Tékozló Homár

A Magyar Posta a német árának duplájáért dolgozik

2009.07.24. 00:07 | jackyll | 183 komment

Zseniálisan nyomasztó ár/teljesítmény arányra bukkant Gábor csomagküldésileg. Nagyjából azonos méretű pakkot Németországból Magyarországra feladni épp feleannyiba kerül, mint innen oda. A sebességet és a biztonságot meg kell fizetni:

Csak azt a kérdést szeretném feltenni a nagyérdeműnek, hogy miért kerül egy 2,46 kilós csomag Németországból Magyarországra 17 euroba, s egy 2,34 kilós csomag Magyarországról Németországba 9690 Ft-ba, ami testvérek közt is a duplája? A postáskisasszonyok nem keresnek kétszer annyit, mint a német kollégínáik... akkor hova lesz? Csak kíváncsiság...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.07.24. 08:29:04

@mraicraft:
a Magyar Postának van egy olyan szolgáltatása, hogy megveszed a nemzetközi borítékot X összegért és oda adod fel ahova akarod és annyit pakolsz bele amennyi belefér.
Hogy követhető küldemény vagy sem azt nem tudom, de ide Angliába ha jól tudom 600 Ft ez a boríték és belefér pár cucc.

Saci Pererê 2009.07.24. 08:29:09

@Impega: arra gondoltam beindítom a postajáratot a Föld-Hold viszonylatra. Onnan csak le kell ejteni a csomagot, ingyen ideér. Oda fel meg úgyse küldd senki csomagot. Őrületes üzletnek néz ki.
Felveszek pár nyugdíjas tűzoltót (35 évesek!) és elkapják ilyen kifeszített gumilepedővel.
Amit keresek vele, befizetem egy Argentin-Polinéz csapatépítő tréningre.

EÖ (törölt) 2009.07.24. 08:36:39

@Nelson Mandula: apropó, csapatépítő tréning.

Hát most neked nem lesz könnyű - már feltéve ha Te is akarsz jönni - mert Uma Thurman is elfogadta a 10000 Eurós csekket, akarom mondani a meghívást.
És mivel Jesszumot alapból vittük volna, most nehéz döntés előtt állsz.

De bárhogy is döntesz, én - mivel a bloghaverom vagy - végső esetben Uma Thurmant elvállalom.
Ne köszönd meg, tudom, hogy fordított helyzetben te is ilyen önzetlen lennél.
JJJ

Impega 2009.07.24. 08:39:29

@Saci Pererê: Nem rossz otlet. Beszallnek, ha lehet. Kesobb betorhetnenk a reszvenypiacra es atvehetnenk az uralmat. Jobb uzlet, mint a baccpapucs izu fagyi. Sokkal realistabb.

Impega 2009.07.24. 08:42:14

@Saci Pererê: Nem rossz otlet. Beszallnek, ha lehet. Kesobb betorhetnenk a reszvenypiacra es atvehetnenk az uralmat. Jobb uzlet, mint a baccpapucs izu fagyi. Sokkal realistabb.

Saci Pererê 2009.07.24. 08:45:40

@Impega: látom, te értesz az üzlethez. Ezért megosztom veled a másik nagy ötletemet:
Hasonlóan a hitgyülis bibliás teherautóhoz, kéne indítani egy másik autót, de üres utánfutóval.
Ateisták részére!

Ofélia . 2009.07.24. 08:49:57

@Saci Pererê: Akassz rá mégegyet a kommunista ateisták részére:)

Én ezzel riasztom el a hittérítőket:DD

Impega 2009.07.24. 08:50:30

@Saci Pererê: :DDD Mekkora otlet. Meg kellene nezni Nelsonnal, hogy nem e van esetleg egy kek platos IFA-ja. Beszolgaltathatna adomanykent.

Frucsasz 2009.07.24. 08:52:12

Pálinkás szép jó reggelt!

Péntek van, fél 3-kor lelépek, és irány a Velencei-tó :)

Postás poszthoz nem tudok hozzászólni, egyetlen kapcsolatom velük a kaparós sorsjegy, amit hébe-hóba veszek. Na meg az oszkár.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.07.24. 08:52:56

@1éÖ: jó érzés, hogy vannak itt makulátlan úriemberek, akiket magam mellett tudhatok a bajban.

Apropó, mondtam már, hogy jesszum - messziről és kicsit hunyorítva -kifejezetten hasonlít a vészhelyzetes Abby nővérre?

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 08:55:37

Hogy mi a szuper és gyors a MP-ban, azt csak a Jóisten tudja.
Feladtam egy levelet Pestről Budára, és láss csodát- 4 nap alatt át is ért...
Gondolom a dajcsoknál nem ennyi a kézbesítési idő..

Szódás Lova 2009.07.24. 08:56:58

Lóreggelt. Tegnap üvegházban ritkítottam és permeteztem. Ma hőgutám van.

Történt időközben valami fontos, vagy csak az van, hogy a Posta legálisan és illegálisan is lopik?

noszty 2009.07.24. 09:01:44

hehh, ez valszeg tényleg igaz. Ugyan nem ismerem a német posta árait, viszont volt a cégünknél egy német gyakornok, akinek segítettem feladni a postán (hiszen idegennyelven se beszélnek)egy hasonló méretű csomagot. Már nem emlékszem, hogy pontosan menynibe került, de több ezer ft volt. A német srác meg csak nézett, hogy mi az istenért ilyen drága...:) szegény, nem akartam neki elmagyarázni...

Impega 2009.07.24. 09:02:43

@Szódás Lova: Palinkasat. Nem tortent semmi.
A cba-ban csalnak
Keszthelyen hazudnak
Pesten meg teritenek.
Egyeves MPL-lel megy el
De azert mehetunk vele Portugal polineziara
Nincs ingyen kecske, de van ribizli

kábor 2009.07.24. 09:03:13

Az Új Zélandinak meg a 5-szöröséért.Itt mindent meg lehet csinálni..Főleg lopni.

tlac 2009.07.24. 09:03:46

kicsit off:
UPS Mo-on van US-ből 3. napon reggel. Mi történik Magyarországon, Kőbányán, a következő 3 napban? 1 full nap a VÁM-on, ahol megállapítják, hogy nem kell VÁM (könyv..).

Scan History
Date Time Location Status
July 23, 2009 10:27 am Delivered Abroad
July 23, 2009 6:03 am At Foreign Delivery Unit
July 22, 2009 8:05 am BUDAPEST 1005, Out of Foreign Customs
July 21, 2009 4:56 pm BUDAPEST 1005, Into Foreign Customs
July 21, 2009 9:33 am BUDAPEST 1005, Arrived Abroad
July 18, 2009 11:22 pm ISC LOS ANGELES CA (USPS), International Dispatch
July 18, 2009 11:22 pm ISC LOS ANGELES CA (USPS), Arrival
July 17, 2009 2:38 pm CARLSBAD, CA 92008 Electronic Shipping Info Received

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.24. 09:04:08

@hardrock: Nekem az működik, hogy a gyárba kérem a postát. Így eddig még sose tűnt el.

Bit Rot 2009.07.24. 09:06:53

Nekem is jönnek Hong-Kongból a csomagok (levél méretű), tényleg nevetséges összegért.

Pl. ebay-en xyz fülhallgató 600-800 Forint, postaköltséggel együtt (!!!)
Hong-Kongból.

kábor 2009.07.24. 09:08:03

Ja és ott /Új Zéland/ van posta+bolt. Ahot kosárral a kezedben kiválaszthatod a képeslapot, a bélyeget mindenféle mértű dobozt amit ott összehajtogathatsz, asztli és falinaptárat, és kibélelt zacskót..a feladóvvényt kényelmesen fotelban kitöltheted kedvesen mosolyogva elveszik tőled..Nem kaphjató viszont a postán, művirég, kávé, úszógumi, szőrős müty-müty..kifeső, zokni.stb. mondjuk nem is hiányolja a postáról senki.

EÖ (törölt) 2009.07.24. 09:08:24

@Nelson Mandula: látod micsoda őrült nagy mázlid van!!! :DDD

Másképpen:
- Feldobják Nelson, és nem esik le. Mi az?
- Nelson megfogta az Isten lábát.

JJJ

tlantos 2009.07.24. 09:09:30

@cybergyerek:
ha van szerzodesed a dpd-vel, akkor lehet import megbizast is adni. de angliabal privat cimrol nem vesznek fel csomagot, csak cegtol.
a legdragabb export tarifat (31.5kg) kell fizetni erte.

salcay 2009.07.24. 09:16:14

hehehehehe....
Megsúgok valamit: a német posta technikailag Budapesten van üzemeltetve, mert a magyar melóst negyedéért kapják meg, mint a németet, ugyanakkor tud a magyar minőséget csinálni, ha motiválják. Ezért is lehet olcsóbb, illetve azért is mert nagy, ahogy azt már korábban előttem valaki írta.
Technikailag a magyar üzemeltetőknek nem volna probléma eltéríteni egy csomagot, de nem teszik. Nincs rá szükségük. Divat volt mindig is panaszkodni, hogy kevés a fizetés, stb, de azért a német posta fizet itt olyan jól, hogy az átlag felett keressen a magyar... még ha ez negyede is az ottani lóvénak.
Persze ez nem segít azon a nyomorunkon, hogy állambácsi még azt is megfeji adóval jó izmosan, és adózott pénzünkből még utólag fizetett adó után is adózunk, az egyébként kevesebb fizetésedből, és még így is drágább minden (nem csak a posta). A benzin árának is bő a fele adó.

Ez az ország adókból próbálna stagnálni, de mivel már mindent jóformán külföldiek csinálnak, nem megy, mert azok meg persze hogy kikerülik a horribilis adórendszerünket. Magyarország tönkre lett téve, mezőgazdaság és ipar felszámolva, ellehetetlenítve, minden ami termelt valamit el lett adva, és mostmár szinte semmi sem áll a külföldi cégek útjában, hogy kisajátítság a magyar piacokat (még a stagnálásba fektetett adónkba fizetett pénzt is elvigyék).
KÖSZÖNJÜK EU!!!!!!!!!!!!!

tlantos 2009.07.24. 09:18:01

@hardrock: a 17 eur (online fizetve 16 eur) az paket.
Ami ennel olcsobb, az mar packchen (volt kiscsomag), de ott nincs kovetes es biztositas.

pampika 2009.07.24. 09:21:55

Én 2 éve néztem nagyot. Hazaküldtem Luxemburgból egy nyerget javításra. 11 kg volt. A postán szinte elnézést kértek, hogy milyen drága (29 € volt, ami nem olyan sok), ebben benne volt a biztosítás és a nyomomkövető vonalkód. Mikor otthonról küldtem vissza, 100 € körüli árat kért a Magyar Posta, durván a négyszeresét!

tlantos 2009.07.24. 09:24:07

@Bögöy:
"most a másnapi kézbesítés a feláras szolgáltatás része. "
tevedesben vagy. merthogy az elsobbsegi is csak 48 orat garantal, de azt mondja, hogy jellemzoen masnap.
az a vicc, hogy pl. a dpd belfoldon barhonnan mashova masnapra garantalja a csomagot, es raadasul olcsobb is, mint a posta.
(mondjuk a rendszerukbol adodik a masnapi kezbesites, mert este minden depobol felhoznak minden cuccot pestre, ott szetvalogatjak, es megy oda, ahova kell. (na jo, talan nem mindent, ami egy depohoz tartozik a fuvar mindket laban, azt tutira nem viszik sehova)

libazsíros kenyér 2009.07.24. 09:28:07

ez azért ,mert a cifilisztika kurpinálódik a matátában és ettöl olyan a lesz a faszod mariskában ,mint harangban az ütő...
ha nem értenéd..azéé vanez

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.24. 09:31:51

USA ugyanez a helyzet. Az USPS a magyar posta töredékéért szállít. Oké, hogy nagyobb mennyiség, olcsóbban repülnek, de akkor is...

fika.blog.hu/2007/12/04/csomagkuldes_az_usa_ba

Lord_Cica (törölt) 2009.07.24. 09:33:15

Németországban képtelenség, hogy ellopjanak egy csomagot, és ha rendelsz neten, akkor 2 nap alatt kihozzák.

anarch 2009.07.24. 09:36:01

@tlantos: A DHL valóban fix árakkal dolgozik. Ettől függetlenül az eBay-en az eladók néha trükköznek a postázási költséggel. Ugyanis abból nem kell az eBay-nek jutalékot fizetniük... Németek között mondjuk egyre kevesebb ilyen van.

Én azt nem értem, hogy miért korlátozzák le az eladók, hogy csak Németországba küldik ki. Nem tökmindegy neki, hogy a csomagra mit ír rá, a postát úgyis én fizetem. Van egy jó kis formalevelem amit szoktam küldözgetni, hogy "átküldöd-e ide"... 10-ből 9 azt válaszolja hogy persze, semmi gond... De legközelebb megint kiirja, hogy csak Németo... Ki érti ezt?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.07.24. 09:39:35

@Rékuc: Erre írtam, hogy van előre megvásárolható nemzetközi boríték ahol nincs súlyhatár.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.07.24. 09:40:45

"nemzetközi postakész boríték" a neve.

t_peti83 (törölt) 2009.07.24. 09:51:47

ez is szar, mert benne van a nevében: MAGYAR. ennyi...

t_peti83 (törölt) 2009.07.24. 09:57:41

ja, és nem román szurkoló vagyok :) magyar vok, egyelőre, de remélem nem sokáig. megőrülök ettől az országtól, úgyhogy nemsokára megyünk át egy másikba. el sem tudom mondani mennyire nem fog hiányozni ez a sok szemétség ami itthon van.

Bögöy (törölt) 2009.07.24. 10:01:01

@t_peti83: De erdekes hogy az uj logisztikai kozpont elott JOBB volt. Pedig akkor is magyar volt, meg allami.

Szerintem ez a folyamatos magyar-bashing csak elkeni a lenyeget, hogy itt konkret szemelyek konkret felelossegerol van szo.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.24. 10:01:50

Már megint a posta, lehet itt még ujat irni,nem. Sün hol vagy? osszál ki párat magadból a postának :)))

Bögöy (törölt) 2009.07.24. 10:04:20

@Bögöy: Ugyanazert a penzert, amiert RONTOTTAK a szolgaltatas szinvonalan, javitani is lehetett volna. Peldaul lehetett volna olyan fejlesztest is csinalni, hogy az ajanlott level tovabbra is masnapra jonne ki, viszont olcsobban.

EHELYETT csinaltak azt, hogy most mar felaras az is, hogy harmadnapra (bar "tobbnyire masnapra") kijojjon, ES nem lett olcsobb sem.

NA EZ A DURVA.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.07.24. 10:04:38

postat azonnal privatizalni, ez a megoldas, ill. a postai liberalizacio, ami hamarosan eljon, es megszunik a monopolhelyzetuk!

atomic bomberman 2009.07.24. 10:06:05

hát azért feleannyi németországban, mert nagyobb ország, nagyobb népesség, sokkal több megrendelés. és igy méretgazdaságosság!

Bögöy (törölt) 2009.07.24. 10:07:10

@tlantos: Igen, tehat meg durvabb a helyzet, mint amit irtam.

De a lenyeg, hogy korabban a masnapi kezbesites az alapcsomag resze volt!

Bögöy (törölt) 2009.07.24. 10:10:58

@Niterider: De milyen erdekes, hogy a nemet posta allami tulajdonban is jobban mukodik.

Sot a magyar is jobban mukodott az uj logisztikai kozpont elott!

Bögöy (törölt) 2009.07.24. 10:12:29

@atomic bomberman: Ezt a kamut valaki mar beirta, elkepeszto, hogy van aki beveszi. :DDD

A meretgazdasagossag nagyjabol a vezerigazgato fizetese es a vallalati kozpont fenntartasaban merul ki, ami sacckabe a posta mukodesi koltsegenek max nehany szazaleka. Ha tobb, akkor mar nagyon nagy baj van eleve.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.24. 10:12:31

Megfejtettem azért magasak a dijak mert a posta 6 milliárdért Gödöllön új logisztikai központot akar(már azt sem értem ilyen kicsi országba minek 2)épiteni, kell a lóvé:))))

Bozdurgán 2009.07.24. 10:15:14

Nem a MagyarPista védelmében, de asszem hatósági előírt árral dolgoznak.A csomagküldés még így is veszteséges.
Nem is tudom minek védem meg, aki egy aglomerációs postán 15:30 ! kor bezárja a pénztárat az szarjon sünt.

atomic bomberman 2009.07.24. 10:19:16

@Bögöy: hátmerén komolyan irtam..:pp

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.24. 10:21:36

@Bozdurgán: Javitanálak ha szabad a csomagküldés a feladónak és a cimzettnek veszteséges,mert általában hiányosan érkezik meg a csomag,ezért az árért,sok ott dolgozonak nyereség(lásd régi postok) :)))

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.07.24. 10:21:36

Van itt öreg motoros, aki hányáselhárításban profi?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.24. 10:36:07

@anyamadár: a postakész borítékból a legnagyobb 22x16cm, ezt nem túl sok minden feladására lehet használni.
Ezenkívül ezt az infot 9db kattintással találtam meg, a tarifaszabást pedig még további kettővel. A nyelvezet pedig... arról inkább ne is beszéljünk. Hogyaszongya:
A posta küldeményforgalmi szolgáltatásainak díjai, valamint a postai értékcikkek árai

no komment.

hardrock 2009.07.24. 10:36:57

@tlantos: A 9,90 EUR-osra is azt írta nekem az eladó, hogy "versicherter Versand", de persze ettől még lehet, hogy tényleg nem volt követés és biztosítás, és csak kamázott az ember.

inmem 2009.07.24. 10:39:13

dealextreme... Hong Kong, még az 1USD-s tételt is ingyen küldik!!!!Nem tudom hogy csinálják de durva... (mi bivalyerős mágneseket rendelünk néha.. érdekelne, hogy hat a posta renszerére:)))) ja, és van rajta vonalkód meg minden, nem is nyúltak még le egyet sem a postán...

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.24. 10:42:53

Nekem gyorsabban ért ki a levél, mint itthon egyik helyről a másikra.

kicsitomi 2009.07.24. 10:43:18

A magyar posta tolvaj tetvek tömege.
Kedvencem az volt, h reggel kivittem a szemetet, postaláda üres. 10 perc múlva csomagérkezésről blanketta benne. Ergo meg sem próbálta átadni. Oké, ezen meg sem lepődöm. Este irány a Posta, fél órás sorban állás, közlik, hogy ez még nincs feldolgozva. Mi van? Menjek reggel. Reggel megyek, cucc nincs. Ordítás. Jön egy 40 kilós biztonsági őr, okoskodik, finoman megjegyeztem, h felnyomom a széklábat a seggébe, ha nem kerül elő a csomagom. Érdekes, megvolt, csak ki kellett volna nyitni egy kib*ott szekrényt.
áááááá!!!!!!!

ikunuku 2009.07.24. 10:48:12

A válasz egyszerű, mert a még most is hatalmon levő komcsik az égen levő csillagokat is ellopnák, de szerencsére a szamárbőgés nem hallatszik a csillagokig. Mindegyiknek és teljes pereputtyának teljes vagyonelkobzás, így amit loptak tőlünk visszakerül, utána a Dunába mindegyikkel, mint tették azt 1956-ban a hazafiakkal, hogy még írmagjuk se maradhasson. Ezzel Periklész is elégedett lenne, most olyan a sírjában, mint a ventillátor.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.07.24. 10:51:49

@Sün‼: na végre, paltina nincs még,az jobban jár nekik:))

zsoltix 2009.07.24. 10:53:03

@Bögöy: Na igen, règebben nem kellett rà elsöbbsègi matrica, most meg muszàj,ha az ember nem akarja,hogy egy hètig rajta üljenek.

backward 2009.07.24. 11:01:49

Srácok. Rosszul álltok az egész dologhoz. Az Artisjus is megmondta a jogdíjakkal kapcsolatban, hogy nem mi vagyunk drágák, hanem külföld olcsó. A postával is ugyanez a helyzet.:D

Chevallier 2009.07.24. 11:12:00

nem úgy néz ki, hogy a külföldi csomagküldö szolgálatok (DHL,... stb.) egyfajta konkurenciát jelentenek a MP-nak? ha már ennyien panaszkodnak a királyi posta miatt, miért nem vált szolgáltatót legalább az, akinek lehetösége van erre? ja, hogy akkor megint az a szemlélet van, hogy a külföldi cégek kizsákmányolják az országot?
talán egy effajta konkurenciahelyzet miatt kicsit észbe kapna a MP is.
habár ez már éveken, évtizedeken bebizonyosodott, hogy a magyar felfogás van annyira zakkant, hogy nem képes saját eröböl egy hasonló színvonalú szolgáltatást biztosítani annak érdekében, hogy az ügyfeleit megtartsa. ez ott kezdödik, hogy munkavállalói tréning/coachig/motiválás stb. és folytatódik a beígért szolgáltatások maradéktalan betartásával. és még lehetne folytatni.

persze ha ilyenröl hallanak az emberek akkor mindenki csak maga elé bámul, aztán némi naív populista elemezgetés után mindenki kijelenti, hogy ebben az országban már úgyse lesz semmi.
az a bizonyos vasfüggöny még nagyonis ott van és keményen leválasztja kelet-európát a nyugattól.

MP 2009.07.24. 11:20:59

Nyilvánvaló hogy minden befizetett pénznek a jó része eltűnik. Elszámolni lehet hogy el tudnak vele de hogy nem jó helyre megy az biztos. Elég csak megnézni az adórendszert. Arra azt mondták hogy Svéd típusú. Idén lesz 21 éve hogy fizetjük de a présen kívül még semmi sem "Svéd".

hozzaszolok 2009.07.24. 11:24:20

Csak halkan kérdezném (bár lehet más már kérdezte):
Ha azért drága, mert biztonságos és megbízható, akkor a miért nem lehet több külföldi internetes oldalon Mo-ra rendelni a kiszállítást?
Mert amelyik cégeket eddig megkérdeztünk, hogy miért nem lehet, mindegyik azt mondta, hogy a Magyar Posta elkeveri/eltünteti a csomagokat és nem éri meg nekik 2-3x kiküldeni a megrendelt árut.
Az meg csak haba tortán, ha ismerőstől várunk külföldről csomagot, vagy visszaküldik neki, vagy csak a csomagcédulát dobják be a postaládába, hogy menjünk be érte a postára.

hozzaszolok 2009.07.24. 11:25:53

@MP: Nem svéd típusú, mivel ott jóval kevesebb a levont adó!

HgGina 2009.07.24. 11:26:57

Duplája? Ne röhögtess!

A DHL-UPS-GLS (esetleg más hasonszőrűek) esetében Németországból Magyarországra ugyanaz a szállítás 4-6000 Ft, ami innen oda 40-50000.

Na ez a pofátlanság.
Éppen ezért mi inkább kifizetjük a német partnernek a szállítást is többletként, semhogy itt rendeljünk ilyen rablóbandáktól bármit is.

ako-ako 2009.07.24. 11:28:45

neemto-ban egyre több varosban müködik az un. packstation rendszer.
ennek az a lenyege, hogy nem a sajat cimedre küldeted a csomagod, hanem egy automata postafiokra. ez egy nagy sarga szekreny, sok különbözö meretü fiokkal.
ha megjön a csomagod, kapsz egy sms-t. elbattyogsz a megadott packstationhoz, a kartyaddal es pinkododdal azonositod magad es kinyilik egy ajto, mint az adventi naptarban, benne a csomagod :)
ez visszafele is müködik: te is adhatsz fel csomagot a packstationon keresztül akar ejjel 2-kor. es igy raadasul olcsobb is, mintha a postan adnad fel, mert ott a postaskisasszonyt is fizetni kell. mondjuk igy jol kirughatnak sok embert.

FPéter 2009.07.24. 11:32:07

@tiborc2008: A DHL rövidítés mond neked valamit???

ROTFL :-DDDDD

HgGina 2009.07.24. 11:33:24

@zsoltix:
szerintem igen fiatal lehetsz. Régen az elsőbbségit egyszerűen expressz-levélnek hívták. Így hívják ma is mindenhol a világon, csak nálunk keresztelték át teljesen feleslegesen.
Egyébként Pestről Pestre egy elsőbbségi levél 2 nappal később ér a címzetthez, mint a normál.
Csak érteném meg, hogy miért kell az ilyen leveleket elvinni Budaörsre, aztán vissza...

Sok esetben egy biciklis futár már olcsóbb és gyorsabb is.
Remélem, hogy ez a Magyar Posta nevezetű trágyadomb is összedől mielőbb.

HgGina 2009.07.24. 11:38:03

@ako-ako:
nincs már messze az idő, amikor te magad fogod elvinni a leveledet. És fizetsz érte a postának, hogy megengedi a monopoljogának a megsértését.

russell 2009.07.24. 11:45:05

Ma reggeli történet:

Pénzt várok már több mint egy hete amit 1000%, hogy feladtak. Postás megérkezik és kérdezem, hogy pénz nincs? Zavartan rám néz, majd elvörösödve közli, hogy "öööö nincs, de lehet, hogy délután lesz, majd visszajövök" majd szinte elrohan!
Feleségemmel összenézünk, mondom mi van???? Naponta egyetlen alkalommal szokott a postás járni, soha nem fordult még elő, hogy délután is visszajött volna (max. másnap reggel kézbesíti, ha elmaradt valami előző napról).

Nem elég, hogy a CSP-t is szinte utoljára hozzák ki (mások megkapják már 3-a, 4-e körül, hozzánk rendszeresen 10 után érkezik) de most ezzel nagyon felbaszták az agyam. Gyanítom, hogy stiklizés van a lóvé körül, és úgy gondolta, hogy időt nyer ezzel, de rábaszik, mert bemegyek a postára és rákérdezek, hogy érkezett-e pénzem vagy sem. Ha igen úgy kibaszatom, hogy a lába sem éri a földet, sőt ezért a CSP.s dologért is panaszt fogok tenni.

Tököm tele ezzel az egész rohadt rabló bandával, hogy még a saját pénzét sem kaphatja meg az ember időben.

Franky4fingers 2009.07.24. 11:46:33

Az a baj, hogy minden így működik. Itt elhőbörgünk a HOmáron, azt' megy minden tovább.

Az érdekelne, hogy VALÓJÁBAN mit lehetne tenni ezek ellen a dolgok ellen. Vagy tudomásul kell venni, hogy szép lassan lesüllyedünk Ukrajna szintjére?

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.07.24. 12:02:20

Nem arról kellene itt értekeznünk, hogy a Posta mennyire rosszul működik, hanem arról, hogy ennek miért nincs következménye?!

ako-ako 2009.07.24. 12:05:05

@HgGina: haat ebbe az iranyba halad a dolog nemetben.
pl ha a palyaudvaron a penztarban veszed meg a vonatjegyet, 5 eurot ratesznek, mint kezelesei ktg. automatabol, interneten rendelve ingyenes, viszont ha kiküldeted es nem kinyomtatod, akkor 3 eur posta ia rajön jegyenkent, mert egyszerre nem küldik a dögök.

raadasul sok epületetöl, szemelyzetetöl szabadul meg a nemet vasut, pl videki kisvarosok, falvak többsegeben az allomas teljesen bezart, csak automata van.

backward 2009.07.24. 12:10:44

A héten csak 2-ből 1 csomagom tűnt el. Ez elég jó arány. Eltűnhetett volna akár mindkettő is.

nemáá 2009.07.24. 12:10:49

EU-n belul hasznalj DPD-t

tlantos 2009.07.24. 12:11:05

@hardrock: kicsi cucc eseten esetleg ajanlott level (einschrieben) lehet meg, de alapbol az se biztositott, csak ugye nyoma van, ezert nehezebben veszik el.
de a lenyeg, hogy "igazi" csomag 16 eur alatt nincs.

Chevallier 2009.07.24. 12:11:49

@bng: mert mindig csak hőbörgés van. aztán kreatívmentes semmittevés, kockázatmentes belenyugvás, vegetálás és lassú elsorvadás következik. evolúcióelmélet: mindenkinek megvan az esélye, deakik nem küzdenek a fennmaradásért, azok általában kipusztulnak.

PBateman 2009.07.24. 12:22:38

A válasz egyszerű.

A Magyar Posta 2008-ben 140 milliárdos (!!!) nyereséget ért el úgy, hogy egyetlen fillér állami támogatást sem kap. Azaz, pusztán üzleti alapon.

Mindemellett 36 ezer (!!) munkavállalójával az ország legnagyobb foglalkoztatója...

Ebből van ennyi nyeresége.

Tetű banda, ha csak lehet, kerülöm őket.

ako-ako 2009.07.24. 12:26:24

dpd-vel küldettem magamnak valamit, hat a csomagkövetes a nemeteknel mar tulzas.
a raktaron belüli minden mozgast is beirtak, mire megkaptam a csomagot, 5 vagy 6 bejegyzes volt a linken, amit e-mailen küldtek.

a csucs eddig azt volt, hogy 16 orakor megrendeltem egy fenykepezögepet amazonon, masnap 10-re itt volt a kezemben.

a magyar photohall-nal is rendeltem valamit baratnömnek, csak a kartyas fizetes jovahagyasa 3 napba telt! az egyeb bonyodalmaktol eltekintve, amiket most nem reszleteznek.

vini (törölt) 2009.07.24. 12:35:05

@star77: Tévedsz. MÁV-BKV-Posta. Ők a szocializmus védőbástyái. Ezeket miért nem privatizálják? Miért azokat akarják privatizálni, ami nyereséges? (Pl: Szerencsejáték Zrt.)

tlantos 2009.07.24. 12:42:08

@russell: siman 4-5 munkanap egy rozsaszin csekk.

Nemrol77 2009.07.24. 13:25:40

A legszebb a multkor volt egy szombathelyi postán: Szombathelyről Szombathelyre adtam fel levelet. Kérdezte a postás hölgy, elsőbbségit kérek-e rá. Mondtam, ugyis ide megy a városba, csak kiér másnapra. Azt mondja, ááá, ne gondoljam. Előbb elviszik Veszprémbe, majd ott logisztikázva visszahozzák Szombathelyre..... Na, erre nem tudtam mit mondani..

oszamaci 2009.07.24. 14:43:33

Az usából feladott csomagomat az a szép ződ autó ingyen kihozza lakásra.
Persze 1x be kellett mennem az Orczy térre hogy nem vámköteles és ha már ezt elintéztem el is hoztam a csomagomat. Az hogy ott átvettem 500 valamennyi Ftba került. Bezzeg a ződ autóval ingyen lett volna.

vidéki suzukis 2009.07.24. 14:58:19

A magyar posta (szándékosan kisbetűvel) privatizációért kiált. Még mindig postaHIVATALnak hívják egy szolgáltató (?) cég telephelyeit? 2009-ben?

Múltkor meggyanúsítottam, hogy megloptam őket (rendszeresen váltok náluk pénzt). Az alkalmazott mindig megszámolja, mennyit ad oda. Pár éve ténylegesen lenyúlták egy csekk ellenértékét tőlem, akkor sokszoros kérelem után adták vissza a lóvét. Igazán megváltozhatnának már.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.07.24. 17:18:24

@trabisss:
itt nem ulnek
allnak
volt mar hogy tobbet alltam sorba mint szerettem volna
reklamaltam is
de amugy csak azt akartam mondani
a teknikan kene valtoztatni
es ettol gyorsabb lenne minden es igen par ember elvesztene a melojat

reunalla 2009.07.24. 20:19:17

@Labasmaz: köszi, ezt megjegyzem ..a sógor legóvára nem aktuális már egyik eladó se hajlandó küldeni, hiába nyerte meg :S
@Neoprimitív: próbálná otthagyni a pakkom a küszöbön bármelyik csomagszállító, az tuti, hogy olyan patáliát csapnék, hogy a vezérigazgatójuk térden csúszva jönne bocsánatért esdekelni...beleértve a Magyar Postát is ....amúgy meg ki az a hülye aki arzért reklamál, mert MEGKAPJA a csomagját egyben és épségben??
@anarch: hehe ilyen formalevelem nekem is van, jó párat küldtem 75-80 % tényleg hajlandó is küldeni Magyarországra is, hiába UK only a hirdetés ...

@hozzaszolok: a magyarországi küldés még istenes, ide azért elég sokan küldenek pakkot, sajnáld inkább az olaszokat, mert oda gyakorlatilag az e-bayről senki, a webboltokból meg nagyon-nagyon ritkán küldenek pakkot

------------------------------

amúgy mivel külföldön több postai szolgáltatóból lehet választani nyilván van némi verseny - így az árak is ennek megfelelőek

A magyar posta nem drága alapvetően, csak a feladók hülyék néha, nincsenek tisztában a lehetőségekkel - egyesekre olyan különdíjakat rá lehet sózni, hogy csak les az ember -sokan azt hiszik, hogy a levél csak papírlap lehet, minden más csomag...sőt képesek 10ezerig értékbiztosíttatni standard csomagot és 1285-ért feladni, holott, ha nem írja rá a 10ezres értéket 930-ért eljön és kb 4800 ft-tal több a kártérítés rá, ha elveszik :S

oszamaci 2009.07.25. 11:34:08

Tegnap anyám faxolni szeretett volna a postáról 2 oldalt. Oldalanként 790Ft. Máshonnan faxolt.

andras-ka 2009.07.25. 13:42:21

Jóó 40 centis, félkilós csomag Hong-Kong-ból légipostával $2.5, értékbiztosítással $5, és megérkezett 5 nap alatt! (és ebben már az az idő is benne van, amit mo.-on bénáznak a küldeménnyel)
Gondolom, megrögzött e-bay-függők számára ismerős a jelenség!
posta-->OUTPUT-->sün

grunk 2009.07.28. 06:09:05

Nem emlékszem kristálytisztán, de nem pont 1-2-3 (lehet több) éve volt, hogy a Magyar Posta eladta bagóért a sokkal többet érő főépületét vagy mi a csudát, aztán horribilis pénzért átköltözött egy másik épületbe, amit nem tudott megvenni, csak bérelt, szintén k.va sok pénzért.

A dolog miértjére és egyébre (az eladott
épülettel semmi baj nem volt, nem szolrult felújításra, stb) azt a választ adták, merthogy az az épület korszerűbb, és azt ők megérdemlik. Meg azt, hogy mert csak, semmi közül hozzá, ez volt a főnökség döntése, és okos döntés volt, na. Ne ugassatok ti ebbe bele, megérdemeljük mi ezt, mi az a pár milliárd amit eztán bérleti díjkint mindig fizetni kell majd.

Fizetni hát, az adófizetők pénzibül.
Hát ezért nem nyereséges a magyar posta.
Sünt nekik, ezennel titán kártyára előterjesztve.

Koncsillag · www.konquer.org 2009.07.28. 14:52:04

Ilyenkor csak azt tudom javasolni, hogy használd a konkurenciát. (DPD háztól házig olcsóbban viszi, és gyorsabban, mint a posta.) Ha rájönnek az emberek, hogy van konkurencia, akkor lesz verseny is.

rezo_O 2009.08.06. 07:58:28

A magyar posta drága. Nem csak a szolgáltatást igénybe vevőknek, de azoknak is, akik egész évben egy nyamvadt levelet nem adnak fel.
Szolgáltatásaikat úgy árazzák, mint a magyar állam - nincs konkurrencia, és az emberek 90% soha nem is fog szembesülni azzal, hogy mennyire túl vannak árazva. Ennyi a titok, nincs mögötte igazából még szolgáltatás sem.
Próbáld ki: hívd fel a legközelebbi postát, és szólj, hogy szeretnél feladni 5000 db levelet. Mondani fogják, hogy ma már nem, holnap is nagyon siess, és akkor talán négy napon belül elkezdik postázni, hacsak nincs közben hétvége. Kérdezd meg, hogy mi garantálja, hogy a több százezer forintodért célba is érnek a levelek. Azt fogják mondani, hogy semmi, még az ajánlott levélnél is van kibúvó ilyen esetekre az üzletszabályzatban. Magyarul ha nem viszik ki a levelet, hanem a feldologozás során elviszik zúzdásítani nem fog történni semmi. Pereskedhetsz, vagy kérhetsz igazolólapokat legalább a logisztikáról, de nem lesz ilyen, nincs esélyed. Több százezer forintért.
De ha már milliós tételekről van szó, akkor még jobban át akarnak kúrni: például szórólapterjesztés. Ott is szintén remekül megy a túlárazás, 300%-al dolgoznak, a konkurrencia árai felett, amíg alá nem írod a papírt, folyamatosan győzködnek, hogy az infrastruktúrájuk miatt sokkal hatékonyabbak, és mindenhova elérnek, de amikor már reklamálsz, hogy nem lettek kiszórva a szórólapok, nem hajlandóak veled közös ellenőrzést végezni, és ha végeznek is teljesen fölösleges, mert az ügyvéded röhögve dobja vissza, olyan kibúvók vannak a szerződésben. Miközben hívnak a másikon, hogy nem tudják elfogadni a reklamációt, mert nem is a postások vitték ki a szórólapokat, hanem egy helyi alvállalkozóm, a beígért infrastruktúra ugye. Évek óta pereskedem velük, nyilvánvaló és egyértelmű bizonyítékokkal, hogy kárt okoztak, nem végezték el a szolgáltatást, és nem fog számomra kedvező eredmény születni.
De ha bemész egy postára azt látod, hogy egyre kevesebb az ember, és akik vannak, azok is csak egyfolytában panaszkodnak, biztos, hogy kedvük sincs dolgozni, csak ott vannak, mert este a gyereknek valamit le is kell rakni az asztalra.
Eltértünk egy kicsit az áraktól. Egy bizonyos méret, fontossági, sürgősségi szint felett szerencsére már igénybevehetünk egyéb szolgáltatókat is, például dhl, pannon parcel stb. ezek mind olcsóbbak. Ahol nem szabályoz az állam jótékonyan, és segítőleg, ott működnek a fogyasztók, az ügyfelek érdekeit kiszolgáló szolgáltatásközpontú termékek.
A postánál nem. Az lenne csak a durva, ha az ország egyik legfontosabb infrastrukturális, kommunikációs csatornája hatékonyan működne. Dehát nem számít ez sem.

rezo_O 2009.08.06. 08:08:42

@reunalla:

ha valakire rá lehet sózni a különdíjakat, az nem az ügyfél hülyesége.

A tercier szektor, a szolgáltatóké abból él, hogy kiszolgálja az igényeket.

Ha valakire rábasznak plusz vámot, az nem a szolgáltatás része, nem az ügyfél igényeit elégítik ki, ergo nem szolgáltatnak. Az ügyfél meg csak a szolgáltatást akarja igénybe venni.

Nem az a hülye aki bemegy a szolgáltatóhoz, és igénybe akar venni egy szolgáltatást, hanem a szolgáltató, aki nem tesz ennek eleget, holott ebből él.

rezo_O 2009.08.06. 08:29:40

Ja és a vicc kedvéért a vállalkozó kedvűbbek rendeljenek valamit, jelen példa esetében legyen ez egy fonera router, amit a ups fog szállítani. Ez egy alig egykilós kis csomag. Majd egy alig egykilós kis dummyt adjunk fel a saját címünkre a hozzánk legközelebbi postán.
Az eredmény: érdemes több ezer kilométerről rendelni a küldeményeket, mert sokkal hamarabb ideér. Ha gyorsan kell valami, Írországból, Németországból, Amerikából pillanatok alatt itt van.

Fapuma (törölt) 2012.03.14. 16:33:10

Magyarorszagrol Ukrajnaba kuldtem csomagot 13e Ft volt, innen Kanadabol (!) Ukrajnaba 2$ felkilo, tehat az otthon feladott csomagom innen, biztositva kevesebb mint 30$ lett volna. Fele annyi es mekkora a tavolsag kulonbseg.
süti beállítások módosítása