MikroPit az Indesit mosógépénél szemesült azzal a gyakorlattal, hogy egy egszerűbb alkatrész meghibásodását is csak egy komplettebb rész kicserélésével lehet orvosolni, de még nem is ez a legnagyobb gond. Az Indesit nem fogadta el a saját szakszervize véleményét, viszont közölte: ha nem tetszik, lehet másikat venni.
Nem egészen 3 éve vásároltunk egy Indesit automata mosógépet. Pár hete centrifugálásnál hangos lett, ezért gondoltuk megnézetjük szerelővel. Előkerestük a garancia papírt (ugyan garancia nincs már rá, de a 3 év szavatosságban még benne van), és kihívtuk a szakszerviz szerelőjét. Meghallgatta, megnézte a dobot, és kimondta az "ítéletet" : CSAPÁGY.
Gondoltam, ez nem olyan gáz, hiszen nem lehet több 3-4e Ft-nál egy ilyen bonyolult műszaki eszköz, szereléssel együtt sem lesz több 8-10e Ft-nál a történet. De persze jött a hideg zuhany: A készülékben minden lényeges elem (dob, csapágy, meg miegymás) egy, közös műanyag házban van benne, amit nem szerelhetőre csináltak, hanem valami módon összehegesztették. Így csak kompletten, a belsejét lehet cserélni a mosógépnek, ami munkadíjjal együtt alig 40.000 Ft. A szervizt nem is hibáztatom, mert erről Ők nem tehetnek. Gondoltam írok az "anyacégnek", és megkérdezem, hogy hogyan tudnánk orvosolni a dolgot, hiszen még a szavatossági időn belül vagyunk. Másnap kaptam is választ, miszerint Független szakértői vizsgálatot kérjek, aminek a költségeit én előlegezem meg, de ha igazam van, akkor ők utólag kifizetik.
Mivel ilyen szerv csak Budapesten van, én meg 250km-re lakom onnét, ezért gyors számolást végeztem:
- Fuvardíj : 180 Ft/km, oda-vissza: 90.000 Ft
- Bevizsgálási díj : 15.000 Ft
Összesen : 105.000 Ft.
Ezt megosztottam az Indesit-tel is, és megkérdeztem, hogy a szakszervizük szakvéleményét miért nem fogadják el, illetve hogy milyen vizsgálatot akarnak végeztetni egy olyan alkatrészen, ami csak FLEX-szel közelíthető meg, azaz roncsolás nélkül nem.
Erre már nem kaptam választ, ezért néhány nap után felhívtam őket, hogy mi fog történni, válaszolnak e a levelemre? A nem kicsit arrogáns hölgy közölte velem, hogy ez a törvény (pedig csak jogszabály), és az, hogy nincs 100e Ft-om arra, hogy utaztassam a rossz mosógépemet, nem érdekli. Arra a kérdésre, hogy miért nem fogadják el a saját szervizük véleményét az volt a válasz, hogy ha volt már javítva bármilyen hibával a gép, akkor elfogadják, ha nem, akkor nem fogadják el. Végül közölte, hogy ha nem tetszik, akkor vegyek új mosógépet, és nem kötelező Indesit-et. Ezt a tanácsát megfogadtam. Vettem. Nem Indesit-et.
MikroPit
Az utolsó 100 komment: