Tékozló Homár

Kisgyerekekkel szemétkedett az őr a Borfesztiválon

2009.09.14. 00:24 | szily | 211 komment

Minden hibájával együtt kivételesen kellemes esemény a budai várpalota udvarain és teraszain megrendezett borfesztivál. Órákon át lehet mászkálni egyre zsongóbb fejjel rengeteg jó magyar és pár érdekes külföldi bor között, enni itt-ott pár falatot, sütkérezni, bambulni. Magyarországon szokatlan nagyvonalúsággal a kutyákat sem tiltották ki, a gyerekeket, mint mindjárt kiderül, viszont igen.

A szervezők két színpadot állítottak föl, egyet a Nemzeti Galéria Duna felőli teraszán, a múzeum főbejáratánál, a másikat az Oroszlános udvarban. Az egyik cél nyilván az volt, hogy a kisgyerekes szülőknek is vonzó programot faragjanak az egyébként jó drága fesztiválból (2500 forint volt a belépő, egy deci bor 200-2000 forint, átlagosan mondjuk 600), így a programban szerepelt Szalóki Ági, Gryllus "Csecsemőelvis" Vilmos és a Kaláka is.

Miután hét közben írtam egy riportot a gasztronómiai felhozatalról, vasárnap kimentünk családilag H. Imolával és a két kis Homárral, sőt odaugrott a húgom, H. Sarolta is a 3 éves ikreivel. Az egész isteni volt, pompás dolog színvonalasan becsípve figyelni, ahogy egy hordányi gyerek kartondobozokkal szánkózik a füves rézsün, miközben Tigris barátunk lelkes előadást tart arról, hogy még az idén forradalmasítani fogja a homokanimációt, hogy a következő pillanatban ismeretséget kössünk Sztojan Ivkovics kosárlabdázó masztiffjával.

Az egyetlen, szomorúan magyaros közjáték viszont tényleg nagyon szomorúan magyaros volt.

Hat óra tájban megálltunk egy kicsit az Oroszlános Udvar színpadánál, ahol két csaj dalolt örökzöldeket fiúkísérettel. A pódiumtól úgy tíz méterre elhelyezett székeken jó tucatnyi fesztiválozó ejtőzött csendesen. A gyerekeknek tetszett a zene, négykézlábra ereszkedve állattá változtak, és előrekutyagoltak a macskakövön a színpad széléig, onnan hallgatták a Mercedes Benz-t. Aztán egyszercsak előkerült egy biztonsági őr, egy egyenruhás kis cinege, és közölte, hogy a gyerekek nem tartózkodhatnak 5 méternél közelebb a színpadhoz. Azt hittem viccel, de nem. Még kemény arcokat is vágott, és gyakotlatilag elküldött minket. Jól mulattunk, hagytuk a francba az ostoba majmot, és elzarándokoltunk a túlvégre a Bortársasághoz, meg serranosonka-tálat enni, meg rétesezni, de jegyzőkönyvileg itt szeretném jelezni, hogy ennél kicsinyesebb, értelmetlenebb és érzéketlenebb ostobaságot régen tapasztaltam, pedig budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam. Annyira dühös lettem, hogy amatőr módon azt sem néztem meg, melyik biztonsági cég neve volt a mellére írva, aki emlékszik, írja meg ide.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2009.09.14. 00:46:13

Es miert volt jo 5 meteren belul?

Megdobbent 2009.09.14. 00:49:09

Persze arra mar gondolni sem merek, hogy esetleg a kis kuszomaszok hallasat probalta megovni. Alkalmasint meg is lehet kerdezni, hogy miert keri ezt... Annyi formaja van az emberi kommunikacionak, hogy csoda. Eljonni es lemajmozni meg olyan nagyvilagi gesztus, bar leginkabb magyar.

Bambuló Házisárkány 2009.09.14. 00:55:26

Kispapaszaurusz van születőben? Lehet allergiásak a kölykökre. Mentetek volna bobozni inkább, ott szeretik őket.

Orwen · http://orwen.atw.hu/ 2009.09.14. 01:04:35

Akármennyire is parasztnak tűnhetett a fickó, gondolom te sem szeretnéd, ha a gyereknek baja esne. Volt már rá példa hogy ledőlt egy erősítő (személyesen láttam) és egy kis gyerekre nem is lehet más veszélyesebb.

Persze, ezeknek nem szabadna előfordulni, de pont azért volt az a fickó is fizetve, hogy még véletlenül se történhessen valami baleset.

Remélem, hogy a cikk írója belátja a dolgot.

kritizer (törölt) 2009.09.14. 01:23:19

Ennyiből valakiről véleményt alkotni pfff...na ez a magyar szokás.

indapass90210 2009.09.14. 01:26:35

@kritizer: prekoncepció, de nyilván nem a kirúgott agysebészekből lesznek a biztonsági őrök.

Az ürgének illet volna azt is közölni akkor, hogy azért nem lehet 5 méteren belül tartózkodni, mert rájuk eshet az erősítő.

Bambuló Házisárkány 2009.09.14. 01:29:42

Lehet volt egy zenekari árok is, csak beszívva már nem látszik.

Yo! Maaan! 2009.09.14. 02:02:34

A zenekari árok vákuuma által magasból leszívott erősítő útjában a talajon idiótán körbepörgő kölök megvédése lesz az...

Bambuló Házisárkány 2009.09.14. 03:05:11

Lehet védte őket az Oroszlánoktól. Azok pont 5 métert ugranak, ha jól emlékszem.

silent76 2009.09.14. 03:48:14

Szerintem meg örülnöd kellene, hogy valaki szolt, hogy ne menjenek tul közel a szinpadhoz. Ha valami bajuk esett volna ( pl. beleesnek ott valami gödörbe a szinpad alatt ) akkor most rögtön a szervezöket okolnad, mert nem szoltak.
Miert kell mindig magyar szokas szerint "ugatni" mindenert? Mostmar ertem, hogy a facebookon miert jön ki egy quizben a "you are 100% Hungarian" ha minden kerdesre azt valaszolod, hogy " I start to complain about it"
Meg a cim is egy kicsit tulzas, meg az hogy szerinted kitiltottak a gyerekeket. Kicsit felnagyitod a dolgokat, latszik, hogy ujsagiro vagy.

Integrált Szerverterror 2009.09.14. 04:20:32

Én tudom melyik cégtől volt. Aki szervezte/felügyelte a magyar-svéd beléptetést. Le kell vágni a tökét.

De hogy melyik volt pontosan nem emlékszem. Le kell vágni az összesnek a tökét.

S@nyci ® 2009.09.14. 04:40:17

Írni bármit lehet! És más hangnemben is! Talán meg kellene hallgatni a másik felet is! Lehet, hogy kiderülne, benned volt a hiba? Benned volt sok alkohol? Kis manókat is láttál? Ugye? :)

S@nyci ® 2009.09.14. 04:46:47

Tisztelt Szily! Megnéztem a mottód. Érthetetlen! Mint Te! :)

konyak · http://percemberek.blog.hu/ 2009.09.14. 04:55:49

Én meg a "modern" szülőket nem szeretem, akik hagyják a gyereket akár a színpadra is felmenni, mert olyan "ari". Zavarja az előadást, másokat, ő meg büszkén néz körül, az enyém. Áhh...

Kisangyal 2009.09.14. 05:31:07

"A gyerekeknek tetszett a zene, négykézlábra ereszkedve állattá változtak"

Lehet itt a bibi?

A&CS 2009.09.14. 05:45:27

Már többször előfordult, hogy a sebtiben felállitott szinpad összedőlt, leesett valami.
Valószinüleg óvni akarta a gyerekeket.
Szülőként ezt nem olyan nehéz felfogni, ha nem borgőzös az ember agya !

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.09.14. 06:29:13

Ez ám a homársztori!

Feljelentést kívánok tenni, amiért Szily úr saját (vélt vagy valós) sérelmei szócsövének használja ezt az oldalt.

Fogyasztott? Alkoholt.
Herdált? n/a
Szendvedett? Úgy tűnik.

Tényleg nem volt már semmi a postaládában, amiből sztorit lehetett volna írni?

Jopapa 2009.09.14. 06:49:55

Szerintem a bizonságiőr helyesen járt el. Mert gondoltál-e arra, hogy utasításba kapta, hogy senki nem mehet 5 méternél közelebb a színpadhoz, melynek oka pont a Te gyermeked védelme, vagy esetlek fellépő művészek elvárása. A biztonsági feltételekről a rendező szerv gondoskodik és nem a megbízott védelmi szolgálat.

„Jól mulattunk, hagytuk a francba az ostoba majmot, és elzarándokoltunk a túlvégre a Bortársasághoz, meg serranosonka tálat enni, meg rétesezni, de jegyzőkönyvileg itt szeretném jelezni, hogy ennél kicsinyesebb, értelmetlenebb és érzéketlenebb ostobaságot régen tapasztaltam, pedig budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam.”

Az pedig, hogy bárkit is ostoba majomnak titulálj nem egy egyházi iskolába nevelkedett személyre vall. Továbbá nem hiszem azt sem, hogy arra tanítottak volna, hogy a társadalmi együttélés normáit csak veled szembe kell betartani és úgy, ahogy Te akarod, Neked pedig semmi kötelességed a másikkal szemben. Sajnállak Téged és ama gyerekeidet, akik kilettek tiltva az ominózus 5 m-es körzetből ha ilyen példát tudsz csak felmutatni.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2009.09.14. 07:00:21

Az ok egész más. A kisgyerekek hajlamosak felmászni a színpadra és ott aztán táncolgatni az énekessel. Az eredmény: hogy nem látni tőlük az énekeseket. Aztán volt már eset, hogy a nézők visszakövetelték a jegyárat az előadást zavaró idétlen kisgyerekek miatt. Sőt olyan is volt már, hogy megverték a Balatonon a szervezőt a dühös nézők ugyanez ok miatt. Ezért a szervezők ügyelni szoktak, hogy egyetlen néző se zavarhassa az előadást, még kisgyerek se. Nincs rosszabb, mint az énekest eltakaró idétlen kisgyerek, aki ráadásul időnként még hamisan bele is énekel az előadásba.

Tron65 2009.09.14. 07:02:32

Valahol Jopapa felvetése környékén lehet az igazság szerintem.
Azért imádom az önjelölt igazságosztó b.őröket, akik közlik, hogy így meg úgy, aztán ha rákérdezek, akkor csak hápognak, mert lövésük sincs hirtelen, mi volt az eredeti utasítás.
Jelen esetben valószínűleg az, hogy ha lehet, SENKIT ne engedjenek 5 méternél közelebb.
Ebből az adott helyzetben lett az, hogy gyerekeket.
Hogy totál összezavarjam, én rákérdeztem volna, hogy: hány évesig?

mqqq 2009.09.14. 07:03:07

Szily! Értem én, hogy jó lenne néha saját történetekkel színesíteni a Homárt, de ez most nagyon gyengus volt. Az egy dolog hogy lehet hogy nem is neked volt igazad (ehhez azért valljuk be, hogy ott kellett volna lenni), de hogy ezt a nagy nullát ilyen hosszas bevezetővel írod le, az már szándékos időrablás a lelkes olvasóktól...

Id. Lencsés István 2009.09.14. 07:16:30

Nagyon kulturáltan intézkedhetett a biztonsági őr, mivel csak akkor jelentkezett, amikor rendbontást tapasztalt. A székek valószínűleg nem véletlenül voltak 10 méterre. Furcsának találom viszont, hogy állattá változtak a gyermekek. Persze, hogy ki viselkedett magyarosan, azt az olvasó eldönti. Mindenesetre én magyar vagyok, velem szemben udvariasan, magyarosan viselkedtek a biztonsági őrök. A csuklomra ők erősítették fel a kontroll szalagot, két alkalommal is útba igazítottak. Mondjuk az én gyermekem és a nejem sem mászkált négykézláb nemhogy a szinpad előtt, de a pavilonok között sem. Ennél kicsinyesebb "cikket" régen olvastam. Kicsit dicsekvő is, büszke vagyok arra persze én is, hogy budapesti lakos vagyok, de ennyire, hogy hangsúyozzam azért nem. Mindenesetre az egyházi iskolában (Vajon melyik?)szép szavakat tanulhatott a benszülött barátunk.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.09.14. 07:17:07

valóban volt valami irritáló a helyszínre vezénylet "biztonsági" személyzet modorában.

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2009.09.14. 07:21:03

igen, ezeknek a tucat-biztonsági őröknek tényleg van egy egyenarcuk: passzol a 8 általánoshoz meg az ipari szakmunkáshoz. Fokozottan nevetségesek... Végre valahol kihúzhatja magát, és érezheti, hogy hozzáadott valamit a világ körforgásához.

rózsarózsa (törölt) 2009.09.14. 07:28:16

@szily

Remélem is,hogy ha már sonka,akkor serrano...

GrofZero 2009.09.14. 07:37:22

Khm, egy kis pontosítás: a biztonsági őr MEGKÉRTE a gyerekeket, hogy legyenek szívesek a színpadtól legalább 5 méterre elvonszolni borgőztől állattá váló, négykézláb kutyagoló szüleiket.

*Lujzi* 2009.09.14. 07:41:29

Hát igen! Elképzelem a szitut! Az író kopsz fej, atlétatrikó, tetkó,és "lesz@rok mindenkit!" stilusa. Ha ezt tanitják az egyházi iskolában, akkor kár és semi értelme odajárni! Az állami iskolák ennél különb viselkedésre tanitnak! Kartondobozokon csúszkálnak a fűves részűn? És mi marad utánuk? Egyetértek a szervezőkkel, hogy nem engedtek senkit a szinpad közelébe! Technika, elektromos vezetékek! és az előadók, akik ara figyelnek, hogy a művészetük javát adják a hallgatóságnak (akik értük mentek oda, és nem az iró "gyerekhordája" sületlenségét nézni!
ha azt hitte az író, hogy jópofa volt, téved! Arról nem is beszélve, hogy mit tanulnak aa gyerekek? Füvet tarolni, beleronditani mások szórakozásába, lepocskodiázni a munkáját végző embert! Csak gartulálni tudok ennek a vásosi állatfajnak!

Secnir 2009.09.14. 07:45:11

hááát
szily, csalódtam benned.
nem részletezem, fentebb már leírták az okokat.

tanulság?
egy blogger vagy mások dolgait posztolja, vagy a sajátjait álnéven, akkor nem basztatják :D

irinyeahétszentségit 2009.09.14. 07:46:41

Én is budapesti lakos vagyok, láttam már majmokat az Állatkertben, nem jártam egyházi iskolába, viszont heteroszexuális és übermagyar vagyok. Hát én nem viszem a kisgyermekeimet Borfesztiválra, mert nincsenek, és egyébként is savat csinál nekem. A bor is, az állattá váló kicsik és nagyok, a rossz poszt, szóval minden.

anterosz omniposz 2009.09.14. 07:47:46

Szily egy köcsög :) Ráadásul kurva büszke erre a dagályos, szar stílusára. Áhh, az indexnél mutyiszerzők vannak: tóta, szily stb., tehetségtelen grafomániások. Brrr...

Id. Lencsés István 2009.09.14. 07:51:31

@Megdobbent:
Az is lehet, hogy a gyermekek négykézlábon történő mászkálása macskakövön a szülői példából adódott. Ne feledjük a legerősebb hatás a családban éri a gyermeket. Színvonalasan becsípve négy gyermekre figyelni nem lehet, megtette viszont a biztonsági őr. Köszönet Neki!

Janovszki Zsolt 2009.09.14. 07:55:32

Az a magyaros, ahogy ez a post megszületett...
Van egy rendező, aki a válság közepén is el akarja tartani a családját, és cserébe nem lop, hanem dolgozni próbál. Valaki, aki az ő megbízója tűz-baleset-élet-akármilyen védelmi szempontból azt mondja neki, hogy 5 méter a védőtávolság (pirotechnikai eszköz van a színpadon, vagy bármi ilyesmi), és ő meg ennek megfelelően végzi a munkáját. Te meg megírod emiatt ezt a posztot. Gratula.
Zsolti

azallamenvagyok 2009.09.14. 07:56:16

a biztonsági őrnem értette, hogy miért neki kellene más gyerekét nevelnie...

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.09.14. 07:59:07

Akkor azt hiszem most már lehet a posztolót... :)
A gyerekekre vigyázni kell, nem a "dühöngőbe" engedni!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 07:59:54

Hoppá!
Figyelmeztették a gyereket!
Végre írhatok valamiről!

B! 2009.09.14. 08:02:58

És meg se próbálja megvédeni magát a történet főhőse?

Id. Lencsés István 2009.09.14. 08:09:18

szilyt sem kell túlságosan elítélni, hiszen 2009.09.14. 00:24-kor már felébredt és írt, nagyon őszintén saját magát adta,lehet már dolgozik is? Esetleg vissza aludt? Nem reagál a kritikákra, kiváncsian várom bejelentkezésének időpontját.

a tiéd! 2009.09.14. 08:12:46

Lehet néha nem árt elgondolkozni, hogy vannak szabályok, amiket nem feltétlenül kell érteni, de be kell tartani, csak mert vannak. A színpad és a széksorok között egyébként volt egy sáv ahol mozoghatott a tömeg. Ha ott bárki megáll bámészkodni akkor besűrűsödhet a tömeg, nem beszélve arról, hogy aki a színpadot bámulva sétál, nem biztos, hogy észleli a földön tekergő kisgyereket. Ezek a szabályok még egy újságíróra is vonatkoznak, akik újságíró igazolvánnyal ingyen bemehetnek, naponta kuncsorognak ingyenpohárért, és gyakran a fogyasztásuk is ingyen van.

Ebzon 2009.09.14. 08:19:56

Na jah, csak csatlakozni tudok: ez a posst sokkal inkááb "magyaros" ,mint sem a biztonsági őr.Az a feladata ,hogy ott álljon és elküldje az embereket (gondolom ezalól a TE gyereke(i)d nem kívételek).A stílusáról nyílván nemtudok mit írni ,de az is biztos ,hogy te is a leszarom mit rabózik a gyerekem ,amíg ránem szól vki más ,de akkor is az lesz a hibás típusból vagy.Ma már ilyen szülőkkel van teli pl a lakótelep.A házamba pl mindennap hallom ,hogy 1 kislány sír amikor hazakell jönni ,amior elkell menni (szóval mindíg).Mégse szól rá 1ik szülő sem ,mert 1ébként nem is zavarna ,de annyira látszik ,hogy leszarják hogy a lépcsőházban ordítozik.Na ez is ez a kategória ,kiszánkozzák a füvet,felalá mászkálnak az emberek között,ez nem az ő hibájuk,annál inkább a tiéd ,mert nem gondolsz bele ,hogy majd a forma ,aki mellett már 20-szorra fut el a csemetéd ,lehet pár msp és lekeverne egyet a gyerekednek ,hogy mostmár visselkedjen.Szóval örülj ,hogy szólt a biztonsági őr ,és nem vmelyik boráztatot forma csapott odaneki.

szily 2009.09.14. 08:21:13

@Megdobbent: Nem volt hangos, nem a hallásukat akarta megóvni.

gftamas 2009.09.14. 08:22:43

"...kimentünk családilag H. Imolával és a két kis Homárral..." Homárral? Megint melegfelvonulás volt? :)

szily 2009.09.14. 08:23:10

@silent76: Nincs gödör a színpad alatt. Jártál a Várban életedben? Semmi köze nem volt az erősítőkhöz, egyszerű, szokásos, de megszokhatatlan parasztság volt ez sajnos.

kacsa65 2009.09.14. 08:24:15

Igen ez a tipikus mai magyar hozzáálás. Igazad van. Elmegyek egy buliba ahol sokat költök és ez feljogosít engem arra, hogy azt csináljak amit akarok.
A szervezők, ahogy leírtad, gondoltak arra, hogy legyenek programok a gyerekeknek, ott ők jól is érezték magukat. Utána jött egy előadás amit te "örökzöldek előadásának" titulálsz. Háááát... Janis Joplin mint örökzöld? Korda Gyuri bácsi Klárikával az örökzöld.
Nekem az jön le a dologból, hogy tucatnyi ember 10 méterre a színpadtól próbálta élvezni a "két csaj fiúkísérettel" előadását, amit te és társaságod félrészegen meglátogatott. A gyerekek felpörögve mentek amerre láttak kontroll nélkül és zavarták a tucatnyi műélvező (gyk. nem egyenlő fake-orgasm) szórakozását.
Ha esetleg nektek jutott volna eszetekbe rászólni a saját gyerekeitekre, hogy ne akarják már lejátszani a színpadról a zenekart, akkor nem kellett volna egy szerencsétlen minimálbéres biztonsági őrnek elvégezni helyettetek a gyermeknevelés embertpróbáló feladatát.
Persze ez részemről prekoncepció, de kíváncsi lennék az előadók szemszögéből leírtakra is, ami valahogy így hangzana:
4 hónapja készültünk a koncertre sokszor hajnalig próbálva. Stones-t Joplin-t, Genesis-t próbáltunk. Már kezdett volna beindulni a buli, a negyvenesek kezdtek a szinpadunk felé gyűlni, amikor valami kényszervállalkozó kinézetű csapat jelent meg gyerekestül. Nem értem miért ide jöttek, mikor 50 méterre a Csovi-csovi Jasper ment, de igyekeztünk profik maradni. Láttuk, hogy Sanyika a biztonsági az egyik apukával kezd vitatkozni akinek egy serrano sonka (bocsi, sose tudom hogy ezt egybe vagy külön kell-e írni) darabka lógott az orrán. Utána elmentek, de már sikerült elcseszni az egészet ezzel a botránnyal. Komolyan mondom, ez is csak a fővárosban történhet meg. Múltkor Csajágaröcsögén a hat általánost végzett apuka elfenekelte a csemetéjét, amikor az vattacukrot kent a kontroll ládába, itt meg mi vagyunk a bébiszitterek. A koncert után még láttuk apukát a Kiskőrös Pill Cellar standjánál, ahol azt bizonygatta a barátainak, hogy igenis érzi a kétszer kaszált rét illatát az Alföldi bikavéren!

szily 2009.09.14. 08:24:37

@Orwen: Természetsen semmi bajuk sem eshetett volna, a gyerekek a színpad előtt, a kövezeten üldügéltek. Nem a Sziget nagyszínpada előtt, hanem egy palotaudvarbasn felállított, 80 cm magas pódiumnál.

szily 2009.09.14. 08:26:10

@serpenyő: Heroinoztunk a gyerekekkel, beszívás nem volt probléma.

nahát-nahát 2009.09.14. 08:27:19

"de jegyzőkönyvileg itt szeretném jelezni, hogy ennél kicsinyesebb, értelmetlenebb és érzéketlenebb ostobaságot régen tapasztaltam, pedig budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam."

Mi lenne, ha békén hagynád egykori iskoládat? Emberek ezrei hordoznak jó emlékeket egyházi iskolájukról, ha neked rossz volt, beszéld meg orvosoddal, gyógyszerészeddel....

Ebzon 2009.09.14. 08:29:40

Jah értjük ám ,hogy a gyereknek bármit szabad ,mégha meg is van tíltva ,hogy 5m-re megközelítse a színpadot.Nemértem mi a probléma ,ha az volt a szabály ,hogy 5mre nemközelítheted meg ,akkor ez a szabály bekell tartani is kussolni.És nem enngedni szétszaladni a gyereket ...

Poligab 2009.09.14. 08:33:25

Kicsinyes, értelmetlen és érzéketlen ostobaságnak minősíteni azt, amikor valaki a munkáját végzi - méghozzá jól - a Te gyereked érdekében? Gratulálok.

Ebzon 2009.09.14. 08:37:31

Jah egyébként mi is keressük ,azokat a szemtanúkat akik látták a csemetéket,és kérünk visselkedés ábrázolást is hozzá

2009.09.14. 08:41:39

Ecsém, ez öngól. Bebaszva hagyod hogy a gyereked négykézláb mászkáljon a retkes macskakövön a mázsás súlyokkal megpakolt színpad előterében, és még te vagy felháborodva, ha egy épeszű ember (akinek mellesleg ez a munkája) megpróbálja megvédeni őket. Milyen egyházi iskolába jártál? Derekegyháziba?

gonoszboszi 2009.09.14. 08:41:49

Sziasztok! Én vagyok az egyik csaj. :))
Magam részéről: egyáltalán nem zavarnak a gyerekek a színpad előtt, mellett, alatt, fölött, csak kizárólag rajta, de ilyen nem történt előadás közben. A szóban forgó őrrel nekünk is volt egy kis afférunk, egy kicsit tényleg túlbuzgott. Bár azt megértem, hogy ha neki azt az utasítást adták, hogy 5m, akkor be kell tartatnia, de szerintem a megfelelő stílus és hangnem egészen normális elvárás.... Egyébként a biztonsági őrök úgy általában tök normálisak voltak a rendezvényen.

Ebzon 2009.09.14. 08:46:24

Jó az előadót ,a nézőket meg lehet **rvára zavarja,és ezek szerint a biztonsági őrt is.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.14. 08:48:21

Még belehánytak volna a mélynyomóba.
(Ha nem családi történet, a büdös életben nem került volna ki a Homárra.)

Jollipukki Bácsi 2009.09.14. 08:48:34

Az volt má, hogy hüje a posztíró?

Ha a kis fattyú bemászik a színpad alá, és agyonbassza őt az áram, akkor meg biztos lenne-sírás rívás, meg felelőskeresés.

Ebzon 2009.09.14. 08:49:19

Az meg ,hogy csak rajta zavar ,az a neveléshez való inkompetenciát hírdeti.A gyerekeid kőrajongók ,hogy ott kelljen parádézni?Na mindegy aki nem látja ,hogy veszélyes is lehet 1 gyereknek a színpad mellett ,annak kár magyarázni.Lehet pont az énekes fog a gyerekedre dőlni ,ha nem a erősítő.

Fairy Girl 2009.09.14. 08:49:32

Mert ha 6 méterre van a gyerek, az biztonságosabb? :D

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.14. 08:49:56

@zulu: Vigyázzál, vazze, mert engem negyedennyiért kibasztak a kommentkomból. Mondjuk nem tűnt volna fel pár hónapig, ha ismerősök nem kérdezik, hogy mit követtem el.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.14. 08:51:12

@Fairy Girl: A hangfaltorony+színpad 4,5 m magas, ero ott már nem porhanyósítja a kis ízeltlábúakat.

Ebzon 2009.09.14. 08:52:50

@Fairy Girl 2009.09.14. 08:49:32
Mert ha 6 méterre van a gyerek, az biztonságosabb? :D
1.Lehet,de nem te döntöd el mi a biztonságos ,mert ha vki megsérül nem téged vesznek elő, és nem is szily gyerekeit.
2.Nem mindegy ,ha ez a szabály ?

Sákif za morro? 2009.09.14. 08:53:07

EGy szó jut az eszembe: seggfej.

Természetesen a posztolóra értendő.

OFF
600Ft-os átlag ár/dl???? Az 4200 Ft/palack árat feltételez. Nem mondja nekem senki, hogy ilyen "űber" borokkal volt teli az a fesztivál. Bár a sok borsznobnak így is jó lehetett...
ON

átlátó 2009.09.14. 08:54:40

Biztonságiőrök és "mánökenek" országa vagyunk, az átlagot tekintve.
Ettől függetlenül nem biztos, hogy annyira igazad van, mint amennyire szeretnéd. És tekintsd magánügyednek az esetet.

szily 2009.09.14. 08:55:52

Drága olvasók

Elkezdtem reggel olvasgatni a kommenteket, mint kicsit feljebb láthatjátok, először elkezdtem egyenként válaszolgatni, de mivel a legtöbb komment eléggé hasonló vágányon mozog, most egyben reagálok.

A kommentárok így egyben olvasva megerősítik azt a minden kisgyerekes szülő által megtapasztalt jelenséget, hogy a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. Sok helyen jártam a világban, nyugaton és keleten, de komolyan, soha, sehol nem tapasztaltam ehhez hasonlót. A gazdag és hűvös Svédországtól a forró és szegény Szíriáig az alaphozzállás a gyerekekhez és gyerekesekhez mindenhol a szeretet + szolidaritás + végtelen türelem. Sehol máshol nem tapasztaltam olyat, hogy utcán, tömegközlekedési járművön vagy boltban beszóljanak, rákiabáljanak gyerekre vagy kisgyerekes szülőre. Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj. Nálunk ugye ez a norma. A kommentekből is ugyanez az attitüd érződik, ami nem lep meg, maximum picit elszomorít.

A posztban elmesélt esetben a gyerekek nem veszélyeztettek senkit, se magukat, se mást. Nem volt zenekari árok, (mivel az Oroszlános udvar kövezetére felállított kis pódiumról beszélünk), nem voltak a színpad szélére helyezett nagy erősítődobozok, ilyesmire az őr sem hivatkozott. Senki nem volt veszélyben és sehol sem jeleztek olyasmit, hogy ne lehetne megközelteni a színpadot. Fesztiválozók sem jártak át a székek és a színpad közötti tíz méteren, mert a pódium az udvar szélén található. A legtöbb gyerekutáló kommentelő úgy ír, mintha a gyerekek a Zeneakadémián koncert közben megzavarták volna mások műélvezetét. Ennyire buta ugye csakis az értelmetlen indulatok miatt lehet az ember. Nem templomi koncerten vagy könyvtárban voltunk, hanem egy kifejezetten hangos, zsibongó kavalkád szélén voltunk, egy borfesztiválon, az egyik legnagyobb meleg ételes blokk közelében. A helyzet nagyjából olyan volt, mintha a Szigeten lettünk volna. Természetesen részegek sem voltunk egy nagy csapat gyerekkel, bármilyen meglepő, de még én se berúgni megyek a kicsikkel, borfesztiválra sem. Az egész esetben pont az volt a végtelenül elszomorító, hogy az őr még csak nem is nem hivatkozott semmire, nem volt sem hangoskodás, sem rendetlenkedés, se veszély vagy felmászás, hanem már megint a kommentelők egy része által is osztott, "nehogyá jól érezzék magukat" elve érvényesült. Egy olyan eseményen, ami nem jelentéktelen részben a kisgyerekes szülőkből él.

mortella 2009.09.14. 08:57:39

Újra és újra megdöbbent, hogy pár embert mennyire frusztrál, hogy a világban vannak határok. Miért nem lehet néha, - hangsúlyozom néha - beállni a sorba és kussolni ?
Szerintem nem vagy hozzá eléggé intelligens.

Az meg egyébként eléggé gyakran lejön az írásaidból hogy az (egyházi) iskolába csak jártál és nem tanultál...

Fairy Girl 2009.09.14. 08:58:07

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: Elárulom, van egy zenekarom :) elég sokat koncertezünk szerte az országban. Soha sehol egyetlen alkalommal sem láttam olyat, hogy a színpadhoz ne jöhettek volna közel a gyerekek, pedig hangosak ezek a rendezvények. Mást ne mondjak, pont a szeptemberfeszten, a Népligetben voltunk nemrég, és közvetlenül a színpad előtt játszottak, ültek, álltak, feküdtek. A színpad előtti kordon nagyjából 1-1,5 méterre volt közvetlenül a színpad szélétől. Akkor most? :)

Jollipukki Bácsi 2009.09.14. 08:59:13

szily 2009.09.14. 08:55:52

Hát Laci, legközelebb inkább menjetek kirándulni a barátaitokkal, vagy olvassatok el egy jó könyvet.

hatvalami 2009.09.14. 08:59:54

Az őrnek volt igaza. Ez nem kicsinyesség vagy kiszúrás.. Ez volt a feladata. Miért baj, hogy jól végzi a dolgát? Azt nem tudom milyen stílusban tette, de jól tette. A szervezők biztos nem véletlen szabták meg azt az 5 métert.

Roy 2009.09.14. 09:00:51

Gondolom nem magától küldte el a gyerekeket, hanem utasítást kapott mit kell csinálnia. Amennyiben nem tudnák minden őrnek ki van adva a feladat,mire kell figyelni, és milyen intézkedéseket kell végrehajtani.
A szülők meg miért nem figyelnek jobban a gyerekükre. Ezzel az erővel bárhova elmászkálhattak volna.

Jollipukki Bácsi 2009.09.14. 09:03:17

hatvalami 2009.09.14. 08:59:54

Ha valaki kifizeti a 2500 forintos belépőt, meg 500 forintért issza a bornak decijét, az manapság Magyarországon jogot formál arra, hogy ha úgy tartja úri kedve, akár oda is szarjon a színpad elé, nehogy már beszóljon neki akárki is.

Ebzon 2009.09.14. 09:04:13

@szily: Tudod a vicc ott kezdődik ,hogy nem is kell megindokolnia miért nem lehetnek ott.Nem lehetnek és kész ,ennyi...Te meg megakarod magyarázni,de senkinek nemártottak miért nem lehettek ott nyugodtan,mert ez volt a szabály basszus ismerd már el ,hogy gyökér voltál ,hogy ezt ide röttyentetted.A biztonsági ember stílusa teljesen más tészta,de azért ne itt tessék sírni ,hanem szólni neki ,vagy a felettesének.Gyerekutálat ??Itt szülőutálat van,mint én is írtam nem az zavar ,hgoy a gyerek mindennap itt sír a lépcsőházban ,hanem hogy a szüleit még egyszer se hallottam ,hogy tennének ellene vmit,és te is ez a típus vagy a leírottak alapján ,mert csak addig terjed a toleranciád ,hogy a gyerekeid hadd csináljanak már azt amit akarnak.

mortella 2009.09.14. 09:04:50

@Benzinkutas Brigi:

Főleg ha egy Tigris, meg egy nem akárki masztiff-ja a barátja :)

Tomzone 2009.09.14. 09:08:16

Kutyak nem mehetnek a szinpadhoz 5m-nel kozelebb, a gyerekek meg ugye negykezlab voltak...

Ebzon 2009.09.14. 09:10:19

Szerintem meg ne csináljanak már a gyerekek azt amit akarnak ,hanem legyenek normák amit bekell tartani.Ja ,hogy akkor már gyerekutáló vagyo ,ha szerintem egy gyereknek egy előadáson nem szabad ordítozva rohagálni a nézők között ?Most nem azt mondom ,hogy a tieid ezt csinálták,ők csak 4kézlábra ereszkedtek a macskaszaros kövön és állattá változtak.Jé a zsivalyban ahogy te írod,egy 4kézláb mászkáló gyerek aztán nem veszélyes......

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.14. 09:11:10

@Fairy Girl: Ok, 1000 oka lehet, hogy miért nem engedték oda a kölköket. Az egyik lehetséges ezek közül a gyökérség. De akkor is értelmetlennek tartom ezt kiposztolni.

Roy 2009.09.14. 09:13:41

@szily: A gyerekre mindent rá kell hagyni? Ez is egy szűlői hozzáállás. Nem azok a gyerekek idegesítenek embereket aki egy kicsit hangosabban nevetgél, vagy beszél. Álltál már úgy sorba üzlet pénztáránál,vagy utaztál ilyen körülmények között, hogy mögötted örjöngve hisztizik egy gyerek, és a szülő sz..ik rá. Ez zavarhat másokat!
Az ott szolgálatot teljesítő őr utasításra cselekszik, és nem dísznek van odaállítva. Őt is ellenőrizhetik.
Talán a szervezőket kellene megkérdezni, miért nem mehet öt méteren belül a szinpad közelébe egy három év körüli gyerek.

Fairy Girl 2009.09.14. 09:14:32

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: A lényeg tehát, hogy nem tudjuk még mindig, hogy miért kellett elküldeni onnan a gyerekeket :)

Ebzon 2009.09.14. 09:16:12

@Fairy Girl: Most nemakarlak megsérteni ,de gyökér vagy ?Dehogynem tudjuk ,ez volt a szabály,hogy mi alapján hozták ezt a szabályt mellékes ,ha nagyon érdekel tessék a szervezőknél érdeklődni.

Jopapa 2009.09.14. 09:16:37

@Tron65: Én is rákérdeztem volna. Azonban felvetődik a szervezők felelőssége is, ha nem lehet egy bizonyos távolságon belül megközelíteni a színpadot miért nem zárták le kordonnal vagy akár jelképesen egy feliratos táblával. Mellesleg az igazságosztó BR-t én sem szeretem.

Hoppázó Beléndek 2009.09.14. 09:19:18

pffffff...
tényleg, gondolkodni egyházi iskolában nem tanítanak? azt sem?
mindenesetre könnyen belátható,hogy az 5 méter tiltás mind2 fél érdeke. Egyszerű biztonságtechnikai magyarázata van.
Az már más kérdés,h egy rendfenntartó kérésére (miszerint, tartsuk be a rendezvény előírásait) az egyházi iskolás úgy igazi magyarosan, "majdafasztmagyarázolnekem" sokkal okosabb megint mindenkinél.
Ez miért van?

Jopapa 2009.09.14. 09:19:41

@ficsilla: Ha volt irritáló légyszíve fejtsd ki részletesen, mer ez a hozzászólás szerintem meg foghatatlan.

Fairy Girl 2009.09.14. 09:19:43

@Ebzon: A kérdés arra vonatkozott, hogy mi volt az OKA a szabályalkotásnak nem az, hogy mi volt a szabály. És miután többek között én is igen gyakran fordulok meg színpadok közelében, és eddig még soha (pedig már úgy 15 éve teszem ezt) sehol ilyen szabályról nem hallottam, kicsit fennakadt a szemöldököm.
Másrészt a poszt lényege nemcsak a szabály megkérdőjelezése volt, hanem a hangnem is. Ha téged egy biztonsági őr bunkón elküld az anyádba, és azt se mondja miért, azért gondolon benned is megfordul kicsit a reggeli, nem?

És kösz a kérdést, végülis eltelt úgy már jó 3 év Homározásom óta, hogy senki nem gyökerezett le.

Ebzon 2009.09.14. 09:22:19

Röhejes a hozzáállása némelyik embernek,ha nem értem miért nem lehet fejbelőni valakit ,akkor fejbelőhetem ?Komolyan mióta van az ,ha nem vagyok tisztában szabályokkal(esetekben törvénnyekkel) akkor be se kell tartani,mert akkor innentől kezdve én lophatok ,csalhatok.

Ebzon 2009.09.14. 09:27:06

@Fairy Girl: Igen ,de láttad akkor azt is ,hogy a szervezőknél érdeklődjél ,ha nagyon zavar.Szerintem tök mellékes ,hogy mi miatt lehet influenzás az énekes ,vagy akármi.A stílushoz is leírtam már a véleményem.A legkönnyebb nem szólni ,hanem hazamenni (azt se tudom már melyik társaság alkalmazotta) és postot írni abból amire halványan emlékszik.Persze az őr nem lehetett ideges ,amikor szülői felügyelet nélkül ott lát vonagló gyerekeket egy borfeszten

Roy 2009.09.14. 09:31:24

@Fairy Girl: Azt írod, hogy gyakran jársz szinpadok közelébe. Hát nem elég gyakran. Mi kell ahoz, hogy a technika üzemeljen szerinted? Gondolom áram. A kábeleket nem mindig a szinpadok mögött vezetik pláne ilyen alkalmi kissebb koncerecskéknél., hanem ahol tudják. Szinpad előtt, alatt mellett. Egy ilyen bármikor meghibásodhat (zárlat, szigetelés megsérülés). Ha agyonvág egy ilyen kábel egy kiskrampuszt ki lesz szerinted a hibás? Elsősörban a biztonsági őrt vonják felelőségre, utánna aki ezt telepítette. Lehetett egyébként más oka is ennek. Honnan tudod miért szólt a felelőtlen szülő gyerekeire. Ott voltál láttad?

orsianyu 2009.09.14. 09:31:27

Nekem süketült már meg gyerekem átmenetileg egy ilyentől. Múzeumkert, márc. 15., színpad, népzene, tánc, kifejezetten gyerekeknek, de akkora hangfallal, hogy hetekig nem hallott utána.

Jopapa 2009.09.14. 09:33:59

@gonoszboszi: Kérdezem tisztáztad az elvárásaidat a rendezővel, ha igen megértem azt hogy túlbuzgónak minősíted a munkáját végző BR-t ha nem akkor az előadásotokat biztosította, és a megnyilvánulásod PR fogás

Ebzon 2009.09.14. 09:35:35

Egyébként ,csak így utólag megjegyzem ,hogy a lakosságban a szülők elnyomó többsége pont így látnná a hekyzetet ,ha a saját gyereke lett volna:a biztonságiőr bunkó.Miért is nem lehetett odamenni ?A gyerek nem árt senkinek.Azzal ,hogy gyereknevelés már semelyik nem foglalkozik

Gazz 2009.09.14. 09:44:13

@szily: Szerintem az ország fele utálja a gyerekeket, a másik fele meg nem.
Mi magyarok mindenben igyekszünk döntetlenre venni a dolgot. Viszont az utálkozó ötven százalékból szerencsére van tizenöt százalék, aki szégyelli, hogy utálja a gyerekeket.
Amúgy ha megkérdezted volna a bizt. őrt, van egy magyar mondat, amit minden ilyen "fontos" ember tud ( rendőr, postás, vasutas szenháromság, plusz bárki, aki emberekkel foglalkozik)
- Kéremszépen a szabál az szabál!
Na ez a mondat az igazi magyar hungarikum.

Fairy Girl 2009.09.14. 09:48:48

@Ebzon: Nekem nincs gyerekem, de sejtem, hogy egy ilyen fesztiválon gyerekekkel szervezőkhöz futkosni nem lehet egy nagy mulatság. Egyszerűbb volt eljönni onnan gondolom.

@Roy: Ez az, basztassunk engem. Tényleg. Tökjó. Én is élvezem.
Miért, te ott voltál, láttad?

Hihetetlen. Megyek is innen. Sziasztok.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.14. 09:49:17

A biztonsági őr jogosan járt el.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 09:55:34

Most a gyereked négykézláb őrjöngött a zenére, gonosz tapló tuskó bizt. őr meg szólt.
"A gyerekkel szemétkedett"
(Azt hittem szólt a szülőknek...)

Ha a gyereked valami baj érte volna, -letörik a kisujjáról a köröm, mert túl közel ment a hangfalhoz- az tök jó lenne, mert még idiótább címmel írhattál volna a még nagyobb semmiről.

A lényeg:
A BIZTONSÁGI ŐR AKKOR IS EGY TAPLÓ BUNKÓ LETT VOLNA.

Aki hol volt, amikor a kicsikéd megsérült?
Miét nem tartatta be az előírásokat, azért fizetik, nem?
És egyébként is, kártérítést követelsz, ha már olyan drága volt a bor.
SATÖBBI...

Az a szánalmas, hogy sok jó poszt sehol nincs és ilyen idióta baromságokat tesznek ide.
Egy olyan írást, ami nem szól semmiről, emellett még irodalmi szempontból is élvezhetetlen.

Grigorij 2009.09.14. 09:55:35

Érthetetlen dolgok ezek, de itt, ezekben az írásokban minden esetben kimarad a legfontosabb!

A szülői tekintély a gyerek előtt!

Milyen apa az, aki míg a gyerekét véleménye szerint igazságtalanul basztatja egy köcsög biz.őr, addig ő nem pofán veri, hanem farkát behúzva elkullog?

És másnap bátor módon cikket ír róla...

MIÉRT NEM ÜTÖD LE?

Mit gondol a gyereked rólad?

Ebzon 2009.09.14. 09:56:50

@Fairy Girl: naa azért kommentelni nem jövűnk úgy ,hogy megsértődjünk.De igaz amit ,mondtál és én is ezt mondtam.Egyszerűbb eljönni egy szót se szólni ,csak utólag pörlekedni.Ráadásul úgy ,hogy semmi konkrétumot nem kaptunk ,csak hogy a biztőr 1 bunkó.Na most ,hogyha látogatna homárt még fair is lenne,mert előtudja adni mi történt ő is,de ez semmiről nem szól ,csak hogy lejárassunk egy embert ,aki stílustól függetlenül elvégezte a munkályát.Megtehette volna a panaszt ma is ,ahelyet hogy postot ír,de nememlékszik rá kinek dolgozott ,mert azt is könnyebb elfelejtni.....

Zus 2009.09.14. 09:56:55

@szily: Teljesen mindegy, hogy az ember szereti vagy utálja a gyerekeket, a lényeg a hülye szülő, aki mindent ráhagy a lurkóra. Aztán meg a kiscsákók felnőnek és mindenki - legelőször az ő idióta "modern" szülei - csodálkoznak a legjobban, hogy miért bunkó a gyerek, miért bagózik, meg piás 14 évesen. Mert biztos az is olyan "ari", nem ?
Tele van a város, a tömegközlekedés, a hipermarketek, meg minden egyéb hely, ahol emberek járnak hisztériás, baromkodó kisgyerekekkel, meg az ilyen kis genyládákból felnőtt kamaszokkal, akik beleszarnak a normális egymásmellett élés szabályaiba. Az udvarias és civilizált viselkedésről nem beszélek, mert hát "mindenki volt fiatal", ahogy a modern szülők mondanák, de hogy az ember például a vonatra úgy szálljon fel, hogy kéne neki egy lángszóró, meg egy géppuska, hogy egy kis rendet csináljon az ott tartózkodó gyereknek látszó tárgyak között... meg tudom érteni maximálisan a gyerekekkel szemben türelmetlen embereket. Bár én a magam részéről az idióta szüleiket nyúznám meg élve. A f@szért nem nevelik a gyerekeiket ?! Csak nőnek, mint a gyomok ! De minek ?!

=Ford Prefect= 2009.09.14. 09:58:45

Höhö. Szily. Visszanyalt a fagyi :-D
Úgy tűnik nem lettél népszerű most sem...

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 10:01:32

@Grigorij: Igazad van!
Nagyvárosi posztoló apák, tanuljatok!

Ebzon 2009.09.14. 10:02:11

@Zus: Veled értek 100%ig egyet.A szülőt kell elővenni ,hogy miért gyökér a gyereke,de megértem ha vki nemtudja elvisselni a gyereket magát se

lone 2009.09.14. 10:03:24

Egy színpad és közvetlen környezete, mindig munkaterület! Mivel ebben dolgozom, tudom, hogy a különböző függesztő és tartóberendezéseknek milyen komoly előírásoknak műszaki vizsgálatoknak kell megfelelniük. Senkinek semmi keresnivalója a színpad közvetlen közelben és ezt a saját érdekében tartsa be. Láttam szervezetlen eseményt, ahol a gyerekek a 400V-os betáp szekrényen állva nézték a bábszínházat, ha baj történik ki a hibás?

Ebzon 2009.09.14. 10:07:14

Aztán a HÉV-en szoktak még jó gyerekes storyk lenni,amikor pl én megkértem egy kislányt hogy ne ordítozzon a fülembe legyen szíves,rögtön el is hallgatott (megse szeppent semmi) ,de akkor jött az anyuka ,hogy mit képzelek a gyereknevelés az ő dolga blabla....

RoxyTHC 2009.09.14. 10:08:26

Kedves Szily!

Elolvastam mind az eredeti postot, mind az adott reagalasokat a dologra es a kovetkezore hivnam fel a figyelmedet : - Az a teny, hogy sok bejegyzesbol az jon le, hogy a magyarokat "idegesitik a gyerekek" ez talan abbol is adodik, hogy a magyar gyerekek kisse "el vannak varozsolva" hogy enyhe kifejezessel eljek. Elorebocsajtom, hogy nekem spec nincsen gyerekem, ergo nem a csalados tabort fogom erositeni, de probalok azert valamennyire objektiv lenni. Alapvetoen az a teny, hogy egy gyerek "idegesito" egy kulso szemlelo szamara, az alapjaban veve nem a gyerek hibaja, hanem a szuloe. Az, hogy egy gyerek csak es kizarolag orditassal vagy hiszteriaval vagy "devians" viselkedessel tudja felhivni magara a figyelmet, az pontosan annak tudhato be, hogy a szulo nem figyel a gyerekre normalisan (szokasos duma erre hogy a gyereket ne korlatozzuk hadd fejlodjon a szemelyisege + a : Nezd milyen aranyos, hogy ordit es rohangal...) A mai szuloknek egyszerubb hagyni a gyereket idiotan viselkedni mintsem odafigyelni ra es idot szakitani arra hogy a gyerekkel megertesse az alapveto viselkedesi normakat. Erdekes modon egy ideje kisse kielezett vagyok arra, hogy barhova megyek, mindehol van egy gyerek aki a torka szakadtabol ordit, vagy olyan helyre masik be ahova nem kellene...stb. Enis voltam gyerek es anyukam szerint nem keveset orditottam...DE, pl hogy a villamoson rugdossam a szemben ulo nenit, vagy hogy a szupermarketben orditva rohangasszak a vasarolok kozott olyat a szuleim soha nem engedtek volna. Mint ahogy a te esetedben is valoszinusitheto, hogy ha odafigyelsz a gyerekekre, akkor feltunik hogy masik gyerek sem ment oda a szinpadhoz, es a biztonsagi or (benne van a neveben) azert van ott hogy egy adott teruletet felugyeljen, es ha az ugy iteli meg hogy adott tevekenyseg ott nem folytathato, akkor kotelessege szolni emiatt (meg akkor is ha a reagalasa kisse eroltetettnek hat). A masik ilyen dolog, hogy ez a "gyerekutalat" hungarikum es hogy egyeb orszagokban ez nincs ...stb.. Nos, szemely szerint az europai orszagok nagyreszet sikerult bejarnom, es valoban sehol nem tapasztaltam ezt hogy a felnottek ugy alltak volna a gyerekekhez mint itthon.... Mindossze abbol kiindulva, hogy pl Nemetorszagban vagy Ausztriaban nem is talakoztam olyannal hogy ordito gyerek a szupermarket kozepen rohangal, vagy hogy oda megy ahova nem kell.... Az ottani csaladok, szulok, es gyerekek sokkal inkabb osszhangban vannak egymassal es a szulo is sokkal jobban odafigyel a gyerekre... Talan nem artana a sok boldog mosolyu magyar szulonek is kisse jobban odafigyelni a gyerekere, es nem szemelyes sertesnek venni ha valaki ra mer szolni (helyette) az idiotan viselkedo gyerekre... Valszeg ha o megtenne, akkor nem lenne szukseg masra... A te peldadbol kiindulva nem lehetett volna megkerdezni pl a biztonsagi ort, hogy mi a problema azzal hogy a gyerkek odamennek? Es nem rogton lemajmozni mert szolt? Kerlek gondold at azt, hogy azert mert valakinek gyereke van , azert meg a "pici szeme fenyen" kivul mas emberek is vannak akik VALOBAN jogot erezhetnek a NYUGALMUKHOZ!

Koszonettel & Udv!

Fairy Girl 2009.09.14. 10:09:00

@Ebzon: Deeee deeee így jövünk, mer hétfő reggel van és még nem kaptam kávét hát micosda egy világban élünk, és egyébként is ezért tart itt ez az ország :D

Ha bepislantasz a másik topikba, én megkerestem a szervezők elérhetőségét. Lehet érdeklődni :)

Amúgy még azon tűnődtem, hogy ha attól féltjük a gyereket, hogy egy csoportkábel vagy egy mezei 220 (?) mentén megvágja az áram, akkor nekünk se lenne túl biztonságos odamenni. Vagy nem?

Kávéééééét

gonosz1hal 2009.09.14. 10:12:26

@szily: a napokban ráüvöltött a pénztáros egy egyéves csecsemőt tartogató nőre, az egyetlen hungarikum magyar bankban, hogy hallgattassa már el a gyereket, nem kocsmában van. Hát, ritkán csinálok ilyet, de némi szóváltás után végül le kellett ugassam a nőt. Kibukkant belőlem az ordenáré tahó. Szerva itt, csere ott.

Hja, és amikor a múltkor a 178-as alacsony padlós (padlovas) buszra nem engedték feltolni a babakocsit, mert ott "szépkorúak" foglaltak helyet, és elmesélték, hogy várjuk meg a következőt, mert oda nem férünk fel. Ömlött az eső...

stb, stb, stb.

EÖ (törölt) 2009.09.14. 10:13:59

@szily: úgy csinálsz, mintha nem láttál volna még biztonsági őrt közelről.
Hivatástudat! szeretett volna egy kicsit ő is fontos lenni.
ezért hozott egy szabályt és kíméletlenül alkalmazta.
engem egyszer a krasznahorkai várban a teremőr kizavart a teremből, mert az egyik kiállított régi zárszerkezetet megpróbáltam lerajzolni.
fényképezni lehetett, lerajzolni nem.
pedig nem rajzasztalon tussal próbálkoztam, csak egy fecnire felvázolni.

Ebzon 2009.09.14. 10:14:26

@Fairy Girl: Dícséretes ,hogy megkerested ,szilynek ennyivel kevesebb dolga lesz.

A másik meg nylván nem gyerekekre korltozódott ez a szabály ,hanem mindenkire ,tehát te se mehettél be az 5 m-es körzetbe.

Jopapa 2009.09.14. 10:15:44

@szily: Tisztelt Szily!

Írod, hogy reggel elkezdted olvasni a kommenteket és menetközben, reagáltál azokra. A meglátásom szerint azonban a szövegértéssel lehetnek gondok. A hozzászólások – szerintem – nem a gyerekek ellen szólnak, mint ahogy Te a mostani kommentedben pórbálod bagatellizálni az általad elindított bolg bejegyzésed. Egy olyan embert minősítettél majomnak a ki a feladatát végezte – legyen bárki – holott azt sem tudtad, hogy mit kapott utasításba. Ha nem végzi el a meghatározott feladatot a munkahelyét, kockáztatja ez által a saját családjának a megélhetését, ide értve a saját gyerekeit is. Az én olvasatomban a hozzászólások az általad alkalmazott minősítést bírálják, szerintem jogosan. Egy „egyházi neveltetésben” részesült személytől nem ez az elvárható minősítés még akkor sem ha valós a sérelem.
Minimális elvárás, lett volna az, hogy elnézést kérsz ismeretlenül is a biztonsági őrtől, mivel nem tudod miért tette azt amit tett, és nem próbálod a gyerekek védelme mögé bujtatni a szösszeneted

gonosz1hal 2009.09.14. 10:15:51

@RoxyTHC: Hát, szerintem, ahogy te is írtad, neked nincs gyereket, viszont utálod őket. Ehhez neked jogod van, de ettől igazad, no, az nem lesz.

Mellesleg legyen szólva, tanítottam én már Angliában is és itthon is, a magyar gyerekek - a poroszos gondolkodásnak köszönhetően - sokkal tisztelettudóbbak.

Szóval, ha nyugalomra vágysz, ne járj közösségi rendezvényekre...

Fairy Girl 2009.09.14. 10:17:23

@Ebzon: Igen, de pont ezért szokott ott lenni egy kordon, vagy legalább egy sárga szalag (gázművek felirattal :D ), és akkor eleve nem megy oda senkise.
Mondjuk lehet még pofozgatni a szart, most már kizárólag arra várok, hogy szily megkérdezi-e, és lesz-e válasz.
És akkor abból lehet új postot csnálni :D

(kaptam kávét, juhú!)

nahát-nahát 2009.09.14. 10:19:44

@szily: Tudod mi a gyerekutálat? A bicikliút a járdán, na az gyerekutálat!

Ebzon 2009.09.14. 10:21:46

@gonosz1hal: Már ne is haragudj,de te hol tanítottál ?Óvodában ?Hol tisztelett tudóbbak ,bárkinél a magyar gyerekek?Nem volt olyan rég ,hogy középsuliba jártam ,és olyan alpári embereket mint ott még nem láttam.Jah te meg ne járj sehova a gyerekeddel ,mert zavarsz,nem vagyok gyerek utáló (unokaöcsémet pl imádom),de asszem megint csak ez a megfelelő reakció az elfogultságodra.

Ebzon 2009.09.14. 10:23:38

@Fairy Girl: Hát ez meg részlet kérdés ,megoldották hogy ne juss oda ?Meg.Akkor meg megintcsak szervezőknél igényelni a kordont ,legközelebb nem lesz ilyen.

Fairy Girl 2009.09.14. 10:28:27

@Ebzon: És különben is nem vagyok gyökér :P

Ebzon 2009.09.14. 10:33:43

@Fairy Girl: :D különben meg mindenki hülye ,csak te vagy helikopter.

kurtabaing 2009.09.14. 10:35:41

Egy dologban abszolút igaza van.
A magyarok tényleg "utálják" a gyerekeket, és ebből a szempontból tőlünk északra, délre is teljesen más a helyzet. Ez nagyjából annak a szokásnak a része, hogy kissé leegyszerűsítve a tényeket - mi az utcán mindenkit utálunk, akit nem ismerünk.
Amíg nekem nem volt gyerekem, persze én is nagyon tudtam a megoldásokat, kiakadtam, hogy lehet, hogy a szülők ezt meg azt hagyják. Aztán rájöttem, nem mindig olyan egyszerű okosnak lenni, a gyerek bonyolult jószág.
A biztonsági őr pedig - biztos vagyok benne - tudott volna úgy is szólni, hogy senkiben ne maradjon tüske, sőt...

reálisan 2009.09.14. 10:35:48

Valami ilyet írt szily a válaszában, hogy : "a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. "

Na most ebben a MAGYAROK ami érdekes. Megint egy felsőbrendű liberális, aki itt éppen a MAGYAROK felett állónak érzi magát, akit senki se korlátozzon! Kár, hogy ilyennek nyilvánosságok adnak!

RoxyTHC 2009.09.14. 10:40:51

@gonosz1hal: No, es mitol is nem lesz igazam? Vagy csak te is mint automatikusan a gyerekes emberek ravagjatok hogy egy olyannak akinek nincs gyereke nem lehet igaza gyerek kerdesben azzal szemben akinek van?

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.14. 10:41:24

Egy kollégiumi szobatársam félig megsüketült, mert olyan részeg volt, hogy elaludt a hangfal tetején, s csak két óra elteltével szedték le onnan. Csak gondoltam megosztom veletek ezt az "élményt"

yuriclear 2009.09.14. 10:41:44

en itt nemetben koptatom az aszfaltot

most volt ilyen hetvegei banzaj a varosban

volt egy szinpad, rajta gyerekek alltak es tancoltak. az emberek meg söröztek, nevettek es tapsoltak a gyerekeknek.

no komment a kommenteloknek,miattuk tart az az orszag ott ahol

PokerJoker 2009.09.14. 10:42:01

Lehet már a sok kommentben elhangzott a kérdés, de mi a f...szt keresnek kisgyerekek borfesztiválon? Vagy már megszokták mert otthon a szülők úgy isszák a piát, mint máshol az ásványvizet? Tudom a borfesztivál egy kultúrális program, de hány magyar issza kultúráltan főleg ritkábban lakott településen kannából?

EÖ (törölt) 2009.09.14. 10:42:55

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: nekem meg szintén kollégiumi társam olyan részeg volt, hogy egy kanálisban aludt el, és soha többé nem ébredt fel. RIP
Az élethez kell egy kis szerencse.

Ebzon 2009.09.14. 10:46:17

@yuriclear: nemetben ,vagy és visszpofázol ide ?Minek ?Németországba lennék én is osztanám az észt ,hogy bezzeg.Bezzeg ott nem verik szét a fejed a jegykezelőgépen, bezzeg ott kitudod fizetni a lakbéred a szarmelóból is.Bezzeg ott nem késelnek meg következméyek nélkül ,és még folytathatnám.Én is kimennék szívesen ,lesz rá alkalom húzok is ,de nemfogok visszaírogatni ,okoskodni,onnan ahol könnyebb...

RoxyTHC 2009.09.14. 10:47:15

@gonosz1hal:

Ertem, ezekszerint a kozossegi rendezvenyek kizarolag a gyerekes csaladoknak van fentartva ahol is minden megengedett azon az alapon, hogy a gyerek szent es serthetetlen es mindig a gyerekes szulonek van igaza.... Ahham... Logice...
Tehat ebbol az jon le, hogy ha valaki nem akarja hogy beszoljon neki a SECURITY mert a gyereke 5m nel kozelebb akar menni a szinpadhoz akkor az a szulo hagyja otthon a gyereket es akkor majd nem szolnak be neki...hmm?!
Ugylatszik ha valakinek gyereke lesz az egyenlo azzal hogy elvesziti az alkalmazkodas kepesseget a tobbi emberrel szembem... Gratula.

endre69 2009.09.14. 10:51:50

na ezaz amiért már jó 4-5 éve nem járok a borfesztiválra. 2500 beugró, 200/dl borér, kissé durva. Lehúzás az egész.

SAABÓ 2009.09.14. 10:53:42

Ebből az egész story-ból na meg a hozzászólásokból ismét csak azt tudjuk(om)
megállapítani,hogy a magyarok általában mennyire kicsinyesek,és ahogy érzékelem ez egyre erősebben van jelen a hétköznapokban.
Csak egy néhány szó a hegyi beszédből:
milyen ember az aki mások szemében észre veszi a szálkát,ellenben a sajátjában a gerendát.......stb
Nézzetek tükörbe hátha a mitesszereken kívül mást is találtok.

Fairy Girl 2009.09.14. 10:56:05

@endre69: Hogy végképp OFF legyen, mi a hétvégén Villányban voltunk. Belépő nélkül, szerencsére nagyon kellemes időben, barátságos kiszolgálással, jó társaságban ittunk 150-600 ft/dl közötti (nem átlag! ki mit akart, ezen tartományon belül) kiváló, finom borokat. (A 150 ft-os bor is finom.) 2500 ft-ból jól éreztük magunkat :D

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.14. 10:57:25

@EÖ: Hát a hangfal tetején elaludni csak baromság, a kanálisban való elalvás már nem olyan nevetséges...

SAABÓ 2009.09.14. 10:59:24

Nem véletlen ,hogy a nyugati határszélen "behajtani tilos " táblákat raknak ki az osztrák falvak,ezt valahogy szlovén vagy a cseh,szlovák határszakaszon nincs így.
Vajon mi miatt???

Ebzon 2009.09.14. 11:01:48

@SAABÓ: talán mert innen mennek ki lopni oláhék ????

Ebzon 2009.09.14. 11:02:59

vagy ez is csak urbanlegend ?

Ebzon 2009.09.14. 11:04:58

@SAABÓ: Mellesleg ez ,hogy jön a borfesztiválos biztonságiőrhöz ?

lega 2009.09.14. 11:05:53

Ez hír? Homárhír? Nincs ebben semmi különös. Ha csak az nem, hogy a horribilis lehúzós fesztiválon egy gyerek nem lehet gyerek. Marhaság.

goendhie 2009.09.14. 11:06:44

Gondolom van egy szabály, hogy gyermekek nem tartózkodhatnak a színpad 5 méteres körzetében, mert ha ledől, akkor lehet, hogy meghalnak, az meg nem jó.

Kicsit értelmetlenül húztad fel magad szerintem.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.14. 11:07:19

"A rang ára az,
ha mindig éber maradsz!"

Ehez tartsa magát mindenki.

Azt pedig elképesztőnek tartom, hogy valaki gyermeket mer nemzeni az őrség engedélye nélkül. És magával is viszi egy szabadtéri rendezvényre!!

Hallatlan! Megközelíteni egy védett ojjektumot?! És ha az őr lelőtte volna a gyerekeket mint Amerikában? A halottkémre ráborul a múzeum és a mentőcsapatot meg agyonvágja a villanyáram, akkor ki a felelős, he? Erre válaszoljon a blogger!!

Persze a szegény bácsit, aki villanyt vezetett a kerítésbe, azt most perbe fogják!

A rendőrségnek pedig ártatlan tüntetők szemének kilövése helyett az ilyen alkoholmámorban fetrengő szülők neveletlen kölkeit kéne megregulázni!!
A családi pótlék persze alanyi jogon jár, az EVÁs vállalkozónak is!!!!

bagabo 2009.09.14. 11:07:31

Sajnos Szilynek teljes mértékben igaza van, kis hazánkban valóban botrányos, ahogy az emberek egy jelentős része a gyerekekhez viszonyul. Képesek egy háromhónapos baba anyukájára rászólni az utcán, járműveken, hogy miért sír, a nagyobbakra, hogy miért hangos vagy miért szaladgál vagy pl. miért ne lehetne az arcukba fújni a füstöt, hát arra mindenkinek joga van, nem? Akkor még ne beszéljünk arról, hogy az éttermek, kávézók, egyáltalán az olyan helyek, ahová az ember betérne szerencsétlen szülőként is néha, mit gondolnak a gyerekbarátságról... Ha például kényelmesen szeretnél egy múzeumot gyerekkel meglátogatni, menj el Bécsig, ott talán lehetőséged van rá. A nagyon felkészült Szépművészetibe pl. nem lehet hátihordozóval bemenni. Siralmas. A kommentek is. Szomorú.

moli 2009.09.14. 11:11:29

szily, te is atvaltoztal egyszeruve. eleted alkotasa a gyerek lesz?

Ebzon 2009.09.14. 11:14:03

@bagabo: Nem álltalánosítok,de akkor szerinted miért nem szól rá a lépcsőházban(panel) ordítozó 6 éves kislányra anya,apja ?A héven miért nemszól rá az anyuka ,amikor ha én kérem 1 pillaat alatt befogja,és utána még miért neki áll följebb?Szóval te csak az érme egyik felét látod ,mert nyílván gyerekes vagy te is.Most elmondom megint a szülők több mint 50%-a alkalmatlan mégcsak a nemzésre is ,nemhogy gyereket nevelni ,de alanyi jogon mindenki vállalhat gyereket...

Ebzon 2009.09.14. 11:17:29

És megint leírom azt is ,hogy ennek semmi köze a gyerek utálathoz ,mert nem ő tehet róla ,hogy "selejt"(elnézést a szóért)Viszont szorosösszefüggésbe van a szüleivel ,kövtkeztetés kép ő is gyökér.Tehát apja fia..

SAABÓ 2009.09.14. 11:17:40

@Ebzon
A felette való gondolatomhoz tartozik.
A kicsinyesség átka és az ebből fakadó össztársadalmi viszálykodás.
A XIX. században mondta egy német iró-költő (nevét nem tudom) :
"ha van egy magyar barátod - nem kell ellenség"
Nagyjából ez máig nem változott!

moli 2009.09.14. 11:19:21

"""a nejem sem mászkált négykézláb nemhogy a szinpad előtt"""

itt a lenyeg, es ezt nem ertik a gyerekes szulok. attol, hogy fiatal nem kell debilnek lennie.

Ebzon 2009.09.14. 11:21:24

@SAABÓ: Nyugi én értettem mihez tartozik ,csak azt se értem ,hogy jön ide.Itt arról van szó ,hogy a postoló kicsinyességre hivatkozik ,az alapján hogy elmerték küldeni a gyerekét egy biztosított helyszínről.Na ,nem ez az igazi kicsinyesség ?A biztonságiőrt aki mnmálért ,csak a munkályát végzi lekell húzni még itt is.Hát ennél kicsinyesebb szerintem nincs.

Adrian07 2009.09.14. 11:21:25

Mi a lovasszoborra másztunk fel a cimborámmal, kicsit becsípve üldögélni, máshol hely nem lévén, amikor egy biztonsági ember köszönés után teljesen normálisan megkért minket, hogy másszunk onnan le, mert ez éppen tilos.
semmi gond nem volt ezzel, és még érthető is.még meg is jegyeztük, hogy milyen normális a fazon...

Jopapa 2009.09.14. 11:23:51

Hölgyeim és Uraim Szilyi új blog bejegyzésében csúsztatásokkal menti igyekszik a mundér becsületét.

"Annyira felbosszantottak az ostoba, gyerekellenes kommentelők
2009.09.14. 08:59 | szily
harc erőszak naiv ügyfél gyerek magyarságteljesítmény országimázs

hogy ide is kiemelem, amit a Borfesztiválon történt kisgyerekes afférunkról szóló poszt kommentjei közé írtam:

Drága olvasók

Elkezdtem reggel olvasgatni a kommenteket, mint kicsit feljebb láthatjátok, először elkezdtem egyenként válaszolgatni, de mivel a legtöbb komment eléggé hasonló vágányon mozog, most egyben reagálok.

A kommentárok így egyben olvasva megerősítik azt a minden kisgyerekes szülő által megtapasztalt jelenséget, hogy a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. Sok helyen jártam a világban, nyugaton és keleten, de komolyan, soha, sehol nem tapasztaltam ehhez hasonlót. A gazdag és hűvös Svédországtól a forró és szegény Szíriáig az alaphozzállás a gyerekekhez és gyerekesekhez mindenhol a szeretet + szolidaritás + végtelen türelem. Sehol máshol nem tapasztaltam olyat, hogy utcán, tömegközlekedési járművön vagy boltban beszóljanak, rákiabáljanak gyerekre vagy kisgyerekes szülőre. Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj. Nálunk ugye ez a norma. A kommentekből is ugyanez az attitüd érződik, ami nem lep meg, maximum picit elszomorít.

A posztban elmesélt esetben a gyerekek nem veszélyeztettek senkit, se magukat, se mást. Nem volt zenekari árok, (mivel az Oroszlános udvar kövezetére felállított kis pódiumról beszélünk), nem voltak a színpad szélére helyezett nagy erősítődobozok, ilyesmire az őr sem hivatkozott. Fesztiválozók sem jártak át a székek és a színpad közötti tíz méteren, mert a pódium az udvar szélén található. A legtöbb gyerekutáló kommentelő úgy ír, mintha a gyerekek a Zeneakadémián koncert közben megzavarták volna mások műélvezetét. Ennyire buta ugye csakis az értelmetlen indulatok miatt lehet az ember. Nem koncerten vagy könyvtárban voltunk, hanem egy kifejezetten hangos, zsibongó kavalkád szélén voltunk, egy borfesztiválon, az egyik legnagyobb meleg ételes blokk közelében. A helyzet nagyjából olyan volt, mintha a Szigeten lettünk volna. Természetesen részegek sem voltunk egy nagy csapat gyerekkel, bármilyen meglepő, de még én se berúgni megyek a kicsikkel, borfesztiválra sem. Az egész esetben pont az volt a végtelenül elszomorító, hogy az őr még csak nem is nem hivatkozott semmire, nem volt sem hangoskodás, sem rendetlenkedés, se veszély vagy felmászás, hanem már megint a "nehogyá jól érezzék magukat" elve érvényesült. Egy olyan eseményen, ami nem jelentéktelen részben a kisgyerekes szülőkből él.

bagabo 2009.09.14. 11:26:29

@Ebzon: Mert valószínűleg a gyereknevelés lényege nem az, hogy ne légy hangos, fiam, lányom. Ha meg egy idegen rászól, nyílván megijed, ami aztán baromi hasznos, nyílván. Nekem sem volt mindig gyerekem, és én is hallom a többit, amikor feljönnek a lépcsőházban, kibírom, mert ez egy kissé más szitu azért, mint amikor felnőtt emberek zenét, házimozit üvöltetnek. Sajnos én több üvöltő szülőt látok, mint gyereket, no nekik tényleg nem kellett volna eröltetniük ezt a gyerekvállalást. Egyébként engem is sok minden zavar a világban. Más gyerekét akkor se nevelem, nem az én dolgom. A tied se.

Hoppázó Beléndek 2009.09.14. 11:27:31

@Fairy Girl:

off : ez nem extra, nagyon kevés helyen tartják be a biztonsági előírásokat, de ettől még elvárható lenne. legalábbis a szervező részéről.
az,hogy ma ki "szervező" az országban, az helyről helyre eltérő. Van, aki ebből él és profi, és van a helyi művház könyvtárosa, a jegyző, a polgármester lánya. ez utóbbi körnek az a szervezés,h képes a telefonálás csodájára.
biztonsági emberek a színpad köré, felülről és oldalról fedett színpad, esetleg öltöző (nem a 2 kmre lévő művházban, lehetőleg a színpad mellett legyen), neadjisten ásványvíz.
ezekről nem tudnak, nem hallottak. bárhogy is, ez szakma. tanítják.
gond esetén is a szervező megy majd rapportra, nem te. te felmész, játszol, megkapod a pénzedet számla nélkül, oszt jónapot. neked nem feladatod aggódni,h vkit megbasz az áram, vagy az idióta magára borítja a kontrolt.

campobaszo 2009.09.14. 11:29:47

Néhány méterrel odébb küldött az őr?Hallatlan szemétség!!!
3 éves ikrekkel meg miért borfesztiválra mentek "egyre jobban bezsongani",ha ennyire drága?Nem volt nyitva a sarki krimó?Vagy oda csak hétközben jártok a srácokkal?
Az őr meg nyilván kicsit morcos volt,mert ő persze nem lehetett "színvonalasan becsípve"?!
És neki kellett odafigyelni,hogy ne dőljön rá a hangfal a kicsikre.Mert ha valami baj van,akkor nem "ostoba majom" lesz belőle,hanem gyerekgyilkos...
"Kicsinyes, értelmetlen és érzéketlen ostobaságot" tényleg budapesti egyházi iskolában találni?Úgy tűnik,te is megtanultad a leckét...

moli 2009.09.14. 11:30:56

@szily: """Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj."""

tudod, mi van dragam? sok helyen voltam mar europaban, SEHOL se hangoskodott gyerek a tomegkozlekedesen, mert a szulo MAR megtanitotta neki, hogy MASOKAT zavar!

csak ebben a kibaszott orszagban szabad mindent mindenkinek.

megegyszer, hatha nem jon at:
1) az uvoltes kozteruleten nem normalis.
2) a te gyereked, neked kell nevelned
3) ha te nem neveled, megteszi helyetted a tarsadalom (lasd gyam)

2009.09.14. 11:31:19

Lehet, hogy a cinege egy köcsög volt, aki mérges, mert nem ihat és még dolgoznia is kell, ettől függetlenül a véleményem az, hogy:
- bazi nagy színpad közelébe nem engedem a kölykeimet. Leesik, összedől valami, megrázza egy szarul szigetelt kábel, akkor ő lenne a legjobban felháborodva, hogy miért engedik oda a gyerekeket.
- Gondolom jó nagy hangfalak is vannak - már csak ezért sem érdemes nagyon közel menni. Halláskárosult gyerek nem vicces.
- Attól, hogy valamit szabad, még nem biztos, hogy jó. Attól, hogy szülsz/csinálsz egy gyereket, még nem vagy automatikusan jó (gondos) szülő...

Ennyi...

EMU 2009.09.14. 11:31:58

Legközelebb a gyerkőcökkel az Erotika fesztivált próbáld meg, ott talán empatikusabbak a biztonságiak.

moli 2009.09.14. 11:42:36

@RoxyTHC: """A mai szuloknek egyszerubb hagyni a gyereket idiotan viselkedni mintsem odafigyelni ra es idot szakitani arra hogy a gyerekkel megertesse az alapveto viselkedesi normakat."""

de, erdekes, hogy tevezni, internetezni, sorozni meg van ideje!

Amanitin2 (törölt) 2009.09.14. 11:43:13

@moli:

"tudod, mi van dragam? sok helyen voltam mar europaban"

lófaszt voltál te sok helyen. A szily volt sok helyen. Neki van összehasonlítási alapja. Neked lófasz van.

WB_Tom 2009.09.14. 11:45:35

Hát ez tényleg elkeserítő...

..mármint a kicsinyesség és az irigység olyan foka, ami a kommentekből lejön. Elvileg a népesség "értelmesebb" részéből kerülnek ki az internetet használók, és ha ez minimális szinten is reprezentatív, el van veszve az ország.

Én nagyon nem szeretem, ha oda nem illő helyeken kiabálnak, rohangásznak a kultúrálatlan szülők ostoba gyerekei, de egy zajos borfesztiválon... kit zavar, ha odamennek a szinpadhoz, netán kicsit hangosabbak?.. úgy látszik itt mindenkit. Irigy, kicsinyes prolik és nyárspolgárok.

RoxyTHC 2009.09.14. 11:48:29

@bagabo: "a gyereknevelés lényege nem az, hogy ne légy hangos, fiam, lányom."
; Valoban, nem ez a lenyege... Ennek a lenyege az, hogy a gyerek megtanulja, hogy mi egy alapveto tarsadalmi norma... (nem orditok az utcan pl.) Es ha ezt egy gyerekkel minnel hamarabb elkezdik megertetni akkor addigra amikor mar onmagatol tud donteni, gondolkodni, addigra ez termeszetes lesz szamara...

moli 2009.09.14. 11:53:57

@bagabo: """Ha például kényelmesen szeretnél egy múzeumot gyerekkel meglátogatni"""

mi az istenert viszed a gyereket a muzeumba?! o is nezi, latja, erti?! ellenben mindenki mast zavarsz a gugyogessel, bogessel.
miert kell ERTELMETLEN dolgokat csinalni? az a legzavarobb, nem is a siro gyerek, hanem, hogy ERTELMETLEN!

flamer 2009.09.14. 11:55:00

Nem gondoltam volna, hogy összesen ennyi barom létezik a világon, mint amennyi ide bekommentelt.

Ez biztos valami fétis lehet, hogy a biztonsági őrnek mindig igaza van, meg a portásnak is, és ha köcsög módon szól be, attól még inkább igaza van, korbácsolj úrnőm!

Mindenesetre az nagyon vicces, ahogy jó páran megpróbálják megmagyarázni azt, hogy miért volt igaza a tuskónak, úgy, hogy láthatóan fingjuk sincs a helyszínről meg semmiről, egyedül a fent vázolt fétisük hajtja őket.

RoxyTHC 2009.09.14. 11:55:13

@moli: Igen, mert az egyszerubb es kenyelmesebb idotoltes mint kitalalni mivel lehet a gyereknel elerni hogy odafigyeljen arra amit akarnak tole...

Plusz az alattad lathato nyilatkozatbol is lejon, hogy milyen inteligens emberek vannak.

Nemartana razizzenni lassan a T. gyerekes szuloknek, hogy RAJTUK ES A GYEREKUKON KIVUL MAS EMBEREK IS ELNEK!

Ahogy Hofi is mondta :

Fellepes alkalmaval, kisgyerek rohangalt a szinpad elott 1000el... Egy darabig turtem, majd odaszoltam neki : Ne szaladgalj kisfiu, mert felbux!
.- Mire az apukaja az elso sorbol : Neeeeem , Nem bukik fel....!!
Mire en : De igen, mert felbuktatom...

Na errol ennyit...
Ha a szulo nem fogja fel hogy a gyereke nem viselkedik normalisan akkor a gyerek mitol tenne???

murunga 2009.09.14. 11:56:26

na, szabadelvű mindentlehet index ferkász apuka belehányta bánatát a nagy virtuális klotyóba...zsongó fejjel kiskrapekokkal borfeszten tumulni, az ám a mulaccság!

EMU 2009.09.14. 11:58:21

Étterembe szeretem vinni a gyerekeket, ilyenkor mindig kérek kölcsön a barátoktól meg a szomszédoktól is gyereket, nincs annál édesebb dolog, mint amikor az étteremben maszatosra csócsálják magukat a kicsik, néha pelenkázunk is ha kell, hiszti, toporzékolás, üvöltve bömbölés a legvarázslatosabb pillanatokat szerzik nekünk, a többi faszfej vendéget meg ki nem szarja le. Ilyen például nincs külföldön, ezért is jó hely ez itt. Csak a sok pöcs ne lenne, aki nem viseli, hogy majd mi szülők eldöntjük, hogy mégis milyen miliő vegye körül őket. Ha meg zavarja ezeket a lehetetlen köcsögöket a gyerekóbégatás, akkor majd antiszociális vadbaromnak állítjuk be őket. Mind az. A gyerek szent, soha nem szabad korlátozni meg hülye viselkedési alapnormákkal túlszabályozni őket, ezek elavult nevelési hülyeségek, hagy csináljanak, amit akarnak, máskülönben nem mennek az agyára azoknak, akik mondjuk szarnak arra, hogy valaki csak szaporodással tudja elképzelni a kiteljesülést. Mert nem szeretni a gyerekeket az civilizálatlan, akit zavarnak az vérbunkó, és ez van. Gyerekeseknek mindig igazuk van, mert gyerekesek. No eszerint élek jómagam is, mindenki másra magasról teszek.

kurtabaing 2009.09.14. 12:01:49

@moli:
Egyesek szerint annyira egyszerű az élet gyerekkel.
Akkor mondjuk a gyerek 14 éves koráig a szülő a nyaralásokon csak vízicsúszdázhat, játszótéren ülhet? Vagy hagyja otthon a nagymamának a gyereket 2 hétre, hogy ő múzeumba mehessen másfél órára?
Az agyam kezd megállni. Komolyan írtok ti?

bagabo 2009.09.14. 12:05:04

@moli: Na ez a legszebb, amikor kijön az állat. Nos, talán azért, mert a gyerek, milyen furcsa, utánzással tanul, tehát nem árt egészen kis korától kultúra fogyasztóvá nevelni. Ráadásul ugye a szülő is elmenne a hülye kiállításra, de neki ugye van egy gyereke is. Nyugaton a múzeumokban játszó és foglalkozó részek vannak kialakítva, ahol az egész kicsi gyerek is elvan, ha elfáradt, magunta a kiállítást. Egyébként meg már az egész kicsik is élvezik a képeket, vizuális élményeket, sokkal nyitottabbak, mint sok felnőtt. Mellesleg az is csak nálunk jellemző, hogy a múzeumban hű de csendben kell lenni, mert ugye a kultúra valami magasztos, rajtunk felülálló dolog. Bécsben voltunk olyan Picasso kiállításon, ahol teremőrrel nem találkoztunk, felnőttek, gyerekek kedélyesen sétáltak, nézegették és mindjárt meg is beszélték a képeket, se különösebb nagy csend, semmi hullaszag, normális élet. Ennyit számít az a pár kilométer... Balkán ez itt. Ennyi

nick: 2009.09.14. 12:07:48

végre a poszt írójának is volt oka vmiért nyavalyogni - mégha igaza nincs is

hurrá

fogyókúra 2009.09.14. 12:15:57

Azt látom, hogy a kommentelők nagy része tényleg nem járt még nyugatabbra gyerekkel, de markáns összehasonlító véleménye, az van...:-(
Alapvetően nyugatabbra normálisabb a gyerekekhez való hozzáállás. Mindenki volt gyerek valamikor, és hasonló jót akar a saját és más gyerekének egyaránt. Ennyi elég ahhoz, hogy a gyerekeket ne koloncként kezeljék, hanem az élet alapvető részeként, a szülőkkel együtt.
És pár cáfolat: étteremben azért nem visítanak nyugatabbra a gyerekek, mert minden étteremben van berendezett gyereksarok játékokkal, de minimum színes ceruzát, papírt, pár kisebb játékot adnak a gyerekeknek, már a helyfoglalás után, az étlap mellé. Automatikusan mindenhol van etetőszék, minden étteremben/bevásárlóközpontban/szupermarketben van pelenkázó, legtöbb helyen szoptatós helyiség, olyan bevásárlókocsi, ami élmény egy gyereknek (autót formázó, vagy épp pici gyerekméretű bevásárlókocsi), sőt, gyerek játszóház is (amíg vásárolnak a szülők, ott elfoglalják a gyerekeket).
Megsúgom a titkot: ha a gyereket le tudod kötni valami érdekességgel, akkor az nem visít és nem rohangászik. :-) Ez hiányzik itthon, nem bírnak rájönni a nagytőkések, hogy mindenkinek jobb lenne, ha a kisgyerekes családok igényeire is gondolnának, ha már pénzt invesztálnak egy étterembe vagy boltnyitásba.
Egyébként a Borfesztiválon volt Gyerekmegőrző játszóház, este 6-ig volt nyitva.

Miigeii 2009.09.14. 12:16:50

Tavaly is, idén is a Nemzeti Múzeum előtt, szemben a lépcsőzettel felállítottak egy színpadot a Múzeumok Majálisán. (nyilván máskor is, ezeken voltunk.)
Üldögéltek az emberek a lépcsőn, és a színpadon (elég magas színpad volt) meg szólt a zene. PUF, Sziámi - jelesül olyan zenekarok léptek fel, akik közönségei mára (fiatal) felnőttek, azaz igen sok gyerek szaladgált ott. Érdekes, hogy a mi reakciónk az volt, hogy na, majd ha odaérünk, mi is kihozzuk a kölköket szaladgálni a koncertekre, hadd élvezzék, mert szemmel láthatóan az ottlévő gyerekek is élvezték.
Nem a térdükre rakott kezekkel, karót nyelve ücsörögtek, hanem szaladgáltak, táncoltak egymással, anyjukkal, apjukkal. Mi ezzel a baj?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 12:21:40

"...ilyesmire az őr sem hivatkozott."
Megkérdezte valaki az őrtől, hogy miért nem lehet? Mert erről egy szó sem esik és mindenki találgat.

Ha pedig az volt a benyomás, hogy az őr egy bunkó, aki utálja a gyerekeket, akkor apuci ahelyett, hogy elkúszik a helyszínről, aztán itt nyavalyog, ezt a szép eszmefuttatást elsőnek megoszthatta volna az őrrel.
Velünk nem is kellett volna, mert nem voltunk ott, tippelgetünk.

A cím önmagáért beszél.
A hozzászólók pedig valószínűleg nem azért kattintottak ide, mert arra gondoltak:
-Végre valaki jól megszívatott egy tapló kis 3 évest!

Hanem azért, mert azt hitték, itt egy gyereket sérelem ért.

Az, hogy annak a gyereknek van egy betoji árulkodós, nem éppen apaideál apukája, akinek ha baja van elmondja a tanítónéninek, hát ez csak utólag derült ki.

Palkovics Ede 2009.09.14. 12:24:30

@Benzinkutas Brigi: nekem is hiányzik a pécsi bölcsész :-)

Ez a vers a megfelelő válasz a posztra és kommentekre:

Szilágyi Domokos: Magyarok
...ez örült sár, ez istenarcú fény
(Vörösmarty)

Földed legszörnyűbb zsarnokát,
Hadd kapjon érdeme díjába’
Jármot, hátára kancsukát!
(Petőfi)

Cigány egy nép. Nem hogy tudatlan,
nem az a baj: nem is akar
tanulni! — Bárgyú zsibbadatban,
másfél ezer éve, míg vihar
zúgott körötte (tudniillik
a szellemé), ül bávatag;
igricei — míg múlton múlik
az idő — fölvonítanak
olykor; a jobb nép vigad sírva,
hogy ,,hajh, a régi szép idők!",
s hogy aszongya: ,,így volt megírva"
s hogy aszongya: ,,hajh, azelőtt" —
és így tovább. —
Melyik úristen
írta meg így? mikor? hova?
hisz tohonyaságban térdiglen
caplatott már Árpád lova;
eszik, iszik, ölel és alszik
,,az istenadta nép" rogyásig
s robotol nyögve (égre hallszik)
— mit néki más, mit néki másik —,
méri magát a sárga földdel;
az okosabbja is azért járt
tanulni külországokon,
hogy vettessék Gyulafehérvárt
le a toronyból! fű se zöldell
sírján, mert sírja sincs: a hon
ennyi — vagy volt csak; a modernje
kimegy, kitanul és kitűnik
és szétszóródik, mint a pernye,
és anyanyelvének betűit
mintha bal kézzel írná már; a
nyelve hánytató makaróni,
és a haza emléke pára
(isten, ki tudná fölsorolni
e sok miért — miért-nemet!) —
nagynéha, talán, meglehet,
hogy izzón szívébe hasít:
élnek — ha élnek — rokonok
a Kárpátoktól le Vasig;
s itt benn és odakünn konok
dühvel marják egymást: mit elvet
az egyik, az a jó az ellen-
félnek; s egy-gyöngyünket, a nyelvet
disznók elé szórjuk, a szellem
őrét hátulról ütjük főbe,
mint se tatár, török, se német
nem bírta, és ,,tejfoggal kőbe..."
s szánk a másik száját enné meg — —
cigány egy nép, nem tesz, csak jajgat,
hogy ez s az eladta magát,
és az s ez el fogja előbb-
utóbb.
Feleim, vigasztalhat,
hogy jól becsapja a vevőt.
Véres porond. Korlát, se gát.
Önkéntes gladiátorok:
egyik a másra acsarog
és támad újra, újra, újra,
s az öregisten hüvelykujja
lefelé bök — rajt, hejjehujja!

Nyomunk a szél porral befújja.

Hát ezek vagyunk, magyarok.

Kolozsvár, 1974. július 12.

stab 2009.09.14. 12:24:39

ez a sztori kívülről elég egyértelműnek tűnik. de szerintem élesben sok kommentelő megmutatná az őrnek, hogy ki jutott messzebb 8 év alatt az általános iskolában, csak úgy miheztartás végett.

pelinkovac 2009.09.14. 12:29:18

Gyerekek nyugaton:

Érdekes téma. Skandináviában rengeteg gyereket látni a hétköznapokban. Ez valljuk be, nemcsak a gyerekszeretet következménye. A legtöbb szülő nem akarja feladni addigi életét, inkább próbálja bevonni a gyerekeket is. Sokszor olyanba is, ami nem nekik való.

Ugyanakkor a nyilvános helyeken a gyerekekhez való hozzáállás sokkal szimpatikusabb számomra. Nem annyira ideges és türelmetlen, mint ahogy itt is többen megnyilatkoztak.
Nagyon úgy tűnik, hogy sokan arra használják a blogokat, hogy kiöntsék az epéjüket másokra, ami a saját elcseszett életük miatt gyülemlik fel bennük.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.14. 12:30:27

@stab: Hát ő nem mutatta meg. De jól bepanaszolta nekünk a gonosz őrt.
Végül is hívhatta volna az apukáját is, hát ha az rászól az őr bácsira, hogy az hagyja már az ő kicsikéjét.

Szegény gyerek.

De a kicsi, majd megfenyegetheti az őt piszkáló csoporttársakat az oviban:
-Megmondalak az apukámnak aztán majd jól leírja a Homárban, mit tettél velem.
Hátha olvashatjuk hamarosan...:)

Amanitin2 (törölt) 2009.09.14. 12:32:31

@Palkovics Ede:

Ennyire azér nem kell nekibúsulni.
Nekünk teszemazt van és volt saját országunk a sok szopatás mellett.
A pápának meg az ötezer szaros német fejedelemnek hol van az országa?
Naugye. És akkor még nem is éltem a kényelmes ziccerekkel, mint szlovákok.

pelinkovac 2009.09.14. 12:32:50

@nick::

Szerintem nem nyavajgás, csak egy sima bejegyzés.

Azok nyavajognak, akik már megint nem tudnak mást, csak támadni a kommentelőt, vagy siránkoznak afelett, hogy milyen is a magyar mentalitás.

oncogito 2009.09.14. 12:34:52

Borfesztivál, becsípett emberek -- miért kell oda már három-négyévesen elvinni a gyereket is?
Ilyen kicsi gyerekkel ha van szülő, az oda menjen, ahol az ilyen kicsik szórakozhatnak.
Nem csak megcsinálni kell szeretni a gyereket, hanem nevelni és lemondani is ha kell!

Ficak 2009.09.14. 12:36:40

Nem tudom miért kell egyáltalán kimenni (nemhogy gyereket kivinni) a borfesztiválra. Ritkán látni ennyire ratyi rendezvényt. Baromi drága belépő után aranyárban megveheted a borocskádat. Iszonyú nagy tönmeg, csak ha szerencsés vagy, akkor valamelyik falon találsz magadnak ülőhelyet. Én jópár éve voltam kinnt, de miután egy zsíroskenyeret is 40 perc sorbanállás után kaptam húztam a vérbe.Azóta sem voltam kinn, pedig igencsak szeretem a jó bort.

pelinkovac 2009.09.14. 12:40:54

@Palkovics Ede:

"S a sírt, hol nemzet sűlyed el"

(Vörösmaty)

Jól van na! Nem kell mindjárt nemzethalált vízionálni azért mert hétfő van, s sokan azzal vezetik le emiatti feszültségüket, hogy blogokon mondogatnak oda keményen... :)

pelinkovac 2009.09.14. 12:46:52

@oncogito:

Igen-igen. Írjunk egy kézikönyvet hülyeszülőknek, "Hová is lehet vinni a gyereket" címmel. Minek is döntse el mindenki maga, hogy milyen programot választ, mikor meg is lehet mondani. Mint régen. 5 éves terv tele gyerekprogramokkal...
Gryllus Vilmos meg meséljen, s énekeljen csak szingliknek meg nyugdíjasoknak, akiknek épp nem kell unokákra vigyázniuk.

A borfesztivál meg persze sz@r, de azért valakinek így is tetszhet... :)

oncogito 2009.09.14. 12:51:23

@pelinkovac:
Igen, az a szülő, aki nem tudja, hogy kell helyesen gyereket nevelni, az jobban tenné, ha hallgatna az okos tanácsra.
NEM VALÓ PIÁS EMBEREK KÖZÉ KICSI GYEREK.

A fenenagy szabadságról bizony le kell mondania annak, akinek gyereke van.
Szülőnek lenni áldozattal is jár.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2009.09.14. 12:59:37

Remeg mindenem, alig bírok írni a számítógépen a sok rohadék gyermekellenes neonácikomcsik miatt!!!

Bezzeg Skandináviában nem így van ám! Ott ha egy kisgyerek labdázni kezd csúcsforgalomban a zebrán, leáll a forgalom, mindenki nyájas mosollyal várja, hogy a kisgyerek megunja. Egy svéd egyszer nem mosolygott (biztos félig magyar származású lehetett a rohadék!), hanem odament a gyerekhez és megkérte, hogy menjen játszani a 80 méterre lévő játszótérre. Hát, azonnal kiszállt a rendőrség, a csendőrség, s az ENSZ-csapatok és letartóztatták a gyermekellenes bűnözőt. Majd gyorsított eljárásban a Terrorizmusellenes Törvény alapján 3 és fél évet kapott. Legközelebb meggondolja majd a rohadék, hogy zaklasson-e gyerekeket!

Amikor meg a stockholmi Királyi Operaházban éppen Vivaldi-hangverseny volt, két kismama szoptatni kezdett a 30. perc környékén, majd járkáltak a gyerekkel a zenekar előtt, hogy rendesen megböfögtessék a csecsemőt. Aztán kiscsoportos óvodások üvölteni kezdtek, mint a sakálok, mert éppen ez jutott eszükbe, majd egy részük fel is mászott a színpadra, az egyik rángatni kezdett egy csellót, a másik meg a közönség közé dobott egy fuvolát. Aztán az egyik letolta a gatyáját és a karmesterre pisilt, egy másik pedig medvebocs-fejeket kezdett rajzolni a kottákra. Persze a toleráns skandinávok mindezt angyali mosollyal vették tudomásul. Mert nem rohadék gyermekellenes parasztok! Az egyik zenész kicsit ideges lett ugyan, de azonnal persona non gratává lett minősítve az összes skandináv zenekar által, s az intoleráns gyermekgyűlölő ezek után hónapokig munka nélkül tengődött, végül csakis Budapesten tudott újra munkát kapni. Budapesten bezzeg szabadon kiélheti gyermekellenes perverzitását, mert az észbontó magyar jogszabályok valamiféle félreértelmezett liberalizmusból nem sújtják börtönnel a gyermekellenes gyülöletkeltést!

Jopapa 2009.09.14. 13:01:38

@flamer: Úgy veszem észre Te is ide tartózol, mivel kifejtetted ezen a helyen a véleményed. Légy üdvözölve a barmok között.

oncogito 2009.09.14. 13:04:59

@oncogito:
Kedves, nem a játszótérről, a borfesztiváltól akartak távoltartani gyerekeket.
Veszed a különbséget?

oncogito 2009.09.14. 13:06:02

@Birca:

Bocsánat, az előbbi hozzászólás neked szól!

Fairy Girl 2009.09.14. 13:11:27

@Hoppázó Beléndek: Hát azért nem lenne rossz ha nem halna meg senki egy koncertünkön sem. Egyébként öltöző igenigen kevés helyen van :)
(És ráadásul számlára kapunk pénzt, sajnos nagyon keveset, de ez aztán már az OFF-ok OFF-ja :( ) Ja, merthogy nem vagyunk sikeresek egyébként, és ez fontosch.

budai zöld 2009.09.14. 13:13:20

@pelinkovac: (2009.09.14. 12:29:18)tök igazad van, kapsz is majd a fejedre a kommentelöktöl.

Finoman szólva nem valami gyerekbarát (sem kutya-, macska- és másikember-barát nálunk a közhangulat). Egy átlag magyar számára egy átlag nyugateurópai gyerek elviselhetetlenül neveletlen, mert túlságosan szabadjára van eresztve, hagyják gyerekként megnyilvánulni, söt, gondolkodni. A mi gyerekideálunk a porosz és szocialista nevelés legrosszabb kombinációjából jött létre valamikor ötven éve.

Bezzegnyugaton, én kóstoltam úgy bort bormúzeumban, hogy az éppen járni tanuló gyerekem a ivóhelyiség székeit tologatta, amivel komoly zajt csapott - és valahogy mégis mindenki mosolygott rá. Nyilván azért rendet raktunk utána.

Ez nem azért van, mert ök kulturáltak, mi meg bezzeg magyarok vagyunk. Csak egyszerüen kevésbé frusztráltak, mert jobban élnek. A nyomor miatt vagyunk frusztráltak, a nyomor miatt irritál más gyereke, kutyája, autója, véleménye. Ez teljesen természetes, csak ideológiát nem kéne gyártani hozzá, miszerint normális is.

kurtabaing 2009.09.14. 13:25:38

kedves budai zöld!

sokkal nyomorultabb országokban is jellemzően több mgértéssel kezelik a gyerekeket :)

oncogito 2009.09.14. 13:29:26

@budai zöld:
Szerinted hol "mutat" jobban egy kisgyerek: borkóstolón, vagy játszótéren/állatkertben/vidámparkban?

oncogito 2009.09.14. 13:30:49

@budai zöld:
Szerinted hol "mutat" jobban egy kicsi gyerek, borkóstolón, vagy játszótéren/állatkertben/vidámparkban?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.14. 13:31:07

Tegyétek már meg léci, hogy mielőtt belekezdtek a "nevelje meg a kölkeit" kezdetű dumába, ideírjátok, hogy nektek hány gyereketek van. Hadd szarjam már le orbitális ívben a "nekem nincs gyerekem és nem is akarok" típusú egoista faszkalapokat!

oncogito 2009.09.14. 13:35:49

@RAMBO:
Nekem van gyerekem - és sosem vittem sem borkóstolóra, sem kocsmába, sem sehova, ahol piás embereket láthat.

oncogito 2009.09.14. 13:36:50

@RAMBO:
Ja, neked hány gyereked van?

Palkovics Ede 2009.09.14. 13:40:19

@Amanitin2: hmmm... a verssel nem történelmi vagy politikai utalást akartam tenni, mielőtt félreértik. A történelem folyásáért sem hibáztatható senki és semmi. Csupán nagyon jól leírja, hogy mi magyarok hogy reagálunk bizonyos helyzetekre és mennyire rugalmatlanok, figyelmetlenek vagyunk egymással, és nem tanulunk semmiből. Szerintem...

@pelinkovac: :-) nem is azért írtam. Tegnap voltam a magyar dal napja egyik rendezvényén. Volt vegyesen búsulós és pörgős lakodalmas stb.. Az jutott eszembe, hogy miért nem tudunk ilyen szenvedéllyel élni a mában és menni előre a jövőbe, ahelyett, hogy a múlt mocsarában tengődünk...

"budapesti lakos vagyok, és egyházi iskolába jártam." Ha ragadt Rád volna valami ott az iskolában, akkor nem írtad volna, hogy pl. "egy egyenruhás kis cinege". A "budapestivel" csak a többi pesti megítélésén rontasz. Így már értem, miért volt rossz a biztonsági ember. Mert minden rossz mások miatt történik, nem miattad. Grat! Egyébként a legjobbakat!

farkamatvakarva 2009.09.14. 13:52:52

miért kell a kölköket odaengedni a színpadhoz? 10 év múlva ilyen hozáálással a sziget fesztiválon nemcsak, hogy ki fogják őket dobni a rendezők, hanem: 1.levágják a drágán megvett karszalagjukat 2. úgy elverik őket, hogy meg sem fogod ismerni őket a lila pukliktól.
már fiatalon meg kell nevelni őket a színpad tiszteletére! :D

pelinkovac 2009.09.14. 13:54:23

@budai zöld:

Azért a kommentelők közt nem olyan nagy a nyomor. Legfeljebb szeretik ezt hinni magukról.

Inkább a tudatlanság nagy.

budai zöld 2009.09.14. 15:04:55

@oncogito:
Ahogy én kóstolok, ott teljesen jól elfér a gyerek is. Ugyanis nem berúgok, hanem kóstolok.
A várban még nem voltam gyerekestül, (és ha idén kimentünk volna, azt poronty nélkül tettük volna) de emlékeim szerint délután azért bevállalható lehet gyerekestül - és ezt a fellépök alapján (Gryllus V., Kaláka) a szervezök is így gondolták.

A posztban nem kocsmából, nem is borfesztiválról, hanem a színpad 5 méteres körzetéböl távolították el a gyerekeket.

/tno+DA= 2009.09.14. 15:52:24

"pompás dolog színvonalasan becsípve figyelni, ahogy egy hordányi gyerek kartondobozokkal szánkózik a füves rézsün,"

Hogyan lehet színvonalasan becsípni??? Tanítsatok már meg rá! Én csak ordenáré módon bebaszni tudok mint a szamár.

De most komolyan egy borkóstoló fesztiválon kevés esély van rá, hogy ne ittasodjak le. Nem aljas módon, de ne mondja nekem senki, hogy azért megy Bórkóstoló fesztiválra mert jó a hangulat de nem akar inni (ok ha vallása, egészségi állapota vagy csak meggyőződése tiltja az más tészta).
Namármost egy Borkóstolón gyereknek lehet műsor de akkorsem oda való.
Tudod más "kultúráltabb" gyereket nem gyűlölő bnyugati országban a felvilágosult és agyonművelt szülő NEM GYEREKKEL megy ilyen rendezvényre. Vltam nem cska magyarországon hasonló fesztiválon. Érdekes módon a pincetúrán nem dajdajozó kisgyerekekkel találkoztam hanem a borra kíváncsi itt ott kapatosabb emberekkel, meg egyes pincéknél zseniális falatokkal.
Tehát ha megindoklod nekem gyereknek mi helye egy ilyen rendezvényen (az hogy szervező gondolt rájuk azt mutatja hoyg ugyanolyan idióta mint aki gyereket visz ki ilyen helyre), akkor megkövetlek és sünt dugok a valagamba.

u zlateho tygra 2009.09.15. 11:41:51

igen, akinek kölke van, az húzza meg magát, apa mosdik, anya főz, este mindig jó, de addig otthon, kussban, tévé előtt, mert ez az egyébként rohadtul elfogadó társadalom fogja magát, oszt visszanéz, zordul, és akkor kő kövön nem marad.
Parasztok, parasztok, parasztok. Annyiszor megfogadtam, hogy komment alapján nem ítélek el senkit, nem szólok vissza, de ti bassz, ti úgy megérdemlitek már a Bud Spencer-féle duplatenyerest a fületekre, hogy az valami elképesztő. nem akarok olyan országban élni, ahol a dürhő jusztis ordibálja a saját balfasz igazát, jön, hogy eb'be za zorsazágba mindet lehet, ja hát pölö kommentelni marhaságokat mindenfelé, el lehet küldeni az anyjába bárkit anélkül, hogy börtönben rohadnál meg utána, Irán ebben a tekintetben például követendő példa lehet a számotokra, de lehet pölö helyesen írni is, mert ha már fölháborodsz, barom, akkor legalább tedd azt magyar nyelven, de lehet svédül is felőlem, csak ne ezt a csipergős, elütött madárnyelvet használd.

egyébként meg ne mondja már senki, hogy nem volt már olyan helyzetben, mikor jókedélyű biztonságiemberek/mávos kallerek/bkv-ellenőrök csak úgy heccből megszívatgatták - kapásból három esetre emlékszem a saját történelmemből. Nem mintha az ellenkezője nem esett volna meg ugyanúgy, de azért a bunkóság mégiscsak olyan tövis, amit nemigen tud kilökni egyhamar az ember.ű
És lesz szíves az összes bunkó barom ideírni mostantól, hogy a gyereknevelést, melyből úgy veszem észre a hozzászólók többsége summa cum laude, mostanság mégis hány apró poronttyal műveli.

moli 2009.09.15. 14:08:02

@kurtabaing: aki nem tudja megfeleloen felnevelni a gyereket, az ne csinaljon. igy is 6200000000000 ember van mar a foldon, nem SZUKSEGES +1. nem azert kell csinalni, mert a tarsadalom elvarja, vagy mert a no a korban van, vagy mert igy senkinek erzi magat.

moli 2009.09.15. 14:11:15

@bagabo: """Nyugaton a múzeumokban játszó és foglalkozó részek vannak kialakítva"""

de itt nincs, ezert NEM viszed oda. a 3 eves gyerek nem utanzassal tanulja el a muzeumba jarast, ne farassz.
ahol van infrastruktura (ikea), oda viszed a gyereket, mashova nem.

"""Mellesleg az is csak nálunk jellemző, hogy a múzeumban hű de csendben kell lenni, mert ugye a kultúra valami magasztos, rajtunk felülálló dolog."""

nem, azert kell csendben lenni, hogy mindenki hallja a sajat tarsat es tudjanak egymassal beszelgetni. ne veled, egy idegennel.

moli 2009.09.15. 14:13:39

@fogyókúra: """mert minden étteremben van berendezett gyereksarok játékokkal"""

igy van, nalunk is van ilyen etterem. ahol pedig nincs, oda NEM viszed el a gyereket.

"""Egyébként a Borfesztiválon volt Gyerekmegőrző játszóház, este 6-ig volt nyitva."""

ezek szerint tenyleg nem a szinpad elott kellett volna jatszaniuk, hivatalosan is.

andika25 2009.09.15. 18:16:57

Ha Szily szombat éjjel diszkóba vitte volna a gyerekeket, és kiadkad, hogy a biztonsági őr nem engedte be őket - nos, akkor megérteném a felháborodásotokat...

De ez egy vasárnap délutáni - családi - fesztivál volt, ahol történetesen a KAJA MELLETT bort is lehetett kóstolni. Akkor mégis miért nincs helye ott egy-két gyerkőcnek? Nem pincebuliról, nem is alkoholizálásról volt szó...

Aki meg nem érti az iróniát, az inkább maradjon csendben. Főleg, ha annyira gyáva, hogy még egy gyereket sem tud bevállalni.

Id. Lencsés István 2009.09.16. 11:27:01

@andika25:

Egy kicsit butácska vagy, esetleg nem érted miket írt össze szily?

Id. Lencsés István 2009.09.16. 11:31:55

@u zlateho tygra:

Egy teljesen műveletlen ember hozzászólása. Sajnálatos, hogy önmagát valaki ennyire megalázza.

*Lujzi* 2009.09.18. 09:02:55

@moli: Miért ne? Majd eltartja az ÁLLAM. A segílybű! Meg a te és én adódból. A családi pótlík meg jó jövedelemforrás. Abból fussa 2ezres belépőre, meg 600/dl borra! Meg nagy egóra, hogy "Lássátok, nekem erre is fussa!"

*Lujzi* 2009.09.18. 09:05:21

@/tno+DA=: Azért vitte oda, mert sose lehet korán elkezdeni! Hadd tanuljon a gyerek, mert sose lesz olyan mint az apja! (Meg az anyja.)

moli 2009.09.18. 09:54:54

@*Lujzi*: meg o az ELETEM ERTELME!

hat, ja, ha ennyire fussa' az eletebol.... ez az, ami alkotast, orokseget fel tud mutatni.

de hat kerem, BASZNI, azt mindenki tud!

kispesti 2009.09.30. 09:34:32

@bagabo: ne szomorkoggy tovább,legyéé öngyilkos,és közben énekeld a szomorú vasárnapot óhéberül... /hogy én mennyit tudok rólatok/

kispesti 2009.09.30. 09:40:57

@Birca: igaz,nagyon igaz,és ráadásul szellemes!
süti beállítások módosítása