Tékozló Homár

Ha lassú az APEH, megbünteti az adózót

2009.03.11. 09:26 | szily | 170 komment

Krisz úr szenvedélyes hangú levélben gyalázza az Adóhivatalt, amit empátiával figyelünk, hiszen azokra a hónapokra kell kamatot fizetnie, amiket az APEH  tökölt el az ügyfél kérelmének elbírálásával. Egyházi iskolásként nem érthetünk egyet az erős kifejezésekkel, a jelenség azonban bosszantóbb lehet, mint a kormány Válságkalauzával az ágyban ébredni egy vad reggelen.


Megbüntetett az APEH, mert lassú volt! Nem is tudtam, hogy régenssé nevezték ki magukat, s önhatalmúlag bűnbakként alkalmazzák szerencsétlen „ügyfeleiket”, hogy rajtuk torolják meg vétkeiket. ”Kedvenc”, túlburjánzott, élősködő adóhatóságunk színvonaltalan munkáját kitűnően megfizetjük, mi, szerencsétlen adófizetők. Nem csoda, hogy ennél a vízfejű, pénzleszívó szervnél 206.000 HUF a havi nettó átlagkereset /az APEH-nál 2008-as évben  400.000 HUF körüli bruttó átlagkereset, míg a pénzügyi szektorban a bruttó átlagkereset 2008. év szeptemberében 289.000 HUF, az országos átlagkereset pedig 191.000 HUF volt/, nem tehetünk semmit, össze kell dobni nekik, mert úszik a lakás és az ingóság, az APEH kegyetlen a kisemberrel.

2007. februárjában vásároltam egy ingatlant, mely után az agyonfinanszírozott APEH-nak sikerült 2007. októberében kiszabni a megfelelő illetéket, az illetékkiszabás három darab, általános iskola 3. osztályosának szellemi színvonalat feltételező matematikai műveletből állt, két részösszeg beszorzása az aktuális illetékkulccsal, illetve az így kijött értékek összeadásából - ezt a komoly feladatot 7 hónap alatt sikerült végrehajtaniuk-. Nem ment könnyen nekik, meg kell izzadni az APEH-ban a pénzért, bonyolult számítások, ráadásul iktatgatni kell, sablonlevelet írni, komoly szellemi kihívásokkal  nézz szembe egy APEH-dolgozó!

Éljen, nehezen, de sikerült nekik! Sikeresen postázták is művűket, melyet meg is kaptam! Mondhatnánk, hogy ennek is örülni kellene, Afganisztánban talán még lassabban őrölnek Allah malmai –pozitív életszemlélet-!

Természetesen nem tudtam egyben leróni az illetéknek nevezett sarcot, ugyanis jó magyar szokás szerint kellemesen eladósodtam a lakásvásárláshoz. Ennek következtében „fizetési könnyítési kérelemmel” fordultam rettegett adóhatóságunkhoz.

A kérelem elbírálása megint nem ment egykönnyen – pedig rutineljárás a jövedelmi viszonyok és a kezesség ismeretében-, 3 hónapig ültek rajta, aztán megellették az elhatározást, kegyeskedtek megadni a fizetési könnyítést, persze a kirótt  illetéket megfejelték késedelmi kamatpótlékkal. Ez is megszokott, ott nyúznak le egy kis bőrt még, ahol tudnak.

 Az azonban már felidegesített, hogy azért, mert 3 hónapig kotlottak a kérelmem elbírálásán, megbüntettek. Arra köteleztek, hogy fizessem ki az általuk eltökölt 3 hónap alatt az illetékre eső kamatot. Betelefonáltam, fellebbezést lehet benyújtani, de illetékköteles, mindössze 5.000 forint. Nem vállaltam fel. Inkább előveszem az idegbaj ellen való pozitív életszemléletet, örülök, hogy nem februártól számlázták ki az illetékre eső kamatot.

 Azonban az érdekelne, mi az a időintervallum, ameddig a jólfésült APEH-csinovnyikok lustaságának kamatterheit jó uzsorás módjára áthárítják a már eddig is túlzott mértékben megnyúzott, szerencsétlen adófizetőkre? El tudom képzelni, hogy az APEH lassan új bevételi forrást talál, hátha meg lesz a nettó 300.000 forintos átlagbér is rövidesen náluk. Elég, ha a dolgozóik vigyorogva, trécselve ülnek a papírokon kiemelt fizetésért, a vezetés pedig markát dörzsölve röhög, ahogy a tehetetlen adófizető nyakába plusz kamatterheket varrnak.

 Arra a kérdésre is választ várnék, hogy azokra a csekélyértelmű, túlfizetett APEH-dolgozókra is kiróják-e az illeték után a fizetendő kamatot, akik 7 hónapig ültek a  papírokon (pár százezer forint után ez se csekély összeg), avagy jó élősködő bürokrata szokás szerint csak a semmiről nem tehető, szerencsétlen adófizetőt sanyargatják meg az APEH-dolgozók renyheségéért?

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

garnéla mák 2009.03.11. 11:24:56

hasonló cipőben jártam, csak nálam az örökségi illeték tette be a kert kaput. Örököltem egy lakást anyu halála után - azt, amelyben élünk. Mivel egyetemista voltam akkoriban, nem rendelkeztem önálló jövedelemmel (a szoctám, az ösztöndíj és a diákmunka nyilván nem lett volna elegendő az illetékre), kérvényeztem az illeték elhagyását. kerek 9 hónapig trónoltak az ügyön (nem mintha olyan bonyolult lenne lekérdezni a jövedelmi viszonyokat és rálökni egy pecsétet a papírra). majd a következő adóévben kiküldik a papírt, hogy késedelmi kamatot kell fizetnem. wtf?! mivel függőben volt a kérelmem, nem fizettem be az illetéket, ellenben a késedelmi kamatot felszámolták. Igazából szerencsés vagyok, hogy újabb 2 évig levelezhetek az apeh-hal, mert a 9 hónap 2 naptári évre esett. persze készségesen eltörlik a fizetési kötelezettséget, de ez újabb 3 hónapjukba telik. Vajon a késedelmi kamatra is felszámolnak majd késedelmi kamatot?

champy 2009.03.11. 11:26:03

Rohadjon meg az összes, aki eleve kiszabta az illetékeket. Semmi másra nem való z illeték, csak hogy ki tudják fizetni a sok semmirekellő hivatalnokot.
Nonszensz, hogy az állam által (nem kicsit) megadóztatott pénzükből vett lakás után még illetéket fizessünk.
De ugyanígy van mindennel, kocsi, motor stb.
Nem baj, az a lényeg, hogy minimum 400 ezer prémiumot kaptak a Nagyra Becsült Apeh dolgozók, így válság idején.

Bejjja 2009.03.11. 11:26:13

Nem akarom védeni az Apeh-ot, de én korrekt szeretnék lenni:

Nekem eddig pozitív volt a tapasztalatom az Apeh-al. Volt lakásvásárlásos ügyem, örökösödési dolog. A lakásvásárlás után fizetendő illetékről a fizetési meghagyást az előírt egy hónapon belül megkaptam, az összege pontosan volt kiszámolva. Páromnak volt adótartozása egyszer, első kérelemre azonnal megadták a részletfizetést kamatmentesen. Volt egy örökösödési illeték dolog is, szintén azonnal megadták a részletfizetést ugyanilyen feltételek mellett. És minden papír, értesítés időben jött.

Az a véleményem, hogy ahány ügyintéző, annyiféle a munkához való hozzáállás. Ez gáz egyébként, hogy egy-két ember rossz munkája alapján alakul ki egy cég hírneve. Függetlenül attól, hogy most az Apeh-ről van szó, vagy más cégről.

Egyébként én is azt javaslom, amit más már említett. Ha lakást vásárolsz, kalkuláld bele a vételárba a felmerülő költségeidet, és akkor nem ér meglepetés, nem kerülsz pénzzavarba. Pld banki hitel költségei, illeték, ügyvédi költség.

Karácsony Benő 2009.03.11. 11:27:20

Egyébként is,azt olvastam,hogy nagy bajban van az APEH:
tisztaudvar.blog.hu/2009/03/10/abcug_apeh

Bejjja 2009.03.11. 11:27:56

tátátititi, ez igaz. Élő probléma, többszörös adóztatás, ami szerintem törvénytelen, meg merném kockáztatni, hogy alkotmányellenes.

egyszerüen 2009.03.11. 11:32:07

cepulacalului 2009.03.11. 11:22:29

tényleg nem kell fizetnem utána?? még akkor se ha nem veszek másik házat?? hanem mondjuk felélem??

nekem mást mondtak az apehba:D

champy 2009.03.11. 11:33:16

@Bejjja: De mit lehet ez ellen tenni?
A másik, ami nagyon betette a kaput. Van egy motorom, ami után fizetnem kellett súlyadót. Asszem, hogy a mi kicsiny "falucskánban" 100 kg/2000 Ft. volt.Ez még rendben is volna, nem lázadnék. DE! Bevezették a teljesítmény adót, ami ugye a súlyadót váltotta fel, effektíve ugyanúgy az úthasználatért fizetsz. Na mármost, az én 200 kg motorom utána 4000 ft helyett fizetek 14 ezret, még mindig nem lázadok annyira, de az utca, ahol lakok, nem rendelkezik szilárd burkolattal. tehát ha esik az eső, akkor nem tudom használni az utat. Persze ezt a helyi önkormányzatnak kell fizetni. EZ MILYEN MÁR???

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:36:21

Bazze skacok, nekünk 13 éve cégünk van, havi szinten van ügyünk az apehhal, bele sem kezdek, annyit szívtunk már és annyi felesleges csuklóztatásban és direkt rosszindulatban volt részünk, hogy a könyvelő letiltott az apehlátogatástól, attól tartva, hogy rájuk borítom az asztalt, és akkor aztán nézhetünk...

kulup 2009.03.11. 11:45:49

Nekem 1 év után jött ki az illeték, amit azonnal megreklamáltam, mert nem vonták le a szocpolt. 9 hónapig tartott, de elismerték a hibát. Újabb 3 hónap után megkaptam a határozatot, amiben a hibás illetéket az eredeti esedékességével törölték, és kiszabták az igazit. Lehet találgatni, hogy rámverték-e a késedelmi pótlékot :-). Most ott tartok, hogy szóban már törölték, majd egyszer valamikor kapok határozatot is.

Az is érdekes, hogy a 2007-es késedelmi pótlékokat 2008. október-november környékén teszik rá a folyószámlára, addig nem is tudsz róla. Közben persze ketyeg a 2008-as is, ami csak 2009 végén kerül rá. Emiatt valószínűleg most év végén lesz még egy meccsem velük. Megígérte az ügyintéző, hogy azt már nem szabják ki, de én nem hiszem el.

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 11:47:38

A postíró örüljön, hogy 7 hónapig nem basztatták!
De tényleg, homár, nem szoktad elolvasni és értelmezni a leveleket? Hasznos lenne, mert akkor esetleg valódi átbaszást posztolhatnál barmok hőzöngése helyett! Csak egy jótanács volt....

Hans Lopkowitz 2009.03.11. 11:48:56

Ilyen a magyar. Nem akarok bántani senkit, de elég sok ember siránkozik, miközben már lehetőség van külföldön adózni. A Nagy és Kedves Vezér ezt el is mondta, és fel is hívta a figyelmet, hogy el lehet menni.

Én két éve megtettem, mindenkinek csak ajánlani tudom északi szomszédainkat, Szlovákiát. Nyugodtan alszom, becsületesen adózok.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.03.11. 11:50:34

Amúgy is 1 éves az ügy, gondolom ennyi idő kellett a Tisztelt Írónak, hogy ily szép szavakba öntse mondandóját.

Tsabi 2009.03.11. 11:57:59

En az "ugyfelnek joga van hulyenek lenni" hozzaallastol tudok bepoccenni. Persze hogy van joga hozza, el is vele rendesen. Most komolyan, de tenyleg ezert tart itt, mert itt kerem mindenkinek van joga, csak a kotelessegek alol akar mindenki kibujni..

T3raYon 2009.03.11. 12:13:51

Na jó.
Most részben meg fogom védeni az APEH-ot, lesz ami lesz. Nem azért, mintha minden rendben lenne a házuk táján. Morálisan a magyar adórendszer és az APEH hozzáállása rettenetesen rossz.

DE!

Azt azonban érdemes felismerni, hogy konkrét ügyek kapcsán a konkrét közreműködő emberek hozzáállásán (adófizető és ügyintéző) nagyon sok múlik, mivel az APEH-ban is emberek dolgoznak, a jogszabályokat pedig megismerve saját javunkra tudjuk fordítani.

Azért írok most mert pont pár hete zárult le egy pontosan ugyanilyen ügyem mint a postírónak, azzal a különbséggel, hogy a végén a végzésemben SEMMILYEN késedelmi kamat nem volt! A szabályozás erre lehetőséget ad. Az a baj és az első hiba az adózók részéről, hogy ha Magyarországon valaki az APEH szót meghallja akkor már ezer a vérnyomása, ideges és dühös. Így viszont nem lehet ügyet intézni, főleg nem olyat ami a mi zsebünkre megy. Le kell higgadni és átgondolni a dolgot és nagyon fontos: elolvasni amit az APEH ír, értelmezni, valamint kialakítani személyes kontaktust (telefonon) az ügyintézővel. Az APEH nem azért ír tíz oldalas formalevelet, mert ez a hobbija, hanem mert jól/rosszul de TÁJÉKOZTAT a vonatkozó törvényekről, azok alkalmazását indokolja és értelmezi az esetre vonatkoztatva. Ennek mentén aztán lehet finomítani a dolgokon, csak tudni kell, mit lehet és mit nem lehet kérni. Amit nem kérsz, nem kapod meg - igaz?

Persze aki habzó szájjal üvöltve vagy primitív megalázó stílusban írt levéllel próbálkozik, az megnézheti mit ér el. Aki viszont gondolkodik az korrekt eredményt tud elérni.

A késedelmi kamatról például azt kell tudni, hogy az ART-ban (Adózás Rendjéről szóló Törvény) az van, hogy az APEH ügyintézési ideje 30 nap. Ha ezen túlmenően válaszol azt persze lehet, van például mód hivatalosan a vizsgálat meghosszabítására, de ezért az adózót nem hozhatja hátrányos helyzetbe (pl. kamattal). Létezik aztán a "méltányosság intézménye", melynek körülményei szabályozva vannak ugyan, de részletfizetési kérelmekre tökéletesen alkalmazhatók a kamatok elengedésére.

Az APEH-al szemben is igaz az, hogy jobb nem "ellenségnek" hanem tárgyalópartnernek tekinteni és úgy hozzáállni hideg racionális fejjel.

Csákk Norrisz 2009.03.11. 12:19:37

Wehehe, ezt a posztot akár én is írhattam volna. Tavaly május óta kotlik egy ügyintéző a fellebbezésemen, amit azért kellett benyújtanom, mert a posztban emlegetett alapvető matematikai műveleteket nem sikerült hibátlanul abszolválniuk.
Azóta többszöri telefonos érdeklődésem ellenére sem érkezett válasz a fellebbezésre. A telefonbeszélgetések során pedig csak annyit tudtak mondani, hogy türelem, dolgoznak rajta. Na de 10 hónapja? Mi a pék faszát kell ezen ennyit gondolkodni? Most ez alapján várhatom, hogy milyen plusz költségeket vernek rám.

Balance Of Power 2009.03.11. 12:22:03

Jo szoveg, hogy "kalkulald bele, mennyit kell majd fizetni". Es ha a fenti peldak alapjan egy-masfel evig nem kuldik, akkor addig uljek az adott osszegen?! Mi most varunk illetekre, azt mondtak, min. 3 honap, de ha 5 evig nem jelentkeznek, eszunkbe se jusson szolni. Hogyan lehet igy barmit is megtervezni? Hiszen nem tudhatod, 3 honap vagy 2 ev mulva kell kicsengetni ennyit vagy annyit. Kulonben is, amikor az ugyved elmagyarazza, hogy az ennek meg annak az ennyi szazelekanak a faszom szazaleka az illetek szamitasanak az alapjanak a reszaranyanak az apjafasza, abbol normalis ember egy kukkot nem ert.

A reszletfizetesnel egyebkent allitolag ertekelik a fizetesi hajlandosagot, tehat erdemes elso korben annyit befizetni, amennyit csak tudsz. Es tenyleg sok rendes, joindulatu ugyintezo van.

Remo 2009.03.11. 12:23:39

@Tsabi: Mélységesen együtt értek veled. Az a baj, hogy az embereknek igénye sincs arra, hogy értse mi történik körülötte. Nemrégen folytattam ezt a beszélgetést egy ügyfelem alkalmazottjával:
Én: Emlékszik, hogy kérdeztem a múltkor, hogy van-e a gyerekeknek adóazonosító jelük?
- Igen, de már mondtam, hogy NINCS, nem érti meg?
- Oké, és van-e olyan kis kék kártyájuk amin szerepel a nevük?
- Olyan van, de adószámuk nincs, hányszor mondjam?
- (Itt elszámoltam 10-ig), Rendben, értem, megtenné, hogy bediktálja a kis kék kártyákról a számsort?
Mert ugye adószám és adóazonosító jel között van némi különbség, de neki joga van hülyének lenni.

traviscws 2009.03.11. 12:25:11

Mi is kertunk kb2 eve illetek-reszletfizetest.
- Jo, toltse ki ezeket a papirokat es fizessen be x penzt, hogy elinditsuk a kerelmet.

Elkezdtuk kitolteni. Kerdesek: (mar nem emlexem pontosan) Van-e nyugdijjas a csaladban? Szed-e gyogyszereket? Milyen ingosagokat es haztartasi gepeket vasaroltak az elmult evben, mik azok, milyen ertekben? Es lehetett szepen felsorolni.

Nem inditottam el a kerelmet, az urlap szettepodott. Szerencsere tudtunk kolcson kerni a es befizettuk az illeteket egyben.

Balance Of Power 2009.03.11. 12:25:33

@Csákk Norrisz: Na ja, vagy hogy esetleg ad acta teszik az egeszet, mert az is elofordul neha.

0 2009.03.11. 12:29:20

nos, nekem 1 hónapra a lakásvásárlástól ki is küldték a csekket. 15+15 napot adtak rá. Az ügyvéd mindenféle leveleket emlegetett, ilyen kérvény, meg ezt kell beírni, stb. Nem érdekel az egész. Hitelt vettem fel a lakásvásárláshoz, de azért az illeték összegét tudtam, hogy ki kell fizetnem, ezért azt a pénzt lekötöttem 13% kamattal, most kiveszem és kifizetem. Persze szükségünk lenne a lakásfelújításhoz. Szeretem azt a felfogást amikor mindent elodázunk, meg kérvényezünk... Ezért vesznek fel embereket az Apehhez, hogy az ilyen bírálatokat kezelje....Ezen érdemes elgondolkodni.

Balance Of Power 2009.03.11. 12:31:41

@szabe: Inkabb laksz addig felkesz lakasban? A hozzaallasod peldas, de miert a hivatal az elso?

issti1 2009.03.11. 12:33:34

@staropramen: Lassan irom, csak h. staropramen(és a többi hivatalt mentegetni próbáló h.szóló) is megértse:
Hasonló esetem volt - a hivatalban tanácsolták, kérjek részletfizetést
(illetve jóhiszeműen azt mondták, sz'tük az ügyem jellege miatt valszinűleg méltányosságból el is engedik).
Ezek után irtam kérvényt, amire APEH törvényes VÁLASZADÁSI KÖTELEZETTSÉGE 30 NAP!
10 HÓNAP(!!!) UTÁN VÁLASZOLTAK, majd nem kis meglepetésemre az évvégi adóegyenlegemen 10 HAVI BÜNTETŐKAMATOT FIZETTETTEK VELEM, az ő késedelmük miatt!!
Még mielőtt bárki kérdezné: nem reklamáltam, mert félek tőlük, mint ahogy a maffia minden más megnyilvánulási formájától is..bár biz. értelemben a klasszikus maffia ennél azért vmivel tisztességesebben jár el!

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 12:34:47

Basszus, én ugyanennek a közepén vagyok, csak én még meg se kaptam a könnyítési határozatot. (Határidő előtt benyújtottam, az apeh írt egyszer, hogy az eljárási határidőt meghosszabbították.)
Szerény véleményem szerint az ajánlgatott sünt csak tartsa vissza mindenki, ugyanis

egyfelől, "ha nem azonnal fizetsz be valamit, annak kamata van".

Azt kéne tudni, hogy csak részletet kért-e, vagy tényleg könnyítést is? (törvényes kedvezményeket, méltányosságot, mirossebet.)
Ha az utóbbi, akkor nem a posztolón múlt, hogy az ügy nem zárult le X hónapig ÉS így nem is tudta, végül mennyit kell majd fizetnie. És jelentkezzen az, aki fizet úgy az apehnek, hogy ha több, majd visszzaadják...??

Ebben az esetben azt, hogy visszamenőleges büntetőkamatot vernek rá egy általuk biztosított lehetőségre, miszerint fizetési könnyítés, (értsd: fizetendő összeg még nem ismert) inkább nem kommentálom, mert ki leszek moderálva.

másfelől, amikor ez az ügy elindult, a posztíró törlesztője valszeg kicsit alacsonyabb volt, az élet meg olcsóbb, vagy akármi. De különben is, annak is jár a sün, aki elgyalulja azt, aki nem bír mellényzsebből pár százezret (és akkor a vételár még tíz milla alatt van) kivágni az asztalra!

0 2009.03.11. 12:38:13

nem félkész lakásban lakom, csak nem vásároltam még olyan bútorokat, ami nem létszükség. Miért a hivatal az első? Nevelés kérdése. Nekem azt mondták addig nyújtózkodj, amíg a takaród él. Nem vásárolok hitelre tv-t, hűtőt. Egyedüli hitel a lakásra vonatkozik, elég nekem az....
Magyarországon az emberek rengeteg hitelt felvesznek feleslegesen.

smokedoc 2009.03.11. 12:39:36

Nekem a múlt héten részletfizetési kérvényt kellett benyújtanom nekik a nem létező adótartozásom.

részletfizetést a nullára!
beteg ország beteg rendszere, de iróniával megy!

Balance Of Power 2009.03.11. 12:45:45

@szabe: Akkor valamit felreertettem, mert lakasfelujitast irtal es az nalam nem a butorok kicsereleset jelenti ;)

Szo sincs hitelrol. Van mondjuk X szaz ezer forintod felreteve, amibol megfinanszirozhatsz par dolgot (legyen az butor, huto vagy egy reg esedekes festes), hogy elheto legyen a kero. Ehelyett inkabb kifizeted a hivatalt es nem kersz reszletfizetest, ami tenyleg rendes dolog, de valahol johiszemu baleksag. Azert az ok nelkuli hozonges meg a szolgalelkuseg kozott is vannak fokozatok.

0 2009.03.11. 12:51:08

@Balance Of Power:
volt felújítás: Burkolatcsere, festés, mázolás. Mindenki ért annyira ezekhez a dolgokhoz, hogy meg tudja egyedül csinálni. Esténként, hétvégén. Ha anyagárat nézünk nem olyan nagy összeg. Persze nem kell a legdrágább burkolatot venni. Lakásvásárlás előtt le kell ülni, átszámolni az anyagiakat, és igenis beleszámolni az illetéket. Ha valaki csak 7 hónappal később kap illetéket, akkor örüljön, ne pedig nyafogjon, hogy jaj mi lesz most.Én még a 2-3 hónapnak is örültem volna. Nem tartom magam jóhiszemű baleknak, csak szeretek nyugodtan aludni, nem pedig azon agyalni, hogy vajon megadják-e a kedvezményt, részletfizetés, vagy nem, ha nem akkor meg szidni az egész rendszert.

WerePet 2009.03.11. 12:52:20

A sztori nagyon hasonlít a miénkre: vásároltunk, elég sokára jött az illeték kiszabása. Ezt el is számolták, meg nem is vették figyelembe az előző lakás eladását, szóval helyesbítési kérelmet adtunk be, ezzel egy időben (mivel közben született egy gyerekünk - látható az ügyintézés hossza! - részletfizetési lehetőséget is kértünk. Telt, múlt az idő, az APEH-től semmi hír. Egyszercsak jön egy levél tőlük, hogy micsoda nagy tartozásunk van, ennek ennyi-meg-ennyi a kamata, és 30 napon belül fizessünk, mert különben. A szüleim (haszonélvezeti joguk van) illetékére már végrehajtást is kértek, és letiltották édesapám fizetését. Persze elkezdtük verni a tamtamot, hogy nincs ez így jól, de az illetékesek és a tartozásosok teljesen két külön szervezeti egység, és nem igazán kommunikálnak egymással. Szóval sokat idegeskedtünk, reklamáltunk, hívtuk az ügyintézőket. Aztán jött egy levél, hogy mindenben igazunk van, az illetékünket megváltoztatják, mert az első határozat "jogsértő volt" (ez még az első kérésünk volt), ennek örültünk. Most jött levél arról, hogy a kirótt kamatainkat is eltörölték. Ezt köszönjük. Szóval nekünk a végére happy end. Ennyire azért nem vagyok felháborodva, mint a poszt írója, de azért mi is elég sokat idegeskedtünk a dolgokon. Megjegyzés: az ügyintézők folyamatosan segítőkészek voltak, szinte lediktálták néha, hogy mit írjunk a levélben, kinek címezzük, hova faxoljuk, meg sokszor nyugtatgattak is minket, szóval valószínűleg inkább abban lehet gond, hogy amikor az illetékhivatalt az apeh-ba beleolvasztották, a szervezeti és adatbázis integráció nem történt meg. Szerintem. Ennyi.

only human · http://onlyhuman83.blogspot.com/ 2009.03.11. 12:56:24

@moli: Tudod mióta az apeh rászállt a bejelentett minimálbéren élőkre, azóta az emberek előszeretettel duplázzák/triplázzák meg (papíron) a (minimál)fizetésüket. Ami persze viszi fel az átlagot! :)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.03.11. 13:00:19

Az miért van, hogy az ingatlan illetékhatár már legalább 15 éve 3 milla? 15 éve ennyiért lehetett kapni egy normális lakást. Ma legfeljebb egy vizes pincét. A 3 millánál drágább lakás az luxus? Erről miért nem beszél senki a parlamentben? Ez nem illeték, ez lopás.

Nyuszi16 2009.03.11. 13:00:52

Minden APEH-pártinak: én 2006. szeptemberen adtam be a részletfizetésre vonatkozó kérelmet. 2009. januárjában, többszöri kérésemre már ki is küldték a vonatkozó adatlapot, amit ki kell töltenem a kérelem elbírálásahoz.Emlékszik még valaki a vonatkozó jogszabályban elöírt 30 napos ügyintézési határidöre? Es igen, gyerekes családnak van olyan, hogy ki kell centizni a pénzt. Ha meg- és elvetendönek, söt büntetendönek tartjuk az ilyen szociális jellegü könnyitéseket (jelzem, nem akarok kevesebbet fizetni, csak részletekben), akkor minek tesszük lehetövé öket?

kultúrterrorista (törölt) 2009.03.11. 13:04:15

Hm. Nekem még a földhivatali bejegyzés ki se jött, de az illeték-értesítés már igen. Én is kértem fizetési könnyítést (2200HUF eljárási illeték),mert 1 lakás,pálya kezdő,ráadásula z eladóm megszivatott egy rossz,használhattlan és életveszélyes kéménnyel, ami plusz fél milla váratlan kiadás. Igaz, 5 hónapot ültek rajta, de megadták (feleztek, s részlet) s késedelmet nem számoltak. Korrektek voltak. Talán ügyintéző függő. Az tény, hogy ügyfélszolgálaton mindenki savanyú uborka, s fél nap,míg megtudsz vmit, de velem korrektek voltak mindig a határozatokban (1,5 voltam egyéni váll.) Csak a lassúságuk, meg a bürokrácia... No azon javíthatnának.

hm2 2009.03.11. 13:04:47

Nálam egy fokkal még cifrább volt a helyzet.
Vásároltam egy újépítésű ingatlant, mely után Apeh kiszabta az illetéket, azonban hibásan - használt ingatlan után. Észrevétellel éltem, majd körülbelül fél év múlva, tavaly márciusában, megkaptam a határozatot, hogy az illeték valóban nem annyi, s jóváírják a különbözetet. Ezután inditványoztam egy fizetési könnyítési kérelmet, azonban szeptember tájékán kaptam tőlük egy levelet az aktuális egyenlegemről, s az egyenlegem továbbra is ott szerepelt a rosszul kiszabott összeg a jóváírás nélkül. Ekkor felhívtam az ügyintézőt, hogy hát márciusban kiküldte a határozatot, s mégis miért nem került jóváírásra az összeg, mire bevallotta, hogy hát bocs, a rendszerbe nem vitte be.
A röhej az, hogy a fizetési könnyítési kérelmemre ketyegő kamatot így márciustól szeptemberig rossz összegre számolták (mert hát arra nem gondoltam, hogy még azt is le kell ellenőriznem, hogy ha kapok az apehtól egy határozatot, hogy azt valóban sikerül jóvá is írni).
Döntés a mai napig nincs, az ügyintézővel többször beszéltem és megkértem, hogy csináljon már valamit az ügyemmel, mert már lassan másfél éve húzódik a dolog. Januárban azt mondta: "jé, ezzel az üggyel valóban nem foglalkoztam szeptember óta"...

Lassan kezdem úgy érezni, hogy kinéztek maguknak, s szándékosan szivatnak engem:

1. rosszul szabták ki az illetéket
2. a jóváíró határozat után ELFELEJTETTÉK a jóváírást valóban elvégezni és a kamatot rossz összegre számolták fél éven keresztül
3. egy éve ülnek a fizetési könnyítési kérelmemen

nevetséges... én azonnal repülnék az állásomból, de legalábbis nagyon nem lennék megdicsérve a fenti hibák bármelyikének elkövetése után...

0 2009.03.11. 13:05:48

@Nyuszi16:
nem az a baj, ha késnek, az a baj, ha késedelmi kamatot számolnak fel. Ha Neked is felszámolnának ( remélem nem ) akkor írj egy szép levelet nekik, csatolva minden eddigi levél fénymásolatát és küldd el nekik. Meg a fogyasztóvédelmiseknek....

anagyvizentul 2009.03.11. 13:08:26

Háhh, az apehról nekem is megvan a véleményem. Én mindösszesen a fizetési esedékesség dátumának kitolását kértem hőn tisztelt hivatalunktól, mivel volt pofájuk - és van jogi hátterük - egy olyan adásvételi szerződés alapján illetékfizetési kötelezettséget megállapítani, ami alapján még mindösszesen a foglalót fizettük meg, vagyis több illetéket kellene nekik megfizetnem, mint amennyit eddig a házból kifizettem, úgy, hogy akár én akár az eladó jelen helyzetben a foglaló rovására ugyan, de bármikor visszaléphet az üzlettől. Most hogy is van ez akkor? Megszereztem a tulajdont? Nem. Ki kell fizetnem azt a rengeteg pénzt? Igen. Náluk fog kamatozni addig is a pénzem? Igen. Hát a kurva annyukat kérem alásan. És persze nekem is basznak hónapok óta válaszolni, de a kamatot biztos ami biztos most is biztos el fogják számolni. Szánalmas...

Nyuszi16 2009.03.11. 13:12:54

@szabe: persze, most pont itt tartunk. kiszabtak a szaftos kamatot, en meg irogatok. az tuti, hogy ha nem allnak el töle, perre megyek, keszseggel LB-re vagy Alkotmanybirosag, ombudsman, amit el lehet kepzelni. hatha precedenst sikerül csinalni az ügyböl.

vincere 2009.03.11. 13:13:24

velem hasonló eset történt, más kimenetellel.

2 éve vettem lakást jó sok hitellel. rá fél évre rótták ki az illetéket. első lakást vásárló fiatalként kértem, és meg is kaptam a részletfizetést, ráadásul kamatmentest kaptam (azóta sem értem, miért). mire erről döntöttek, már egy éve megvolt a lakásom. rá fél évre, tavaly ősszel, az APEH küldött egy adósságegyenleget, amiben kifejtette, h. fizessek be többtízezer ft-os késedelmi kamatot, amit az illeték kiszabása és a részletfizteséi kérelmem elbírálása között eltelt fél évre számoltak ki. írtam nekik levelet, h. ezt rosszul tudják, mellékeltem az APEH másik osztályának döntését (hogy kamatmentesen fizethetem az illetéket), pár hete kaptam meg a végzést, h. igazam van, tehát marad minden a régiben, semmi pluszt nem kell fizetnem.

hát, több gondolatot is felvet ez... egyrészt persze nagyon örültem, h. minél később kellett elkezdenem fizetni az illetéket, ugyanakkor majdnem 2 évig tart egy ilyen ügy intézése, az APEH egyik osztálya nem tudja, mit csinál a másik, hibát követnek el. azt a levelet, amit az állítólagos adóssághátralékomról küldtek, 3 napig telt, mire megértettem, és mire biztosan tudtam állítani, h. nekem van igazam - pedig egyetemet végzett ember vagyok. simán el tudom képzelni, h. sok ember ijedtében, és mert nem érti, mit írnak neki, inkább befizeti azt a húszezer ft-ot, csak nehogy ő tartozzon az APEH-nak, mert akkor mi lesz. ez nagyon felháborított.
de szerencsére én érvényesíteni tudtam az igazamat, de biztosan sok ember van, aki segítség nélkül ezt nem tudná megoldani, és ki vannak szolgáltatva a hivatal - jelen esetben az APEH - packázásainak.

2009.03.11. 13:14:21

na ezért tart itt ez az ország !

-ez volt már ?-

herodes · http://www.gamblers.hu 2009.03.11. 13:23:34

@Tarika: oriásit tévedtek.
Fizetési könnyitésre vonatkozó kérelem beadása nem halasztó hatályú, tehát a kiróvó határozat és az elbírálás közti időszakra egyáltalán nem jogtalan a késedelmi pótlék kiszabása.

Postírónak ezzel együtt annyit tanácsolnék, hogy legközelebb ha lakásvásárlásba fog, talán járja körbe ennek a jogügyletnek legalább elméletben a lebonyolítását.
Vagy talán a hét hónap elteltével, mikor kézhezkapta az APEH határozatát, akkor szerzett tudomást róla, hogy ingatlanvásárláskor illetéket kell majd fizetni?
Hányszor írhatta volna meg azt a kérelmet ezalatt a hét hónap alatt?

Nagy genya az APEH, ezt elismerem, rohadjanak meg ott ahol vannak, ez is igaz, de ebben a konkrét esetben azt hiszem, hogy a hisztis hőbörgés helyett egy a minimális előrelátás sokkal többet segített volna.
És még csak nem is valami előreláthatatlan furmányos jogi kurflira kellett volna felkészülni, hanem egyszerűen tisztában lenni az ingatlanvásárlás legminimálisabb alapvetéseivel.

5perc 2009.03.11. 13:25:41

@nyomasek_bobo:
@staropramen:
Az állam pénzét használta volna?
Tisztázzuk!
1. Adózott jövedelem újabb adója.
2. Ha hitelből veszel ingatlant, akkor olyan pénz után fizetsz illetéket, amivel a szerződéskötéskor még nem rendelkeztél. Ebből két dolog következhet: Vagy a bank fizesse az alapul szolgáló pénzeszköz ráeső része után az illetéket, vagy a hitelszerződés lejártakor vessék ki az illetéket.
3. Továbbmegyek. Az illetékfizetésnek a szerződéskötés az alapja, nem a birtokbaadás, neadjisten az ingatlan létezése. Simán előfordulhat, hogy a ház sosem épül meg és kerül a birtokodba, de neked az adásvételi szerződés miatt fizetned kell. Na és azt megnézem, mikor kapod vissza az apehtől.

Parajpuding 2009.03.11. 13:29:43

Aljas cég, aljas és semmitérő dolgozókkal. Itt nem a tisztességes adózásra szórítás a cél, hanem a kötözködés és büntetés, bevétel mindenáron. Nem hittem a fülemnek, amikor azt mondta az ügyintéző telefonon, hogy az irodában akárhányadmagával együtt csak az a feladata, hogy a feltöltési kötelezettséget akár 1 nappal elkéső ügyfeleket kutassa és kiszűrje, valamint birságolja. Ennyi.

Perika 2009.03.11. 13:29:56

A nővéremnek elengedték az illetéket, majd kb 1 hónap múlva kapott egy levelet, amelyben felszólították, hogy fizessen késedelmi kamatot, mert nem fizette be.
Persze írt nekik, hogy ha elengedték és nem kell fizetni, akkor mire fel a kamat. Most kb fél éve vár a válaszra. Ha telefonál, akkor mindig azt mondják, hogy az ügye éppen ügyintézőnél van.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:38:55

@herodes: miből gondolod, hogy a mindenféle fizetéssel kapcsolatos kérelmek nem halasztó hatályúak? Főleg, ha helyt adnak nekik? És amikor azt kérvényeztem, hogy ne szabjanak ki illetéket, mert benyújtottam a lakáseladásomról szóló igazolásokat? Az vajon mitől nem halasztó hatályú? Valahol kevered - de nem vagy egyedül, ahogy olvasom a kommenteket a sok előrelátó és lojális embertől - de az embernek azért tisztában kellene lennie, hogy mikor van igaza.

Tamaravera 2009.03.11. 13:40:51

Apeh-os vagyok felvállalom. Lehet hangosan szidni a hivatali anyámat.

A levélíróval a következő történt. Miután kiszabták az illetéket, rögtön beadta a részletfizetési vagy méltányossági kérelmét. A kérelemnek feltehetően helyt adtak, és volt a határozatnak egy olyan sora, hogy "az elbírálásig esedékes késedelmi pótlék" gondolom ezt sérelmezi.
Felhívnám mindenki szíves figyelmét, hogy az Art-ot és a Ket-et nem az APEH szerkeszti és fogadja el, csak alkalmazza azt. Mivel az Art-ban az van, hogy amíg az esedékes tartozásra vonatkozó eljárás tart addig a jegybanki alapkamattal megegyező pótlékot kell fizetni, a hivatal előírja a határozatában. A késedelmi pótlék a jegybanki alapkamat kétszerese és a tartozás esedékessége és a kérelem benyújtása között eltelt időszakra köv év szeptemberében fogják előírni.

Be kell nyújtani még egy méltányossági kérelmet, hogy az adózó életkörülményeire tekintettel engedjék el a késedelmi pótlékot.

Abban a levélírónak igaza van, hogy az eljárási határidőt nem tartotta a hivatal, ő meg viszont elkezdhette volna törleszteni részletekben a tartozását.

A fizetésünkről meg annyit, hogy mindenki számára nyilvános a bértábla, meg lehet nézni. Hogy abból hogyan jön ki a havi bruttó négyszáz nem tudom.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:47:54

@Tamaravera: "a tartozás esedékessége és a kérelem benyújtása között eltelt időszakra" : tehát: a tartozás esedékessége a határozatban előírt pl. 30 nap. 15 nap fellebbezési határidő és 15 nap jogerőre emelkedés. 15 napon belül benyújtott kérelem esetében felszámított késedelmi pótlékról van itt szó folyamatosan - ami nem jogos. Erre mit ír elő bármelyik törvény? Ezt sérelmezi itt mindenki - már aki felfogja - és az lenne a kérdés: miért a szerencsétlen ügyfélnek kell ezzel foglalkoznia?

freemind93 2009.03.11. 13:49:04

@5perc:
1. a penz forog a gazdasagban, az allam pedig tobb helyen lecsip belole egy egy darabot. akitol a lakast veszi, szinten adot fizet, annak a dolgozoi szjat, tbt, majd afat, jovedeki adot, stb. ez a rendszer.
2. teljesen mindegy ki fizeti az illeteket, te vagy a bank (pl ingatlanlizingnel). a bank nem fog helyetted semmilyen terhet allni, te ezt onszantadbol ala is irod (szerzodes).
3. az apeh keresre visszautalja a folyoszamlakon levo tulfizeteseket, kifizetes elotti ellenorzes nelkul. az adofolyoszamla rendezese termeszetesen ehhez szukseges.

ugy erzem sokaknak a rendszer budos, amivel reszben egyet tudok erteni. azonban azt hiszem a fenti eset az apeh es adozo kozti viszonyrol szol, az apeh pedig a jogszabalyoknak megfeleloen jart el.

Nyuszi16 2009.03.11. 13:49:13

@Tamaravera: csak azt nem tudom, hogy a közigazgatasi eljarasrol szolo tv-t miert nem alkalmazza, amiben letezik egy 30 napos eljarasi hataridö is. Ön szerint nekem most ki kellene fizetnem a 2,5 evre esedekes kesedelmi potlekot?

kulup 2009.03.11. 13:53:36

@Tamaravera:

>A késedelmi pótlék a jegybanki alapkamat kétszerese és a tartozás esedékessége és a kérelem benyújtása között eltelt időszakra köv év szeptemberében fogják előírni.

Na, ez az igazi f@szság !! Mi a bánat tart 9 hónapig ???? Szerintem még alkotmányellenes is. Előfordulhat, hogy nem is tudsz róla, és hiába nézed meg a folyószámládat, ez csak októberben kerül rá. Ha be is fizeted ezután, a következő évben újra megkapod... SÜN.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 13:57:39

@kulup: a tarozás esedékessége, tehát a 30 nap után későn beadott kérelemre számíthatnak fel pótlékot és csakis addig, amíg a kérelmet be nem nyújtod. Tehát, ha a 31. napon nyújtod be, akkor 1 egész napra! Nem számíthatna fel a 9 vagy mittomén hány hónapra. Ez itt a probléma.

Tamaravera 2009.03.11. 13:59:18

Nem írtam azt, hogy a hivatal nem hibás az eljárási határidő be nem tartásában. Az okok nem az ügyintézők lustaságában keresendők.
A törvény betűje szerint ki kell fizetni a 2,5 évre vonatkozó kés. pótlékot. Vagy ki fizeti, vagy be kell nyújtani egy méltányossági kérelmet, hogy engedjék el. Több megoldási javaslatot nem tudok. Arra nincs mód az ügyintézés elhúzodása miatt töröljék a pótlékot.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:02:55

@Tamaravera: nem kell kifizetni a 2,5 éves késedelmi pótlékot, mert nem 2,5 évvel később nyújtotta be a kérelmet. Szerinted?

gonosz gombóc (törölt) 2009.03.11. 14:03:55

Az apehes dolgozók átlagbérére reagálva: egyik ismerősöm a közelmúltban be kívánt lépni a céghez adóellenőrként dolgozni. Istenem, nem normális. 23 év munkaviszonya van, középfokú állami végzettsége, felsőfokú szakmai végzettsége (mérlegképes könyvelő és adó- és pénzügyi ellenőri!!!!). Mindezeket figyelembe véve a bruttó havi fizetése 102 ezer, azaz EGyszázkettőezer forint lett volna, és kijáró adóellenőrként még a bérletét sem fizette volna az apeh!!!!! Na ezek után azt mondta, dolgozzon náluk akinek két anyja van. Nem nagyon akartam a fizetést elhinni, megnéztem az apeh honlapján a bértáblát és tényleg ennyi! A szakmai felsőfokú végzettségnek ugyanis nincs jelentősége! Egy iparművészeti főiskolát végzett - adóhoz konyítani sem képes művészlélek - ugyanebben a munkakörben, pályakezdőként bruttó 162 ezerrel indul. Na erre varrjunk gombot.

kulup 2009.03.11. 14:08:53

@Tarika:

Nem a pótlék a lényeg itt, az akár jogos is lehet. Azon baszom fel magam, hogy ha mondjuk 2007-ben keletkezik késedelmi pótlékod, azt a kedves APEH 2008.szeptemberében (ami igazából október-november) teszi rá a folyószámládra. Előfordulhat, hogy addig nem is tudsz róla. Miért nem lehet 2008. január elsején kiszámolni és ráterhelni ??? Így a 2008.január - 2008. szeptember közti időszakra további késedelmi pótlék lesz, amit persze csak 2009. szeptemberében vetnek ki. Tehát mire megtudod, hogy tartozol, már újabb 9 hónap eltelik, amit következő évben fizethetsz.

Tamaravera 2009.03.11. 14:09:01

Tarika!

Az én olvasatom az, hogy az adózó az illeték kiszabásáról szóló fizetési meghagyás kézhezvételétől számított 15 napon belül, -tehát a tartozás folyószámlára felkönyvelődése előtt- benyújtotta a kérelmét, ez tiszta sor. Az eljárási határidő 30+30 nap a tv szerint. A hivatal nem tartotta a határidőt, ez is tisztasor. De a fizetési könnyítésre irányuló kérelem benyújtása nincsa hatással a kiszabott illeték eredeti esedékességére. Az eredeti essedékesség számít a pótlék fiizetés szempontjából. Az Art.szerint is.

Tamaravera 2009.03.11. 14:12:06

@kulup:
Ez nem lehet, mert a késedelmi pótlék nem pótlékolodik tovább.
Hogy miért kell 9 hónap az előző évi pótlék kiszámításához az elsősorban informatikai kérdés, úgyanis azt a ndszer automatikusan számolja ki és írja elő

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:12:42

@Tamaravera: tehát : eredeti esedékesség - az micsoda? Fizetési esedékességet az Apeh által kiküldött határozat tartalmaz. Nem?

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:14:41

Esedékesség nem keletkezhet az illeték Apeh által történő kiszabása előtt - nem? Ha nincs kiszabva illeték, nincs esedékessége sem.

Tamaravera 2009.03.11. 14:17:10

eredeti esedékesség= a fizetési meghagyás átvétele után számított 15 nap +10 nap. Ezzel a nappal könyvelődik az adózó folyószámlájára.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 14:18:14

Tamaravera!
Mi méltányossági kérelmet nyújtottunk be, az összeg csökkentésére PLUSZ részletfizetésre.
Tegyük fel, az eredeti illeték fél milla lett volna, az egy szép kerek szám.
Hol találom meg at Art-ban, az Itv-ben, a Ket-ben vagy akár a Köjál-ban, hogy ebből végül MENNYI illeték után kezdjem el ELŐRE fizetni a MENNYI IDŐRE leosztott, MEKKORA összegű részleteket, hogy ne vágjanak hátba még egy késedelemre is?

freemind93 2009.03.11. 14:19:27

@Tamaravera: ezen tul azert is csusznak szeptemberre a folyoszamla ellenorzesek ezzel egyutt a potlekok kivetese, mivel eltelik fel ev mire mindenki bevallja a bevallanivalojat. es ekkor ezt meg fel is kell dolgozni, mielott a folyoszamlat piszkalni lehetne.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:22:37

@Tamaravera: eredeti esedékesség= a fizetési meghagyás átvétele után számított 15 nap +10 nap. Ezek szerint Te is azt mondod, hogy 15 napon belül benyújtott kérelemre nem lehet felszámítani pótlékot. Azt ugyanis az esedékesség után benyújtott kérelemre lehet számolni. :)

kulup 2009.03.11. 14:22:47

@Tamaravera:

Azt tudom, hogy a pótlék nem "pótlékolódik" tovább, viszont az eredeti tartozás továbbra is ott van, az arra eső késedelmi pótlékot továbbra is fel fogják számolni. Ha tudod, hogy rosszul szabták ki az illetéket, nyilván nem fogod befizetni. Még ha időben reklamálsz is, a kamat az esedékességtől ketyeg. Aztán előbb-utóbb elismerik a bénaságukat, kiróják rendesen, de amíg a folyószámládra nem teszik rá, addig az eredeti összegre ketyeg a kamat, amiről majd következő év szeptemberében értesülsz. A késedelmi kamatot nem törlik automatikusan, még elismerik a hibát, akkor sem.

kulup 2009.03.11. 14:25:02

@Tamaravera:

Azt tudom, hogy a pótlék nem "pótlékolódik" tovább, viszont az eredeti tartozás továbbra is ott van, az arra eső késedelmi pótlékot továbbra is fel fogják számolni. Ha tudod, hogy rosszul szabták ki az illetéket, nyilván nem fogod befizetni. Még ha időben reklamálsz is, a kamat az esedékességtől ketyeg. Aztán előbb-utóbb elismerik a bénaságukat, kiróják rendesen, de amíg a folyószámládra nem teszik rá, addig az eredeti összegre ketyeg a kamat, amiről majd következő év szeptemberében értesülsz. A késedelmi kamatot nem törlik automatikusan, még ha elismerik a hibát, akkor sem.

Tamaravera 2009.03.11. 14:26:16

@Vaszilisza:
A lényeg a következő:
Kiszabtak illetéket, felkönyvelik a folyószámlára amíg ki nem fizetik addig így vagy úgy megy rá késedelmi pótlék. A legjobb kifizetni minél hamarabb. Ez nem mindig lehetséges. Nincs igazán mindenki számára üdvözítő megoldás. Ha nagyon elhúzodik az ügy valamennyit ( saját magam által meghatározott összeget) befizetnék, hogy lássák a fizetési hajlandóságomat.

kulup 2009.03.11. 14:28:38

@freemind93:

Késedelmi pótlék szempontjából a folyószámla év végén zárható. Csak arra számolhatnak pótlékot, ami abban az évben rákerült. Mi köze ennek a bevallásokhoz ?

Tamaravera 2009.03.11. 14:31:54

@kulup:
Igaz, neked kell írni, hogy a jogtalan kamatot hivatalból töröljék. Sajnos.
De az illeték tartozást ettől függetlenül rendezni kell.

Tud ez cifra dolog lenni, ez nem vitás. Én ha egy mód van rá óvakodom attól, hogy a hivatallal mint magánszemély kapcsolatba kerüljek....

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 14:32:38

@Vaszilisza: Én a helyedben nem fizetnék be semmit, amíg nincs határozat. Nem kell! Inkább utána érdemes levelezgetni :) Az olcsóbb még mindig :)
@Tamaravera: Miért kellene látni a fizetési hajlandóságot?? Előre??

issti1 2009.03.11. 14:34:34

@herodes: Azt azért ne feledd: kirivó határozat és elbirálás közt 1 hónap idejük van dönteni( a kérelem beérkezéstől számitva): az ezen túli késedelmükért felszámitott kamat minden, csak nem jogos- sokkal inkább szemérmetlenség

..nálam ez 10HAVI kamat volt!

issti1 2009.03.11. 14:37:07

@Tamaravera: Milyen bájos, ahogy elsiklotok az APEH egy hónapos válaszolási kötelezettsége fölött.
Nálam 10 hónap után birálták el, s erre az időszakra vettek le kamattal!

1 hónap helyett!!..és nem "méltányossági alapon"
Bocsi!!

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 14:41:59

Tamaravera... tulajdonképpen igazad is van, megnéztem a törvényben. De mondd, nem olyan ez egy kicsit, mintha szilvásat játszanánk? Én ütlek, te kékülsz...
Merészeltél könnyítést kérni egy olyan fizetési kötelezettségre, amit a (már adózott) pénzedből kellene plusz lerónod??
Hát akkor fizeted a késedelmit, wehehehehe...! Arra az időre, amíg ki nem adjuk a határozatot...! És az, hogy mikor adjuk ki, az CSAK RAJTUNK MÚLIK!!! Neked ha meggebedsz, sincs ráhatásod, nem tudod csökkenteni a pótlékozás időtartamát, viszont ha szerencséd van, a végösszeg még mindig valamivel alacsonyabb lesz, mint az eredeti iletéked lett volna!
(És nehogy azzal gyere, hogy fizessek be előre!! )

Dupla vagy semmi? Itt a piros, hol a piros?

kancellar 2009.03.11. 15:00:24

nincs kedvem mind a 144 üzenetet visszaolvasni, de közigazgatásban dolgozom és tudom, hogy az apeh-ra is vonatkozik a közigazgatási hatósági eljárási törvény ami 30+30 napos üyintézési határidőt ír elő, a +30 napról az ügyfelet értesíteni kell!!!
Üdv

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 15:01:18

@Tamaravera:
Már megbocsáss, de milyen "fizetési hajlandóság"-ról beszélsz?????
Nem egy évek óta járulékot nem fizető e.v. ügyéről beszélünk ugye, aki kicsit fizetget, hogy a végrehajtók lássák, akar ő, de nem tud többet!!!!!
Az eszem megáll, ezért utállak benneteket, mint a büdös zokni!
Az meg gyönyörű volt, hogy te sem szívesen kerülsz ügyfélként kapcsolatba a hivataloddal!

MUHAHA! ÜBERABSZURDISZTÁN!

szemtanú - alibit nem igazol! 2009.03.11. 15:11:01

@Tamaravera:
Az hogy van kedves, hogy úgy oldjátok meg a 30 napos határidőt, hogy 2 héttel visszadátumozzátok a leveleiteket, amiben kértek még valami piszlicsáré igazolást/másolatot tudomisén mit (ez egyben az ügyintézés hosszabbításról tájékoztató levél), aztán már a 2. 30 nap lejárta után szintén 2 héttel jön egy újabb visszadátumozott határozat?????
Persze én se megyek be kiosztani az apeh-ost, hogy mit képzel, megvannak az eszközeitek a szívatáshoz....

moli 2009.03.11. 15:16:09

@only human: de ez az apehban dolgozokra. ok is meg tudjak duplazni? miert kapnak ennyit?

ego001 2009.03.11. 15:21:41

Csak úgy általában a magánvéleményem.
Az adás-vételkor megtette a kötelező adatszolgáltatást / bár valóban kiszámolható a fizetendő összeg de az APEH nem fogadja el ezért kellmegvárni mig kirója az illetékadót / és az Apeh csak 7 hónap után tud reagálni? Érdekes abbola szemszöből , hogy egy általunk finanszirozott cég egy egyszerű műveletet miért ennyi idő alatt tud elvégezni ?
Szerintem ők is ismerik a tematikáját a vásárlásnak.Nevezetesen, minden fontos ilyenkor. Egész egyszerűen kifut a képböl " elfelejtődik "a fizetés.
A könnyeb érthetőség miatt: az intéményeknek ha jól emlékszem 90 nap a reagálási idejük. Vajon egy állampolgárnak miért csak 8 nap ?
Jelzem az intézménynél SZAK emberek dolgoznak tehát nem eshetne nehezükre 8 napon belül reagálni.
A fellebezésre reagálva szerintem nem fellebezni kell hanem ki/be jelenteni.ebben az esetben az sz szerintem illeték mentes.
Volt "szerencsém" az APEH-hal vitatkozni váltakozó eredménnyel /volt siker is/de az biztos , hogy nem a segítő készségükről hiressek .

doma 2009.03.11. 15:29:06

Jelen esetben - szerény ismereteim szerint - az APEH teljesen jogosan járt el. Ugyanis a fizetési könnyítés (részletfizetés iránti kérelem) az adott összeg megfizetési kötelezettségének időpontja (mikori az illetéket kirovó határozat) szempontjából nem bír halasztó hatállyal. Másképpen amiatt hogy valaki fizetési könnyítést kért egy március 10-i esedékességű tételre, de csak augusztus 10-én kell elkezdenie törleszteni még nem jelenti azt, hogy akkor a teljes összeg csak aug. 10-től jár az államkincstárnak (az APEH csak beszedi), így a két időszak között "ingyen" használhatja a már márc. 10-től nem őt illető pénzt.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.03.11. 15:36:36

doma - oké, legyen igazad, mennyit kezdjek el befizetni? :-)

freemind93 2009.03.11. 15:36:37

@kulup: a folyoszamlakon a bevallasok benyujtasanak feldolgozasa utan jelenik meg az adokotelezettseg (visszamenolegesen az esedekessed datumara konyvelve). enelkul nem lehet osszehasonlitani a fizetett es a fizetendo adot, melynek kulonbozete utan potlekolnak, es ertesitik errol az adozot. ezt evente egyszer teszik (eves bevallasok eseten).

termeszetesen lehetseges volna a hatarozatban kivetett, tehat rogton megjeleno kotelezettsegekkel kapcsolatban felmerult potlekok gyakoribb ertesitese is, de nem ez az adohatosagi gyakorlat. arrol lehet vitatkozni, hogy milyen gyakran kene a maganszemelyek orra ala dorgolni kotlezettsegeiket.

kulup 2009.03.11. 15:37:34

@doma:
És szerinted mi a megoldás ? Esedékességkor fizesse be az egészet, aztán ha megkapta a részletfizetést, akkor kérje vissza és újra fizesse be, részletekben ? :-)

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.03.11. 15:40:23

@doma: "de csak augusztus 10-én kell elkezdenie törleszteni" ez pontosan azt jelenti, hogy akkortól esedékes a törlesztés :) és csakis ez időpont után esedékes nem fizetés esetén a késedelmi kamat is :) persze csak akkor, ha az esedékesség előtt nem nyújtott be újabb kérelmet :)

staropramen 2009.03.11. 15:49:14

issti1 2009.03.11. 12:33:34
@staropramen: Lassan irom, csak h. staropramen(és a többi hivatalt mentegetni próbáló h.szóló) is megértse:
Figyu sztrovacsek!
miattam gyorsan is írhatod.Tudok gyorsan is olvasni,meg lassan is .Ráadásul értem amit elolvasok. Az persze nem árt ha érthetőt írnak.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.11. 16:17:21

krisz úrnak ökölbe szorult-e a talpa?
ez biztos volt már.

doma 2009.03.11. 16:27:16

@kulup: Mire gondolsz, mint megoldás? A világon mindenütt a fennálló tőketartozás után időarányos kamat jár. Pont. Az ügyfél nem járt rosszabbul, nem vitatta, hogy a pénz akkor jár amikor azt kiszabták, csak azt mondta később és részletekben akar fizetni. Pont annyival fizet több kamatot, mit amennyivel később kell fizetnie. Ha korábban elkezdett volna (mondjuk esedékességkor) havi részleteket fizetni - ahogy annak idején én is tettem - akkor kevesebb a kamat, mert a teljes illetéket rövidebb idő alatt fizeti meg. Persze ezt az APEH nem veszi azonnal észre, szólni kell neki és akkor 6 hónap múlva újra fogja kalukálni, sőt a túlfizetést is visszautalja legyen az akár csak 10 forint is, aminek az utalási költsége legalább 35(nem számíthatja be). Nekem működött.

doma 2009.03.11. 16:34:39

@Tarika: Tévedés! A teljes illeték (tőke) akkor esedékes, amikor azt az eredeti határozatban megállapították. Az első törlesztőrészlet esedékes augusztus 10-én, mely részben tőkét, részben kamatot törleszt. Az ügyfél sem a teljes összeget, sem annak esedékességét (amit a kiszabó határozat állapított meg) nem támadta, csak fizetési könnyítést kért, amit meg is kapott. Ha az APEH 5 évig molyolt volna, akkor 5 év (azért csak 5-öt írtam, mert utána elévül:) kamatát kérte volna, node kérdem, azért azt csak nem gondolhatja senki, hogy ingyen és bérmentve 5 év múlva is fizethet.

kulup 2009.03.11. 16:55:06

@doma: Mondjuk az jó megoldás lenne, ha az APEH 30 napon belül (vagy még előbb) határozatot hozna. Érdekes, hogy ez senkinek nem jut eszébe.

doma 2009.03.11. 17:04:17

@kulup: Kapaszkodj meg: az általános államigazgatási ügyintézési idő 30 nap. Arra emlékszem, hogy egyes szervek ez alól kaptak felmentést, de 60 napnál nincs több sehol.

kriszur 2009.03.11. 18:18:30

Akkor fussunk neki még egyszer.Kénytelenül, de elfogadom a sarcokat. Elhiszem, hogy a bodzabeszedő BMW-tulajdonosokkal, politikusokkal, kiemelt politikai és/vagy maffiakapcsolatokkal rendelkező emberkék helyett az okos és művelt APEH-dolgozóknak egyszerűbb a rendes adófizetőket leszedni, melyre az "okos" törvényeink utasítják őket. Azonban azt elvárnám, hogy rendesen dolgozzanak meg a pénzükért, tartsák be a határidőket, ne rójanak felesleges terheket az adózókra. Számomra felesleges teher ez a kamatpótlék, ugyanis mivel nekem nem állt rendelkezésemre az illetéknek megfelelő összeg, nem szerezhettem belőle se kamat-, se egyéb jövedelmet.
Nekem az APEH-dolgozók teszetoszasága csak költséget jelent. Nekem az lett volna a legjobb, ha 2007. év márciusától
fizethetem be az illeték és a kamatpótlék részleteit. Semmi kedvem a közszolgálati szektor csigasága és sokszor minősíthetetlen munkamorálja miatt még pluszterheket viselni. Bevallom, az összegnél sokkal jobban felbosszantott az adófizetőhöz való hozzáállás és a lehúzás. Az APEH-dolgozók -és a közszolgálati szektor- jó része éhen halna, ha a magánszektor teljesítményorientált közegében kellene dolgozniuk.
Az illetékkötelességet is megértem, azonban azt elvárnám, ha kiderül, hogy ők hibáztak, akkor fizessék vissza az illetéket, a kamatokat az adófizetőnek, térítsék meg költségeiket, aztán ezt vonják le az általános bér- és prémiumalapjukból. Sajnos úgy tűnik, mindegy, hogy egy közszolga hogy dolgozik, milyen munkamorálja, a teljesítménye. Nem csoda, hogy rettegnek a versenyszektorban való munkavégzéstől, ahol az egészségesebb cégeknél valaki vagy teljesít, vagy repül. Az átlagfizetésük esetében tévedtem, nettó 162.000 forint -én ehhez adtam a jutalmat, amit viszont már eleve tartalmazott az összeg- .Ez az összeg a pénzügyi szektor átlagjövedelmével egyezik meg.

kulup 2009.03.11. 18:40:33

@doma: Kapaszkodj meg : nem tartják be. Sok hivatallal voltam már kapcsolatban, egyszerűen tesznek rá, nem érdekli őket. Közalkalmazott / köztisztviselő, bármit megtehet, kirúgni nem lehet.

kriszur 2009.03.11. 19:00:16

Az a probléma, hogy közszolgától sokszor nem kérik számon a teljesítményorientáltságot, nincsenek következményei a rossz és gyenge teljesítménynek. Vannak olyan közszolgák, akik milliós havi bérköltségért szinte be se járnak dolgozni. Egyszerűen megtehetik, ha kirúgják őket, sok milliós végkielégítést kellene adni nekik. Mi, egyszerű adófizetők kényszerűen eltartjuk a közszolga vattaemberek tömegeit, fizetjük a munkahelyéhez "járó" infrastruktúra fenntartásának és "kiállításának" költségeit.
Például rosszul vagyok, mikor az Okmányirodában hetekre később adnak időpontot, amikor pedig ott van az ember, akkor a közszolgák tömegében egy-két ügyfél "ténfereg". Az adófizetők pénzéből pedig százmilliárdokat költenek évente ezekre a semmittevőkre.

pfred (törölt) 2009.03.11. 20:22:30

Nekem is van szerencsém az APEH-nél dolgozni, de azokat a megjegyzéseket nem igazán értem, hogy a posztoló miért nem kezdte el magától fizetni a részleteket meg hogy jogos a kamat. Ugyanis ez nem igaz nem kell addig fizetnie, amíg nem kapott határozatot!!! Asszem az APEH visszavehetne egy kicsit az arcából eléggé lebőgött ezzel az egész illeték összeszervezéssel.

Egy dolgot azért senki ne gondoljon komolyan, hogy ez a szar helyzet a lusta, hozzá nem értő (pláne túlfizetett) ügyintézők miatt van így, egyszerűen az APEH egész számítástechnikai rendszere, működése, bürokratizáltsága annyira múlt századi, hogy azt egy kívülálló számára hihetetlen. Speciel ez a legszarabban működő hivatal!

danixxl99 2009.03.11. 20:59:57

Én köztisztviselőként le vagyok döbbenve, hogy az apeK bármit megtehet. Tavaly szeptember óta várom az illeték fizetés-könnyítési és egy részének eltörléséről szóló határozatot. Minden nap félve nyitom ki a postaládám, rettegek nehogy elutasítsák a kérelmem, mert akkor úszik a lakásom. Amúgy egy volt kollégám, aki azóta már Apehos lett, ő segített megírni a kérelmet.

Tamaravera 2009.03.11. 22:44:53

@danixxl99:
Ne keseredj el. Ha elutasítanak, fellebbez és kérj az eljárási illeték alól mentességet.
Amúgy nem tehet meg a Hivatal mindent. Jelen helyzetben vagy 30 napon túl kap valaki érdemi választ vagy soha. Egyszerűen a technikai feltételek nem adottak az ügyintézési határidő betartására. Ugyanúgy ahogy a közig nagy részén.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.12. 00:45:56

tamaravera:

tessék mondani, hogy lehet az, hogy az apeh hibájából, most két nevemre(régi és új) 3 azaz 3 adószámom van!?

melyikre kell beadnom a bevallást?

a 2006 március 14én személyesen bejelentett névváltozásomra (haller u), miért csak 2007. szeptemberében küldték ki az új(!?) adóigazolványom, természetesen a régi nevemre? (természetesen a bejelentésnél a régit leadtam!)

2007. telén megfenyegették a céget ahol dolgozom hogy hogy képzelik, hogy az új nevemmel (mivel a személyim, jogsim, lakcímkártya, mindenem már az új nevemre szól!!), de régi adószámommal (adóigazolványommal, mert az ideiglenes 60 nap után ugye lejár, de méh 1.5 év múlva sincs kiküldve nekem!!)dolgozom, talán bejelenteném!

másodszor is elmásztam személyesen a hallerba, megcsináltam a cirkusz, hogy a faxba képzelik, mondom a nőnek, talán akkor adna megint egy ideiglenes papírt míg kiküldik! adott is! a régi nevemre! mondom ezzel mi a faxt kezdjek, minden papírom az új nevemre szól, micsináljak a régire való igazolással?? őt nem érdekli! SÜNT NEKI!

aztán eljutottunk 2008 őszéhez 2.5 évvel a bejelnetésem után! megint jött egy adóigazolvány kitetszik a többit találni!? régi nevemre új adószámmal!

ezt vittem be a főnökömhöz és a könyvelőhöz +a személyesen bejelentett és APEH által lepecsételt papírokat, hogy már hanyadszor jelentem be a névváltozást, személyesen (tehát nem keveredhetett el a postán!)

mondanom se kell nagy sikert arattam a cégnél ezzel, mindenki szakadt, de hát elkezdték elküldözgetni a papírokat megint az APEHnek...

eltelt 2-3 hét, megérkezett végre az adóigazolványom, végre az új nevemre!! és egy új adószámmal!

összefoglalva:

régi név - régi adószám
régi név - új adószóm
új név - mégújabb adószám!

tessék mondani, idén akkor 3 bevallást kell beadnom és 3x fizetni adót?

de hogy teljes legyen a kép, az apeh ezek után is, még mindig a régi nevemen levelezik vele, a régi nevemre jön az évi egyenleg közlő!

kedves APEH dolgozó, rögtön tolta is tovább, hogy a KLO a hibás! csak, hogy az nagy hazugság! 2006 óta volt választás, ott is a jó nevemre jött a kopogtató cédula! a KLOban szerepel az új személyim/jogsim mindenem az új névre! szóval nem tudom, hogy az APEH hány évves nyilvántartásból dolgozik, de hogy nem a legfrissebből az tuti!

meséljem a TBs sztorit is!? persze az is apeh, csak más ajtó!

csak pár mondatban!

2004ben valaki valamiért érvénytelenítette a TB számom, bezzeg 2008ig eltették minden hónapban azt a 65 rugócskát amit a cégém ráutalt a minimáltáb 2xes terheit... csak hát bebukták, mert 34 évesen életemben elöször elmentem táppénzre! muszáj volt kifizetniük, hiába nem akarták érvénytelenítés címszóval... minden gépüket átnézték, be vagyok jelentve, fizetik utánam, de érvénytelen! kértem róla egy igazolást! azt mondja a kislány, ad egy új TBkártyát, az önmagában igazolja, hogy fizetve van, mivel nem adhatná ki, ha nincs fizetve :D mondom, akkor 2006ban, mikor kiadták nekem a kártyát, ez általuk 2004ben érvénytelenített TBszámomra, akkor az mi volt? :DD

még írhatnál oldalakon keresztül!

az APEH egy nagy vízfej, a dolgozók meg szarnak bele mindenbe és mindenkibe ENNYI!

Balance Of Power 2009.03.12. 10:28:29

@Tamaravera: Akkor miert nem koltenek a technikai hatterre a vezetok millios fizetese es foleg jutalma helyett? Egyszer kellene kiadni erre a penzt.

Ez kicsit olyan, mint a BKV - egyszer kellett volna kiepiteni a beengedokapus rendszert (most sem keso) es maris nem okoznanak akkor veszteseget a bliccelok. Az is lehet, hogy 5 ev alatt nyereseges lenne a ceg. De valoszinuleg tenyleg mindenki szarik bele.

Tamaravera 2009.03.12. 20:23:59

@Balance Of Power:

Jó kérdés, ha tudnánk a választ nem tartanánk itt, de ez nemcsak pénz kérdés.

Rosszqtya
Nézd meg a adókártyáidat, a számnak ugyanannak kell lennie. Ha neved megváltozik, attól még az adóazonosítód nem változik. A bevallásodat jelenlegi neveden nyújtsd be.

Taj számmal hasonló a helyzet, életed végéig csak 1 lehet. A kártya még önmagában nem jelenti azt hogy van egészségbiztosításod. Biztosításod akkor van ha jogviszony is van mögötte. Amikor a munkáltatód bejelentett, le kellett adni egy nyomtatványt (manapság 09T1041-nek hívják) az OEP-nek (nem az apeh-nak) Vagy nem adták le, vagy elkeveredett. Ez neked mindenképpen bosszúság, jó hogy megoldodott. A TB-vel kapcsolatban az APEH csak a pénzt szedi és adja tovább...

Az APeh egy nagy vízfej, nem tehetünk róla hogy minden szart hozzánk vágnak, a feltételeket pedig nem biztosítják. A dolgozók többsége pedig nem szarik bele mert akkor még az sem lenne ami most van.

Jómunkás Blogger 2009.03.15. 09:41:05

Azt azért ne felejtsük el, hogy a köztisztviselői bértábla szerint kapnak bért az APEH-nál. Szóval ha neked érettségid van, és mondjuk 5 évet már dolgoztál életedben akkor megvan a BRUTTÓ 80000 Ft (se).

MEDVE1978 2009.03.15. 10:56:47

Sokakkal egy cipőben járok.
Tavalyelőtt vettem lakást, az APEH-nak 2008. júniusában sikerült kirónia az illetéket. Persze nem kis összeg, úgyhogy fizetési könnyítést kértem, leróttam az ezért fizetendő illetéket is. Augusztus végén újra kiértesítettek, hogy töltsek ki egy részletes táblázatot és küldjem meg nekik. A táblázatban finoman szólva még a gatyám színére is rákérdeztek. De beküldtem határidőre, ahogy addig mindent. Ez volt tavaly augusztus-szeptemberben, vártam a választ.
Teltek a napok, lassan két hónap. Ekkor idegesen lázas telefonálásba kezdtem. Nagy nehezen sikerült elérni az ügyintézőt, aki azt mondta, hogy igen, beérkezett a kérelem, intézi. Újabb egy hónap és nulla információ. NAgy nehezen ismét sikerült elérnem az ügyintézőt, aki azt mondta, hogy a kérelmet továbbadta az illetékhivatali résznek. Elég kétségbeesetten kérdeztem tőle, hogy akkor mit tegyek? Hívjam az ügyfélszolgálatot. ÜGyfélszolgálatot úgy 15 ször próbáltam, este fél hatkor egy ideges férfihang vette fel, enyhe "menj a kurva anyádba" hangszínnel. Miután rettenetesen udvarias voltam (a méltóságos hivatalnok úrhoz) megenyhült és közölte, hogy az ügyintéző hülye, hogy hozzá irányított, mert nekik fogalmuk sincs erről. Kérdezzem meg az illetékhivatali részt, ad telefonszámot. Azt félig nevetve tette azonban hozzá, hogy ne várjak igazi eredményt, mert azt a telefont úgysem veszik fel. Ezután kerülőúton sikerült elérni valakit az illetékhivataltól, aki megadta az új ügyintéző számát. Ő pedig annyit mondott: igen, az ügye itt van, de semmit nem mondhatok róla! Megkérdeztem, hogy mégis mikor kapok értesítést arról, hogy mi az eredmény. Válasz: még megjósolni sem tudja!
Közben küldtem egy kiegészítő kérelmet is az APEH-nak januárban, hogy nagyon várom a választ, hogy elkezdhessek törleszteni. Erre is rákérdeztem, mondta megvan, lefűzte a többi mellé!!!
De válasz 0!

Így számolva az APEH-hez hét-nyolc hónapja küldtem be a kérelmet, azóta semmiféle hivatalos értesítést nem kaptam. Az ügyintéző hölgy viszont biztosított arról, hogy kamatot, azt kell fizetni, bármi is történjen.

Dolgoztam már köz- és magánszférában is. NEm tudom az APEH-nek vannak-e belső határidői vagy kötelezi-e jogszabály.
Amikor közszférás voltam, jól lebasztak minket a határidők megsértéséért. Ha az ilyesmi eldurvult az illetőt kirúgták vagy áthelyezték. A magánszférában még komolyabban vették a dolgot természetesen.

Kérdezem én, hogy milyen szervezet teheti meg még MAgyarországon azt, hogy:
1. Levelezel vele;
2. NEm válaszol 8 hónapig semmit;
3. Amikor megpróbálod elérni, az ügyintézők nem elérhetőek és félrerakják a telefont;
4.Amikor pluszban újabb levelet írsz, arra sem válaszolnak.
5. Majd az egész legvégén, a posztíró esetét alapul véve, kamatostúl a nyakadba varrják az ő késedelmüket.

Esetemben ez azért lenne gáz, mert szarul álltam akkor, amikor az illetéket kiszabták. Ma viszont már össze tudnám szedni a pénzt (ismerőstől + saját forrásból), csakhát ismét tartoznék valakinek és eléggé megerőltető lenne... (de mégis jobb, mint rohadt magas kamatot fizetni)
Mindenesetre ma kéretlenül, de befizettem egy részletet, hogy a jóhiszeműségemet bizonyítsam.

arturoui (törölt) 2009.03.15. 21:31:40

@MEDVE1978: Ez egy teljesen korrekt összefoglalása annak ami az illetékekkel az APEH-nál történik, ráadásu eközben ott mindenki a homokba dugja a fejét és kifelé csak annyit tudnak hazudni, hogy nem tudunk ilyen jellegű problémákról!
süti beállítások módosítása