Kezdő vállalkozó nemrégiben alapított cégével webáruházat szeretne indítani, ahol biztosítani szeretné a kártyás fizetés lehetőségét is. A CIB-re esett a választása, ahol először folyószámlát kellett nyitni, hogy az eCommerce szolgáltatást megrendelhesse. A számlanyitás rendben is ment, ám utána érte a meglepetés: a CIB jelenleg nem nem köt eCommerce szerződéseket, ám erről sehol, senki nem tájékoztatja az ügyfeleket időben.
A CIB Bank Zrt. szolgáltatására esett a választásunk. Mivel a szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy cégünk folyószámlával rendelkezzen a CIB Banknál, 2009. augusztus 11-én céges folyószámlát nyitottunk a CIB Bank egyik fiókjában. A Bank feltételei között szerepel, hogy internetes kártyaelfogadásra legalább 6 hónapos cégmúltra kötnek szerződést, azonban a banki ügyintéző tájékoztatása szerint amennyiben a cég üzleti érdekei megkívánják, egyedi elbírálással a fél éves cégmúltra vonatkozó kikötés csökkenthető vagy elhagyható.
A kártyaelfogadói szerződés megkötéséhez szükséges igénylőlapot a folyószámla szerződés megkötésének napján e-mailben juttattuk el az efizetes@cib.hu e-mail címre. Csatoltuk a kérelmet a 6 hónapos cégmúlttól való eltekintéshez, melyben megindokoltuk, hogy cégünk stratégiai érdekei megkívánják a mielőbbi szerződéskötést.
Másnap, 2009. augusztus 12-én 11 óra 56 perckor küldött e-mailjében a Bank arról tájékoztat, hogy „Köszönettel vettük érdeklődését az internetes kártyaelfogadási szolgáltatásunk iránt, azonban sajnálattal tájékoztatjuk, hogy átmenetileg nem tudjuk biztosítani a szerződéskötés lehetőségét. Amint újra lehetőségünk nyílik a szerződéskötésre, felvesszük Önnel a kapcsolatot.”.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény 7. § (1) bekezdés a) pontjának értelmében megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely - figyelembe véve valamennyi tényszerű körülményt, továbbá a kommunikáció eszközének korlátait - az adott helyzetben a fogyasztó tájékozott ügyleti döntéséhez szükséges és ezért jelentős információt elhallgat, elrejt, vagy azt homályos, érthetetlen, félreérthető vagy időszerűtlen módon bocsátja rendelkezésre (…).
Tekintettel arra, hogy az internetes kártyaelfogadói szerződés megkötéséhez szükséges feltétel a Banknál vezetett folyószámla, úgy vélem, a Bank tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, amikor internetes honlapján nem teszi közzé azt az információt, hogy az internetes kártyaelfogadásra vonatkozó szerződéskötés lehetőségét nem biztosítja, mivel így tisztességtelenül befolyásolja azon fogyasztók döntését, akik csak az internetes kártyaelfogadás szolgáltatás miatt kötnek a Banknál folyószámla szerződést.
Levelemet elküldtem a PSZÁF-nak és a CIB Banknak is.
Egy kezdő vállalkozó
Az utolsó 100 komment: