Tékozló Homár

Gyanú miatt vetkőztette a vásárlót a biztonsági őr

2009.05.11. 09:20 | ge | 291 komment

A DM biztonsági kameráján feltűnt valami gyanús az őrnek, aki mivel biztos akart lenni a dolgában, hosszasan alázta a hátsó szobában a már fizetés után épp távozni készülő vásárlókat. A felvételen ugyan semmi nem látszott, az sem volt biztos, hogy bármi is hiányzik arról a polcról, az őr mégis kíváncsi volt, mi van a vásároló hölgy pólója alatt.

2009. május 9.-én férjemmel a Bosnyár téri piacnál (Zugló) lévő Drogerie Markt üzletbe mentünk vásárolni pár dolgot. Kb. 4 éve járunk ide, mert itt lakunk a közelben, az eladók, pénztáros lányok már megismernek, és szeretjük is a boltot mert néhány dolgot kedvező áron lehet megvenni. Szokás szerint vásároltunk ezen a napon is, a szokottnál annyiban időztünk csak többet, hogy a férjem azt mondta, legyen ma gyereknap, meghív egy klassz kozmetikumra, válasszak valamit, ami tetszik. (Én magam nem szeretek ilyeneket venni, valamiért mindig fáj a szívem 2-3-4 ezer forintot kiadni pl.: egy alapozóért, pusztán elvből, amúgy megtehetném).

Nagyon örültem, és elkezdtem nézelődni a szempillaspirálok között, hogy végre válasszak egy klassz, márkás, szememre való darabot. Közben az uram türelmesen töltötte az időt, parfüm illatokat próbált. Válogattam, nézelődtem, kivettem elolvastam majd visszatettem különböző márkájú spirálokat, mígnem megállapodtam egyiknél. Kb. 5 max. 10 percig tartott.

Vásároltunk még pár dolgot, majd mentünk a kasszához, sorba álltunk, és fizettünk. Elhagyni az üzletet azonban nem tudtuk, mert a biztonsági őr (vagy valaki, aki ehhez hasonló pozíciót töltött be) megkért minket, hogy menjünk el blokk-ellenőrzésre (vagy valami ilyesmire). Abszolút nem értettem miről beszél, de férjem nyugodt volt, hát mentem velük, végül is mi lehet. Elmentünk egy hátsó helyiségbe, egy raktárba, amiből nyílik még egy kisebb szoba. A raktárban megkértek minket, bár elsősorban engem, hogy pakoljam már ki a táskámat, mert hogy eltűnt, egy kozmetikai termék, nincs a helyén, és láttak valami furcsát. Pontosan tisztában voltunk vele, hogy nem loptunk el semmit, így abszolút nem értettük mi történik. Egy műanyag ládára kellett kipakolnunk a táskából a dolgaimat, plussz a piacon vásárolt holmikat, a lapockát, a savanyúságot stb. Roppant kínos volt, ráadásul közben az bizt.őr nem mondta meg pontosan mit látott, és mi tűnt el, csak célozgatott.

Végül a férjem megkérte, had nézze már meg a saját szemével azt a felvételt, ami alapján az a valami itt éppen zajlik. Én addig egy másik rekeszen/dobozon ülve vártam, addigra már a sírás környékezett, és nagyon sajnáltam, hogy nem vagyok jogász, és nem tudom, hogy most valóban el kell-e viselnem ezt a helyzetet, a bánásmódot.

A videó nem mutatott semmit, amolyan biztonsági kamerás felvétel volt, ahol nem látszik a másodpercenkénti 24-25 képkocka, hanem darabos, mint olykor a webkamerák, és kimaradnak pillanatok, mintha állóképek váltakoznának. Így azt lehetett látni, hogy van a kezemben egy szempillaspirál, majd egy ugrás a felvételen és már nincs. Számomra nem volt rejtélyes, tudtam, hogy a nem látszódó, kimaradó képkockákon raktam vissza a helyére a cuccot. Ők azonban azzal álltak elő, hogy ez a termék eltűnt, nincs meg, nincs a helyén, és hát ugye a felvételen nálam tűnt el. Miután a táskában, szatyorban, zsebekben, és a férjem zsebében nem volt, még arra is megkértek, hogy húzzam fel a pólóm, amit ugyan megtettem (ezt már bánom, mert megalázó nagyon), és kínomban már azt mondtam, hogy egyszerűsítsünk, és röntgenezzenek meg.

Végül is kikísértek, meg mondták, hogy hát ez tényleg rejtélyes, csak hát DE. Mindig ott volt egy de, ami azt a célt szolgálta, hogy én minél szarabbul érezzem magam. Javasoltam, hogy tán azt a terméket, amiről kitartóan állítják, hogy eltűnt, nézzük meg együtt, mutassák meg honnan hiányzik stb. Nem tudták mi és honnan tűn el! Csak valami, valahonnan! Kb.-ra! Mondom, akkor megvárjuk, olvassák össze a leltárt a mai eladásokkal, és nézzük meg TÉNYLEG hiányzik-e EGYÁLTALÁN valami. A bizt. őr szerint azt nem lehet, mert a kozmetikumokat külső cég hozza ide, vagy valami ilyesmi, nincs leltár, de mindegy ez már nem fog kiderülni, hogy itt mi történt, hiszen csodával határos módon nem találtak nálam semmit, DE azért olyan különös. (Szerintem nincs olyan, hogy nincs leltár, de nem értek hozzá.)

Az egész eset azután történt, hogy kifizettük a kasszánál a 7 ezer forintos vásárlást, benne a 2 ezer forintos szempillaspirállal. Számomra némi logikát mellőz, az hogy ezek után (ill. előtt) miért is lopnám el azt, amit megveszek, de én ehhez sem értek, mert tolvaj sem vagyok, és nem ismerem a dolog természetét, logikáját.

Azt viszont felháborítónak tartom, hogy nem mondják el egyértelműen, hogy miért kell hátramennünk, mivel vádolnak, és miért kellene nekem még le is vetkőznöm emiatt? Mikor nem is győződtek meg arról, hogy TÉNYLEG eltűnt-e valami, hiszen az hogy a bizt. kamera felvételén Uri Geller módjára egyik pillanatban van a kezemben valami, vagy három másodperc múlva nincs, annak nem pusztán egy kimenete van, mégpedig, hogy elloptam, hanem legalább kettő, azaz, hogy mint minden normális vásárló visszatettem a helyére.

Sajnos a pólófelhúzásnál a férjem éppen nem volt bent a kisebbik helyiségben én meg nem szóltam neki, csak már az utcán, így nem tudott a helyzettől megvédeni. Pontosabban nem tudott észhez téríteni, hogy ezt ne tegyem meg, és nem tudott rászólni a bizt. őrre, hogy ne merjen tőlem ilyet kérni.

Nagyon fel vagyok háborodva, és rossz érzés, hogy egy általam eddig nagyon kedvelt boltban történt velem ez, nagyon rossz lesz ezek után bármelyikbe bemenni. Ha bemegyek egyáltalán.

Üdvözlettel,

egy lelkes DM vásárló (volt?)

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Heatherette 2009.05.11. 13:35:24

"Mondtam, hogy hívjuk ki a rendőrséget esetleg. Kijött a vezető is, elmeséltük a tényállást, mindkét verziót. Másnap már nem dolgozott ott."

pont ezért. mert nagyon megütheti a cég a bokáját, ha bepereled. szal gondoljatok erre ilyen esetben, és mondjátok az is őr szemébe. egyszerre nyájassá válik majd.

Secnir 2009.05.11. 13:36:17

@Heatherette:
"szerintem kurvára nem ismerik a korlátaikat."
pedig sok korlátolt van közöttük...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.11. 13:36:29

@Dalmadar: Egy kellően renyhe, kínai disznósan csüngő has köldökébe simán befér egy szemceruza, sőt egy ruhakefe is...

Lunitari 2009.05.11. 13:38:55

@Kitalátor feljegyzete: Örülök, hogy te ilyen okos vagy és minden felfogtál ;)

babhun 2009.05.11. 13:45:42

Minden ilyen esetről jegyzőkönyvet kell felvenni/felvetetni onnan kezdve, hogy az őr egy ún. vizsgálati helységbe kísér. A vizsgálati helyiség arra való, hogyha a vásárló hajlandó együttműködni, akkor se kelljen mindenki szeme láttára kipakolni a holmijait. Motozás szóba sem jöhet. A biztonsági őr azért nem mondja ki, hogy lopott a vásárló, mert ez gyanúsítás. Ha pedig a gyanúsítás alap nélküli, akkor törvényi konzekvenciái vannak.

A biztonsági őrök vagyonvédelmi hatékonysága alacsony, ráadásul maguk is potenciális tolvajok.

Én nem lopok és nem is vagyok különösebben együttműködő, eltekintve a téves riasztásoktól, amikoris megmutatom a szatyrot. Ugyanis ezeknek az embereknek az a szakmájuk, hogy azt és gyakorlatilag csak azt állítsák meg, aki tényleg lopott, vagy előzzék meg a lopást. Ezt számos dolog segíti, például a riasztórendszer és a kamerás megfigyelőrendszer. Becsületes vevő megállítása ugyan olyan szakmai kudarc, mint ha valaki sikeresen lop el valamit.

Tehát ha valakit egy biztonsági őr ártatlanul megállít, akkor sajnos élnie kell a gyanúperrel, hogy képzetlen, esetleg rossz szándékú alkalmazottról van szó, ahol fontos az óvatosság.

EnZsolt 2009.05.11. 13:51:24

@Mylady: rendben zárjuk le, de engedj meg még egy kérdést. Számodra elfogadható az, hogy egy ilyen esetnél rendőrt hívatsz, mire az kijön, ellenőriz, megmotoz (természetesen egy nő), kiderül, hogy tényleg nem loptál semmit, és amiért téged megvádoltak, jól bepereled a bizt. őrt. Ennek így kell történnie? Vagy hagyjon mindenkit a francba? Akkor meg minek van? Ezt kell megérteni, hogy neki az a dolga, hogyha bármi gyanús felmerül, akkor intézkedjen. Ha nem tenné, kirúgnák, mert nem végzi a dolgát. És itt nem azokra gondolok, akik ilyen ingyen peep-showra éhesek.

És nem azt írtam, hogy elfogadható, hogy tolvajnak néznek, hanem azt, hogy nem érdekel. Csak a saját időmet pocsékolom, meg az idegsejtjeimet, ha tovább csesztetjük egymást.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 13:56:40

@Mylady: akkor nem volt hiába!!! :)

lótumfaktum 2009.05.11. 14:01:04

@babhun: ehez nincs mit hozzá fűzni, így kerek.a többi csak sárdagasztás.
a néni ha nem több 30-nál küdhetne egy fényképet,hogy megtudjuk az őr rejszolt-e a poló felhúzás után.vagy meg is dugta, csak nem merte megmondani az urának? na nem bántani akartam!
DM oda ki megy? ezek utám,hol a píjármenedzser levele?

Lunitari 2009.05.11. 14:02:55

@EnZsolt: Mókás lenne :) 10 mp helyett egy óra várakozás a rendőrnőre, majd fél óra motozás, akár testüregi is :)) Utána feljelenti a biztonságit, akit innen kirúgnak, de máshová pillanatok alatt felveszik....

Mylady 2009.05.11. 14:09:38

@EnZsolt: Én, komolyan mondom, ha odáig fajul a dolog, hogy nem hiszik el, hogy nem loptam, rendőrt hivatok.
Még nem volt rá példa.
Tudod miért? Mert rendőrt akkor fog hívni, ha alapos a gyanu. Mitől alapos? Attól, hogy látta, hogy elteszek valamit. Nos, én ilyet nem szoktam csinálni.
Ha nem mutatom meg a táskámat amikor kéri, és nem látta, hogy eltettem valamit, akkor nem fog rendőrt hívni csak úgy, poénból.

Babhun tök jól leírta azt, amit én is mondok. Örülök, hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel.

Lunitari 2009.05.11. 14:12:15

@babhun: Igen és a rendőr is csak azt állítsa meg akinek valóban lejárt a zöldkártyája, vagy nincs jogsija esetleg ivott....rég mulattam ilyen jót.....

flimo13 2009.05.11. 14:22:53

@Lunitari:

"A biztonsági őr a rendőrség kiérkezéséig visszatarthat, ha nem vagy együttműködő. "

Ez valóban benne volt a törvényben, de az Alkotmánybíróság megsemmisítette. Régebben még tudtam fejből a határozat számát, akkor bezzeg egy se akart megállítani :)

Azóta egyszer csipogtam MM-ben, frissen vett dvd csipogott, számla megles, jónapot. Másik alkalommal Hervisben néztem cipőt, hátizsákban széldzseki. Kifelé pofára (vagy a táska miatt) megállít két őr, hogy mutassam a táskát. Szerencsére gyorsan kapcsoltam, hogy még rám fogják loptam a dzsekim, és 'nem, viszlát' kíséretében elmentem.

Az meg rohadtul nem izgat, hogy egyesek sajnálják itt a biztonsági őröket, hogy a jogaink megvédésével akadályozzuk szegények munkáját, ők is leszarják másét.

májgeriberi 2009.05.11. 14:30:04

eze ka zőrök vazze, tisztán komplett barmok!
Basszus bemegy az ember a boltba követik, én meg csodálkozom, hogy biztos lopós fejem van. Mondjuk kíváncsi lennék mi alapján válasszák ki a gyanús elemeket.

lótumfaktum 2009.05.11. 14:35:00

@májgeriberi: hát hogy is mondjam ebben a szájvédőben ne csodálkoz ha követnek, de csak tisztes távolságból!

májgeriberi 2009.05.11. 14:40:57

@lótumfaktum: Nem te csented el az osönből borotvát? :)

Lunitari 2009.05.11. 14:52:49

@flimo13: Nem sajnálom őket, főleg az esetben szereplő tahót, de nekem soha nem volt gondom. Megmutattam a táskám, 5-10 mp és mentem is a dolgomra...

mesegomba 2009.05.11. 14:53:32

Nekem is volt hasonló élményem csak az a másik drogériában volt. Csak ott az volt a szitu, hogy nálam nem húzott le minden terméket a kasszánál a kedves pénztáros hölgy, tehát kifelé menet sípolt.Bizti őr persze rögtön ott volt, addig ugyanis majd megölte az unalom.
Szerencsére minden tétel be volt ütve.De kérdem én, mi van ha nem? Lehet mellesleg, hogy ez egy bevett szokás, ha valamit látnak, ami nem volt, akkor direkt nem mágnesteleníteni néhány terméket és már ki is lehet pakoltatni a "gyanusítottat".
Engem tuti nem vittek volna be és vetkőztettek volna le, hívjon rendőrt, de akkor ha bebizonyosodik, hogy nem loptam el semmit, ott a helyszínen feljelentem becsület sértésért!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.05.11. 14:59:06

Éppen a minap voltam DMben (vettem asszonynak egy fésűt meg egy fogkrémet) én is észrevettem, hogy nagyon néznek (pasiként nem vagyok sűrű látogatója az üzletnek, nem tudtam pontosan merre találom). Így be kellett néznem 2 sorba is, mire meg lett. Ott a funkciónak megfelelőt megkeresni, visszafelé fogkrém olyan 20-25 másodperc - ez talán normál idő, nem 5-10 perc pöcsölés

Korábban az OBIban vásároltam festékszínezőt talán ez lehetett a gyanús. Nem, nem rakom be még a 800 forintos cuccot sem a vásárlói szekrénykébe, mert az őröknek tuti van hozzá kulcsuk, de még egy-két helyi bandának is, a kamerák pont akkor másfelé néznek én meg egy olyannal szegényebb leszek. Ha valamit akar, akkor ott a pénztárnál megmutatom készségesen de kisszobába nem megyek, mert tanú nincs, ha ő a szemem láttára belerak valami értékeset a táskámba majd rendőrt hív akkor nem tehetek semmit.

Szerintem fontos, hogy NE menjetek kisszobára (mert úgy jártok mint Zsanett) :)
Ha loptatok égjen a pofátok a többi vásárló előtt, ha meg nem loptatok (ami a valószínűbb) akkor meg az őré égjen az alaptalan gyanúsítgatástól.

EnZsolt 2009.05.11. 14:59:31

@Mylady: de én nem is arról beszéltem, hogyha nem hiszi el, akkor hívjon rendőrt, vagy ne. Hanem arról, hogyha megkér, hogy mutasd a táskád, akkor nem kell rendőrrel, meg perrel fenyegetni. Most őszíntén melyik a jobb, gyorsabb megoldás? Megkér, megmutat, elköszön (máskor nem mész oda), vagy megkér, nem mutat, jöjjön hátra, nem megyek, miért nem?, hívjon rendőrt... Mindkét esetben ugyanaz a megoldás születik. Kiderül, hogy nem vagy tolvaj. Ellenben időt, idegsejtet spóroltál. Nem beszélve arról, hogy míg veled foglalkozik, más lophat.

Vagy ha a rendőr megállít és elkéri a kocsi papírjait, akkor ki kéne borulni, hogy a szemetek autótolvajnak néznek, és hát hol az ártatlanság vélelme? Szemeteket beperelni?

@májgeriberi: a gyanús elemeket mellméret alapján választják ki, esetleg a viselkedés jöhet még szóba.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.05.11. 15:01:04

@Dalmadar:

spagettipántos pólót húzattak fel veled, úgy, hogy nem volt rajtad melltartó???

téged nem egy piszlicsáré lopással gyanúsítottak meg, hanem SZEXUÁLISAN ZAKLATTAK.

még jó, hogy nem taperolt le a biztiőr, vagy nem próbálta az állítólagos "lopásügyet" némi szexuális ellenszolgáltatás fejében "elsimítani".

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.05.11. 15:02:23

halló, emberek, itt nem arról van szó, hogy mik a biztiőr jogai meg kötelességei, meg ki hogyan lop-nem lop a dm-ből, hanem arról, hogy egy vevőt SZEXUÁLISAN ZAKLATOTT egy biztiőr, mondvacsinált okokra hivatkozva!!!

Kökörcsin 2009.05.11. 15:11:29

Bocs, ha kicsit hosszú :)
2005. évi CXXXIII.tv.
...jogosultságok gyakorlása során az adott cél elérésére alkalmas eszközök közül a személyi szabadság, illetve a személyiségi jogok legkisebb korlátozásával járó eszközt kell választani.
26. § (1) A vagyonőrzési feladatokat ellátó személy- és vagyonőr a megbízó közterületnek nem minősülő létesítményének őrzése során jogosult:
b) a területre belépő vagy onnan kilépő személyt csomag, illetve menet-, szállítási okmány bemutatására felhívni;
c) a területen tartózkodó vagy onnan kilépő személyt - a 28. § rendelkezései szerint - csomagja tartalmának, járművének, valamint a szállítmánynak bemutatására felhívni;
d) a jogsértő személyt magatartása abbahagyására felhívni;
(2) A személy- és vagyonőr jogosult a bűncselekmény elkövetésén tetten ért személyt a cselekmény abbahagyására felszólítani, a cselekmény folytatását megakadályozni, az elkövetőt elfogni és a birtokában lévő, bűncselekményből származó vagy annak elkövetéséhez használt dolgot, illetve támadásra alkalmas eszközt elvenni. Köteles azonban az elfogott személyt haladéktalanul az ügyben eljárni jogosult nyomozó hatóságnak átadni, ha erre nincs módja, e szervet nyomban értesíteni. Így kell eljárni a tetten ért személytől elvett dolgokat illetően is.
(3) A személy- és vagyonőr arányos mérvű kényszerítő testi erő alkalmazásával
28. § (1) A vagyonőrzési feladatot ellátó személy a csomag tartalmának, jármű és szállítmány bemutatására a szerződésből fakadó kötelezettségei érvényesítése céljából, a tervezett intézkedése okának és céljának közlése mellett akkor hívhat fel, ha
a) megalapozottan feltehető, hogy az érintett bűncselekményből vagy szabálysértésből származó olyan dolgot tart magánál, amelynek őrzése a vagyonőrnek szerződésből fakadó kötelezettsége;
b) e dolgot a felszólítás ellenére sem adja át; és
c) az intézkedés a jogsértő cselekmény megelőzése, megszakítása érdekében szükséges.

Etikai szabályok
57. § (1) Etikai vétséget követ el az a tag, aki
a) az etikai szabályzat előírásaival ellentétes magatartást tanúsít;
b) e törvény hatálya alá tartozó tevékenységet oly módon gyakorolja, amely alkalmas arra, hogy a szakma jó hírnevét, továbbá munkáltatója vagy az általa folytatott tevékenység végzésére megbízó, illetve harmadik személy személyhez fűződő jogait sértse.

Alikam 2009.05.11. 15:17:43

A biztonsági őr az egy senki.

Semmiféle komolyabb hatósági engedéllyel nem rendelkezik, motozási engedélye meg aztán végképp nincs.

Még a táskádba sem nyúlhat bele, azért szokták kipakoltatni.

Úgyhogy ilyen esetekben máskor le kell szarni a fejüket, és megmondani nekik, hogy hívjanak rendőrt, de ha nem biznyosodik be az állításuk,a kkor rágalmazásért és jó hírnév megsértéséért bepereled őket.

Alikam 2009.05.11. 15:20:00

@EnZsolt: hát nem is normális, hogy minden ok nélkül megállíthatnak...

Palkovicsné 2009.05.11. 15:22:47

Lunitari egy p.ö.c.s. pontleszarom!

Lunitari 2009.05.11. 15:26:59

@Palkovicsné: Hiába, az IQ velünk születik és nem tanulható.

Mylady 2009.05.11. 15:27:03

@EnZsolt: azért a rendőr (hatóság), meg a biztonsági őr között én látok némi különbséget.
De ha már rendőr: a rendőr bizonyos esetekben előállíthat és 72 óráig bent tarthat. Persze ehhez kell egysmás, de hát ugye a biztonsági őrnél is - legalábbis szerintem. Szerinted nem.
Naszóval, ha a rendőr előállít téged és 72 órán át ok nélkül egy 2*1m alapterületű, ablakmentes helyiségben tart (láttam ilyet -kívülről- tényleg ekkora), az szerinted normális? Azért sem szólnál, hanem csendben kivárnád, hogy elengedjenek, oszt jónapot?


Hagyma! Hol vagy? Védjél meg!!!

elwood 2009.05.11. 15:29:13

lehet hogy éppen előzetesben van

Lunitari 2009.05.11. 15:33:15

@Mylady: És bizony sokszor el is játszák a rendőrök is.....tehetsz panaszt ennyi.

RedWing 2009.05.11. 15:45:12

Engem egyszer a médijamárktban állítottak meg kifelé menet, hogy ugyan mutassam már meg a hátizsákomat, mert azzal egyébként sem lehet bemenni. Mondtam az őrnek, hogy igen, tudom, a kollégájának mondtam is a belépésnél, hogy ha írásban garanciát vállal a félmilliós céges laptopra ami benne van, illetve a több milliót érő céges adatra ami rajta van, kint hagyom. Őt ez nem érdekli, mutassak számlát a gépről, különben irgum-burgum. Megmondtam neki, hogy oké, akkor hívjunk rendőrt, mert számla cégnél, a gép csak ujjlenyomat ellenőrzéssel indul és ha kiderül, hogy jogtalanul gyanúsítgat feljelentem. Egyből elengedett. Ne hagyjátok magatokat! (Mellesleg magyarázni sem kezdtem neki, hogy ilyen gépet a cég nem is árul.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 15:48:18

aztimadom a homarban/is/, mar a kommentekben, hogy mindenki utalja amerikat, de aztan mindenki peldalozik vele, hogy bezzeg ott...
hehe
persze nagy valoszinuseggel segedfogalma sincs
hat itt nagyobb helyeken bent ul egy irodaban es nezi a kamerakat
aztan ha lopast lat kimegy es valoban megkeri hogy mennyen be vele
aztan leulteti es felhivja a sheriffet
nem a vevo keri
O es rogton
azt bizony a vevonek meg kell varni es akkor onnantol a rendor intezkedik
kisebb helyeken az ajto kornyeken allnak es tulajdonkeppen szarnak bele az egeszbe, meg ha sipol is a kapu

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 15:51:48

jo, a monitort nezi nem a kamerakat
jo reggelt
bar nezhetne azt is
megyunk Maryvel drogtesztre mert munbkahelyet valtok
aszongya a papir, hogy pisilni kell
azt meg hogy ittam-e , azt majda lehelletemrol allapitjak meg
hehe
nana hogy iszok, hat sor nelkul nem tudok pisilni

EnZsolt 2009.05.11. 16:01:14

@Mylady: bátyámat 12 órán keresztül tartották fogdában, előtte fizikailag bántalmazták. Hogy miért? Mert nagyon hasonlított valakire, akit már kerestek egy focimeccs alkalmával. Igaz, tényleg hülye volt amiért futni kezdett, amikor 6 rendőr rohant felé gumibottal és ordítottak, hogy "Állj meg te geci, most megvagy!". A földre vitték, megbilincselték, majd a hátrabilincselt kezénél fogva emelték fel, párszor "nekiment" a rendőrautónak. Mikor kiderült, hogy nem ő az, akit kerestek, elengedték. Feljelentést tett. Tudod mi történt? Semmi.

EnZsolt 2009.05.11. 16:04:27

@hagyma: "nana hogy iszok, hat sor nelkul nem tudok pisilni " :D :D :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 16:15:55

@EnZsolt:
6 utan viszont az egesz jelentkezo kor helyett adok mintat
fel eve nem fuveztem, remelem azt mar nem mutatjak ki
nade holnap...

elwood 2009.05.11. 16:51:28

na tessék, ott azt is lehet.
itt pont letartóztattak két tő kendert

Frucsasz 2009.05.11. 18:46:18

@Nandi29: Köszönöm, a számból vetted ki a szót. Emberek, fogjátok már fel, hogy nem csak a cigányok lopnak, sőt az ilyen drogériákban, parfümériákban még annyira sem. Sajnálatos tény, hogy HA cigány lop, ahhoz nem mennek oda szólni, átvizsgálni. De ez még nem jelenti azt, hogy aki nem cigány, az nem lop. Ó, mennyi plázaliba van, aki ugyan nem engedhetné meg magának, de mégis úgy akar kinézni, ahogy a többi... Vagy a tinicicák, akiknek anyu nem ad pénzt sminkcuccokra ,hogy lehetőleg ne k.vuljon el a gyerek, de a trend meg mégis csak trend, a suliban is vagizni kell a márkás cuccokkal... Számomra ha vki nekiáll fennhangon háborogni meg feljelentéssel fenyegetőzni, az nagyon-nagyon gyanús. Ha nem lopott, akkor minek a felhajtás? Valahogy ilyenkor az első, amire gondolok, hogy van takargatnivalója. Mindez addig igaz, amíg a másik fél is udvarias, mert persze ha bunkó, vagy túllépi a korlátait, mint pl itt is, akkor én is felháborodnék.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.05.11. 18:48:32

uh. végigolvastam:)
Rühellem az ilyen orkokat...

összefoglalva, ha jól értem...

- megjelenik, jelzi, hogy akar valamit
- meg kell tőle kérdezni, hogy gyanúsít-e valamivel, ha igen mivel
- ha nem mond semmit csak, hogy menj hátra, akkor nem menni
- elmondani, hogy nem loptál ezért mennél, elenged-e, vagy annyira megalapozott a gyanúja, hogy élne a jogával, hogy feltarthat
- ha élne, akkor elmondani, hogy rendben, hajlandó vagy erőszak nélkül hozzájárulni a szabadságjogod korlátozásához, de nem mész hátra ott maradsz és hívjatok rendőrt, azonnal kezdjetek meg egy jegyzőkönyvet rögzítve az eddigi tényálást (megalapozott gyanúja van és ezért korlátoz a mozgásodban) valamint közlöd, hogy amennyiben nem találnak semmit feljelented
- rendőrt hívni (kinek?)
- ottmaradni békésen mosolyogva, várva a rendőrt és lehetőleg a legtöbb arra járó vásárlónak elmondani, hogy a biztonsági ork jelenleg korlátozza a szabadságjogodat, pedig nem loptál semmit, ezért azt javaslod gondolja át bemegy-e az üzletbe ;)

Frucsasz 2009.05.11. 19:03:16

@Viktus: Nem, izomtibi általában nem is tud arról, hogy doktor szöszi enyveskacsójú. Amúgy sem gyakran kísérik be őket az üzletbe, nem épp a legkedvesebb férfiprogrem egy drogéria sminkpultja előtt ácsorogni másfél órát, mire a kedvesed kiválasztja a neki tetsző árnyalatot. Gyakran járok R-manba és DMbe is, a pasik aránya minimális, ellenben sok gyanús szőkét láttam már, néha kettesével vagy hármasával. Egyik eltereli a biztonsági őr figyelmét, a másik esetleg leköti az eladót, a harmadik meg elemeli, amit kell... Nincs ott semmiféle izomtibi.

havajj 2009.05.11. 19:11:01

sajnálom, hogy ezt kell mondanom, kedves lelkes DM vásárló, és előre is elnézést kérek az obszcenaitásomért, de a férjed egy rakás szar.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.11. 19:18:51

Sosem megyek déembe.

Talán ezért lehet, hogy engem még csak Rosszmanban inzultáltak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 19:22:02

ha mar lehet a pszotolt.....
az tetszik hogy elvbol nem ad ki 2-3-4 ezer forintot az alapozoert, pedig megtehetne, de mikor a ferje megengedi akkor nagyon orul
hehe
aztan meg holv olt a ferj a polofelhuzasnal?
na ha velunk tortenik ilyen Maryvel
911 abban a pillanatban
az is hulye aki azt irta, hogy csak azonos nemu motozhat meg
/tudom mar mas irta elottem/
faszom biztonsagi or nem motozhat meg akarmilyen nemu, nem bilincselhet meg es nem lohet fejbe
nahat
legalabbis itt nem

gyilkoshód 2009.05.11. 19:32:18

A sógornőm is DM-ben dolgozik. Náluk a biztonsági őr és Tsai fosztogatták az üzletet. Na ott rendeztem volna nagy vetkőztetést a pláza közepén.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.11. 19:36:31

@rekafoto.com: 'Mikor tovább erősködött megmondtam neki, hogy az anyja picsájában turkáljon ne az én táskámban.'

én már ordítottam biztonsági őrrel, ha ott lettél volna láthattad volna.

érdekes hogy az életben sose látok ilyeneket, csak a homárpostok alatt... a valóságban általában engedékenyen kinyitja a táskáját az ember.

homárcsajok!

ezentúl kizárólag ruha nélkül, széthúzott vaginával ill. ánuszrózsával menjetek dmbe, így az őrök sem fognak inzultálni.

Frucsasz 2009.05.11. 19:36:33

@Mylady: Csakhogy ez nincs rádírva. Nincs rádírva ,hogy te tényleg nem lopsz. Az ilyen helyeken meg általában nem a 40-50 éves nők lopnak, hanem pont a mi korosztályunk, meg a fiatalabbak. Meg persze a színes egyéniségek, de az más kérdés. Tudod, a világon van a feketén meg a fehéren kívül más szín is. A biztonsági őr nem csak azt gondolhatja, hogy 1. igen, te biztos loptál 2. nem, te biztos nem loptál. Gondolhatja azt is, hogy lehet, hogy loptál, mert volt 2 mp, amikor rossz szögől látott, stb. Értem én, hogy TE nem lopsz, de ismétlem, ez nincs rádtetoválva. És az ilyen "lehet" helyzeteket próbálják az ellenőrzéssel megoldani. Hid del ,ha biztos benne, hogy loptál, akkor hívja si a rendőrt. Ha meg biztos benne ,hogy nem loptál ,akkor nem fog téged b@sztatni, mert minek? (Jó, ha hatalommániás beteg állat, akkor fog, de ezek aránya egyre csökken.) Nekik az az érdekük, hogy azért mutassanak is fel vmi érdemlegeset. Az, hogy "Főnök, ma megmotoztam 10-et, mind tiszta volt" kevesebber ér, mint az, hogy "Ma megmotoztam 3-at, az egyik lopott". Abban igazad van, hogy a gyanúsak közül is csak egy-egy réteggel mernek próbálkozni. Sajnos. De szerintem az hülyeség, hogy direkt olyannal próbálkozzanak, aki tuti tiszta. Érdekesség, hogy engem SOHA nem motoztak meg. Napi szinten járok Rossmannba, heti szinten DM-be (csak mert a Rossmann közelebb van). De gyakran megyek a hipermarketekbe is. Velem a legnagyobb inzultus, ami előfordul,hogy bor vagy cigivételkor rendszeresen személyit kérnek. És mindig elő is kell szednem, nem fogadják el bemondásra...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.11. 19:46:19

@Kitalátor feljegyzete: :-DDDD

az történt, hogy a posztolónak megtetszett a biztiőr, úgy csinált, mint aki elrak egy spirált, közben mélyen az őr szemébe nézett. de hiába húzta fel odabent a pólóját, már túlságosan lógtak a mellei és a biztiőr nem gerjedt rá. Erre ő bosszúból posztolt.

Frucsasz 2009.05.11. 19:59:28

@Dalmadar: Hidd el, előfordulhat, hogy a sminkeknél nincs leltár. Az nem az ő tulajdonuk. Még három éve legalábbis nem az volt...

Frucsasz 2009.05.11. 20:17:20

Mármint úgy értem, nemcsak hogy nem motoztak, de nem is gyanúsítottak meg. Egyszer volt, hogy becsipogott az ósanban vagy a tecsóban vmi, mert a csaj nem húzta le róla azt a valamit, amit le kell húzni, de akkor is, mielőtt még a számat kinyithattam volna, kértek sorra lenézést, hogy ez az ő hibájuk volt. Sose kérték, hogy nyissam ki a táskám. Ja de ,két hete, Ákos koncerten a kistáskámat kinyittatták befelé menet, de akkor is csak azért, hogy nincs -e nálam bomba vagy kés vagy pisztoly. Hiába, Ákos is van olyan jó, mint John Lennon, aztán láttuk, mire képes egy elborult rajongó... De amúgy még szigeten se nyittatták ki a tatyómat.

Frucsasz 2009.05.11. 20:20:34

És ha már lehet a posztolót: ó, neked snassz kiadni pénzt kozmetikumokra, piperére. De ha más fizeti, akkor mindjárt kell? Ejj-ejj. A gonosz kisördög azt mondogatja bennem, hogy a férjed is végső elkeseredésében kínálta fel a lehetőséget ,hogy majd ő fizeti, csak használj már végre valamit, mert már nem bírja nézni, hogy te nem akarsz adni magadra... :P (Bocsi)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.11. 20:23:12

Én eccer bementem egy ruhabóóótba és befelé menet csipogni kezdett a ruha, amit az előző bóótba vettem. én nem is hallottam semmit, mert zenét hallgattam, csak láttam, hogy az eladócsajok közelednek. Utána gondolkodtam el, hogy talán az előző boltban is szólt és ordibáltak is utánam hogy ájjjjjakmeg, én meg nem hallottam a zenétől :-D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.11. 20:50:57

így a végére talán belefér egy kis OFF, ugyan nem fogja olvasni senki, de bassza a csőrömet úgyhogy leírom.
Mylady/Egyéves Önkéntes
látom kb félév után is nagyon nagy bennetek a tüske, hogy kibaxtalak titeket a Fikáról. Egyéni szoc probléma, csak nem értem, hogy tartozik a DM-es homárpszthoz, de mindegy.
Az, hogy az ellenvéleményeket kitiltom a blogomról, nettó hazugság és titeket minősít. Ennek bármikor utána lehet nézni a kommentek között.
Az viszont, hogy a blog szerzőivel személyeskedő kommentekért azonnali és figyelmeztetés nélküli kitiltás jár, tény és való, ezt soha nem is tagadtam, sőt külön postot is írtam róla. A témával foglalkozó mindenféle véleményt viszont nagyon szívesen fogadok.
ON

Átlagarcú 2009.05.11. 21:20:55

...ha valaki azt hinné, hogy egy ilyen posttól a DM magába néz, az nagyon téved. Bár sokan összekeverik, de az üzletekben nem biztonsági őr van, hanem vagyonőr. Szerződéses viszonyban a cég vagyonát őrzi. Ebbe a munkába beletartozik egy bizonyos számú vásárló/nap ellenőrzése. Ha van rá oka, ha nincs. Ezekkel az akciókkal bizonyítja, hogy milyen nagyon éber is ő.
A szúrópróba jellemző egyébként más területen is. Pl. rendőrség( közúti kg-ellenőrzés)
Ez módszer tudomásom szerint az EU-ban már tilos és zaklatásnak minősül.

Mylady 2009.05.11. 21:25:01

@rekafoto.com: bocs, engem nem tiltottál ki, magamtól nem olvaslak
a stílusod nagyon nem jön be nekem
nézd meg: leírok valamit, jótanácsképpen (nem neked) és az első reakciód az, hogy hülye vagyok - pedig én nem hiszem, hogy bántottalak
és érdekes, hogy mások is leírtak egy csomó mindent, tanácsot, véleményt, de csak én voltam a hülye (szerinted)
hmmm
ahogy mondani szokták: a stílus maga az ember...

mindegy, részemről ennyi volt

Mylady 2009.05.11. 21:28:30

még annyit:
"Az, hogy az ellenvéleményeket kitiltom a blogomról, nettó hazugság és titeket minősít."

engem már olyan régóta izgat a kérdés: milyen az a nettó hazugság? és mitől nettó? mi a különbség a nettó és a bruttó hazugság között? csak hogy tanuljak valamit...

"személyeskedő kommentekért azonnali és figyelmeztetés nélküli kitiltás jár"
ez különösen annak fényében röhej, hogy (mint fentebb írtam) idejössz és lendületből lehülyézel engem a véleményem miatt egy olyan blogon, ahol ráadásul te is ugyanolyan mezei kommentelő vagy, mint bárki más
szánalmas

Mylady 2009.05.11. 21:40:38

@Frucsasz: nem, valóban nincs rámírva, hogy nem loptam
ellenben jogállamban (igen, Mo is az) létezik egy olyan apróság, amit úgy neveznek: ártatlanság vélelme
arról nem is beszélve, hogy manapság mifelénk két sepciális esetet kivéve (szexuális zaklatás és negatív diszkrimináció) a vádé a bizonyítás kötelezettsége
érted?

"Az ilyen helyeken meg általában nem a 40-50 éves nők lopnak, hanem pont a mi korosztályunk, meg a fiatalabbak"
miért, MI hány évesek is vagyunk???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 23:49:04

@Frucsasz:
sose tudod mikor csuszol bele egy hulyebe
teny es valo nincs rendezve az egesz biztonsagi orok, parkolorok st. mit tehetnek mit nem, es diploma se kell hozza, nem minth a bolcsesz diploman kivul az osszes tobbi erne valamit
namost
megint az esett meg mint a kislanyt leszallito ellenornel, hogy egyesek szerint ez igy OK
en itt elek sose loptam, sose nem neztek meg a taskamat se be se ki csak ha az FBI-hoz mentem meg ilyenek akkor detektoros kapu, meg repter
es meg Maryvel sem fordult elo hogy spiral toljvajlassal vadolnak
ez a "hatravives" is csucs
megkerhet es utana rogton koteles rendort hivni
de nem jar jol ha tevedett

johndoe83 (törölt) 2009.05.12. 00:08:02

@Lunitari: azok zsvédek :D mindig Malmö-bül gyünnek (tudod ott van Mohács(i) mellett), de csak csoportosan. ;]

johndoe83 (törölt) 2009.05.12. 00:29:28

@hagyma: Miért voltál az FBI-nál, ha nem titok?

Frucsasz 2009.05.12. 09:25:12

@Mylady: Hát, te azt írtad magadról, hogy fiatal nő vagy. (Ezt értettem a MI korosztályuk alatt). Ez alapján 20 és 29 között kell ,hogy legyél:) én ennek pontosan a számtani közepén vagyok korban. (Ha esetleg már 29 fölött vagy, akkor most lehet, nagyon meg fogsz sértődni )

Frucsasz 2009.05.12. 09:32:52

@Mylady: Értem. Ezzel együtt úgy gondolom, nem mindig jó ez a törvény... meg lehet kövezni, de akkor ez most kicsit olyan, mintha én azt mondanám egy adóellenőrzés során, hogy márpedig én nem vagyok hajlandó benyújtani a papírokat, mert azzal ,hogy ezt kérik, engem adócsalással vádolnak, és bizonyítsák ők, hogy adót csaltam. ÉRTEM, hogy más a törvény erre is ,arra is, de számomra az elv ugyanaz. A színházban is ellenőrzik, van-e jegyed, ott is meg lehetne sértődni, hogy a szemetek azt hiszik, hogy te csalni akarsz. A biztonsági őrnek tudtommal joga van kérni ,hogy mutasd a táskádat. Nem nyúlhat bele, de kérhet, hogy te mutasd meg, nem kell megindokolnia, miért. Nem feltétlen azért, mert te loptál, csak hogy ellenőrizzen. Számomra ez a túlérzékenység nagyon furcsa, mert semmi felháborító nincs abban, hogy valaki végzi a dolgát. Én is végzem az enyémet, te is a tiedet.

Mylady 2009.05.12. 09:35:47

@Frucsasz: Lesz még olyan idő, amikor nem 29-nél fogod meghúzni a fiatalság határát....
sokan nem tudják elképzelni, hogy 30 fölött is van élet
de mindegy

Mylady 2009.05.12. 09:41:31

@Frucsasz: könyörgök, ne keverjük a hatóságot a biztonsági őrrel
nem, az adóHATÓSÁG (nem kiabálok, hanem kiemelek) egészen más dolog

lótumfaktum 2009.05.12. 09:42:23

40 a legszebb férfi kor,mondják.
50 ha egészség van a habzsolás ideje.
60 ............

Mylady 2009.05.12. 09:43:31

@Frucsasz: nemcsak a biztonsági őrnek vannak jogai - szerencsére

zoku 2009.05.12. 12:02:46

Először is muhahaha...! Másodszorra pedig, a posztban szereplő őr odáig jogszerűen járt el, hogy félre hívott és kérte a táska kipakolását, esetleg zsebek kiürítését. Ha már felmerül a gyanú a lopásra, ezt meg kell csinálni, mert ha tolvajt fog kap valami pénzt utána, és egyébként is törvény írja elő.. A póló felhúzatás pedig már túlzás. Ez egy tahó volt és látni akarta a ciciket :D
A rendőrhívással fenyegető nagypofájú kommentelőknek meg annyit, hogy ez nem így működik, és ezzel csak mégnagyobb gyanúba keverheted magad.. lol.. Ha van negyed órád kivárni amíg kiérkezik két zöldfülű, hogy felvegyék az adataidat, majd kifelé menet kidobják a kukába akkor gratulálok neked. :D Nekem egyszer monda ezt egy hülyegyerek, és arányos mérvű testi kényszerítő erő alkalmazásával hátravittem és kipakoltattam vele mindent s közöltem ha találunk valamit jöhet a rendőr, ha nem akkor mehetsz szépen haza..

zoku 2009.05.12. 12:05:16

Természetesen előre is kihívhatja a rendőrt, akivel közli, hogy az őr jogszerűen járt el ami nekem nem tetszett ezért gondoltam szólok maguknak hátha megvédenek. :D Erre ők: rendben fiam 5000-ft lesz amiért feleslegesen kijöttünk. Byebye

Mylady 2009.05.12. 12:53:25

@zoku: te se nagyon tanultál jogot, látom

Frucsasz 2009.05.12. 15:43:33

@Mylady: Egy barátom mondogatja, hogy az ő korában már, 31 és a halál közt minden nap ajándék :D Jójó, tudom, hogy nem. Vagyis de, de nem úgy :) Ez már egészen más téma kezd lenni. Én nem tartom a 30 fölöttieket idősnek, még csak középkorúnak sem. De a fiatal jelzőt sem tudnám már rájuk használni, ahogy mondjuk egy 25 évesre se mondom hogy tini. Tudom, ezért annyi sünt fogok kapni, hogy ihajj, de ez van.

Frucsasz 2009.05.12. 15:56:10

@Mylady: értem. A hatóság, az hatóság. A felhozott példa természetesen csak azért kellett, mert kb ugyanekkora túlreagálásnak tartom a biztonsági őrökkel szembeni oktalan felháborodást is. De ha tetszik, ha nem, a biztonsági őr meg ember. A munkáját végzi. Ebbe beletartozik, hogy ellenőriz, akkor is, ha nem loptál; és akkor is joga van kérni, hogy mutasd a táskád. Ha te ezt a jogot veszed semmibe, (mert az egész jogszabály tele van kiskapukkal), akkor nem tudom, miről is beszélünk. A saját jogaival mindenki olyan nagyon tisztában van, mindenki máséra meg tojik... Aki ilyesmin cirkuszol, az nem tiszteli a másik munkáját, tehát a másikat mint embert. Amihez viszont erkölcsi értelemben véve nincs "joga". Én továbbra is úgy látom, hogy sokan túlreagálják.
A fenti poszt biztonsági őrét nem sorolom ide, az már egyértelműen túlzás. Az én lelki szemeim előtt továbbra is a rendes fajta lebeg, mert olyan is van...
És akár tanult Zoku jogot, akár nem (a legtöbb ember nem), akkor is igaza van egy valamiben: minél jobban tiltakozol, sokszor annál gyanúsabb vagy. Az E/2 itt természetesen általános alany.
Én, ha azt látom vásárlás közben, hogy valaki patáliát csap emiatt, bizony azt gondolom, hogy lám csak, tényleg vaj van a füle mögött, azért viselkedik így. És szerintem vagyunk még egy páran így. Ha meg higadtan megmutatja a táskáját, az őr meg továbbmegy, hát az is egyértelmű jel, hogy minden rendben volt, rutinellenőrzés.

Mylady 2009.05.12. 16:59:37

@Frucsasz: a bérgyilkosnak meg az a munkája (azért kapja a pénzt), hogy lelőjön embereket. És hát ő is ember. Most akkor te patáliát csapnál adott esetben, vagy mosolyogva beállnál a célkeresztbe?
"Aki ilyesmin cirkuszol, az nem tiszteli a másik munkáját, tehát a másikat mint embert. Amihez viszont erkölcsi értelemben véve nincs "joga""

A biztonsági őrrel szemben szerintem nem oktalan a felháborodás. Ha én nem loptam, a kapu nem csipogott, a kamerán keresztül nem látták (mert nem láthatták) hogy loptam, akkor milyen alapon gynausít meg azzal, hogy loptam?
Azzal, hogy belenéz a táskámba, azt állítja, loptam. Mert ha nem gondolja, hogy loptam, akkor miért akar belenézni?
Ártatlanság vélelme.
Érted?

Egyébként meg én nem szoktam patáliát csapni. Egyszerűen azt mondom, hogy ha gyanusít, akkor hívjunk rendőrt. Ééééérdekes módon, egyik sem gyanusít, csak a táskámba akar belenézegetni. Milyen alapon???

Ha egy vadidegen odamegy hozzád az utcán, és kéri, hogy nyisd ki a táskád, neki is kinyitod?

De mindegy, részemről lezártam. A vita parttalan. Az ilyenekkel szoktak aztán megtörténni a fenti dolgok, utána meg csodálkoznak, hogy mi történt velük és jééééé, senki sem mondta, hogy ne vetkőzzek le egy biztonsági őrnek....

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.05.12. 17:09:04

ööö... legalább elnézést kértek?
ugyanis, ha kiderül, hogy nincs igazuk, illetve nem tudják a feltételezéseiket bebizonyítani, KÖTELESEK bocsánatot kérni egy ilyen (aggályosan jogszerű) tortúra után.

Mindegy, itt már láttam is a hsz.-ekben, hogy "az a dolga". Nem, nem a vásárlók vegzálása a dolga. Pólót felhúzatni pedig egyenesen nonszensz. Szerintem.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.05.12. 17:33:46

"rekafoto", külföldön is így osztod az észt? értékelik a nagy arcodat? vagy csak hozzád hasonlókkal veszed körül magad...

bolhabetu 2009.05.12. 19:26:29

"De ha tetszik, ha nem, a biztonsági őr meg ember. A munkáját végzi."

Munka. LMAO!

"Én, ha azt látom vásárlás közben, hogy valaki patáliát csap emiatt, bizony azt gondolom, hogy lám csak, tényleg vaj van a füle mögött, azért viselkedik így."

Holnaptól kötelező testűri motozás minden DM vásárlónak. Aki becsületes, annak nincs mit takargatnia.

bolhabetu 2009.05.12. 19:30:37

"Először is muhahaha...! Másodszorra pedig, a posztban szereplő őr odáig jogszerűen járt el, hogy félre hívott és kérte a táska kipakolását, esetleg zsebek kiürítését."

Hívni és kérni mindenkinek jogában áll bármit. Szólásszabadság van.
A válasz nem.
Meg tudod mondani azt a törvényi cikkelyt, amely a biztonsági őrt felhatalmazza erre?

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2009.05.12. 19:53:33

Megtalálja a zsák a foltját...

1. Milyen érdekes, hogy a biztonsági őrök csak nőket kérnek pólófelhúzásra, vetkőzésre stb. Sosem hallok arról, hogy 120 kilós kopasz utcai harcostól követelnénke ilyet.

2. A férj "épp nem volt" a szobában, amikor történt a pólófelhúzás, és készségesen megtette? Némáő, milyen véletlen... :) Apám, ismerkedni sokféleképp lehet.

3. Melltartó volt rajta?

4. 2 ezer Ft-os spirál, válságban? Na szép.

zoku 2009.05.13. 08:33:34

@bolhabetu: Mit mutassak meg? :D Keresd ki a gogléban a vagyonvédelmi tételsort, nem fogok neked kutatómunkát végezni. Egyébként nem kell gyanú ahhoz, hogy valakit ellenőrizzenek. Akár szúrópróbaszerűen is félre lehet hívni bárkit. Nem kell ezen felháborodni. Ha nem tetszik a rendszer, nem kell őrzött helyen vásárolni.

"a kapu nem csipogott, a kamerán keresztül nem látták (mert nem láthatták) hogy loptam, akkor milyen alapon gynausít meg azzal, hogy loptam?" -- munkaköri leírás.

Mylady 2009.05.13. 09:20:48

@zoku: az ő munkaköri leírása rám nem vonatkozik
ha az enyémben az van, hogy utalj át nekem 1 millió ft-ot, átutalod?

ceenee 2009.05.13. 10:49:21

@EnZsolt: ezzel csak annyi a gond, hogy mondjuk engem kiszednek és leellenőriznek, 5 percig tolvajnak hisznek és elmehetek. CSAK az igazi tolvajok, mondjuk ha egy kicsit nagyobb testalkattal vagy éppen többedmagukkal megy/mennek be lopni, azokat véletlenül egyik bizti őr se látja meg.

Selkt-Sa 2009.05.13. 12:00:23

aki azt mondja, hogy nyugodtan nyisd ki, pakold ki a táskádat egy biztonsági őrnek, vagy bármilyen egyenruhásnak, és engedd, hogy még turkáljon is benne, annak ajánlom a figyelmébe a spektrumon látható "csalók" c. sorozatot, amely bemutatja, hogy milyen naívan odaadja az átlagember a táskáját egy bármilyen egyenruhásnak, csak az egyenruha tiszteletéből fakadóan, anélkül, hogy megnézné az azonosítóját, vagy tudatában lenne annak, hogy egy ál egyenruhás csalót lát, aki a szeme láttára rabolja ki, vagy tesz bele lopott holmit, és a vásárlót használja csempészszamárként.

muerte80 2009.05.13. 13:13:35

A bizt ornek ellenkezo nemut nincs joga levetkoztetni, azt csak azonos nemu or teheti meg epp az esetleges perektol tartva van igy elmeletileg. Amennyiben az illeto nem hajlando levetkozni, az or rendort hivhat aki jogosult a ruhazat atvizsgalasra.
A taskak es zsebek tartalmat is csak felreeso helyen vizsgalhatjak meg az illeto emberi jogai miatt, megalazni nem lehet. A jog kb ezt irja le emlekeim szerint

Frucsasz 2009.05.13. 17:01:27

@Mylady: szerintem az alappal van a baj. Én úgy látom, hogy nem gyanúsít lopással, csak ellenőriz. Te úgy látod, hogy aki ellenőriz, az már lopással vádol. Szerintem nem ennyire erős az a határ. És a bérgyilkos azért még nem legális szakma :)
Van valami, amit még nem értek: itt mindenki jön azzal, hogy a biztonsági őrnek nincs joga vetkőztetni. Nos, itt nem is vetkőztetett. Kérte, hogy a hölgy húzza fel a pólóját. A hölgy felhúzta. Na ez egyéni döntése volt. Az más kérdés, hogy mindenkinek meg kéne tanulnia, mit lehet és mit nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.14. 02:23:13

@johndoe83:
mindenfele ujjlenyomatokat adtam allampolgari ugyben
@Mylady:
Imre, haggyad
ehyszeruen nem ertik, hogy egy bolt alkalmazottja nem jogodult arra, hogy megnezze a taskamat, levetkoztessen stb.
de lehet ertik, de igy jo nekik
na so
persze en nem ismrem a torvenyt ha megengedi akkor megengedi
valahol le kell lenni irva szerintem egy tolvajt egy tok civil is feltartoztathat az utcan
csak ha megse tolvaj akkor????\
szoval en szarok a biztonsagi orokre, itt is vannak, hat en sose mennek hatra vele, de ha gyanu alapjan megker, hogy varjam meg a rendort akkor megteszem ha nem sietek nagyon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.14. 02:26:16

@Frucsasz:
ne ellenorizzen!!!!!!!!!!!
ha latta hogy lopok hivjon rendort
rajta
eljutotok oda hogy Kovacs Bela ugy dont felhuzatja a pokodat, belenez a taskadba, mert ellenoriz
engem oszt senki ne ellemorizzen
a sheriff megteheti neki a torveny biztsitja
es meg akkor is elhetek panasszal

zoku 2009.05.14. 10:50:28

Ez itt nem amerika b+.. "ehyszeruen nem ertik, hogy egy bolt alkalmazottja nem jogodult arra, hogy megnezze a taskamat, levetkoztessen stb." ..hehe.. nos az őr nem a bolt alkalmazottja, és egyébként megvan hozzá a hatásköre hogy megnézze a táskádat. Tudom, hiszen én is jártam arra a képzésre. 2005. évi CXXXIII. törvényt el lehet olvasni és értelmezni. Aki nem ismeri az előbb olvassa el utána magyarázzon hogy mihez nincs joga stb..@Mylady: te beteg vagy.
A posztoló történetéhez visszatérve, a póló felhúzás tulajdonképp megengedett, hogy lássa nem-e bedugtál valamit a nadrág derekába, ugyanígy a nadrág szárába. Arról már nincs szó, hogy vegye le a pólóját, azt nem lehet kérni. Hogyha viszont rendőrt hívsz, az őr elmeséli neki, hogy lopás gyanúja merült fel. Ekkor viszont sor kerül a motozásra is. Hívjatok nyugodtan rendőrt ha szeretitek hogy tapiznak. Hajrááááááá

bolhabetu 2009.05.14. 19:58:09

@zoku:

Mutasd meg hol jogosít fel a törvény erre:

"Nekem egyszer monda ezt egy hülyegyerek, és arányos mérvű testi kényszerítő erő alkalmazásával hátravittem és kipakoltattam vele mindent s közöltem ha találunk valamit jöhet a rendőr, ha nem akkor mehetsz szépen haza.."

Szerintem sehol. A csomagot jogosult vagy átnézni. Ott ahol a "hülyegyerek" van.

"3) A személy- és vagyonőr arányos mérvű kényszerítő testi erő alkalmazásával
a) a védett személy biztonságát fenyegető támadást elháríthatja;
b) a védett létesítménybe, területre való jogosulatlan belépést megakadályozhatja, a
jogosulatlanul bent tartózkodót onnan eltávolíthatja;
c) a rendezvényt zavaró vagy annak biztonságát veszélyeztető személyt a
rendezvényről eltávolíthatja;
d) a pénz- és értékszállítást jogtalanul akadályozó személyt eltávolíthatja, illetve a
szállítmány biztonságát fenyegető támadást elháríthatja"

Ennyit az arányos titokszobába kényszerítés jogosságáról.

"(1) A vagyonőrzési feladatot ellátó személy a csomag tartalmának, jármű és
szállítmány bemutatására a szerződésből fakadó kötelezettségei érvényesítése céljából,
a tervezett intézkedése okának és céljának közlése mellett akkor hívhat fel, ha
a) megalapozottan feltehető, hogy az érintett bűncselekményből vagy
szabálysértésből származó olyan dolgot tart magánál, amelynek őrzése a vagyonőrnek
szerződésből fakadó kötelezettsége"

Tehát csak azért mert nem tetszik a pofája senkit sem állíthatsz meg, ha pedig megállítod, akkor indokolás nélkül nem kérheted meg semmire.

"A közönség számára nyilvános magánterület védelme esetén a vagyonőrzési
feladatot ellátó személy – jól látható helyen, jól olvashatóan, a területen megjelenni
kívánó harmadik személyek tájékozódását elősegítő módon – köteles figyelemfelhívó
jelzést, ismertetést elhelyezni
a) a 26. § (1) bekezdésben meghatározott intézkedésekről, azok lehetőségéről"

Szóval ennyi. Éljenek a boltokban tisztes vevőket terrorizáló kopasz kápók!

bolhabetu 2009.05.14. 20:02:59

@zoku:
"A posztoló történetéhez visszatérve, a póló felhúzás tulajdonképp megengedett"

Erre viszont pontos forrást kérek.
Már a törvény megnevezésével is hatalmas öngólt lőttél, értem is hogy nem akartál részletekbe menni, hátha kiderül, hogy mégsem olyan szép a kép, mint azt Security Móricka elképzeli.

Mylady 2009.05.14. 22:08:45

@bolhabetu: sajnos teljesen felesleges minden szó...
én már leírtam ezerszer mindent, és csak annyi az eredménye, hogy elkopott a billentyűzetem és megtudtam, hogy hülye vagyok, beteg vagyok, öreg vagyok

a lényeg: szegény, jóravaló, pártatlan és mérhetetlenül tisztességes biztonsági őr bácsinak mindig igaza van - és bármit kér, mosolyogva teljesíteni kell és örülni kell, hogy (alapos gyanu nélkül) turkál a táskánkban (mert csak) - végülis legyünk hálásak, hogy testüregi motozást nem végeznek rajtunk...

aztán csodálkozunk, hogy itt tart az ország

torma99 2009.05.15. 14:01:55

dm-ben a biztonsági őrt mindig azzal szerelem le, hogy bemegyek és megkérdezem, hogy hol van az amit venni szeretnék. Eljön velem megmutatja, leveszem, megyek a kasszához és nem motoz meg meg ilyesmi. Auchanban volt divat egy időben h minden héten át akarták nézni a hátizsákomat. Mire én egy sokadik alkalommal: van alapos gyanúja? őr: nincs. én: akkor nem mutatom meg. őr: nem érdekel kinyitni. ez volt az a pillanat amikor készségesen megmutattam neki mindent...

juhaszcs 2009.05.15. 21:32:40

@zoku: Na ha egyszer hozzámérne egy hozzád hasonló értelmi fogyatékos biztonsági ork ott a helyszinen végezném ki.Azért mert elvégeztetek egy 10 ezer forintos tanfolyamot és kaptatok egy vagyonőri igazolványt még nem vagytok jogosultak senkihez hozzáérni vetkőztetni stb.Szóval vigyázz mert ha véletlenül öszehoz minket a sors kitaposom a beledet és kiszarod a sünt a beleidből te áfonyavagány security!Aki biztonsági őrködik az sikeres ember nem lehet.

bolhabetu 2009.05.15. 22:22:45

Itt elolvasható a zoku szívének oly kedves törvény teljes, aktuális szövege.
Akit érdekel olvassa végig, a szöveg- ahogy az egy törvénynél szinte elvárható- helyenként homályos, ellentmondásos. Mindenestre zoku sosem olvasta el, ha mégis, sosem próbálta értelmezni. Maximum a saját szája íze szerint.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500133.TV

zoku 2009.05.16. 23:16:23

@juhaszcs: A képzés ingyenes volt, és szívesen találkoznék veled, remélem rávesz a kényszer és jössz bankot rabolni :DD
Már előre fényezem a stukit és bekenem zsírral hátha megcsúszik az ujjam a ravaszon. A 133. törvény nem ír le mindent, kell még 1kis büntetőjog +polg jog. okostojások.... muha ha ha whájt szenszéjsön YEaAaaa.. szopjatok lófaszt így hétvégére.

bolhabetu 2009.05.18. 23:31:39

@zoku:
És még csodálkozunk a biztonsági őrös vicceken. :)
Tökmindegy mert a "hülyegyerek" titokszobába kényszerítése sem a polgár sem a büntetőjog szerint nem áll meg, tökfej!

zeugma 2009.05.21. 03:31:38

Nálam a táskamutogatási hajlandóság nagyrészt azon múlik, hogy az őr tahó-e vagy udvarias. Ha normális hangon, kultúrmódban megkér, hogy mutassam meg a táskámat, hát miért ne. Ha becsipog a kapu, akkor meg pláne.
De ha tahó, és célozgat, meg látványosan tolvajnak néz, direkt megaláz (vannak ilyenek mifelénk, akik ezzel űzik az unalmukat), akkor bizony közlöm vele, hogy nem megyek vele sehová, viszont itt helyben szívesen megvárom a rendőrt, amennyiben szeretne hívni egyet, és annak majd jól megmutatom a táskámat, még a zsebeimet is kipakolom.

Egyszer egy ork arra hivatkozott, hogy nincs nála telefon, de nem megy el az irodába rendőrért telefonálni, mert addig én megszabadulnék "attól, ami nálam van", ezért igenis adjam oda neki a táskámat, hogy kipakolhassa (még csak nem is én pakoljam ki, hanem majd ő). Akkor kedvesen felajánlottam, hogy nálam van mobil, beütöm a 107-et, aztán odaadom neki, hogy beszéljen a rendőrökkel. Valamiért így már nem akarta.

Magyarisztánban sok a hülye szabály. Ilyen az is, hogy a vagyonőrnek napi X ember táskáját át kell néznie akkor is, ha nem gyanúsak, mert ez van a szerződésben. Én általában abból indulok ki, hogy a hülye szabályok között próbáljunk meg normálisan élni, és igyekszem megérteni azokat, akik "csak a munkájukat végzik". Ha azonban valaki a saját hülyeségeivel szándékosan tovább nehezíti az életemet, vagy másét, akkor általában rögtön elszáll a kedvességem.

Érdekes módon udvariassággal és higgadtsággal hamarabb lehet szabadulni a nemkívánatos helyzetekből, mint hőzöngéssel meg hisztivel.

Ennek ellenére abszurd, hogy manapság az ember már vásárolni is csak akkor menjen, ha tisztában van a Btk, a polgárjog és minden más vonatkozó szabályozás részleteivel, vegyészi végzettséggel rendelkezik a termékek összetételének vizsgálatára, egy külön tanfolyamon elsajátította a nem-tolvajnak-látszó-nem-gyanút-keltő speciális mozgást a polcok között, fejből tudja az áruház alaprajzát illetve belső szabályzatát, és nem visz magával semmilyen táskát, csak a személyijét meg a pénzét egy csupasz zacskóban.
süti beállítások módosítása