapon"
Bocsi!!
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 14:41:59
Merészeltél könnyítést kérni egy olyan fizetési kötelezettségre, amit a (már adózott) pénzedből kellene plusz lerónod??
Hát akkor fizeted a késedelmit, wehehehehe...! Arra az időre, amíg ki nem adjuk a határozatot...! És az, hogy mikor adjuk ki, az CSAK RAJTUNK MÚLIK!!! Neked ha meggebedsz, sincs ráhatásod, nem tudod csökkenteni a pótlékozás időtartamát, viszont ha szerencséd van, a végösszeg még mindig valamivel alacsonyabb lesz, mint az eredeti iletéked lett volna!
(És nehogy azzal gyere, hogy fizessek be előre!! )
Dupla vagy semmi? Itt a piros, hol a piros?
kancellar 2009.03.11. 15:00:24
Üdv
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 15:01:18
Már megbocsáss, de milyen "fizetési hajlandóság"-ról beszélsz?????
Nem egy évek óta járulékot nem fizető e.v. ügyéről beszélünk ugye, aki kicsit fizetget, hogy a végrehajtók lássák, akar ő, de nem tud többet!!!!!
Az eszem megáll, ezért utállak benneteket, mint a büdös zokni!
Az meg gyönyörű volt, hogy te sem szívesen kerülsz ügyfélként kapcsolatba a hivataloddal!
MUHAHA! ÜBERABSZURDISZTÁN!
szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 15:11:01
Az hogy van kedves, hogy úgy oldjátok meg a 30 napos határidőt, hogy 2 héttel visszadátumozzátok a leveleiteket, amiben kértek még valami piszlicsáré igazolást/másolatot tudomisén mit (ez egyben az ügyintézés hosszabbításról tájékoztató levél), aztán már a 2. 30 nap lejárta után szintén 2 héttel jön egy újabb visszadátumozott határozat?????
Persze én se megyek be kiosztani az apeh-ost, hogy mit képzel, megvannak az eszközeitek a szívatáshoz....
moli 2009.03.11. 15:16:09
ego001 2009.03.11. 15:21:41
Az adás-vételkor megtette a kötelező adatszolgáltatást / bár valóban kiszámolható a fizetendő összeg de az APEH nem fogadja el ezért kellmegvárni mig kirója az illetékadót / és az Apeh csak 7 hónap után tud reagálni? Érdekes abbola szemszöből , hogy egy általunk finanszirozott cég egy egyszerű műveletet miért ennyi idő alatt tud elvégezni ?
Szerintem ők is ismerik a tematikáját a vásárlásnak.Nevezetesen, minden fontos ilyenkor. Egész egyszerűen kifut a képböl " elfelejtődik "a fizetés.
A könnyeb érthetőség miatt: az intéményeknek ha jól emlékszem 90 nap a reagálási idejük. Vajon egy állampolgárnak miért csak 8 nap ?
Jelzem az intézménynél SZAK emberek dolgoznak tehát nem eshetne nehezükre 8 napon belül reagálni.
A fellebezésre reagálva szerintem nem fellebezni kell hanem ki/be jelenteni.ebben az esetben az sz szerintem illeték mentes.
Volt "szerencsém" az APEH-hal vitatkozni váltakozó eredménnyel /volt siker is/de az biztos , hogy nem a segítő készségükről hiressek .
doma 2009.03.11. 15:29:06
Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 15:36:36
freemind93 2009.03.11. 15:36:37
termeszetesen lehetseges volna a hatarozatban kivetett, tehat rogton megjeleno kotelezettsegekkel kapcsolatban felmerult potlekok gyakoribb ertesitese is, de nem ez az adohatosagi gyakorlat. arrol lehet vitatkozni, hogy milyen gyakran kene a maganszemelyek orra ala dorgolni kotlezettsegeiket.
kulup 2009.03.11. 15:37:34
És szerinted mi a megoldás ? Esedékességkor fizesse be az egészet, aztán ha megkapta a részletfizetést, akkor kérje vissza és újra fizesse be, részletekben ? :-)
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 15:40:23
staropramen 2009.03.11. 15:49:14
@staropramen: Lassan irom, csak h. staropramen(és a többi hivatalt mentegetni próbáló h.szóló) is megértse:
Figyu sztrovacsek!
miattam gyorsan is írhatod.Tudok gyorsan is olvasni,meg lassan is .Ráadásul értem amit elolvasok. Az persze nem árt ha érthetőt írnak.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.11. 16:17:21
ez biztos volt már.
doma 2009.03.11. 16:27:16
doma 2009.03.11. 16:34:39
kulup 2009.03.11. 16:55:06
doma 2009.03.11. 17:04:17
kriszur 2009.03.11. 18:18:30
Nekem az APEH-dolgozók teszetoszasága csak költséget jelent. Nekem az lett volna a legjobb, ha 2007. év márciusától
fizethetem be az illeték és a kamatpótlék részleteit. Semmi kedvem a közszolgálati szektor csigasága és sokszor minősíthetetlen munkamorálja miatt még pluszterheket viselni. Bevallom, az összegnél sokkal jobban felbosszantott az adófizetőhöz való hozzáállás és a lehúzás. Az APEH-dolgozók -és a közszolgálati szektor- jó része éhen halna, ha a magánszektor teljesítményorientált közegében kellene dolgozniuk.
Az illetékkötelességet is megértem, azonban azt elvárnám, ha kiderül, hogy ők hibáztak, akkor fizessék vissza az illetéket, a kamatokat az adófizetőnek, térítsék meg költségeiket, aztán ezt vonják le az általános bér- és prémiumalapjukból. Sajnos úgy tűnik, mindegy, hogy egy közszolga hogy dolgozik, milyen munkamorálja, a teljesítménye. Nem csoda, hogy rettegnek a versenyszektorban való munkavégzéstől, ahol az egészségesebb cégeknél valaki vagy teljesít, vagy repül. Az átlagfizetésük esetében tévedtem, nettó 162.000 forint -én ehhez adtam a jutalmat, amit viszont már eleve tartalmazott az összeg- .Ez az összeg a pénzügyi szektor átlagjövedelmével egyezik meg.
májgeriberi 2009.03.11. 18:20:53
kulup 2009.03.11. 18:40:33
kriszur 2009.03.11. 19:00:16
Például rosszul vagyok, mikor az Okmányirodában hetekre később adnak időpontot, amikor pedig ott van az ember, akkor a közszolgák tömegében egy-két ügyfél "ténfereg". Az adófizetők pénzéből pedig százmilliárdokat költenek évente ezekre a semmittevőkre.
pfred (törölt) 2009.03.11. 20:22:30
Egy dolgot azért senki ne gondoljon komolyan, hogy ez a szar helyzet a lusta, hozzá nem értő (pláne túlfizetett) ügyintézők miatt van így, egyszerűen az APEH egész számítástechnikai rendszere, működése, bürokratizáltsága annyira múlt századi, hogy azt egy kívülálló számára hihetetlen. Speciel ez a legszarabban működő hivatal!
danixxl99 2009.03.11. 20:59:57
Tamaravera 2009.03.11. 22:44:53
Ne keseredj el. Ha elutasítanak, fellebbez és kérj az eljárási illeték alól mentességet.
Amúgy nem tehet meg a Hivatal mindent. Jelen helyzetben vagy 30 napon túl kap valaki érdemi választ vagy soha. Egyszerűen a technikai feltételek nem adottak az ügyintézési határidő betartására. Ugyanúgy ahogy a közig nagy részén.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.12. 00:45:56
tessék mondani, hogy lehet az, hogy az apeh hibájából, most két nevemre(régi és új) 3 azaz 3 adószámom van!?
melyikre kell beadnom a bevallást?
a 2006 március 14én személyesen bejelentett névváltozásomra (haller u), miért csak 2007. szeptemberében küldték ki az új(!?) adóigazolványom, természetesen a régi nevemre? (természetesen a bejelentésnél a régit leadtam!)
2007. telén megfenyegették a céget ahol dolgozom hogy hogy képzelik, hogy az új nevemmel (mivel a személyim, jogsim, lakcímkártya, mindenem már az új nevemre szól!!), de régi adószámommal (adóigazolványommal, mert az ideiglenes 60 nap után ugye lejár, de méh 1.5 év múlva sincs kiküldve nekem!!)dolgozom, talán bejelenteném!
másodszor is elmásztam személyesen a hallerba, megcsináltam a cirkusz, hogy a faxba képzelik, mondom a nőnek, talán akkor adna megint egy ideiglenes papírt míg kiküldik! adott is! a régi nevemre! mondom ezzel mi a faxt kezdjek, minden papírom az új nevemre szól, micsináljak a régire való igazolással?? őt nem érdekli! SÜNT NEKI!
aztán eljutottunk 2008 őszéhez 2.5 évvel a bejelnetésem után! megint jött egy adóigazolvány kitetszik a többit találni!? régi nevemre új adószámmal!
ezt vittem be a főnökömhöz és a könyvelőhöz +a személyesen bejelentett és APEH által lepecsételt papírokat, hogy már hanyadszor jelentem be a névváltozást, személyesen (tehát nem keveredhetett el a postán!)
mondanom se kell nagy sikert arattam a cégnél ezzel, mindenki szakadt, de hát elkezdték elküldözgetni a papírokat megint az APEHnek...
eltelt 2-3 hét, megérkezett végre az adóigazolványom, végre az új nevemre!! és egy új adószámmal!
összefoglalva:
régi név - régi adószám
régi név - új adószóm
új név - mégújabb adószám!
tessék mondani, idén akkor 3 bevallást kell beadnom és 3x fizetni adót?
de hogy teljes legyen a kép, az apeh ezek után is, még mindig a régi nevemen levelezik vele, a régi nevemre jön az évi egyenleg közlő!
kedves APEH dolgozó, rögtön tolta is tovább, hogy a KLO a hibás! csak, hogy az nagy hazugság! 2006 óta volt választás, ott is a jó nevemre jött a kopogtató cédula! a KLOban szerepel az új személyim/jogsim mindenem az új névre! szóval nem tudom, hogy az APEH hány évves nyilvántartásból dolgozik, de hogy nem a legfrissebből az tuti!
meséljem a TBs sztorit is!? persze az is apeh, csak más ajtó!
csak pár mondatban!
2004ben valaki valamiért érvénytelenítette a TB számom, bezzeg 2008ig eltették minden hónapban azt a 65 rugócskát amit a cégém ráutalt a minimáltáb 2xes terheit... csak hát bebukták, mert 34 évesen életemben elöször elmentem táppénzre! muszáj volt kifizetniük, hiába nem akarták érvénytelenítés címszóval... minden gépüket átnézték, be vagyok jelentve, fizetik utánam, de érvénytelen! kértem róla egy igazolást! azt mondja a kislány, ad egy új TBkártyát, az önmagában igazolja, hogy fizetve van, mivel nem adhatná ki, ha nincs fizetve :D mondom, akkor 2006ban, mikor kiadták nekem a kártyát, ez általuk 2004ben érvénytelenített TBszámomra, akkor az mi volt? :DD
még írhatnál oldalakon keresztül!
az APEH egy nagy vízfej, a dolgozók meg szarnak bele mindenbe és mindenkibe ENNYI!
Balance Of Power 2009.03.12. 10:28:29
Ez kicsit olyan, mint a BKV - egyszer kellett volna kiepiteni a beengedokapus rendszert (most sem keso) es maris nem okoznanak akkor veszteseget a bliccelok. Az is lehet, hogy 5 ev alatt nyereseges lenne a ceg. De valoszinuleg tenyleg mindenki szarik bele.
Tamaravera 2009.03.12. 20:23:59
Jó kérdés, ha tudnánk a választ nem tartanánk itt, de ez nemcsak pénz kérdés.
Rosszqtya
Nézd meg a adókártyáidat, a számnak ugyanannak kell lennie. Ha neved megváltozik, attól még az adóazonosítód nem változik. A bevallásodat jelenlegi neveden nyújtsd be.
Taj számmal hasonló a helyzet, életed végéig csak 1 lehet. A kártya még önmagában nem jelenti azt hogy van egészségbiztosításod. Biztosításod akkor van ha jogviszony is van mögötte. Amikor a munkáltatód bejelentett, le kellett adni egy nyomtatványt (manapság 09T1041-nek hívják) az OEP-nek (nem az apeh-nak) Vagy nem adták le, vagy elkeveredett. Ez neked mindenképpen bosszúság, jó hogy megoldodott. A TB-vel kapcsolatban az APEH csak a pénzt szedi és adja tovább...
Az APeh egy nagy vízfej, nem tehetünk róla hogy minden szart hozzánk vágnak, a feltételeket pedig nem biztosítják. A dolgozók többsége pedig nem szarik bele mert akkor még az sem lenne ami most van.
Jómunkás Blogger 2009.03.15. 09:41:05
MEDVE1978 2009.03.15. 10:56:47
Tavalyelőtt vettem lakást, az APEH-nak 2008. júniusában sikerült kirónia az illetéket. Persze nem kis összeg, úgyhogy fizetési könnyítést kértem, leróttam az ezért fizetendő illetéket is. Augusztus végén újra kiértesítettek, hogy töltsek ki egy részletes táblázatot és küldjem meg nekik. A táblázatban finoman szólva még a gatyám színére is rákérdeztek. De beküldtem határidőre, ahogy addig mindent. Ez volt tavaly augusztus-szeptemberben, vártam a választ.
Teltek a napok, lassan két hónap. Ekkor idegesen lázas telefonálásba kezdtem. Nagy nehezen sikerült elérni az ügyintézőt, aki azt mondta, hogy igen, beérkezett a kérelem, intézi. Újabb egy hónap és nulla információ. NAgy nehezen ismét sikerült elérnem az ügyintézőt, aki azt mondta, hogy a kérelmet továbbadta az illetékhivatali résznek. Elég kétségbeesetten kérdeztem tőle, hogy akkor mit tegyek? Hívjam az ügyfélszolgálatot. ÜGyfélszolgálatot úgy 15 ször próbáltam, este fél hatkor egy ideges férfihang vette fel, enyhe "menj a kurva anyádba" hangszínnel. Miután rettenetesen udvarias voltam (a méltóságos hivatalnok úrhoz) megenyhült és közölte, hogy az ügyintéző hülye, hogy hozzá irányított, mert nekik fogalmuk sincs erről. Kérdezzem meg az illetékhivatali részt, ad telefonszámot. Azt félig nevetve tette azonban hozzá, hogy ne várjak igazi eredményt, mert azt a telefont úgysem veszik fel. Ezután kerülőúton sikerült elérni valakit az illetékhivataltól, aki megadta az új ügyintéző számát. Ő pedig annyit mondott: igen, az ügye itt van, de semmit nem mondhatok róla! Megkérdeztem, hogy mégis mikor kapok értesítést arról, hogy mi az eredmény. Válasz: még megjósolni sem tudja!
Közben küldtem egy kiegészítő kérelmet is az APEH-nak januárban, hogy nagyon várom a választ, hogy elkezdhessek törleszteni. Erre is rákérdeztem, mondta megvan, lefűzte a többi mellé!!!
De válasz 0!
Így számolva az APEH-hez hét-nyolc hónapja küldtem be a kérelmet, azóta semmiféle hivatalos értesítést nem kaptam. Az ügyintéző hölgy viszont biztosított arról, hogy kamatot, azt kell fizetni, bármi is történjen.
Dolgoztam már köz- és magánszférában is. NEm tudom az APEH-nek vannak-e belső határidői vagy kötelezi-e jogszabály.
Amikor közszférás voltam, jól lebasztak minket a határidők megsértéséért. Ha az ilyesmi eldurvult az illetőt kirúgták vagy áthelyezték. A magánszférában még komolyabban vették a dolgot természetesen.
Kérdezem én, hogy milyen szervezet teheti meg még MAgyarországon azt, hogy:
1. Levelezel vele;
2. NEm válaszol 8 hónapig semmit;
3. Amikor megpróbálod elérni, az ügyintézők nem elérhetőek és félrerakják a telefont;
4.Amikor pluszban újabb levelet írsz, arra sem válaszolnak.
5. Majd az egész legvégén, a posztíró esetét alapul véve, kamatostúl a nyakadba varrják az ő késedelmüket.
Esetemben ez azért lenne gáz, mert szarul álltam akkor, amikor az illetéket kiszabták. Ma viszont már össze tudnám szedni a pénzt (ismerőstől + saját forrásból), csakhát ismét tartoznék valakinek és eléggé megerőltető lenne... (de mégis jobb, mint rohadt magas kamatot fizetni)
Mindenesetre ma kéretlenül, de befizettem egy részletet, hogy a jóhiszeműségemet bizonyítsam.
arturoui (törölt) 2009.03.15. 21:31:40