Tékozló Homár

Bréking: Megbízott a teleshopban, átverték!

2009.10.05. 08:59 | ge | 37 komment

Azért, mert valami teleshop, még nem feltétlenül kéne átverésnek lennie, de pórul járt naív ügyfelünk mégis valami hasonlóba futott bele. A megrendelését augusztusban küldte el a cégnek, akik azóta sem szállították ki neki a felfújható matracot, ezzel tökéletes indokot adva a Fogyasztóvédelemnél való felnyomásra. Sorstársakat keresünk.

Az történt, hogy szükségem lett olyan fekhelyre, ami nincs napi szinten használva, ugyanakkor könnyen kezelhető. Adódott a dolog, hogy akkor legyen egy felfújható ágy. Elkezdtem, kutakodni az Interneten és belefutottam a http://globalmind.hu oldalba. Mielőtt megrendeltem volna a terméket a ügyfélszolgálattal felvettem a kapcsolatot, ahol XY megnyugtatott, így megrendeltem a terméket. Történt mindez augusztus 24-én.

Vállalták, hogy 14 napon belül szállítanak. Ez szerepel mind az oldalon található szállítási feltételek között, mind a személyesen nekem küldött levélben. Az is írva vagyon, hogy amennyiben nem sikerül tartani a határidőt, úgy értesítenek..

Nos én vártam 2 hetet, se ágy, se értesítés, ment is az e-mail. (szeptember 9) Sajnos nem tudják szállítani, mert a beszállítójuktól nem kaptak. Ez azért érdekes, mert amikor e-mailben érdeklődtem, egyértelmű volt, hogy a kérdéseim (garanciális feltételek, ügyfélszolgálat elérhetősége, költségek, SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ) mely termékre vonatkoztak. Nagylelkű ajánlat: kapok 10% kedvezményt!

Újabb 1 hét elteltével (szept 16.) még mindig nincs termék. E-mail megy, válasz nem érkezik.

Szept 22. újra írok, jelezvén, hogy fogyasztóvédelem lehet érdekesnek találná a dolgot. Ekkor már kapok választ, amiben 2 hetet kérnek tőlem.

Októbert írunk, újabb levél. Jelzem, hogy némi "kártérítés" jól esne, valamint, hogy ezek után az esetleges szállítás esetén nem veszem át a terméket, vagy csak ingyen. Erre törlik a megrendelésemet, de csak olyan módon, hogy nekem kell elküldenem a visszaigazoló e-mailt.

Közben próbáltam telefonos segítséget kérni. Szlovákiai telefonszám, mobilszám (az én szolgáltatóm szerint legalábbis) Fel természetesen nem vették, vissza meg miért hívtak volna.

Neten sehol nem találtam semmit a cégről, sem pozitív, sem negatív kritikákat. Várnám esetlegesen azok jelentkezését, akiknek volt dolguk a fenti céggel.

 

Tisztelettel
fazsolt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.10.05. 09:00:42

lehet, hogy a postával szállították ki.
na az szerencsétlenebb kombó...

Tökös Veréb 2009.10.05. 09:00:53

hogy lehet benne megbízni?

Secnir 2009.10.05. 09:01:49

fazsolt, illetve csak egy kérdésem van:
fizettél előre? ugye nem?

reunalla 2009.10.05. 09:06:16

@reunalla: és nem:

"Az E-shop-ból jelenleg utánvéttel rendelhetőek meg a termékek. Kérjük vegye figyelembe a szállítási feltételeket, amelyeket az általános üzleti feltételekben találhat meg."

amúgy, ha jól látom, mindenkinek adnak 10 % kedvezményt....

reunalla 2009.10.05. 09:07:40

mondjuk nem értem, minek kell ezeket a kacatokat megrendelni szlovákiából, a magyar teleshopból is ugyanazt kapná....

Tron65 2009.10.05. 09:24:08

Hmmm.
Elérhetőségek

Társaság : Global Mind, s.r.o.
Cím : M.R.Štefánika 29
010 01 Žilina
Slovakia
További kihelyezettségeink:
Global Mind, s.r.o.
Prokopova 1
851 01 Bratislava, Slovakia
Tel:02/638 14 349

Magyar teleshop nemvolt?

Eric_Cartman 2009.10.05. 09:32:10

Eddig azt hittem, hogy nincs olyan, hogy valaki teleshop-ból vásárol.

elwood 2009.10.05. 09:42:02

ismerősöm használ ilyet,

ahhoz képest, hogy teleshop meg ilyesmi, egész használható.

persze a két emberes nem túl praktikus, amikor az egyik forgolódik a másik pattog.

Meklén és Tamara 2009.10.05. 09:45:42

már nagyon vártam ezt a hírt!Igazi bréking. Köszönöm Homár!

staropramen 2009.10.05. 09:47:52

Sztrovacsek!
most már ismered az érzést:
minden nap reménykedve postást várni.
Nem romantikus?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.05. 09:54:58

Az Aldiban kell ilyesmit vásárolni!
Ott berendezett szobát adnak a matrachoz.

Fairy Girl 2009.10.05. 10:00:54

Mi, sikertelen emberek lévén tecsóban vásároltunk felfújható "ágyat" (értsd matracot, amin kellemes plüss borítás van). Évek óta gond nélkül használjuk sátorban, nyaraláskor, vagy ha többen alszanak nálunk, mint ahány normál ágy van. És került vagy 2000 ft-ba...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.05. 10:12:24

Mindjárt jön a poszt, hogy betelefonálós játékban már ezerszer betelelefonált, mégse nyert...

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.10.05. 10:12:52

Ilyen szart a pl. Corában is árultak köbméterszámra. Minek ismeretlen cégtől rendelni?

sertésmájkrém 2009.10.05. 10:24:23

@Tron65: Ez magyar, csak ott nem kell mindenedet átadni az államnak, hogy a segélyt meg nyugdíjat zavartalanul tudják fizetni illetve hitelt venni fel rájuk.
Így áttelepülnek.

vape 2009.10.05. 10:37:19

@sertésmájkrém:
Feleségem távoli rokonai Szlovákiában élnek (Komárnoban talán). Egyikük irodák bérbeadásával foglalkozik.
Nemrég volt szerencséje találkozni ezzel az említett rokonnal.
A fickó saját bevallása szerint nagyon nem szeretik a Mo-ról áttelepült cégeket. Ugyanis azok kiveszik az irodát, aztán általában egy idő után elfelejtik fizetni a bérleti díját.
Bár nem ismerem az irodabérbeadós tagot személyesen, de valahogy elhiszem neki, amit mondott. A magyar mindenhol magyar marad.:)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.10.05. 10:44:04

Megnézném, hogy a magyar fogyasztóvédelem mit követne el egy külföldi cég ellen. Szerintem nagy valószínűséggel semmit...

staropramen 2009.10.05. 11:00:55

@sertésmájkrém:
Ha tényleg ilyen szarul dolgozik, jobb is ha áttelepült.

light 2009.10.05. 12:16:15

A posztoló Fanándor rokona?

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.05. 12:41:33

Ez ősi szlovák szokás. Globalmind, mi? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.05. 12:51:27

Nem mondjátok, hogy a teleshop átverés! Komolyan?

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.10.05. 12:52:45

Postoló a nagyon okos/ügyes akart lenni, hát nem volt az.

fazsolt 2009.10.05. 12:55:11

Körbenéztem itthon is, máshol is. Volt is matracunk, de az reggelre leeresztett, itt pedig határozottan állították, hogy ez okés.

Ja és a matrac, ami leereszt reggelre, az pont ALDI-s termék volt. Fontos volt az ár is, magyar teleshopokban hasonló terméket csak 30-40e ft körül lehetett rendelni.

A 10% meg +10% lett volna

2009.10.05. 13:01:42

A katalógus áruházak, meg a teleshopok arra valók, hogy ha az embernek nincs kedve elautózni a tescoba vagy más ilyen helyre (esetleg autója sincs, és nem akar megszakadni a buszon egy ilyen cuccal), annak kihozzák házhoz.

Hasonlóan az internetes vásárláshoz, de van akinek net sincs, csak tévé, vagy ujság.

Na ezért vásárolnak emberek ilyen módon - monom ezt az értetlenkedőknek.

Normális országban ez általában jól működik. Nálunk nem.

Gyanitom, hogy amikor elküldöd a megrendelést, a termék még a gyártó szalagon sincs.

2009.10.05. 13:52:25

Ez a homár mostanában már csak arra jó, hogy debil postolók kiplakátolják magukról mekkora lúzerek.
Istenem ! jöhetne már az a 2012 és kezdjünk már valami új világot életképesebb egyedekkel.

Neménvótam 2009.10.05. 14:27:04

Fiatalkoromban én is aludtam gumimatracon, most már nem nagyon vágyom rá.

fazsolt 2009.10.05. 15:40:38

@Kulics:
Hm hm debil. Ha kicsit gondolkodnál, akkor talánn em így vélekednél. Elolvastad? Előtte megkerestem őket, és ahogy Frengi is írja máshol ez azért működik, sőt elmondhatom, hogy eddig nem is volt problémám bármilyen Internetes vásárlással.

@Neménvótam:
Nagy úr a megszokás mellett a kényszer is. Erre van lehetőség a lakás mérete, elrendezése miatt és csak 2 hetente 1x van rá szükség.

globalmind sro 2009.10.06. 10:35:41

A Global Mind társaság képviseletében szeretnék hozzászólni a fent leírtakhoz. Nagyon sajnáljuk a történteket, és az úrtól ismételten elnézést kérünk (amit már többször is megtettünk ugyan, de sajnos a bocsánatkérésünket nem fogadták el).
Minden vásárlónknak biztosítunk 10 % kedvezményt, az úrnak a szállítás késlekedése miatt további 10 % kedvezményt ajánlottunk fel. Az úrral tudattuk a késlekedés okát, miszerint a szállítónk sajnos késik a megrendeléssel. Pont ezért sajnos nem tudtunk pontos időpontot adni a szállítás dátumát illetően. Bármennyire is szerettük volna szállítani a terméket, nem tudtuk, mivel épp nem volt raktáron. Mivel az úrral nem tudtuk megegyezni, ezért üzleti feltételeink alapján töröltük a megrendelését.
A visszaigazoló e-mailhez csupán annyit, hogy társaságunk egy XY nevezetű úrral tárgyalt, akinek a neve alapján sajnos nem sikerült megtalálni a megrendelést, ugyanis az teljesen más néven érkezett. Tehát ahhoz, hogy a rendelésnek utána tudjunk nézni, szükség volt a rendelés adataira.
A termékek szállítása utánvétellel történik, tehát a termék árát a megrendelő a termék átvételekor fizeti ki. Az úrnak tehát a megrendelésből anyagi kára nem keletkezett.
Rettenetesen sajnáljuk az esetet, és az úr bocsánatát kérjük.

fazsolt 2009.10.06. 13:03:07

@globalmind sro:
Nem kívánok vitatkozni, amit kellett megbeszéltük e-mailben.
DE:
- nem állítottam, hogy nem kértek bocsánatot, de a bocsánaton még nem lehet aludni
- az előzetes levélváltásból nem derült ki, hogy nincs a termék raktáron, pedig 8 leveles levelezésről beszélünk
- nem önök kerestek meg, hogy késik a szállítás, hanem én reklamáltam
- volt olyan e-mail, amire nem válaszoltak
- telefont munkaidőben nem vették fel
- visszahívást sem kaptam
- a rendelésemkor az említett dolog a visszamondásról nem szerepelt az Általános Üzleti Feltételek között
- valamint ez a mondat sem helytálló: "Visszamondás esetén a Global Mind, s.r.o. társaság kapcsolatba lép a vásárlóval a rendelés folyamatát illetően.", merthogy én vettem fel a kapcsolatot Önökkel.

fazsolt 2009.10.06. 13:13:54

Nah az előző nem ment el, talán most.
Röviden:
- nem kívánok itt a céggel vitatkozni, ott vannak az e-mailek
- bocsánatkérés volt, de egy szóval sem mondtam, hogy nem.
- a legelső levélváltásban (8 levél)kiderült, hogy mit akarok
- én kerestem őket mindannyiszor.
- telefont nem vették fel, nem hívtak vissza
- az Általános Üzleti Feltételekben nem szerepelt a "A rendelés visszamondása a Global Mind, s.r.o. társaság részéről - A társaság fenntartja a jogot a rendelés törlésére/visszamondására az alábbi esetekben: az áru műszaki okokból nem szállítható a szállítási határidőn belül vagy a rendelés feltételei alapján a megrendelt áru gyártását a gyártó leállította vagy a termék árát a szállító nagy mértékben változtatta. Visszamondás esetén a Global Mind, s.r.o. társaság kapcsolatba lép a vásárlóval a rendelés folyamatát illetően." bekezdés
- több ígéretem is volt a szállítás teljesítésére.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.06. 13:19:21

@globalmind sro:
Szép válasz. Mondjuk lehetett volna mondani, hogy a termék lesz-e egyáltalán a jövőben. Az úr ugyanis vélhetően komoly érdeklődő, megemlítettem volna, hogy pl. előrendelést vennék fel rá (az eddigi 10+10% engedményt esetleg még 5%-al kedvezményesebben) vagy pl. xxx számon ajánlható hasonló termék (10% kedvezmény)

Már ha egyáltalán valamit el akarnék adni vagy a vevő fontos lenne presztizsképp, reklámképpen.

Csilu 2009.10.06. 22:22:00

10:35 ... Mifelénk ezt munkaidőnek hívják hétköznaponként :D (globalmind-os hozzászólás)

Nem íméleket kéne ilyenkor irogatni?? 8-)

Csilu 2009.10.06. 22:28:12

Apropó! Fogyasztóvédelmisek. Azokat mindenhova el lehetne küldeni, nálunk pl. a Sparban (ahol amúgy mindig csak egy kassza működik) akármit veszek, vagy nincs kiírva, hogy mennyi vagy rátesznek még 200-at még elérek vele a kasszáig. Aztán a kasszásnéni meg kivan idegileg, hogy nem kérek 2 db kis tejszínt 900-ért. :)
süti beállítások módosítása