A tudomány és a technika vívmányainak köszönhetően mára senkinek nem kell többé monoton háztartásbeli munkával fárasztania magát, megteszi ezt helyettünk a robot. Süt, főz, fűt, takarít, bevásárol, és még a mobil parkolási díjat sem felejti el befizetni. Naiv olvasónk például vidéki nyaralása közepén kapott 3 smst sikeres budapesti parkolásáról. Vajon ez már a lappangó robotforradalom előszele? Tényleg összejátszanak ellenünk a háztartási kis- és konyhai gépek? Meddig tűrünk még?
Parajelenségnek vagyok tanúja a Pannon és az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt. jóvoltából. Kár, hogy az én kontómra... Édesanyám pannonos telefonjára (2009.07.20) három sms érkezett, amit csak ma reggel vettem észre tök véletlenül (ő szegény még életében nem használta ezt a funkciót), melyek szerint tegnap Budapesten 13.11-kor parkolást kezdeményeztem a 3011-es zónában. Majd megjött az sms arról is, hogy 16.11-kor lejárt, és hogy mindez nekem 1125 Ft parkolási + 75 ft tranzakciós díjba kerül. Ebben csak az az érdekes, hogy tegnap be se tettem a lábam Budapestre, nem parkoltam, nem küldtem smst. Vidéken nyaralok, ez a cellainfoból könnyen ellenőrizhető. Nyilván fogta magát a rendszer, és egy előző parkolási tranzakció adataival csinált egy kis extra bevételt...
Édesanyám mobiljáról előtte egyszer indítottam parkolást, 2009 május 21-én, amikor kölcsönkértem a telefonját, az rendben le is zajlott, meg is van mind a négy sms (kérés, visszaigazolás, leállítás, visszagigazolás). De úgy tűnik, megtetszett a rendszernek a dolog, mert most önálló életre kelt és magától indított parkolást ugyanarra a rendszámra, ugyanarról a számról. Elképesztő. Azért kicsit rosszul esik, ha már ilyen ügyesen bement az autóm Pestre, leparkolt és fizetett is helyettem, igazán be is vásárolhatott volna.
Hívom a Pannont, vajon mi a fene történt, 3 x 7 perc zenélés után feladom. Biztos nyaralnak. Mivel azóta is vidéken vagyok, most hivogathatom mobilról az EME ügyfélszolgálatot, de már előre tudom, hogy a pannonhoz fognak irányítani.
(Azt már hozzá se teszem, hogy pár hónapja egész napra leállt a szolgáltatás, én 3 x küldtem smst, aztán be kellett rohannom a megbeszélésemre, és persze nem volt nálam annyi apró, jól meg is büntettek, széttárva a karjukat. Ilyen esetben senki nem felelős, ugyebár, csak az a hüje ügyfél, minek akar mobillal parkolni, jó drágán :((
Hány ilyen lehet még, amit észre se veszünk, szépen, lassan veszegeti le az önjáró rendszer a pénzt a számlánkról :((
Az utolsó 100 komment: