Újabb saját zsebre dolgozó közlekedési munkatársról kaptunk beszámolót, ezúttal Kristóf írta meg, hogy a 150-es busz vezetője a budapesti Péterhegyi út és a Szoborpark között hogyan akart 210 helyett 150-ért nem adni jegyet. (Kristóf nem említette a konkrét járatot, de ha BKV-buszról van szó, akkor a 150-es az, ami a Szoborparkba megy és megáll a Péterhegyi úton.) A Homáron már sok hasonló történet jelent meg, az olcsó megoldást elfogadó utasok figyelmébe ajánlom, amit Kristóf is leír, hogy a potyázással lehet, hogy kedvenc járatunk megszüntetéséhez járulunk hozzá.
Most szombaton feleségemmel és ötéves kislányunkkal kirándulni
indultunk az érdi szoborparkba. Gépkocsink nincs, így maradt a
volánbusz. A Péterhegyi út megállóban szálltunk fel a buszra, a
sofőrnél akartam jegyet venni, előre megnéztem az interneten mennyibe
fog kerülni (2x210Ft). Ötszáz forintot adtam a sofőrnek, aki egy új
fém kétszázast adott vissza, megörültem hogy akkor biztos én számoltam
ki rosszul. Vártam, hogy megkapjam a jegyem, de ő már csukta is az
ajtót és indulni készült.
Ekkor rákérdeztem, hogy "-Jegyet nem kapok?"
Erre ő: " -Mé kell?"
Ekkor kezdett felmenni a pumpa bennem hát persze, hogy kell, ha már
egyszer fizettem érte, de visszafogtam magam és békésen közöltem, hogy
igen kérek jegyet. Erre ő az eddigi bunkó stílusában, mondta, hogy
akkor adjak még 120 forintot. Már világos volt a helyzet, amilyen jó
fej alkalmazott, mikor saját zsebre dolgozik kedvezményt is biztosít
az utasoknak, végül is érthető, hiszen neki még ennyiért is megéri.
Nem kell foglalkoznia a gázolaj árával, se a buszok karbantartásával.
Természetesen odaadtam neki pénzt és így megkaptuk a jegyeket.
Sajnos tényleg van ilyen, nem csoda, hogy itthon a volántársaságok
veszteségesek, míg külföldön gazdasági alapokon működő nyereséges
cégek. A járat ritkítások is érthetők a társaság részéről, hiszen ha
azt látja, hogy egy vonalon alig utaznak akkor minek oda annyi busz.
A kirándulás jól sikerült, és hazafelé kaptunk jegyet is a sofőrtől
külön kérés nélkül. :)
Üdv.
Kristóf
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.05. 00:45:22
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.05. 00:54:18
Mellesleg az is lehet, hogy a tag a busz-szárnybezárásokra hajtó kormánymegbízott (kormányozó megbízott), aki törekszik a kevés jegy kiadására, hogy aztán megszüntethessék a járatot.
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.05. 01:01:49
silent76 2009.10.05. 01:14:49
Tudom, nem kellene Svájccal jönnöm, de az egyik ismerösöm aki a zürichi BKV-nál dolgozik buszvezetöként, havi nettó 5900 frankot keres... és nem lop.
Persze minden megállóban van müködö automata, ahol jegyet lehet venni, és nem is drága... (30 perces jegy 2.50, 1 órás jegy 4.00, napijegy 8.00 frank)
A havi bérlet 75 frank, az éves meg 693.
Azt nem értem, ami 800 km-re nyugatra müködik, az miért nem megy Bp-n... Talán az emberek mentalitásával van a baj otthon...
silent76 2009.10.05. 01:19:39
fakoffer 2009.10.05. 03:43:50
2. Péterhegyi út - Mementó Park megállók között 5,1 km az út, pont nem elég az 5 km-es jegy. De még így is olcsóbb mint a BKV.
3. A szoborpark mióta van Érden?
KáposztaMedve 2009.10.05. 06:46:13
Ha jól tudom, nem az eladott jegyek számából következtetnek a forgalmi adatokra, hanem számolni szokták bizonyos időközönként az utasokat.
B@nális coitus 2009.10.05. 07:09:24
megamenn 2009.10.05. 08:03:59
Fairy Girl 2009.10.05. 08:07:02
megamenn 2009.10.05. 08:19:40
Kandras 2009.10.05. 10:12:19
Óvatosan jegyzem meg, hogy annak, aki rendszeresen vesz jegyet Volánon inkább az a szokatlan, ha egy sofőr nem zsebre dolgozik...
Én mindig fillérre kiszámolt pénzzel jártam, ha úgy adtam oda akkor nem volt pofájuk nem adni jegyet.
Amúgy az utasok mentalitása is ehhez idomult, amikor jött egy új sofőr, hogy ő majd megváltoztatja a szokásokat és jegyet akart adni mindenkinek, akkor ponthogy az utasok ugatták le, hogy mit képzel magáról, mert ezen a vonalon, mindig is lehetett menni kétszázasért jegy nélkül.
Én már kocsival járok és nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek, amikor reggelente látom az egymás hegyén-hátán nyomorgó tömeget az elmúlt 10 évben legalább 3-4szer ritkított járaton. A központban pedig azt látják, hogy utazik rajta talán 10 ember... :)
KáposztaMedve: nekem egyszer azt mondták, hogy van egy beszámítási rendszerük ennek a figyelembevételére, bár őszintén kétlem. De hidd el, nem a bérletesek magas száma miatt van a bibi, hanem azzal, hogy például egy esti járaton 10 utasból 9 zsebre fizet.
Kandras 2009.10.05. 10:22:50
Ha neadjisten van ellenőr, akkor azt vagy lefizeti a sofőr, vagy előre tud róla (régebben egymással szembe jövő buszok kézjelekkel kommunikáltak, most már mobilon szólnak egymásnak) és leáll valahol az út szélén és előre hívja az utasokat jegyért...
Amúgy ha egy utast megbüntetnek a sofőr is fizetéslevonást kap, mert a volánnál a sofőr az első "ellenőr".
Kicsihuszar 2009.10.05. 10:44:50
Nekem is vannak hasonló élményeim a Miskolc Arnót rendszeres helyközi járatról. Velem is előfordult többször, hogy ugyanaz a sofőr bepróbálkozott: Jeggyel vagy nélkül? Még az elsőbe bele is mentem - én kis naív - de utána végig gondoltam a dolgot:
1. 210 Ft az út jeggyel, nélküle 160 Ft. a büntetés 4000 Ft körül mozog kb.
50 Ft ot "spórolhatok" egy jegyen, akkor az 80 ingyen utazás = 1 bünti. Nem a legjobb üzlet a világon.
2. Nem értem a szerencsétlen embereket akik ebbe belemennek, mert a sofőr úgysem fogja bevallani, hogy ő nem adott jegyet, csak ők szívhatnak, és lássuk be 50 Ft-on nyerészkedni nem nagy kunszt, legalább osztoznánk vagy 100 gurigán :D
Szóval, ez a világ legrosszabb üzlete. Miután ezt elmagyaráztam a kedves sofőrnek, még ő volt felháborodva, hogy én milyen vagyok. Legszívesebben kiszedtem volna a sofőrt az üléséből és vagy kétszer áthajtottam volna rajta. És igen a további következménye a járatritkítás, amiért persze a pórnép fel van háborodva. (Nem mindenkire értem), de egy olyan világban amit benchmarkok határoznak meg, igenis sokat jelentenek a számok. Akkor ez után kár sírni mindenkinek, ha nem fizetek egy szolgáltatásért, akkor az egy idő után miért nincs. Ez annyira jómagyar szokás. Mindent akarunk, de csak ingyé'. Meg alkudjunk le mindent, mer' az jó. Persze megvan ennek a negítív oldala is, nem vitatom. Sok kommentező zsebében most nyílik a bicska, mert tudjuk, hogy milyen a "tömegközlekedés". Sokszor katasztrofális és túlzottan drága. Nagyon sok helyen jártam a világban sokszor mentem tömegközlekedéssel, a magyar felsőközépkategóriás az árában, és alsókategóriás szolgáltatásokban. De ha egyszer lent az átlagember és odafen a BKV, MÁV, Volán vezérek úgy gondolnák, hogy ha a szerencsétlen kifizeti a jegyet akkor mi is fejlesztünk, és nem végkielégítésre költünk, talán -talán valami meg is változhat.
Kandras 2009.10.05. 11:39:46
Én Volánon büntetésben részesülni még csak tisztességes, bérletes diákokat láttam, akik elfelejtették kiváltani/magukkal hozni a volános igazolásukat, ami feljogosítja őket a bérlethasználatra.
Jelenleg a volánon való bliccelés a kockázati rangsorban nagyjából egy szinten van az illegális letöltéssel és mivel nincs benne kockázat legalább olyan arányban élnek vele a rutinosabbak, mint az utóbbival (nemrég olvastam, hogy egy-egy internetes termék forgalmának 90%át az illegális letöltések adják).
ave 2009.10.05. 11:53:23
TOKOM KIVAN.. EZ BUNPARTOLAS!!
Zsuuli (törölt) 2009.10.05. 12:24:00
portások kedvence 2009.10.05. 12:43:07
hogy is lehetne bkv 210 Ft-ért?
enyje, no
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.05. 13:11:07
Passzivista 2009.10.05. 13:25:31
Biyb 2009.10.05. 13:51:23
Az ilyen emberek miatt akarták kb. 3-4 éve visszavezetni a régi kalauz+ buszsofőr megoldást, ami persze sokkal több pénzébe kerülne a Volánnak és ami jegyár emeléshez is vezetne.
Kandras 2009.10.05. 14:00:06
Kandras 2009.10.05. 14:01:23
Persze egyrészt tisztelet a kivételnek másrészt az vesse rájuk az első követ...
Biyb 2009.10.05. 14:59:23
Én mindenféleképpen feljelenteném, mert ha ellenőr jön, akkor pedig Téged fog megbüntetni.
Pdudas 2009.10.05. 18:25:13
Tuti megtérülne....
vauvauvau 2009.10.06. 00:38:44
Elég ha a volánbusz-cégvezetői lopnak.
Pl. Antall Attila
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.10.07. 01:48:14