Utazó Ezüst egyszerre áldozata és érzékeny szemű megfigyelője a fővároson belüli vonatozásnak. Az Alien vs Predator nyomdokain haladva íme egy pár mikrotörténet, köztük a részegek harcának id. Pieter Bruegel ecsetjére méltó leírása. De a poroltós meg a lezárt vagonos se kutya.
Küldöm egy az ügyfélszolgálatnak szánt levél másolatát.
Az elmúlt időszakban történt velem néhány esemény,ami felvetett bennem kérdéseket. A Monor-Nyugati vonalon rendszeresek a késések, amiknek látszólagos oka nincsen, főképpen Kőbánya-Alsó és Zugló illetve Kőbánya-Kispest és Pestszentlőrinc között szoktak a szerelvények érthetetlen okokból elidőzni (próbáltam a hőség miatti sebességkorlátozásra fogni,de nincs vele összefüggésben). Ezzel mostanában a szimpla késés mellett pusztán az a gondom,hogy ezekben a Máv-kohókban az utazást hőguta nélkül csak úgy lehet túlélni, ha a szerelvény folyamatosan halad és az állomásokon az utascserén felül nincs várakozás. Tapasztalatom szerint a végállomáson az állásidőt a szerelvények a tűző napon töltik, így egész nap forrósítja őket a nap melege. Valami miatt az éjszakai személyvonatok igen lazán közlekednek, indok nélkül eleve néhány perc késéssel indulnak és döcögnek végig. Míg Monorra érünk simán összejön a 10-15 perc késés emiatt. Legutóbbi levelem nyomán a vonalon helyreállt az utastájékoztatás, már nem kell bizonytalan ideig emelkedő vérnyomással állnunk az állomáson, mert mikor késett a vonat nem mondtak be semmit. Leírok néhány anomáliát,ami mostanában fordult elő velem utazás közben.
Egyik hajnali vonat, amivel mentem dolgozni 20 percet késett. Mint azt később teljesen véletlenül megbízható forrásból sikerült kiderítenem; a végállomáson a szerelvényt lezárták és erről a mozdonyvezetőtől elkezdve senki sem tudott, így amikor odaértek a vonathoz nem tudták azt elindítani. Ilyen hogy fordulhat elő?
Másik: szintén korai órákban induló vonat bő 45 percet késett a Nyugatiból Zuglóig és az általam kiszemelt kocsijába nem tudtam felszállni, amelyből a szomszédos kocsiba is jól érezhető bűz terjengett át. Kérdésemre azt a választ kaptam,hogy valami elmebeteg a lezárt kocsit összefújkálta poroltóval. Ha jól tudom a hajnali órákban biztonsági őrök vigyázzák a vonatokat, hogy ne tudja senki se ingyenes hálóhelynek nézni őket. Erre a vonatra ki vigyázott és miért tartott 45 percig megoldani a problémát egy kocsilezárással?
Egyik napon az utolsó vonattal mentem haza. Erre felszállt négy-öt bkv-s dolgozó Pestszentlőrincnél. Már találkoztam velük korábban,most is büdösek voltak (jól érezhető piaszag áradt belőlük, mivel ott van buszvégállomás és éjjel 1 óra körül szállnak fel feltételezhetően sofőrök..), ápolatlanok és végig hangoskodták az utat. A szerelvény szintén (éjszakai vonat lévén,lásd feljebb) nagyon kényelmesen döcögött hazafelé és egyszer csak megálltunk Vecsésnél vagy tíz percre. Erre a bkv-s kolléga nekiállt káromkodni és lehúzta az ablakot majd teli torokból kiordított idézem: "Mindig elalszol te g*ci!Ébredj már fel a k*rva anyádat!" És minden egyéb,ami a csövön kifért.Persze erre nem ébredt fel a forgalomirányító, aki a bkv-s szerint mindig pirosra állítja a haladásjelzőt,amikor elalszik és ez alkalommal a mozdonyvezetőnek sikerült kitartó és folyamatos tülköléssel felébreszteni.
Az utolsó 100 komment: