Tékozló Homár

'Akkor üljetek le, úgyse szolgállak ki titeket!' (updated)

2009.07.13. 11:46 | szily | 35 komment

Mai vasúti hősünk a Budapest-Miskolc IC büfékocsijának pincére, aki erőszakkal üldözte el a vendégeket, amiért le akartak ülni inni egyet abban a részben, amit ő már kitakarított. Emberünk ezek után kerek perec megtagadta a panaszkönyv átadását, így az alanti levelet a sértett a remek vendéglátóegységeket üzemeltető Diacell Kft.-nek címezte.

Update 1: A poszt megjelenése után nem sokkal az alábbi mailt forwardolta nekünk a büfékocsi üzemeltetője:

Tisztelt Katona Gergely Úr!

Köszönjük az észrevételét, a bejelentésével kapcsolatos kivizsgálást megkezdtük,annak eredményéről haladéktalanul tájékoztatni fogjuk.
Az okozott kellemetlenségekért előre is szíves elnézését kérjük.

Budapest-2009-07-13


Kedves Diacell Kft.!

Július 10-én Budapestről Miskolcra volt szerencsém utazni a menetrendszerint 18.35-kör induló IC-vel, amely azonban sajnálatos (de a megszokott) módon csak több, mint egy óra késéssel indult. A hosszú várakozás után gondoltam egy merészet, s úgy döntöttem, megiszom egy sört az étkezőkocsiban. Mikor azonban oda szerettem volna felszállni, a pincér/felszolgáló/büfés fiatalember épp elzavarta egy sorstársamat ("épp most állt be a vonat, legyen már egy kis türelemmel, míg elindulunk, nem igaz, hogy azonnal ide kell jönni"), én pedig gondoltam, biztos valami halaszthatalan és fontos dolga van, visszanézek később.
Egy ismerősömmel összefutván így is tettem, s mivel a büfé részben minden asztalnál ültek, átmentünk az "étterembe". Vagyis csak mentünk volna, ugyanis a fiatalember szólt, hogy ő itt már "összetakarított", s "nem akar utánunk megint pakolni", menjünk át a büfébe, ha inni akarunk. Nem igazán hittem a fülemnek (azért nem ülhetünk le, mert nincs kedve pakolni), többször visszakérdeztem, minek hatására egyre határozottabban szólított fel minket, hogy a másik részbe üljünk, s "nem igaz, hogy ezt nem lehet megérteni, mindenki másnak sikerült"...
(Megjegyzésképp: én eddig még nem találkoztam olyan vendéglátóssal, aki nyitva tartás alatt kidobta volna a fizető vendégeket, mert neki nincs kedve pakolni utánuk, ezért kicsit lassan fogtam fel, miről is van szó...)
Ekkor kértem, hogy mutasson valami hivatalos papírt, hogy ez a rész ennyi és annyi óra után bezár vagy bármi hasonlót, ami megindokolja kidobatásunkat, de ez a kérésem hihetetlen mértékben felbőszítette, s ránk kiabált (!!) ("akkor üljetek le, úgyse szolgállak ki titeket")

Mivel a sört az ismerősömnek már megígértem, átmentünk a büfé részbe, s kértünk két üveggel plusz mellé egy panaszkönyvet. Ismét következett az ingerült ordibálás, mit képzelek, panaszkönyvet nem ad, stb.
Jelzem, nyugtát sem kaptam...
Voltak néhányan a büfé részben, s ekkorra már én éreztem nagyon kellemetlenül magam, s hagytam a fenébe...

IC-ken heti rendszerességgel utazom, hétvégenként általában megtelnek az étkezőkocsik, jellemzően összefutó ismerősök eldiskurálnak néhány üveg sör mellett. Nem igazán értem, Önöknek miért előnyös, ha távol tartják a fogyasztó vendégeket, s hasonó kellemes élmények biztosításával reklamáló levelek megírására késztetik őket...
A bunkóság mellett pedig végképp nonszensz, hogy megtagadják valakitől a panaszkönyv átadását.

Mivel a vonaton megtagadták a panaszkönyv átadását, ezúton szeretnék érdeklődni, hol és milyen fomában tehetek panaszt.
Jelzem, eddig többször is fogyasztottam már a Diacell által üzemeltetett büfékocsikban, eddig soha semmilyen probléma nem merült fel...

Válaszukat várva,
Üdvözlettel:
Katona Gergely

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.07.13. 11:50:24

"sajnálatos (de a megszokott) módon csak több, mint egy óra késéssel indult."

Nem késett, az a következő vonat volt.

Ki az, aki mit akar? 2009.07.13. 11:54:31

Ez bizony egy dobogós hely és én csak
magamat szolgálom ki!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 11:54:40

@illemvakond: és nem is gondolkodnak a bevezetésén.

az én munkahelyem lehet panaszkodni: magadnak. mert senkit nem érdekel. egyformán szar mindenkinek.

illemvakond 2009.07.13. 11:56:13

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: Ez nem kifogás, írok is gyorsan egy posztot a Homárra.
Mamapicilánya nem adott nekem panaszkönyvet – pedig mást nem is kértem! :) Miféle eljárás ez?

Secnir 2009.07.13. 11:58:05

hát én ezt a pincért kitettem volna az első megállóban.
vagy ha csúnyán néz, akkor két megálló között.

Secnir 2009.07.13. 12:00:04

különben a tippmixesek kedvéért:
Chungnam Ilhwa - Busan Sangmu meccs kezdődik 12:00-kor.
az esélyek a Chungham Ilhwa mellett szólnak, 1.70-3.25-4.25 arányban...

monstertruck 2009.07.13. 12:01:08

Bizony, én sem értem sosem hogy egyeseknek miért az az első dolga hogy söré' megy a büfékocsiba. Legjobb mikor a mellettem ülő egész úton a büfékocsiba jár sörözni, meg a peronra cigizni, én meg szagolhatom a savanyúsör+prluki kombót.
Alkoholista gecik szevasztok!

illemvakond 2009.07.13. 12:01:32

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: Nálunk sincs panaszkönyv.
Akkor Neked elpanaszolhatom, hogy én sem mehetek szabadságra?
Azt nem várom, hogy könnyekben törj ki miattam, de egy pici együttérzésre talán számíthatok…

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 12:04:09

@illemvakond: na, fénypostával küldöm, nyiss ablakot.

de csak a panaszkönyv átadásáról volt szó.

beleírni nem ér.

ja, a poszthoz:

nem úgy van, hogy amíg a vonat el nem indul, nincs kocsmázás a büfévagonban?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 12:05:09

@illemvakond: gyere lelkem, borulj a vállamra, és sírj.
közben símogatom a fejed és megnyugtató hangon gügyögök hozzád.

aztán cserélünk.

elwood 2009.07.13. 12:06:32

biztos last minute úton utazott

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 12:30:06

@illemvakond: én már annyit bőgtem ez miatt, hogy elfogytak a könnyeim.

azért a válladra borulhatok?

illemvakond 2009.07.13. 12:34:52

De az étkező- és büfékocsiban ugyanaz volt a pincér?
Elnézést a tájékozatlanságomért. Egyszer jártam már büfékocsiban, ahol megengedték, hogy megmossam a kezem. (A vonat többi részében természetesen ezzel igazán próbálkozni sem volt érdemes.)
@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: persze, gyere csak!

staropramen 2009.07.13. 13:20:47

Velünk egyszer a bajai állomási restiben mondták, hogy ha leülünk akkor sem szolgálnak ki, mert igen ittasnak tűnünk.(Jelzem teljesen igazuk volt)
Csekkoltuk, hogy attól még leülhetünk.A személyzet legnagyobb megrökönyödésére barátom (néhai MP)ezután kiment a kocsihoz, behozta a végszükség esetére fenntartott karton Staroprament és nyugodtan iddogáltunk , míg a vonatom be nem ért.
Ez is egy lerendezési mód.

staropramen 2009.07.13. 13:22:11

Bocs Sztrovacsek!
NEKÜNK egyszer....

GentleSpecter 2009.07.13. 14:07:30

Legközelebb a Vásárlók könyvét kérd, azt valószínűbb, hogy megkapod. Panaszkönyv sehol nincs Magyarországon.

2009.07.13. 14:31:55

nem értem a történetet. Ha minden hely foglalt volt a büfékocsiban, akkor felhívtátok erre a tényre a cincér figyelmét ? És mit válaszolt ?
Vagy volt még hely csak ti szívoskodtatok vele és direkt az étkezőben akartatok leülni ?
Ez fontos !!!!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.13. 14:51:10

"Az okozott kellemetlenségekért előre is szíves elnézését kérjük"


freudi elszólás?

neked ugatok 2009.07.13. 14:57:19

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra:
:D

ilyen sablonlevelet is rég olvastam, nem is gondolnánk, mennyire átgondolt, jövőbelátó ez a pár szó leírva

Secnir 2009.07.13. 15:26:02

"Az okozott kellemetlenségekért előre is szíves elnézését kérjük."

mármint a következő esetben már meglesz előre az elnézés.
erre (múlt, past) csak kivizsgálás lesz.

amúgy nem tudom, hogy a cégek leveleiben miért elnézést kérnek, miért nem bocsánatot?

az elnézés az az, amikor a gyökér dugja a kecskebakot hátulról, és a két szarva között elnéz. na az az elnézés.
ilyen, és a többi esetben a felhasználó/sértett/panaszos/ügyfél BOCSÁNATÁÉRT esedezhet.
legfeljebb.

Dráááúúútkoszorú 2009.07.13. 15:59:45

Hehe, én vasárnap pont az ellenkezőjét láttam intercity-n Balatonföldvár és Budapest között. Épp kedélyesen reggelizgetek (úgysem volt hely a kocsikban, mert mindenki úgy érezte, hogy csak feltett lábbal lehet kényelmesen aludni, vagy a táskájának is jár egy külön hely), amikor bejön egy fiatalember, és leül. Kap egy étlapot, megnézi, rájön, hogy ez drága mulatság (egyébként közepesen az, nem annyira vészes), és közli, hogy akkor nem kér semmit. A hölgy kultúráltan közli, hogy akkor sajnos nem maradhat az étkezőkocsiban, mert csak fogyasztó vendégeknek van fenntartva. emberünk rájön a nagy trükkre: akkor Fehérvárig válogat, és majd akkor rendel. A hölgy ráhagyja. Fehérvárnál a hölgy kérdezi, hogy sikerült-e választani. Úriember közli, hogy mégsem kér semmit. A hölgy ráhagyta, én mondjuk lapáttal vertem volna ki onnan. Az úriember pedig ott üldögélt egészen Budapestig.

cbc 2009.07.13. 16:20:32

Hmm, a jó öreg Diacell Kft. meg a tájjellegű ételeik. Jó régi motorosok, én a pécsi IC-ken futottam beléjük sokszor, még az évezred elején. Volt ott egy őszesebb hajú, középkorú, szemüveges tahó pincér, ha ő volt, csak úgy repkedett a Vásárlók könyve, volt, hogy az egész étkezőkocsi beleírt.

Ehhez képest a Hamburg-Budapest Eurocityn volt választék, volt kártyalehúzó, és nem voltak felháborodva, hogy dolgozni kell - persze nem is az említett Kft. adta a büfét.

nyúzott arcú lány 2009.07.13. 18:45:00

Pár éve történt az Intercity büfékocsijában:

Utas: Elnézést, meg tudná mondani mikor érünk Nagykanizsára?

Büfé személyzet: Tudja a g*cim aranyom...

Okádó Mikádó 2009.07.13. 22:33:18

@az igazi mpl, aki egyelőre nem megy szabadságra: tudtommal csak a budit nem illik használni, míg el nem indul a vonat.

Büfékocsiban tehénkedni már az állomáson is lehet.
És ha útközben megáll a vonat egy megállónál akkor sem kell kirohanni a büfékocsikból.

vauvauvau 2009.07.13. 23:06:39

Igaza volt a felszolgálónak!
Nem elég hogy koptatod a vonat ülését, még inná is!
Szégyeld magad!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.07.14. 09:02:04

@Okádó Mikádó: én még ennyit sem tudok... nem utazom büfékocsis vonaton vagy húsz éve.

azt tudtam, hogy amíg a vonat az állomáson várakozik, használni tilos felirat van a rötyin.

végül is nekem mindegy, hogy áll a vonat és iszik, vagy megy a vonat és iszik vagy áll a vonat és nem iszik vagy megy a vonat és nem iszik.

"azta" 2009.07.14. 13:27:11

a Q3 rendben lement? meg tudtad nézni a forma 1 edzést? vagy ez a gyökér még azt sem engedte?

Algernon 2009.07.14. 19:54:30

Sziasztok!

Most láttam a posztot, s így arról is értesülhettem, hogy válaszoltak a levelemre, mert sajnos a postafiókomba meg nem érkezett. Vagy gondolták, hogy úgyis olvasom a Homárt...
A büfékocsiban volt még hely, igaz csak a pultnál, de így utólag úgy érzem, ezért is hálásnak kell lennem.
Valaki indítványozta, hogy a panaszkönyv helyett a Vásárlók könyvét illett volna kérnem, s ez most erősen elgondolkodtatott: Vajon azt ideadta volna? :)
A "kivizsgálás" mindenesetre még tart (gyanítom, vizsgálóbizottság, statárium, ilyenek), de ha hallatnak magukról, kommentben megírom.
S ráadásul még csak a Szalonsör sem a kedvencem...:)
süti beállítások módosítása