Tékozló Homár

Gyerekeket inzultáltak az őrök az erzsébeti Tescóban

2009.03.25. 10:37 | szily | 291 komment

Jó hír, hogy nem minden véglényt sikerült leszerződtetni a metróba őrnek, jutott belőlük a versenyszférába is. Doyle 12, 11 és 8 éves gyereke újságot és pár kisebb dolgot venni ugrott be a Tescóba. Hiába volt számlájuk arról, hogy az újságjaikat helyben, a hipermarket részen kívül vették, a biztonsági őrök elvitték őket hátra, letolvajozták, aztán az egyik őr saját kezűleg túrta fel a 12 éves fiú zsebeit. Szülőkikészítő sztori alant.


A pesterzsébeti Tesco közelében lakunk. Márc. 12.-én délután a három gyerek / 12 éves fiú, 11 éves lány, 8 éves fiú, csak a tisztánlátás kedvéért/ elindult, hogy a Tescoban lévő újságosnál megvegyenek egy gyerekújságot, amit a lányom minden hónapban megvásárol. Mondom, oké, de akkor vegyenek nekem is pár dolgot, ha már oda mennek, és a kezükbe nyomtam a listát, amin 3-4 dolog szerepelt. Gyerekek el, én itthon teszek-veszek, egyszer jön a telefon a lánytól: „a biztonsági őrök bevittek minket az irodába, de semmi gond, már hazafelé tartunk…” Mondom: mi van??? Gyerekek hazaérnek, csüccs le, és akkor halljuk a sztorit!
Szokásos séta a Tescóban az újságosig, újság megvéve, kifizetve, oké. Lista a kezükben, bemennek, elfelejtik megmutatni a blokkot befelé, de nincs gáz, mert a pénztárnál a kedves pénztáros néni megkérdezi a lányt a kezében tartott újságról, hogy honnan származik, kislány megmutatja a blokkot, „kinn vettük az újságosnál”, pénztáros néni mosolyog, „rendben van”. 12 éves fiú külön fizet, mert zsebpénzből már a húsvéti kölnit veszi. Igen ám, de a pacsulin nincs vonalkód. Pénztáros néni megkéri szaladjon vissza, hozzon egy olyat, amin van. Közben a lány és a legkisebb fiú, már fizetett, s mire a nagyobbik fizetne, ők már a pénztártól nem messzi padra ülve várják. Na most jön a lényeg: mire a legnagyobb kiér, a másik kettő előtt már az idősödő biztonsági őr áll. Honnan van az újság? Lány mondja, az újságostól, mutatná a blokkot, s közli, már a pénztáros néni is megnézte. De azt a választ kapja, akkor menjenek vele. Lány kérdi hova? Az őr közli, nincsen semmi baj, de most vele kell menniük. Hát, oké, gyerekek követik. Elviszi őket az irodába, ahol egy fiatalabb őr várja őket, s „elmúltam húsz, ember vagyok” alapon alpári stílusban köszönés helyett rányekken az első belépő gyerekre: „na mit loptál?” Gyerek megszeppenve: semmit… A folytatás a szokásos, szatyorkipakolás, blokkegyeztetés, zsebkiürítés. Ám a fiatalabb önkezűleg végzi a nagyobb fiú kabátzseb-rámolását. Persze semmit nem találnak. Gyerekeket elhajtják. Ezt ugye itthon elmesélik, apa fél órára rá berongyol a Tescoba, műszakvezetőt elkapja, aki közli, bocsi, azóta műszakváltás volt, már nincs benn a két őr. Apa háborog, műszakvezető, közli, sajnálja a történteket, ha ő lett volna szolgálatban, ilyen nem történhet meg. Apa a pipától nem kérdezi, a műszakvezető meg nem megy bele bővebb magyarázatba, hogy miért is nem történhetett volna meg…
Na és akkor most pár kérdés:
Ha az újságról ott volt a blokk, és ez volt az eredeti indok, miért kell szekálni a gyerekeket?
Honnan veszik a bátorságot, hogy három kiskorú gyereket hozzátartozó felnőtt kíséret nélkül bevisznek egy elzárt irodába, ahol bármi történhet?
Na meg, ha jól tudom, egy biztonsági őr nem turkálhat zsebekben még akkor sem, ha a zseb tulaja történetesen egy 12 éves gyerek.
És különben is, a biztonsági őr az egy külön állatfaj, akinek nem kell köszönnie, illetve a köszönést a szókincsében felválthatja egy „mit loptál?” vakkantás?
És, ha már itt tartunk, kötözködésképpen: mi a xarért nincs vonalkód a kölnin?
Na jó, kövezzetek meg, de ez nekem akkor sem tetszik…

Doyle

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

májgeriberi 2009.03.25. 15:27:29

Kissé fel lett fújva a probléma nem?!
Gyanús már én is voltam, túléltem, nincs ráírva a fejemre, hogy jó kislány vok és nem lopni jöttem! A srácok is túl fogják!

maincoon © 2009.03.25. 15:32:59

@mamapicilánya/mpl: maximálisan egyetértek :)

a homár ilyen esetben is értesíti az érintettet, jelen esetben a teszkót, hogy született egy ilyen poszt és hogy várja a véleményüket???
SZILY légyszi tájékoztass, hogy megy ez és hogy minden esetben írsz-e az érintettnek?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 15:35:07

@Impega: "Csak az ajtot volt tilos kinyitnunk ha valaki csengetett. "
Anyuék hogy mentek be?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.25. 15:37:14

@maincoon ♀: én már felkértem a szóvívőt e-mailben, hogy várjuk a választ (legalább annyit, hogy vizsgálják), de éppen sünt szarik, nem ér most rá

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 15:37:35

@horex: esetleg a saját kulcsukkal? :) Ez nálunk is így volt.

maincoon © 2009.03.25. 15:45:13

igen ám, de valaki csöngetett és amig én a kisablakot kinyitottam, addig a pici ujjaimmal elfordítottam a bejárati ajtón belülről lévő reteszt. utána elmentem suliba mint aki jól végezte dolgát. apám ment haza a munkából. nyitja kulccsal az ajtót, minden oké, mégse nyílik az ajtó. mire rájött, hogy belülről a kis hülye ráfordította a reteszt. átballagott utánam a suliba és hazahozott, hogy nyissak ajtót, mert ő nem tudott erkélyen keresztül mászni. még szerencse, hogy szemben volt az iskola és hogy apámnál nyugodtabb embert keresve sem talált volna senki.

megyek már haza, nyugi, nem sztorizgatok tovább :D

maincoon © 2009.03.25. 15:46:23

és ez a sztori eleje:

nekem az erkélyen keresztül kellett közlekednem iskolába menet. azt az ajtót kellett kulccsal bezárnom.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 15:46:56

@☺ágica: Variácio ez is, de...
mi van ha belulröl bizt.lánc , rigli be van akasztva.
Akkor csengetni kell a szülőnek is, de a parancs értelmében nem engednek be senkit :)

Secnir 2009.03.25. 15:47:21

@Tarika:
az más :)
az első után nekem is ez jött le :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 15:48:26

@maincoon ♀: "a pici ujjaimmal elfordítottam "
és ha görcsbe vannak a pici talpacska-ujjacskáid?

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 15:48:55

@maincoon ♀: ezt most nem értem. Erkélyt kellett mászni?! Mókás lehetett:)

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 15:51:52

@horex: nyertél:) Olyan nálunk nem volt:)

maincoon © 2009.03.25. 15:52:31

@☺ágica: aha, a bejárati ajtó és az erkély nem egy irányba voltak, úgymond hátulról kellett az erkélyen keresztül közlekednem, ezt úgy 1-2. osztályos koromban. később már rám bízták a bejárati ajtó kulcsát is :)
ja és magas földszint volt, nem 3. emelet :) nekem nem volt ezzel semmi bajom, tényleg mókás volt. főleg, hogy legalább 6 macskát tartottam az erkélyen. közben legalább megetettem őket.

@horex: akkoriban még nem voltak görcsbe. ma már egyre többet ;)

Passzivista 2009.03.25. 15:56:28

Egy normalis vilagban igenis el lehetne engedni egy 12 eves kolkot a boltba. Egyebkent meg nem veletlenul lettek szekusos azok a joemberek... Az agysebesz meg az atomfizikus allashoz nem volt eleg az intelligencia.

belekotty 2009.03.25. 15:56:40

teszkóba visszamegy, őrök nevét +tud, biztonsági cég nevét címét megtud, panaszlevél +ír a biztonsági cégnek, plusz kiskorú zaklatásáért feljelent rendőrségen.
Őr munkája elveszt.

Hüjje köcsögje megérdemel.

zsoltix 2009.03.25. 15:59:47

Azért van ez felfújva,mert ez van a kirakatban. A bolti lopás.Mert ezt látjuk. Mikor már a boltok polcán van az áru, több ezer kilométer megtétele után. De hogy addig mennyi tűnik el belőle szervezett formában,arról nem szól a fáma.

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 16:00:06

@maincoon ♀: ez jóóóóó:))) Szinte látom magam előtt az egészet:) Én egyszer a kocsikulcsot zártam be a kocsiba, ráadásul épp nagyanyáméknál voltunk, a pótkulcs meg otthon biztonságban:) Szerencse, hogy az én apum is ritka nyugodt ember:) Pedig eltartott neki egy darabig kinyitni az autót (egy régi polski fiat, a nagy)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.25. 16:01:22

@zsoltix: én is láttam már teherautó mögül pótkocsival együtt elszabadult téliszalámi hegyeket ócsón:))

Ofélia . 2009.03.25. 16:03:10

@maincoon ♀: 6 macska????? rémálom:)))

belekotty 2009.03.25. 16:03:31

@májgeriberi: hüjjegyerök, te gyerekeddel csinálták volna most itt sírna a szád.

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 16:05:09

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: nana, nálunk 12 volt a rekord, persze szigorúan az udvaron. Most 7nél tartunk:)

belekotty 2009.03.25. 16:06:32

@horex: Nem kell sehová mászkálni, csak feljelentést tenni kiskorú zaklatásáért ismeretlen tettes ellen. Nem teszik zsebre.

Ofélia . 2009.03.25. 16:08:44

@mamapicilánya/mpl: Mennyi van még belőle:))

A legjobb csirkepörköltet a koleszban ettem mikor a pécsi nagytemlommal szemben felborult a teherautó:)))

300 fegyasztott csirke abszolvál 10 százalék konyhásnak lead egy hadseregnyi ismerős szakácsnéni pörit megcsinál lóízűen megesz.

A sofőr imája allahhoz:Hogy az a tetves anyátok alsó fertálya lett volna szecskavágó ti szemét büdös kölkei:DD

zsoltix 2009.03.25. 16:10:11

@mamapicilánya/mpl: Szerintem a valódi probléma a teszkó gazdaságos rádió, agyukra megy a biztonságiaknak, mikor naponta nyócvanszor kell ugyanazt a repertoárt meghallgatni:)

Ofélia . 2009.03.25. 16:10:15

@☺ágica: Tísztes olasz receptem van:))

Mindig igazam van! 2009.03.25. 16:14:13

Doyle, mindenkeppen tegyel feljelentest a biztonsagi or ellen mert az is a gyerekneveles resze, hogy a gyerek lassa, hogy nincs kiszolgaltatott helyzetben es a dolgoknak kovetkezmenyei vannak. Szurkolok neked!

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 16:17:27

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: annyira nincsenek útban:))) Főleg, mert amióta orosz megszállás van (2 nagydarab kutty), azóta kiszorultak a kerítés elé:)

Ofélia . 2009.03.25. 16:20:39

@☺ágica: Sinte látom magam előtt az öreg orcáját enyhén lilán de nagyon nyugodtan lelki szemei előtt egy méretes csavarkulcsal(ekkor még a kölök nem jelentette fel a szüléjét holmi pofonokért)mint fenyítési eszközzel!!

De látom túlélted:)))

Ofélia . 2009.03.25. 16:22:48

@☺ágica: Ezek után ti hol laktok?:)))

Ofélia . 2009.03.25. 16:24:51

@☺ágica: Ha most azt mondod, hogy a fürdőkádban harcsa lakik a spájzban meg oroszok helyett strucc akkor menten a kardomba dőlök:D

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 16:26:49

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: nem tudom, mi jelent meg lelki szemei előtt:) 7-8 éves lehettem, nagy büszkén újságoltam neki, hogy bezártam a kocsit, mert ő elfelejtette. Erre elkezdett vigyorogni, majd szépen elindult feltörni a kocsit. Mondjuk olyan 20-25 perc után azért már alábbhagyott a jókedve...

Ofélia . 2009.03.25. 16:28:15

@☺ágica: Hát igen a nagypolski macerás volt:))

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.25. 16:28:48

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

a sünök forradalma lehet, hogy kitör a hétvégén

ha mégsem, egy mázlista vagy

☺ágica (törölt) 2009.03.25. 16:30:37

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: :)))

Helyszín: családi ház, falu, jó nagy udvar (nem nagyzolásból mondom)
Létszám: 2 fő (szüleim, én épp elköltöztem), 3 kutya, 7 makker.

De majdnem 1 évig sününk is volt:)

Ofélia . 2009.03.25. 16:32:36

@mamapicilánya/mpl: Na nemár, hogy a sünök is az astóriánál tüntessenek:)))

Elég nekem az összes többi:))

Impega 2009.03.25. 16:40:12

@horex: Anyueknak vot kuccsuk :)

Lolita999 2009.03.25. 17:39:55

@BKV reszelő: Az egy másik mese ("hülye azért nem vagyok")

kékféltégla 2009.03.25. 17:56:36

Nekem is van egy hasonló sztorim..


Még fiatalabb voltam, olyan 13-14 éves, amikor karácsony előtt bementem a győri Praktikerbe, hogy fateromnak nézzek valami barkácskészletet. Pechemre nálam volt egy nejlontáska, amiben a kirakodó árusoknál vett cuccok voltak. Mivel nem találtam normális ár/érték arányú készletet, ezért a pénztárnál kimentem. Már a parkolóban voltam, amikor valaki elkapta hátulról a kabátomat és megrángatott, hogy "hadd nézzem a szatyrot" és kikapta a kezemből, majd kiborította. Szétpiszkálta a dolgokat és mikor látta, hogy nincs odavaló közte, rámripakodott, hogy "mit loptál te kis köcsög", mondtam, hogy "semmit", erre azt mondta, hogy "persze-persze, na takarodjál innét", aztán otthagyott a kiborított táskámmal.. Erre mind máig, közel 10 év távlatából is tisztán emlékszem, mert nagyon rosszul esett és elég kínos is volt, mert elég nagy tömeg volt körülöttünk. Persze az más kérdés, hogy mindenki leszarta, hogy mit csinál a biztonsági őr, senki sem kérdezte meg, hogy hogy gondolja ezt..

Remélem a fenti történetben szereplő gyerekek jobban viselték, mint én, mert én mind máig rossz érzéssel megyek be boltokba..

Leonce 2009.03.25. 18:03:40

De szar ez a világ. Ti mit tesztek érte , hogy jobb legyen? Mi lenne, ha holnap megfogadnátok, hogy 10 emberrel/gyerekkel/időssel stb. kedvesek lesztek? Rámosolyogtok, segítetek, pl. parkolót találni, a zebrán átsegíteni, vagy csak egyszerűen rámosolyogni. Meg tudjátok tenni? Amilyen emberekkel találkozom az utácán bárhol, én nem hiszek ebben:( Pedig igazán megfogadhatnánk ezt, lehetőleg jó sokan!
Üdv
Egy naív ember

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 18:27:41

@Visegrádi: Az én jelszavam "tégy jót, minden óra lehet az utolsó"
Sok aproságban, erőmhöz méltoan segiteni szoktam.
Persze hadd ne száljak szembe egy szekrényajtós cigánnyal és családjával az utcán

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 18:30:41

@Impega: Ja , ha neked mindenre van kifogásod :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.25. 18:43:26

@Visegrádi:@horex: nálunk nem szabad úgy elválni a másiktól, hogy haragszunk egymásra, vagy megbántottuk egymást vagy ilyesmi (gyengébbek kedvéért ez az elválás nem az az elválás, amivel a magyar házasságok általában végződnek)

a kedvedért vállalom, hogy a hétvégi bevásárlás során az első utamba akadó biztonsági őrhöz odalépek és elbeszélgetek vele az emberi jóságról (azért életem párját magam mellé állítom, hátha csak testi kényszerrel lehet meggyőzni ennek fontosságáról)

burian 2009.03.25. 18:43:27

Azonnali feljelentés. Utána barom őr főnökének médiacirkusz kilátásba helyezése. Javaslom, hogy egyből többen menjetek, kamerákkal. Pedzegessétek a gyekerkmolesztálás témát.
Ki fogják rúgni a barmot. Utána körlevél a tíz legnagyobb őrző-védő cégnek, hogy a fickó gyereket molesztált és ezért küldték el. Soha nem kap munkát. Egy év múlva dobhatsz neki egy húszast az aluljáróban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.25. 18:51:12

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

olyan kamposra hajlitott drot az elso ajton azx uveg es a gumikozott leereszt es zar kinyitva
5 perc
itt tanultam

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 18:55:49

@mamapicilánya/mpl: Nem, a jelszavam, nem a kötözködő emberekre vonatkozik.
Azokat a lehetőségekhez mérten a "helyukre" teszem.
Jelszavam a normálisakra és az elesettekre vonakozik.

Ako5 (törölt) 2009.03.25. 19:07:20

faxa. engem lecsekkoltak nem reg egy szakadt zarjegyes diszpalackos absulute vodkaval. Kifizettettek velem a gerillak. Levelezes az igazgatoval es a vegen szepen visszakaptam az arat, mire megertettek, hogy en nem szakithattam el a zarjegyet - mivel fizikai keptelenseg volt (reszletekbe nem megyek most inkabb bele....)

damn (törölt) 2009.03.25. 19:09:13

Ez már nálam is kilőtte a biztosítékot, jó lenne kicsit komolyan venni a dolgot, és az orrára koppintani ezeknek a vadállatoknak.

heliokopter 2009.03.25. 19:33:07

Charalabe: nem ismerlek, de a szülői felelősséget firtató bejegyzésed miatt:
sajnálom a gyermekeidet (már ha vannak), hogy 12 évesen nem méltatod őket annyira, hogy elengedd őket egyedül vásárolni/iskolába. Sajnálom a szüleidet, hogy fel kellett készíteniük téged arra, hogy le fognak tolvajozni egy áruházban. Sajnállak téged, hogy ekkora öngólt rúgtál, hiszen értelmesnek tűnél a hozzászólásaid alapján! :(

Azoknak akik Doyle felelősségét firtatják egy aprócska kérdés:
10 hónapos gyermekeddel otthon észreveszed, hogy elfogyott a tej, kenyér stb. amikor a 12 éves fiad felajánlja, hogy elkíséri a húgát a tecsóba, mert szeretnének megvenni egy újságot. Elengeded őket, vagy?

vadállat1 2009.03.25. 19:40:02

kik a biztonsági őrök? az összes tirpák paraszt aki semmire nem vitte az életbe és legalább a nyóccc osztályt elvégezte ezeknek fele bukott vagy nyugdíjas rendőr.Ezektől jóindulatot elvárni ?én biztos rájuk vertem volna egy sexuális zaklatást ha már agyerekhez hozzá ért,már csak azért is tanulják meg hol a határ.az egész eljárás szabálytalan volt!

mókus 2009.03.25. 19:47:55

@Doyle.: levetkőztették őket? Mert elvileg meg kellett mutatnia a csupasz felsőtestét?
Ez nagyon durva.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.25. 19:48:04

@vadállat1: nem az összes tirpák paraszt, és több, mint a fele bukott rendőr, de leírtam a blogomban a véleményemet

Metz 2009.03.25. 19:48:23

egy következmények nélkülo országban, a biztonsági őrök tetteinek sincs következménye...

BKV - Önnek megyünk 2009.03.25. 19:53:03

@Biztonsági Őr: "Válaszoltam a cikkre szakmai szempontból:"

Kedves biztonsagi or olyan szakma hogy biztonsagi or nincsen. ez nem szakma hanem a semmihez sem erto emberek akik meg dolgozni se szeretnek na ezeknek a laza dac szovetsege a vilag mas reszevel szmben. Vannak olyan orszagok ahol nincsenk, értsd nincsenek biztonsagi orok pl Belgium

Újlaki 2009.03.25. 20:02:21

1. Feljelentés egyrészt zaklatásért, másrészt a gyámhatóságnál.

2. Tudom, hogy csúnya dolog, de itt elkerülhetetlen: a kedves papának biztosan van 4-5 rátermett és megtermett barátja. A biztonsági őröket egyszer haza kell kísérni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.25. 20:28:20

@vadállat1: Azért kissé el vagy tájolva a bizt.őrök műveltsége tekintetében.

pamutmacska 2009.03.25. 20:58:20

Mamapici!
Én is teljesen egyetértek azzal, amit az első hozzászólásodban írtál! Szerintem sem Doyle-nak kéne magát felelőssé tenni. Történt egy nyilvánvaló túlkapás, ami felháborító. Az ő felelőssége most már csak abban van, hogy hogyan kezeli a helyzetet a továbbiakban.
Doyle!
Ha erre jársz...kíváncsi lennék, hogy lett -e azóta folytatás. Mármint hogyan döntöttetek az ügyben?

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2009.03.25. 21:22:23

Nem kell Tescoba járni. Jó a sarki fűszeres is.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.03.25. 21:35:20

Mellékes kár.
Magyarországon nagy szükség van biztonsági őrökre, ezt tessék elfogadni.
Sarkadi Tesco - mond valamit?
Különben, csak a bunkók szidják a biztonsági őröket. Érdekes módon, nekem már legalább 10 éve semmilyen problémám nem volt velük, de betartom az ilyenkor elvárható előírásokat (máshol vett árut lepecsételtetem).

dregyo 2009.03.25. 21:39:47

Van nekem is történetem. Három éve a feleségem elkövette azt a hibát, hogy bement a tatabányai gazdaságosba. Vitt magával egy szatyor könyvet, melyekből 7 db. könyvtári volt, 1 db. egy H. Potter, amit kettő hónappal előtte ott vettek. A könyvtáriakat vissza akarta vinni, a H.P-t az egyik barátnője küldte a másiknak. A szatyort az előtérben berakta a csomagmegörzőbe. Kifelé menet elkezdett sípolni valami. A cirkusz beindult. Az ajtónálló ugrott, akció van. Kipakoltak mindent, mire kiderült, hogy mi sípol. a H. Potter vadul sípolt, akárhányszor elhúzta a jelző előtt. Honnan van és honnan van a többi könyv. Jöjjön hátra, tisztázzuk a dolgot. Ez a beugratás. Ekkor telefonált, én mentem. Természetesen engem nem engedtek be a kihallgatásra. A motozni kijött rendőr lány azt mondta, hogy "nagykorú, már nem kell neki törvényes képviselő". Mondtam, hogy hölgyem keveri a dolgokat. Jogtanácsos vagyok, és a szabs.tv. alapján most ő meghatalmaz engem védőjének. Erre nem tudott mit lépni, de azért nem engedtek be. Kb. 2 óra várakozás után kiengedték a tolvajt. Számomra ekkor derült ki, hogy mi történt. A mágnescsík magához tért. A nagytudású biztonsági főnök, egy f.kalap, kiugrott vagy leszereltetett rendőr, volt körzeti meghízott szerint az ő rendszerük nem lehet hibás, biztos, hogy lopás történt. Természetesen a jegyzőkönyvből nem adtak csak a rendőri felszólítás után, de a rendőrlány is megkérdezte, hogy miért kell nekünk abból példány. Azért őrmester, hogy utólag ne írjanak még hozzá mást is, de gondolom ez a rendőréknél is így megy, a biztonsági őrök is ott tanulták. Mondtam a f.kalap bizt, főnöknek, hogy mutassa meg a kamera felvételt, ahol látszik, hogy a "tolvaj" akár egy pillanatra is megállt volna a könyves gondoláknál. Azt nem. Következő felvetésem az volt, hogy ezt a könyvet már jó páran forgatták, már egy pár lap ki is járt belőle. Válasz: náluk így néznek ki a könyvek. A könyvet kifizettem az ügyfélszolgálatnál. Mentünk ki az épületből, újra sípolt. Ezt írd be a jegyzőkönyvbe. Azt már nem. Szabálysértési eljárás 3. tárgyalás után megszüntetve bizonyítottság hiányában. Ezután írtam egy levelet a gazdaságos üzletláncnak, hogy a biztonsági szolgálatuk jogszerűtlen, szakszerűtlen eljárása miatt egy könyvet kifizettem. Mivel a szabálysértés nem valósult meg, Önök jogalap nélkül gazdagodtak. Nyolc napon belül vagy a pénzt utalják a számlámra, vagy a könyvet küldjék címemre, mert az ügyet jogi útra terelem. Egy háten belül a könyvet megkaptam. Mindegyik H. Potter megvan, csak ez egy kicsit sokba került.

ogergely 2009.03.25. 22:26:59

Bár messze vagyok még az apaságtól, ezért nem láthatom át a döntés minden apró részletét, de ha egyszer eljutok odáig, akkor:

vágjon pofán az, aki tudja, hogy elengedtem három 12 év alatti gyereket a Tescoba!

Ja, és még a bizti őrök k-va anyját, nem?! Oké, nem akarom őket védeni, de azér baz-eg mégis hogy engedhetted el a kiskölyköket egyedül, Pesterzsébet szélén, norvégok által súlyosan fertőzött területen?!

Mert ha mondjuk a három gyerekedet bepakolják egy autóba és a Dunából halászod ki őket 2 hét múlva, akkor téged vesznek elő, hogy milyen felelőtlen vagy, és nem a rablókat találják meg...

Szóval a hőbörgés előtt kicsit gondolhatnál a saját felelősségedre, mert ez régen nem arról szól, h lopással gyanusították őket.

Vesper 2009.03.25. 22:27:18

szerintem sot biztosan,ez a tortenet nem fedi teljesen a valosagot.nem tukrozi az igazsagot.kiragadott reszeket ollozotak ossze a level irok.aztan meg en megtettem a feljelentest mihamarabb

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.25. 22:48:58

azért én nem mindent hinnék el abból, amit egy gyerek mond.

boldiii 2009.03.25. 22:55:15

Itt az a lényeg, és pontosan az, mintha tényleg loptak volna. Hívják ki a rendőröket, oké. De vallomást tenni az teljesen kamu. Egyáltalán "szeződéses jogviszonyba keveredni" egy kiskorúnak max. a "szokásos napi életvitelen belül" lehetséges. Vehet tejet és kenyeret, felszállhat a buszra téritési díjért, de nem adhatja le a házat.
Ezek alapján nyilvánvaló, hogy nem lophatnak, nem tanúskodhatnak. Ráadásul a "visszartartásuk" is kérdéses.

Szóval bárkinél előfordul, szeirntem a minimunm, hogy rendőrt hív és természetesen mindent jegyzőkönyvez, és természetesen mindezt a "többiek" aláírásával. Lehet hülye bármely gyerek, de pont azért vannak törvényeink, hogy az elmesélt sztorik fent semmit se érjenek önmagukban. Legalkább ezt higgyük el.

boldiii 2009.03.25. 23:05:03

Az azért komolyan vicces, hogy sok ügy végeredménye:
-Hívjunk ügyvédet
-Hívjunk rendőrt
-Ne fizesssünk
-Ne írjunk alá olyat, amint nem ismerünk
-Ne mondjunk semmit
-Ne vállaljuk feleslegesen a felelősséget gyerekeinkért, elég ha majd a bíróság mondja ki
-Kérdjük jogainkat és hozzátartozóink azonnali kiengedését, megtagadás esetén annak írásba foglalását.

sourcerror 2009.03.26. 00:12:45

A legkisebb is számít, TESCO!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.26. 00:32:36

Pont muszakvaltas... erre a bloffre eleg egyszeru rahivni: meg kell kerdezni, hogy mikor van a valtas. Ha du. 3/4 2-kor, akkor tovabbkerdezni a tobbit is. Akkor mar kelljen nagyot hazudni.

Doyle. 2009.03.26. 07:16:00

@Vesper: "szerintem sot biztosan,ez a tortenet nem fedi teljesen a valosagot.nem tukrozi az igazsagot."

@megélhetési sünöző - Egy sün tud sünt szarni
"azért én nem mindent hinnék el abból, amit egy gyerek mond. "

Kifejtenétek?

maincoon © 2009.03.26. 08:23:05

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: 6 macska csak alapesetben volt. amikor kiscicák voltak, akkor volt ott 10-15 is. nagyon figyeltem a tisztaságra, nyáron naponta felmostam az erkélyt, tiszta vizet adtam nekik, deszkára vékony léceket szögeltem, hogy létra is legyen nekik a feljáráshoz, stb.
de én legalább elfoglaltam magam, nem úgy mint a mai gyerekek, tisztelet a kivételnek.

amúgy tegnap megvolt a felvilágosítás: együtt elolvastuk a posztot, részenként kielemeztük és megdumáltuk, hogy ha ilyen szituba keveredik, én legyek az első, akit felhív. viszont közöltem vele, ha netalán jogosan kerül ilyesmibe, akkor a hátsója szét lesz rúgva. kikerekedett szemmel kikérte magának ezt a feltételezést, olyan aranyos volt! :)

@Doyle.: mizujs a gyerekekkel, beszélnek erről az esetről?

Impega 2009.03.26. 09:23:14

@Doyle.: Jo lenne, azert ha leirnad majd a fejlemenyeket.

(nem ugy mint a mercis gyerek khom khom)

Doyle. 2009.03.26. 10:19:26

Némi előrelépés: beszéltem a rendőrséggel, és azt mondták, hogy egyértelmű szabálysértés volt, hogy a szülő értesítése, és hozzátartozó jelenléte nélkül vitték be őket az irodába. És hogy a biztonsági céghez kell panaszt benyújtani ebben az esetben. Úgyhogy ez a következő lépés.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.26. 10:24:29

@Doyle.: HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

kérlek ápdételd a sztorit, komolyan érdekel

Virus 2009.03.26. 11:54:20

most olvastam a bejegyzést. szerintem botrányos ami történt.
azt azért megjegyezném, hogy én ilyen korú gyerekeimet egészen biztosan nem engedném el egyedül a teszkóba.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.03.26. 13:47:57

Hm. Azon tul, hogy ez az eset természetesen felkavaró, engem az zavar, hogy nem ismerem a jogaimat! Segítsen már az aki hozzáértő!

Jogszabály: 2005. évi CXXXIII. törvény
a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól

27.§.(2) A személy- és vagyonőr jogosult a bűncselekmény elkövetésén tetten ért személyt a cselekmény abbahagyására felszólítani, a cselekmény folytatását megakadályozni, az elkövetőt elfogni és a birtokában lévő, bűncselekményből származó vagy annak elkövetéséhez használt dolgot, illetve támadásra alkalmas eszközt elvenni. Köteles azonban az elfogott személyt haladéktalanul az ügyben eljárni jogosult nyomozó hatóságnak átadni, ha erre nincs módja, e szervet nyomban értesíteni. Így kell eljárni a tetten ért személytől elvett dolgokat illetően is.


A kérdésem egyszerű, mikor és hogyan korlátozhatja a szabadságom egy ork? azaz, mikor kérhet meg, hogy menjek hátra és mikor kell nekem szótfogadni?

Egyrész ha jól sejtem búncselekmény kell, nem szabálysértés, azaz 20eFt feletti lopás tetten érése? mi a tettenérés? maga a lopás logikusan akkor következik be, amikor fizetés nélkül kimegy valaki a cuccal, de pl miért kell kipakolni? tudnia kéne, hogy plazmatv van a farmer hátsó zsebenben, hiszen amiatt állít meg. Vagy elég ha ő tippel? mitől lesz az megalapozott?A másik meg, jól sejtem, hogy megtagadhatom a félrevonulást mindaddig, amig pl. közösen rendőrt nem hívunk? A kényszerítő eszköz gondolatától meg a hideg is ráz...

Hozzátenném, soha semmit nem loptam és nem is áll széndékomban, de egyszerűen nem érzem a jogbiztonságomat ezekkel az orkokkal szemben, úgy tűnik mintha kedvükre szivathatánának. Olvasni ezer egy helyen, hogy órákra bevitték hátra... nem vettek fel jegyzőkönyvet, nem olvashatta el, nem írhatott bele, nem kapott belőle példányt és srolhatnám.

Én értem, hogy vannak bűnöző rétegek és tenni kell ellenük, de nem az alapvető emberi szabadság jog az első?

Kotit 2009.03.26. 15:12:19

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:
Szvsz egyszerű(nek tűnik): ha az ork megállít, nem megyünk hátra (tanúk nélküli helyre), nem tapiz (motoz). Ha gyanúsítgat, rendőrt hívunk, ha erőszakoskodik, botrányt csinálunk. Persze ez csak akkor pálya, ha ártatlan vagy...

Impega 2009.03.26. 16:11:03

@Doyle.: SOk sikert! Hireket kerunk!

Vesper 2009.03.26. 17:08:38

@Doyle.: irok valamit a homarra hgoy a gyerekek egyedul mentek valahova ott tortent valami,aztan otthon a gyerek elmesel valamit,eleve volt valami szaladgalas a kasszanal,a gyerekek arhazban valo viselkedeserol nem esik szo,vajon mert keltttek fel a secukos figyelmet?megv an a blokk akkor ok,
az egesz tortenet bol csak annyit tudunk hgoy csinya szekusok kisgyerkeek zsebebn turtak egy elzart irodaban.hogy elotte mivel hargaitottak magukra az nem derul ki,egyebkent....amit nme lattam leirva senktol hgoy honnan kene tudnia egy secusnak hogy egy mai lobaszo 2metres kolok most 16 vagy 20eves?12 vagy 15 ezt se lehet ma mar ranezesre emgondani

Doyle. 2009.03.26. 17:45:46

@Vesper:

Kezdjük azzal, hogy nem "írok valamit a homárra", mert ha így lenne, akkor nem lenne ilyen heves a reakció rá.

"eleve volt valami szaladgálás a kasszánál"
Már megbocsáss, de te elolvastad a posztot? Mert ha igen, tudnád, miért volt a szaladgálás...

A gyerekek jól viselkedtek.
Most már szó esett erről is, nem is ezért állították meg őket, de ha elolvastad volna értelmesen, akkor valószínűleg ezt is tudnád.

Magukra haragították? Ezt kifejthetnéd, mert legközelebb a harag alapján, akkor téged is elvezethetnek? Mert megharagszik? Hm... érdekes szemlélet.

A "lóbaszó" kölök, ahogy te fogalmazol, az egy átlagos kinézetű, magasságú gyerek-gyerek! Aki 12 évesen 12 évesnek néz ki,tehát teljességgel képtelenség, hogy nagykorúnak nézte volna. A biztonsági őrnek pedig van szája, ami azért van, hogy kérdezzen, mielőtt cselekszik, mint ahogy minden normális embertől ezt várják el, bárhol, bármikor. De szerintem, neked ez teljesen lényegtelen, szavakon lovagolsz, és nem azt látod, ami történt, és ami felháborított. Remélem a te stílusodat felvéve sikerült téged felvilágosítanom, hogy miről is van szó.

Impega 2009.03.26. 18:00:44

@Vesper: Te mekkora egy tusko vagy! Es ha eppen rohangaltak a gyerekek. Annal jobb. Az a dolguk. Te nem rohangaltal? Az irasodbol nezve nehez gyerekkorod lehetett. Talan nem is tehetsz rola:/
Akkor Te igazatsz adsz az "oroknek" hogy elviszik hatra a gyerekeket.? Hogy atvizsgaljak oket egy zart irodaban a szulok nelkul? Mennyel mar! ezt Te sem gondolhatod komolyan

maincoon © 2009.03.26. 18:29:40

@Vesper: hát azért ne már na. egy 12 éveset, bármilyen fejlett is, sehogy nem lehet se 16, se több évesnek nézni.

látszik, hogy nem jársz gyerekek között.
de szegényeknek talán jobb is....

kihanemén 2009.03.26. 21:35:24

nem olvastam el a kommenteket, de az a véleményem, h: a durvaannyukat. gondolom ezt előttem is megfogalmazták már többen

Mindig Igazam van! 2009.03.26. 21:48:04

Szerintam mar az fel siker, hogy itt a Homarban megjelennek ezek a torvenysertesek, olvassak a Tescoban is.

Meklén és Tamara 2009.03.27. 09:21:43

@Vesper: szerintem szedd össze magad és szaladj neki még egszer! Olvasd el figyelmesen a szöveget, próbáld meg értelmezni- nem kell kapkodni,van időd- majd ha ezzel kész vagy, próbáld meg a gondolataidat tisztán, összeszedetten megfogalmazni! Ügyelj a helyesírásra is! Az sem árt, ha a tartalmi része is sugároz egy kis értelmet. Jó munkát!

PS: matek lecke kész?

Gigibaba 2009.03.29. 21:05:35

Sziasztok!
Sajnos az ilyen esetek nem egyediek, én is hasonlóképpen jártam. A különbség: engem a BKV-nál vett körül 5 db jól megtermett ellenőr és addig nem engedtek el (még a biztonsági őr felszólítására sem!) amíg nem írtam alá egy büntetési beleegyezést ami még csak jogos sem volt. A barátomat ugyanakkor (185 cm 90 kg izompacsirta) minden gond nélkül..... Elég sajnálatos hogy újabban a még kisebbekkel kezdenek ki az ilyen mocsadékok. :@

bulgárkertész 2009.03.30. 15:38:02

@májgeriberi: Az ilyen proli hozzáállás, mint amilyen a tied pajtás, miatt tart ezen a színvonalon az ország. Mindekivel mindent meg lehet csinálni, ugye bunyesz ? Pofa alapállásba', oszt' kuss, majd megmondják neked, hogy mit csinálj, mit, mikor, hogyan érts, és hogy loptál-e a Tescóban vagy nem. Szánalmas pöcs.
Sem engem, sem a gyerekeimet 2 m-nél jobban nem közelíthet meg semmilyen biztonsági őr, mert elküldöm a kurvannyába. Tán csak nem Te is az vagy, pajti ?

bulgárkertész 2009.03.30. 15:48:16

@Vesper: Na, még egy taplovics biztonsági őr... Váltásban vagytok a májgeriberivel, mi ?

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.03.30. 23:04:48

adatokat be-e diktálta CB-n?
kell-e bántani, ha egyszer szegénynek EZ A DÓGA?!

a gyerekek provokatívan vásároltak, gyanús volt a My Little Pony magazin, megértem a biztonsági apparátust, jómagam is hasonlóképpen jártam volna el.
Röndnek lönni köll, neme?

bulgárkertész 2009.03.31. 11:19:47

@morrisal_: Mit jelent az, hogy "provokatívan vásároltak ", he ? Hogyan kell provokatívan vásárolni, pajti ?
A történetben szerepelt, hogy a pénztárosnő már csekkolta az újságot.
Az a dolga a biztonsági őrnek, hogy bunkó módon letolvajozza a gyerekeket ?
Értem én, hogy Te is biztiőr vagy, pajtás, de akinek nem volt gyerekszobája, az ne válasszon olyan foglalkozást, ahol emberekkel kell bánni.

Impega 2009.03.31. 20:47:01

Nos akkor most mi van?

maincoon © 2009.04.09. 09:13:24

van valami új fejlemény az ügyben??????

GMB26LPO 2009.08.21. 07:22:02

Üdvözletem...

Annak van mindig a legnagyobb hangja, akinek sár van a füle mögött... aki tisztességes és becsületes, az nem kiabál. Mindennapos dolog, hogy egy-egy "K" vásárló bejön egy TS-be, eszik, iszik.. jól érzi magát.. majd távozni szeretne.. és még neki áll feljebb, hogy megállítjuk és kifizettetjük vele amit fogyasztott.. viszont amennyiben rongálás is fenn áll, akkor bezony bekísérjük az Urat, Hölgyet... vagy éppen gyerkőcöt... és igen, fiatalkorú is lehet éppen... de amint elkezdődik a bekísérés, többnyire vagy a szülő vagy a rendőrség segítségét kérjük.. nagyon sajnálatos és szomorú dolog, hogy ebben az országban ilyen egyáltalán előfordul... lopnak, csalnak az emberek.. kortól és nem-től függetlenül...

justisec 2011.08.02. 13:46:03

sziasztok énis biztonsági őr vagyok igyekszem a normálisabb köszönős fajtához tartozni:D szóval a bekisért gyermekeket szülők nélkül is belehet nyugott szivvel kisérni ha ők épp nemtartózkodnak az adott objektumban(tesco),az őr nem nyulhat senki zsebébe,csomagjába,ruházat átvizsgálást tarthat a bekisért személy beleegyezzésével ami hasonló a motozáshoz!Nemtörténhet akármi abban a híres irodában(bekisérő helyiség) mivel egy ki is van írva 2 az őr is közli hogy a helyiségben kép és hangrögzités történik!Azért lettek bekisérve a gyerekek hogy ne érezzék magukat leégetve a többi vásárló előtt amég az operátor a felvételeket ellenőrzi!Majd ezután ha lopás történt minden 14.életévét benem töltött személynél kötelesség a rendőrséget értesíteni én a normálisabb fajtához tartozom felhivom ilyenkor a szülőket és ha 20percen belűl betudnak jönni az adott helyre akkor eltekinthetünk a fakabátos procedúrától amennyiben hajlandóak együtt működni a bizonyitékok alapján!
süti beállítások módosítása